Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12

MI5

Voor de personen die nog last hebben van het flikkerende scherm:

Op het forum van HP staat inmiddels een BIOS update waarmee het
probleem als het goed is opgelost wordt:

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over de grotere broer van de 6720s, de 6820s. Ik heb deze laptop namelijk gevonden bij www.alternate.nl voor maar 599 euro:
http://www.alternate.nl/h...1067350&showTechData=true

Het vreemde hiervan is dat de goedkoopste winkel in de pricewatch hem aanbiedt vanaf 750 euro. Dat scheelt toch 150 euro. Nou zie ik al wel dat het bij alternate.nl om een 80GB HDD gaat (i.p.v. 160GB in de pricewatch), maar toch... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:58:
Ik heb nog een vraag over de grotere broer van de 6720s, de 6820s. Ik heb deze laptop namelijk gevonden bij www.alternate.nl voor maar 599 euro:

Het vreemde hiervan is dat de goedkoopste winkel in de pricewatch hem aanbiedt vanaf 750 euro. Dat scheelt toch 150 euro. Nou zie ik al wel dat het bij alternate.nl om een 80GB HDD gaat (i.p.v. 160GB in de pricewatch), maar toch... :/
jij vergelijkt appels met peren

de 6820S die wij bedoelen is een zakelijke laptop die jij nu aangeeft is een Consumenten laptop de Pavilion serie een totaal andere laptop dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:58:

Je linkt naar een Pavilion dv6650ed. Alternate levert de 6820S idd ook voor 599 (klik), wel meer shops trouwens (zie hier).

De 6820S bij Alternate wordt trouwens ook gewoon met een 160GB geleverd.

Dat de 6820S uit de pricewatch op 750 staat komt doordat het hier om een andere configuratie gaat. Namelijk GR714ET i.p.v. GR713EA. Alternate vermeld dit type nummer echter niet.

Zie hier voor een overzicht van de verschillende configuraties.

Voor zover ik weet geld deze aanbieding trouwens tot 15 oktober, promotie actie van HP. Kreeg dit te horen van beat-it.nl. Daar heb ik hem zelf aangeschaft voor €593 en hoop hem deze week binnen te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeOS op 12-02-2008 16:42 . Reden: prijs van beat-it.nl staat weer terug op €593 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het precieze verschil tussen deze en deze?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:36:
Wat is dan het precieze verschil tussen deze en deze?
Verschil is waarschijnlijk alleen Vista Business (GR714ET) i.p.v. Vista Home Premium (GR713EA). Hardware configuratie is voor zover ik kan zien gelijk. Normaal is het prijsverschil tussen die 2 configuraties ook maar €30,- , maar aangezien ze nu de GR713EA in de promotie hebben gegooid is het prijsverschil €150,-.

[ Voor 39% gewijzigd door DeOS op 12-02-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok chill. Mooie prijs dan. Snel scoren die shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Office Centre 6720s voor EUR 349,00 ex:
Celeron M 530
1GB
120GB
Vista Basic

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:12:
Office Centre 6720s voor EUR 349,00 ex:
Celeron M 530
1GB
120GB
Vista Basic
Bron? Want hier is hij gewoon €419 ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DeOS schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:28:
[...]

Bron? Want hier is hij gewoon €419 ex.
Bron: Office Centre 3-daagse flyer. Geldig van 14-2 / 16-2.
Misschien is het een lokale aanbieding.

Hier regio Eindhoven.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 13-02-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:56
Hier (Regio Beesd, Utrecht) ook een flyer liggen met bovenstaande aanbieding van Office Centre.
Office Centre, Ravenswade 3, 3439 LD Nieuwegein staat er op de flyer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeving Drachten ook een flyer dus ik denk dat het een landelijk gebeuren is.

Verwijderd

Net in Alkmaar geweest ook hier is het in de aanbieding. Bij navraag blijkt het inderdaad een landelijke actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb toch ook maar gekozen voor de 6720s (celeron), omdat deze in de aanbieding was bij Office Centre. Helaas had ik ook las van het flikkerende scherm.

Uiteraard de biosupgrade geprobeerd en verschillende drivers, maar zonder geluk. Ik heb wat tests uitgevoerd en het blijkt dat het scherm zowel in Vista als in XP flikkerd en ook tijdens het opstarten en in de bios. Het scherm flikkerd alleen als de laptop bepaalde bewegingen maakt. Eerst dacht ik dat het misschien een los contact was van de accu, maar op netspanning met de accu eruit flikkerd het scherm ook. Het lijkt mij dat dit geen softwarematig probleem is en niet op te lossen is door een biosupgrade, andere drivers of zelfs een ander OS. Waarschijnlijk is het gewoon een los contact van de backlight.

Dezelfde dag heb ik de laptop terug gebracht naar Office Centre, die zo vriendelijk waren om mij een andere laptop (zelfde model) terplekke te laten uittesten. En jahoor, ook die flikkerde al in de bios, nog zonder dat Vista installed was. Ze gaven me daarna nog een andere en die flikkerde gelukkig dus niet. Die heb ik dan ook maar meegenomen en nu een dag later nog steeds geen geflikker, gelukkig :) Ook niet met XP dus/

Tevens heb ik de laptop geupgrade naar 2GB ram. Wat zeer aan te raden is!

En de accuduur.. helaas geen 4,5 uur, maar dat had ik ook niet verwacht. In XP haal ik maximaal 3uur en 20minuten, met wireless aan. (in Vista was het trouwens ongeveer even lang)

Prima laptopje, zolang hij niet gaat flikkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Xrypton schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:58:

En de accuduur.. helaas geen 4,5 uur, maar dat had ik ook niet verwacht. In XP haal ik maximaal 3uur en 20minuten, met wireless aan. (in Vista was het trouwens ongeveer even lang)
Mijn broertje heeft een Toshiba, die haalt zonder Wifi een half uur langer. Misschien jij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een 6820S gekocht en gelijk 2x 2 GB besteld ,, Vista eraf XP erop.(wel dvd aangemaakt)

Ook het gedonder gehad met de Lan NIC ,, bios update was de truc ...

blijft het wel stom vinden dat HP er niks over zegt bij de XP drivers.

Vind het gedoe met drivers ook best rommelig , dat kunnen ze echt beter bij HP !!

En er had best een 1394 en iets meer USB op gemogen , aan beide kanten.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dj.verhulst schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:16:
Ik heb een 6820S gekocht en gelijk 2x 2 GB besteld ,, Vista eraf XP erop.(wel dvd aangemaakt)

Ook het gedonder gehad met de Lan NIC ,, bios update was de truc ...

blijft het wel stom vinden dat HP er niks over zegt bij de XP drivers.

Vind het gedoe met drivers ook best rommelig , dat kunnen ze echt beter bij HP !!

Uhm, je hebt een 17inch laptop met T7250, 2GB en 160GB voor 600 euro (!!) gekocht en je klaagt over geen firewire en dat de laptop maar 3 USB poorten heeft? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
silmaril8 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:21:
[...]

Uhm, je hebt een 17inch laptop met T7250, 2GB en 160GB voor 600 euro (!!) gekocht en je klaagt over geen firewire en dat de laptop maar 3 USB poorten heeft? 8)7 8)7
ding was iets duurder .....

Scherm is prima ,,, juist omdat het een relatieve grote kast is had ze dat best kunnen doen.
Dit type word best vaak als desktop vervanger gebruikt , en een USB muis en een printer eraan ,, mem stick en je webcam moet eruit , los van andere dingen ,, cradle pda/smart phone niet allemaal via BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
dj.verhulst schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:25:
[...]

Scherm is prima ,,, juist omdat het een relatieve grote kast is had ze dat best kunnen doen.
Dit type word best vaak als desktop vervanger gebruikt , en een USB muis en een printer eraan ,, mem stick en je webcam moet eruit , los van andere dingen ,, cradle pda/smart phone niet allemaal via BT
Als je dat allemaal wilt aansluiten, had je een andere laptop moeten kopen, eentje uit een andere prijsklasse.
De HP 6820s met bovenstaande specificaties is echt een budget laptop, dus klagen over te weinig USB/firewire is een beetje overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
dj.verhulst schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:25:
[...]

Ik vind het ontbreken van een HDD led irritanter ;). Een USB hub of dockingstation doet wonderen.

Het ontbreken van een dockingstation mogelijkheid uit de TS is dus onjuist.

Jammer voor je dat je er meer voor hebt hebt betaald...

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 19-02-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dj.verhulst schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:16:
Je koopt een HP omdat HP tenminste wat drivers op de site heeft staan, terwijl XP niet wordt geleverd.
Dan heb je de verkeerde notebook gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 19-02-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
Och voor de rest ben ik wel tevreden.

en zo ontzettend erg is het niet heb voor relatief weinig geld leuks specs en toch van een redelijk merk
maar er hadden dingen beter gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

NoRRoD heeft de 6720s tot 8 maart voor € 399,- !!

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=19781

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 20-02-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Het blijft wel een leuk prijsje, maar daar wordt de laptop geleverd met een Celeron, dat is toch niet hetzelfde als de specs in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, dat blijkt ook uit de rest van dit topic: er zijn twee versies, een met een C2D en een met een Celeron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of deze laptop ook een volume schakelaar of draaiknopje heeft aan de buitenkant van de behuizing? Dus niet software matig maar echt een schakelaartje.

Mijn toshiba heeft aan de voorkant z'on draaischakelaartje en ik vroeg me af of deze dat ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:56:
Kan iemand mij vertellen of deze laptop ook een volume schakelaar of draaiknopje heeft aan de buitenkant van de behuizing? Dus niet software matig maar echt een schakelaartje.

Mijn toshiba heeft aan de voorkant z'on draaischakelaartje en ik vroeg me af of deze dat ook heeft.
dat zou ik ook nog wel willen ja..! softwarematig vind ik nog steeds niet zo relaxed als zo een draaiknop :)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:56:

Dat heeft de laptop helaas niet. Wel zit er mute, volume up/down functionaliteit onder de F toetsen die met Fn te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bergen schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:53:
Klopt, dat blijkt ook uit de rest van dit topic: er zijn twee versies, een met een C2D en een met een Celeron.
Er zijn wel meer versies, verschil in grootte harddisk, wat voor optische drive, wat voor Windows-versie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:17:
[...]

Dat heeft de laptop helaas niet. Wel zit er mute, volume up/down functionaliteit onder de F toetsen die met Fn te benaderen zijn.
Oh nou daar kan ik ook mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
iemand een idee waarom XP pro 32 m'n 4 GB mem alleen er 3 Gb van gebruikt ?
in de bios zie ik wel 4 Gb .....
win xp 32 doet toch max 4 Gb ???

heb wel XP gepathed en de laatste bios erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
dj.verhulst schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:00:

RAM FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
dj.verhulst schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:00:

Heeft volgens mij hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. net even een 6820s C2D aangeschaft bij maxit.nl voor € 600,= euries incl. btw. Leuk prijsje. Even afwachten nog. Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Maar.....

Om het nog even over de 6720s (met Celeron) te hebben...

Deze heb ik ook gekocht na eerst een Belinea voor 399,- van de Mediamarkt getest te hebben.
Sowieso is het scherm van de HP alleen al, vele malen beter.
Ook maar even 1 Gieg geheugen erbij geprikt.
2 Gieg erbij was prijstechnisch ook aantrekkelijk, maar dan zou de boel niet in dual channel mode draaien.
Verder niets dan lof over het laptopje..

Maar....

Het enige wat ik mij afvraag is of het normaal is dat je de ventilator steeds aan en uit hoort slaan.
Met steeds bedoel ik 30 seconden aan, 20 seconden uit, 30 seconden aan.. enz. enz.
De CPU load ligt dan tussen de 4 en hooguit 38 %

Dit terwijl ik gewoon simpel aan het internetten en msn 'en ben.

Vertoond "jullie" 6720s (met Celeron) dit gedrag ook?

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
DeOS schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:13:
[...]

Heeft volgens mij hier mee te maken.
Ik heb xp en geen vista.

bij die ram faq heb ik er niks over kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
dj.verhulst schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:02:
[...]
Ik heb xp en geen vista.

bij die ram faq heb ik er niks over kunnen vinden....
Kijk nou even verder dan je neus lang is....*zucht* Abbadon in "RAM FAQ" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Over ongeveer een week moet ik een notebook kiezen welke tijdelijk (ongeveer 1 maand) m'n "enige" pc wordt ivm verkoop van mijn eigen. Ik wil er niet veel geld aan uit geven dus ik dacht dat deze notebook wel wat zou zijn. In alle opzichten een pracht ding lijkt me! Beter dan een notebook met bijv pentium dualcore 2130/2330. Hoewel ik verder de 5470 niet ken maargoed. 1gb ram kan ik mee leven. Vista draait hier in dualboot met xp en m'n pc heeft maar 1 gb. Welliswaar de sidebar off enzo maar wel alle grafische dingen aan. Neemt nog niet de helft in beslag. Typisch mij is dat ik over 1 heel klein ondingetje een vraag heb. De mono speaker. Ik heb altijd stereo op alles gehad en als ik bijv naar mijn sony walkman met 1 oortje in luister vind ik het al niet fijn werken. Hoe zit het met de kwaliteit van de mono speaker? Met schelachtig kan ik leven, wordt imho toch mn eerste eigen notebook. maar het gaat me meer om het volume. Nu die speaker het al in z'n eentje moet doen is het wel handig als hij een beetje hard kan. Heb geen zin telkens losse speakers mee te sjouwen. Dat zou ik dus graag willen weten. Anno 2008 tref je namelijk nergens meer mono aan in notebooks althans...

EDIT: Zie net dat hij bij 4allclients 500 euri kost! Hopelijk blijft dat nog eventjes zo _/-\o_ Heel veel meer wilde ik er niet aan uitgeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackoz op 19-03-2008 22:28 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Om je even uit de droom te helpen: Hij gaat niet zo hard. Ik dacht eerst datie kapot was. Verder vind ik dat het enige nadeel van verder een superding.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als die bij jouw zo zacht gaat dat je hem niet hoord, zou ik toch eens op het volume knopje drukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Euhmm... Zei ik dat? Ik zei dat het niet zo hard ging.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een HP Compaq 6720S Celeron-M aangeschat :) bij Saturn voor 333 euro :D.

Welke helderheidsinstelling gebruiken jullie meestal en kun je dit ook automatisch laten bepalen door het scherm?

Hoe kun je btw zien of je een Brightview scherm hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:32:
Ik heb ook een HP Compaq 6720S Celeron-M aangeschat :) bij Saturn voor 333 euro :D.

Welke helderheidsinstelling gebruiken jullie meestal en kun je dit ook automatisch laten bepalen door het scherm?

Draait vista er een beetje op? Ik kan goedkoop de celeron versie krijgen en misschien dat ik die doe maar na mijn p3 @0,6 ghz >>> pentium D overstap ben ik wat onzeker om naar single core over te stappen :P Enigste wat ik wil weten is of de celeron vista lekker kan draaien (desnoods in performance mode) en of je (denk het wel) office, internet en muziek ofzo gewoon open kan hebben. Zal op een P3 ook wel gekund hebben maar niet met mijn brakke PB config=p

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:32:

Er zijn twee schermen mogelijk:
15.4-inch diagonal WXGA anti-glare (1280 x 800 resolution)
15.4-inch diagonal WXGA BrightView (1280 x 800 resolution)
Brightview heeft een glanzende laag.
You have to see HP BrightView’s clearer images to believe it! With eye-popping colors, high-gloss screens, and your notebook display’s improved contrast and clarity, imagine how much more you’ll enjoy your music videos and movies. Reduce eye fatigue with anti-reflective technology, which also limits the sun’s reflection so it doesn’t get in the way of your viewing enjoyment.
http://h71036.www7.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_USEN

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 21-03-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wackoz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:41:
[...]

Draait vista er een beetje op? Ik kan goedkoop de celeron versie krijgen en misschien dat ik die doe maar na mijn p3 @0,6 ghz >>> pentium D overstap ben ik wat onzeker om naar single core over te stappen :P Enigste wat ik wil weten is of de celeron vista lekker kan draaien (desnoods in performance mode) en of je (denk het wel) office, internet en muziek ofzo gewoon open kan hebben. Zal op een P3 ook wel gekund hebben maar niet met mijn brakke PB config=p
Volgens mij kun je best wel aardig wat draaien van Office, internet, muziek, download en ander spul. Grafische kaart is niet veel dus spelletjes kun je niet draaien, maar daar is die ook niet voor bedoeld. Ik ben wel van plan nog 1 / 2 GB geheugen erbij te doen kost niet zo heel veel. Als je wat meer uit wilt geven kun je een AMD kopen (± 70 euro) en als je nog wat meer wilt uitgeven kun je ook een Core Duo (± 150 euro) kopen.
PcDealer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:46:
[...]

Er zijn twee schermen mogelijk:

[...]

Brightview heeft een glanzende laag.

[...]
Dank, dan heb ik de goede laag :).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bedankt voor je antwoorden! Hij wordt het, kan hem zo bestellen :) Is die brightview laag hinderlijk?
Weet iemand nog een aardig muisje (beetje zacht geprijsd) om erbij te bestellen misschien? :P Bestel hem overigens met 4allclients welke hem in max 2 dagen kunnen leveren (zal met de pasen iets langer duren maargoed).

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe jezelf een lol en neem die 5470, niet de Celeron, vooral als je je afvraagt of Vista lekker draait en daarbij ook nog aangeeft dat het je enige computer wordt.

Geheugen: Voor 15 euro gewoon zelf een keertje 1 GB DDR2 SO-DIMM erbij kopen op het moment dat je daar behoefte aan hebt. Er zit 1x 1GB in bij levering, dus je kunt er zo eentje naast prikken.

Mono speaker stoor ik mezelf niet aan, geluidsniveau is geen probleem hier, m'n vriendin kijkt tijdens het koken Flikken, hetgeen Nederlandstalig (nouja, Vlaams dan) is, en dat kun je dus gewoon verstaan door die speaker. De hele dag je favoriete muziek luisteren door die speaker zou ik niet doen, maar dat wil ik bij mijn laptop met stereo-speakers net zo goed niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Jochem_ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:27:
Doe jezelf een lol en neem die 5470, niet de Celeron, vooral als je je afvraagt of Vista lekker draait en daarbij ook nog aangeeft dat het je enige computer wordt.
Het wordt mijn enige computer voor 3 weekjes dus dat zal wel meevallen :) Heb xp hier liggen en de drivers ook. Ik kan er wel mee leven dat het geen snelle notebook is (daar betaal je immers ook naar). Hij wordt gewoon voor internet en wat office eigenlijk niet zoveel meer dan dat. Eind mei/ april bouw ik hier zelf een nieuwe game pc dus dat zal ik niet echt missen. Bestelling is algeplaatst en betaald sinds vrijdag via Ideal dus ik verwacht hem rond woensdag in huis te hebben. Ik zal mijn ervaringen posten :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wackoz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:46:
Bedankt voor je antwoorden! Hij wordt het, kan hem zo bestellen :) Is die brightview laag hinderlijk?
Weet iemand nog een aardig muisje (beetje zacht geprijsd) om erbij te bestellen misschien? :P Bestel hem overigens met 4allclients welke hem in max 2 dagen kunnen leveren (zal met de pasen iets langer duren maargoed).
Of Brightview hinderlijk is, hangt een beetje van je omgeving af. Ik zorg er zelf meestal voor dat ik de laptop zo positioneer dat ik geen of weinig last van reflectie heb.. en dat lukt aardig :) Verder heeft Brightview imo wel meerwaarde, het beeld ziet er vrij goed uit. Persoonlijk ben ik er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Nog even een vraag, als ik bij de xp drivers voor de 6720S kijk zie ik de Broadcom WLAN drivers en de Intel pro driver welke moet ik dan hebben? Of verschilt dat per notebook? Zo ook staan er 2 sound drivers, iig 1 groot bestand van rond de 55 mb en een kleiner bestand. Beetje vaag waarom er 2 verschillende soorten drivers voor zijn :S

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er staat in de beschrijving toch bij waar de drivers voor zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wackoz schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:37:
Nog even een vraag, als ik bij de xp drivers voor de 6720S kijk zie ik de Broadcom WLAN drivers en de Intel pro driver welke moet ik dan hebben? Of verschilt dat per notebook? Zo ook staan er 2 sound drivers, iig 1 groot bestand van rond de 55 mb en een kleiner bestand. Beetje vaag waarom er 2 verschillende soorten drivers voor zijn :S
Broadcom en Intel zijn beide fabrikanten van (wlan) chips. Jij moet de driver nemen van de juiste fabrikant, die dus in je laptop zit. Lijkt me logisch. Zoek de dus de specs op van je notebook.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-03-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Ik heb zojuist een nieuwe website gemaakt voor alle eigenaren en gebruikers van HP 6720s notebooks. Het idee is dat daar een centrale documentatie komt te staan, wie wil helpen is welkom (stuur een mailtje naar me of voeg me toe op msn om mee te kunnen werken aan de documentatie op de website)! Ook staat er een forum waar mensen hun problemen en vragen kunnen stellen. Daarnaast ga ik daar proberen een driver repository op te bouwen voor ieder ondersteund besturingssysteem, en een documentatie te maken over bijvoorbeeld een succesvolle Linux installatie.

Daarnaast heb ik een vraagje wat het toetsenbord betreft; vanmiddag heb ik het voor elkaar gekregen een klein scheurtje te maken in de behuizing van mn 6720s, bij een poging het toetsenbord eruit te krijgen (die dus is mislukt..). Is het een van jullie al gelukt het toetsenbord eruit te krijgen? Zoja, hoe? De uitleg op de HP website is wat mij betreft te vaag om het goed te doen..

[ Voor 17% gewijzigd door VR46 op 02-01-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik verwijs hier naar mijn post in de andere 6720S topic als reactie op je post hier en daar. Ik denk dat TS meer dan bereid is de ts aan te passen.

Wat is er mis met de servicemanual?

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 06-04-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
PcDealer schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:18:
[...]

Ik verwijs hier naar mijn post in de andere 6720S topic als reactie op je post hier en daar. Ik denk dat TS meer dan bereid is de ts aan te passen.

Wat is er mis met de servicemanual?
...of jij weigert gewoon het nut ervan in te zien... Het user manual geeft slechts een fractie aan van alle informatie die beschikbaar is heb ik opgemerkt. Daarnaast zal je op de website van HP absoluut niet alle tutorials en FAQ's vinden voor alle problemen die je met de laptop hebt, al helemaal niet als het om linux ondersteuning gaat. Ook is het handig om alle drivers voor alle besturingssystemen bijelkaar te hebben in een centrale repository (ben ik nog mee bezig).
Zoals je kan zien op de website (niet board dus) heb ik inmiddels al een aantal tutorials gemaakt, waarvan de oplossing van een groot aantal niet te vinden is op HP.com. Of het kan zijn dat de informatie op HP.com slecht is, in het geval van het verwijderen van het toetsenbord.
Maar als jij het hier absoluut niet mee eens bent, mag dat best van me, maar waarom zou je mij er dan bij hinderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb het over de Maintainance & Service Manual. Een pdf van enkele MB's.
Ik zie niet het nu in van verwijzen naar een plaats anders dan hier om info te verzamelen, waarvoor dit forum uitstekend geschikt is. Maar nog steeds niet duidelijk is waarom jij het toetsenbord niet kan verwijderen op een fatsoenlijke manier met behulp van de servicemanual. Leg dat eens uit.

offtopic:
Logo op de sticker is van http://www.micron.com/, er staat een typefout waar "single" had moeten staan en per 6720s uitvoering kan standaard geïnstalleerde hoeveelheid ram verschillen (1x 512 kan dus ook).

[ Voor 63% gewijzigd door PcDealer op 07-04-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
PcDealer schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:09:
[...]

Ik heb het over de Maintainance & Service Manual. Een pdf van enkele MB's.
Ik zie niet het nu in van verwijzen naar een plaats anders dan hier om info te verzamelen, waarvoor dit forum uitstekend geschikt is. Maar nog steeds niet duidelijk is waarom jij het toetsenbord niet kan verwijderen op een fatsoenlijke manier met behulp van de servicemanual. Leg dat eens uit.

offtopic:
Logo op de sticker is van http://www.micron.com/, er staat een typefout waar "single" had moeten staan en per 6720s uitvoering kan standaard geïnstalleerde hoeveelheid ram verschillen (1x 512 kan dus ook).
Dank je wel voor de info van het geheugen.
Waarom ik het toetsenbord niet kon verwijderen volgens de info van HP? Ik kan het wel verwijderen, en de info van HP is opzich wel oké, alleen dat het het veel te makkelijk voorstelt dan het in werkelijkheid is. Kijk bijvoorbeeld naar de video. De video klopt niet, aangezien je het panel nogal moet forceren om het eraf te krijgen - het zit flink vast. Daarnaast is de kans dat je het ding er met blote handen af krijgt minimaal aangezien het allemaal muurvast zit en met schroevendraaier al moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zojuist de laptop besteld, de celeron M530 versie, voor 390 euro incl. verzendkosten + voor 15 euro 1Gb reepje geheugen (totaal 415dus), hij zou woensdag bezorgd moeten worden dus ik ben benieuwd!
Kingston geheugen was niet op voorraad, maar hoop dat Crucial geheugen ook compatible is:)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Of ik ben enorm scheel of mijn celeron heeft zichzelf op de een of andere manier speedstep aangeleerd:
ziehier de cpu die in idle af en toe kort terug geklokt wordt naar multiplier 6:
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/2373/rmclockscreenkq9.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1439/rmclocksreen2oy8.jpg

dat groene ging schotse scheef maar wat wil je met het touchpad :P

EDIT:
Dit was zonder aanpassingen in rmclock btw anders was het niet zo vreemd=p Dit stond dus standaard al bevestigd en met rmclock uit zegt everest ook dat de multiplier van 6 tot 13 gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Wackoz op 07-04-2008 23:22 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Wat ik me trouwens afvroeg:

In zowel vista als xp krijg ik bluetooth niet aan... In xp heb ik de drivers goed geinstaleerd alleen nog steeds doet bluetooth het niet. Ik kan er ook nergens een programmatje van terug vinden na instalatie van de driver.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, maar is er al iemand geweest die last heeft van BSODs zodra er 4GB geheugen gebruikt word in de laptop?

Een vriend van me heeft deze laptop pas gekocht en wilde hem vandaag uitbreiden met 4 GB RAM geheugen ipv 1GB. (Hij heeft de versie met de Celeron M 530).

Afzonderlijk werken de modules prima, ook in combinatie met de enkele 1GB module die oorspronkelijk al aanwezig was.
Zodra ik 2 modules van 2 GB gebruik krijg ik echter meteen een BSOD bij het booten van windows Vista. In de BIOS word de volle 4096 MB prima herkent.

Nu weet ik dat er standaard Vista Basic 32-bits op zit maar ivm Dual channel en de huidige geheugen prijzen wilde hij toch 2 x 2 GB aanschaffen.
We zijn er van op de hoogte dat hij maar 3,2-3,5 GB zal zien.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat de /PAE parameter nog niet actief is?
Dit ga ik morgen even proberen op zijn laptop.

Als iemand anders hier ook ervaring mee heeft hoor ik het graag. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar wat ook belangrijk is om meteen even uit te sluiten of het geheugen zelf misschien niet helemaal 100% is ;)
Dus eventjes memtest in een andere PC ofzo. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Welke melding exact? Een bsod alleen is te vaag om een mogelijke oplossing te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

PcDealer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:04:
[...]

Welke melding exact? Een bsod alleen is te vaag om een mogelijke oplossing te geven.
Ik moet morgen nog ff de optie uitzetten dat de laptop automatisch opnieuw opstart bij een BSOD want ik kon het nog niet lezen.
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:54:
Geen ervaring mee, maar wat ook belangrijk is om meteen even uit te sluiten of het geheugen zelf misschien niet helemaal 100% is ;)
Dus eventjes memtest in een andere PC ofzo. Succes!
Ik heb de modules los getest (MEMTEST) en dan werken ze prima. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Da_maniaC op 10-04-2008 16:09 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
DJ_The_SP schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:09:
[...]

Ik moet morgen nog ff de optie uitzetten dat de laptop automatisch opnieuw opstart bij een BSOD want ik kon het nog niet lezen.

[...]

Ik heb de modules los getest (MEMTEST) en dan werken ze prima. ;)
Er zijn meer mensen die last hebben van problemen met het gebruik van 4GB geheugen, lees bijvoorbeeld dit draadje op HP, of deze

Ik citeer:
(...) Apparently only certain models of this notebook will support 4 GB. According to page 12 of the attached QuickSpec for the 6720s, you must have a model with the Mobile Intel GME965 chipset.
(...)
You are right, that's my problem, thank you.
I've the Celeron M530 and the GLR960 chipset. I've been fooled by the "up to 4gb ram" claim from the store which sold me the notebook and from the Kingston compatibility chart.
De Celeron-versie heeft een 960GL, dus de kans is groot dat dat niet gaat werken, als ik de bron kan vertrouwen..
Heb je daarnaast een compatibiliteitscheck gedaan? Sommige Kingston modules willen nog eens niet werken in bepaalde HP modellen.

[ Voor 41% gewijzigd door VR46 op 10-04-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dan ligt het dus idd aan de chipset. Kan die helaas vergeten dus.
Gelukkig ondersteunen deze chipsets voortaan a-synchronous dual channel... maar toch jammer dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Toch vreemd dat ik hier GME965 zie staan... Ik ben wel totaly noob in chipsets e.d maargoed. Wel jammer dat het blijkbaar dus onmogelijk is om 4 gb geheugen te gebruiken (mocht je 64 bits willen draaien).

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wackoz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:13:
Toch vreemd dat ik hier GME965 zie staan... Ik ben wel totaly noob in chipsets e.d maargoed. Wel jammer dat het blijkbaar dus onmogelijk is om 4 gb geheugen te gebruiken (mocht je 64 bits willen draaien).
Let op , de post gaat over laptops met een Celeron M aan boord.
Die hebben over het algemeen de Intel 960L chipset welke problemen geeft bij 4GB geheugen.
Zo lang je de 965 chipset hebt zou je veilig moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
DJ_The_SP schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:46:
[...]

Let op , de post gaat over laptops met een Celeron M aan boord.
Die hebben over het algemeen de Intel 960L chipset welke problemen geeft bij 4GB geheugen.
Zo lang je de 965 chipset hebt zou je veilig moeten zitten.
Heb de celeron M versie vandaar mijn reactie ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in de celeron versie van de laptop omdat ik de keuze heb tussen de acer 5220 met webcam etc en de hp 6720s celeron versie laptop.

Op de site van hp staat een lijstje met precies de versies en de chipset gebruikt in deze versies, dit is erg belangrijke informatie omdat op het eerste gezicht lijkt dat als je de celeron versie neemt je deze altijd kan upgraden naar alle cpu's,, FOUT..

kijk en oordeel zelf:

Ik vind het een erg mooi uitziende laptop echter heeft de acer wel meer, stereo speakers, firewire aansluiting, webcam, meer usb poorten, alleen kan de acer maar maximaal 2gb aan (als je het gaat gebuiken met windows xp dan is dat meer dan zat).

Weet iemand trouwens hoe de garantie verloopt met defecte accu's? de accu van mijn hp 6715s is binnen een uurtje leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:41:

Weet iemand trouwens hoe de garantie verloopt met defecte accu's? de accu van mijn hp 6715s is binnen een uurtje leeg.
http://h10010.www1.hp.com...97-12434478-80464604.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja. daar staat het, echt super van hp:

Garantie
1 jaar carry-in (haal- en brengservice in sommige landen (upgrades worden apart verkocht)) 1 jaar garantie op primaire batterij

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3GB is toch wel voldoende voor deze laptop?

Ik ben van plan er 2GB Corsair bij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:46:
3GB is toch wel voldoende voor deze laptop?

Ik ben van plan er 2GB Corsair bij te prikken.
ik heb er een 2gb bij gedaan en dat werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:48:
[...]

ik heb er een 2gb bij gedaan en dat werkt erg goed.
Welk merk als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:37:
[...]

Ohja. daar staat het, echt super van hp:

Garantie
1 jaar carry-in (haal- en brengservice in sommige landen (upgrades worden apart verkocht)) 1 jaar garantie op primaire batterij
En wij (NL) vallen onder die 'sommige landen' toch? Dus is er in Nederland pick up and return service?

Op de laptopshop.nl site staat in ieder geval wel pick up and return, dus volgens mij hebben wij dat. Dat is al helemaal mooi. Maar weet het helaas niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:13:
[...]

En wij (NL) vallen onder die 'sommige landen' toch? Dus is er in Nederland pick up and return service?

Op de laptopshop.nl site staat in ieder geval wel pick up and return, dus volgens mij hebben wij dat. Dat is al helemaal mooi. Maar weet het helaas niet zeker..
Ja, Carry-in wordt in NL uitgelegd als PPR. Je mag het ook naar een HP Servicepartner brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Bij HP kan je simpelweg een nieuwe accu krijgen, zelfs als die die je nu hebt niet stuk is. Je kan het zien als fraude (opbellen, zeggen dat ie stuk is terwijl hij het niet is en je krijgt een nieuwe opgestuurd..), maarja.. Maar als je accu dus stuk is krijg je dus ook zonder gedoe een nieuwe opgestuurd binnen je garantie, niets ophalen en terugbregen. Goede service wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

cbernardini schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:24:
Bij HP kan je simpelweg een nieuwe accu krijgen, zelfs als die die je nu hebt niet stuk is. Je kan het zien als fraude (opbellen, zeggen dat ie stuk is terwijl hij het niet is en je krijgt een nieuwe opgestuurd..), maarja.. Maar als je accu dus stuk is krijg je dus ook zonder gedoe een nieuwe opgestuurd binnen je garantie, niets ophalen en terugbregen. Goede service wat mij betreft...
Wat wil je eigenlijk zeggen? User heeft een niet goed werkende accu en wil weten wat de garantie is. Daar is user nu achtergekomen, en rest niets anders dan contact op te nemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
PcDealer schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:37:
[...]

Wat wil je eigenlijk zeggen? User heeft een niet goed werkende accu en wil weten wat de garantie is. Daar is user nu achtergekomen, en rest niets anders dan contact op te nemen met de helpdesk.
Mag ik vragen wat jouw probleem is? Jij zit op verschillende subfora niets anders dan negatieve replies te posten. Denk maar niet dat jouw post van enige meerwaarde tot dit topic, en daarnaast kan het toch ook zijn dat mijn post als algemene post bedoeld was, dus niet zozeer naar de vraag gericht? Als je alleen maar kan flamen en irritatie wekken of de indruk moet wekken dat jij er meer van weet dan iedereen, dan ben je bij mij niet aan het juiste adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

cbernardini schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:05:
[...]

Mag ik vragen wat jouw probleem is? Jij zit op verschillende subfora niets anders dan negatieve replies te posten.
Dan had ik vast daar van een mod een bericht over gehad.
Denk maar niet dat jouw post van enige meerwaarde is tot dit topic, en daarnaast kan het toch ook zijn dat mijn post als algemene post bedoeld was, dus niet zozeer naar de vraag gericht?
Ik probeer in elk geval niet op oplichten van een bedrijf aan te sturen.
Als je alleen maar kan flamen en irritatie wekken of de indruk moet wekken dat jij er meer van weet dan iedereen, dan ben je bij mij niet aan het juiste adres.
Ik flame niet, ik stel je een vraag omdat je post niet duidelijk is voor mij, verder probeer ik geen indruk te wekken. Op een forum zitten mensen met vragen en mensen met antwoorden en ik beantwoord over het algemeen graag vragen van mensen die hun best hebben gedaan zelf antwoord te krijgen. Daarnaast doe ik soms ook een stapje extra voor mensen die een slechte afhandeling van garantie meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:24:
Welke nr moet je dan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Je kan gewoon het 0900 - 202 0165 nummer bellen daarvoor.

@PCDealer ik probeer niemand aan te sturen om een bedrijf, zoals jij het wilt noemen en wat ik nogal pathetisch vind, 'op te lichten', maar ik zeg dat dat algemeen bekend is dat hp daar niet eens moeilijk over doet. Ik zal niks meer zeggen over je posts maar ik vind het zonde dat je het zo geen lol meer maakt voor gebruikers van dit forum om mensen te helpen en te posten. Volgende keer reageer ik gewoon niet meer op de thread en moet je het zelf maar uitzoeken...

//Edit: ...of is het hierom dat je geen kritiek of wat dan ook over HP duld: kennelijk jouw hp-gerelateerd bedrijf

[ Voor 11% gewijzigd door VR46 op 13-04-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:53:
Je kan gewoon het 0900 - 202 0165 nummer bellen daarvoor.

@PCDealer ik probeer niemand aan te sturen om een bedrijf, zoals jij het wilt noemen en wat ik nogal pathetisch vind, 'op te lichten', maar ik zeg dat dat algemeen bekend is dat hp daar niet eens moeilijk over doet. Ik zal niks meer zeggen over je posts maar ik vind het zonde dat je het zo geen lol meer maakt voor gebruikers van dit forum om mensen te helpen en te posten. Volgende keer reageer ik gewoon niet meer op de thread en moet je het zelf maar uitzoeken...

//Edit: ...of is het hierom dat je geen kritiek of wat dan ook over HP duld: kennelijk jouw hp-gerelateerd bedrijf
Wat een superservice van HP zeg, volgens mij zijn zij ook een van de weinige met 1 jaar accu garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:35:
[...]

Wat een superservice van HP zeg, volgens mij zijn zij ook een van de weinige met 1 jaar accu garantie.
Nee, hoor er zijn meer fabrikanten die een jaar garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:04:
[...]
Welk merk als ik vragen mag?
Ik was niet degene waar je het aan vroeg, maar ik kan in ieder geval melden dat ik er een reepje 1GB bij heb geprikt (nu dus 2GB totaal) en het werkt perfect. Merk Kingston: KVR667D2S5/1G (eurootje of 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Morgen krijg ik ook mn nieuwe geheugen binnen. Ben toch maar voor alleen 2GB extra gegaan aangezien je aan 4GB relatief weinig hebt nog en daarnaast ook vanwege de issues met 4GB natuurlijk.
Ook heb ik een nieuwe wireless LAN adapter besteld i.v.m. betere linux ondersteuning (Intel 3945ABG minipci, kost slechts paar tientjes)

Heeft iemand overigens al een poging gedaan de processor te vervangen toevallig?

[ Voor 15% gewijzigd door VR46 op 15-04-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
cbernardini schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:52:
Heeft iemand overigens al een poging gedaan de processor te vervangen toevallig?
Ik zou niet willen, die 5470 werkt als een tiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Jochem_ schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:49:
[...]

Ik zou niet willen, die 5470 werkt als een tiet!
Celeron M530 toch net wat minder.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:12:
[...]

Celeron M530 toch net wat minder.. ;)
Maar, pas wel op want als je de celeron versie hp6720s hebt dan heb je een andere moederbord als de versie met hogere dual core cpu's.

Ik was trouwens helemaal vergeten te antwoorden op de memory vraag die gesteld was, ik heb een 2gb crucial module gekocht bij computerland voor 29,95.

Crucial is misschien niet de beste maar het werkt goed, mijn hp 6715s heeft een sempron 3800 cpu en icm de 3gb geheugen welke ik er nu in heb zitten, werk het allemaal super.

Ik wilde laatst een 6720s erbij kopen (voor mijn vrouw en stiekem ook een beetje voor mij :) ), maar vind het jammer dat hij maar 1 speaker heeft, mijn 6715s heeft er zelfs 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:08:
[...]

Maar, pas wel op want als je de celeron versie hp6720s hebt dan heb je een andere moederbord als de versie met hogere dual core cpu's.
Dat heb ik al helemaal gecontrolleerd en ook de HP medewerkers hebben me bevestigd dat de Core2Duo's (ook de t9xxx series, maar ik ga voor de zekerheid denk ik voor een t8100 ook ivm batterijduur) compatibel zijn. Het probleem is de processor installeren, want het spreekt niet voor zich dat je zomaar bij de processor kunt; mij is het nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:07:
[...]

Dat heb ik al helemaal gecontrolleerd en ook de HP medewerkers hebben me bevestigd dat de Core2Duo's (ook de t9xxx series, maar ik ga voor de zekerheid denk ik voor een t8100 ook ivm batterijduur) compatibel zijn. Het probleem is de processor installeren, want het spreekt niet voor zich dat je zomaar bij de processor kunt; mij is het nog niet gelukt...
Op mijn laptop heb ik kunnen zien dat er 4 schuifjes op het toetsenbordje zitten welke teruggeschoven moeten worden, hierna volgens mij 2 schroefjes aan de onderkant welke eruit geschroeft moeten worden, volgens mij kan daarna de toetsenbordje eraf zodat je bij de processor koeler kunt en daarna (hoop ik) bij de processor.

Ik ban namelijk van plan om een dual core amd in mijn 6715s te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:03:
[...]

Op mijn laptop heb ik kunnen zien dat er 4 schuifjes op het toetsenbordje zitten welke teruggeschoven moeten worden, hierna volgens mij 2 schroefjes aan de onderkant welke eruit geschroeft moeten worden, volgens mij kan daarna de toetsenbordje eraf zodat je bij de processor koeler kunt en daarna (hoop ik) bij de processor.

Ik ban namelijk van plan om een dual core amd in mijn 6715s te doen.
Dat zit heel wat lastiger dan je denkt inelkaar. Ik heb het al opengekregen enzo maar dat betekend nog niet dat je bij de processor bent: hiervoor moet je de hele laptop zowat uitelkaar halen, zelfs het scherm moet je eraf halen.

Hier kan je op m'n site lezen hoe ik het heb gedaan en wat de gevolgen waren (overigens zoek ik nog steeds mensen die het leuk vinden toevoegingen te maken aan de site en zo een aardige hobbyisten community op te bouwen):
linkje
Zonder schroevedraaierwerk is de klus haast onmogelijk te klaren, en dat laat lelijke sporen al dan niet beschadigingen achter. En het toetsenbord zit zelfs vast met tape; zodra je deze eraf haalt kan het zijn dat het niet meer goed vast zit en het dus verrot werkt.. Plus is de garantie er hoogstwaarschijnlijk af nadat je het toetsenbord eraf hebt gehaald.
Maargoed ik geef niet op, ik ga het binnenkort wel weer opnieuw proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door VR46 op 16-04-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:09:
[...]

Dat zit heel wat lastiger dan je denkt inelkaar. Ik heb het al opengekregen enzo maar dat betekend nog niet dat je bij de processor bent: hiervoor moet je de hele laptop zowat uitelkaar halen, zelfs het scherm moet je eraf halen.

Hier kan je op m'n site lezen hoe ik het heb gedaan en wat de gevolgen waren (overigens zoek ik nog steeds mensen die het leuk vinden toevoegingen te maken aan de site en zo een aardige hobbyisten community op te bouwen):
linkje
Zonder schroevedraaierwerk is de klus haast onmogelijk te klaren, en dat laat lelijke sporen al dan niet beschadigingen achter. En het toetsenbord zit zelfs vast met tape; zodra je deze eraf haalt kan het zijn dat het niet meer goed vast zit en het dus verrot werkt.. Plus is de garantie er hoogstwaarschijnlijk af nadat je het toetsenbord eraf hebt gehaald.
Maargoed ik geef niet op, ik ga het binnenkort wel weer opnieuw proberen!
Heb je weleens eerder notebooks gerepareerd of geopend? ik bedoel hier niet mee dat je het niet kunt want ik weet dat het bij sommige notebooks erg moeilijk kan zijn enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Ja ik heb 1.5 jaar op de technische dienst van mycom gewerkt dus ik kan wel wat aan ;)
De processor en koeler zitten diep verstopt onder nog een laag behuizing waarvoor je echt de gehele behuizing uitelkaar moet halen. Helaas heeft HP hier een ontzettend ingewikkeld systeem voor bedacht en sluit alles haast naadloos op elkaar aan. Bij Asus notebooks gaat dit veel soepeler en doen ze er helemaal niet moeilijk over...

[ Voor 68% gewijzigd door VR46 op 16-04-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren mijn nieuwe accu gekregen van hp, nu blijkt dat deze ook binnen een uurtje leeg is.

Op de site staat dat ie maximaal 3.5 uur meegaat, het kan dan toch niet dat ie dik binnen een uur leeg is?

Ik heb overigens gisteren vista sp1 op de laptop geinstalleerd en wat scheelt dat in performance zeg, het naar standby gaan en weer wakker worden gaat supersnel, en het mooiste.. wow speelt vloeiend op 1280x800 met de geintegreerde ati x1250 videochip, ik ga hem vanavond op hogere detaill levels proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:40:
Ik heb overigens gisteren vista sp1 op de laptop geinstalleerd en wat scheelt dat in performance zeg, het naar standby gaan en weer wakker worden gaat supersnel, en het mooiste.. wow speelt vloeiend op 1280x800 met de geintegreerde ati x1250 videochip, ik ga hem vanavond op hogere detaill levels proberen.
...sinds wanneer wordt de 6720s geleverd met een ati x1250 videokaart?
Topic luidt immers: [Ervaringen] HP 6720S Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cbernardini schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:40:
[...]

...sinds wanneer wordt de 6720s geleverd met een ati x1250 videokaart?
Topic luidt immers: [Ervaringen] HP 6720S Laptop
Kom je er nu pas achter dat ik een 6715s notebook heb? ik heb het eerder ook al vermeld en de 6720s wordt ook niet geleverd met een amd processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:59:
[...]

Kom je er nu pas achter dat ik een 6715s notebook heb? ik heb het eerder ook al vermeld en de 6720s wordt ook niet geleverd met een amd processor.
dit model heeft niks met dit topic te maken, hier heeft een 6720S gebruiker of geintresseerde niks aan en raak je alleen maar in de war wil je dus niet verder gaan over de 6715S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:40:
heb gisteren mijn nieuwe accu gekregen van hp, nu blijkt dat deze ook binnen een uurtje leeg is.
Kan een tijd op de plank hebben gelegen. Verschilt ook per accu vanwege gebruikt materiaal.
Op de site staat dat ie maximaal 3.5 uur meegaat, het kan dan toch niet dat ie dik binnen een uur leeg is?
Lijkt me niet. Maximaal met de Primary battery?
When the computer receives AC power, the battery begins to charge and the battery light (on the front of the computer) turns on. When the battery is fully charged, the battery light turns off.

Leave the computer connected to external power until the battery is fully charged and the battery light turns off.

A partially charged new battery can run the computer after software setup is complete, but battery charge displays will not be accurate until the new battery has been fully charged.
Misschien moet je het calibreren, ook al staat hier dat het bij nieuwe batterijen niet hoeft. Het lijkt er op dat calibreren een optie is in powermanagement.

Edit: het staat in deze guide.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 17-04-2008 09:47 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste