Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, de LCD lijkt me niet echt veel meerwaarde hebben eigenlijk. De extra knopjes misschien wel, was het niet dat deze niet zo prettig geplaatst zijn. Daar zit namelijk normaal je hand overheen, dus iets teveel kans dat je deze per ongeluk indrukt. En daarnaast is de orientatie ervan verkeerd: Ze zouden "portaitstand" moeten zijn, nu zijn ze gewoon een tweede set "landscape" knopjes.

Ik zou een grip met deze extra zaken erop juist niet willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@djunicron: Thx voor de bevestiging van wat ik al dacht: Gadgetgehalte maar overbodig. Heb dan ook bij Hong Kong Supplies een Phottix grip zonder LCD met 2 extra accu's besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
floriske.nl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:51:
@djunicron: Thx voor de bevestiging van wat ik al dacht: Gadgetgehalte maar overbodig. Heb dan ook bij Hong Kong Supplies een Phottix grip zonder LCD met 2 extra accu's besteld.
Goed dat je de post maakte, ik had er ook al eens naar gekeken, maar kon ook niet goed bepalen of deze knopjes/schermpje wel extra geld waard was.

Even een paar vraagjes.
In zo'n grip passen 2 accu's geloof ik he? Trekt hij ze dan stuk voor stuk leeg of is het net als met batterijen dat ze gezamelijk leeg getrokken worden?
Het eerste zou wel fijner zijn, maar kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Is het ook mogelijk om 1 accu er in te hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:21

Spikey

Making the web accessible!

de batterij info op mijn d90 indiceert dat hij de batterijen in de grip stuk voor stuk leeg trekt (momenteel op 96% en 4%). of dit voor ebay grips ook geldt weet ik overigens niet.

(de ebay grip die ik voor mijn d40 had trok de batterijen sowieso leeg, ook als de camera uit stond.. |:( )

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Spikey schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:18:
de batterij info op mijn d90 indiceert dat hij de batterijen in de grip stuk voor stuk leeg trekt (momenteel op 96% en 4%). of dit voor ebay grips ook geldt weet ik overigens niet.

(de ebay grip die ik voor mijn d40 had trok de batterijen sowieso leeg, ook als de camera uit stond.. |:( )
Dat is weird! Mijn ebay D5000 grip trekt de batterijen te gelijk leeg. Gelukkig niet als hij uit staat. Maar na een goed weekend gebruik, als ik ze ga laden tegelijk in twee identieke laders duurt het even lang om de batterijen op te laden. Dat is met twee orginele accu's en twee orginele laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

de D90 trekt ze 1 voor 1 leeg, dus je kan rustig op de 2e batterij shooten, terwijl de eerste zit op te laden. Als ik ze allebei vol heb kan ik makkelijk 1600 fotos maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 20:21

Nosch

MYLR Blue

Ik heb een Photix-grip voor op mijn Canon 500D. Opzich functioneert ie goed, knopen voelen degelijk enzo. Maar wat hij niet kan, is de accu-indicatie fatsoenlijk doorgeven. Accu's zijn gedurende ongeveer 1000 foto's helemaal vol :? En dan ineens binnen enkele tientallen foto's helelmaal leeg! Erg vervelend om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302362

Nosch schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:33:
Maar wat hij niet kan, is de accu-indicatie fatsoenlijk doorgeven.
Bij mijn 3rd party grip staat in de handleiding dat ik eerst de grip moet monteren en dan pas de houder met accu's erin doen, omdat anders de accu indicatie niet goed werkt.
Ik vond het eigenlijk een beetje vreemd, er is niet verklaard waarom hat dan niet naar behoren werkt. :?
Maar ik doe het dus wel op die manier en de indicatie lijkt in ieder geval te kloppen.
Misschien moet je dat bij jouw grip ook eens zo proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272206

Even mijn ervaring met mijn phottix grip op mn a300, laatst werkte het ff niet goed en moest ik hem ff eraf halen. Maar ik kan echt niet meer zonder, toen de grip eraf was, leek het alsof je gewoon een compact camera in je handen hebt. Voelt wel echt heel raar zonder grip en dan een sigma 70-200 erop.

Als je twijfelt of je wel een grip moet kopen, ik zou zeggen neem een namaak grip en klik 'm er gewoon op want het geeft een hele fijne hou-vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
djunicron schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:17:
Mja, de LCD lijkt me niet echt veel meerwaarde hebben eigenlijk. De extra knopjes misschien wel, was het niet dat deze niet zo prettig geplaatst zijn. Daar zit namelijk normaal je hand overheen, dus iets teveel kans dat je deze per ongeluk indrukt. En daarnaast is de orientatie ervan verkeerd: Ze zouden "portaitstand" moeten zijn, nu zijn ze gewoon een tweede set "landscape" knopjes.

Ik zou een grip met deze extra zaken erop juist niet willen hebben!
Ik dacht eerst ook "he, handig zo'n extra schermpje en die knopjes", maar bij nader inzien heb ik toch van die versie afgezien. Ook omdat de gewone versie een rubberen oppervlak heeft waar anders dat schermpje zit. En je koopt de grip toch voor meer.. grip :p Was me trouwens niet opgevallen dat de knopjes in landscape modus geplaatst zijn, best wel een fail 8)7

Dus net bij Linkdelight de gewone grip besteld, net als nog wat spulletjes (wireless remote trigger, Gorillapod-kloon). Over een paar weken dus weer wat nieuw speelgoed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Anoniem: 302362 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:
[...]

Bij mijn 3rd party grip staat in de handleiding dat ik eerst de grip moet monteren en dan pas de houder met accu's erin doen, omdat anders de accu indicatie niet goed werkt.
Ik vond het eigenlijk een beetje vreemd, er is niet verklaard waarom hat dan niet naar behoren werkt. :?
Maar ik doe het dus wel op die manier en de indicatie lijkt in ieder geval te kloppen.
Zal ik zeker eens doen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Heb gisteren m'n Phottix grip binnengekregen uit China.

1e indruk is boven verwachting, de grip ziet er solide uit en voelt zo ook aan, ik had de bouwkwaliteit een stuk meer "el cheapo plastic" verwacht en was dus aangenaam verrast,

Over de daadwerkelijke kwaliteit kan ik uiteraard nog niks zeggen en ook niet over de levensduur van de accu's, dat zal de tijd moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaloca
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
De A350 heeft een betere body dan de 380 die nu verbeterd is door de 390, maar uiteindelijk eigenlijk niets veranderd/verbeterd
Heb de A350 ongeveer 8 maanden zonder grip gebruikt en zou nu niet meer zonder willen.
Het is niet de orginele Sony grip, maar ben nu al bijna 12 maanden heel tevreden met een van Ansmann.
Vond de 4 vinger grip die ik met body alleen had niet voldoende als ik de Sigma 70-300 erop had.
Nu met de sigma 18-250 permanent erop wil ik zeker niet zonder. Nog niks problemen gehad ermee, ietswat gebruik zichtbaar op de grip (laagje pluist wat) en had graag gezien net als met wat andere grips dat er ook een houder voor AA batterijen beschikbaar was, maar met de ene orginele accu haal ik na ruim 1.5 jaar nog ruim 500 opnames met de OS van de lens aan, maar gebruik LCD niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch

Nosch

MYLR Blue

Anoniem: 302362 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:48:
[...]

Gedaan, maar mocht niet baten. :(
De accu-indicatie blijft gewoon op vol staan, terwijl ik toch echt alweer 1000+ foto's heb gemaakt... Maar goed, hij koste ook maar 1/3 van de originele grip, dus ik leer er wel mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:56

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Ik heb sinds kort een batterygrip op mijn 550d, en had altijd de nekband om mijn camera.
Als je hem in portretstand wilt houden, dan zit die band nogal in de weg, hebben jullie een oplossing?

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
RobinJB schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:06:
Ik heb sinds kort een batterygrip op mijn 550d, en had altijd de nekband om mijn camera.
Als je hem in portretstand wilt houden, dan zit die band nogal in de weg, hebben jullie een oplossing?
Ja.

Nekband er van af halen ;) Heb ik ook gedaan.
Hoewel ik wel vreemde blikken kreeg op de meeting :9 en woorden als: "Zo jij durft" haha 8)
Maarja ik ben altijd wel voorzichtig en mijn gear koste misschien 10% van de gear van anderen op de meeting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 21:44

Milo.

klik

Dat is inderdaad een lastige keuze ja hehe.
Zelf heb ik een handstrap + optech nekband, de nekband is echter alleen om het ding om mn schouder te laten hangen. (een hele dag met een 70-200f/2.8IS in/aan de hand is ook niet de lichtste combie)
Andere hebben nu nekstrap ook wel aan de grip en aan de rechterkant van de camera handen zodat die niet in de weg zit. Dit is ook een goede oplossing (voor velen) als je geen handstrap hebt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301345

Heeft iemand een adres voor de Phottix grip voor de D3000?
Het schijnt dezelfde grip te zijn als voor de D40,40x en D60. Op Ebay staan ze af en toe, maar niet heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Als je wat geld te besteden hebt..

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/153458.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 301345 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:09:
Het schijnt dezelfde grip te zijn als voor de D40,40x en D60. Op Ebay staan ze af en toe, maar niet heel vaak.
Ehh... http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ik gebruik de volgende oplossing voor mijn neckstrap.
Veelal gebruik ik de nek-strap liever niet op juist op een R-strap achtige wijze waardoor de camera fijn op mijn rug hangt.

Om dit mogelijk te maken heb ik het het deel wat je op de body schroeft bij het bevestigen van een hand-strap op een griploos body gebruikt om mijn strap aan de fixxen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4852805439_e01e4d1858.jpg

Ook zit de strap op deze manier niet in de weg als je met een grip op portret stand schiet.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 21:44

Milo.

klik

Henning schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:55:
Ook zit de strap op deze manier niet in de weg als je met een grip op portret stand schiet.
Lijkt mij juist wel, of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Als je die combie onder je grip plaatst dan kan je je hand toch nergens meer (comfortabel) kwijt tijdens een portretstand?

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 21:29
Ja zijn het zelfde, voor de rest: allesvoordecamera.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Voor phottix: http://stores.ebay.nl/Hon...Q_trksidZp4634Q2ec0Q2em32

Heb daar zelf m'n grip besteld, binnen 2 weken binnen en mijn voorafgaande vraag binnen een dag beantwoord.

Er staat overigens geen "Phottix" bij vermeld, maar het zijn wel allemaal Phottix producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Milo. schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Lijkt mij juist wel, of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Als je die combie onder je grip plaatst dan kan je je hand toch nergens meer (comfortabel) kwijt tijdens een portretstand?
Ik had er geenzins last van vond het eerder wel fijn om nog wat meer in de handen te hebben, moet er wel bij bekennen dat m;n handen van een vrij fors formaat zijn wat een verschil kan uitmaken.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 11:27
Ik heb onlangs een aputure grip gekocht voor mijn 40D via link-delight op e-bay. Direct na het uitpakken bleek dat de kwaliteit veel te wensen overlaat. Een lipje voor de batterij op zijn plaats te houden doet zijn werk niet. Hierdoor kan ik maar 1 batterij in de grip gebruiken.

Ook krijg ik nu de err99, terwijl ik die ervoor nooit gehad hebt. Zowel zonder als met grip kan ik 1 foto nemen. De tweede foto wordt niet opgeslaan en er verschijnt de err99. Uitschakelen helpt niet, batterij verwijderen wel.

Niet kopen dus!
En als er iemand een gouden tip weet voor de err99 hoor ik het graag, anders gaat ie naar een servicecenter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij is wel vaker verteld dat Phottix ongeveer de enige is die fatsoenlijke 3party grips maakt. Kon je de kwaliteit niet een beetje beoordelen aan de hand van de foto's oid? De Phottix grips zien er uit als de orginele en zien er degelijk uit... Kosten ook niet veel.
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer :P
Ik heb gewoon een canon grip en heb er geen spijt van...ondanks hij veel duurder was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Weet nog steeds niet of ik voor mijn 5DC een grip zal nemen.
Of het wordt er 1 tweedehands of 1 via ebay. Kan nu een "namaak" grip kopen voor 40 euro nieuw incl. verzendkosten. Natuurlijk niet de luxe canon afwerking. Mis de grip niet, omdat ik er nooit echt mee heb gefotografeerd, maar ik heb erg grote handen en het lijkt mij daarom wel een toevoeging. Is het ook wat meer camera, anders verdwijnt die in mijn kolenscheppen van handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Scirocco schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:19:
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer :P
Ik heb gewoon een canon grip en heb er geen spijt van...ondanks hij veel duurder was..
Heb hier ook een beetje last van op het moment ... Phottix grip's voor collega's besteld via eBay die 100% OK waren en net degene die ik voor mezelf besteld heb doet het ON/OFF schakelknopje van vreemd :/

Als Tweaker zijnde ga ik hem natuurlijk eerst uit elkaar halen, maar mocht dat niet helpen dan ga ik toch effe voor een originele grip rondneuzen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

Van `t weekend is één van de knopjes om de accu uit de Canon BG-E2 N grip te halen afgebroken. Best jammer, want ik dacht toch echt dat Canon kwaliteitsproducten maakte ;) . Ach, volgens mij werkt ie nog steeds met 2 accu`s.

Dit knopje gaat het om...
Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g23/MugenPower24/Tweakers/DPP07D7081E171301-via.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:12
Heb je dat ook getest door de andere er uit te halen? Ziet er uit alsof het ding er alleen voor zorgt dat de accu goed contact maakt.
Wel krom gemaakt, dan zit de BG-E5 voor de 500D beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

Even getest, en hij werkt idd nog met één accu aan de linkerkant van de BG. Geen probleem dus om verder te gebruiken. Wel krom slecht gemaakt ja...
Pagina: 1 2 3 Laatste