Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
voor degene met een handstrap:

Wat doen jullie met de neckstrap, blijft die aan de camera of is het handstrap only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de camera, lenzen wisselen zonder nekstrap is geen doen :) Tenminste niet als je gewoon op locatie rondhobbelt en niet alles naast je neer kan leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
neographikal schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:36:
Zeker waar, met name met zwaar glas scheelt het een ongelofelijke bak aan verzuurde handen. Ik had de eerste dag dat ik de 30D had de grip nog niet binnen. 70-200/2.8 erop....en of je lamme poten krijgt... je bent continue in die camera aan het knijpen als je rondloopt terwijl je hem aan de strap relaxt laat bungelen.
Ik laat mijn camera's met de standaardstraps gewoon aan mijn schouder bungelen en ik draag de camera die ik voor mijn oog heb met mijn linker hand aan het objectief. Ik moet er niet aan denken, dat ik mijn rechter hand steeds uit zo'n handstrap zou moeten wurmen, om van lens of body te wisselen. Nu is zo'n 70-200/2.8 wel extreem zwaar, in vergelijking tot mijn lenzen die ongeveer de helft wegen, maar dan nog denk ik, dat ik het gewicht liever op mijn gestrekte linkerpols zou laten rusten, dan "dwars" op mijn rechterpols. Voor het wisselen van objectieven is een neckstrap onvervangbaar trouwens. Dan gaat hij echt even om de nek, hoe maf het ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Lange tijd niet meer gepost in dit forum, maar ik heb toch een vraag, en die gooi ik toch hierin, hoop dat er op gereageerd wordt!

Ik ben op zoek naar een battery grip voor mijn 400D. Nou heb ik 1 gezien met een LCD scherm, en extra opties, ziet er wel goed uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.nikon-discount.com/images/ebay/bg_pro_e3_2.jpg

Maar heeft iemand ervaring met deze grip?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06

Cheezus

Luiaard

Nikon-discount voor je Canon? Ik weet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er mij een Jenis grip uit, mss dat je daar eens op kan googlen.
Ik persoonlijk zou niet moeilijk doen en gewoon voor 100€ de originele grip gaan halen.
Dan weet je dat het stevig is, niet zal kraken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
die opties ga je niet/nauwelijks gebruiken, da's gewoon speelgoed waar je na een paar dagen niets meer mee doet. ik heb 3rd party grips overwogen en ondanks het hele 'arme student' verhaal ben ik toch voor een originele gegaan. bouwkwaliteit inderdaad, en oke, hij was toen voor 79 euro bij de foka te krijgen, dat hielp ook.

maar grips gaan nou niet echt makkelijk stuk, dus je zou een tweedehands kunnen overwegen. scheelt toch weer een tientje (iets meer misschien zelfs) en het scheelt je alle ergernis met die goedkope zooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
iceheart schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:43:............. dus je zou een tweedehands kunnen overwegen. scheelt toch weer een tientje (iets meer misschien zelfs) en het scheelt je alle ergernis met die goedkope zooi...
Nouhou.....
Er stond in vraag&aanbod een MB-D80 waar ik wel interesse in had maar de vraagprijs lag ongeveer € 20 boven de huidige nieuwprijs (€ 99)
Na een reactie van mijn kant of de vraagprijs lager kon was de advertentie verdwenen, heb 'm dus nieuw gekocht voor € 99.
En ik moet zeggen, met een 70-300 op de body is het echt een uitkomst, veel meer grip, veel meer stevigheid en als extraatje dat er 2x zoveel foto's geschoten kunnen worden :) (met 2 batterijen dus)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
meh, als je een weekje blijft snipen op MP is het wel te vinden.
voor het kleine verschil zou ik het zelf ook niet doen, maar het kan, als je het wil.

en pfff, als je het met een gewone 70-300 al een verschil vindt, moet je eens een dagje met een sigma 70-200 2.8 erop lopen... dan ga je het echt voelen :P

op zich zelfs zonder wat voor telemeuk dan ook (ik werk met een paar erg kleine, lichte primes... ) is een grip al heerlijk, om de portretstand en - inderdaad - stabiliteit/iets om vast te houden. dat je vaak mensen pas een grip aan ziet schaffen als ze aan tele beginnen snap ik zelf niet echt, eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach, ook die 70-200's wennen, hoewel je daar zonder grip wel een pleur aan hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Had een grip op mn 350d.
Ging er na een paar weken wennen nooit meer vanaf. Zeker met een zware 70-200 cs is het gewoon fijn. Ook de mogelijkheid van de handstrap is zeer fijn

Loop je enkel met de kitlens en een lichte tele rond dan kan je het m.i. ook wel laten
Ik ga op mijn 40d het voorlopig zonder proberen maar de handstrap zal me wel over de streep trekken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Ik heb een D200 met grip, een heerlijke combi, vind het erg fijn werken zo!
Ik wil alleen een handstrap er bij kopen, normaal wikkel ik de nekstrap om mn hand, maar ik wil toch een echte handstrap proberen, werkt volgensmij veel beter en fijner.

Maarrr, welke.. Die (grote) handstrap van Aq4u lijkt mij het beste? Maar kan ik deze er ook samen met de nekstrap op zetten zodat ik ook nog gewoon makkelijk lenzen kan wisselen zonder moeilijk te doen? :) En als dit niet kan, de handstrap bevestig je toch gewoon op de zelfde manier als de normale strap? :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

ik had voor mijn D70s zonder grip zo een type III van AQ4U, die paste echter niet lekker op mn 40D+grip, heb nu de type I en die zit wel lekker :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie of er een goede grip is voor de nikon d60? Ik weet da nikon zelf ze niet maakt, maar ik meende mij te herineren dat er aftermarket spul voor was? Heeft er iemand een degelijk webshop, of eventueel ervaring met die grips?

MVG Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:17:
Weten jullie of er een goede grip is voor de nikon d60? Ik weet da nikon zelf ze niet maakt, maar ik meende mij te herineren dat er aftermarket spul voor was? Heeft er iemand een degelijk webshop, of eventueel ervaring met die grips?

MVG Kevin
Hähnael, Ansmann maken ze sowieso. Is wel zonder trigger dus alleen voor 2 batterijen. :-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:06:
Ach, ook die 70-200's wennen, hoewel je daar zonder grip wel een pleur aan hebt :P
Hier D80 met Nikon 70-200 f2.8. (Nu met Optec nekstrap overigens.) Ik snap al dat gezever over die grips niet. Ik schiet dat gewoon uit de hand, rechts aan de camera, links voor de lens.
Ben ik een soort slangemens of zo, dat ik mijn camera gewoon een kwartslag draai en dan mijn hand boven mijn hoofd houd aan de camera?

Goed, meer serieus dan maar: Ik snap best dat sommige mensen een grip prettig vinden, maar het verplichte karakter dat sommige mensen er aan hangen.. Ik begrijp dat niet helemaal.

@Kevin/Aimee: Volgens mij is er ook nog een thirdparty grip die met behulp van een IR remote een extra sluiterknop simuleert, maar goed. Extra handruimte heb je dus wel met die grips. Echter thirdparty grips willen wel eens wat losser zitten dan het "merkeigen" materiaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Sta maar eens een half uur met die arm zo gekronkeld boven je hoofd :P Uberhaupt, als je het ding meesleept, ik moet het ding echt niet constant aan de nekstrap hebben hangen. Gewoon nonchalant hangend aan de grip / handstrap word je een stuk minder moe van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:35:
[...]

Hähnael, Ansmann maken ze sowieso. Is wel zonder trigger dus alleen voor 2 batterijen. :-]
thx, ga ze eens zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 13-09 09:01
Collega van mij had een nep-grip gekocht voor de 400D. Ding deed het niet en daarna heeft de camera het ook niet meer gedaan. Camera is opgestuurd en bleek sluiting te hebben gehad. Dat viel dus niet onder garantie en camera was afgeschreven. Oppassen dus...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Misschien een gekke vraag, maar bestaat er een battery grip voor de Minolta Dynax 5D ?
Ik heb al een paar camerasites afgeschuimd die KM materiaal verkopen, doch ik vind geen battery grip ervoor bij hen ( misschien omdat KM niet meer in DSLR doet ? ), maar zelfs op Ebay vind ik er geen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

heb een 20D met grip, sinds dat ik de grip heb is hij er nooit meer afgeweest! heel fijn.

met de canon 70-200 2.8 die ik nu heb lijkt het beter in balans als met de camera van een maatje (zonder grip)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
neographikal schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:38:
Sta maar eens een half uur met die arm zo gekronkeld boven je hoofd :P Uberhaupt, als je het ding meesleept, ik moet het ding echt niet constant aan de nekstrap hebben hangen. Gewoon nonchalant hangend aan de grip / handstrap word je een stuk minder moe van :)
Je kan de camera natuurlijk ook rechtsom draaien, ipv linksom. Zit je hand een stuk plezieriger, zonder grip (met grip hou je dat niet lang vol). Zelf hang ik mijn camera's liever nonchalant aan mijn schouder dan aan mijn hand. Het is maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Falcon10 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:00:
Misschien een gekke vraag, maar bestaat er een battery grip voor de Minolta Dynax 5D ?
Ik heb al een paar camerasites afgeschuimd die KM materiaal verkopen, doch ik vind geen battery grip ervoor bij hen ( misschien omdat KM niet meer in DSLR doet ? ), maar zelfs op Ebay vind ik er geen.
Na wat zoekwwerk blijkt er geen originele batterygrip van KM te zijn voor de Dynax 5D :( Net zoals voor de Alpha 100 van Sony.
Nu zijn er wel enkele taiwanese firmas die er een maken, maar ja, what about garantie dan he :|
Anderzijds trek ik niet zo gek veel met dezelfde camera, aangezien ik 2 KM 5D's heb, dus kan altijd wisselen ipv dat ik een batterygrip nodig heb.
Wat denken jullie ?
Beter die centjes investeren in een extra lesje ofzo ? :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Toff schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 23:38:
[...]

Je kan de camera natuurlijk ook rechtsom draaien, ipv linksom. Zit je hand een stuk plezieriger, zonder grip (met grip hou je dat niet lang vol).
No offense, puur geinig: ik zie vooral vrouwen dat doen, en mannen juist sluiter boven :P
Zelf hang ik mijn camera's liever nonchalant aan mijn schouder dan aan mijn hand. Het is maar net wat je gewend bent.
* Henk zweert bij grip + strap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Henk schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:56:
[...]
No offense, puur geinig: ik zie vooral vrouwen dat doen, en mannen juist sluiter boven :P
[...]
Ik doe beide, zowel linksom als rechtsom, zeker als de flitser erop zit. (Maar ik ben dan ook homo)

* Arjan zweert bij grips en Optech Pro neckstraps, eentje om de nek, eentje om de schouder

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Henk schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:56:
[...]
[...]

None taken. Het fenomeen is algemeen bekend, maar dat weerhoudt me niet. Als dat de reden is om aan je mannelijkheid te twijfelen? Vrouwen zijn waarschijnlijk iets praktischer dan mannen en ik zie eigenlijk ook zelden vrouwen met een grip aan de cam. Zou dat ook wat betekenen: :P

* Toff is mans genoeg zonder hulpmiddelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:38:
Sta maar eens een half uur met die arm zo gekronkeld boven je hoofd :P
Gewoon linksogig leren fotograferen, dan hoef je je niet in bochten te kronkelen voor staande opnames. :)
En een neckstrap kan je ook gewoon over je schouder hangen, 't is maar wat je gewend bent en hoe snel de camera paraat moet zijn.

Edit: wat Toff zei dus. :)
En Henk, misschien zie jij meer linkshandige vrouwen dan mannen? Maar dan nog, niks mis met linksogig fotograferen, ik doe 't al 30 jaar... 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik wikkel gewoon de neckstrap om mijn hand, ik vind die grip 80% vd tijd maar onhandig, pas als er zwaardere lenzen veel en lang op zitten..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Oke dus ik kan gewoon het beste een Originele battery grip halen?
Ik heb zelf een 70-200 dus wordt idd soms beetje gek van het gewicht verschil!
En volgens mij ligt die net wat lekkerder in de hand met battery grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Mother_Goozz schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 08:55:
Oke dus ik kan gewoon het beste een Originele battery grip halen?
Ik heb zelf een 70-200 dus wordt idd soms beetje gek van het gewicht verschil!
En volgens mij ligt die net wat lekkerder in de hand met battery grip.
Ik heb inmiddels verschillende "neppers" (jenis en ansmann) bekeken en even op mijn 40d geschroefd, maar ik zelf ga toch voor origineel.
Verschil in kleur en materiaal alleen maken dat ik er spijt van zou krijgen (de bouwkwaliteit nog even daargelaten). Het "voelt niet goed" en je ziet het kleurverschil ook nog eens.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Bedankt in ieder geval, weet ik waar ik aan toe ben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 02:02:
[...]
Gewoon linksogig leren fotograferen, dan hoef je je niet in bochten te kronkelen voor staande opnames. :)
En een neckstrap kan je ook gewoon over je schouder hangen, 't is maar wat je gewend bent en hoe snel de camera paraat moet zijn.

Edit: wat Toff zei dus. :)
En Henk, misschien zie jij meer linkshandige vrouwen dan mannen? Maar dan nog, niks mis met linksogig fotograferen, ik doe 't al 30 jaar... 8)
Ik schiet linksoogig maar t lukt mij echt niet om m'n cam rechtsom te houden.
Dan liever in een gekke kronkel boven m'n hoofd of een grip....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Zijn der mensen met ervaring met de compatible grip van aq4u?

Is deze goed of kan ik beter de originele halen?

Kwam der vlak voor het bestellen pas achter dat het een namaak was :+ , beetje onduidelijk staat het er ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik zou voor 1 of 2 tientjes meer de originele halen..
Hoewel het 'maar' een batterygrip is, heb je dan iig de kwaliteit van Canon, en weet je zeker dat ie voor jou camera is gemaakt en er ook goed bij past.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Voor Canon is 't in mijn ogen altijd verstandig 't origineel te scoren, aangezien de namaak altijd onder doet (in mijn ervaring)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Ok duidelijk! Het wordt dus de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Laatst online: 09-09 09:16
Ik heb ook gewoon de MB-D80 origineel (Nikon) gekocht. Ten eerste was het prijsverschil met een 'nepperd' te klein (+/- 15), ten tweede, verhalen over kortsluiting met een niet origineel exemplaar... wil ik mijn body (D80) niet aan blootstellen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Iemand van jullie die een third party 450d batterijgrip heeft waarvan de focus punt select knop niet werkt (enkel voor die functie, uitzoomen lukt wel) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
psychodweep schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:03:
Iemand van jullie die een third party 450d batterijgrip heeft waarvan de focus punt select knop niet werkt (enkel voor die functie, uitzoomen lukt wel) ?
Nee, ik niet iig, maar ik heb dan ook geen 450D, laat staan een nepgrip ervoor ;)
Als je slechte ervaringen hebt, willen we natuurlijk wel weten waarmee. "een third party" is nogal vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Het merk is "Jenis" en k heb em op Ebay.de gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb sinds een paar weken de originele battrygrip van Canon op mijn 400D zitten, en echt waar ik wil niet meer zonder.
De gehele camera ligt nu een stuk stabieler in de hand.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Ik heb een Nikon D3000, ik heb naar een batterygrip gezocht maar deze zijn niet beschikbaar van Nikon. Nu zijn er wel een paar modellen zoals van hahnel D60 for Nikon. Nu zeggen sommige websites dat deze ook geschikt is voor de Nikon D3000, weet iemand of er een geschikte batterygrip is voor de Nikon D3000 en heeft die gene het ook getest of zelf in gebruik? :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Als een website beweert dat het past, zou ik het gewoon proberen, Klopt het niet, dan binnen 7 dagen retour toch?

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Hee, interesssant topic hier :)
Eens even gaan lezen.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar binnen 7 dagen kan wel, maar denk dat de verpakking dan wel ongeopend moet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Hahnel grip past er prima onder, maar heeft vziw geen extra ontspanner op de grip zitten. Je koopt hem dus vanwege de betere handligging en vanwege meer stroom. Ook zit er een IR ontspanner bij (afstandsbediening dus). De producten van Hahnel laten zich echter prima openen zonder zichtbare schade aan de verpakking :)

Neem in geval van twijfel nog even contact op met de importeur: Plasmans photo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:22:
Ja, maar binnen 7 dagen kan wel, maar denk dat de verpakking dan wel ongeopend moet zijn. ;)
Dat denk je verkeerd (zie de "nota bene" onder punt 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 16:42

BreKev

a.k.a. BreKev

Aangezien het niet meer betrekking heeft op de aanbiedingen post ik het hier even.
Gister nog een mail gestuurd naar dealextreme, maar vandaag kwam mijn pakketje toch binnen. een grip voor mijn 1000d.
Op het eerste gezicht ziet hij er goed uit. Het scrollwieltje op de grip ligt iets dieper waardoor die minder fijn werkt dan de normale, maar verder een prima ding. Ik heb nog geen tijd om met de camera op pad te gaan, maar ik zal hem op 1e kerstdag eens een tijdje gebruiken en een plaatje schieten van het ding.

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik hoop dat deze vraag nog niet besproken is geweest.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niks vinden.

Ik heb een Canon EOS 450D. Dit weekend heb ik een 400D van een bekende in handen gehad die er zo'n batterijgrip op heeft zitten. Dit omdat hij de vrij zware EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 er op heeft zitten.

Ik vond de camera wel prettig in de hand liggen met deze grip.
Voor mijn 450D kost zo'n grip 119 Euro bij KE (BG-E5).

Echter, zie ik nu ook op eBay in China niet originele grips voor ca. 30 Euro incl. verzenden.
Dit zijn enkele voorbeelden:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=230433981009
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290398903298
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=260521351724
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=280457882799

Functionaliteit van deze grips is hetzelfde als de originele Canon, maar tegen een behoorlijk lagere prijs.
Aangezien ik de grip niet continu zal gebruiken, vind ik zo'n prijs wel aantrekkelijk.

Heeft iemand ervaringen met zo'n goedkopere imitatie grip?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Marc

Edit: Sorry voor de typefout in het onderwerp :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je al gekeken in [Ervaringen] Grips voor dSLR's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

En deze? Canon EOS 450D

EDIT: ik heb je foutje uit de titel verwijderd

[ Voor 32% gewijzigd door Moby op 08-02-2010 16:03 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, dat onderwerp heb ik dus niet gevonden....
Staat in ieder geval wat info in, al is het niet specifiek voor de 450D.

Is het mogelijk mijn vraag daarheen te verplaatsen, of moet ik dat zelf doen?
Dit onderwerp kan dan dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ik heb een imitatiegrip voor de 5DII.

Het apparaat voelt net zo degelijk aan als de originele BG-E2N voor op de 40D. Alleen is het van plastic en niet van magnesium zoals de orginele grip voor de 5DII. De sluiterknop voelt wel anders aan, een beetje zoals die van de 40D, je hoort een klik als je helemaal in duwt, terwijl de sluiter op de camera niet klikt. Maar voor iets meer dan een kwart van de prijs, hoor je mij niet klagen hoor...

[ Voor 9% gewijzigd door ThomasW op 08-02-2010 17:04 . Reden: tiebvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasW schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:37:
Ik heb een imitatiegrip voor de 5DII.

Het apparaat voelt net zo degelijk aan als de originele BG-E2N voor op de 40D. Alleen is het van plastic en niet van magnesium zoals de orginele grip voor de 5DII.
Ik weet niet of de grip voor de 450D van magnesium is.
Maar aangezien de 450D een kunststof behuizing heeft, maakt het niet uit als de grip van kunststof is.
Op de foto's zien die grips best wel degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Die grip is gewoon van plastic, heb m zelf ook op de 1000D.
Perfect ding, mis alleen de ISO knop naast de ontspanknop, maar volgens mij zijn er geen grips met ISO butten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke heb je? Misschien herken je hem uit een van die 4 die ik in mijn eerdere bericht linkte.
Ondanks dat ze allemaal een beetje op elkaar lijken, zijn er toch kleine verschillen.
Ik heb er zelf trouwens ook nog geen met ISO knop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik heb gewoon de orginele canon grip BG-E5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Een extra ISO knop zal je niet snel tegenkomen denk ik, zelfs een 1D heeft geen ISO knop bij de verticale sluiterknop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:36:
Ik heb gewoon de orginele canon grip BG-E5.
Dan begreep ik je bericht verkeerd ;)
Dan was mijn vermoeden dat hij van plastic is dus toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Ik heb al enige tijd de BG-E5. Nu zit daar ook een schakelaar op om de grip aan te zetten. Nu vroeg ik me af of de camera ook stroom verbruikt als ik die aan laat staan, terwijl de camera uit staat. Iemand die dat toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
zal mijn ervaringen dan ook hier maar even delen.

ik heb een 40d en 30d beide met de orginele grips eronder (bg-e2n uit mn hoofd)

Voordelen:
- houd beter vast (mijn pink haakt zodner de grips net onder de body's)
- kan nu zowel horizontaal makkelijk de ontspan en instelknop gebruiken als verticaal (gemakzucht)
- extra batterij vakje(geen gesleur met extra accu's)

Nadeel:
- het hele setje word toch weer een stuk zwaarder maar daar wen je aan heb ik zo het idee
- de grote je gaat meer opvallen en je tassen moeten ook een uitsparing hebben voor de grip zo kan ik nu met mijn tas niet meer de body eruit halen via de zijkant omdat de grip in de weg zit.

nu heb ik op mijn 40d een handstrap zitten en kan je in feite niet zonder grip dan (handstrap gaat aan de onderkant van de grip terug naar boven)

ook merk ik dat beide camera's met de 70-200 beter in balans zijn als dat het zonder grip is.

al met al was voor mij de hoofdreden voor de grip een handstrap en de extra batterytime af en toe betrap ik mezelf er wel op om de 30d mee te nemen zonder grip om er gewoon lekker mee de stad door te lopen zonder door iedereen nagestaard te worden..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik heb de BG-E5 en ik vind hem geweldig, houdt heerlijk vast en je zult versteld staan van hoe lang de accus meegaan. Maak je absoluut geen zorgen over dat het misschien stroom trekt (ik heb overigens geen idee), want je merkt er toch niks van. Volgens mij zou je theoretisch +- 1000 foto's moeten kunnen maken met 2 accus, maar ik heb sterk het gevoel dat ik die 1000 vaak dik overschrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ook ik zal mijn ervaring eens delen.

Ik heb een 500D met batteryg grip van DX. ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28918 ) (En 3 extra accu's besteld..)
Voordelen:
- De camera voelt meer als een camera aan. (Wat meer om vast te houden.)
- De camera lijkt wat meer in balans te zijn voor mijn gevoel.
- Extra accu
- Verticaal foto's maken wordt makkelijker

Nadelen:
- Apart aan en uit zetten. (Als hij aan staat werkt de normale sluiterknop niet meer.) (Dat werkt blijkbaar wel weer ineens..)
- Het kan zijn dat het niet meer in je camera tas past.

Ik heb de battery grip er standaard onder zitten, ik vind het vooral erg fijn vasthouden. Ik gebruik hem bijna nooit om verticaal foto's mee te maken. Toch zou ik nooit meer zonder willen. Zoals gezegd vind ik het meer als een camera aanvoelen en pakt het gewoon beter vast voor mijn gevoel.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb toen ik mijn Nikon D300 kocht via Marktplaats direct een (officiële) grip erbij gekocht. Het is dan weer even een rib uit je lijf (met accu toch weer 200 euro) maar het is het geld dubbel en dwars waard. De stabiliteit en de fijner fotograferen verticaal is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
JamesB009 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:46:

Nadelen:
- Apart aan en uit zetten. (Als hij aan staat werkt de normale sluiterknop niet meer.)
Dat komt omdat je geen echte canon grip hebt.
Mijn grip staat altijd aan en alles blijft werken.

Mijn enige grote nadeel vind ik dat er geen ISO knop boven de ontspanknop zit (zoals bij de normale ontspanknop. Maargoed een 1D heeft dat zelfs niet bij de 2e grip dus misschien heeft canon er uberhaupt nooit over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Scirocco schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:43:
[...]

Dat komt omdat je geen echte canon grip hebt.
Mijn grip staat altijd aan en alles blijft werken.

Mijn enige grote nadeel vind ik dat er geen ISO knop boven de ontspanknop zit (zoals bij de normale ontspanknop. Maargoed een 1D heeft dat zelfs niet bij de 2e grip dus misschien heeft canon er uberhaupt nooit over nagedacht.
Ach, ik vind het niet echt een probleem. Ik heb hem vooral voor de extra accu en de grip. De versie die ik heb is een stukje goedkoper dan de echte van Canon.

Het zou leuk zijn als het zou werken, maarja.. helaas. :+

Edit: Gisteren nog eens getest, blijkbaar werkt het wel ineens... Dus nu staat hij ook standaard aan.. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door JamesB009 op 18-05-2010 13:41 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maar wachten en wachten tot de koers van de Euro weer wat gunstiger wordt, maar nee hoor :-(
Misschien moet ik dan toch maar zo'n grip nu in China gaan bestellen.

Op de een of andere manier komt deze grip/verkoper betrouwbaar over:
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=230476833973

Hij heeft tenminste foto's geplaatst van de grip op de 450D.
Maar volgens mijn zijn al die grips in China toch wel vergelijkbaar.
Ik zie slechts hele kleine verschillen. Al is de vraag of je uiteindelijk ook de grip krijgt die je op de foto ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik onlangs een imitatie grip besteld in hongkong bij http://www.linkdelight.com/ snelle service en het is van goede tot uitstekende kwaliteit die ik heb ontvangen voor mijn d5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link, die shop ziet er goed uit!
Veel aanbod en goede prijzen, ik ga er eens rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:30:
Bedankt voor de link, die shop ziet er goed uit!
Veel aanbod en goede prijzen, ik ga er eens rondneuzen.
levertijd was 2 weken inclusief die as week :P op schiphol had de grip besteld met 2 imitatie accu's lol die dingen gaan langer mee dan mijn origenele.

Binnenkort maar eens wat meer dingen bestellen als de euro uit zijn slob komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:34:
[...]

levertijd was 2 weken inclusief die as week :P op schiphol had de grip besteld met 2 imitatie accu's lol die dingen gaan langer mee dan mijn origenele.

valt mij ook op dat de imitatie accu's over het algemeen langer meegaan als die van canon zelf.

opzich ook wel te verklaren als ik kijk naar mijn 40d heeft de canon accu's 960 en de imitatie 1250Mah lading.

ik durf zelfs te wedden dat de (bijgeleverd met de bg-e2n grip) aa tray met 6x 2200Mah batterijen erin nog langer mee zal gaan als de imitatie accu's, geeft alleen wel een hoger gewicht en ik heb het nog nooit geprobeerd..

iemand die dus ervaring heeft met AA gebruik in een bg-e2n grip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:27
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:34:
[...]

Zelfde hier, alleen die van linkdelight.com zijn de zelfde als op Alles Voor De Camera.nl En dat scheelde me 4 weken wachten. Zelf gebruik ik zowel een grip op de D3000 als op de D5000, en het komt de stabiliteit alleen maar ten goede.

/offtopic: UnonUkle, je bedoelt de 18-55 in je signature? Niet de 18-155?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie trouwens net dat LinkDelight ook een eBay shop heeft:
http://stores.ebay.de/LinkDelight-Photography-Shop

De prijzen zijn daar zelfs iets lager dan in de shop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Prima shop dat Linkdelight, al eens wat klein grut besteld en het is altijd leuk spul voor scherpe prijzen en snel en netjes verzonden :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Ben een tijdje terug deze ebay store tegengekomen, en hier is ook veel spul als grips en accu's te vinden (veelal van Phottix)

http://stores.ebay.com/Hong-Kong-Supplies
schijnt een goede en betrouwbare shop te zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zandpad gewoon de 18-55 kit lens >>> http://imaging.nikon.com/...55mmf_35-56g_vr/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Zover kwam ik, maar in je sig staat 1(!!!!)55...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandpad schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Zover kwam ik, maar in je sig staat 1(!!!!)55...
FAIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:50:

FAIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( :O
Hehehe! Kan gebeuren toch?
Ik vond het anders wel een leuk kitlensje, 18-155.
Mooi bereik voor de beginners!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:10:
Ben een tijdje terug deze ebay store tegengekomen, en hier is ook veel spul als grips en accu's te vinden (veelal van Phottix)
Hoe belangrijk is 't merk van grip-kopieën eigenlijk? Bij nogal wat webstores/ebaystores staat alleen dat een grip BG-E5 compatible is (of welke grip je ook zoekt), maar niet wie de kopie in elkaar heeft gedraaid.
Kun je er van uit gaan dat de ebayverkopers met goede reputatie degellijke kopieën verkopen of moet je echt op zoek naar specifieke kopie-merken (zoals bijv Phottix)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
[...]

Hoe belangrijk is 't merk van grip-kopieën eigenlijk? Bij nogal wat webstores/ebaystores staat alleen dat een grip BG-E5 compatible is (of welke grip je ook zoekt), maar niet wie de kopie in elkaar heeft gedraaid.
Kun je er van uit gaan dat de ebayverkopers met goede reputatie degellijke kopieën verkopen of moet je echt op zoek naar specifieke kopie-merken (zoals bijv Phottix)?
de mijne was van Meike goed degelijk spul. Zelfde structuur als de body. Bij de d3000-d5000 heb je meer body en dus ook een beter handligging en stabiliteit bij mij zit hij er altijd op en werkt goed. Nadeel is wel dat d5k of d3k geen body ondersteunt dus alleen een sluiter knop aangesloten met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Volgens mij maakt phottix wel degelijk spul dat bijna identiek is aan het canon spul, schijnt ook goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:50:
[...]

de mijne was van Meike goed degelijk spul. Zelfde structuur als de body. Bij de d3000-d5000 heb je meer body en dus ook een beter handligging en stabiliteit bij mij zit hij er altijd op en werkt goed. Nadeel is wel dat d5k of d3k geen body ondersteunt dus alleen een sluiter knop aangesloten met kabel.
Bijna goed: de D3000 kan alleen met IR een shutterrelease doen. Geen autofocus dus. De D5000 ondersteund draad, dus D5000 grips kunnen autofocus en shutterrelease met een 2 fase knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:42:
[...]
Ja, dat viel mij ook al op. Er staat vaak niet eens een merk of zo bij.
En als je de foto's van verschillende verkopers ziet, dan lijken ze vaak op elkaar.
Er zullen best diverse fabrikanten zijn, maar ik heb ook het idee dat er op de grips vaak een verschillende naam staat, maar dat ze uit dezelfde fabriek komen.
Blijft een beetje vaag allemaal. :/

Uitendelijk blijft het toch een gok denk ik, want je hoort ook wel eens dat je (met name uit China) wel eens een iets ander produkt krijgt dan op de foto. Ze gebruiken dan gewoon foto's van een grip.

Ik heb deze voor m'n 450D gekocht: http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=370386776800
Net geen 30 Euro incl. verzenden.

Nu maar afwachten of 't wat is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Ik heb een Phottix grip voor mijn 450D en wat ik jammer vind is dat de uitsteeksel van het handvat van de grip erg dik is vergeleken met de uitsteeksel van het handvat van de 450D. Die van de 450D is dunner en ligt prettiger in mijn handen. Ik snap uiteraard wel dat er ruimte nodig is voor de accu's maar toch..

Heb mijn phottix gekocht bij aq4u. eerste die ik kreeg werkte de knoppen niet, nieuwe gekregen en die werkt prima.

Wel apart dat dit een ander model is dan de eerste, merk je aan de opdruk aan de bovenkant van de grip (bij de schroef) en de kleur van de pinnen voor de batterijen zijn goud ipv. zilver zoals bij de eerste.

//Heb er trouwens 70 euro voor betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door The System op 28-05-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was voor de meika 49,95€ kwijt met twee batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
The System schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:37:
Ik heb een Phottix grip voor mijn 450D en wat ik jammer vind is dat de uitsteeksel van het handvat van de grip erg dik is vergeleken met de uitsteeksel van het handvat van de 450D. Die van de 450D is dunner en ligt prettiger in mijn handen. Ik snap uiteraard wel dat er ruimte nodig is voor de accu's maar toch..

Heb mijn phottix gekocht bij aq4u. eerste die ik kreeg werkte de knoppen niet, nieuwe gekregen en die werkt prima.

Wel apart dat dit een ander model is dan de eerste, merk je aan de opdruk aan de bovenkant van de grip (bij de schroef) en de kleur van de pinnen voor de batterijen zijn goud ipv. zilver zoals bij de eerste.

//Heb er trouwens 70 euro voor betaald.
Dat heeft die van Canon zelf ook. Ik moet zeggen dat het even wennen is, maar ik houd hem nu best veel ondersteboven aan de grip vast. Toch best fijn moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik mijn grip van LinkDelight ontvangen. Precies 2 weken na de koop via eBay. Behoorlijk snel dus.
Het merk is "Aputure". Ik zag dat de shop meerdere artikelen van dit merk verkoopt.

De grip werkt prima. Het wieltje draait ietsjes zwaarder dan het wieltje op m'n EOS450D, maar dat is echt maar een minimaal verschil.
Er is prima mee te werken. Grip wordt geleverd in een stevige kartonnen verpakking en er zit een meertalige gebruiksaanwijzing bij, zelfs in het Nederlands :o

Ik vind hem prima bij de 450D passen, de kleur is hetzelfde.
Aangezien ik geen originele grip heb, kan ik hem daar niet mee vergelijken.
Voor die 30 Euro incl. verzenden ben ik er tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
vandaag ook nog wat leuks ontdekt van de bg-e2n grips..

bij het schoonmaken van mn camera's na de regenbuien van gisteren kwam ik erachter dat er een vakje is voor je batterijklepje welke je weg haalt om je grip erin te zetten.

ik had ze altijd thuis liggen omdat ik bang was om ze kwijt te raken maar nu ik dit vakje gevonden heb (2e hands grip had blijkbaar nog het klepje erin zitten hierdoor kwam ik erachter)

wie o wie slaat zijn hand nu voor zn hoofd en denkt ''dat wist ik niet'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

angel00008 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:20:
vandaag ook nog wat leuks ontdekt van de bg-e2n grips..

bij het schoonmaken van mn camera's na de regenbuien van gisteren kwam ik erachter dat er een vakje is voor je batterijklepje welke je weg haalt om je grip erin te zetten.

ik had ze altijd thuis liggen omdat ik bang was om ze kwijt te raken maar nu ik dit vakje gevonden heb (2e hands grip had blijkbaar nog het klepje erin zitten hierdoor kwam ik erachter)

wie o wie slaat zijn hand nu voor zn hoofd en denkt ''dat wist ik niet'' :+
Handleiding niet gelezen? Staat er toch echt duidelijk in. :>

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
bitshape schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:54:
[...]

Handleiding niet gelezen? Staat er toch echt duidelijk in. :>
handleiding ? wasda :+

man ik kan wel door de grond zakken nu lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik wist het, maar ook alleen omdat de verkoper het ook zo deed bij het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij die van mij stond dat ook in de handleiding ;-)
Maar ik heb ook diverse foto's op eBay gezien, waar je kon zien dat het batterijklepje in dat vakje zit.
Vandaar dat ik dus ook wist dat dit bij de meeste grips mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:57:
Gisteren heb ik mijn grip van LinkDelight ontvangen. Precies 2 weken na de koop via eBay. Behoorlijk snel dus.
Het merk is "Aputure". Ik zag dat de shop meerdere artikelen van dit merk verkoopt.

De grip werkt prima. Het wieltje draait ietsjes zwaarder dan het wieltje op m'n EOS450D, maar dat is echt maar een minimaal verschil.
Er is prima mee te werken. Grip wordt geleverd in een stevige kartonnen verpakking en er zit een meertalige gebruiksaanwijzing bij, zelfs in het Nederlands :o
Zelfde gisteren ontvangen inclusief 2 accu's erbij en hij werkt perfect. Ligt heerlijk in de hand en voelt heel solide aan ook. Ben er erg blij mee (en inderdaad, netjes een vakje om het klepje in op te bergen ^^)

Ongeveer 1 week geduurd voordat ze verstuurde, daarna 2 weken tot ontvangst. Prima koop en zeker het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sinds ik voor de 1000D, die ik normaal toch wat klein vind, zo'n Meike ding heb gekocht (€33,80 ofzo) en er twee photix batterijen (geen verschil met 2x originele Canon) erbij heb, heb ik die grip er eigenlijk niet meer af gehaald.

Ongeacht wat voor relatief zware lens (geleende 70-200 2.8, of 10-24, 55-250 IS) of licht dingetje (18-135IS, 50 1.8 Mk2, 35mm) eraan hangt, het houd gewoon prettiger vast.

Zeker bij portrait shoots mét flitser is het naar mijn mening ondoenbaar zonder grip. Of het nou een 1000/450 of 5d mk2 is, als er een flitser of transmitter boven het oogstuk zit, is een grip met extra shutter / settings gewoon erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ja ik vind ook alle toestellen veeeel fijner met grip dan zonder. Maar goed ... ik heb grote klauwen en vind ook nog eens de aller eerste X-Box controller het fijnst dus let niet op mij hehehe :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Sinds ik mn grip op de 7D heb is hij er ook nooit meer afgeweest. werkt echt veel fijner voor mij, merk ook dat ik eerder geneigd ben om in portrait "stand" een foto te maken omdat het gewoon makkelijker gaat.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mijn grip op de 50D blijft er ook altijd op, veel fijner werken, vooral in Portretstand. :9
Ook heb ik nogal grote handen, dus dan is het juist erg comfortabel. En 2 accu's erin...

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb me vandaag ook maar eens verdiept in 3d party grips op ebay voor m'n 450d en mijn vermoedens zijn juist gebleken.

Ik heb eens goed naar een groot aantal aangeboden grips (en dan met name de afbeeldingen) gekeken en deze zijn simpelweg allemaal identiek ondanks het prijsverschil variërend van zo'n 30 tot 60 euro. Komen (zoals vaak bij dit soort producten) dus hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek.

Wel zit er veel verschil in de combinatiepakketten Grip+2x accu, daarbij zijn diverse accutypes te onderscheiden. Het kan goed zijn dat deze accu's ook gewoon allemaal dezelfde zijn ondanks dat ze er anders uit zien zowel qua kleur als opdruk, maar aangezien ik hier verschillende ervaringen met verschillende types (waarbij Phottix eigenlijk altijd goed uit de bus komt) lees ga ik daar toch niet van uit.

En dan is er een 2e type grip, namelijk met LCD en daar gaat mijn vraag over: Ik vroeg me namelijk af of deze echt 'n meerwaarde hebben tov de standaard grip en of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben (zowel goed als slecht uiteraard.

Ik vermoed dat het meer een hoog gadget gehalte heeft dan echt nuttig is aangezien deze functies standaard al op de camera zitten.

Hier even een aantal links naar de 2 verschillende types die te vinden zijn op ebay:

http://cgi.ebay.nl/LCD-TI...tt_RL&hash=item1c130fd6ce

http://cgi.ebay.nl/LCD-Ba...tt_RL&hash=item2a060d6b1d

De laatste wordt bijvoorbeeld ook gevoerd door LinkDelight

[ Voor 17% gewijzigd door floriske.nl op 14-07-2010 11:26 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste