Het grote 8800 GT test topic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 9.724 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Feest!

@ Hugoboss1985

Dat van nibitor wist ik inderdaad, en ik update vrijwel altijd de bios, al is het alleen maar om standaard overclocked waardes te hebben, dan heb ik daar geen overbodige software voor nodig.
Maar mijn ervaringen met voltageverhogingen via software/bios, is dat het niet altijd goed werkt. Zo kreeg mijn Geforce 7800GS totaal geen hogere spanning als ik de bios 1.1 volt naar 1.2 volt veranderde. Ik had de multimeter eraan hangen om de spanning te meten.
Met een gesoldeerde voltmod staat er momenteel 1.5 volt op (onmogelijk via bios), deermee is ie van 380MHz naar 700MHz core gegaan. Ik ga dus liever voor een hardwired vmod :) Praktisch gezien vind ik het ook wel fijn dat de kaartjes dan altijd presteren zoals ik dat wil, software wil het wel eens laten afweten enzo... hou ik niet zo van.

Ook vind ik het erg feestelijk om bij mijn POST een eigen videocard message te zien, dus inplaats van "Geforce 8800GT 512MB" oid iets van "Geforce 8800GT Extreme" of iets veel gekkers in de trant van "modded by ...." :D

Zulk spul verkoopt trouwens ook best goed, keer op keer vind ik weer iemand die zo'n gemodde kaart maar al te graag van me wil kopen, hoeft ie er namelijk niets meer aan te doen en het werkt altijd!

[ Voor 76% gewijzigd door BruT@LysT op 01-11-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Davidshadow13 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:59:
Heb Zotac een mailtje gestuurd met de vraag of ik de kaart ergens in amerika of bij hun kan bestellen, want hier is hij nogal prijzig, en de zotac is naar mijn inziens het best, alleen moet nog even wachten tot sinterklaas en dan hopen dan de prijzen gezakt zijn.

Verder ben ik bezig een lijstje te maken met de prestaites van alle 8800gt's en probeer dat zo objectief mogenlijk te doen, ik zal hem wel posten als hij af is.
Ik wil je bij voorbaat al bedanken voor de moeite :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik las zojuist dat LOTRO bij die MSI zit. Dat is echt geniaal, ik was al van plan LOTRO te kopen en misschien mijn vidkaart te upgraden. En met die MSI verlies ik er geeneens geld op :P

Ik weet al wat ik ga doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Solarion schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:51:
Ik las zojuist dat LOTRO bij die MSI zit. Dat is echt geniaal, ik was al van plan LOTRO te kopen en misschien mijn vidkaart te upgraden. En met die MSI verlies ik er geeneens geld op :P

Ik weet al wat ik ga doen :P
Serieus? Heb er ook 1 besteld en daar zou Colin McRae DIRT bij zitten... Misschien dan 2 games erbij? Maar goed boeie... als ie maar goed werkt.. Hij loopt als een van de beste volgens de TS op de Zotac na dan, maar die is meteen een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Iemand hier die de 8800 GT gebruikt i.c.m. een Asus P5B-E (non-Plus) mobo? Ik had namelijk vernomen dat sommige Asus mobo's er niet goed mee overweg konden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja,bij die MSI zitten die 2 games en de reden dat hij op de msi en zotac goed draait,is omdat die overclockt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zag hier trouwens de vraag voorbij komen waar ze Zotac verkopen.

http://www.sallandautomatisering.nl/

gekke is dat de AMP ! edition 13 euro goedkoper is dan de standaard (280-293euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ik hoor van veel mensen ook dat de 8800GT in Crysis Demo beter presteert dan een GTX / Ultra.
Probeer eens... iemand???

Want serieus... dat zou wel HEEL interessant zijn :P

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Floris-K schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:58:
[...]

Serieus? Heb er ook 1 besteld en daar zou Colin McRae DIRT bij zitten... Misschien dan 2 games erbij? Maar goed boeie... als ie maar goed werkt.. Hij loopt als een van de beste volgens de TS op de Zotac na dan, maar die is meteen een stuk duurder
Ja er zitten twee spellen bij, dus ik neem ook de msi, lekker goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Renegade! schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:04:
[...]

Je kunt ten eerste die X2 nog heel wat overklokken, dat zal al een hoop schelen. Over die score van ex0dus heb ik eigenlijk wel men twijfels. Ik denk niet dat het aan zijn cpu ligt want iemand met een core 2 duo haalt meestal iets tussen de 2000-3000 punten, afhankelijk van de kloksnelheid. Dat zou dus betekenen dat zijn pentium D op 3.5Ghz 0 tot -1000 punten scoort als je de totale scores vergelijkt. Dat dit niet kan hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen :P Dus volgens mij verkoop je best die 7800GTX en haal je gewoon een 8800GT :)
Zoals eX0duS al meldt haalt zijn cpu 1824 punten. De andere test scoren dus blijkbaar minder hoog als bij anderen met een snellere cpu. Je hebt me nog niet helemaal kunnen overtuigen. Vindt invloed van cpu en andere hw aardig groot, althans bij eX0duS dan. Van overklokken heb ik weinig verstand, zal even inlezen en eens wat gaan proberen, lijkt me nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 00:01
waarom die "domme" company of heroes sticker op die mooie asus kaart...
Niet iedereen die die kaart koopt is er fan van? .....
Zou je dat eraf kunnen halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
RemcoR schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:48:
[...]

Zoals eX0duS al meldt haalt zijn cpu 1824 punten. De andere test scoren dus blijkbaar minder hoog als bij anderen met een snellere cpu. Je hebt me nog niet helemaal kunnen overtuigen. Vindt invloed van cpu en andere hw aardig groot, althans bij eX0duS dan. Van overklokken heb ik weinig verstand, zal even inlezen en eens wat gaan proberen, lijkt me nuttig.
Er gebeurt in die tests niets die je cpu erg belast, daarom zijn het ook videotests. Ik ben er zeker van dat die X2 nog meekan, mits een overklok misschien :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
SpX schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:43:
[...]

Als dat op mijn post moet slaan, dan slaat het in mijn geval nergens op.
Heb de kaart om 2 uur gistermiddag op MP gezet, en om 6 uur s`avonds was hij verkocht.

Nu dus 512mb ipv 320mb, snellere core/memory, en geen, of misschien 10 euro bijbetalen :)
Dus door jouw MP-advertentie kwam ik mijn gloednieuwe kaart niet voor 2x jouw prijs kwijt? :(

Nee... even zonder dollen... 6 weken geleden 2x 8800 GTS 640 XXX gekocht voor 405 de stuk, in SLi, had nog geen flauw idee van de 8800 GT. In SLi vond ik de prestaties (onder Vista) erg tegenvallen, nu las ik dinsdag een stukje over die 8800 GT, wat resulteerde in een regelrechte fliptrip.

Heb nu gisteren 1 kaart verkocht, voor 80 eurie verlies... (na 4 weken ja), en ben van plan om deze tot volgend jaar 9xxx-serie aan te houden. Hij draait in enkele opstelling beter dan in SLi-opstelling :X

Bij mij draait Crysis nu op Very High, met 1600 x 1200, zonder Anonieme Alcoholisten. Voor die 3-6 frames in het gunstigste geval ga ik mijn kaart niet upgraden naar een 8800 GT, tenzij ik deze nog kan verkopen en er nog "wat" winst op kan terugpakken door bovengenoemde aan te schaffen...

Ben benieuwd wat er van nVidia op 12 November aangekondigd gaat worden. Crysis komt nl. dichterbij... en met die 8800 GT is het laatste woord nog niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Echte B-merken zijn er niet meer, heb hier een door velen gezien als B-merk Radeon x1950 Pro van Club-3D (met axxelero2 koeler) die dan wel niet zo goed overklokt (welke x1950 pro doet dat wel?) maar me nooit in de steek heeft gelaten, goed presteert en lekker stil is. Voor hetzelfde geld had je een "A-merk" Asus ofzo kunnen kopen met zo'n lawaaiige koeling.

Zotac wordt als "beste" gezien door sommigen, omdat ze hoog overklokken.
Hoe hoog is dat dan? Iig is de prijs relatief gezien erg hoog, zeker als je het afzet tegen een standaard geklokte versie.

Standaard: - € 200,-
Zotac @@@ - bijna € 300,-

Da's bijna 50% duurder, zo'n krappe € 100,-.

Weet 100% zeker dat je daarvoor geen 50% snellere kaart krijgt, als je echt geluk hebt haal je misschien de 25%; maar ook dat betwijfel ik.

Daarom koop ik 1 van de goedkoopste kaarten en als dat niet snel genoeg is; twee :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
405€ voor een GTS :|
Ik voel je pijn! * KappeNou hugs p.habo ;(

@madrox.: als je zo'n club3D max overclocked en zo'n zotac max overclocked (hoe ver die nog over te clocken valt) Dan zullen ze echt niet zoveel schelen. grote kans niks.

Enige verschil met die hele dure modellen is dat sommige van die merken cherry picken. Dat wil zeggen dat ze voor hun hoogste OC modellen de beste core's eruit vissen. Dit was vaak het geval bij XFX XXX modellen.
Daarin tegen is de kans ook groot dat je zo'n super goed clockende core tegen kan komen op een goedkopere kaart.

[ Voor 77% gewijzigd door KappeNou op 02-11-2007 00:36 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat moet dan een heel vette "cherry pick" zijn.

als je deze review doorleest, zie je dat een 60Mhz snellere core (zotac) bedroevend weinig uitmaakt tov de standaard 600mhz core.

http://www.techpowerup.co...ac/GeForce_8800_GT/1.html

Elke euro extra besteedt aan een "cherry-picked" overclocked exemplaar is er mijn inziens dan ook 1 teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Madrox: klopt ieder zijn ding ;)

Die 60Mhz verschil kan je ook makkelijk met elke core erbij clocken. Alleen als je een echt goede core hebt kan je nog een heel stuk hoger. naar de 750Mhz+ grens

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/floppyimage/8800gt/oc.jpg

voorbeeld wat al met een redelijke core mogelijk is

[ Voor 93% gewijzigd door KappeNou op 02-11-2007 00:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Leuke cijfers, maar dat zegt nog niet hoeveel FPS je er netto op vooruitgaat.
Bij Driverheaven hebben ze vier kaarten getest, waaronder de Zotac AMP! editie.
Vij veel spelen ligt de winst op een krappe 10% gemiddeld, nieuwere spellen zoals Bioshock en Crisis lijken er meer baat bij te hebben en dan scheelt het zo'n 20%.

Wat ook interressant is is dat ze Asus overgeklokt hebben (die standaard kloks heeft), nog hoger dan de Zotac en dan ook prima prestaties neerzet. Het is nog maar de vraag of de Zotac ook nog veel hoger wil, of dat die al aan max. overklok zit. In Dollars zit de prijs van de Zotac op het zelfde peil als Asus, MSI en XFX. Vervelend dat dat hier in euro's niet zo is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
Afbeeldingslocatie: http://www.engeloogje.nl/images/8800.gif

die ga ik morgen ophalen is gewoon te koop 255,- euro
staat nog niet hier beschreven heb ik gezien

http://www.gainward.com/p...etail.php?products_id=144

Product Name: Bliss 8800 GT 512MB
Barcode: 471846200-8927
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT
GPU Clockspeed: 600MHz
Memory: 512MB DDR3
Memory Clockspeed: 900MHz(DDR1800)
Pixels per clock (peak) : NA
Bandwidth: NA
Ramdac: 256
Bus: PCI-Express
Cooling: 1-Slot Fan
Video-Features: Extreme HD-Output
Connectivity: DVI-I + DVI-I

update :

Technische Daten:

Bus: PCIe x16
Stromanschluss: 1x 6-pin
Stromverbrauch: ca. 110 Watt maximal
GPU: NVIDIA GeForce 8800 GT @ 600 MHz
Shader-Takt: 1800 MHz
Shader Model: 4.0
Full Screen Anti Aliasing: 8
Anisotropic Filtering: 16
DirectX Version: 10
Speicher: 512 MB GDDR3 @ 1800 MHz, 256 Bit
RAMDAC: 2x 400 MHz
Auflösung (max.): 2048x1536x32Bit @ 85 Hz, 2560x1600x32Bit @ 60 Hz (Dual Link)
MPEG2: Wiedergabe
Anschlüsse: 2x DVI-I (mit HDCP und Dual Link), 1x S-Video

[ Voor 30% gewijzigd door Gman2oo6 op 02-11-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ja of je het nou zelf doet, of dat een bedrijf het voor je doet voor tussen de 50 en 100€.. Laat mij het zelf maar doen. Wat ik al doe vanaf de eerste geforce die ik had (geforce (1) 256bit DDR annihalator)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Gman2oo6 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
[afbeelding]

Pixels per clock (peak) : NA
Bandwidth: NA
Ramdac: 256
Bus: PCI-Express
Cooling: 1-Slot Fan
Video-Features: Extreme HD-Output
Connectivity: DVI-I + DVI-I
Waar ga je die halen dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

jackel7007 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:10:
waarom die "domme" company of heroes sticker op die mooie asus kaart...
Niet iedereen die die kaart koopt is er fan van? .....
Zou je dat eraf kunnen halen ofzo?
Ik zag een keer in het "Post hier je kleine mods" topic bij CM iemand die de sticker eraf had gehaald waaronder een mooie nvidia groen kleurige laag zat wat er een stuk mooier uitzag. Dus ik denk het haast wel maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Nu ik in die forum zag dat er bij de kaart van MSI je CollinMcrae DIRT krijgt zit ik te twijfelen tussen MSI en Zotac ... Ik hou van Rally en CM dirt wil ik nog steeds hebben dus dit is een lastige.

Een meesterspel van een meester rallycoureur.... Collin R.I.P

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Laatst online: 24-08 18:44
wimpie007 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:21:
[...]

Waar ga je die halen dan als ik vragen mag?
Bora Computers aachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Haha iets te ver voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Even een leuk biosje gemaakt: http://rapidshare.com/files/66847423/GT1_1vRAMclock.rom.html

Merk: Sparkle (irrelevant)
600/1500/DDR1800
1.1v (ipv 1.05v)
RAM-timings = DDR2400 spec (uit Qimonda PDF)

Kan iemand testen hoeveel er verder valt te overclocken met deze lossere timings en iets hogere vcore? De 256bit bus blijft toch enigszins een bottleneck voor deze kaart dus elke extra mhz is mooi meegenomen. Timings zijn niet zo heel belangrijk maar deze kunnen later nog iets aangescherpt worden. Eertst maar eens kijken of lossere timings uberhaubt effect hebben op de OC van dit geheugen.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Laatst online: 20-08-2024
Werkt een software voltmod?Dacht dat dit alleen ging met solderen enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:41:
Ik hoor van veel mensen ook dat de 8800GT in Crysis Demo beter presteert dan een GTX / Ultra.
Probeer eens... iemand???

Want serieus... dat zou wel HEEL interessant zijn :P
Ongeveer even snel, MAAR.., "Shadow Quality" en "Post Processing Quality" moeten dan op "Medium"
bij de GT, waar de GTX op "High" kan. ;) De GTX kan dus nét ff meer eye-candy tonen. :P

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_7_l.gif

http://enthusiast.hardocp...xMCwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Volgens mij is dit nog niet gepost, maar ik vond dit wel een interessant artikel.

http://www.hardware.info/...0_GT_ASUS_vs_MSI_vs_XFX/1

En ook zeker een bevestiging voor mij dat LOTRO en DiRT wel degelijk allebei bij de MSI kaart zitten :P

EDIT: Is blijkbaar wel al gepost, sorry... Maarja, mijn laatste opmerking blijft wel staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Solarion op 02-11-2007 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
(jarig!)
TS geüpdate! (pfew, wat een werk).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik snap die 2 types niet van Club3D. De overclocked edtion heeft een core die maar liefst TWINTIG mHz harder loopt, maar het geheugen loopt maar op 1600, terwijl 1800 de normale snelheid is. De normale loopt wel op 600/1800. Wat zou het nut zijn? Of zou het een foutje zijn op de site?

Laat maar, staan 2 club3d's in de startpost, maar die op 620/1600 loopt is een 8600. Foutje in de TS.

[ Voor 15% gewijzigd door Raziel op 02-11-2007 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Gman2oo6 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:09:
[afbeelding]

Hehe, nog eentje uit Zuid-Limburg?
Ik heb hiq24.de gebeld (ligt tegenover het 2e filiaal van bora) en ze hebben voor een vriend van me een eVGA 8800GT SC gereserveerd voor 249 euro. Ikzelf ben enorm fan van Gainward, maar ik wacht netjes op de GoldenSamples OF op de SSC van eVGA. Vandaag maar eens even bellen of ze die leveren kunnen.
De Gainward die jij koopt is geen goldensample, dus geen fabrieksoverklok, maar gewoon een stock kaart. Ik zou je toch willen adviseren eens naar hiq te gaan (is gewoon de straat oversteken) daar hebben ze de eVGA SC voor 5 euro minder, maar wel hogere kloks. EN het is eVGA he :).

Nog even over de ZOTAC...
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_8800_GT/images/cooler1.jpg
Is er een reden voor dat de koelribben schuin staan (meer oppervlak ofzo?)
Ik kan het niet helpen, maar de fan ziet er echt uit alsof er ieder moment een schoepje kan afbreken.
En waarom niet volledig koper???

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_8800_GT/images/cooler2.jpg
Hierboven zie je dat de voltage regulation circuit gekoeld wordt door zo'n thermalpad. Hebben alle kaarten dit of alleen de ZOTAC? Ik kan het niet echt terug vinden...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 16:43
Heb nog een review gevonden van de EVGA 8800GT SC, deze zal ook aan mijn lijstje toegevoegd worden, volgens de reviewer presteerd hij beter dan de Zotac.

http://www.hardwarecanuck...ocked-edition-review.html

zal morgen wat grafiekjes posten met de prestaties van bijna alle 8800 GT's die op dit moment gerevieded zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Raziel schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:07:
Ik snap die 2 types niet van Club3D. De overclocked edtion heeft een core die maar liefst TWINTIG mHz harder loopt, maar het geheugen loopt maar op 1600, terwijl 1800 de normale snelheid is. De normale loopt wel op 600/1800. Wat zou het nut zijn? Of zou het een foutje zijn op de site?

Laat maar, staan 2 club3d's in de startpost, maar die op 620/1600 loopt is een 8600. Foutje in de TS.
Sorry voor de verwarring; ik snapte het zelf ook al niet.
Verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Madrox schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:41:

als je deze review doorleest, zie je dat een 60Mhz snellere core (zotac) bedroevend weinig uitmaakt tov de standaard 600mhz core.

Elke euro extra besteedt aan een "cherry-picked" overclocked exemplaar is er mijn inziens dan ook 1 teveel.
Volgens mij klopt er geen hol van die review;

de gewone 8800GT scoort 18 punten minder in 3DMark05 en 60 punten minder in 06 dan een Zotac... Dat geloof je toch zeker zelf ook niet? :?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:30

McLambo

MTB Junky

Zou een 8800 GT zonder mods (of verwijdering van HDD brackets) in een Silverstone TJ04 passen? Zit ook te denken om er een te gaan halen...

(Is een 8800 GT even lang als een GTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik dat ding krijg is het eerste wat ik doe er losse blokjes opzetten en een Zalman.

al die troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb volgens mij nog niemand gehoord die een eVGA SSC exemplaar heeft gevonden.
Is dat model überhaupt al ergens te krijgen?

Behalve dan hier (internationaal):
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814130302
http://www.ncix.com/products/index.php?sku=26823&vpn=512-P3-N806-A1&manufacture=eVGA
http://www.zipzoomfly.com/jsp/ProductDetail.jsp?ProductCode=10007173

Haha, zelfs daar overal "Out of stock" ;)

[ Voor 70% gewijzigd door ByteDelight op 02-11-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 05:12:
[...]

Ongeveer even snel, MAAR.., "Shadow Quality" en "Post Processing Quality" moeten dan op "Medium"
bij de GT, waar de GTX op "High" kan. ;) De GTX kan dus nét ff meer eye-candy tonen. :P
Dat is wel jammer, want shadow quality is nou net iets wat Crysis zo geweldig mooi maakt.Staat AA helemaal niet aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:41:

Ja hier is alleen de core overgeclocked de rest is stock. Die andere Zotac heeft shaders geclocked op 1700mhz ipv 1500 en het geheugen op 2000mhz. En als jij met de stock kaartje die snelheden wil bereiken vervalt wel je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Laatst online: 15:29
FokkeH schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:40:
Als ik dat ding krijg is het eerste wat ik doe er losse blokjes opzetten en een Zalman.

al die troep :)
Ik zou hem toch wel eerst even testen voordat je geen garantie meer krijgt door mods... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruT@LysT schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:27:
Ook vind ik het erg feestelijk om bij mijn POST een eigen videocard message te zien, dus inplaats van "Geforce 8800GT 512MB" oid iets van "Geforce 8800GT Extreme" of iets veel gekkers in de trant van "modded by ...." :D

Zulk spul verkoopt trouwens ook best goed, keer op keer vind ik weer iemand die zo'n gemodde kaart maar al te graag van me wil kopen, hoeft ie er namelijk niets meer aan te doen en het werkt altijd!
_/-\o_ Netjes ik wist niet dat dat mogelijk was! Lijkt me idd cool om te doen. In weelk veld bij NiBitor moet je dan net de tekst zetten die je weergegeven wilt zien?
En voor de duidelijkheid: je hebt het toch over het allereerste scherm dat je te zien krijgt bij de POST, nog voor het scherm waarin cpu, mem, hd's worden gedetecteerd? Wel spijtig dat dit scherm bij vele systemen amper/niet zichtbaar is omdat de monito die op het systeem is aangesloten iets te traag is met het beginnen weergeven van een beeld.
Deathchant schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 07:22:
Is er een reden voor dat de koelribben schuin staan (meer oppervlak ofzo?)
Ik kan het niet helpen, maar de fan ziet er echt uit alsof er ieder moment een schoepje kan afbreken.
En waarom niet volledig koper???
Koelribben schuin: dan wordt de lucht niet onder een hoek van 90° tegen het metalen insteekplaatje geblazen maar schuiner wat bevorderlijk is voor de luchtstroom en aldus afvoer van warmte.
Waarom niet volledig koper: gewicht en kostenbesparing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:17:
[...]
Wel spijtig dat dit scherm bij vele systemen amper/niet zichtbaar is omdat de monito die op het systeem is aangesloten iets te traag is met het beginnen weergeven van een beeld.
Of het moet mogelijk zijn om de VGA-POST een seconde of 120 te laten duren ;)
Leuk voor je naamsbekendheid, maar of je m dan nog kwijt raakt... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWoutertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 16:57
RappieRappie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:33:
[...]

Volgens mij klopt er geen hol van die review;

de gewone 8800GT scoort 18 punten minder in 3DMark05 en 60 punten minder in 06 dan een Zotac... Dat geloof je toch zeker zelf ook niet? :?
Idd, als je daar vanuit moet gaan vraag ik me af waarom we uberhaupt overklokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWoutertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 16:57
Madrox schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:07:
Leuke cijfers, maar dat zegt nog niet hoeveel FPS je er netto op vooruitgaat.
Bij Driverheaven hebben ze vier kaarten getest, waaronder de Zotac AMP! editie.
Vij veel spelen ligt de winst op een krappe 10% gemiddeld, nieuwere spellen zoals Bioshock en Crisis lijken er meer baat bij te hebben en dan scheelt het zo'n 20%.

Wat ook interressant is is dat ze Asus overgeklokt hebben (die standaard kloks heeft), nog hoger dan de Zotac en dan ook prima prestaties neerzet. Het is nog maar de vraag of de Zotac ook nog veel hoger wil, of dat die al aan max. overklok zit. In Dollars zit de prijs van de Zotac op het zelfde peil als Asus, MSI en XFX. Vervelend dat dat hier in euro's niet zo is :|
(offtopic)
Wat doe je hier? Ben jij niet op 8800GTS jacht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

t3q

Say yes to teq

bokkow schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:38:
[...]

Think again.
Mijn SPARKLE 8800GTS draai toch mooi 700MHz bij 2000MHz dat is toch erg netjes voor een b-merk.. zelfs voor een a-merk is dat erg netjes. Het ligt echt niet aan het merk dat je koopt het is het geluk per individuele kaart..
Mijn sparkle GTS draait ook zo uit de doos zonder extra fratsen: 700/1650/2000 dus prima toch :en haal daarmee 10k 3dMark06 score. :9

[ Voor 4% gewijzigd door t3q op 02-11-2007 09:40 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cascade schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:17:
[...]

Ik zou hem toch wel eerst even testen voordat je geen garantie meer krijgt door mods... :P
niemand die het merkt als jij de koeler er weer op zet en terug stuurt.
Zijn allemaal opleiding < 1 figuren die op een afdeling RMA die producten aannemen.
Dus daar hoef je je weinig zorgen om te maken.
Wat mij betreft gaat er ook meteen een zalman op in plaats van zo'n stof happend en verzamelend blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:44:
[...]

Zijn allemaal opleiding < 1 figuren die op een afdeling RMA die producten aannemen.
Wat mij betreft gaat er ook meteen een zalman op in plaats van zo'n stof happend en verzamelend blok.
1. Volgens mij is de standaard koeler op de meeste 8800 GT's dus best redelijk
2. Ik heb tot 2 keer toe problemen gehad met het verwijderen van geplakte Zalman koelribjes op de RAM, die ik daarmee van de print trok.
Dat was dan wel nadat ze er een jaar op gezeten hadden.
Tegenwoordig lijm ik ze erop met Zalman of Artic 2-componenten. Dat is dus helemaal permanent ;)
Verwijderen is dus enigszins risicovol B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bverstee schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:47:
[...]

1. Volgens mij is de standaard koeler op de meeste 8800 GT's dus best redelijk
2. Ik heb tot 2 keer toe problemen gehad met het verwijderen van geplakte Zalman koelribjes op de RAM, die ik daarmee van de print trok.
Dat was dan wel nadat ze er een jaar op gezeten hadden.
Tegenwoordig lijm ik ze erop met Zalman of Artic 2-componenten. Dat is dus helemaal permanent ;)
Verwijderen is dus enigszins risicovol B-)
hmmz welke zalman blokjes heb jij dan. Mijn zalman memory-blokjes op de onderkant van mijn huidige geforce, vallen er al vanaf als je te hard in die richting praat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

ik heb hem voor 400 euro verkocht gisteren
Nou bedankt hoor ! Ik bied je 410 euro en je zegt dat je niet lager dan 450 gaat en nu ineens verkocht voor 400 euro...

Ik zal je een feedback geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Armo schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:55:
[...]

Nou bedankt hoor ! Ik bied je 410 euro en je zegt dat je niet lager dan 450 gaat en nu ineens verkocht voor 400 euro...

Hee jongens, vecht je wars (online) uit met een 8800 GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:51:
[...]

hmmz welke zalman blokjes heb jij dan. Mijn zalman memory-blokjes op de onderkant van mijn huidige geforce, vallen er al vanaf als je te hard in die richting praat |:(
Dat was bij mn eerste VF700 ook, maar de tweede heb ik 'netjes' behandeld, en bleven goed zitten.
Echter, na flink wat warmte verduurd te hebben, willen die dingen zich wel eens heel erg gaan hechten aan hun moeder-kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:44:
[...]

Eens. Een Zalman VF1000 gaat er bij mij ook wel een keer op. Maar het blijft best riskant. Extreme voorbeelden: http://www.gainward.de/support/support_uk_warrranty.htm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Volgens paradigit.nl hebben ze de eVGA SC al:
http://paradigit.nl/info.php?group=3&art=10017370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandhog
  • Laatst online: 24-07-2021
[...]

[afbeelding]

leuk gedaan aleen mis de 8800ultra nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

[...]

[afbeelding]

Wat een slechte vergelijkingen.
Soms laten ze de GTX weg uit de test, dan zetten ze de ene kaart weer op hogere beeldkwaliteit dan de andere of stoppen ze 2 kaarten in het systeem.

Ik wil gewoon zien hoe veel sneller kaart A is in vergelijking met B en C (en D en E)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Cascade schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:03:
[...]

Eens. Een Zalman VF1000 gaat er bij mij ook wel een keer op. Maar het blijft best riskant. Extreme voorbeelden: http://www.gainward.de/support/support_uk_warrranty.htm >:)
Onwijs coole foto's daar !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
eVGA SC verscheen met beperkte voorraad bij Informatique eergisteren. Ik heb het meteen besteld, paar uur later alweer niet op voorraad, het gaat zo snel. Hoop morgen wat benches te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Is het die 60-70euro extra waard zo'n eVGA SC t.o.v. bv. een Club3D standaard clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Frank76NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:13:
Is het die 60-70euro extra waard zo'n eVGA SC t.o.v. bv. een Club3D standaard clock?
Daar twijfel ik ook nog over.
Of beter gezegd: ik twijfel er nog over of ik met die extra 70 euro wegkom bij mn vrouw ;)

Enne, aangezien ze toch nog niet in grote getale te krijgen zijn, is het zowieso goed om te wachten; de prijzen zullen toch nog wel erg fluctueren (lijkt wel een beleggings-reclame ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
Frank76NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:13:
IMHO: nee. Club3D overklokt waarschijnlijk naar hetzelfde niveau of zelfs hoger. Wat wel interessant is aan eVGA is de extra garantie en het 'step-up program' (en misschien de Enemy Territory Quake Wars bundel), maar voor dat beetje extra klok zou ik het niet doen.

Ik heb hem meteen besteld omdat ik niet kan wachten en dit model op voorraad was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heb ik mijn Asus net op tijd besteld, hij is inmiddels 10 euro gestegen naar 225,- :P
Hebben ze vast gedaan omdat de vraag zo hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:31:
Zo te zien heb ik mijn Asus net op tijd besteld, hij is inmiddels 10 euro gestegen naar 225,- :P
Hebben ze vast gedaan omdat de vraag zo hoog is.
Zou ik ook doen als ik een computerwinkel had ;)

Niet schoppen!!! Niet schoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb bij cool-price's de MSI OC besteld (incl heel systeem) voor 299,=... Te duur ik weet het.. Maarja met de rest van de onderdelen die weer een stuk goedkoper zijn dan elders haal ik het er ook weer uit zeg maar.

Dus wat dat betreft is het geen hele slechte aankoop.

Voor de rest levert cool-price in de loop van volgende week voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lol maar jij wou dat ik hem opstuur daar doe ik niet aan al die moeite en dat vertrouw ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wtf is een feed back ? Bedreiging ? zo jah mag je mijn adres wel ff hebben want daar ben ik niet van gediend bedreigingen via inet heb ik liever dat je hier ff langs komt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ik was van de week bij hun langs geweest in rotterdam. Daar vertelde de verkoper dat hij op zijn vroegst aanstaande maandag bij hun moet zijn, maar zou goed kunnen dat het een week langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

een voet in je rug
laat maar

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-11-2007 10:51 . Reden: is geen HK ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Hahahahaha!

Je zou het kunnen opvatten als een partijtje sparren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:47:
[...]

lol maar jij wou dat ik hem opstuur daar doe ik niet aan al die moeite en dat vertrouw ik ook niet.
Dat had je ook direct kunnen zeggen. Dit is nogal een naaistreek zeg maar :x

Wat ik nog wel even wil benadrukken is dat dit topic over de 8800GT zelf gaat en niet over het kopen of verkopen van een dergelijke of andere videokaart.

Zijn er al meerdere tests voor de 8800GT in SLI ? En dan met name benchmark 2*8800GT tegenover 1* 8800 ULTRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Debtor schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:49:
[...]

Ik was van de week bij hun langs geweest in rotterdam. Daar vertelde de verkoper dat hij op zijn vroegst aanstaande maandag bij hun moet zijn, maar zou goed kunnen dat het een week langer duurt.
Doh |:( Dat is dus echt weer een typische detailhandelaar...
Zoals ik ergens op pagina 1 al gezegd heb: ik wacht wel tot mn favoriete webshop m heeft, en dan bestel ik m (welke weet ik ook nog niet, dus zo erg is het niet.

Uiteraard hebben de meeste webshops ook een 'eerlijke' levertijd-indicatie, en bestel je met minder onduidelijkheid. Dus pas wanneer er '1 tot 3 werkdagen staat', gaat mn bestelling de deur uit.

[ Voor 15% gewijzigd door ByteDelight op 02-11-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bverstee schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:50:
[...]

Hahahahaha!

Je zou het kunnen opvatten als een partijtje sparren ;)
roflol wil je echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
Foto! (vooral van biceps dan)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Hardware.info had het over "weken levertijd" in hun review. Wat zijn de verwachtingen/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Frank76NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:54:
Hardware.info had het over "weken levertijd" in hun review. Wat zijn de verwachtingen/ervaringen?
Azerty levert ze volgens mij volgende week uit.
Cool Prices levert ze ook in week45 uit.

Let wel op dat ze ze beperkt uitleveren nog atm. Dus je kan beter even wachten. Dan dalen de prijzen vanzelf ook (de MSI OC kost bij cool-prices namelijk 300 wat toch al gauw 50 euro te duur is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Volgens salland automatisering komt hun eerste lichting 8-11 binnen dus ook volgende week! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 21:10

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:49:
[...]

wtf is een feed back ? Bedreiging ? zo jah mag je mijn adres wel ff hebben want daar ben ik niet van gediend bedreigingen via inet heb ik liever dat je hier ff langs komt
Hij kan op je Tweakersaccount een feedback geven over jouw manier van zaken doen.
Ik zou in ieder geval nooit iets bij jou kopen, gezien je niemand vertrouwd.
Als je slim bent laat je mensen eerst betalen, voordat je gaat versturen... ipv andersom?
Maarja verder is het iets tussen jullie, ik weet totaal niet wat er allemaal gezegd en gedaan is. (Dat is ook niet interessant voor de rest van ons.)
Ik vind het wel raar dat je iemand die 410 biedt niet even iets laten weten of daarmee aan de onderhandeltafel gaat.

http://tweakers.net/aanbod/userstats/226494

Daar ben je dus gepwned.

Ik lees hier ook aardig wat posts van mensen met een kaart anders dan een 8800gt, terwijl ze verder niets te melden hebben over de G92.
Wat hebben we daaraan?

De MSI is weer wat in prijs gedaald en de club3d iets gestegen (bij de goedkoopste shop.)

Ik ben ook wel benieuwd of dat die softwarevoltmods nou echt iets gaan uitmaken.

Die site van Gainward was erg interessant, daar staan alle voorbeelden wel genoemd.
De G80 met andere thermalpad blijft één van de mooiste, dan ben je wel erg dom bezig!
Er zit ook een kaart bij waar flink wat vloeistof overheen is gegaan. :D

Ik denk dat ik overigens gewoon een maandje wacht met de aanschaf van een nieuwe kaart, gezien er nieuwe Ati's komen en ook nog wat leuks van Nvidia.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-11-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Laatst online: 22:51
NVM ik heb niet eens sli bordje vergeten.

[ Voor 81% gewijzigd door rafler op 02-11-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Ik denk dat ik overigens gewoon een maandje wacht met de aanschaf van een nieuwe kaart, gezien er nieuwe Ati's komen en ook nog wat leuks van Nvidia.
Wat voor leuks gaat Nvidia doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Vandaag aan het einde van de dag zijn ze binnen. Als je stad vanavond koopavond heeft kun je hem vanavond ophalen --> doe ik dus :P

Waarom evga? Niet zozeer voor de kloks, ten eerste vanwege de superrelaxde garantie. Enthousiastic community op de website. Goeie support, en de step-up optie :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

XFX 8800GT XXX heeft:

670 core/ 1650 shader / 1950 mem.

Ik vroeg het een paar dagen geleden, en dit was het antwoord. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Format-C op 02-11-2007 11:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

MeijsteR schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:01:
[...]

Wat voor leuks gaat Nvidia doen dan?
Een refresh van de 8800GTS640 (niet interessant, gaat naar 112sp's.) en geruchten over een 8800gts 512/640 bla bla bla met ook een g92 core. (beetje onduidelijk dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo, even een paar replies getrashed, en nu gaarne weer verder on topic , oftewel, die grafische kaarten shizzle genaamd 8800 GT :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door moto-moi op 02-11-2007 11:22 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
(jarig!)
moto-moi schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:21:
[mbr]Zo, even een paar replies getrashed, en nu gaarne weer verder on topic , oftewel, die grafische kaarten shizzle genaamd 8800 GT :Y) [/mbr]
Je hebt helemaal gelijk.

Ontopic:
Zou het voor alle Paradigit filialen gelden dat de kaart vandaag op voorraad is?
Ik vind het alleen ERG jammer dat ze alleen de 'dure' SC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:09:
[...]

Een refresh van de 8800GTS640 (niet interessant, gaat naar 112sp's.) en geruchten over een 8800gts 512/640 bla bla bla met ook een g92 core. (beetje onduidelijk dus.)
Wat een lage clocks. Helemaal het geheugen. Maar goed ik ga er vanuit dat hij net zo makkelijk moet oc-en als een gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
MaDLiVe schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:03:
[...]

Vandaag aan het einde van de dag zijn ze binnen. Als je stad vanavond koopavond heeft kun je hem vanavond ophalen --> doe ik dus :P
Dat is goed nieuws, laat ik daar nou net elke dag langsfietsen :)

[ Voor 20% gewijzigd door PhoeniX- op 02-11-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:26:
[...]

Wat een lage clocks. Helemaal het geheugen. Maar goed ik ga er vanuit dat hij net zo makkelijk moet oc-en als een gt
Offtopic: Ik heb het helemaal niet over clocks gehad... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

bverstee schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:24:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.

Ontopic:
Zou het voor alle Paradigit filialen gelden dat de kaart vandaag op voorraad is?
Ik vind het alleen ERG jammer dat ze alleen de 'dure' SC hebben.
In utrecht is alles verkocht/gereserveerd, wageningen schijnt ze voglende week binnen te krijgen, maar tis niet helemaal duidelijk nog.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:50:
[...]

Dat had je ook direct kunnen zeggen. Dit is nogal een naaistreek zeg maar :x

Wat ik nog wel even wil benadrukken is dat dit topic over de 8800GT zelf gaat en niet over het kopen of verkopen van een dergelijke of andere videokaart.

Zijn er al meerdere tests voor de 8800GT in SLI ? En dan met name benchmark 2*8800GT tegenover 1* 8800 ULTRA.
2x 8800GT vs 1x 8800 ultra: http://enthusiast.hardocp...xMCw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==

8800GT doet het veel beter dan de Ultra in lagere resoluties. De 512mb is de bottleneck van de GT. Maarja ik speel nog fijn op 1600x1200 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 11:25
Ligt het aan mij, of staan er nog geen 8800 GT's in de Tweakers Pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Niet online
Alex Picard schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:37:
De 4de kaart is al een 8800GT 8)7

Edit: Zoek maar met de ctrl + f naar 512mb dan vind je er zat.
Of http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

[ Voor 22% gewijzigd door MeijsteR op 02-11-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Modbreak:Voor het kopen en verkopen van 2e hands kaarten is er V&A.

Nogmaals, houd het topic serieus, momenteel sneeuwt het nieuws over de kaart helemaal onder door de off-topic reacties. Ook meldingen over welke winkel ze wanneer verwacht te kunnen leveren zijn niet de bedoeling.

8800 GT in de Pricewatch: KLIK

B.v.d. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 02-11-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
Alex Picard schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:37:
Zoek anders hier: Tweakers Pricewatch

Er staat echter nog lang niet alles in de pricewatch. Ik vind het een beetje jammer dat de meeste shops een prijslock hebben zodat je niet/nauwelijks meer zelf prijzen kunt toevoegen. Dat was volgens miuj juist het idee van de pricewatch, voor en door tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivado schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:42:
[...]

Zoek anders hier: Tweakers Pricewatch

Er staat echter nog lang niet alles in de pricewatch. Ik vind het een beetje jammer dat de meeste shops een prijslock hebben zodat je niet/nauwelijks meer zelf prijzen kunt toevoegen. Dat was volgens miuj juist het idee van de pricewatch, voor en door tweakers.
op www.hardwareinfo.nl staat al een uitgebrijdere pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een beetje of topic maar: Iedereen springt nu heel hard op de 8800GT, maar ati komst deze maand ook nog met de HD3800. Als ze daar de AA gefixed hebben, is ie in potentie sneller. Dus, waarom niet even een weekje of 2/3 wachten zodat je ook nog kan kiezen :P. Niet dat de 8800GT een slecht product is, in tegendeel, 112 shaders, 512mb, voor 220 euro, das een super goeie deal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:50:
Mischien een beetje of topic maar: Iedereen springt nu heel hard op de 8800GT, maar ati komst deze maand ook nog met de HD3800. Als ze daar de AA gefixed hebben, is ie in potentie sneller. Dus, waarom niet even een weekje of 2/3 wachten zodat je ook nog kan kiezen :P. Niet dat de 8800GT een slecht product is, in tegendeel, 112 shaders, 512mb, voor 220 euro, das een super goeie deal :P.
hoezo sneller met AA Waar baseer jij dat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Laatst online: 12-09 11:25
Volgens mij zijn er al zo veel orders geplaatst dat bij de goedkoopste webshopwinkels de eerste lading van die 8800GT van volgende week alweer is uitverkocht ;)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb 2 MSI OC's besteld bij digitque (staat op de site een levertijd van 2 tot 10 dagen.. BEN BENIEUWD!)

Ik ben ook benieuwd wat voor alternatieve koeling ik er op ga zetten.. aangezien de 8800GT nogal warm schijnt te worden.. nou heb ik mijn airflow in mijn kast erg goed voor elkaar (Antec Nine Hundred 2x 120mm front, 1x 120mm rear, 1x 120mm side en 200mm top) maar dat de warme lucht gewoon mijn kast in wordt geblazen staat me niet helemaal aan.. ik bedoel.. mijn processor hangt er ook boven.. en die loopt ook op een flinke klok..

Er gaan speculaties rond dat de 8800GT de board layout van de 7900GT heeft..

Ben er nog niet helemaal over uit..

De koeler waarvan ik bevestiging heb gekregen dat ze passen zijn

Thermaltake DuOrb
Thermalright V2
Zalman VF1000
Zalman FC-ZV9

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Daarom wacht ik dus ook even, omdat die Ati's komen en waarschijnlijk ook weer andere Nvidia's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Modbreak:Lees de topicwarschuwing

maaruh jah 2x 8800GT in SLI is sneller dan 1 8800GTX en goedkoper.. en op 1 GTX is Crysis al redelijk te spelen..

[ Voor 44% gewijzigd door Pollewob op 02-11-2007 12:18 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Wat we NIET willen zien:

- basic oneliner vraagjes die in een willekeurige review of handleiding te vinden zijn
- "Waar kan ik de kaart nu krijgen/waar is hij op voorraad?"
- "Ik heb besteld!"
- "Ik krijg op x-datum binnen, ik ben heel benieuwd naar de score!!!!"
- "Heeft het nut om over te stappen als ik nu kaart x heb?"
- Oude kaarten die te koop aangeboden worden.

Houd het topic serieus!