Feest!RappieRappie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:31:
8800GT voltage mods:
http://www.xtremesystems....php?p=2522545&postcount=1
Voor degene die er iets mee kan/ wil.
@ Hugoboss1985
Dat van nibitor wist ik inderdaad, en ik update vrijwel altijd de bios, al is het alleen maar om standaard overclocked waardes te hebben, dan heb ik daar geen overbodige software voor nodig.
Maar mijn ervaringen met voltageverhogingen via software/bios, is dat het niet altijd goed werkt. Zo kreeg mijn Geforce 7800GS totaal geen hogere spanning als ik de bios 1.1 volt naar 1.2 volt veranderde. Ik had de multimeter eraan hangen om de spanning te meten.
Met een gesoldeerde voltmod staat er momenteel 1.5 volt op (onmogelijk via bios), deermee is ie van 380MHz naar 700MHz core gegaan. Ik ga dus liever voor een hardwired vmod
Ook vind ik het erg feestelijk om bij mijn POST een eigen videocard message te zien, dus inplaats van "Geforce 8800GT 512MB" oid iets van "Geforce 8800GT Extreme" of iets veel gekkers in de trant van "modded by ...."
Zulk spul verkoopt trouwens ook best goed, keer op keer vind ik weer iemand die zo'n gemodde kaart maar al te graag van me wil kopen, hoeft ie er namelijk niets meer aan te doen en het werkt altijd!
[ Voor 76% gewijzigd door BruT@LysT op 01-11-2007 20:43 ]