Het grote 8800 GT test topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 9.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:35:
[...]

Wat boeit JOU dat nou?

Iedereen moet het toch helemaalzelf weten?

Ontopic/
Al was die kaart 350 euro had ik hem nog gekocht omdat die kaart het dubbel en dwars waard is als je hem vergelijkt met de 8800gts 640mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Ik koop een 8800GT of een 8800GTS niet omdat ik Crysis goed wil hebben draaien.
Maar omdat ik een nieuwe PC moet hebben om Overlord en Bioshock te spelen en om World of warcraft beter te laten draaien, want ik heb nu een P4 2,4Ghz met een AGP slot waar in een Nvidia Geforce Ti 4200 ziten. om hier in nu te gaan investeren lijkt me niet goed
Want nu heb ik gem. 16fps met WOW :-s

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:39:
[...]

Al was die kaart 350 euro had ik hem nog gekocht omdat die kaart het dubbel en dwars waard is als je hem vergelijkt met de 8800gts 640mb
Helemaal niet :S. je moet die kaart niet vergelijken met oude generatie kaarten de 8800GT is G92 chip dus nieuwe generatie die moet je met de komende kaarten van Nvidia vergelijken. En als nvidia een adviesprijs van ong 150 euro geeft moet je daar nu veel hoger op zitten. 200 kan ik nog wel begrijpen maar 280 is gewoon afzetterij. En over die XXX versie ok dat is een XXX versie en die is duurder dan een gewone gts en de prijzen van een gts zitten niet ver boven de adviesprijs. Wat praat ik hier nog over als jullie niet eens begrijpen wat ik bedoel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Nivado schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:10:
Daar is al antwoord op gegeven:
[...]
Ah dankje, ik heb er overheen gelezen :)

Ik heb de koelers eens nagezocht en zie dat de V2 bij Thermalright toch echt in het rijtje staat met incompatible products: V2 VGA Cooler - Video Card Compatibility List
Er wordt wel verwezen naar de HR-03 GT

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Nog een duitse revieuw. Zotac 8800GT en normale Clocks 8800GT >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat benchmarks van game's met een msi 8800gt

http://www.tbreak.com/reviews/printpage.php?id=548

Afbeeldingslocatie: http://bp2.blogger.com/_gQWohSISwpA/Rw-iIIlRPaI/AAAAAAAAACM/Pjb0UJ9Glrs/s400/TEST.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Je schrikt er wel van als je ziet dat de FPS bij Company of Heroes terugzakt van een acceptabele 59 naar een net-niet-acceptabele 29 als je op Vista overstapt!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

bverstee schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:11:
[...]

Je schrikt er wel van als je ziet dat de FPS bij Company of Heroes terugzakt van een acceptabele 59 naar een net-niet-acceptabele 29 als je op Vista overstapt!
Daarom ga ik vanaf volgende week gewoon weer lekker terug naar XP.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bverstee schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:11:
[...]

kijk het verschil eens dan tussen dx9 en dx10 en de gt vergeleken met andere kaarten.
in dx10 is de gt sneller dan de gtx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:13:
[...]

Daarom ga ik vanaf volgende week gewoon weer lekker terug naar XP.
Ik had de geforce 8800GTS en ik had niet echt last van fps drop. Misschien komt het door de Q6600 @3.6ghz :D. Maar het ligt ook een beetj eaan je chipset/cpu en dergelijke. Deze moeten wel goeie vista drivers hebben. Ik had ook enorm last van fps drop in vista met mijn amd 3700+ en a8n32 SLI

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:13:
[...]

kijk het verschil eens dan tussen dx9 en dx10 en de gt vergeleken met andere kaarten.
in dx10 is de gt sneller dan de gtx
Nee! Da's niet (helemaal) zo!

Volgens mij is een voornaam probleem bij de GT dat ie op hogere resoluties 't allemaal niet zo goed kan bijbenen, en vooral met DX10.

Ik denk dat er al erg veel Tweakers zijn die een high-res TFT gebruiken -> dus hoger dan 1280x1024 (bijvoorbeeld 1600x1200 zoals ik, of 1920x1200).
En daar presteert de 8800 GT net niet zo lekker.
Ja, beter dan veel andere kaarten, maar we hadden denk ik nóg meer verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 05-11-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
naar alle waarschijnlijkheid ligt het niet aan de quadcore, die wordt toch niet gebruikt...
enne waar haal jij die 150 euro adviesprijs van nvidia ? ik heb namelijk alleen 250 dollare terug kunnen vinden : http://www.theinquirer.ne...vidia-8800gt-price-caught
en ja ben bang dat we je echt niet snappen, wij leven namelijk niet in de toekomst maar in het heden.. dus als NU een kaart uitkomt die goed presteerd vergelijken we die met kaarten die ongeveer hetzelfde presteren NU.. dus niet over 2 a 3 maanden...
dat is overal zo namelijk... als nu een Audi A6 uitkomt dat net zoveel kost als een A4 dan is de keuze tussen die twee, daar wordt ie mee vergeleken, en niet met een mogelijke Mercedes die niet/wel beter zal presteren en wel/niet meer zal kosten over 3 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Booster schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:51:
[...]

Ah dankje, ik heb er overheen gelezen :)

Ik heb de koelers eens nagezocht en zie dat de V2 bij Thermalright toch echt in het rijtje staat met incompatible products: V2 VGA Cooler - Video Card Compatibility List
Er wordt wel verwezen naar de HR-03 GT
Kun je met die HR-03 GT nog wel een SLI opstelling draaien :/

Edit:
Dat kan/past dus,...echter advieseren ze wel een 80x25mm Fan.

[ Voor 74% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2007 20:39 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Even een vraagje aan Debtor:

Is het nu WEL of GEEN OC versie... Ik ben nogal verward, aangezien het produkt niet aangeeft dat het om een OC versie gaat, en de specs die ze zélf aangeven wel. De OC versie is namelijk MSI NX8800GT-T2D512E-OC. En de standaard versie is NX8800GT-T2D512E.

Ik kan er nu ook maar weinig meer aan doen overigens. Ze zijn al verstuurd.
_/-\o_ :*)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

RappieRappie schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:52:
Even een vraagje aan Debtor:

Is het nu WEL of GEEN OC versie... Ik ben nogal verward, aangezien het produkt niet aangeeft dat het om een OC versie gaat, en de specs die ze zélf aangeven wel. De OC versie is namelijk MSI NX8800GT-T2D512E-OC. En de standaard versie is NX8800GT-T2D512E.

Ik kan er nu ook maar weinig meer aan doen overigens. Ze zijn al verstuurd.
_/-\o_ :*)
Ik neem aan dat het om de OC editie gaat anders zou het wel een behoorlijke fout zijn van Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:25
Het gaat om de OC versie. Op de doos staat NX8800GT T2D512E en dan denk je idd dat het om de normale versie gaat. Maar op een kleine sticker aan de zijkant van de doos staat er OC achter. Ze hadden gewoon geen zin om 2 verschillende dozen te maken :+ .

Net de clocks effe bekeken en die kloppen :) .

Straks is even kijken of het een beetje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Debtor schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:19:
Het gaat om de OC versie. Op de doos staat NX8800GT T2D512E en dan denk je idd dat het om de normale versie gaat. Maar op een kleine sticker aan de zijkant van de doos staat er OC achter. Ze hadden gewoon geen zin om 2 verschillende dozen te maken :+ .

Net de clocks effe bekeken en die kloppen :) .

Straks is even kijken of het een beetje speelt.
Mooi zo! Bedankt! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, ik zit een beetje te twijfelen.

Over een maand ofzo wil ik een eVGA halen, maar wil het volgende weten;

De SSC-versie is overklokt... laten we zeggen naar 2000 Mhz. Verder heeft deze dezelfde koeler als de non-OC versie. Deze laatste kost natuurlijk 50 Euro goedkoper.

Ik wil weten of de overklok hem zit IN DE 3D kaart zelf, of....

Ik bedoel; zo moeilijk is het niet om de standaardversie te kopen, en die met Rivatuner over te klokken... Toch? :*)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
salimrmaf schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:28:
Hmm, ik zit een beetje te twijfelen.

Over een maand ofzo wil ik een eVGA halen, maar wil het volgende weten;

De SSC-versie is overklokt... laten we zeggen naar 2000 Mhz. Verder heeft deze dezelfde koeler als de non-OC versie. Deze laatste kost natuurlijk 50 Euro goedkoper.

Ik wil weten of de overklok hem zit IN DE 3D kaart zelf, of....

Ik bedoel; zo moeilijk is het niet om de standaardversie te kopen, en die met Rivatuner over te klokken... Toch? :*)
Is gewoon voor de mensen die geen risico willen lopen dat hij een brakke core heeft of gewoon niet over willen klokken. De standaard versie garandeert natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8800gt sli
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3140&p=12

roflol
http://www.tones.be/forum...9ec6d5177118372dacca9798b

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Modbreak:Blijkbaar is het lezen van de waarschuwing erg moeilijk voor een groot aantal.
Ik heb hier net echt kruiwagens aan posts weggehaald en nu vond ik het wel welletjes.

Allerlei offtopic spul zoals prijzen, levertijden (en gezeik), reacties van shops en vragen om wel of niet over te stappen. Dat hoort hier allemaal niet ! :(
Wie doodleuk in deze stijl verder post kan mail verwachten

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Ultraman schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:45:
[modbreak]Blijkbaar is het lezen van de waarschuwing erg moeilijk voor een groot aantal.
Ik heb hier net echt kruiwagens aan posts weggehaald en nu vond ik het wel welletjes.

Allerlei offtopic spul zoals prijzen, levertijden (en gezeik), reacties van shops en vragen om wel of niet over te stappen. Dat hoort hier allemaal niet ! :(
Wie doodleuk in deze stijl verder post kan mail verwachten[/modbreak]
moeten we dan ook al een apart topic openen om een beetje bij te houden waar die kaarten nou eigenlijk te krijgen zijn ?
want een beetje benchmarks posten van reviews vanuit engeland enzo is wel leuk en aardig enzo maar als niemand hier die kaart heb gaat t nog nergens over .
En dan zal t zeker wel zijn dat we t allemaal maar zelf moeten uitzoeken waar die nou besteld kan worden maar t is toch veel handiger als dat gewoon verteld mag worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roerend mee eens Timba. ;) anders had ik nu ook nog 4 weken op die kaart zitten te wachten.

En ontopic is er hier al iemand die de MSI OC versie nog verder heeft geklokt?
En zo ja hoever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

offtopic:
Let op!

Wat we NIET willen zien:

- "Waar kan ik de kaart nu krijgen/waar is hij op voorraad?"
- "Ik heb besteld!"
- "Ik krijg op x-datum binnen, ik ben heel benieuwd naar de score!!!!"
- "Heeft het nut om over te stappen als ik nu kaart x heb?"
- Oude kaarten die te koop aangeboden worden.

Houd het topic serieus!

Opzich ben ik het hier wel mee eens.
Vraag me alleen af wat er bv mis was met de vraag of er iemand gebruikers ervaring had met EGVA tenopzichte van Asus.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Vraagje voor de mensen die al een GT hebben en daar wat testjes op doen. Is het bij deze kaart ook al gespot dat hij na een aantal dagen tot 2 weken (ok, is misschien wat lang voor de GT, maar toch) draaien koeler blijft zoals bij de GTS al dan niet OC kaarten? Ik ben dit fenomeen meerdere malen tegengekomen op fora (over de GTS dus) en vervolgens dus ook het advies om de kaart eerst even "in te rijden" en dan pas serieus te gaan OC'en. Dit in verband met settelen van de koelpasta etc.

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Timba- schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:01:
moeten we dan ook al een apart topic openen om een beetje bij te houden waar die kaarten nou eigenlijk te krijgen zijn ?
Neen, alsjeblieft niet. Levertijden en shops hebben geen donder te maken met de kern waar het hier over hoort te gaan in VB. We hebben het hier over de hardware, niet over de beschikbaarheid bij winkels.
want een beetje benchmarks posten van reviews vanuit engeland enzo is wel leuk en aardig enzo maar als niemand hier die kaart heb gaat t nog nergens over .
Die nieuwe kaarten komen vanzelf deze kant op, dus maak je maar geen zorgen over het nut van dergelijke reviews.
En dan zal t zeker wel zijn dat we t allemaal maar zelf moeten uitzoeken waar die nou besteld kan worden maar t is toch veel handiger als dat gewoon verteld mag worden ?
Laten weten waar een kaart aangeschaft kan worden doe je in de Pricewatch, daar is het tenslotte voor gemaakt. Hoe meer mensen die lijsten up-to-date houden hoe meer je er aan hebt natuurlijk. Dit topic moet ook aantrekkelijk blijven voor de mensen die mogelijk al zo'n kaart hebben, er een hebben gereserveerd of gewoon informatie zoeken over de hardware. Dan wil je niet door pagina's posts met "Ik heb de kaart besteld!" of informatie die na 2 dagen alweer verouderd is zoals: "De kaart is beschikbaar bij shop x".
UgotHeinzzd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:18:
Vraag me alleen af wat er bv mis was met de vraag of er iemand gebruikers ervaring had met EGVA tenopzichte van Asus.
Kan zijn dat ik net over die regel in je oude post heen heb gelezen, anders had ik vast een edit gebruikt. Mijn excuus.
offtopic:
Overigens kun je veel beter een TR Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif aanmaken als er in het topic zich iets storends voordoet wat wij op kunnen lossen. Dat zien we veel eerder en het vervuilt het topic niet :)

Verder horen we hier geen policy te bespreken, daarvoor is ruimte in LA en er kan daar over door worden gesproken indien nodig :)

Ontopic verder aub

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 09:44
Modbreak:Check je mail... :/

[ Voor 96% gewijzigd door Ultraman op 05-11-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dan mag er ook wel is een goede Topic start zijn.. Er staat nu niet echt veel boeiends in, allemaal verwijzingen. Dus iemand die een mooi overzichtelijk topic wil maken zonder te veel onzin?
Geen reactie zal waarschijnlijk volgen door een heel mooi topicje van mij, na overleg van ons lieve modje

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 05-11-2007 23:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
zullen we deze dan houden voor t vermelden van shops waar de kaart te verkrijgen is of is dit tegen de regels ?
ik denk persoonlijk namelijk dat de meerderheid van de geïntresseerden hier meer baat bij heeft dan een topic voor mensen die al zo'n ding hebben (dat zijn er namelijk maar 3 of 4 op dit forum geloof ik) .
En omdat er ondertussen wel 20 reviews over te vinden zijn en ze allemaal even lovend zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
KappeNou schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:33:
Dan mag er ook wel is een goede Topic start zijn.. Er staat nu niet echt veel boeiends in, allemaal verwijzingen. Dus iemand die een mooi overzichtelijk topic wil maken zonder te veel onzin?
Geen reactie zal waarschijnlijk volgen door een heel mooi topicje van mij, na overleg van ons lieve modje
Nou hee, ik heb mn best gedaan erop ;)
Was mn eerste TS waarin ik probeerde info te verzamelen, dus.
Ik heb het gevoel dat ik met mijn TS de offtopic reacties heb aangemoedigd, dat was zeker niet mijn bedoeling.

Ik weet niet of ik de tijd heb om er een volwaardige TS van te maken, maar misschien is een nieuw topic dus meer gewenst.
Wat is dan zoal zeer gewenst in een TS voor dit onderwerp?
Plaatjes van de benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

bverstee schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:12:
offtopic:
Wees blij dat bverstee tenminste probeert een TS te maken. Veel mensen kunnen alleen maar negatief zijn. @ KappeNou, je vraagt of iemand een mooie topic wilt maken zonder veel onzin? Het lijkt mij dat jij de geschiktste persoon hiervoor bent, dus ik wacht geduldig af.

@bverstee, meestal staat in zo'n topic VEEL DETAILS over (hier dus) de G92 architectuur, uitgebreide plaatjes van alle fabrikanten, hun edities, prestaties & vergelijkingen t.o.v. alle andere kaarten etc., inclusief plaatjes etc. Voltmodding en overclocking uiteraard ook. Veelal dient een goeie TS als een groot overzicht met genoeg technische details, plaatjes, reviews, links, voltmods, overclocking etc, zodat je op basis van dat "leesvoer" genoeg weet om fatsoenlijk te kunnen posten in dat topic.
Maar het is time-consuming hoor zo'n uitgebreide post te maken :)

Ik heb namelijk 2 weken geleden ook een soort van informatie-bij-elkaar-zoek actie gedaan:
Deathchant in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

Misschien kun jij deze informatie in je startpost zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 06-11-2007 08:14 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=199811

Leuke dingetjes om een mooie TS te maken :)

http://www.digit-life.com...ideo/g92-part1-page3.html

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 06-11-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Deathchant schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:10:
[...]

offtopic:
Wees blij dat bverstee tenminste probeert een TS te maken. Veel mensen kunnen alleen maar negatief zijn. @ KappeNou, je vraagt of iemand een mooie topic wilt maken zonder veel onzin? Het lijkt mij dat jij de geschiktste persoon hiervoor bent, dus ik wacht geduldig af.

@bverstee, meestal staat in zo'n topic VEEL DETAILS over (hier dus) de G92 architectuur, uitgebreide plaatjes van alle fabrikanten, hun edities, prestaties & vergelijkingen t.o.v. alle andere kaarten etc., inclusief plaatjes etc. Voltmodding en overclocking uiteraard ook. Veelal dient een goeie TS als een groot overzicht met genoeg technische details, plaatjes, reviews, links, voltmods, overclocking etc, zodat je op basis van dat "leesvoer" genoeg weet om fatsoenlijk te kunnen posten in dat topic.
Maar het is time-consuming hoor zo'n uitgebreide post te maken :)

Ik heb namelijk 2 weken geleden ook een soort van informatie-bij-elkaar-zoek actie gedaan:

Misschien kun jij deze informatie in je startpost zetten?
Working on it, maar geduld s.v.p.; mn baas kijkt ook wel eens op mn scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Voor de mensen die de msi willen hebben, alternate heeft ze nog steeds. Dus als je in de buurt woont/bent rij effe langs :) .

Vind het trouwens wel heel appart dat alternate ze wel heeft en volgens mij de rest van nederlandse shops niet :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:05:
Voor de mensen die de msi willen hebben, alternate heeft ze nog steeds. Dus als je in de buurt woont/bent rij effe langs :) .

Vind het trouwens wel heel appart dat alternate ze wel heeft en volgens mij de rest van nederlandse shops niet :? .
OK, okkkk. Is er nergens een xfx review te zien ik wil weten of er daar ook 2ghz ram op zit....aangezien ze leverbaar zijn....... :+

BTW hebben jullie die passief gekoelde Gainward 8800GT al gezien?
http://geforce9.com/forum/viewtopic.php?t=36

Klopt volgensmij niks van deze review de prestaties van asus en xfx zijn bij alle benchmarks identiek :S
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Moeilijk he? Een topic waarschuwing lezen.

Kom op hé. Even aan de regels houden anders gaat deze op slot net als meerdere personen hun kaartjes binnenhebben en er iets over kunnen vertellen/posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:29

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat ik wel vreemd vind is dat de standaard MSI toch wel goed scoort vergeleken met de OC-ed Zotac versie. Er zit qua prestaties niet eens zo gek veel verschil in maar wel een kleine 80 euro.

http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
RappieRappie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:23:
Moeilijk he? Een topic waarschuwing lezen.

Kom op hé. Even aan de regels houden anders gaat deze op slot net als meerdere personen hun kaartjes binnenhebben en er iets over kunnen vertellen/posten.
offtopic:
Ik word er ook niet goed van. Ik pleit ervoor dat iedereen die een topic zoals deze opent, ook meteen verantwoordelijk is voor de reacties erin. Maar ja, dan zou je dus moderator moeten zijn... Zover ben ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, ik zou het gewoon heel zonde vinden als het topic op slot gaat net nu er komend weekend bij bepaalde shops kaarten binnenkomen en mensen hun kaarten ontvangen. En dat deze mensen hun ervaringen en/of vragen niet kunnen gaan posten door al het gezeur. We hebben een pricewatch, en we hebben een telefoon. Dus je kan gewoon kijken waar ze leverbaar zijn en eventueel wat winkels bellen. Zowieso krijgt Komplett er a.s. vrijdag iets van 150 binnen volgens hun site. En hun site klopt ALTIJD. Als je die besteld heb je hem zaterdag. Dus dat hele levertijdgedoe is vanaf nu overbodig. Komplett heeft er genoeg. :)

Ik krijg als het goed is vandaag mijn 2 MSI's + moederbord binnen. Zodra ik alles weer in elkaar heb zitten zal ik een soort mini-review en wat foto's en benchmarks posten.

Tot later. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:37:
Tja, ik zou het gewoon heel zonde vinden als het topic op slot gaat net nu er komend weekend bij bepaalde shops kaarten binnenkomen en mensen hun kaarten ontvangen. En dat deze mensen hun ervaringen en/of vragen niet kunnen gaan posten door al het gezeur. We hebben een pricewatch, en we hebben een telefoon. Dus je kan gewoon kijken waar ze leverbaar zijn en eventueel wat winkels bellen. Zowieso krijgt Komplett er a.s. vrijdag iets van 150 binnen volgens hun site. En hun site klopt ALTIJD. Als je die besteld heb je hem zaterdag. Dus dat hele levertijdgedoe is vanaf nu overbodig. Komplett heeft er genoeg. :)

Ik krijg als het goed is vandaag mijn 2 MSI's + moederbord binnen. Zodra ik alles weer in elkaar heb zitten zal ik een soort mini-review en wat foto's en benchmarks posten.

Tot later. :)
stilll je verklapt waar ze op voorraad zijn!!!!!! |:(. Nee maar ik zal wel me ervaring delen wanneer mijn spullen binnen zijn het zal dan waarschijnlijk wel in VIsta x64 zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
bverstee schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 07:12:
[...]

Ik zat te denken aan een overzight van de passen de koelers, met eventueel plaatjes en/of link naar de bronnen.

Thermaltake DuOrb
Thermalright HR-03 GT *
Zalman VF1000 *
Zalman VF900 *
Zalman FC-ZV9 *

* bron (pagina 5)

[ Voor 27% gewijzigd door Nivado op 06-11-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de gt beter als de gts 640mb?
Modbreak:1) het is beter dan
2) zie topicwaarschuwing. Dit kun je in werkelijk iedere review lezen.

[ Voor 65% gewijzigd door dion_b op 06-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je niet al te veel AA doet op hele hoge resoluties zoals 1920x1600 is de GT beter dan de GTS 640. Trouwens er zijn ondertussen tig reviews waarom lees je die niet even?
Nivado schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:51:
[...]

Ik zat te denken aan een overzight van de passen de koelers, met eventueel plaatjes en/of link naar de bronnen.

Thermaltake DuOrb
Thermalright HR-03 GT
Zalman VF1000
Zalman VF900 CU
Zalman FC-ZV9
Bedoel je zo iets?

Afbeeldingslocatie: http://www.geforce9.com/gallery/oct07/thermalright_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geforce9.com/gallery/oct07/thermalright_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geforce9.com/gallery/oct07/thermalright_05.jpg

Bron: http://www.geforce9.com

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Thermaltake DuOrb
Thermalright HR-03 GT
Zalman VF1000
Zalman VF900 CU
Zalman FC-ZV9
idd, maar denk opzich het topic al beetje door de war is , dat er beter een goeie TS en nieuwe gemaakt kan worden , of de TS aangepast , en ja ik weet niet hoe die tabellen moeten dus mooi zou het niet worden als ik het doe :P , maar kan wel helpen data opzoeken erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ten eerste zou het beter dan moeten zijn :+

Ten tweede: Dit topic staat stampol met benchmarks en vergelijkingen tussen alle 8800 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:05:
Sorry, kan het ff niet laten om op deze vraag een antwoord te geven, die is namelijk wat vaker langsgeweest, als dat niet van toepassing is mod die maar weg en hierbij al mijn excuses :D
Maarre, Alternate is eigenlijk geen nederlandse winkel maar een Duitse... Deze laaste bestond al jaren voordat die besloot om ook in Nederland vestiging te openen. Zoals meerderen is opgevallen zijn de 8800GT's (ook al zijn ze daar iets duurder) wel op voorraad in een heleboel Duitse winkels...
Daarom is het voor Alternate(.nl) geen moeite om aan zijn vrienden/collega's van Alternate(.de) een aantal kaarten door te laten sturen voor de nederlandse markt...
Hierbij is de hele vraagstuk opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
[...]

Thermaltake DuOrb
Thermalright HR-03 GT *
Zalman VF1000 *
Zalman VF900 *
Zalman FC-ZV9 *

* bron (pagina 5)
Dank, hoe meer hulp hoe beter, maar geef me de tijd s.v.p.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
TIGER79 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:05:
[...]

Sorry, kan het ff niet laten om op deze vraag een antwoord te geven, die is namelijk wat vaker langsgeweest, als dat niet van toepassing is mod die maar weg en hierbij al mijn excuses :D
Maarre, Alternate is eigenlijk geen nederlandse winkel maar een Duitse... Deze laaste bestond al jaren voordat die besloot om ook in Nederland vestiging te openen. Zoals meerderen is opgevallen zijn de 8800GT's (ook al zijn ze daar iets duurder) wel op voorraad in een heleboel Duitse winkels...
Daarom is het voor Alternate(.nl) geen moeite om aan zijn vrienden/collega's van Alternate(.de) een aantal kaarten door te laten sturen voor de nederlandse markt...
Hierbij is de hele vraagstuk opgelost :D
Inderdaad daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik zal me mond houden over (wie, wat , waar).

Ontopic:
Net heb ik crysis op vista 32bit dx10 @ 1680x1050 very high laten draaien, maar dit is toch net iets te hoog gegrepen. Als er wat actie in het spel komt dan loopt het niet vloeiend.

Maar op win xp dx9 @ 1680x1050 high (very high is niet mogelijk i.v.m. dx10) speelt het super.

specs:
E6600 @ stock
2gb DDR2 800 OCZ
MSI 8800 GT OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Resterende punten die ik ga toevoegen aan de TS:

- G92 architectuur
- uitgebreide plaatjes van alle fabrikanten
- hun edities, prestaties & vergelijkingen t.o.v. alle andere kaarten etc.,
- Voltmodding en overclocking uiteraard
- technische details,
____

____

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=199811

Leuke dingetjes om een mooie TS te maken

http://www.digit-life.com...ideo/g92-part1-page3.html

____

[ Voor 58% gewijzigd door ByteDelight op 06-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:48
Ik ben bezig meet een nieuw systeem. En deze kaart komt als geroepen. Maar past deze kaart ook in een sonata lll/cooler master cm690. Dus in andere woorden hoe lang is die van jullie?
Want als ik het goed heb past een 8800 gts/x niet in deze kasten vanwege de lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft iemand hier al geprobeerd een andere koeler op zijn 8800GT te monteren?
Ik heb mijn 7900GT met een zalman VF 900CU vervangen voor een 8800GT. Ik lees hier dat hij op zich wel gaat passen op mijn 8800gt, maar als ik naar de power consumption kijk, ben ik bang dat die zalman het niet gaat trekken.

De 7900GT verstookt 64 Watt [bron], terwijl de 8800GT zo'n 116 watt wgstookt [bron], nogal een enorm verschil.

edit:

241 > 116 watt

[ Voor 10% gewijzigd door StarLite op 06-11-2007 11:40 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ludwig83 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:25:
Ik krijg straks mijn msi kaartjes binnen. Maar nu vraag ik me af of het ook wat uitmaakt op welke kaart ik de monitor aansluit ? (sli)
wat is dat nou weer voor een vraag?, je moet gewoon de monitor in de eerste primaire kaart steken, dus gewoon de eerste kaart in het eerste slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

MaDLiVe schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:55:
Iemand ook al last van de 29% fan issue in de 169.02 drivers (ik gebruik vista x64, dit probleem geld overigens voor alle drivers). De fan blijft hangen op 29% 2d of 3d modes maakt niet uit. Dit resulteert in temp >85 graden in games. En tovert mooie artifacts op het scherm. Ik heb al bij evga op het forum lopen posten en het schijnt een 8800gt breed probleem te zijn.

Erg fijn voor de mensen die dat niet door hebben. Thermal trottling doet zijn werk overigens wel, crysis is soms onspeelbaar door de hoge temps omdat de core wordt terug geklokt.. En handmatig telkens de fan omhoog zetten is ook zo'zo. Daarom maar ff geen games spelen...
Dat is waarschijnlijk de reden dat de eerste paar minuten crysis mijn FPS prima was, maar op een gegeven moment zo ver instortte dat ik alles op MEDIUM moest gaan zetten om het speelbaar te houden, ik zal eens proberen de fan op 50% vast te zetten en dan de performance te testen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie enig idee waar de Thermalright HR-03 GT kan worden besteld? Ik ga de 8800gt in een HTPC setup draaien en wil het zo stil mogelijk krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
philippevk schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:29:
Ik ben bezig meet een nieuw systeem. En deze kaart komt als geroepen. Maar past deze kaart ook in een sonata lll/cooler master cm690. Dus in andere woorden hoe lang is die van jullie?
Want als ik het goed heb past een 8800 gts/x niet in deze kasten vanwege de lengte?
Ik heb even een foto gemaakt met de maten erbij. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Afbeeldingslocatie: http://img463.imageshack.us/img463/5203/lengte8800gtxq5.th.jpg

Edit: foutje in de spelling het gaat om deze kast :D . Thermaltake Shark

[ Voor 5% gewijzigd door Debtor op 06-11-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Misschien voor toevoeging ts:

Complete review van de asus versie. Staan gelijke alle snelheden bij die de kaart standaard heeft.

http://www.elitebastards....=27&limit=1&limitstart=10

Soms kan het zijn dat je de link moet refreshen met natuurlijk F5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Ludwig83 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:19:
[...]

Hoeveel fps haal je gemiddeld met deze instellingen:
1280x1024 4xAA alles op veryhigh
Alles getest onder vista

1280x1024 4xAA alles op veryhigh (7-10-13 FPS) Niet speelbaar.
1280x1024 alles op veryhigh (11-15-17 FPS) Niet speelbaar.
1280x1024 high (18-20-23) Niet speelbaar in actie.

Het ziet er allemaal bedroevend uit zo. Maar dx10 vind ik zelf ingame nog wel wat tegen vallen. Je ziet het verschil wel maar dat je nou zegt van sjonge jonge nee dat ook niet.

Ik blijf nog lekker onder xp spelen (zal daar misschien straks ook even de fps van meten) tot dat de drivers beter zijn voor dx10, of er echt een grafischekaart komt die dx goed aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik was me er al van bewust dat de 8600 en lager DX10 niet aan kunnen en daarom bewust gekozen voor de 1950XT om onder Dx9 te gaan spelen, gezien ik de 8800 serie toch echt te duur vond. Nu wilde ik overstappen naar Vista Ultimate met DX10 en de 8800GT, maar dat is zo te zien nog niet eens speelbaar.

Wie kan er een of meerdere goede redenen geven om met de kaart op DX10 te spelen?
Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen als ik zo naar die FPS kijk van allerlei games.

Moeten we dan nog een jaar of 2 DX9 blijven spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Getest onder XP (Crysis)

1280x1024 High 4xAA - (10 FPS) Niet speelbaar
1280x1024 High 2xAA - (30-50 FPS) Zeer goed speelbaar
1280x1024 High 0xAA - (32-55 FPS) Zeer goed speelbaar

Het is dus echt duidelijk dat de 8800GT geheugen mist om met AA te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
zou je willen proberen onder XP met 1280x1024 0xAA maar dan alles op very high ?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

ASUS heeft ook een 8800GT die op 700/2000 draait:
EN8800GT TOP/G/HTDP/512M
Model EN8800GT TOP/G/HTDP/512M EN8800GT/G/HTDP/512M
Graphics Engine GeForce 8800GT GeForce 8800GT
Video Memory 512MB DDR3 512MB DDR3
Engine Clock 700 MHz
Memory Clock 2.0 GHz (1.0 GHz DDR3) 1.8 GHz (900 MHz DDR3)
Memory Interface 256-bit 256-bit

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 06-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Hmmm hoop toch met deze kaart (+OC) Crysis op 1280x1024 0xAA very high of high onder Vista Ultimate 32bit te kunnen spelen... Mischien wat effectjes uit zetten ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je willen proberen onder XP met 1280x1024 0xAA maar dan alles op very high ?
thanks
Naar mijn weten kan crysis niet op "very high"in DX9 dus xp, daarvoor moet je vista -> DX10 hebben ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:00:
[...]

Naar mijn weten kan crysis niet op "very high"in DX9 dus xp, daarvoor moet je vista -> DX10 hebben ;)
Inderdaad.

Ik ben nu bezig met andere spellen te testen. Post straks mijn bevindingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:04:
[...]

Inderdaad.

Ik ben nu bezig met andere spellen te testen. Post straks mijn bevindingen :) .
Ik ben zeer benieuwd.
Ook naar bvb oblivion, cod 4 en bf2142

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Ik heb ook andere spellen getest onder XP, zoals.

Call of Duty 4 demo: 1680x1050 4xAA alles zo hoog mogelijk (35-60 FPS)
NFS ProStreet demo: 1680x1050 8xAA Alles hoog (35-60 FPS)
Unreal Tournament 3 demo: 16800x1050 Alles hoog (60-62 FPS)
Medal Of Honor Airborne: 1680x1050 Alles hoog (40-100 FPS)
Half Life 2 EP 2: 1680x1050 16xQ CSAA 16xAA alles hoog (65-120 FPS)

Dit zijn allemaal nieuwe spellen die het gewoon onwijs goed doen. Dx10 moet gewoon nog goed geoptimaliseerd worden. En wie weet dat de volledige versie van crysis beter draait.

Ik weet wel dat ik nog lekker onder XP en dus dx9 blijf draaien. Mede ook doordat mijn X-FI nog geen goeie drivers heeft voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:18:
Ik heb ook andere spellen getest onder XP, zoals.

Call of Duty 4 demo: 1680x1050 4xAA alles zo hoog mogelijk (35-60 FPS)
NFS ProStreet demo: 1680x1050 8xAA Alles hoog (35-60 FPS)
Unreal Tournament 3 demo: 16800x1050 Alles hoog (60-62 FPS)
Medal Of Honor Airborne: 1680x1050 Alles hoog (40-100 FPS)
Half Life 2 EP 2: 1680x1050 16xQ CSAA 16xAA alles hoog (65-120 FPS)

Dit zijn allemaal nieuwe spellen die het gewoon onwijs goed doen. Dx10 moet gewoon nog goed geoptimaliseerd worden. En wie weet dat de volledige versie van crysis beter draait.

Ik weet wel dat ik nog lekker onder XP en dus dx9 blijf draaien. Mede ook doordat mijn X-FI nog geen goeie drivers heeft voor vista.
Zulke revieuws en spec's met FPS en AA geven mij de doorslag om er 1 te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik yie bijna alleen maar crysis... WAAR BLIJFT FLIGHT SIMULATOR X? Dat is ook zo'n beetje een spel die je pc laat knielen.

Info, iemand? :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Hier trouwens nog een review met de 8800GT in Unreal Tournament 3 en crysis.
http://www.hardware.info/...s_en_Unreal_Tournament_3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:28:
Hier trouwens nog een review met de 8800GT in Unreal Tournament 3 en crysis.
http://www.hardware.info/...s_en_Unreal_Tournament_3/
Die benchmarks van crysis kloppen echt niet hoor.. zelfs op mijn 8800GTS 320 mb op 1024x768 haal ik meer frames met alles op very high onder XP 32 bit

(Met hacks) ((geen verschill ))

En zelfs op 1280x1024 haal ik meer als 22 frames wat die 8800GTX haald :S

Btw

zal er ooit een 8800GT gebundeld worden met Crysis? :D

[ Voor 5% gewijzigd door rickyy op 06-11-2007 15:49 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

rickyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:44:
[...]

Die benchmarks van crysis kloppen echt niet hoor.. zelfs op mijn 8800GTS 320 mb op 1024x768 haal ik meer frames met alles op very high onder XP 32 bit

Btw

Het is getest op Vista he.. Dus Dx10
Jij met XP en Dx9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
rickyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:44:
[...]

Btw

very high kan je niet selecteren onder xp. En je resolutie staat een stuk lager 1024x768 plaats van 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
RappieRappie schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:43:
ASUS heeft ook een 8800GT die op 700/2000 draait:
EN8800GT TOP/G/HTDP/512M

[...]
Jammer dat de site ff offline is.

Hij zal vast ook wel rond de 270 gaan kosten.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Debtor schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:59:
[...]

very high kan je niet selecteren onder xp. En je resolutie staat een stuk lager 1024x768 plaats van 1280x1024.
Jullie moeten leren lezen...

1: Je kan alles wel very high zetten op XP d.m.v een hack, zodat je het niet in het menu kan kiezen maar via windows.

2: Ik heb het ook getest op 1280x1024 en kreeg echt wel meer dan 22 als max..

lezen wat is dat? :/

Edit

Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de 8800GT van MSI
Hij is oc en ook nog de op één na goedkoopste 8800GT die er is 220 € (Azerty)
Ik heb nu een 8800GTS van MSI en MSI is echt een topmerk wat mij betreft.

[ Voor 18% gewijzigd door rickyy op 06-11-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
rickyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:18:
[...]

1: Je kan alles wel very high zetten op XP d.m.v een hack, zodat je het niet in het menu kan kiezen maar via windows.

Edit

Iets minder agressief reageren kan geen kwaad. Ik wist trouwens niet van een hack vandaar dat ik ook niet begreep dat er (hack) in je post stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

rickyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:18:
[...]

Edit

Je moet je sources eens raadplegen. Het is slechts een 'beperkte' Ultra High, en niet een volledige Ultra High. Er zijn nogal wat dingen wat niet mogelijk is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is niet ultra high,maar very high ;p ultra high kan je ook forceren had ik gelezen op een duitse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
FnF schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:01:
[...]

Je moet je sources eens raadplegen. Het is slechts een 'beperkte' Ultra High, en niet een volledige Ultra High. Er zijn nogal wat dingen wat niet mogelijk is.
kreun... Ik heb met een hack die met DX10 is gemaakt alles very high gezet..
Dus in de Cvargroups alles op 4ipv3. En dan is dus alles very high. Er zijn ook vergelijkings screens met very high DX9 en DX10 vista, verschil? ''0''
Preformance? Ja, een beetje, komt door het ram gok ik zo.

maar nu weer on topic Svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

ik wil graag ook wel benchmarks zien met Enemy Territory Quake Wars, want dat is ook openGL en best een zwaar spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Nog even een vraagje, ik heb nu een Zalman Fatal1ty cooler en koelblokjes op mijn videokaart (XFX 7900GS) zitten. Kan ik deze ook weer op de 8800GT van MSI plaatsen?

Ik krijg die kaart als het goed is morgen, en heb het nooit zo op de standaard koelers, vandaar. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja die kan je op derop zetten,is ongeveer dezelfde al de zalman vf-700 ni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

rickyy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:40:
[...]

kreun... Ik heb met een hack die met DX10 is gemaakt alles very high gezet..
Dus in de Cvargroups alles op 4ipv3. En dan is dus alles very high. Er zijn ook vergelijkings screens met very high DX9 en DX10 vista, verschil? ''0''
Preformance? Ja, een beetje, komt door het ram gok ik zo.

maar nu weer on topic Svp :)
Nee, dat is niet zo. Het is een Ultra High die lijkt op de echte Ultra High. Een aantal dingen zijn niet mogelijk en dat zie je echt wel in de kwaliteit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
De MSI OC versie's komen deze week nog binnen bij Cool-Prices.
Ze kosten wel 299,- wat meteen weer een minpunt is.
Maar ik denk dat je voor de MSI dan wel weer de snelste bent.

Dus dit is wel een lichte (omdat ie eigenlijk te duur is) tip als je een 8800GT snel weer scoren.
Let wel op, ze zijn daar beperkt leverbaar. Dus misschien eerst mailen dan bestellen voordat je nog een aantal weken moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:55:
De MSI OC versie's komen deze week nog binnen bij Cool-Prices.
Ze kosten wel 299,- wat meteen weer een minpunt is.
Maar ik denk dat je voor de MSI dan wel weer de snelste bent.

Dus dit is wel een lichte (omdat ie eigenlijk te duur is) tip als je een 8800GT snel weer scoren.
Let wel op, ze zijn daar beperkt leverbaar. Dus misschien eerst mailen dan bestellen voordat je nog een aantal weken moet wachten.
Ik wacht wel 2 weken en bespaar 80 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz

Lucaz

Ondertiteling

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:16:
[...]

Ik wacht wel 2 weken en bespaar 80 €
Jup ik ook :) Ga die lui echt niet sponsoren met hun woeker prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=11956415
mijn eerste 3dmark06 score in sli 15483

e6600 3,6gig
2xmsi 8800gt oc 702/1728/2000 gpu/shaders/mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:41:
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=11956415
mijn eerste 3dmark06 score in sli 15483

e6600 3,6gig
2xmsi 8800gt oc 702/1728/2000 gpu/shaders/mem
Mooie score.

Ik heb net ook even 3dmark06 gedraait. En ben zeer tevreden :) .

Score 11677
Vista 32bit
E6600 @ stock
1x MSI 8800GT @ stock

En dan zo'n score neer zetten als je op hardware info kijkt. En dan de 3dmark score bekijkt dan komt hij heel dicht in de buurt van de zelfde msi alleen dan geclockt :9 .

[ Voor 6% gewijzigd door Debtor op 06-11-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Timba- schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:38:
[...]

Er hebben gister zeker 5 mensen van hier de msi gekocht bij alternate voor 270 (waaronder ik).
Alleen al die posts zijn removed omdat we hier in dit nvidia subtopic speciaal over deze kaart niet over levertijden van deze kaart mogen posten .
Deze topic is bedoeld voor het de 4 personen op dit forum die de kaart wel hebben om hun benchmarks op te posten .
Maar gelukkig omdat iemand de regels heeft gebroken en een site heb gepost waar ze op voorraad waren hebben er morgen ongeveer 9 mensen eentje :)
dus geen levertijden meer posten hoor! mag niet.
Ook ik wil erg graag die kaart hebben, (haal m waarsch. volgende week in de USA, wat goedkoper;)) maar toch vind ik dat die levertijden bij de shops niet thuis horen in dit forum. Dit is, volgens de TT een 8800GT test topic. Mensen die graag een kaart willen hebben, kunnen toch googlen of de pricewatch raadplegen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Hey mensen goedemiddag,

Vanavond ff de EVGA SC gehaald bij een reguliere winkel (namen mag niet meer ;P)

Onderstaand is het resultaat( de VGA op stock, dus gewoon de SC waarden: 650/1650/1900) waar ik erg blij mee ben! 13556

Driver is de 169.02 WHQL.

kaart wordt alleen enorm heet! Pff, werd gewoon ff 90 graden, is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/8894/8800gtdw3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wimpie007 op 07-11-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

...middag 8)7 het is net middernacht lieverd..

Het verbaasd telkens weer hoe goed dit kaartje wel niet presteerd. Een erg nette score..
en dat stock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat mijn cpu de bottlenek is E6600 3769mhz sli msi 8800gt oc
3dmark06 score 15883
http://img480.imageshack....3dmark06score15883wz0.jpg
Modbreak:Img-tags even verwijderd aangezien plaatje werkelijk ranzig groot was. Graag geen pics van meer dan 600p breed posten, of anders zelf een thumbnail/kleine versie van maken en die clickable maken...

3dmark06 score12186 zonder oc alleen cpu op 3,6gig

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 07-11-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ik denk eigenlijk dat jij wel een mooi op mekaar afgestemde setup heb :P 3,77 ghz terwijl die stock 2,4 is , is niet niks . Heb je m altijd zo hoog draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timba- schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:07:
ik denk eigenlijk dat jij wel een mooi op mekaar afgestemde setup heb :P 3,77 ghz terwijl die stock 2,4 is , is niet niks . Heb je m altijd zo hoog draaien ?
Jah. Alleen ik weet niet hoelang hij het nog volhoud ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Ik denk dat mijn cpu de bottlenek is E6600 3769mhz sli msi 8800gt oc
3dmark06 score 15883
Dat denk ik ook ja mijn cpu score is echt veel hoger!

[ Voor 50% gewijzigd door wimpie007 op 07-11-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Nou nog maar wat verder ge-OC-ed:

Loopt nu op 700/1750/2000

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/876/8800gtssccr9.jpg

14074 puntjes voor een enkele kaart :P

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 07-11-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
yassine schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:01:
...middag 8)7 het is net middernacht lieverd..

Het verbaasd telkens weer hoe goed dit kaartje wel niet presteerd. Een erg nette score..
en dat stock :D
Thanks!
Alleen wat wordt dat ding heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Intressant concept, beter geproduceerde kaarten door Flextronics:
If you are looking for an overclocked G92, we can confirm that around 15th, Nvidia plans to unleash more of these cards that should overclock even higher.

The story is quite simple. Flextronics will kick in with its card production and we all know that this is the factory that makes the best graphic cards in the world. What do you think who makes all Geforce 8800GTX and Ultra's and even the Radeon HD 2900XT cards, the answer is simple, Flextronics.

Therefore, the next batch of cards will come from Flextronics but it will be mixed with the cards that comes from Foxconn and PC partner and it will be almost impossible to recognize which one you are getting. Rabbit in the box, of course.

If you go for 670 to 700MHz overclocked cards, you should not care that much as if one dies Nvidia will get you a new one. It is not as if you have many options, better get the one that is available.
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=4044&Itemid=34

Onmogelijk om op te merken aan de kaart, of niet?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, ik heb net een sloot aan posts getrashed over leverbaarheid en een sloot aan bijbehorende pushmessages verstuurd :o

VB is een tech-subforum en daarom zijn discussies over winkels en leverbaarheid hier off-forum. Bovendien gaat dit topic over testen met de 8800GT. Leverbaarheidsdiscussies zijn hier dus sowieso offtopic. Graag een beetje on-topic blijven dus - en niet vergeten dat leverbaarheid gewoon na te gaan is door de winkels in Pricewatch zelf te contacteren...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Weet je... die post gaan we mogelijk gewoon copy-pasten naar het (aankomende?) nieuwe topic waar bverstee volgens mij in alle ijver mee bezig is.
Deze zit namelijk vol.

Even geduld voor het nieuwe deel dus.
Mocht daar trouwens nog hulp oid bij nodig zijn, schroom dan niet om me ff te DMen of te mailen (de mail wordt alleen wel minder frequent gechecked).

[Edit]
Het 8800 GT topic - deel 2

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 21-11-2007 16:26 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Wat we NIET willen zien:

- basic oneliner vraagjes die in een willekeurige review of handleiding te vinden zijn
- "Waar kan ik de kaart nu krijgen/waar is hij op voorraad?"
- "Ik heb besteld!"
- "Ik krijg op x-datum binnen, ik ben heel benieuwd naar de score!!!!"
- "Heeft het nut om over te stappen als ik nu kaart x heb?"
- Oude kaarten die te koop aangeboden worden.

Houd het topic serieus!