[PC] Crysis & Sandbox 2 deel #5! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Meh, hebben ze nou de chain weggehaald uit Sandbox?
Ik vond het altijd zo tof om auto's aan elkaar vast te maken met een Chainswing ;(
Maarten L schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:28:
hehe.. who cares about the candy. De gameplay is toch al geweldig! Ik heb mijzelf zo'n beetje geamuseerd met de verschillende Suites en yes! een klein filmpje gemaakt.. Geen rare achtergrondmuziekjes, 100% pure gameplay.

Overigens op Delta niveau ;)

Staat er om 20:31 helemaal op... 65mb oid. :D
Welk programma heb je dat mee opgenomen?
ALtijd als ik met Fraps opneem haal ik hartstikke weinig FPS, terwijl jouw filmpje er vloeiend uitziet.

[ Voor 70% gewijzigd door bóòbó op 31-10-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
murky123 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:39:

het is niet nep. met cloak word je niet onzichtbaar zoals in doorzichtig..
maar je pak neemt het zelfde uiterlijk aan als de omgeving. dus als de zon op je gecloakte pak schijnt, schijnt het er niet doorheen.. get it...
Onzin. Als je in third person door je pak heen naar de zon kijkt zie je de zon gewoon. Zonlicht gaat dus door het pak heen. Per definitie zou je dan dus ook geen schaduw moeten hebben, of in ieder geval aanzienlijk minder dan wanneer cloak uitstaat. Simpel.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
r00n schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Onzin. Als je in third person door je pak heen naar de zon kijkt zie je de zon gewoon. Zonlicht gaat dus door het pak heen. Per definitie zou je dan dus ook geen schaduw moeten hebben, of in ieder geval aanzienlijk minder dan wanneer cloak uitstaat. Simpel.
3rd person view.. wouw waar heb je dat? dat wil ik ook..... kan ik mezelf zien rennen..ik heb die 3rd person view nog niet ontdekt in crysis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
murky123 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:05:

3rd person view.. wouw waar heb je dat? dat wil ik ook..... kan ik mezelf zien rennen..ik heb die 3rd person view nog niet ontdekt in crysis..
Third person werkt volgens mij alleen in Sandbox2 (met F1). Maar goed, ingame kun je natuurlijk ook gewoon door je gun heen kijken, daarop werkt cloak immers ook. ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
stel ik blijf op 1 punt staan en maak een foto recht vooruit.
en die foto houd ik dan precies op dezelfde plek voor mijn ogen met het zelfde standpunt
is dan die foto doorzichtig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

En dat hele Cloak gedoe, doet me ook veel denken aan de film Predator. Hier was dat ook aanwezig..

Afbeeldingslocatie: http://www.ohgizmo.com/wp-content/uploads/2007/06/completedcloak.jpg

Ook geen schaduw in de film trouwens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:05
Goede film overigens... De sfeer van de game past ook wel beetje bij die film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
murky123 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:16:

stel ik blijf op 1 punt staan en maak een foto recht vooruit.
en die foto houd ik dan precies op dezelfde plek voor mijn ogen met het zelfde standpunt
is dan die foto doorzichtig???
Nu gooi je het over een compleet andere boeg waarmee je in geen enkel opzicht aantoont dat mijn vorige standpunt incorrect is. Nogmaals: De zon schijnt er doorheen, dus heb je geen schaduw.

Als je dat niet begrijpt ga ik ook niet meer in discussie, want dan mis je gewoon een stukje logisch inzicht, of je bent koppig. Stuur me een DM als je dit wilt voortzetten, dan houden we het topic schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil trouwens wel kwijt dat de voertuigen brak zijn. De tank kan niet eens gewoon door bomen walsen en heeft moeite om over stenen te komen. Ik heb in een Leopard II tank gereden en die ging zonder problemen over een betonblok heen van 1 meter hoog...en de topsnelheid is 70-80km/u ofzo, iets wat ik ook niet terug zie in de game..
r00n schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

Nu gooi je het over een compleet andere boeg waarmee je in geen enkel opzicht aantoont dat mijn vorige standpunt incorrect is. Nogmaals: De zon schijnt er doorheen, dus heb je geen schaduw.

Als je dat niet begrijpt ga ik ook niet meer in discussie, want dan mis je gewoon een stukje logisch inzicht, of je bent koppig. Stuur me een DM als je dit wilt voortzetten, dan houden we het topic schoon.
Cloak projecteerd de omgeving op het pak. Je wordt niet echt doorzichtig. IIG zo zie ik het ;). Als de zon er dan op zou schijnen zouden er aan de andere kant lampen in het pak moeten zitten :+

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:26:

[...]

Cloak projecteerd de omgeving op het pak. Je wordt niet echt doorzichtig. IIG zo zie ik het ;). Als de zon er dan op zou schijnen zouden er aan de andere kant lampen in het pak moeten zitten :+
neej daar zitten de camera's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Die projectors moeten dan licht geven op je shaduw wat hem dus vervaagt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
en toch heb ik gelijk en schijnt de zon NIET door een cloackpak heen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
:( Als er nog een keer iemand begint over schaduw wel of niet tijdens cloak dan @#%&&^($^$%@&

[ Voor 11% gewijzigd door Tasminos op 31-10-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis fictie, er word een technologie gebruikt die wij niet eens kennen, het is immers ook zijn tijd ver vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Diamond AT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:38:
:( Als er nog een keer iemand begint over schaduw wel of niet tijdens cloak dan @#%&&^($^$%@&
Idd, Murky heeft gewoon gelijk, mensen die een beetje natuurkunde kennen weten dat de zon niet door een pak heen kan schijnen. 8)7

Dus nu weer ontopic mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 23:47
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:41:
Tis fictie, er word een technologie gebruikt die wij niet eens kennen, het is immers ook zijn tijd ver vooruit ;)
Roep dat niet te hard: http://www.mailonsunday.c...id=490669&in_page_id=1770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolluxDKB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:22:
Meh, hebben ze nou de chain weggehaald uit Sandbox?
Ik vond het altijd zo tof om auto's aan elkaar vast te maken met een Chainswing ;(

[...]

ALtijd als ik met Fraps opneem haal ik hartstikke weinig FPS, terwijl jouw filmpje er vloeiend uitziet.
dat wil ik ook wel eens weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

Vette video Maarten L :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezijk toch weer over schaduw of geen schaduw, mensen, er zitten zelfs ALIENS in deze game, moet dat dan wel realistisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:55:
Wat een gezijk toch weer over schaduw of geen schaduw, mensen, er zitten zelfs ALIENS in deze game, moet dat dan wel realistisch zijn?
Weer zo'n één die niet in aliens gelooft. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:55:
Het is 2020, alles kan nog gebeuren hoor :P?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:17:
[...]

Ik heb op me MX500 het knopje boven me scrollwiel ervoor. Ideaal :)
ik heb een mx1000 maar ik kan dat knopje dus niet instellen,dan springt ie terug naar windows :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Frank76NL schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Weer zo'n één die niet in aliens gelooft. }:O
Haha idd he, jezus. Ongelovigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Dat filmpje heb ik gemaakt met FRAPS. Instellingen als volgt:

Ingame: 800x600 alles op High geen AA
FRAPS: Fullscreen Capture, 30fps, FRAPS laten kiezen welke soundinput het beste is.

Dan captured ie in .AVI bestanden. Overigens weet je dat FRAPS aan het opnemen is als je fps meter ROOD is. Hehe, daar kwam ik later ook pas achter ;)

Daarna inladen in Premiere Pro CS3 en monteren. Project settings (Editing mode Desktop): 800x600, 30fps, Square Pixels (1.0), No Fields (progressive scan), Audio op 44100 Hz.

Mijn volgende filmpje neem ik op in de volgende settings:

Ingame: 1680x1050 alles op LOW, water op MEDIUM behalve 1 setting.. linker rijtje bijna onderaan (als ik die op medium of low zet heb ik geen omgeving meer) Nadelen: gebouwen storten niet meer in, maar wel hoge fps en alles ziet er nog wel ok. uit.
FRAPS: Fullscreen Capture, 30fps, FRAPS laten kiezen welke soundinput het beste is.

Premiere Pro CS3 settings overnemen. Dus hetzelfde maar nu 1680x1050..

Export settings na montage:

WMV of Quicktime, wat je maar wilt en dezelfde settings beetje overnemen.
Dus belangrijk is:
Zorg dat je resolutie dezelfde verhouding heeft als je footage. (1680x1050 = 1.6)
Zorg dat je Fields op "No Fields / Progressive" staat.
Zorg dat je Pixel Aspect Ratio op Square Pixels (1.0) staat.

Have fun 8)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Maarten, ik zie in je filmpje op 2,33 minuten een golf overslaan?
Heb je directx10 aan? Of heb ik dit gemist in de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50
mensen check hier de sneeuw mod level!!!

mijn eigen screens!

http://s213.photobucket.com/albums/cc237/crysisscreens/

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Frank76NL schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:35:

Maarten, ik zie in je filmpje op 2,33 minuten een golf overslaan?
Heb je directx10 aan? Of heb ik dit gemist in de demo?
Volgens mij doel je op het stuk dat er een NPC in het water valt nadat hij hem doodschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Yes, dat is zo'n Koreaan die verzwaard met mijn lood ;) in het water valt.. :P

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
r00n schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:36:
[...]

Volgens mij doel je op het stuk dat er een NPC in het water valt nadat hij hem doodschiet.
Dat is dan jammer (voor Microsoft). Zou er bijna Vista voor kopen. En ja, het opspattende water klopt dan voor geen meter. Zelfs al zou het diep water zijn. Volgens mij loopt het strand/de bodem daar op. Ik ga het zo wel even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Hmmz heb een aantal filmpjes van very high +++. Alleen heb ik te erge koppijn gekregen van 15min spelen met 15fps. :( Dus geen idee wanneer ik ze online gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

leuk detail: als je op vaten schiet (de normale) dan houden de bovenste gaatjes eerst op met stromen en later pas het onderste gaatje.

erg leuk detail _/-\o_

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

flippy.nl schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:36:
leuk detail: als je op vaten schiet (de normale) dan houden de bovenste gaatjes eerst op met stromen en later pas het onderste gaatje.

erg leuk detail _/-\o_
Klopt die olie vaten. Een leuk detail ja. Was mij al een tijdje bekend :).

Maar er is nog zoveel over, wat nog veel beter had gekunt, qua details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Splinter Cell schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:46:
[...]

Klopt die olie vaten. Een leuk detail ja. Was mij al een tijdje bekend :).

Maar er is nog zoveel over, wat nog veel beter had gekunt, qua details.
Als je een olievat daarna in het water gooid zie je ook de olie in het water, zowel als vlek en als particles in het water. Zeer nice. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
poeh ik ben het nu ff helemaal kwijt..
laten we eerst voorop stellen dat ik niet veel verstand heb van programmeren en de technische kant van software..

wat mij gebeurt:
ik draai dus dx10 very high in vista .. alles very high.. dan heb ik wel motion blur en depth of field..
schakel ik de shaders naar high. heb ik geen motion blur meer en geen depth of field..

je zou dus zeggen dat depth of field en motion blur schuil gaan in de shaders. toch? want het schakelen van de shaders tussen high en veryhigh veroorzaakt het wel of niet aanwezig zijn van motion blur en depth of field
veryhigh wel en high niet

zet ik dan bijvoorbeeld alles op high ipv very high dan heb ik motion blur en depth of field weer terug 8)7

hoe zit dat nu precies???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
flippy.nl schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:36:

erg leuk detail _/-\o_
Het blijft leuk hoor, maar dit zat ook al in MoH:AA (2001/2002) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

murky123 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:55:
poeh ik ben het nu ff helemaal kwijt..
laten we eerst voorop stellen dat ik niet veel verstand heb van programmeren en de technische kant van software..

wat mij gebeurt:
ik draai dus dx10 very high in vista .. alles very high.. dan heb ik wel motion blur en depth of field..
schakel ik de shaders naar high. heb ik geen motion blur meer en geen depth of field..

je zou dus zeggen dat depth of field en motion blur schuil gaan in de shaders. toch? want het schakelen van de shaders tussen high en veryhigh veroorzaakt het wel of niet aanwezig zijn van motion blur en depth of field
veryhigh wel en high niet

zet ik dan bijvoorbeeld alles op high ipv very high dan heb ik motion blur en depth of field weer terug 8)7

hoe zit dat nu precies???
Dat is nu precies wat ik me ook steeds afvraag, ik heb dit al paar keer vermeldt in dit topic, maar geen antwoord opgehad.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
En er is al 5x gezegt dat dit een Bug is, en het is al door een handje vol gemeld op het Beta forum en tig andere fora's. Dus daar zul je mee moeten leven voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

MOAW schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:04:
En er is al 5x gezegt dat dit een Bug is, en het is al door een handje vol gemeld op het Beta forum en tig andere fora's. Dus daar zul je mee moeten leven voor nu.
Mooi, dus dat wordt opgelost in de final release 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:21

Side-Kick

Timmy!

Joss schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

Het blijft leuk hoor, maar dit zat ook al in MoH:AA (2001/2002) :P
Haha, dat was ook het eerste waar ik aan moest denken. Het lukte iig bij die vaten in V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Oh, wat kan ik mij toch goed vermaken door met auto's op gebouwen te jumpen, gebouwen op te blazen met roden vaten en mannetjes oppakken en weggooien :D

Oh.. en ja, ik ben ziek: ik vind het grappig om de kippen op te gooien en er dan op te schieten.. sorry..

Maar het op gebouwtjes springen met je auto is echt geweldig! Nog nooit gezien in een game dat gebouwen zo reageren!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Dat ziet er goed uit zeg :) Op mijn pc lijkt het allemaal zo overbelicht op een of andere manier. In ieder geval lang niet zo mooi als op deze screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat de demo met de ''sneeuwmod'' veel zwaarder loopt dan normaal, helemaal als er die laaghangende mist is.
Verder vind ik hem niet zo bijzonder, wel een hoop dingen die je kan opblazen, dat is dan wel weer erg tof om te doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Laatst online: 09-09 10:54
mijn lol erbaringen met sanbox tot nu toe:

HET TOUW:
geweldige uitvinding: maak een barrel en doe via misc/rope een touw eraan -> vervolgens touw aan mannetje om vervolgens de barrel met een anti tank wapen te schieten of met strength mode gooien.

2. allemaal alien troopers bij een enemy base, ze kunnen niet kiezen en dan gaan ze helemaal flippen
3. allemaal explosieve barrels in een lijn leggen: een kappot schieten een je krijgt een reeks ontploffingen (of sluit 50 man in zon rondje met explsieve barrels)
4.gebouw kapot schieten--> plaat plakken en op water leggen --> erop staan ---> schieten/slaan op achterkant---> SURFEN!!
5. op een hoge berg liggen en met sniper de vogels neer schieten.
6. zwemmen met schildpad --> FTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een handige screen van mensen die graag willen tweaken ;)

http://img512.imageshack.us/img512/6656/crysiscvarsra4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
wow das echt handig!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die vent heeft zich verveelt :X

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Dat was ook het eerste wat bij mij na binnen kwam.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door yassine op 31-10-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
wel leuk dat er iets verwijst naar ultra settings die nog gaat komen van cryteck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
darkphoenix schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:24:
wel leuk dat er iets verwijst naar ultra settings die nog gaat komen van cryteck.
lol, het is gewoon viewdistance etc verleggen. Vrijwel alles kan nóg verder maar dan heb je maar 1 of 2 fps. ;(

Crytek bedoelt met Ultra high nieuwe shadertechnieken die Dx10.1 etc met zich meeneemt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
MOAW schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

lol, het is gewoon viewdistance etc verleggen. Vrijwel alles kan nóg verder maar dan heb je maar 1 of 2 fps. ;(

Crytek bedoelt met Ultra high nieuwe shadertechnieken die Dx10.1 etc met zich meeneemt. >:)
had net jou lijstje voor custom ultra settings geprobeerd maar wel erg heftig voor de fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Is er hier iemand met een DX10 kaart die bereid is wat screens te maken met al deze settings maxed out? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan iemand de ongewijzigde originele level.pak en island.xml ergens hosten? Heb niet echt zin om opnieuw te installeren net nu alles lekker draait -O-

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
darkphoenix schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:42:
[...]

had net jou lijstje voor custom ultra settings geprobeerd maar wel erg heftig voor de fps
En dan nagaan dat ik de physics hier nóg hoger heb gezet. Hield maar 10fps over. :'(

Maar ach, het meeste kon ookal zo in de beta, alleen kan het nu een stuk verder. Wel leuk dat je vrijwel alles kan tweaken, mooi voor mensen die motion blur/depth of field etc af willen. :)
WoutF schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:00:
[...]

Is er hier iemand met een DX10 kaart die bereid is wat screens te maken met al deze settings maxed out? _/-\o_
http://leovanhaaren.eu/dump/crysis/veryhigh+++.rar

[ Voor 22% gewijzigd door Knaak op 31-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik draai het op een Q6600, 4GB en een 8800gtx en m'n cpu is slechts voor 30% belast. Alle settings op allerhoogst zonder aa. Eigenaardig dat hij een duo wel vol trekt maar een quad niet eens voor de helft. Spel is wel heel erg gpu afhankelijk dan. Wel ervaar ik een mouselag als ik aa op 2 en hoger zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen, eerste post op tweakers :)

Om te beginnen, vet handig plaatje die met de instellingen, die kan je ook opvragen in de crytek editor zelf :) Open in de editor (niet ingame) de console en dan rechterklik op de command line onderin, kan je veel makkelijker dingen testen dan alles steeds in te typen :).

Ik ben even wezen prutsen met de instellingen in de crytek editor, je kan in sommige gevallen de instellingen een stuk verder omhoogschroeven dan de standaard settings. Bijvoorbeeld de schaduwen.
De schaduwen kan je met directx 9 ook blurren (dus niet dx10 only) met 'r_shadowblur 1' worden de schaduwen geblurred, vervolgens kan je de mate van blur aanpassen met 'r_shadowbluriness x'.
Verder is het mogelijk de schaduwen zo scherp mogelijk te maken als je wilt, shadowmaps van 128px tot 2048px (die laatste doet de fps dalen tot 2 :P) en verder. Dit doe je met de code: e_shadows_max_texture_size x x is dan 1024 bijvoorbeeld.

Met e_water_waves 1 worden volgens mij de beroemde rollende golven gemaakt, alleen zie ik dat niet goed op mijn systeem, ze zijn zwart (zie screenshot). Misschien Dx10 only?

Ik weet niet, maar volgens mij kan SLI of crossfire ook aangezet worden, er is in ieder geval wel een commandline voor :) r_multigpu x bij x kan je 0, 1 en 2 doen. 0 is uit. 1 is forcen, 2 is auto.

Ten slotte kan je met fixed_time_step 0.03 bullet time aanzetten :P als je 0 invoert gaat ie weer op normaal 0.01 is superslowmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Die waves waar jij het over hebt bedoelde ik laatst, die lijken te ontbreken in de demo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 15:43
Ik vind het een beetje tegenvallen. Gameplay is super! Maar ze konden die graphics echt wel beter optimaliseren, UT3 kan ik alles op high spelen met ATI x1600 256mb en op Crysis lukt het niet eens op medium en zijn de graphics lelijker.
Maar toch zal ik deze game kopen, maar nu nog niet.

En wat ik nog raar vind is dat ik met een DX9-kaart wel pysics kan gebruiken, ik kan bomen omhakken.... Crytek zei eens dat het niet mogelijk zou zijn om DX9 vs DX10-speler online te spelen omdat je met DX10 bomen kon omhaken en met DX9 niet.
Ik heb een DX9-kaart maar ik heb Vista met DX10-software erop.

[ Voor 34% gewijzigd door Mayonaise op 31-10-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 15:18
Ik weet niet of deze al gepost is, maar tomshardware heeft de Crysis demo onder de loep genomen:

http://www.tomsgames.com/...impressions_optimization/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Angeloonie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:02:
Kan iemand de ongewijzigde originele level.pak en island.xml ergens hosten? Heb niet echt zin om opnieuw te installeren net nu alles lekker draait -O-
Naja... vooruit dan, omdat het misschien meerdere mensen de tijd kan besparen.
klik hier

In zijn huidige staat (ingepakt) toch nog zo'n 47 MB.

Upload nog in volle gang @ 50 KB/s, rond 0:10 klaar, dan zal ik mijn post even editen.

edit: upload klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
juulie19 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:37:
5. op een hoge berg liggen en met sniper de vogels neer schieten.
Wat moet je kiezen onder Entity om een sniper te hebben. Tot nu toe vind ik alleen de scopes die op een geweer kunnen. Welke wapen is goed voor grote afstanden?????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:30
Diamond AT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:54:
[...]

Welke wapen is goed voor grote afstanden?????????????????
Zonder twijfel, gauss rifle. :D

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Markicks schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:58:
[...]

Zonder twijfel, gauss rifle. :D
en welke scope daarvoor?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Diamond AT schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:04:
[...]

en welke scope daarvoor?????????
Naja... bij sniperen de sniper scope misschien ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik heb een probleem. De meeste textures zijn doorzichtig geworden in mijn demo. Ik denk dat het door het experimenteren met de editor komt. Nu heb ik alle files verwijderd, ook de editor en ook Crysis in "My games". Na herinstallatie heb ik het probleem nog steeds.
Weet iemand hoe dit op te lossen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Suicyder schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:04:
[...]

Uiteraard cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:30
Suicyder schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:04:
[...]

Inderdaad ideale combo voor een diehard sniper. Werkt gewoon super, bijna elk schot raak. 8)

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Vraagje, hoe kan ik mijn scope beeld stil houden want nou lijkt het net of ik aan het lopen ben terwijl ik lig.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Cyrus The Virus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:09:
Vraagje, hoe kan ik mijn scope beeld stil houden want nou lijkt het net of ik aan het lopen ben terwijl ik lig.
Uuhm... ik denk dat je bedoeld dat je lichtjes blijft bewegen? Als dat zo is, dat kun je niet, alleen door met je muis tegen te stribbelen kun je het iets stiller krijgen. In het echt kan een mens zijn wapen ook niet volledig stil houden. Ik vind alleen dat het effect een beetje op een 8je lijkt die op zijn kant ligt, erg voorspelbaar.

Overigens vind ik een Gauss niet het fijnste sniper, een precision rifle beweegt volledig ingezoomd minder en kun je ook een 1 shot 1 kill mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Suicyder schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:12:
[...]

Uuhm... ik denk dat je bedoeld dat je lichtjes blijft bewegen? Als dat zo is, dat kun je niet, alleen door met je muis tegen te stribbelen kun je het iets stiller krijgen. In het echt kan een mens zijn wapen ook niet volledig stil houden. Ik vind alleen dat het effect een beetje op een 8je lijkt die op zijn kant ligt, erg voorspelbaar.

Overigens vind ik een Gauss niet het fijnste sniper, een precision rifle beweegt volledig ingezoomd minder en kun je ook een 1 shot 1 kill mee maken.
Strenght mode al eens geprobeert? :z

@Darkphoenix, RESIZE :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
MOAW schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:19:
[...]

he???? ik heb check images gedaan.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
MOAW schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:19:
[...]

Helpt ook niet echt veel.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wat tips welke cvars ik moet aanpakken om fps in combat omhoog te krijgen? M'n normale fps is goed, maar zodat ik beschoten wordt breekt alle hel los. Wat zijn de cvars voor effecten van wapens etc.
Bijv:
i_lighteffects -> muzzleflash en wat meer meuk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Volgens mij staat er een paar posts omhoog een link naar allemaal fps tweaks =)

EDIT:

[ Voor 30% gewijzigd door Maarten L op 01-11-2007 01:41 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:37:
Volgens mij staat er een paar posts omhoog een link naar allemaal fps tweaks =)

EDIT:
Mja, ik heb die lijst maar eens doorgenomen en ben op deze settings uitgekomen (heb wat comments toegevoegd):

i_lighteffects 0 //no muzzle flash lighting effects
e_clouds 0
e_decals_life_ime_scale 1
e_dissolve 0 //medium settings
e_gsm_lods_num 4 //medium settings
e_lod_ratio 5 //between med-high
e_max_entity_lights 9 //between med-high
e_max_view_dst_spec_lerp 0.75 //between med-high
e_particles_lod 0.75 //low settings
e_particles_max_emitter_draw_screen 4 //low settings
e_particles_object_collisions 1 //medium+
e_particles_quality 2 //medium
e_shadows 1
e_shadows_cast_view_dist_ratio 0.45 //med settings
e_shadows_from_terrain_in_all_lods 0 //med
e_shadows_max_texture_size 512 //medium
e_shadows_on_alpha_blended 0 //medium
e_sky_type 1
e_sky_update_rate 0.5 //medium
e_terrain_ao 1 //high settings
e_terrain_normal_map 0 //med settings
e_terrain_occlusion_culling_max_dist 170 //med-high
e_vegetation_min_size 0.25 //med-high
e_vegetation_sprites_distance_custom_ratio_min 0.75 //med
e_view_dist_ratio_detail 21 //med-high
e_water_ocean_fft 1 //Dx10??
e_water_tesselation_amount 5 //lil under med
es_MaxPhysDist 150 //med-high
es_MaxPhysDistInvisible 20 //med-high
g_breakage_particles_limit 165 //med-high
i_rejecteffects 0 //low-no casings
q_ShaderPostProcess 1 //med
q_ShaderShadow 1 //med
q_ShaderSky 0 //low
r_BeamMaxSlices 32 //med
r_ColorGrading 1 // med 0def high?
r_DetailDistance 4 //med
r_EnvTextResolution 2 //med
r_FillLights 7 //med-high
r_FSAA 0 //med
r_FSAA_samples 0 //med
r_HairSortingQuality 0 //med
r_ShadowBlur 1 //custom 3 high 0 med
r_ShadowsMaskResolution 1 // 0 default all settings. this is worse
r_sunshafts 1
r_useEdgeAA 0 // med
r_UseSoftParticles 0 // low. default 1
r_WaterUpdateDistance 0.75 // med and high is 1
r_WaterUpdateFactor 0.1 //med
sys_flash_curve_tess_error 4 //med
e_particles_thread 1 //mutlithreading??
e_shadows_clouds 0 // more fps
e_sky_quality 2 //high -> default is 1, very high
r_MultiGPU 0
r_PostProcessEffects 0
r_PostProcessEffectsFilters 0
r_PostProcessGameFx 0
r_UsePOM 1 // looks cool

In de benchmark ga ik van 29.5 fps op high naar 44.5 op high + daarna deze meuk. Ingame is het fijn, de combat is minder onoverzichtelijk en voelt beter aan. Moet alleen nog even lopen klooien met texture filtering, die is nog brak (soort kippengaas in verte had ik eerst, maar na alttab leek het weg te zijn.). Ik moet even kijken hoe ik AF goed werkend krijg bijv. Ook is er wat meer popup, maar die distances ga ik even aanpassen (kost geen fps geloof ik, alleen videogeheugen en dat ik heb ik zat). Meeste settings zijn tussen med en high in, sommige low of uit. Physics heb ik geloof ik niets mee gedaan, de game is toch niet cpu limited en mn cpu is krachtig genoeg. Nouja, ik hoop dat mensen hierop verder tweaken.

edit: vond dit net
The effect that is making the trees, shrubs and grass move is...
q_ShaderVegetation

q_ShaderVegetation=0 is basically off (very very subtle movement).
q_ShaderVegetation=1 and beyond, makes it move.

The performance is a gain/loss of about 5+- fps on my 8800 GTS on all low settings between 0 and 1. About 3 fps when everything is on high. So you gain some good performance by turning motion off on vegetation and still not have to sacrifice all the shaders to low.
Die ga ik ook doen, bewegend gras boeit me eigenlijk niet zo als ik lekker aan het spelen ben :)

edit2:
Actually, turning off ShaderVegetation removes the cool shading but not really the swaying. For this you need to use:

e_vegetation_bending 0

This will stop all vegetation from swaying AND give you a 4 or 5 fps increase!
Dat dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Strenght mode + Gauss Rifle is in multiplayer bijna onoverwinnelijk, je gaat totaal niet op en neer. 2 shots op een auto en die is er ook geweest. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Laatst online: 20-07 21:27
In welke file vinden we dit dan?
Actually, turning off ShaderVegetation removes the cool shading but not really the swaying. For this you need to use:

e_vegetation_bending 0

This will stop all vegetation from swaying AND give you a 4 or 5 fps increase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32
Wat ik me afvraag: Ik speel op het moment met DX9 en een "matige" pc. Draait verder goed op 1024x768 dus dat is het probleem niet. Alleen in de filmpjes zie ik dat men hele golfplaten huizen sloopt. Dit is mij echter nog niet gelukt.. Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
timcooijmans schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:54:
Wat ik me afvraag: Ik speel op het moment met DX9 en een "matige" pc. Draait verder goed op 1024x768 dus dat is het probleem niet. Alleen in de filmpjes zie ik dat men hele golfplaten huizen sloopt. Dit is mij echter nog niet gelukt.. Hoe komt dat?
Je doet het verkeerd?
Pak een vat op, en tief het op een huis?
Schietend kan je geloof ik niet een huis kapotmaken, en naar mijn weten is huis kapotmaken zowel voor DX9 en DX10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

alles op low? :) vlgs mij game-effects op medium en gooi dan nog eens een granaat naar binnen :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Pak een auto en ga zo hard mogelijk op een gebouw afrijden, gebruik hierbij ook shift die dienst doet als nitro. Dan moet een gebouw zeker kapot gaan. Ik heb DX9.0 en ik heb al gebouwen gesloopt en er zijn gebouwen gesloopt met handgranaten toen ik aangevallen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
En anders ga je over op strenght modus en dan lekker op het dak omlaag slaan (of gewoon tegen de wanden)... succes verzekerd :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vind het echt heel vervelend dat op veel servers er iemand de hele tijd eigen teammates en auto's aant verwoesten is. Snap niet dat er geen soort systeem is dat iemand automatisch gekickt wordt als hij meer dan zoveel teammates doodt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik hoop dus echt, dat de AI in de full version beter is. Sta ik oog in oog met zo'n gastje, in een jeep schiet hij niet eens. Of je schiet op een afstandje, dan begint de AI te hangen.

Of in het begin, schieten ze een nood signaal af, begint 1 van die boten stil te staan.

Of ik verdoof een Koreaan, om hem vervolgens dood te krijgen, moet ik hem twee keer door de kop schieten.

Je hebt gewoon te veel kogels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Splinter Cell schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:22:
Ik hoop dus echt, dat de AI in de full version beter is. Sta ik oog in oog met zo'n gastje, in een jeep schiet hij niet eens. Of je schiet op een afstandje, dan begint de AI te hangen.

Of in het begin, schieten ze een nood signaal af, begint 1 van die boten stil te staan.

Of ik verdoof een Koreaan, om hem vervolgens dood te krijgen, moet ik hem twee keer door de kop schieten.

Je hebt gewoon te veel kogels nodig.
Klopt, net zoals op een afstandje met dat standaard wapen van je, de uhhm naam kwijt :p.
Maar dan schiet ik 3 kogels op zn borst en niets aan de hand. Beetje raar :?
Voor de rest is het spel heerlijk :D

[ Voor 3% gewijzigd door rCk op 01-11-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Ja maar hoeze denk je dat die suit powers hebt, gewoon met strengt en single shot headshots maken of ze besluipen met stealth. Ik speel hem op het moeilijkste niveau zonder enig probleem uit. ALs je een wapen pakt krijg je meteen een vol magazijn kogels en je hebt heus geen magazijn nodig om iemand te killen. Soms zijn die heavy armor dudes wel een beetje irritant als je ze van een afstand de hele tijd net niet in hun hoofd raakt.

Heb zelf geen echte ai problemen gezien, ben eigenlijk alleen maar positief over de AI. Ze gaan je echt in team verband zoeken. Alleen de alles ziende gunners van de boten zijn beetje irri

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ik had eerst alles op low staan en kreeg ook geen huisjes en dingen kapot, het enige wat ik kapot kreeg waren bomen, Probeer alles maar eens op medium te zetten, dan kan alles wel kapot :D.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De manier van killen is mij al in de MP beta opgevallen... Je pompt soms 10 kogels in iemand en hij killt je met 1 schot. Dit komt echt door het mikken op het hoofd... Op deze manier heb ik de SP demo ook makkelijk uitgespeeld op het 1 na hoogste niveau. Veel op de hoofden schieten en je pak goed gebruiken.. meer is er niet nodig in de SP modus volgens mij.

Zal eens kijken hoe het straks in MP ernaa toe gaat... heb de pre-order laten staan, maar UT3 trekt me op dit moment toch wel meer qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Cartman! schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:22:
Vind het echt heel vervelend dat op veel servers ...
Hoe zit dat met die multi-player versie ? Kan wel torrents vinden, maar is er ook een 'officiele' site ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Laatst online: 27-08 16:54
Iemand al voor elkaar gekregen om zijn extra mouse buttons (zoals op de mx510) te binden in Crysis?
Ik heb al Setpoint geprobeerd, en ook de uberOptions addon, maar niets werkt :(

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Cartman! schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:22:
Vind het echt heel vervelend dat op veel servers er iemand de hele tijd eigen teammates en auto's aant verwoesten is. Snap niet dat er geen soort systeem is dat iemand automatisch gekickt wordt als hij meer dan zoveel teammates doodt :{
gebeurt wel. Probeer maar eens 4x een teammate te doden en je wordt gekicked van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:52
Is er al iets bekend over het "ranking systeem" van crysis MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm hier nog de volledige link http://www.incrysis.com/f...iewtopic.php?id=11614&p=1.
deze link in de gaten houden de poster heeft nu al weer een compleet stuk gepost waarmee je exact kunt tweaken
PERFORMANCE TESTING AND MONITORING

(Newly added in last update)
Monitoring For Your Specific Hardware While Changing Settings And Tweaking
People used to use sys_budget_sysmem thinking it was a tweak, although I tried to educate people this was not a tweak but a monitoring tool by devs, you still see sys_budget in many cfg's floating around today with people thinking they are tweaking memory. Here is how to use these settings. During your tweaking, or changing of settings, it could be quite valuable to see how the game is fitting within your available HW specs. This would also be useful in modding in making sure you aren't overtaxing your planned audience.

The shrunk image above shows several different thresholds that have been surpassed and giving you warnings, like under video memory it says "You are over budget, texture thrashing is likely to occur!!" Well, that is good to know isn't it!
I will detail the relevant settings below so that you can customize thresholds for your particular HW, like I do for mine in the picture below.

You can tell the game to warn you when it surpasses your available video memory, RAM, your minimum target fps, etc.

sys_budget_sysmem
Figure out 'available' RAM by subtracting your total RAM minus what the operating system is currently using in taskmgr. It's difficult to gauge with Vista's SuperFetch which uses available RAM as a cache. Superfetch can be disabled and personally, I have had it off since my early testing days on Vista, it's how I prefer it. So if you have 1GB RAM and XP is using 300MB in windows, you set it to 700. With 2GB and 500MB usage in Windows it would be 2048 - 500 = 1548. This is to prevent pagefile thrashing, you don't dant your hard drive thrashing during play.

sys_budget_videomem
Video memory in MB. See section in the guide on video memory and why this is important. Although the "Thrashing could occur warning!" could be a clue. Set it for your video cards memory. people with 256MB, 320MB or even 512MB can especially benefit from this information. Video memory in the game is directly effected by texture quality and texture resolution in the game. LOD tweaking and texture view ranges will effect vid memory as well.

sys_budget_frametime
Sets the upper limit for frame time (in ms). Set your target FPS in frame time MS. So if you select 25 fps as your minimum fps that you want to achieve while you are tweaking, then this will flash red when you drop below your limit. I suggest you start by lowering your resolution to minimum happy level, then try finding that acceptable rate of fps as you are tweaking for quality improvements or performance. 30ms=33fps, 40ms=25fps, 50ms=20fps, etc.

sys_budget_numdrawcalls
Reducing drawcalls is a thing all developers desire to optimize in their engines. The number of objects that can be rendered is limited by the number of draw calls the API can handle, because each draw call carries a fixed overhead. In DirectX 9.0, you could render around 500 different objects in any one frame before you become completely CPU limited. Objects can be things like trees, non-playing characters, characters, guns, buildings, etc. One of the big benefits to DX10 you have heard about is lowering draw calls overhead, thereby reducing CPU overhead. DX10 should be capable of handling many more objects without hurting the CPU, in excessive tweaks of view ranges DX10 could actually become beneficial. Alot of that depends on the methods implemented in the DX10 API though. I hope to test this later on.

sys_budget_soundchannels
Each sound card has a limit on soundchannels. Audigy 4 does 64 audio channel playback with independent sample rates. Onboard sound cards will suffer from channel limits when you are in fire fights with sounds not being able to be processsed and cutting out, etc.

sys_budget_soundmem
Sets the upper limit for sound memory (in MB) for monitoring.
I set this the the sound memory cache just to see if i exceed the cache, if I ever do, I will raise the cache.

sys_enable_budgetmonitoring
Turns on or off budget monitoring [0/1]. Can be done in console or cfg. Infact, all budgets can be altered in realtime in console if desired. It is preferred you place and keep all the 'sys_budget...' values in your current cfg's tailored for your HW, that way if you ever want to start the monitoring in the game, just enable it in the console and the proper threshold values will be used instead of the defaults, saving time and making it useful.

Final Note: As I was putting this budget monitoring piece together I noticed there is a large discrepancy in the video memory reported in this tool and by the DXAPI and other methods. Showing 160MB of video memory usage at 1280x1024 on high seems very suspicious and improbable, even if adding textures and mesh memory from the above system memory field. Especially when I am seeing 315MB by other methods. Hopefully I can make time in the future to research this, this number maybe altered dependant on their streaming methods in game but still doesn't add up.
plus http://img512.imageshack.us/img512/6656/crysiscvarsra4.gif het overzicht en tot slot nog wel makkelijk een excelsheet met alle opties.http://files.filefront.com/crysis+SP+cvars+settingsxls/;8915271;/fileinfo.html

Ben zelf van plan om zijn custom very high dx 9 op 1024 x 760 reso te draaien, maar hoop dat ati met de volgende driver support fixed scaling ratio nu eindelijk eens toevoegd. Aangezien ik dan continue boven de 30 fps zit en het echt super soepel draait.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:09:
Je moet met je suit op strength gaan, bijna geen geschommel meer :P je kan beter aimen EN je doet meer damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
bAdmuTs schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:20:
[...]

Ik had eerst alles op low staan en kreeg ook geen huisjes en dingen kapot, het enige wat ik kapot kreeg waren bomen, Probeer alles maar eens op medium te zetten, dan kan alles wel kapot :D.
Physics op medium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:16:
Ben zelf van plan om zijn custom very high dx 9 op 1024 x 760 reso te draaien, maar hoop dat ati met de volgende driver support fixed scaling ratio nu eindelijk eens toevoegd. Aangezien ik dan continue boven de 30 fps zit en het echt super soepel draait.
Ja, er zit een vreemde bug, in de drivers. Het loopt en voelt ook gewoon (nog) niet lekker aan.

Ik draai alles op high (geen AA) met bijvoorbeeld 23 fps, resolutie 1280x1024. Zet ik alle instellingen op low (geen AA), met resolutie 800x600, nog steeds 23 fps. Er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:46:
In welke file vinden we dit dan?

[...]
Gewoon een autoexec.cfg aanmaken in de root van de demo:
X:\Program Files XP\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo

Daar dus.

Niemand voor de rest aanvullingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
broodjepoep schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:58:
[...]

gebeurt wel. Probeer maar eens 4x een teammate te doden en je wordt gekicked van de server.
Oh, ok...das raar dan want die gozer heeft me wel 10 keer neergemaaid :{ Toen ben ik vertrokken naar n andere server die wel goed was.

@ Goner : ik weet niet wat je precies bedoeld, ik heb het over de multiplayer beta.

Twijfel overigens nog steeds of ik wel of niet voor 32e Crysis bestel bij CD Wow of dat ik dat voor 50e doe bij die andere site waarvan ik de naam ff kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Cartman! schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:02:
@ Goner : ik weet niet wat je precies bedoeld, ik heb het over de multiplayer beta.
Ah, een beta ... OK, ik dacht dat er ook een mp demo was. Werkt zeker met een registratie ?

EDIT: gevonden ... en closed.
http://incrysis.com/crysis-beta/

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 01-11-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

De autodetect werkt niet echt lekker vind ik. Ik stel de game in 1920x1200 (de native resolutie van m'n LCD) en gebruik daarna de autodetect om de optimale instellingen te vinden. Crysis mikt dan alles op 'very high'.

In eerste instantie dacht ik nog, ja ik heb een QX6850, 2.7 gig RAM (eigenlijk 4 maar 32-bits Vista dus effectief 2.7 beschikbaar) en een GeForce 8800 Ultra, dus het zal zo wel lekker werken.

NOT! Met 2x AA een gemiddelde framerate van hooguit 20fps ofzo. Blergh... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!