[PC] Crysis & Sandbox 2 deel #5! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 17.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:32:
Het is trouwens wel jammer, dat de wolken niet bewegen. En de physics laat het soms afweten. Voor de rest ziet het er super uit.

Heeft iemand al kikkers voorbij zien komen, in de demo? De enige dieren, die ik tegen kwam zijn deze:

-Vlinders
-Vissen
-Krabben
-Schildpad
-Kippen
-Meeuwen in de lucht
-Die kleine vogeltjes bij het water
-En de vuurvliegjes in het bos.
Bij mij bewegen de wolgen wel. Wel heel langzaam. Kijk maar eens een minuut of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:35:
[...]

Bij mij bewegen de wolgen wel. Wel heel langzaam. Kijk maar eens een minuut of 2
Zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:21:
[...]

Wat wil je daar mee zeggen ?
Dat je paar regels vol spelfouten staan.
filpje=filmpje (2x dus niet per ongeluk)
verry=very (ok is Engels en dat is moeilijk voor sommigen maar toch)
Kwalitiet=kwaliteit (waar het hart vol van is)

1 Misschien heb je dyslexie (In dat geval ben je deels vergeven hoewel een spelchecker in dat geval wonderen kan doen)
2 Misschien type je dit vanaf je mobieltje of iphone (in dat geval ben je ook deels vergeven vanwege dat kleine keyboard)
3 Misschien heb je zitten slapen tijdens de Nederlandse les of ga je uberhaupt niet naar school omdat je alleen crysis speelt (in dat geval crysis even met rust laten en/of wakker blijven tijdens de les)

ps Weet iemand waarom je 2 meeuwen krijgt voor de prijs van 1 als je je wapen per ongeluk leegschiet in de lucht.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion op 30-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broodjepoep schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:39:
[...]

Dat je paar regels vol spelfouten staan.
filpje=filmpje (2x dus niet per ongeluk)
verry=very (ok is Engels en dat is moeilijk voor sommigen maar toch)
Kwalitiet=kwaliteit (waar het hart vol van is)

1 Misschien heb je dyslexie (In dat geval ben je deels vergeven hoewel een spelchecker in dat geval wonderen kan doen)
2 Misschien type je dit vanaf je mobieltje of iphone (in dat geval ben je ook deels vergeven vanwege dat kleine keyboard)
3 Misschien heb je zitten slapen tijdens de Nederlandse les of ga je uberhaupt niet naar school omdat je alleen crysis speelt (in dat geval crysis even met rust laten en/of wakker blijven tijdens de les)
omg Erger jij je aan andermans spelling. Wat levenloos is dat zeg. Ga iemand anders afzeiken en niet mij.

ontopic
Inde drukte verry high dx10 1280x1024 geen AA
Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/316/crysis2007103012291458ab3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/7298/crysis2007103012262306cz0.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik vindt het verschil in kwaliteit op dx10 very high settings echt tegenvallen als ik het bij mij vergelijk met alles op medium, je moet echt goed kijken om de details te spotten. Vooral in de bossen zie ik eigenlijk geen verschil, ja het is er wel maar het valt alleen op als je echt goed kijkt.

Valt me nog echt reuze mee hoe goed die wel niet draait, echt super smooth hier. Speel hem over een jaartje wel op very high als ik een nieuw systeem koop.

@Ludwig83

Hoezo zie ik nooit de zon schijnen op jouw screens, ze zijn altijd heel donder?

[ Voor 9% gewijzigd door evilpin0 op 30-10-2007 12:46 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:45:
ik vindt het verschil in kwaliteit op dx10 very high settings echt tegenvallen als ik het bij mij vergelijk met alles op medium, je moet echt goed kijken om de details te spotten. Vooral in de bossen zie ik eigenlijk geen verschil, ja het is er wel maar het valt alleen op als je echt goed kijkt.

Valt me nog echt reuze mee hoe goed die wel niet draait, echt super smooth hier. Speel hem over een jaartje wel op very high als ik een nieuw systeem koop.

@Ludwig83

Hoezo zie ik nooit de zon schijnen op jouw screens, ze zijn altijd heel donder?
mischien dat ik nooit in de zon kijk ?
kijk maar naar de laatste screen waar de zon op komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

omg Erger jij je aan andermans spelling. Wat levenloos is dat zeg. Ga iemand anders afzeiken en niet mij.
Ik zeik je niet af (nog niet echt tenminste) en zal zeker niet iemand corrigeren vanwege een d of een t op de verkeerde plaats. Maar 4 lelijke fouten in 2 korte regels is toch droevig. Ik erger me inderdaad af en toe aan het taalgebruik. Dat jij dat van jezelf niet vervelend vindt moet je zelf weten maar het staat gewoon erg slordig en komt nogal onnozel over. Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Net even naar de wolken gekeken, maar ze bewegen niet of nauwlijks. Het is vooral goed te zien, wanneer je net op het punt bent, waar de zon op komt. Bij een berg, aan de overkant. En aan de linkerkant van die berg, zit een wolk. Maar na een paar minuten is die wolk er nog steeds.

Speel gewoon very high DX9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

broodjepoep schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:51:
[...]

Ik zeik je niet af (nog niet echt tenminste) en zal zeker niet iemand corrigeren vanwege een d of een t op de verkeerde plaats. Maar 4 lelijke fouten in 2 korte regels is toch droevig. Ik erger me inderdaad af en toe aan het taalgebruik. Dat jij dat van jezelf niet vervelend vindt moet je zelf weten maar het staat gewoon erg slordig en komt nogal onnozel over. Case closed.
Nix zaak gesloten ik ga hier dik op in. ten eerst komen die spelfouten door mijn brakke toetsenbord. Ten 2e Wil ik iets te snel en dan geeft mijn toetsenbord de letter niet door. Ten 3e ik erger me aan jou'n gedrag tegenover mij. Dus STFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:47:
Logisch dat jij zo'n goede FPS hebt, je hebt Shaders op high staan (iig niet alles op Very High, anders stond er niet "Custom")

Zelfs kreeg ik net met alles op very high
min:17 average:25 max: 39fps met de nieuwe drivers.
Geen last van glowing trees maar wel last van artifacts. 8)7

En tja, ik speelde toen op 800x600. :X op 1680x1050 heb ik ongeveer 10fps minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:59:
[...]

Logisch dat jij zo'n goede FPS hebt, je hebt Shaders op high staan (iig niet alles op Very High, anders stond er niet "Custom")

Zelfs kreeg ik net met alles op very high
min:17 average:25 max: 39fps met de nieuwe drivers.
Geen last van glowing trees maar wel last van artifacts. 8)7

En tja, ik speelde toen op 800x600. :X op 1680x1050 heb ik ongeveer 10fps minder.
Je hebt gelijk. Sorry mijn fout. Shadows stond op medium en geluid op high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:24:
[...]

Dat heb ik hier aanstaan dx10 vista1280x1024 verry high.

[afbeelding]
die screen van jou. Op welke locatie van de map is die gemaakt. kan je mij dat een beetje vertellen/uitleggen..

ik heb een goede locatie nodig om "POM" te testen met diverse instellingen.

en de locatie van die screen van jou lijkt mij daar perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Je hoeft niet in de zon te kijken om de het licht te zien, vindt je screens erg donker. Op je eerste screen is het al volledig licht bij mij. Misschien had je een sprintje getrokken ofzo dat de zon idd nog moet opkomen. Dat vindt ik juist altijd zo mooi aan farcry/cyriss de heerlijke tropische/zonnige taferelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:08

Dax

Ik heb na een tijdje tweaken voor mij de ideale config gevonden! :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
con_restricted=0
r_displayinfo=1 
r_UsePom = 1
r_DepthOfField=1
r_MotionBlur=0
r_colorgrading=1
r_sunshafts=1
r_UseEdgeAA=0
r_Flares=1
r_Coronas=1
r_GlowScreenMultiplier = 0.2

Dit in autoexec.cfg zetten in je 'Crysis SP Demo' folder. (autoexec.cfg aanmaken indien niet aanwezig)
Dan zie je in het in-game settings menu shader en post processing op custom staan, die zo laten staan. De rest heb ik allemaal op verry high gezet (behalve shadows, die op medium).

Nu heb je alle eyecandy, dus pom (Parallax Occlusion Mapping), dof (Depth of field), godrays maar dan zonder motionblur. En het draaid goed 25+ fps op 1680x1050. Specs zie sig.

Ik heb alleen nog het probleem dat ik nog steeds niet in de console kom ingame? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:03:
[...]

die screen van jou. Op welke locatie van de map is die gemaakt. kan je mij dat een beetje vertellen/uitleggen..

ik heb een goede locatie nodig om "POM" te testen met diverse instellingen.

en de locatie van die screen van jou lijkt mij daar perfect
Dit is bijna aan het einde van de demo. Als je vanaf hier nog een stukje doorloopt komt er een filmpje dat er zo'n idioot grote robot tevoorschijn komt en is de demo afgelopen. (20fps dat hele filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:01

Rudios

Lost in space?

broodjepoep schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:51:
[...]
blablabla bla bla... ik heb niks beters te doen.... blabla
offtopic:
taalpuristentopic is echt iets voor jouw. Dit is het Crysis topic, hier en daar wat spelfouten boeit niet, het is volkomen duidelijk wat Ludwig bedoeld ondanks wat foutjes, dat gezever altijd over wat spelfoutjes, pffff.

Ontopic: Wilde het hele eiland rond, maar dat gaat dus niet zover ik weet. Op het eiland zelf kom je niet verder en in het water wordt je afgeschoten door die marine schepen - zelfs in cloak :? Geen geheimen gangen, grotten etc ergens dat iemand weet? :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Rudios op 30-10-2007 13:13 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:06:
[...]

Dit is bijna aan het einde van de demo. Als je vanaf hier nog een stukje doorloopt komt er een filmpje dat er zo'n idioot grote robot tevoorschijn komt en is de demo afgelopen. (20fps dat hele filmpje)
eind van de demo is toch dat bevroren schip ? dan start het laatste filpje..
dus vlak voor dat bevroren schip?

edit : filpje = filmpje ( kleine typo in de haast ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door murky123 op 30-10-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

Jeps :)
Edit
Ik wou dat crysis al in de winkel lag :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:51

Snippertje

Light up your life

Rudios schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

offtopic:
taalpuristentopic is echt iets voor jouw. Dit is het Crysis topic, hier en daar wat spelfouten boeit niet, het is volkomen duidelijk wat Ludwig bedoeld ondanks wat foutjes, dat gezever altijd over wat spelfoutjes, pffff.

Ontopic: Wilde het hele eiland rond, maar dat gaat dus niet zover ik weet. Op het eiland zelf kom je niet verder en in het water wordt je afgeschoten door die marine schepen - zelfs in cloak :? Geen geheimen gangen, grotten etc ergens? ;)
Druk in de editor op F4 dan heb je GOD mode. Kan je overal heen :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

edit : filpje = filmpje ( kleine typo in de haast ;) )
Dat berggangetje naar dat schip idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
MOAW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Dat berggangetje naar dat schip idd ;)
daar ga ik vanavond dus ff zwaar de instellingen van de shaders in dx10 testen dit icm POM

wat ik gister al ontdekte in DX10 is dat als je de shaders van very high afhaalt en naar high zet dat je 10 fps winst hebt maar dat je dus geen POM-effect meer hebt.
na het aanpassen van de regel "usepom=1" in de high optie voor de shaders. behoud je het POM effect en je hoge fps..

dus in HIGH pas je 1 regeltje aan usepom=0 naar usepom=1
dan heb je de VERYHIGH optie POM in HIGH

(dit alles in dx10 vista 32bit)

ik ga vanavond nog meer zoeken wat die 10 fps performance precies is tussen HIGH en VERYHIGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X1950XT performance met r_displayinfo 1 aan.

1152x864 2xAA High settings + POM.

Framedrops tot +- 14fps min.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07442/X1950XT_Crysis.JPG.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag: maakt het uit in performence, relaterende aan dit spel, of je 64bit vista of 32 bit vista draait?

ohw en mischien wel een leuke tip: als je bij het einde van de demo komt, moet je voordat het filmpje zou beginnen een paar granaten naar je team maten gooien en dan verder lopen, dan stopt de demo namelijk niet, maar dan kan je verder tot de volgende objective ;-)

ik heb trouwens een 7900GTO met een c2d e6600 met 3gb ddr2 geheugen, maar krijg hem eigenlijk niet hoger dan medium ( speelbaar dan he ) op 1024*768, is dat normaal?

ohw uhmm sorry, zie net pas de waarschuwing staan :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

god mode zonder dat je de editor nodig hebt :
Locate the difficulty files in your Crysis installation folder (ie: Crogram FilesElectronic ArtsCrytekCrysisGameConfi g). These files are called diff_easy.cfg, diff_normal.cfg, diff_hard.cfg and diff_bauer.cfg. Open the file (with Notepad) that corresponds to the difficulty level you are playing. Add the following line to the end of the file and save it:

g_godMode = 1

Now, when playing your health will still decrease but you will not die. Instead, your health and armor will automatically replenish when your health reaches 0.

Unlimited Ammo
Using the same method as above, add the following line to the end of your config file:

i_unlimitedammo = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft mij verbaasd dat ik het gewoon redelijk vloeiend heb kunnen draaien op 3840x1024 (3 x 19") Alles op High met Win XP 32.
Alleen in dat vliegtuig met dat introfilmpje en dan ook nog als je naar beneden springt door de wolken schokte het een beetje.

Dit is met e6600 @ 3.6 en 8800gtx @ 660-2000.
Toch vind ik de demo zelf op dit moment een beetje tegenvallen.
Ik heb met HL2 ep2 meer wow momenten gezien dan hierbij.
Misschien krijg ik meer wow momenten met het complete spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:53:
Het heeft mij verbaasd dat ik het gewoon redelijk vloeiend heb kunnen draaien op 3840x1024 (3 x 19") Alles op High met Win XP 32.
Alleen in dat vliegtuig met dat introfilmpje en dan ook nog als je naar beneden springt door de wolken schokte het een beetje.

Dit is met e6600 @ 3.6 en 8800gtx @ 660-2000.
Toch vind ik de demo zelf op dit moment een beetje tegenvallen.
Ik heb met HL2 ep2 meer wow momenten gezien dan hierbij.
Misschien krijg ik meer wow momenten met het complete spel.
dat is wel een extreme resolutie 8)7

Minder wow momenten? Ik kan me hier wel wat bij voorstellen, echter de gameplay dat je in realtische bossen een beetje de commando mag uithangen en met de gfx van crysis je ook echt een bosjes commando voelt is gewoon heerlijk.... Heerlijke hoe die bomen/bosjes aan flader worden gschoten terwijl je 10 meter ernaast ligt met cloak. Hmmm heb farcry 6x uitgespeeld, ga deze ook minstens 6x keer uitspelen. Echt mijn soort gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

De demo is bij mij prima te spelen op medium, 1024x768(native reso) geen AA. en dat met een HD2600XT en AMD X2 3800+ :o
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Het is wel duidelijk dat 1GB geheugen (vista) niet genoeg is. Het laden duurt ongeveer 10 min :X verder moet er vaak bijgeladen worden zodat het speel steeds weer hapert. Moet maar eventjes 1gig er bij prikken.

Zelfs op medium ziet het er strak uit, het spel deed me erg denken aan far-cry, alleen dan in een nieuw jasje.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
8800GT vs GTS is bijna gelijk, kijk maar:

http://enthusiast.hardocp...xMCwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==
Alleen is de res wat groter.

Zeer intressant om te lezen (ben zelf ook nog aan het lezen hehe)

[ Voor 7% gewijzigd door Knaak op 30-10-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Werkt Crossfire icm Crysis? En heeft iemand miss 2x een X1950Pro en kan die zijn ervaring delen? Ik ben namelijk misschien van plan nog een X1950 Pro te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 15:18
Razor.Timo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:12:
Werkt Crossfire icm Crysis? En heeft iemand miss 2x een X1950Pro en kan die zijn ervaring delen? Ik ben namelijk misschien van plan nog een X1950 Pro te kopen...
waarom ga je niet voor nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

jaapstobbe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:15:
[...]

waarom ga je niet voor nvidia?
Omdat ik al een X1950Pro heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 18:49
Die review slaat echt 10 x op stront! Ze gaan daar kaarten vergelijken met compleet andere resoluties. Wat ze daar doen is kijken wanneer de kaartjes een beetje gelijk presteren. Ze moeten gewoon alles op dezelfde resolutie kwakken en kijken wie dan voor de wasmachine door mag.
Werkelijk een waardeloze review :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag: maakt het uit in performence, relaterende aan dit spel, of je 64bit vista of 32 bit vista draait?
ik heb trouwens een 7900GTO met een c2d e6600 met 3gb ddr2 geheugen, maar krijg hem eigenlijk niet hoger dan medium ( speelbaar dan he ) op 1024*768, is dat normaal?

ohw sorry, zie net pas de waarschuwing staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Ik heb ook een 7900GTO, en draai uiteraard in Windows XP. Op medium kan ik het echt makkelijk spelen 30fps of meer. Ik heb sommige settings op High gezet...geen shaders want dan kakt de fps echt in.. maar ik speel nu tussen de 20 en 30 fps. Goed te doen dus.
Verder heb ik een E6400 overgeclocked naar 2.8ghz en 2 gig geheugen. Edit, mijn reso is 1440x900.

[ Voor 15% gewijzigd door eldeegee op 30-10-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohw ok thnx for de reactie, heb hem ook op high geprobeerd, maar dan word de framerate echt te laag

humm dat is wel vreemd ik draai lagere resoltie maar krijg dezelfde framrate....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Denk dat je voor die kaart, die Very high toch nooit trekt... beter XP kan installeren.. haal je het meeste performance er nog uit. En ik denk dat meer mensen het hier met me eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai ook xp 32 bit, maar wilde over gaan naar vista 64 bit, voor meer prestatie, aangezien ik xp 64 bit niet echt wil hebben meer ( slechte ervaringen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Tja dan zul je toch een paar frames moeten inleveren. Nou was dat volgens de review´s mischien 5 fps tov xp maartoch. Ik weet verder ook niet of je je 7900GTO overgeclocked hebt.. maar die van mij draait 720-800. en mn proc 2.8ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem geprobeerd over te clocken, maar hij word elke keer terug gezet naar default,
en die 720 heb ik er sowieso niet uitgekregen, die 800 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 15:18
OK, er is nu wat duidelijkheid omtrend DX9 en DX10:

Op high zijn de graphics en effecten van dx9 en dx10 zo goed als hetzelfde in kwaliteit. Pas op very high (DX10 only) zie je dus de exhte DX10 toevoegingen.

Hieronder het verschill tussen high(dx9/dx10) en very high (dx10)

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_20_l.png

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_21_l.png

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_22_l.png

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_23_l.png

Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/11934320437hJEaa11AU_3_24_l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-09 19:46
Als je overal wil kunnen lopen zoek even het einde op waar je ziet staan Return To Combat Field. Dan in de editor zit op die plek een paarse lijn met Gameplay Boundry. Verwijder die en je kan overal heen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Het beste zou zijn, om een review te hebben, die in DX9 mode, met de getweakte DX10 opties aan. En dat weer tegenover de echte DX10 mode vergelijken.

Dan weten we waar we aan toe zijn. Of er echt verschillen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 30-10-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Splinter Cell schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:23:
Het beste zou zijn, om een review te hebben, die in DX9 mode, met de getweakte DX10 opties aan. En dat weer tegenover de echte DX10 mode vergelijken.

Dan weten we waar we aan toe zijn. Of er echt verschillen zijn.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
jaapstobbe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:16:

Op high zijn de graphics en effecten van dx9 en dx10 zo goed als hetzelfde in kwaliteit. Pas op very high (DX10 only) zie je dus de exhte DX10 toevoegingen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
die vergelijking + tweaked dx9 + normal dx9 en hij is af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
het word nu juist nog onduidelijker
je zegt dat er duidelijkheid omtrend dx9 en dx10
en we zien en vergelijking tussen dx10 high en dx10 veryhigh.

dus je eerste zin zou moeten zijn dat er duidelijkheid is omtrend dx10 high en dx10 very high.

toch?

volgens mij laten ze hier expliciet het verschil in dx10 tussen HIGH en VERY HIGH zien. thats all
heeft nix te maken met dx9

[ Voor 25% gewijzigd door murky123 op 30-10-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

die soft shadow effects ed zijn toch perfect mogelijk in dx9 :?. Volgens mij zien de beelden er net hetzelfde uit met de getweakte dx9 settings

(en in de meeste screenshots moet je echt wel zoeken naar het verschil, dus veel maakt het zowiso niet uit)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

het word nu juist nog onduidelijker
je zegt dat er duidelijkheid omtrend dx9 en dx10
en we zien en veergelijking tussen dx10 high en dx10 veryhigh.

dus je eerste zin zou moeten zijn dat er duidelijkheid is omtrend dx10 high en dx10 very high.

toch?

volgens mij laten ze hier expliciet het verschil in dx10 tussen HIGH en VERY HIGH zien. thats all
heeft nix te maken met dx9
dx 10 high bestaat eigenlijk niet, omdat het verschil tussen dx9 en dx10 pas optreedt tussen high en very high. dus hihgh is dx9 en very high is dx10 :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
kan iemand mij nu vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om:

POM aan te hebben en shaders op medium
Sunshafts aan op Medium.
En de rots details net als in Shader High, alleen dan op Medium.

want het enige dat ik niet hoef zijn de licht effecten van Shaders op high.

ik wil dus die Rots details van Shader (high) ook in medium hebben. En jullie zijn hier redelijk handig in. op het gebied van Editen van configs. Zouden jullie mij kunnen helpen.

Ook heb ik op een aantal websites gelezen, dat deze Beta minder FPS geeft dan in de Full retail versie. Ook zeggen ze dat de Demo geen 2e Core ondersteund. Volgens mij is dit ook wel waar. Want als je 1core uitzet, dan is er helemaal geen FPS verschil.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

laatmaar

[ Voor 97% gewijzigd door Saven op 30-10-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Saven op 30-10-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:56:

Ook heb ik op een aantal websites gelezen, dat deze Beta minder FPS geeft dan in de Full retail versie. Ook zeggen ze dat de Demo geen 2e Core ondersteund. Volgens mij is dit ook wel waar. Want als je 1core uitzet, dan is er helemaal geen FPS verschil.
Crysis is niet CPU limited. Anyways, ik wil eigenlijk wel een goede tweakguide hebben. Kwam er ook achter dat shaders op medium en 4aa niet samengaat, hij reset dan shaders naar high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, ik volg het niet meer, hoor. Ik had nét begrepen dat als je alles op Very high zet, dat je dán DX10 hebt. En nu komen er screenshots met DX10 én High...? Ik heb schijnbaar nog steeds niet door hoe je nou DX10 'aan' kunt zetten...
Arm1n schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:45:
[...]

dx 10 high bestaat eigenlijk niet, omdat het verschil tussen dx9 en dx10 pas optreedt tussen high en very high. dus hihgh is dx9 en very high is dx10 :)
Aha, had ik het tóch goed begrepen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Er zijn weer nieuwe drivers uitgebracht, door nVidia. Weer voor Crysis bedoelt.

Nvidia Beta Forceware 169.04

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
Splinter Cell schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:16:
Er zijn weer nieuwe drivers uitgebracht, door nVidia. Weer voor Crysis bedoelt.

Nvidia Beta Forceware 169.04

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us
geen houden aan net .02 nu weer .04 :P Maar weer ff teste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Weet niet of dit bekend is en of het legaal, maar ik kwam het volgende tegen:

Crysis MP unlocken in SP: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=512957

Ik krijg de serverslijst, maar het connnecten kan niet.

Iemand een servertje opzetten? >:)

Edit: Ik zag meteen dat je bij een server kan kiezen voor "Gamepads only", hoe controleren ze dat?

[ Voor 18% gewijzigd door FrankNLD op 30-10-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 10:50
murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

daar ga ik vanavond dus ff zwaar de instellingen van de shaders in dx10 testen dit icm POM

wat ik gister al ontdekte in DX10 is dat als je de shaders van very high afhaalt en naar high zet dat je 10 fps winst hebt maar dat je dus geen POM-effect meer hebt.
na het aanpassen van de regel "usepom=1" in de high optie voor de shaders. behoud je het POM effect en je hoge fps..

dus in HIGH pas je 1 regeltje aan usepom=0 naar usepom=1
dan heb je de VERYHIGH optie POM in HIGH

(dit alles in dx10 vista 32bit)

ik ga vanavond nog meer zoeken wat die 10 fps performance precies is tussen HIGH en VERYHIGH
zo heb ik het ook een paar dagen en werkt toppie!

Wel leuk trouwens als je uit het vliegtuig springt en je kijkt na 15 seconden naar rechts dan zie je de alien aankomen je je parashutte molt.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Wisten mensen al dat bij het deel voor de Alien tegen je ramt je in "slow-motion" naar beneden valt? :P

Edit: je had gelijk |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Knaak op 30-10-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Laatst online: 10:50
MOAW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:29:
Wisten mensen zal dat bij het deel voor de Alien tegen je ramt je in "slow-motion" naar beneden valt? :P
wow! moest ff je post 3x lezen "zal" had er denk ik niet in gemoeten.

Maar die slowmo is misschien ook wel in de editor terug te vinden

na verder lezen lezen bedoelde je "al"

ps ben geen taalpurist ben meer dislect

[ Voor 10% gewijzigd door darkphoenix op 30-10-2007 16:43 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal = al, denk ik.

Edit:
O, je was er AL achter. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Kleine typo, om er nu meteen op te reageren is wel té. :P

Druk in de weer om te testen waar mijn Artifacts vandaan komen in Crysis, echt vaag. Daarna eens shaders uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:53

[removed]
... dus je bedoeld dat als je een 8800GTS hebt je toch geen DX10 toevoegingen hebt als je niet op very-high draait. Very high is te veel voor mijn 8800GTS/320, E6750 combi, dus je hebt niks aan een DX10 kaart bij deze game? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ik kan onderhand de helft van de setting op high setting zonder fps loss.. 8)7
ben er iig blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:33

RvV

Even een vraagje....hoe kun je de wapens bruikbaar maken in de editor? Ik kan wel wat guns erin zetten maar het zijn gewoon dode objecten die ik niet kan oppakken. :'(

Verder valt het mij op dat het systeem extreem veel RAM vreet. In vista zit ik gelijk op een verbruik van 1800MB.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Frank76NL schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:23:
Weet niet of dit bekend is en of het legaal, maar ik kwam het volgende tegen:

Crysis MP unlocken in SP: http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=512957

Ik krijg de serverslijst, maar het connnecten kan niet.

Iemand een servertje opzetten? >:)

Edit: Ik zag meteen dat je bij een server kan kiezen voor "Gamepads only", hoe controleren ze dat?
Hoe doe je het dan precies? Alleen die file verwijderen? Ik zie ook posts over beta 2 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
RvV schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:25:
Even een vraagje....hoe kun je de wapens bruikbaar maken in de editor? Ik kan wel wat guns erin zetten maar het zijn gewoon dode objecten die ik niet kan oppakken. :'(

Verder valt het mij op dat het systeem extreem veel RAM vreet. In vista zit ik gelijk op een verbruik van 1800MB.
geen probleem Vista heeft de gewoonte om het geheugen wat je hebt zo vol mogelijk te douwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
honey schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:19:
[...]

... dus je bedoeld dat als je een 8800GTS hebt je toch geen DX10 toevoegingen hebt als je niet op very-high draait. Very high is te veel voor mijn 8800GTS/320, E6750 combi, dus je hebt niks aan een DX10 kaart bij deze game? :?
best slim opgemerkt.. je hebt pas iets aan een dx10 kaart als je systeem het aankan op very high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik wacht op nieuwe drivers, nieuwe PSU, en dan mn 2900XT overklokken. Kijken wat eruit is te slepen (wil het liefst op 1920x1200 spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
peakaboo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:05:
Ik wacht op nieuwe drivers, nieuwe PSU, en dan mn 2900XT overklokken. Kijken wat eruit is te slepen (wil het liefst op 1920x1200 spelen).
Die 460W Zalman moet echt wel voldoende zijn denk ik. Of heb je nu problemen met te weinig power ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb de nieuwe 169.04 dirvers geprobeerd, en die doen het in tegenstelling tot alle <169.04 beta drivers wel goed. Het spel blijft niet meer hangen, en ook al is het aantal FPS niet hoger, het speelt wél soepeler op de een of andere manier.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Sander1991 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Hoe doe je het dan precies? Alleen die file verwijderen? Ik zie ook posts over beta 2 ofzo?
Ja, Z_UI_SPDEMO (staat in X:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game) hernoem je (-old of wat dan ook).

Dan heb multiplayer in het menu.

Om een server op te zetten moet je twee files gebruiken van beta 2:

Quote:
"beta 2

open the gamedate with winrar make a copy first from the gamedata.

GameData.pak\Libs\UI

Menus_StartMenu.gfx
Menus_StartMenu.swf

extract those 2 files and delete them rename the extracted files to

Menus_StartMenu_Beta.gfx
Menus_StartMenu_Beta.swf

now put it back into the gamedata archiv now you could create you own servers if you still got beta 2
it should work with the SP demo the same way

but they fixed it with beta 3 so we have to use the 2 files from beta 2" Unquote

eta 2 is te vinden op torent sites.

Kan/wil iemand hier een GOT-servertje opstarten voor de Crysis demop MP?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 17:54
MOAW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:11:
8800GT vs GTS is bijna gelijk, kijk maar:

http://enthusiast.hardocp...xMCwzLCxoZW50aHVzaWFzdA==
Alleen is de res wat groter.

Zeer intressant om te lezen (ben zelf ook nog aan het lezen hehe)
GT vs GTX is bijna gelijk bedoel je denk ik? Nee anders nog; de GT is gemiddeld beter dan de GTX :o

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10-2024
Angeloonie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:11:
Heb de nieuwe 169.04 dirvers geprobeerd, en die doen het in tegenstelling tot alle <169.04 beta drivers wel goed. Het spel blijft niet meer hangen, en ook al is het aantal FPS niet hoger, het speelt wél soepeler op de een of andere manier.
Vind ik ook! Bij mij gaat het nu ook 'soepeler' met de beta driver 169.04

(E6750@3.8GHZ 2GB 8800GTS 320MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bokkow schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

GT vs GTX is bijna gelijk bedoel je denk ik? Nee anders nog; de GT is gemiddeld beter dan de GTX :o
Alleen jammer dat de settings bij de GTX hoger zijn dan bij de GT. Zonder gelijke settings is het natuurlijk niet bepaald eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
MooW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:34:
[...]

Vind ik ook! Bij mij gaat het nu ook 'soepeler' met de beta driver 169.04

(E6750@3.8GHZ 2GB 8800GTS 320MB)
Ben je van 169.01 naar .04 gegaan of van eerdere versie? En ik denk dat het soepeler lijkt door stabiliteit, Crysis loopt eigenlijk al soepel op 20 fps, naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:08:
[...]

Die 460W Zalman moet echt wel voldoende zijn denk ik. Of heb je nu problemen met te weinig power ?
Dat idee heb ik wel, zeker als ik mn CPU flink OC en mn GPU tegelijk. Ik heb ook geen 8 pins stekker, terwijl die 8 pins vereist is om bijv. overdrive te enablen. Dus ik heb het vermoeden dat die kaart hoger oced kan worden alsie meer stroom krijgt. Ik ben bang dat mijn voeding te zwaar belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
peakaboo schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Dat idee heb ik wel, zeker als ik mn CPU flink OC en mn GPU tegelijk. Ik heb ook geen 8 pins stekker, terwijl die 8 pins vereist is om bijv. overdrive te enablen. Dus ik heb het vermoeden dat die kaart hoger oced kan worden alsie meer stroom krijgt. Ik ben bang dat mijn voeding te zwaar belast wordt.
Ik heb de zelfde voeding alleen dan met een X1900XT. Tijdens gamen verbruikt mijn PC iets van 300W. Dit is dan met een Q6600. Wat ik probeer te zeggen is dat ookal heb jij een HD2900XT het toch meer dan voldoende zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Kom op mensen blijf eens on topic!

Waarschuwing:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!
|:(

En start die Crysis Demo MP-server op.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 30-10-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Frank76NL schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:58:
En start die Crysis Demo MP-server op.
Zou dit graag willen doen, maar zit t/m 18 november zonder internet op mijn pctje.. Krijg Telfort tot 20 mb/s, zal eens kijken wat ik tegen die tijd kan doen (als er dan geen andere alternatieven zijn ;) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Boagriuz op 30-10-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 15:30
Bij mij zorgen de drivers voor een vermindering van mijn FPS! Zit met de nieuwe drivers 169.04 rond de 15 - 20 met alles op very high en shadows en shaders op high.

Met de WHQL drivers zat ik op 20 - 25 FPS. Ik ga dus mooi weer terug naar de oude.

Speel overigens op 1280x1024 met een GTS640.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Wow dikke support van Nvidia kennelijk, weer een driver. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10-2024
Ben je van 169.01 naar .04 gegaan of van eerdere versie? En ik denk dat het soepeler lijkt door stabiliteit, Crysis loopt eigenlijk al soepel op 20 fps, naar mijn gevoel.
[/quote]

Ik had voorheen de 163.69. ik heb ze allemaal geprobeerd, 169.01, 169.02 en nu de 169.04
Naar mijn gevoel zijn de framedrops wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Laatst online: 15:30
MooW schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:06:
[/quote]

Ik had voorheen de 163.69. ik heb ze allemaal geprobeerd, 169.01, 169.02 en nu de 169.04
Naar mijn gevoel zijn de framedrops wat minder...
Ik heb precies hetzelfde, ben van alle drie weer gestapt naar officiele WHQL.
Met wat voor settings/hardware speel je?

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm meeste zitten nu alles te tweaken etc wacht gewoon tot tweakguides met een tweakguide komt ;)

Zelf nu niet zin om alle ingame settings via console in te voeren en vervolgens je fps te testen.
speel overigens met deze instellingen wat wat tot zover brak speelt , maar ben hem nog aan het aanpassen.

Die gast had een 8800 waarmee hij het wel goed kon draaien, maar helaas niet met een 2900 xt

on_restricted=0
_DepthOfField=1
r_MotionBlur=3
r_sunshafts=1
r_UseEdgeAA=1
r_Flares=1
r_Coronas=1
r_colorgrading=1

sys_spec_Quality=4
e_sky_type=1
e_sky_update_rate=1
r_DetailTextures=1
r_DetailNumLayers=2
r_DetailDistance=8
r_HDRRendering=2
r_SSAO=1
r_SSAO_quality=2
r_SSAO_radius=2
r_refraction=1
e_ram_maps=1
sys_flash_edgeaa=1
e_vegetation_use_terrain_color=1
e_terrain_ao=1
e_terrain_normal_map=1
e_max_entity_lights=16
r_UsePom=1
r_EnvTexUpdateInterval=0.05
r_TexturesFilteringQuality=0
r_HairSortingQuality = 1
r_FillLights = 14
e_particles_lights = 1

i_lighteffects = 1
g_ragdollMinTime = 15.0
g_ragdollUnseenTime = 2
g_ragdollDistance = 40.0
g_battleDust_enable = 1

e_obj_quality=4
e_proc_vegetation=1
ca_useDecals=1
e_decals_allow_game_decals=1
e_decals_life_time_scale=2
e_lod_ratio=6
e_lod_min=0
e_lods=1
e_view_dist_ratio_detail=30
e_view_dist_ratio_vegetation=45
e_vegetation_min_size=0
i_rejecteffects=1
e_vegetation_bending=2
sys_flash_curve_tess_error=2
e_view_dist_ratio=60
e_max_view_dst_spec_lerp=1
e_vegetation_sprites_distance_custom_ratio_min=1
e_vegetation_sprites_distance_ratio=1.5
e_detail_materials_view_dist_xy=2048
e_detail_materials_view_dist_z=128
es_DebrisLifetimeScale=1
e_cbuffer_resolution=256
e_dissolve=1
ca_DrawFaceAttachments=1
ca_AttachmentCullingRation=200
e_terrain_occlusion_culling_max_dist=200

r_WaterRefractions=1
r_WaterReflections=1
r_WaterUpdateFactor=0.05
e_water_tesselation_amount=10
e_water_tesselation_swath_width=10
r_WaterUpdateDistance=0.2
r_WaterCaustics=1
r_WaterReflectionsQuality=4
e_water_ocean_fft=1
q_ShaderWater=2
r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

r_Beams=3
r_BeamsDistFactor=0.05
r_BeamsMaxSlices=200
e_Clouds=1
r_CloudsUpdateAlways=1

e_shadows = 1
r_ShadowBlur=3
e_shadows_max_texture_size=1024
r_ShadowJittering=2.5
e_gsm_lods_num=5
e_gsm_range=3
e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.8
r_ShadowsMaskResolution=0
e_shadows_on_alpha_blended=1
e_shadows_from_terrain_in_all_lods=1
e_gsm_cache = 0

e_cull_veg_activation=50
g_joint_breaking=1
g_tree_cut_reuse_dist=0
p_max_MC_iters=6000
e_phys_foliage=2
es_MaxPhysDist=200
es_MaxPhysDistInvisible=25
e_phys_ocean_cell=0.5
e_foliage_wind_activation_dist=25
g_breakage_particles_limit=250
p_max_object_splashes=3
p_splash_dist0=7
p_splash_dist1=30
p_splash_force0=10
p_splash_force1=100
p_splash_vel0=4.5
p_splash_vel1=10
v_vehicle_quality=4
p_max_substeps_large_group=5
p_num_bodies_large_group=100

e_particles_quality=4
e_particles_lod=1
e_particles_max_emitter_draw_screen=32
r_UseSoftParticles=1
e_water_ocean_soft_particles= 1
e_particles_object_collisions=1

van internet geplukt en geen tijd om elke instellinging te controleren de meesten zul je wellicht herkennen.

Over dat server gebeuren vind maar iemand met een verbinding en een goede pc die het wil en kan hosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kun je de demo aanpassen door de island.cry te wijzigen. Voertuigen en wapens invoegen en vervolgens de demo opstarten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:33:
hmm meeste zitten nu alles te tweaken etc wacht gewoon tot tweakguides met een tweakguide komt ;)

Zelf nu niet zin om alle ingame settings via console in te voeren en vervolgens je fps te testen.
speel overigens met deze instellingen wat wat tot zover brak speelt , maar ben hem nog aan het aanpassen.

Die gast had een 8800 waarmee hij het wel goed kon draaien, maar helaas niet met een 2900 xt

on_restricted=0
_DepthOfField=1
r_MotionBlur=3
r_sunshafts=1
r_UseEdgeAA=1
r_Flares=1
r_Coronas=1
r_colorgrading=1

sys_spec_Quality=4
e_sky_type=1
e_sky_update_rate=1
r_DetailTextures=1
r_DetailNumLayers=2
r_DetailDistance=8
r_HDRRendering=2
r_SSAO=1
r_SSAO_quality=2
r_SSAO_radius=2
r_refraction=1
e_ram_maps=1
sys_flash_edgeaa=1
e_vegetation_use_terrain_color=1
e_terrain_ao=1
e_terrain_normal_map=1
e_max_entity_lights=16
r_UsePom=1
r_EnvTexUpdateInterval=0.05
r_TexturesFilteringQuality=0
r_HairSortingQuality = 1
r_FillLights = 14
e_particles_lights = 1

i_lighteffects = 1
g_ragdollMinTime = 15.0
g_ragdollUnseenTime = 2
g_ragdollDistance = 40.0
g_battleDust_enable = 1

e_obj_quality=4
e_proc_vegetation=1
ca_useDecals=1
e_decals_allow_game_decals=1
e_decals_life_time_scale=2
e_lod_ratio=6
e_lod_min=0
e_lods=1
e_view_dist_ratio_detail=30
e_view_dist_ratio_vegetation=45
e_vegetation_min_size=0
i_rejecteffects=1
e_vegetation_bending=2
sys_flash_curve_tess_error=2
e_view_dist_ratio=60
e_max_view_dst_spec_lerp=1
e_vegetation_sprites_distance_custom_ratio_min=1
e_vegetation_sprites_distance_ratio=1.5
e_detail_materials_view_dist_xy=2048
e_detail_materials_view_dist_z=128
es_DebrisLifetimeScale=1
e_cbuffer_resolution=256
e_dissolve=1
ca_DrawFaceAttachments=1
ca_AttachmentCullingRation=200
e_terrain_occlusion_culling_max_dist=200

r_WaterRefractions=1
r_WaterReflections=1
r_WaterUpdateFactor=0.05
e_water_tesselation_amount=10
e_water_tesselation_swath_width=10
r_WaterUpdateDistance=0.2
r_WaterCaustics=1
r_WaterReflectionsQuality=4
e_water_ocean_fft=1
q_ShaderWater=2
r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

r_Beams=3
r_BeamsDistFactor=0.05
r_BeamsMaxSlices=200
e_Clouds=1
r_CloudsUpdateAlways=1

e_shadows = 1
r_ShadowBlur=3
e_shadows_max_texture_size=1024
r_ShadowJittering=2.5
e_gsm_lods_num=5
e_gsm_range=3
e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.8
r_ShadowsMaskResolution=0
e_shadows_on_alpha_blended=1
e_shadows_from_terrain_in_all_lods=1
e_gsm_cache = 0

e_cull_veg_activation=50
g_joint_breaking=1
g_tree_cut_reuse_dist=0
p_max_MC_iters=6000
e_phys_foliage=2
es_MaxPhysDist=200
es_MaxPhysDistInvisible=25
e_phys_ocean_cell=0.5
e_foliage_wind_activation_dist=25
g_breakage_particles_limit=250
p_max_object_splashes=3
p_splash_dist0=7
p_splash_dist1=30
p_splash_force0=10
p_splash_force1=100
p_splash_vel0=4.5
p_splash_vel1=10
v_vehicle_quality=4
p_max_substeps_large_group=5
p_num_bodies_large_group=100

e_particles_quality=4
e_particles_lod=1
e_particles_max_emitter_draw_screen=32
r_UseSoftParticles=1
e_water_ocean_soft_particles= 1
e_particles_object_collisions=1

van internet geplukt en geen tijd om elke instellinging te controleren de meesten zul je wellicht herkennen.

Over dat server gebeuren vind maar iemand met een verbinding en een goede pc die het wil en kan hosten ;)
hey grave.. dit doe je toch als je crysis speelt in XP en je wilt :" the closest next best thing to dx10 Vista"?
stel je speelt in dx10 vista veryhigh dan hoeft dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:10:
[...]

hey grave.. dit doe je toch als je crysis speelt in XP en je wilt :" the closest next best thing to dx10 Vista"?
stel je speelt in dx10 vista veryhigh dan hoeft dit niet?
hmm had hem van iemand overgenomen van incrysis dit het net niet very high kon draaien dus min of meer tweak om het er goed uit te laten zien met een acceptebele framerate, wat voor mij helaas niet geld.

Wil je very high onder xp moet je dit uitvoeren http://www.incrysis.com/f...iewtopic.php?id=11551&p=1

Die gast heeft screens en al van dx10 very high onder vista plus xp very high ik zou zeggen zoek de verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ik probeer dus uit te zoeken wat je in dx10 vista VERYHIGH uit kan zetten zonder visueel iets te moeten missen en aceptabele framerates te hebben. (lees vloeiend dx10 eyecandy)

shaders kan omlaag naar HIGH en dat scheelt ongv 10fps .
maar wat kan je dan weer op veryhigh settings zetten binnen de high settings van shaders..
met behoud van de 10 fps .. get it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
hehe.. who cares about the candy. De gameplay is toch al geweldig! Ik heb mijzelf zo'n beetje geamuseerd met de verschillende Suites en yes! een klein filmpje gemaakt.. Geen rare achtergrondmuziekjes, 100% pure gameplay.

Overigens op Delta niveau ;)

Staat er om 20:31 helemaal op... 65mb oid. :D

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Bestaat er onder Crysis zoiets als een "give all" of "impulse 101"? :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:21:
ik probeer dus uit te zoeken wat je in dx10 vista VERYHIGH uit kan zetten zonder visueel iets te moeten missen en aceptabele framerates te hebben. (lees vloeiend dx10 eyecandy)

shaders kan omlaag naar HIGH en dat scheelt ongv 10fps .
maar wat kan je dan weer op veryhigh settings zetten binnen de high settings van shaders..
met behoud van de 10 fps .. get it?
\

Tuurlijk dat is iets wat de meesten willen, je moet gewoon wachten tot de officele tweakguide er is waarin je precies ziet wat welke cvar instelling doet en hoe het eruitziet hoeveel performance het neemt.
Met deze informatie kan je voor jezelf beslissen welke eye candy je wilt behouden en een keus maken wat voor een acceptabel framerate zorgt en voor jouw goed genoege graphics.

Op dit moment ben ik nu van plan om crysis met dx9 te spelen met zoveel mogelijk eye candy die crysis toelaat voor dx 9.

dx10 met very high is gewoon te zwaar en heb nu zelf weinig tijd om te testen welke cvar nu zoveel fps neemt.

Eerst maar wachten tot de nieuwe ati drivers verbetering brengen aangezien de rest van mij systeem nog geen bottlenneck vormt, misschien de hardeschijven maar goed dat is sinds geschiedenis de hardware waar compleet geen vernieuwing whatsoever in zit. hybride hardeschijven daarbuiten gelaten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:17:
[...]Die gast heeft screens en al van dx10 very high onder vista plus xp very high ik zou zeggen zoek de verschillen ;)
welke verschillen? :? :9

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ondertussen al wat geprobeerd met de Sandbox editor? Ik heb dit vanavond gemaakt:

http://youtube.com/watch?v=gutOO-EFS0M

Reacties welkom, en o ja, ik begin ook nog maar net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:31

Pos

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:31:
Iemand ondertussen al wat geprobeerd met de Sandbox editor? Ik heb dit vanavond gemaakt:

http://youtube.com/watch?v=gutOO-EFS0M

Reacties welkom, en o ja, ik begin ook nog maar net :)
Je bent al verder dan ik :) Ik heb hooguit alleen nog maar bestaande maps aangepast. Nog geen geduld gehad om zelf een nieuwe te maken.

Ben wat gaan klooien met een flinke groep NPC soldiers (riflemen, SMG soldiers en LAW soldiers) versus 3 Aliens (2 normale en een MOAR die je bevriest) en dan cloaked ergens rondhangen en zien wie er wint :P

Was fun, maar duurde een aardige poos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:28:
hehe.. who cares about the candy. De gameplay is toch al geweldig! Ik heb mijzelf zo'n beetje geamuseerd met de verschillende Suites en yes! een klein filmpje gemaakt.. Geen rare achtergrondmuziekjes, 100% pure gameplay.

Overigens op Delta niveau ;)

Staat er om 20:31 helemaal op... 65mb oid. :D
Mooi filmpje, doe je erg netjes :)

Delta niveau, toe maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:38
Moet zeggen dat de game niet al te moeilijk is, al weet ik natuurlijk waar elke soldier staat en hoe ik moet lopen, maar ik heb hem al meerdere keren nu op Delta in een keer uitgespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Grappig dat als je onzichtbaar bent nog steeds een volledige schaduw cast.. en dus eigenlijk ook makkelijk te spotten moet zijn door de vijand :P

Niet echt onder de indruk van de gameplay, het lijkt op Far Cry met wat suit extraatjes. Wordt het ook niet heel simpel door die invis?

[ Voor 16% gewijzigd door Mitt3nz op 30-10-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer/dom dat je de enemies alleen maar koreaans hoort praten in delta mode. ik hoop dat je dat in de full game ongeacht moeilijkheidsgraad apart kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Wat ik wel erg fout vind bij Single player games ipv MP.
En wat ik zo ontzettend storend vind.

Is dat vijanden vaak reswannen uit het niets. Ook in deze game.
Net nog een keer de sp gespeeld.

Op een gegeven moment kom je op die plek waar de zon opkomt.
als de vijand je ziet dan schieten ze een waarschuwing af voor versterking.
________
Oke dus ik de clock mode on zodat ze me niet zien en ik
kill iedereen, ook de gene die telkens de waarschuwing willen afschieten.

Wat denk je:

1. Een paar keer reswant de vijand recht voor me ogen uit het niets.
2. Een koreaan die hartstikke dood is, echt mors dood staat plots weer op.
3. Ik lig naast een jeep, de gunner van de jeep heb ik gedood en de rest van de soldaten
kunnen mij niet zien omdat ze de andere kant op kijken.
Ik wil de rest killen kijk ik omhoog naar de gunner, ja hoor de dooie hangt er nog naast
maar er zit een nieuwe in. Die mij overhoop schiet.

-----

Dat ze dan maar een paar extra soldaten neer zetten maar dat reswannen is erg storend en 0%
realistisch. Als je in 1 keer door aan valt dan valt het je niet op maar wel als je je verstopt, en
de vijand sluipend 1 voor 1 vermoord.

Kan het niet zonder dat reswannen?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!