Nee, ik bedoel software update voor mn tt910. Daarvoor is 7 beschikbaar. Nu had ik hier al gelezen dat die niet goed werkte met Tytn en bellen via bluetooth. Maar ik had zo snel niet in de gaten dat het tijdens het aanhangen aan mn pc van tomtom-home dit programma bedoeld werd in de updates. Dus na de quickfix stond dit ook opeens op mn tt910. Ik voelde de bui al hangen en ja hoor.. vreselijke brakke verbinding. Ik heb tomtom gelijk gemaild hierover, maar kreeg onderstaande standaard brief. Belachelijk trouwens, want met versie 6 nogwat werkt bellen via bluetooth Tytn-tt910 perfect. dan verwacht je dat na een update van tt910 dit blijft werken toch?
Afijn, ik raad iedereen aan die versie 6nogwat op zijn tomtom in de auto heeft, om niet te upgraden naar 7nogwat. Dwz, als je ermee wilt blijven bellen.
Ik heb gelukkig wel een backup gemaakt bij aankoop, dus kan hopelijk zonder problemen terug. En zoveel is er in het halfjaar daarna niet op dat ding gezet. Wilde wel zo nodig eentje met harde schijf er in, maar staat nog steeds niks extra's op
De brief van Tomtom:
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Wij kunnen bij de telefoon die heeft aangegeven in uw e-mail helaas niet garanderen dat deze probleemloos werkt op uw TomTom navigatiesysteem. Deze telefoon staat momenteel niet op onze lijst van ondersteunde apparaten.
Sommige functies van apparaten uit de TomTom GO serie, de TomTom ONE en de TomTom RIDER zijn afhankelijk van de mogelijkheden van de mobiele telefoon waarmee ze verbonden worden.
Wij streven er naar ondersteuning te bieden voor zoveel mogelijk apparaten. Binnen de telefoonmarkt wordt er echter gebruik gemaakt van verschillende Bluetooth™-verbindingsprotocollen. Naast deze verschillende manieren waarop Bluetooth™-verbindingen tot stand worden gebracht kan de werking ook per softwareversie per fabrikant verschillen.
Vanwege de bovenstaande redenen is het voor ons niet mogelijk om bij elke mobiele telefoon ondersteuning te kunnen bieden bij alle verschillende typen telefoons met alle verschillende functies.
Onze testafdeling is constant bezig met het uitvoeren van testen op apparaten die op de markt verschijnen. Wanneer mogelijk maken wij aanpassingen aan de software om zo de ondersteuning voor apparaten te kunnen uitbreiden.
Wij zullen in de toekomst de ondersteuning van de verschillende apparaten blijven uitbreiden. Wij streven er naar onze navigatiesystemen geschikt te maken voor zoveel mogelijk types telefoons. Wanneer een telefoon geschikt is voor gebruik op de verschillende navigatiesystemen vermelden wij dit op de compatibiliteitslijst.
Door te klikken op de onderstaande link kunt u de huidige compatibiliteitslijst bekijken.
• Link:
http://www.tomtom.com/phones (TomTom GO/ONE/RIDER - Compatibiliteit telefoons)
Indien er nieuwe telefoons worden ondersteund zal de compatibiliteitslijst worden aangepast.
Omdat het aanbod van mobiele telefoons zeer frequent veranderd, is het goed mogelijk dat een telefoon die momenteel niet ondersteund wordt, in een later stadium wel ondersteund zal worden.
Wanneer een telefoon niet ondersteund wordt, betekent dit niet per definitie dat deze niet goed zal werken met uw TomTom navigatiesysteem. Omdat wij geen probleemloze werking kunnen garanderen kunnen wij naast de onderstaande tips hier geen verdere ondersteuning voor bieden.
Tip 1: Het is in sommige gevallen wel mogelijk een verbinding in te stellen met de telefoon. Wij kunnen dan nog geen garantie geven dat het probleemloos zal werken. Bij het instellen van de telefoonverbinding krijgt u bij een van de laatste schermen de mogelijkheid het type telefoon te selecteren. Kies in dit geval een telefoon van hetzelfde merk. Op deze manier is het soms mogelijk gebruik te maken van de telefoonmogelijkheden.
Tip 2: Wijzig de Bluetoothvoorkeuren.
Opmerking: Niet van toepassing voor apparaten uit de TomTom ONE-serie en de GO 300.
• a. Kies in het hoofdmenu de opties [Wijzig voorkeuren->Bluetooth voorkeuren->Geavanceerd].
• b. Controleer of er een vinkje staat bij de functies die u wilt gebruiken en kies op [OK].
• c. Indien u in het scherm komt met de titel [Inkomende gesprekken: ] kies u de onderstaande optie:
• Te kiezen optie: “…kunnen NIET worden aangenomen tijdens toegang tot draadloze gegevens”
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team