Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KneoK schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:56:
[...]

Vooral veel blauw herken ik wel als de kleuren door FXGen moeten worden bepaald. Je hebt echt native AmbX ondersteuning nodig voor de mooiste effecten (Far Cry 2 bijvoorbeeld, COD4, Crysis, HAWX, zie wiki voor overige games).
Ik merk ook dat het allemaal nét iets te blauwig is (als ik films in VLC afspeel, maar ook in Oblivion)
Is er een manier om de kleuren te calibreren?

Verder wel geweldig spul, alleen wat stom dat dat Aurora Synesthesia aero uitschakelt (win7). Is er een manier om dat te omzeilen, want dat is wel heel erg suf.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik gebruik op dit moment de laatste BETA software en daarmee is het mogelijk om de kleurweergave enigszins te wijzigen naar eigen smaak.

- 2 new sliders have been added to the preferences panel. This allows users to change the saturation and brightness of all of their automatic effects e.g. Brightness and saturation turned up to 150%, screen shows a dim pink colour, the lights would display a much more vivid reddish-pink colour. The new FXGen release enables this functionality.

Bovenstaande wordt mogelijk met FXGen 3.5.10 en Control Panel 1.2.3
anandus schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:58:
[...]
Ik merk ook dat het allemaal nét iets te blauwig is (als ik films in VLC afspeel, maar ook in Oblivion)
Is er een manier om de kleuren te calibreren?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2009 14:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:28:
Ik gebruik op dit moment de laatste BETA software en daarmee is het mogelijk om de kleurweergave enigszins te wijzigen naar eigen smaak.

- 2 new sliders have been added to the preferences panel. This allows users to change the saturation and brightness of all of their automatic effects e.g. Brightness and saturation turned up to 150%, screen shows a dim pink colour, the lights would display a much more vivid reddish-pink colour. The new FXGen release enables this functionality.

Bovenstaande wordt mogelijk met FXGen 3.5.10 en Control Panel 1.2.3

[...]
Ah, interessant.
Moest wel even uit- en weer inloggen na installatie, lampjes deden het opeens niet, en het is nog een beetje beta (heb opeens 2 keer zoveel apparaten in ambx control panel -> hardware. Maar da's niet echt storend, de niet bestaande apparaten disabled.
Edit: Oh, nu zijn ze weg :P).

De saturation werkt best goed, al werkt het vooral richting oranje-rood-roze, geloof ik, maar ik moet nog een beetje pielen :)

Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Sorry om hier even te storen, maar ben op zoek naar een sympathieke Nederlander (of Belg die even de grens over wilt).

Blijkbaar staan de amBX Starter Kits in NL slechts aan 25 euro (oa bij Computerland), terwijl ze hier "iets" meer kosten.

Ben dus op zoek naar een sympathieke, joviale Tweaker die voor mij een dergelijke set wenst te halen en vervolgens op te sturen naar mij (of we kunnen bv. in Sluis afspreken).

Natuurlijk staat hier een kleine vergoeding tegenover ;)

Bij interesse graag een DM of een mailtje (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

fonzamundo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:47:
Sorry om hier even te storen, maar ben op zoek naar een sympathieke Nederlander (of Belg die even de grens over wilt).

Blijkbaar staan de amBX Starter Kits in NL slechts aan 25 euro (oa bij Computerland), terwijl ze hier "iets" meer kosten.

Ben dus op zoek naar een sympathieke, joviale Tweaker die voor mij een dergelijke set wenst te halen en vervolgens op te sturen naar mij (of we kunnen bv. in Sluis afspreken).

Natuurlijk staat hier een kleine vergoeding tegenover ;)

Bij interesse graag een DM of een mailtje (zie profiel)
Bij Computerland zijn ze ook best sympathiek, heb daar een setje besteld en twee dagen later belde de TPG mijnheer aan met een grote doos in z'n hand :) Ze zijn overigens niet zo sympathiek, dus het kost je nog steeds 25 Euro (en een paar stuivers verzendkosten) :P Kun je gewoon met iDeal oid betalen.

Edit: ik begrijp dat je in België woont ? Ik weet niet of ze zo sympathiek zijn om ook daar naar te verzenden, zou je even een mailtje moeten sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 22-12-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Niet online
KneoK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:50:
[...]

Bij Computerland zijn ze ook best sympathiek, heb daar een setje besteld en twee dagen later belde de TPG mijnheer aan met een grote doos in z'n hand :) Ze zijn overigens niet zo sympathiek, dus het kost je nog steeds 25 Euro (en een paar stuivers verzendkosten) :P Kun je gewoon met iDeal oid betalen.

Edit: ik begrijp dat je in België woont ? Ik weet niet of ze zo sympathiek zijn om ook daar naar te verzenden, zou je even een mailtje moeten sturen.
Inderdaad, dat is het probleem. Heb al even op de site gekeken en daar zwijgen ze in alle talen over verzending naar België. Vandaar mijn zoektocht naar de sympathiekste Nederlander / Tweaker _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zeg, plaats je oproep op de FP in de afdeling V&A. Mogelijk heb je daar meer kans op succes.
fonzamundo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:08:
[...]

Inderdaad, dat is het probleem. Heb al even op de site gekeken en daar zwijgen ze in alle talen over verzending naar België. Vandaar mijn zoektocht naar de sympathiekste Nederlander / Tweaker _/-\o_

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:15:
Ik zeg, plaats je oproep op de FP in de afdeling V&A. Mogelijk heb je daar meer kans op succes.

[...]
Staat er al, maar zakt zo snel naar de bodems van de lijst :(
V&A gevraagd: Philips amBX Starter Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-=OFFTOPIC=-
Als de informatie van TNTpost correct is komen er ruim 25 euro aan extra verzendkosten (tot 10Kg) bovenop de aanschafprijs + standaard verzendkosten. Dat wordt dus minimaal 55 euro bij een nieuwe set aangekocht bij Computerland.

Is de 2ehands markt in Belgie niet interessant voor je? Ik kwam na even zoeken het volgende aanbod tegen.
fonzamundo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:20:
[...]

Staat er al, maar zakt zo snel naar de bodems van de lijst :(
V&A gevraagd: Philips amBX Starter Set
-=ONTOPIC=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Niet online
Heb de tweedehandsmarkt inderdaad ook al overwogen, maar aangezien de meeste aanbiedingen zich ook aan de andere kant van het "o zo grote" België bevinden en de Belgische posterijen ook errrrrrrrrrrrrrrrg duur zijn, komt het me nog voordeliger uit om deze nieuw te kopen in NL en te laten bezorgen.

Bij deze dan nog steeds een warme oproep aan alle NL Tweakers om mij te helpen ;)
(en hardware-lover zie je mail :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:16

n00bs

Het is weer Zomer!

na mijn vorige posting, merkte ik gisteren dat mijn pc bijzonder traag was.
Uiteindelijk alle Philips meuk uitgeschakeld en de PC reageert weer snel.

Philips heeft dus na al die maanden nog steeds de traagheid m.b.t. Windows 7 64 bit niet opgelost!
Ik had deze set gekocht en heb hem maar heel kort kunnen gebruiken. In XP werkte het als een zonnetje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaGoob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 07:38
ja de software is ook nog niet helemaal 64bit compatible :P vandaar dat het misschien raar loopt,

ik heb de premium set gekregen voor kerst en echt .. wat een spul ! slaat inderdaad wel wat naar de blauwe kant , maar vind ik niet hinderlijk ofzo.

paradigit heeft nog een zooi staan en 66 euro voor de volledige 2.1 set met tril en fans :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarschijnlijk overbodig, maar op win7 32bit werkt het als een zonnetje. De processen gebruiken ook 0% cpu-kracht enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik heb nu ook maar eens een starterkitje gekocht, maar om de een of andere reden ziet de amBX Control Panel geen hardware (als ik de hardware wil configureren). Iemand een idee?

*Ik heb Win7 x64.

[ Voor 5% gewijzigd door HotFix op 28-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:00
HotFix schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:05:
Ik heb nu ook maar eens een starterkitje gekocht, maar om de een of andere reden ziet de amBX Control Panel geen hardware (als ik de hardware wil configureren). Iemand een idee?
Win7?
Volg dit eens en kijk wat je resulaten zijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32842808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Hallelujah, het werkt!
Nu kan ik lekker de rest configureren :)

Ik moet nog wel even uitvogelen hoe ik extra programma's aan het werk kan krijgen. Ook werkt WMP nog niet, en die staat er standaard in. Weet iemand hoe ik het dus goed aan kan zetten? Illuminate en Direct Control werken in elk geval wel, maar de boel werkt nog niet automatisch.

[ Voor 68% gewijzigd door HotFix op 28-12-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Ik heb deze set ook gekocht. Volgens mij werk thet onder Windows 7 x64.
Alleen er komt een gruwelijk irritante ruis uit de boxen... En het is ook wel jammer dat je niet hardwarematig de set harder of zachter kan zetten... De knop aan de zijkant is software matig...

Weet iemand waar die irritante ruis vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HotFix schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:30:
Hallelujah, het werkt!
Nu kan ik lekker de rest configureren :)

Ik moet nog wel even uitvogelen hoe ik extra programma's aan het werk kan krijgen. Ook werkt WMP nog niet, en die staat er standaard in. Weet iemand hoe ik het dus goed aan kan zetten? Illuminate en Direct Control werken in elk geval wel, maar de boel werkt nog niet automatisch.
WMP doet het niet.
Althans, alleen voor geluid, voor video moet je een andere mediaspeler gebruiken zoals VLC of je moet Aurora Synesthesia installeren :)
eX0duS schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:12:
Weet iemand waar die irritante ruis vandaan komt?
Misschien een niet-geaard stopcontact?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 28-12-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Zou je wel zeggen ja, maar de stroomkabels van de ambx zijn ook niet geaard... De PC zit wel in een geaarde stekkerdoos, maar de stekkerdoos zelf is niet geaard.. Als je begrijpt wat ik bedoel. :P

Je hoort de ruis constant, en is erger als je bijvoorbeeld met je internet browser aan het scrollen bent...

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 28-12-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eX0duS schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:23:
Zou je wel zeggen ja, maar de stroomkabels van de ambx zijn ook niet geaard... De PC zit wel in een geaarde stekkerdoos, maar de stekkerdoos zelf is niet geaard.. Als je begrijpt wat ik bedoel. :P
Oh :+
Je hebt gelijk. Wat suf.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 28-12-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Aansluiten op een geaard stopcontact heeft geen effect, probleem blijft... :X

/edit
Na installeren van een Audigy 4 nergens nog last van...

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 28-12-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik heb hem, net zoals mijn bruder ex0dus ook gekocht maar ik heb een ander probleem.

Heb de speakers, woofer en main kastje aangesloten (bar en fans niet).
Hij hij klikt om 2 seconde, alsof hij ana en uit klikt. Mijn broer zei dat die van hem klikt als hij aan gaat. Maar die van mij probeert steeds aan te gaan volgens mij?

Het knopje op de speaker voor aan/uit knippert ook mee, wel op een beetje vage ongecontroleerde manier naar mijn idee.

Runtime Error!
Program: C:\Program Files\amBX\Illuminate\Illuminate.exe

Ook de event manager :(

[ Voor 31% gewijzigd door Bender op 29-12-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Gisteren mn 2e starters set besteld!
Ik ga ze alletwee op mn bureau zetten, maar misschien trek ik er eentje door naar mn tv als ik ergens goede, goedkope lange usb kabels tegen kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Triloxigen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:23:
Heb de speakers, woofer en main kastje aangesloten (bar en fans niet).
Hij hij klikt om 2 seconde, alsof hij ana en uit klikt. Mijn broer zei dat die van hem klikt als hij aan gaat. Maar die van mij probeert steeds aan te gaan volgens mij?
Bij mij klikt-ie ook als ik mijn computer aanzet (en ook alleen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
anandus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:03:
[...]
Bij mij klikt-ie ook als ik mijn computer aanzet (en ook alleen dan).
Maar bij mij doet hij niks anders en de hele tijd, dat is het enige geluid wat er uit komt zeg maar ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Triloxigen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:36:
[...]

Maar bij mij doet hij niks anders en de hele tijd, dat is het enige geluid wat er uit komt zeg maar ;x
Misschien een kabelbreuk of losse connector ergens ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Na het installeren van Win7 zijn de software problemen opgelost.

Na het omruilen van de set tegen een andere zijn alle problemen opgelost. Defecte hardware dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb hem vandaag ook maar gehaald. Geweldig speelgoed. Duurde even voordat ik alles aan de praat had onder win7 64b.
Heb echter 1 probleem en dat is de volumeknop. Ik kan er aan draaien wat ik wil maar er komt geen reactie. Iemand hier een oplossing voor?

edit:
Na even experimenteren kom ik er achter dat geen enkele knop het doet.

[ Voor 13% gewijzigd door The Dolf op 30-12-2009 00:37 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb je het geluid wel aangesloten via de jack plug?
De volume knop is softwarematig, dus als het goed is moet je Windows volume ook mee draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
De volumeknop is bij mij ook niet zo handig.
Ik heb 2 geluidsspelers, de AMBX set en een logitech quickcall.

De AMBX set stelde echter het geluid van de quickcall in, dus dat schoot niet op. Heb toen de primary aangepast en dat gaat nu wel goed.

Doet de aan/uit knop aan de zijkant het wel? Bij de vorige set had ik ook problemen met die knoppen overigens.

Het knopje mocht van mij wel wat grotere stappen nemen.

Bij het instellen van de hardware, klopt het dat de trilbar niet op het plaatje staat? Hoe kan ik dat ding even makkelijk testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Bender op 30-12-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, het volumeknopje is gekoppeld aan het Windows-volume.
Dus als je het volume verandert, dan verander je dus het volume van je pc en niet van de speakers.
Iets wat ik persoonlijk best zonde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ja hoor, problemen zijn weer terug... :/

Ik had nog problemen met de fans, dus had de wiki gevolgt;
http://www.ambx.com/wiki/Installation#Windows_7

Na een reboot;
Runtime Error!
Program: C:\Program Files\amBX\Effects\amBX Event Manager.exe

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
eX0duS schreef op woensdag 30 december 2009 @ 07:52:
Heb je het geluid wel aangesloten via de jack plug?
De volume knop is softwarematig, dus als het goed is moet je Windows volume ook mee draaien...
Als je audioGen (ofzoiets) deinstalleerd gaat het volume niet meer via windows zelf
maar kan je het volume ook niet aanpassen via de speakers..
dus ze blijven op 1 stand staan, en dan moet je alsnog het windows volume via windows of je toetsenbord besturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Triloxigen schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:32:
Doet de aan/uit knop aan de zijkant het wel? Bij de vorige set had ik ook problemen met die knoppen overigens.
Nee, die deed het ook niet. Ben terug naar de winkel gegaan en heb daar de rechterspeaker om kunnen wisselen en nu doet ie het wel.
Bij het instellen van de hardware, klopt het dat de trilbar niet op het plaatje staat? Hoe kan ik dat ding even makkelijk testen?
Die staat wel op het plaatje.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben van win xp naar win 7 64bit gegaan.
Heb een Ambx starterskit en heb het spulletje werkend nu.
Alleen kan ik met Illuminate niks instellen, normaal als je dubbelklikt op het icoontje krijg je het menutje met kleur instelling etc.
Maar nu krijg ik geen menu niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
ik krijg beide menu's zowel als ik links dubbel klik, of rechts klik
ook onder windows 7 hoewel ik wel problemen lijk te hebben met presets laden, misschien dat er op het ambx forum iets over te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
Heb inmiddels na de geweldige review op T.net ook een set aangeschaft, de volledige. Ondanks dat ik op Win7 64bit zit had ik geen problemen met de installatie, met dank aan de goede links die hier zijn geplaatst. Wat mij echter wel tegenviel is om het aan de praat te krijgen met films. Ik gebruik bij voorkeur Media Player Classic (HC), maar ondanks dat ik twee versies heb geprobeerd blijven films crashen:

Mijn oorspronkelijke versie - 1.2.908.0 - geeft hetzelfde resultaat als de laatste versie 1.3.1249.0. In beide gevallen betreft het de x86 versie, dus daar ligt het ook niet aan. Zowel met de Haali splitter via CoreAVC alswel met aanbevolen EVR Custom Pres loopt MPC vast wanneer er een film wordt geselecteerd.

Enige ideeën hoe ik hier morgen verder mee zou kunnen pielen? Ik hoor het graag.

Overigens vallen de speakers me ook heel niet tegen, leuke vervanger van mijn 10 jaar oude stereo die alles via AUX deed. Even wennen aan het geluid, maar als alles een beetje is afgesteld klinkt het voor de prijs zeer degelijk. Als metalliefhebber echter toch een beetje een afrader, omdat het heel moeilijk is om gitaren en vocalen lekker afgestemd te krijgen. De speakers schieten op het belangrijke middenvlak net iets te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cctl01 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:07:
ik krijg beide menu's zowel als ik links dubbel klik, of rechts klik
ook onder windows 7 hoewel ik wel problemen lijk te hebben met presets laden, misschien dat er op het ambx forum iets over te vinden is?
Heb het probleem gevonden.
Het ligt aan Ultramon(progje voor dualscreen), als deze uitstaat krijg ik het menu wel gewoon.
De ultramon die ik nu heb is een beta versie dus maar even een andere versie proberen.
Maar toch bedankt.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
In navolging van mijn vorige post hier nog een volgende probleem:

Mij valt namelijk op dat mijn rechterspeaker de kleur groen zeer dominant is. Sterker nog, het lijkt alsof er eentje compleet bij iedere kleur vol brand, totdat hijzelf wordt gedimd (dus door minder dan 10% te geven als gekeken wordt in de Philips amBX software (waar je alles individueel kan testen en scenes kan maken). Ik kan iedere kleur selecteren die ik wil, feit is dat groen dominant is, en zeker in films kan het dus heel storend zijn omdat bij een bijna donkere scene er dus een graslandschap wordt weergegeven. Bij een klein vuurtje heb ik een stoplicht voor mijn neus.

Mistake by design? Driverfout die ook voor jullie te reproduceren is? (brightness slider naar bijna nul) Of gevalletje RMA?

EDIT:

Na gisteren en leuke achtergrond kleur gehad te hebben (blauw, net op de grens waarbij er wel of geen factor groen bij zou moeten), bleef mijn rechter speakerlicht switchen tussen donkerblauw en blauwgroen. Uiteindelijk ging hij niet meer terug. Ook vanochtend, na een nacht zonder stroom, werkte de speaker compleet naar behoren en gaf hij alle kleuren mooi weer.

Het enige waar ik nu nog mee zit is de compatibility met MPC HC. Soms doet hij het prachtig, vaak loopt hij vast. Het beste resultaat heb ik bij gewone DVD's. Hoewel een Lord of The Rings @1080p het gisteren ook prachtig deed. Geweldige ervaring. Mocht iemand hier echter nog advies over hebben of een winnende configuratie suggestie kunnen doen, ik houd me aanbevolen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Cid Highwind op 06-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
Ik heb een irritant probleempje met de wallwasher. Ik heb een starter kit van Ibood gekocht paar maanden geleden.

Mijn middelste led van de wallwasher daar knipperen of flashen er 2 ledjes. Dit doet hij alleen bij de kleur wit. Alles is heel rustig, behalve bij de middelste ledjes van de wallwasher. Er zijn daar 1 of 2 ledjes die onregelmatig knipperen. Is dit een defect? Of wat zal het zijn? Bij andere kleuren zie je het niet.

Edit: Bij de kleur lichtblauw zie je het ook een beetje. Hoe lichter en hoe witter je de kleur maakt. Dan begint hij de knipperen... Best vervelend eigenlijk..

[ Voor 15% gewijzigd door Kuhr89 op 06-01-2010 14:31 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Momenteel tijdelijk een setje staan. Na het weekend komt mijn eigen set. Het valt me op dat de software niet erg ver is op bepaalde punten. Een soort van kleur calibiratie zou fijn. Vooral het blauw overheerst een beetje. Heeft iemand al ergens iets gevonden over modificaties? Het lijkt me dat je met bijvoorbeeld een klein weerstandje de blauwe kleur al flink kunt tegen gaan. Aurora Synthesia geeft met zijn witbalans wel betere kleuren, maar deze doet het in films weer minder mooi als de originele software vind ik. Ik verwachte eigenlijk dat het internet vol zou staan met modificaties van allerlei tweakers, maar het valt me een beetje tegen. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iemand tips? Lees even terug in dit topic want er is een Beta versie van AMBX control verschenen waarbij de lichtsterkte en kleur beiden d.m.v. een schuifregelaar geregeld kunnen worden. Het is nog geen 100% oplossing maar het is beter dan niets.
Bumpy_NL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:19:
Momenteel tijdelijk een setje staan. Na het weekend komt mijn eigen set. Het valt me op dat de software niet erg ver is op bepaalde punten. Een soort van kleur calibiratie zou fijn. Vooral het blauw overheerst een beetje. Heeft iemand al ergens iets gevonden over modificaties? Het lijkt me dat je met bijvoorbeeld een klein weerstandje de blauwe kleur al flink kunt tegen gaan. Aurora Synthesia geeft met zijn witbalans wel betere kleuren, maar deze doet het in films weer minder mooi als de originele software vind ik. Ik verwachte eigenlijk dat het internet vol zou staan met modificaties van allerlei tweakers, maar het valt me een beetje tegen. Heeft iemand tips?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Dat is goed om te lezen. Zondag ga ik het uit proberen. Bedankt voor de tip! Ik vind het toch wel een beetje vreemd dat zoiets niet eerder softwarematig op te lossen was. De software vind ik sowieso niet echt heel overzichtelijk. Ik heb het idee dat er veel meer uit te halen is. Een handmatige calibiratie met wat test schermen zou de kleur overeenkomst goed moeten krijgen. Dit leek me voordat ik het product had getest al een belangrijke feature. Zou zoiets lastig zijn om te integreren door het ambx team? Verder is het wel prettig kijken naar films. Mijn ambient halogeenlampje kan nu uit ;).

edit: Nederlands is niet mijn sterkste punt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bumpy_NL op 08-01-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
hmz.. het probleem is nu weg.. naja hopen dat het weg blijft.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Heb mijn wallbasher maar even 'gesloopt' en uit elkaar gehaald. Hij was zwaar te groot voor achter mijn scherm. Had hem eerder achter de tv geplaatst, maar aangezien ik hem op die manier nooit aan had vond ik het maar zonde om te laten staan.

T zijn een beetje crappy pics, maar het is zichtbaar wat ik heb gedaan... de manier waarop het vast zit is tijdelijk, wou eerst het effect zien!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v361/CripkilleR/IMAG0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v361/CripkilleR/IMAG0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Badie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:56:
Heb mijn wallbasher maar even 'gesloopt' en uit elkaar gehaald. Hij was zwaar te groot voor achter mijn scherm. Had hem eerder achter de tv geplaatst, maar aangezien ik hem op die manier nooit aan had vond ik het maar zonde om te laten staan.

T zijn een beetje crappy pics, maar het is zichtbaar wat ik heb gedaan... de manier waarop het vast zit is tijdelijk, wou eerst het effect zien!

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, da's eigenlijk best cool, kan ik m'n monitor weer wat verder tegen de muur zetten. Misschien dat ik binnenkort ook maar eens twee setjes opensloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
Heb de 2 'palen' ook gedemonteerd. Heb deze 2 aan de zijkant van mn bureau geplaatst. Nu is mn hele bureau verlicht. Werkt voor mijn gevoel beter en het kost haast geen ruimte.. de ledjes zijn zeker veller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krijg je zo niet meer een "hotspot" effect? Dus een minder egale lichtspreiding?
Ik twijfel er ook over om een set (of twee) te demonteren (ik heb er nog 2 in de doos liggen) en zo achter mijn plasma te monteren. Bij mijn bestaande opstelling met de wallwasher aan de bovenzijde van de TV, wordt mijn hele witte achterwand tamelijk egaal verlicht, ik ben bang dat dit niet meer het geval zal zijn na demontage.
Badie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:40:
Heb de 2 'palen' ook gedemonteerd. Heb deze 2 aan de zijkant van mn bureau geplaatst. Nu is mn hele bureau verlicht. Werkt voor mijn gevoel beter en het kost haast geen ruimte.. de ledjes zijn zeker veller.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinerama
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01

Cinerama

There are my lovely boys!!!

Ben in het bezit van alleen de amBX licht set.Ik gebruik windows 7 64 bit. Heb de ambx software automatisch geupdate tot de nieuwste versie. Spellen worden herkend en maken ook goed gebruik van de lichten.

Ik heb alleen problemen met 1 spel, namelijk company of heroes. Deze wordt wel herkend. Ik kan ook het profiel instellen (defeault, first persoon, real time strategy) maar de lichten werken gewoon niet bij deze game.

Ongeveer driekwart jaar geleden was ik in het bezit van de volledige set (inclusief trilbalk en ventilatoren) ik draaide toen vista 64bit en een oudere versie van de amBX software. Toen werkten de lichten wel gewoon

Zou iemand met windows7 64bit en company of heroes kunnen testen of hij dit probleem ook heeft?

Scientific research has shown that for every sniper in your team, your chances of winning decrease by 25%. Remember kids: Less snipers in your team = more win for your team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
hardware-lover schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:31:
Krijg je zo niet meer een "hotspot" effect? Dus een minder egale lichtspreiding?
Ik twijfel er ook over om een set (of twee) te demonteren (ik heb er nog 2 in de doos liggen) en zo achter mijn plasma te monteren. Bij mijn bestaande opstelling met de wallwasher aan de bovenzijde van de TV, wordt mijn hele witte achterwand tamelijk egaal verlicht, ik ben bang dat dit niet meer het geval zal zijn na demontage.

[...]
Ja dat klopt, je moet hem wel iets meer van de muur plaatsen aangezien het witte plaatje het licht verdeeld. Op mijn 2e foto is dit wel te zien. Heb nu de 2 zijkanten ook daadwerkelijk aan de zijkant gemonteerd van mn scherm.. Het effect wordt er duidelijk beter op. Dichterbij wordt inderdaad een 'hotspot'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Cinerama schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:48:
Ben in het bezit van alleen de amBX licht set.Ik gebruik windows 7 64 bit. Heb de ambx software automatisch geupdate tot de nieuwste versie. Spellen worden herkend en maken ook goed gebruik van de lichten.

Ik heb alleen problemen met 1 spel, namelijk company of heroes. Deze wordt wel herkend. Ik kan ook het profiel instellen (defeault, first persoon, real time strategy) maar de lichten werken gewoon niet bij deze game.

Ongeveer driekwart jaar geleden was ik in het bezit van de volledige set (inclusief trilbalk en ventilatoren) ik draaide toen vista 64bit en een oudere versie van de amBX software. Toen werkten de lichten wel gewoon

Zou iemand met windows7 64bit en company of heroes kunnen testen of hij dit probleem ook heeft?
Je kan proberen wat ik bij iedere game doe: Alle processen afsluiten via task manager, dan wanneer de game is opgestart de boel weer opstarten (via DirectControl) en dan het amBX control center openen om het vinkje aan te zetten en het profiel te selecteren. Vervolgens weer terug gaan naar de game.

Voor mij is dat eigenlijk de workaround omdat amBX zo goed als ieder spel doet crashen bij de start: Guitar Hero World Tour, Demigod, Torchlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Werkt bij jullie de basspeaker ook op de linkerspeaker?
Als ik al het geluid alleen op rechts zet (met winamp) dan heb ik geen bas, als ik alles naar links zet wel.

Denk dat het zo ontworpen is, maar vroeg het me af gezien mijn rechterspeaker het niet altijd even lekker doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 08:34

Cheezus

Luiaard

Cid Highwind schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Voor mij is dat eigenlijk de workaround omdat amBX zo goed als ieder spel doet crashen bij de start: Guitar Hero World Tour, Demigod, Torchlight.
Ik had hier ook last van, het bleek dat er een x32 amBX service werd gestart en een x64 (ik gebruik vista x64). De x32 variant zorgde ervoor dat de meeste games crashten bij het starten. Deze heb ik gewoon verwijderd uit de ambx map zodat hij niet meer gestart kan worden en sindsdien heb ik geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Sinds dat ik het setje heb loopt regelmatig IE8 vast onder win7 64b. hebben meer mensen hier last van?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, heb het wel bij VLC als ik een volgende video open zonder de huidige eerst te sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je hem open maakt kan je hem dan ook gewoon weer terug in elkaar zetten?
Of moet je hem letterlijk open slopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Er was ooit eens sprake van een PS3-versie van amBX, is dit een dood project of doen ze er nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

The Dolf schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:54:
Sinds dat ik het setje heb loopt regelmatig IE8 vast onder win7 64b. hebben meer mensen hier last van?
Als je de postings teruggelezen hebt, zou je ook lezen dat ik met Win7 Ultimate 64bit, alleen maar problemen heb met die set. Het enige wat niet voor problemen zorgt is alles verwijderen en dat ding uitzetten ;)

In het beste geval werkt enkel de Illuminate applicatie, zonder de rest. Vooral die andere software zorgt voor extreme traagheid op willekeurige momenten, crashes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik draai al ruim een maand, ik denk zelfs wel langer met amBX en 64bit geheel probleemloos.
Ik heb op die wiki een install guide gevolgd.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rynji schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:44:
Ik draai al ruim een maand, ik denk zelfs wel langer met amBX en 64bit geheel probleemloos.
Ik heb op die wiki een install guide gevolgd.
Ja dat heeft iedereen hier denk ik wel gedaan ;)
Ik hoor overigens wel vaker IT'ers melden dat hun PC goed draait, maar na wat korte testjes vind ik het meestal nooit zo geweldig draaien ;)

Het ligt dus maar net aan de verwachtingen van een individu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
En ik ben weer terug bij af, weer contstant errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik zit te denken nog twee starter kitjes aan te schaffen, maar daarvoor heb ik wel een langere usb-kabel nodig (namelijk voor achter/naast de bank). Zou dat veel uitmaken? en zou je ook twee complete sets in het configuratieprogramma van amBX links en rechts kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Met veel moeite heb ik door middel van de Wiki-Guide de drivers op Windows 7 X64 gekregen. Dat draaide een tijdje prima tot na een tijdje alle HL2 gebaseerde games het niet meer deden....uninstall van drivers en voila.

Kortom heb je windows7 X64, zet je amBX maar weer in de kast :{

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Bij mij werkt mn (dual) ambx set op Windows 7 perfect, in alle games (HL2, Defcon, L4D, MW1 en 2, Aion).
Ook bij Quicktime en Gomplayer werkt het perfect.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het werkte hier ook prima, echter soms wat vage haperingen. en na een tijdje wouden HL2 gebaseerde games niet meer starten ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

Ghostrider schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:06:
Met veel moeite heb ik door middel van de Wiki-Guide de drivers op Windows 7 X64 gekregen. Dat draaide een tijdje prima tot na een tijdje alle HL2 gebaseerde games het niet meer deden....uninstall van drivers en voila.

Kortom heb je windows7 X64, zet je amBX maar weer in de kast :{
Er zijn zoveel mensen die amBX perfect hebben draaien onder Windows 7 x64, waaronder ikzelf. Ik denk dat je het probleem eerder bij jezelf moet zoeken.

Ik heb overigens niks van HL2 geinstalleerd, wellicht is het toch niet compatible. Met andere games zoals UT, MW2 en rFactor werkt het in elk geval wel perfect.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
amBX werkt perfect en zonder problemen bij mij onder wi 7 x64 met CS:S en TF2 :-)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Smarron schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:47:
[...]
Er zijn zoveel mensen die amBX perfect hebben draaien onder Windows 7 x64, waaronder ikzelf. Ik denk dat je het probleem eerder bij jezelf moet zoeken.

Ik heb overigens niks van HL2 geinstalleerd, wellicht is het toch niet compatible. Met andere games zoals UT, MW2 en rFactor werkt het in elk geval wel perfect.
Ik heb exact dezelfde problemen en nog wel meer mensen. Dat is geen toeval meer.
Overigens was dit bij mij al vanaf het begin dat Win 7 er net op stond.

Ik weet zelf het nodige wel van hardware, software en tweaken, maar ook sporadisch vage haperingen wanneer AMBX geinstalleerd staat en zonder de AMBX alles perfect loopt wat ook in de benches is terug te zien.

Misschien heb jij het probleem niet op een Win 7 64bit ultimate versie of misschien ben jij een minder intensieve computer gebruiker en merk jij het daardoor niet zoals ik en Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocDtje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 12:52
Hallo,

even een vraagje tussendoor. Is er iemand die weet hoe je de Event Manager van ambX kan koppelen aan Outlook. Wil graag een 'lichtalert' als er nieuwe mail binnenkomt, maar volgens mij werkt het alleen met Live Mail (niet getest overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]
hoeveel ruimte heb je hiermee gewonnen? bij mij staat mn scherm zo'n 10-15cm van de muur af nu, vind ik erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Een kleine tip voor de mensen op Windows 7 64bit. Mochten je spellen crashen, probeer eens de services ambFXGen te stoppen, en vervolgens ze opnieuw op te starten door het Control Panel aan te roepen. Dit is eigenlijk mijn 100% werkende work-around. Het enige spel wat nu nog problemen heeft is Crysis in de DX10 modus. Onder DX9 werkt het zonder problemen. Jammer, want nu moet ik een DX10 ini draaien onder DX9, wat de framerate niet ten goede komt.

Overigens, voor het killen van de service heb ik een simpele snelkoppeling gemaakt met het volgende doel:
code:
1
C:\Windows\System32\wbem\WMIC.exe process where name="amBXFxGen.exe" call Terminate

Hoef je niet iedere keer CTRL SHIFT ESC te drukken. :)

Ik hoop dat het werkt voor jullie met problemen, want het is een erg leuke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
Jammer ik heb de starterskit maar krijg het niet goed aan de praat.

1. Eerst heb ik de laatste drivers van de Philips site gedownload, amBX werkte toen alleen in Windows, niet in WinAmp, games toen nog niet getest.

2. Toen las ik hier dat je drivers van de amBX site moet hebben van http://www.ambx.com/setting-up-your-ambx-software. Eerst weer alles verwijderd en deze drivers geïnstalleerd en helemaal ge-update. Het werkte toen in Windows en WinAmp, maar nog niet in games, ik miste toen ook de optie amBX-software in het control panel van amBX.

3. Bij het opruimen van de doos vond ik die firmware-update-CD met drivers, alle drivers toen verwijderd en deze geïnstalleerd hopende dat die ook echt een firmware ging updaten, niks van gemerkt en het werkte toen alleen nog maar in Windows en mijn Steam-overlay in Modern Warfare 2 werkte toen hierdoor ook niet meer.

4. Op het forum van ambx vond ik iemand (klik) die het ook niet aan de praat kreeg op XP en die raadde aan met RegSeeker alles te verwijderen in het register van amBX en Jungo (dat is WinDriver die je ook in Apparaatbeheer ziet na installatie). Alles verwijderd, Jungo ook verwijderd in Apparaatbeheer, en schoon de amBX software geïnstalleerd van punt 2. Nu krijg ik na installatie een melding over een firmware:
Afbeeldingslocatie: http://www.matr1x.nl/ambx_firmware.jpg

5. Dus gekeken of ik handmatig een firmware kan installeren van die firmware CD van punt 3, maar na het uitpakken van de installer vind ik geen losse firmware update.

6. Ik vermoed dat het probleem hem zit in Jungo, hij geeft ook aan Onbekend in Apparaatbeheer en dan WinDriver, maar ik krijg dat helaas niet goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.matr1x.nl/ambx_windriver.jpg

Iemand nog ideeën :? Ik game BTW op mijn XP partitie en daar wil ik amBX ook proberen aan de praat te krijgen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cid Highwind schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:11:
Een kleine tip voor de mensen op Windows 7 64bit. Mochten je spellen crashen, probeer eens de services ambFXGen te stoppen, en vervolgens ze opnieuw op te starten door het Control Panel aan te roepen. Dit is eigenlijk mijn 100% werkende work-around. Het enige spel wat nu nog problemen heeft is Crysis in de DX10 modus. Onder DX9 werkt het zonder problemen. Jammer, want nu moet ik een DX10 ini draaien onder DX9, wat de framerate niet ten goede komt.

Overigens, voor het killen van de service heb ik een simpele snelkoppeling gemaakt met het volgende doel:
code:
1
C:\Windows\System32\wbem\WMIC.exe process where name="amBXFxGen.exe" call Terminate

Hoef je niet iedere keer CTRL SHIFT ESC te drukken. :)

Ik hoop dat het werkt voor jullie met problemen, want het is een erg leuke set.
Ik vind het schandalig dat Philips nog steeds geen werkende drivers heeft voor Win 7 64bit. Zijn nu al vele maanden verder en alles werkt bij mij stabiel op Win 7 Ultimate, behalve dat Philips kreng >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:05
Vandeweek een nieuw connector op mijn linker Light/Speakerpod gezet. Er zat nl een kabelbreuk vlak bij de connector.
Alles doorgemeten en overal een goed verbinding.
Echter bij het aansluiten op de WallWasher heb ik helemaal geen licht meer. Audio werkt gewoon.

Als ik de rechter pod op links aansluit doet die het gewoon. Links op rechts alleen audio, dus aan de wallwasher ligt het niet.

Zou er misschien een extra chip in de connector zitten?

Of heeft iemand nog een linker speakerpod over?? O-) O-)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Het is waarschijnlijker dat je het of niet goed hebt aangesloten, of er zit ergens anders nog een kabelbreuk.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook een tevreden eigenaar van een amBX Starter Kit. Heb er wel even naar moeten zoeken, in België is de enige verdeler Pixmania en die verkoop de starter kit aan, hou je vast, €99!
Dus even verder gezocht en kwam ik bij Paradigit uit. Gelijk eentje gereserveerd en de volgende dag in Maastricht gaan ophalen. Dat autoritje was het zeker en vast waard.

Ik zit enkel met 2 kleine probleempjes:
1) bij het opstarten geeft de amBX Event Manager een runtime error
2) in het Control Panel kun instellen dat je set reageert op windows events alleen is het enable vakje bij mij grijs.
ik draait Win 7 Pro 32bit

Heeft iemand misschien een oplossing voor deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:16:
Ik zit enkel met 2 kleine probleempjes:
1) bij het opstarten geeft de amBX Event Manager een runtime error
2) in het Control Panel kun instellen dat je set reageert op windows events alleen is het enable vakje bij mij grijs.
1) Welke error krijg je dan precies?
2) Event manager geeft een error. Dan is het natuurlijk niet zo gek dat je windows events niet enabled kunnen worden lijkt me.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft deze error aan:
Runtime Error!
Program: D:\Program Files\amBX\Effects\EventManager.exe
This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.

Het schijnt dat ik niet de enige ben met zulke errors, op het amBX forum staan soortgelijke gevallen.
Nog een laatste vraagje, gisteren speelde ik Bioshock met amBX aan maar ik kreeg een enorme framerate drop. Zijn er nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Ik moet nog de AMBX Profiles downloaden. Deze staan bij de amBX Software update, maar er gebeurt niks...

Downloading...
0B/s

En dan een leeg balkje...
Weet iemand hoe ik deze handmatig kan downloaden?

Edit: Zie ook deze post.

[ Voor 17% gewijzigd door R3NC0N op 20-02-2010 12:16 . Reden: link toegevoegd ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:16:
Ik ben sinds kort ook een tevreden eigenaar van een amBX Starter Kit. Heb er wel even naar moeten zoeken, in België is de enige verdeler Pixmania en die verkoop de starter kit aan, hou je vast, €99!
Dus even verder gezocht en kwam ik bij Paradigit uit. Gelijk eentje gereserveerd en de volgende dag in Maastricht gaan ophalen. Dat autoritje was het zeker en vast waard.
Hoelang duurde het voordat je hem op kon halen (tijd tussen reserveren en ophalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Sinds gisteren ook eigenaar van een AMBX setje.

Heb meteen aurora synthesia gedownload. Uitgepakt, in \program files\ gezet. Met audio werkt alles nu, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om aurora te laten reageren op mijn video/browser/desktop.

Heb amBX application manager draaien. Weet alleen niet wat ik moet instellen? Fxgen aan? uit? En waarom krijg ik dan nog geen beeld :(?

Moet ik nog meer doen dan alleen het gedownloade archiefje uitpakken ergens, en dan aurora starten? Mijn audio doet het namelijk wel perfect... En video ook met fxgen.

EDIT : Update Aurora naar 1.06 en het werkt. Nu nog mijn games aan de praat krijgen!

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 23-02-2010 17:24 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 18:31
Heb mijn amBX starter kit besteld, krijg hem van de week binnen! ben benieuwd! :)

ff kijken hoe ik hem het beste achter me scherm kan plaatsen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 11:05
Denk dat ik morgen even naar de Computerland ga om een premium-setje te halen. Vorige week lagen er nog meerdere in hun winkel.

Hoe zit eht trouwens met mensen die vier van die verlichte pilaren hebben waarvan 2 speakers zijn? Zowele en starter als premium gekocht?

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 01-03-2010 01:18 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
]Hoe zit eht trouwens met mensen die vier van die verlichte pilaren hebben waarvan 2 speakers zijn? Zowele en starter als premium gekocht?
ja heb op forum van amBX zelf gelezen dat je flink kan uitbreiden met aantal pilaren + wall washers, de software op je pc ondersteunt dat :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Masco op 01-03-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ben toch maar gegaan voor de starter kit van 25 euro bij Computerland. Eerst even zien hoe dit me bevalt en later dan mss de premium erbij :)

In groningen zijn nog 4 starter kits en 5 premium kits.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 01-03-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
GAIAjohan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:23:
Ik ben toch maar gegaan voor de starter kit van 25 euro bij Computerland. Eerst even zien hoe dit me bevalt en later dan mss de premium erbij :)

In groningen zijn nog 4 starter kits en 5 premium kits.
ja idd, ik krijg de mijne woensdag binnen... en als het bevalt, koop ik mss er nog wel een starter kit bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het systeem werkt ook bij niet ondersteunde spellen. Wel wat minder mooi, maar het werkt zeker.

http://www.youtube.com/watch?v=ZrHPA8Lv2eI

Op de donkerdere stukken dimt eht licht een beetje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
GAIAjohan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:27:
Het systeem werkt ook bij niet ondersteunde spellen. Wel wat minder mooi, maar het werkt zeker.

http://www.youtube.com/watch?v=ZrHPA8Lv2eI

Op de donkerdere stukken dimt eht licht een beetje :).
Gaat er toch om of de game Direct3D ondersteund?, want dan word het ook ondersteund door amBX toch?

en je kan ook dat Aurora Synthesia gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm ik krijg Company Of Heroes niet werkende met ambx. Wordt automatisch herkend, maar ik kkom gewoon niet door de laadschermen heen. Ik krijg streepjes over het beeld en that's it. ambx uit werkt prima..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 09-03-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:25:
Hmm ik krijg Company Of Heroes niet werkende met ambx. Wordt automatisch herkend, maar ik kkom gewoon niet door de laadschermen heen. Ik krijg streepjes over het beeld en that's it. ambx uit werkt prima..
Klopt, sluit het spel of (handmatig relicCOH.exe beindigen via task manager) en dan ook meteen die ambxFXgen beindigen. Als je het spel nu start laad ie wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
peakaboo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:31:
[...]

Klopt, sluit het spel of (handmatig relicCOH.exe beindigen via task manager) en dan ook meteen die ambxFXgen beindigen. Als je het spel nu start laad ie wel door.
Ik heb t werkend :). je moet CoH in dX9 ipv dX10 spelen :). Daarnaast heb ik geen filmpjes meer door -nomovies in het doel van de shortcut te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Heb nu 1 premium set staan. Heeft een tweede (starter) set eigenlijk meerwaarde of is dit geld/ruimteverspilling?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Waarom de hell zijn die Starter Kits niet meer te koop? Ik wil zo'n ding!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
HaTe schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:38:
Omdat ze niet meer gemaakt worden. Vorige week ahd computerland groningen er nog 2.
Ik wil mogelijk nog 1 halen, maar heb er atm de ruimte niet voor ;(

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 11-04-2010 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
bij de computerland hebben ze er nog wel een paar in de winkels (stuk of 5 over het hele land was het donderdag nog dacht k). Maandag ff bellen en misschien willen ze dr wel een opsturen/reserveren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Ik heb via Marktplaats net al een setje gekocht voor 25 incl verzending :) Ik ben erg benieuwd!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
HaTe schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:08:
Ik heb via Marktplaats net al een setje gekocht voor 25 incl verzending :) Ik ben erg benieuwd!
Wel heel strict de installatie voor Windwos 7 volgen die in de FAQ van amBX staat. Anders werkt het simpelweg niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

HaTe schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:38:
Die dingen hebben HEEL lang te koop gestaan, bij de computerland. Maar je hebt gelijk dat ze eigenlijk wel een aantal extra pallets in mogen kopen. Ik blijf het toch een duidelijke toevoeging geven, de lichtjes achter mijn scherm.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Wie heeft hier eigenlijk 2 of meerdere amBX setjes staan? :P
Wat is je ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik!
Ik heb er 2 staan, niet zozeer voor het gamen, al is dat een leuke bijkomstigheid... ik gebruik ze primair als bureaulamp omdat ik vaak tot laat achter mn computer zit (werk).
Ik vind het heerlijk om de sfeer te kunnen veranderen en dat er zoveel licht achter mn monitor is.

En in games werkt het ook goed!
Je kan met de software je punten apart toekennen. Er is echter geen links en rechts voor je wallwasher, alleen een midden, rechts achter en links achter...
Dus ik heb er nu een in het midden gezet (softwarematig) en eentje op links achter... het verschil merk ik niet.
In de pricewatch staat btw een linkje naar een tweakers review van iemand die er 3 heeft :)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste