[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 85.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237248

Die test van de Consumentenbond is inderdaad incl. plasma tv's. Ik zal kijken hoe ik de test in deze topic kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-04 21:41
Wij zijn hier ook nog in afwachting van onze Sony KDL-40D3000 (besteld op 19-09-07). Ik hoor allemaal verschillende berichten over de levering en productie van dit toestel, maar wat is nu precies waar? Dat het toestel uit productie is genomen lijkt zeer onwaarschijnlijk, gisteren heeft Sony nog gemeld dat dit niet het geval is. Zijn er meer in afwachting van dit toestel? Of zijn er toevallig ook mensen die meer informatie kunnen verschaffen? (Ik weet niet of er ook distributeurs zijn met meer informatie, en hier willen/kunnen reageren). Ik hoop het toestel natuurlijk voor de jaarwisseling nog binnen te hebben ;).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:33
Als ik bij het afspelen van een DVD het geluid via mijn versterker weergeef, maar ook het geluid van de D3000 aan laat staan, hoor ik een soort echo. Er is dus sprake van een delay in een van beide. Moet dus steeds het TV geluid helemaal uitzetten. Is dat normaal of heeft dit iets te maken met de aansluitingen/instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

TF schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:46:
[...]

even kijken....
TV: 32D3000EAP
Alphacrypt versie 3.11, 12 maart 2007, EuroBoor V2.00C
Er staat verder geen type op mijn Alphacrypt kaart
Multikabel
Smartcard eerste 4: 4015

Zenders heb ik ingesteld na die migratie van Multikabel. zon 2 maand geleden
Dank je TF.

Je schreef afgelopen vrijdag dat je wél het Informatiekanaal (mosaic) kon ontvangen. Het probleem was dat Casemaklanten het Etalagekanaal (één van de kanalen in Transport Stream 9) niet ontvangen konden. Volgens de tabel op http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml zit het informatie kanaal bij Multikabel in Transport Stream 22, terwijl het Etalagekanaal bij Casema inderdaad in TS9 zit. Casema klanten hebben zowiezo géén informatiekanaal in het digitale pakket. Multikabel klanten hebben alleen Show TV, ATV en Kanal D in TS 9.

Kun jij deze laatste 3 zenders ontvangen?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 28-10-2007 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruud2007 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 06:39:
Als ik bij het afspelen van een DVD het geluid via mijn versterker weergeef, maar ook het geluid van de D3000 aan laat staan, hoor ik een soort echo. Er is dus sprake van een delay in een van beide. Moet dus steeds het TV geluid helemaal uitzetten. Is dat normaal of heeft dit iets te maken met de aansluitingen/instellingen?
Het lijkt er op dat je de versterker rechtstreeks op de DVD speler hebt aangesloten, en niet doorgelust hebt via de D3000. Als dat inderdaad zo is dan zou je dat doorlussen eens kunnen proberen. De D3000 heeft immers allerlei beeldbewerkingstechnieken aan boord (o.a. 100 Hz motionflow) die tot vertraging kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:34
jpeeters schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:46:
Al enige tijd denk ik er over om een Sony LCD tv aan te schaffen en met de actie (PS3 of €200 korting) lijkt het mij een goede deal.
Kan iemand mij een capabele (en betaalbare) winkel aanbevelen in het zuiden van Nederland? Ik ben zelf afkomstig uit België en daar geldt de actie niet.
1 Probleem, om aan de actie mee te kunnen doen heb je ook een Nederlands adres nodig. En waarschijnlijk ook een nederlandse bankrekening....

Overigens zou ik zelf naar de Media Markt gaan, de It's en of de BCC. Afhankelijk van de verkoper krijg je dan een gedegen advies en kun je goed afdingen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Wie weet hoe de USB Photo viewer/ PhotoTV HD werkt?
Kan ik op de USB aansluiting een willekeurige USB-stick aansluiten? En wat krijg je precies te zien?
Is er een menu, overzichtspagina, slide-show? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232332

AndriesLouw schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:18:
Wij zijn hier ook nog in afwachting van onze Sony KDL-40D3000 (besteld op 19-09-07). Ik hoor allemaal verschillende berichten over de levering en productie van dit toestel, maar wat is nu precies waar? Dat het toestel uit productie is genomen lijkt zeer onwaarschijnlijk, gisteren heeft Sony nog gemeld dat dit niet het geval is. Zijn er meer in afwachting van dit toestel? Of zijn er toevallig ook mensen die meer informatie kunnen verschaffen? (Ik weet niet of er ook distributeurs zijn met meer informatie, en hier willen/kunnen reageren). Ik hoop het toestel natuurlijk voor de jaarwisseling nog binnen te hebben ;).
Ik heb mijn 40D3000 besteld op 10 oktober, en hoorde toen dat het nog wel eventjes kon duren voordat 'ie geleverd zou worden. Heb vanwege de geruchten over het productie nemen van deze TV een week later een mail gestuurd naar sony om dit te vragen, met als reactie (gedateerd 18 oktober):
Betreft : Conso ref : 56746831

Geachte heer de Groote,

De KDL40D3000 is inderdaad uitverkocht en zal ook niet meer in productie genomen worden. Excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland
Dat Sony meldt dat de TV nu opeens niet uit productie is genomen vind ik dus vreemd. Ik weet dat mijn TV wel geleverd wordt, al is het dan ergens eind november. Nieuwe bestellingen worden echter niet meer aangenomen, reeds gedane bestellingen worden echter neem ik aan nog wel "gewoon" geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:57
F-Tim schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:27:
[...]

1 Probleem, om aan de actie mee te kunnen doen heb je ook een Nederlands adres nodig. En waarschijnlijk ook een nederlandse bankrekening....
Op de website staat enkel dat je het toestel in Nederland moet aankopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247

nwnc schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:41:
Heb het probleem dat mijn 40W2000 geen input detecteert via een HDMI-DVI kabel die is aangesloten op mijn MBP (met Leopard). Ik selecteer dan de PC via External Inputs. Geeft dus dan aan dat er geen input aanwezig is.

Heb de search geprobeerd maar kon niets zinnigs vinden. Met een VGA kabel lukt het me wel om de tv te gebruiken als externe display.

Gaat dit sowieso niet lukken of doe ik iets verkeerd?
Hey,

Ik heb sinds kort ook een 40W2000 en heb daar gisteren de film 300 in 1080P gekeken via mijn pc.
Heb de PC via DVI-HDMI aangesloten en dan nog een verloopkabeltje van het geluid.

Ik selecteerde inderdaad ook PC als external inputs, maar dat is FOUT!!
Je moet even kijken achterop de televisie, daar staat een nummertje 4 of 5 bij de HDMI aansluiting...
Ik had hem op 4 aangesloten, want daar zitten ook de 2 stekkertjes voor je geluid bij.
Je moet dan de tv op external input AV4 of natuulijk AV5 zetten.
Dan nog even de settings van je tv goed zetten en het werkt perfect!

Succes ermee, het is echt niet moeilijk.

Als je external input PC kiest, dan kijkt hij naar het kleine VGA stekkertje achterop. Daar staat namelijk ook PC bijgeschreven.

Nog vragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voilà:

De geteste tv's zijn LCD- en plasmaschermen met een beeldschermdiagonaal tussen de 65 en 107 cm. Hoe groter een scherm, des te meer stroom het verbruikt. De geteste plasmaschermen zijn allemaal groot. Vooral plasma's met een hoge resolutie zijn stroomvreters. LCDtelevisies heb je ook in kleinere formaten, en kleinere tv's verbruiken minder. Alle vroegere voordelen van plasma hebben de betere LCD-tv's tegenwoordig ook, maar de nadelen van plasma's - als lagere helderheid en een spiegelend scherm - zijn nog altijd niet goed opgelost.
Van de geteste toestellen komen de tv's van Panasonic als beste uit de bus. Vooral op het gebied van beeldkwaliteit scoort dit merk beter dan de concurrentie. Ook toestellen van Philips en Sony komen goed uit de test, waarbij van Sony vooral de grotere modellen het goed doen. De televisies van JVC, Samsung, LG en Sharp volgen op gepaste afstand.
Matig beeld
Hoewel de televisies steeds groter en platter worden, is de beeldkwaliteit bij geen van de geteste modellen zeer goed te noemen. De Panasonic TX-32LX70F geeft het nog beste beeld, het scherm van de Samsung LE40M86BD is de hekkensluiter.
Vooral bij het kijken naar foto's zijn de verschillen groot. Wie foto's, videoclips of mp3-bestanden op de tv wil bekijken kan het best een usb-aansluiting of geheugenkaartlezer gebruiken. Bij modellen van Philips en Panasonic zijn de bestanden dan in hoge resolutie te zien, wat zorgt voor een scherp en gedetailleerd beeld. Is de resolutie van de foto hoger dan die van het beeldscherm, dan stelt het toestel de resolutie automatisch bij. Worden de foto's vanaf een cd of dvd of direct vanaf de camera op het scherm gebracht, dan gaat het bijstellen veel moeizamer.
Een aantal modellen van Samsung geeft foto's ook in hoge resolutie weer, maar blaast het originele beeld vervolgens op tot breedbeeldformaat (16:9). Gevolg: onnatuurlijk brede foto's. Met sommige Samsung-tv's kunnen foto's zonder hulp van een computer worden afgedrukt. Hiervoor is een geschikte printer nodig. De televisie herkent de printer, waarna de foto, die je via de tv selecteert, paginagroot en niet opgeblazen wordt afgedrukt. Er zijn ook tv's die digitale foto's omzetten naar een analoog signaal. De kwaliteit is dan net zo goed als bij het bekijken van foto's via een dvdspeler of camera.
Naast het beeld laat de geluidskwaliteit van de geteste televisies te wensen over, vooral omdat ze zo plat zijn en er dus weinig ruimte voor goede luidsprekers is. De Sharp LC-26AD5E-BK en Samsung LE26SS1B scoren op dit punt duidelijk het slechtst. De overige modellen doen het beter. Vrijwel alle modellen zijn gebruiksvriendelijk. De Panasonic TX-32LE60F steekt er net bovenuit dankzij de uitgebreide helpfunctie en nuttige standaardinstellingen.
HD
Wie een nieuwe televisie wil kopen, moet zich niet blindstaren op termen als contrast, responstijd en helderheid. Goede scores voor deze eigenschappen leveren niet automatisch een beter beeld op. Alle geteste tv's zijn lID-ready en steeds meer full HD/HD-ready 1080p. In Nederland worden alleen nog niet veel programma's uitgezonden in HD. HD dvd-spelers zijn bovendien nog duur en recorders zijn er nog niet. Twee van de drie spelcomputers zijn wel HD. Fanatieke gamers hebben dus al voordeel van een groot scherm dat HD-ready is. Niet-gamers die een grote HD-ready televisie willen kopen, kunnen beter wachten tot er meer programma's in HD-kwaliteit worden uitgezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238058

Hey,

zoals iedereen hier ben ik ook op zoek naar een LCD schermpje. Ben vandaag naar de MM geweest en werd helemaal gek door het overdreven grote aanbod aan tv's die er stonden.

Ik ga er binnenkort gewoon eentje kopen, echter vroeg ik me nog een ding af.
Als ik een 1080p 102cm tv koop, wordt het dan lelijker als ik mijn ps3 of mijn films op 720p bekijk?

Als ik een 82 cm scherm koop met alleen 720p ondersteuning, is dit mooier dan een 102 cm scherm gescaled naar 720p?

Het is bij mij echt de grote vraag of ik eentje van 102 centimeter wil of van 82. Er is op dit moment een actie lopende waar je een ps3 bij een sony bravia tv krijgt. Heeft iemand al meegedaan aan deze actie toevallig? Wat zijn jullie bevindingen?

thanks!!

Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225744

Heb vrijdag een 40D3000 bij It's voor €1399 kunnen kopen (uitkiezen, inpakken en wegwezen. Het was de laatste) samen met de Alphacrypt en Casema digitaal: perfect.
Ik vraag me alleen af wat al die icoontjes in het vaandel betekenen als je van zender veranderd. Sommige zijn duidelijk maar andere niet. In de handleiding en op de site kan ik niks terug vinden.
Weet iemand waar ik er wat over terug kan vinden?

Eb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225744 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:17:

Ik vraag me alleen af wat al die icoontjes in het vaandel betekenen als je van zender veranderd. Sommige zijn duidelijk maar andere niet. In de handleiding en op de site kan ik niks terug vinden.
Weet iemand waar ik er wat over terug kan vinden?
Moet je toch wat beter zoeken ;)

Sony Bravia KDL-XXD3000 Gebruiksaanwijzing, pagina 13NL, kopje "Televisie Kijken", subkopje "In de digitaalmodus".

Kun jij overigens in de digitaalmodus het Etalagekanaal of Show TV ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238058 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:18:
Het is bij mij echt de grote vraag of ik eentje van 102 centimeter wil of van 82. Er is op dit moment een actie lopende waar je een ps3 bij een sony bravia tv krijgt. Heeft iemand al meegedaan aan deze actie toevallig? Wat zijn jullie bevindingen?
Tip: lees even een week of twee terug in dit topic (deel 4 en deel 3...). Je zult de nodige bevindingen aantreffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225744

Anoniem: 236367 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Moet je toch wat beter zoeken ;-)

Sony Bravia KDL-XXD3000 Gebruiksaanwijzing, pagina 13NL, kopje "Televisie Kijken", subkopje "In de digitaalmodus".

Oeps! Het zijn ook zulke kleine icoontjes :D
Nee, ook geen Etalagekanaal of Show TV.
En ik heb in de buurt geen draadloze apparatuur staan.

Eb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 236367 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:51:
Voor de Casema klanten: Probeer eens om Network ID 500 te gebruiken i.p.v. 5555. Vinden jullie dan wel de ontbrekende kanalen uit Transport Stream 9? Zo ja, dan heb ik een vermoeden wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:11:
[...]

Voor de Casema klanten: Probeer eens om Network ID 500 te gebruiken i.p.v. 5555. Vinden jullie dan wel de ontbrekende kanalen uit Transport Stream 9? Zo ja, dan heb ik een vermoeden wat er aan de hand is.
Ik ga het proberen. Ik verheug me nu al op het opnieuw op volgorde zetten van de kanalen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236367 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:17:
Ik ga het proberen. Ik verheug me nu al op het opnieuw op volgorde zetten van de kanalen... :'(
Tja, daar kan ik helaas niets aan veranderen. Het is jammer dat de Sony TV's geen optie hebben om alleen naar nieuwe kanalen te zoeken en de oude lijst in tact te laten. Andere TV's van Loewe en TechniSat die ik getest heb hadden wel een dergelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:11:
[...]

Helaas, 192 services gevonden, géén etalagekanaal etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236367 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:33:
Helaas, 192 services gevonden, géén etalagekanaal etc...
Jammer, dan kan er weer een theorie overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:28:
[...]
Het is jammer dat de Sony TV's geen optie hebben om alleen naar nieuwe kanalen te zoeken en de oude lijst in tact te laten. Andere TV's van Loewe en TechniSat die ik getest heb hadden wel een dergelijke optie.
Ja, dat is niet gek bekeken van Loewe en TechniSat. Zelfs met een lijstje met zenders/posities was ik toch zo'n half uurtje zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
Vandaag ook even op pad geweest, in Leeuwarden (koopzondag). Mediamarkt meld dat de Sony KDL40D3000 uit productie is genomen, niet meer leverbaar/bestelbaar is (behalve 1 showroom model, €1299), en in januari de 40D3500 uitkomt, inhoudelijk wisten ze over dit toestel niks te melden.

BCC Leeuwarden meld dat zij er 10 in bestelling hebben, en het hoofdkantoor er ongeveer nog 600 in bestelling heeft bij de importeur, zij wisten te melden dat een nieuwe bestelling ongeveer 2 weken in beslag zou nemen, maar in ieder geval zouden alle bestaande bestellingen afgehandeld worden. Bij hun zijn er reeds 280 verkocht, en geleverd, het was volgens hun een populair toestel. Al snel boden zij mij de 40W2000 aan, en het 100hz verhaal was volgens hun "enkel en alleen een marketing praatje". Zij hebben net zoals mediamarkt nog 1 exemplaar op voorraad, het showmodel (aldus hun 3 weken oud), deze gaat de winkel uit voor €1399.

Het valt mij ook op dat alle Full HD modellen met een PS3 "ter waarde van €599" verkocht worden (of €200 terug), ik ga de trap op bij de Mediamarkt, en zie daar gelijk de PS3 (40GB) staan voor €349, ik gok dan maar dat die 2 spellen €250 waard zijn...

Kort samengevat dus:
Mediamarkt Leeuwarden: Productie 40D3000 gestopt, ook niet meer leverbaar. 40D3500 komt in januari.
BCC Leeuwarden: 40D3000 wordt veel verkocht, maar kan zeker nog wel besteld worden, bestellingen zullen ook allemaal worden afgehandeld.

Iemand recente ervaring(en) met andere winkels?

Ik wacht nog op antwoord van Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndriesLouw schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:39:

Het valt mij ook op dat alle Full HD modellen met een PS3 "ter waarde van €599" verkocht worden (of €200 terug), ik ga de trap op bij de Mediamarkt, en zie daar gelijk de PS3 (40GB) staan voor €349, ik gok dan maar dat die 2 spellen €250 waard zijn...
De PS3 van de gratis PS3 pakket is een 60GB versie + 2 spellen + extra syntaxis controller + Blu-ray film. Dit pakket zonder film is door Sony onlangs afgeprijsd van 599 naar 499.
De PS3- 40GBversie kost normaliter 399, maar daar zitten geen 2 spellen, geen extra syntaxis controller bij. Jouw gok klopt dus niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndriesLouw schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:39:
Mediamarkt meld dat de Sony KDL40D3000 uit productie is genomen, niet meer leverbaar/bestelbaar is (behalve 1 showroom model, €1299), en in januari de 40D3500 uitkomt, inhoudelijk wisten ze over dit toestel niks te melden.
Zie http://fransdesmet.telene...L-40D3500_KDL-40D3550.htm voor informatie over de KDL40D3500. Vergelijking met de D3000 laat zien dat de D3500 een full HD resolutie heeft (1920x1080), een hogere contrast ratio, Photo TV HD, géén 100 Hz motionflow en 2 HDMI aansluitingen.Verder is hij blijkbaar (in België) 400 € duurder.

Dit http://fransdesmet.telene...NY/verschillenSonyLCD.htm is trouwens ook een handig tabelletje...

Blijkbaar wordt in België de 46D3000 niet meer verkocht (maar wel de 46D3500), worden de 40D3000 en de 40D3500 (nog?) naast elkaar verkocht, terwijl voor de 32 inch er alleen de HD Ready versie (32D3000) is.

Op www.sony.nl wordt alléén de 46D3000 genoemd als een "voorgaand model" en staat er "Dit product is verouderd en mogelijk niet langer verkrijgbaar bij uw plaatselijke verkooppunt."

Mogelijk wordt de verwarring over het al dan niet in productie zijn van de D3000 veroorzaakt doordat dit wél geldt voor de grotere modellen (46 en wellicht ook 40) maar niet voor de 32 ??

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 28-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

Ben op zoek naar een 32'' tv en zat vanwege de goede reviews aan de 32D3000 te denken. Belangrijkste vind ik dat de tv een goed beeld geeft bij snelle bewegingen (bv voetbal)
vraag:
Verkoper (BCC) vertelde mij dat door de reaktietijd van 8 Msec dit bij de 32D3000 niet super goed is en je beter een andere met 2 kon nemen, ondanks dat de sony MotionFlow + 100 Hz heeft. Klopt dit? In de test hdtvtest.co.uk_Sony-KDL32D3000 komt hij op dit vlak goed naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
@osdeboss:
Ik heb het niet zo op die adviezen van BCC, de verkoper beweerde daar tegenover mij dat de 40W2000 toch echt beter was dan de 40D3000. Volgens mij is het verschil tussen 8 en 2 milliseconden niet echt merkbaar, en in mijn ogen is de 32D3000 een goede keuze voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 10:37
Anoniem: 237248 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:10:
Voilà:

De geteste tv's zijn LCD- en plasmaschermen met een beeldschermdiagonaal tussen de 65 en 107 cm. Hoe groter een scherm, des te meer stroom het verbruikt. De geteste plasmaschermen zijn allemaal groot. Vooral plasma's met een hoge resolutie zijn stroomvreters. LCDtelevisies heb je ook in kleinere formaten, en kleinere tv's verbruiken minder. Alle vroegere voordelen van plasma hebben de betere LCD-tv's tegenwoordig ook, maar de nadelen van plasma's - als lagere helderheid en een spiegelend scherm - zijn nog altijd niet goed opgelost.
Van de geteste toestellen komen de tv's van Panasonic als beste uit de bus. Vooral op het gebied van beeldkwaliteit scoort dit merk beter dan de concurrentie. Ook toestellen van Philips en Sony komen goed uit de test, waarbij van Sony vooral de grotere modellen het goed doen. De televisies van JVC, Samsung, LG en Sharp volgen op gepaste afstand.
Matig beeld
Hoewel de televisies steeds groter en platter worden, is de beeldkwaliteit bij geen van de geteste modellen zeer goed te noemen. De Panasonic TX-32LX70F geeft het nog beste beeld, het scherm van \Vooral bij het kijken naar foto's zijn de verschillen groot. Wie foto's, videoclips of mp3-bestanden op de tv wil bekijken kan het best een usb-aansluiting of geheugenkaartlezer gebruiken. Bij modellen van Philips en Panasonic zijn de bestanden dan in hoge resolutie te zien, wat zorgt voor een scherp en gedetailleerd beeld. Is de resolutie van de foto hoger dan die van het beeldscherm, dan stelt het toestel de resolutie automatisch bij. Worden de foto's vanaf een cd of dvd of direct vanaf de camera op het scherm gebracht, dan gaat het bijstellen veel moeizamer.
Een aantal modellen van Samsung geeft foto's ook in hoge resolutie weer, maar blaast het originele beeld vervolgens op tot breedbeeldformaat (16:9). Gevolg: onnatuurlijk brede foto's. Met sommige Samsung-tv's kunnen foto's zonder hulp van een computer worden afgedrukt. Hiervoor is een geschikte printer nodig. De televisie herkent de printer, waarna de foto, die je via de tv selecteert, paginagroot en niet opgeblazen wordt afgedrukt. Er zijn ook tv's die digitale foto's omzetten naar een analoog signaal. De kwaliteit is dan net zo goed als bij het bekijken van foto's via een dvdspeler of camera.
Naast het beeld laat de geluidskwaliteit van de geteste televisies te wensen over, vooral omdat ze zo plat zijn en er dus weinig ruimte voor goede luidsprekers is. De Sharp LC-26AD5E-BK en Samsung LE26SS1B scoren op dit punt duidelijk het slechtst. De overige modellen doen het beter. Vrijwel alle modellen zijn gebruiksvriendelijk. De Panasonic TX-32LE60F steekt er net bovenuit dankzij de uitgebreide helpfunctie en nuttige standaardinstellingen.
HD
Wie een nieuwe televisie wil kopen, moet zich niet blindstaren op termen als contrast, responstijd en helderheid. Goede scores voor deze eigenschappen leveren niet automatisch een beter beeld op. Alle geteste tv's zijn lID-ready en steeds meer full HD/HD-ready 1080p. In Nederland worden alleen nog niet veel programma's uitgezonden in HD. HD dvd-spelers zijn bovendien nog duur en recorders zijn er nog niet. Twee van de drie spelcomputers zijn wel HD. Fanatieke gamers hebben dus al voordeel van een groot scherm dat HD-ready is. Niet-gamers die een grote HD-ready televisie willen kopen, kunnen beter wachten tot er meer programma's in HD-kwaliteit worden uitgezonden
Beetje of topic maar toch:
de Samsung LE40M86BD is de hekkensluiter.
De hekkensluiter in de vorm van de slechtste?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwoe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:55:
Ja, wat dacht je anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Dat het een redelijk goed scherm was.
Maar heb toch liever een 40d3000 >:)
Maarja, waar kan je deze nog krijgen.
Grote vraag naar en Sony stopt de productie 8)7
Willen zeker geen geld verdienen. :z

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwoe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:23:
Als ik zo de recente posts in dit topic lees dan is de 40D3000 nog wel te verkrijgen. Heb je bijvoorbeeld http://www.mokio.nl/Beeld.../40_Inch/Sony_KDL-40D3000 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Anoniem: 236367 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:37:
[...]

Als ik zo de recente posts in dit topic lees dan is de 40D3000 nog wel te verkrijgen. Heb je bijvoorbeeld http://www.mokio.nl/Beeld.../40_Inch/Sony_KDL-40D3000 al geprobeerd?
Eens, maar zie ook:
Verwachte levertijd: 15 tot 30 werkdagen en zie toch echt overal staan dat sony ze niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:54
Heren en dames,

Ik heb de 32D3000 voor de slaapkamer en ik ben er echt heeeeeel tevreden mee. Heb even mijn playstation 3 erop aangesloten via HDMI en ik was echt met stomheid geslagen. Wat een rete strak beeld geeft dat.
Agent_Smith schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:10:
Toch maar gekocht en morgen wordt 'ie geleverd: KDL 40V3000 incl alphacrypt module.

Iemand interesse in een Sony KV 32FQ86 incl meubel? :)
Ik heb precies dezelfde TV beneden staan. Die geeft ook een strak beeldje. Maar toen ik de PS3 ff op die 32D3000 aansloot...Pfffff tjee....wat een verschil is dat. Bij PES2008 kan je gewoon de grassprieten tellen. Dat zijn er echt heel veel....ben ff de tel kwijtgeraakt!!!! ;)
Die gaat binnenkort vervangen worden door of een 40 of 46 x3500. Woohooo.

Maar dan komt nu de vraag. Ik zie als ik die PS3 aan heb, in de linker bovenhoek 1080p staan? Die TV kan wel een 1080p signaal ontvangen maar toch niet weergeven??? Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Wie kan mij van de nodige informatie voorzien? Waarom staat daar dan geen 1080i of weet ik het.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

mwoe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:23:
[...]

Dat het een redelijk goed scherm was.
Grote vraag naar en Sony stopt de productie 8)7
Willen zeker geen geld verdienen. :z
Wie zegt dat ze er veel geld op verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Anoniem: 187021 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:55:
[...]

Wie zegt dat ze er veel geld op verdienen?
Jij maakt er "veel" van, ik niet 8)
Volgens mij is de markt werking nog steeds: grote vraag, laag aanbod = prijs omhoog?
Als je hier leest dat er winkels zijn die er bijv. 600 in backorder hebben staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik zie zojuist een reclame voorbij komen van BCC, 40D3000 voor 1299 euro. Reclame maken terwijl die zo slecht leverbaar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwoe schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:55:

Beetje of topic maar toch:
[...]

In de context van beeldkwaliteit inderdaad het slechtste beeld. Vooraan de zin staat beeldschermen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Remius schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:49:
Ik zie zojuist een reclame voorbij komen van BCC, 40D3000 voor 1299 euro. Reclame maken terwijl die zo slecht leverbaar is :?
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289

weet iemand of de 32D3000 nog wel goed verkrijgbaar is en geleverd blijft de komende periode? Wie weet wat deze bij de MM kost, koop hem het liefst bij een winkel zodat ik bij evt problemen hem gewoon kan terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 134289 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:36:
weet iemand of de 32D3000 nog wel goed verkrijgbaar is en geleverd blijft de komende periode?
Kort en krachtig: Nee, ook hier zal de komende tijd een schaarste in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

mwoe schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 07:04:
[...]

Jij maakt er "veel" van, ik niet 8)
Volgens mij is de markt werking nog steeds: grote vraag, laag aanbod = prijs omhoog?
Als je hier leest dat er winkels zijn die er bijv. 600 in backorder hebben staan :o
Dat is inderdaad de marktwerking maar vraag me af of Sony (of wie dan ook) het kan maken prijzen te verhogen. Ik ga er vanuit dat Sony ook wel weet dat er grote vraag is naar het toestel, en ze zullen ook niet vies zijn van geld verdienen, dus als het kan zullen ze die dingen echt wel leveren. Blijkbaar is er iets anders aan de hand, misschien moeilijk te produceren model of wordt er te weinig aan verdiend? I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134289 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:36:
weet iemand of de 32D3000 nog wel goed verkrijgbaar is en geleverd blijft de komende periode? Wie weet wat deze bij de MM kost, koop hem het liefst bij een winkel zodat ik bij evt problemen hem gewoon kan terugbrengen.
Als je 32D3000 intikt op Kelkoo.nl dan laat dit toch een iets gunstiger beeld zien dan bij de 40D3000. Twee Internetwinkels tonen bijvoorbeeld dat ie "op voorraad" is.

Ik denk niet dat dit de plaats is voor een discussie over Internet vs. echte winkels maar ik wil je er toch even op wijzen dat er ook Internetwinkels zijn waar je hem "bij evt problemen gewoon kan terugbrengen". Sommige Internetwinkels hebben namelijk servicepunten in het land waar je je bestelling kan ophalen en hem eventueel ook weer terug kunt brengen. Kijk bijv. bij mokio.nl of platteTV.nl. Het is een kwestie van goed lezen wat de voorwaarden zijn bij retourneren etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 29-10-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Remius schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:49:
3 weken geleden nog gepost in "Deel 3 - Bravia" dat er nog 42 nieuw verpakte 40D3000 stonden bij BCC op voorraad.
Diegene die het forum een beetje hebben gevolgd afgelopen weken hadden het toestel al in huis kunnen hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rexkom: Andere Cam module binnen, snel getest op een 46X3500 en ook hier geen servicekanaal en de andere zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236205

Alfisti schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:40:
Rexkom: Andere Cam module binnen, snel getest op een 46X3500 en ook hier geen servicekanaal en de andere zenders.
Alfisti,

Dat was te verwachten, maar ik begrijp dat de Cam in de X3500 werkt en dat je wel de andere zenders kunt bekijken digitaal.

Zit in de Cam de 3.11 software ???????

Bel me even dan kom ik in de winkel kijken.

Groet Rexkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-04 12:39
Ik heb sinds zaterdag de KDL-32D3000.
Er mooie TV alleen hij overdrijft een beetje met de 720p via component.
Ik heb de component aansluiting op mijn Ati tv-out aangesloten en in de wide instelling valt links en rechts een deel van het beeld weg. Opties 14:9 en 4:3 verdwijnen gewoon. Zoom maakt het natuurlijk alleen nog kleiner.
Heeft iemand een tip hoe ik gewoon zonder te vergroten en pixels weg te gooien mn 1280x720 720p opnames kan bekijken?

Morgen weer een nieuwe Heroes aflevering, dan mot ut wel goed werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Het was een reclame op tv
Harold_S schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

3 weken geleden nog gepost in "Deel 3 - Bravia" dat er nog 42 nieuw verpakte 40D3000 stonden bij BCC op voorraad.
Diegene die het forum een beetje hebben gevolgd afgelopen weken hadden het toestel al in huis kunnen hebben staan :)
Haha precies en dankzij die melding heb ik er ook eentje thuis staan nu :9 (die ik wel omruil voor een nieuwe zodra ze weer geleverd worden, ivm wat probleempjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
42 nieuw verpakte op voorraad bij 1 filiaal, en alle anderen hebben er gezamenlijk ongeveer 600 bij het hoofdkantoor in bestelling?
Dus dat zou betekenen dat er in Hoorn of Den Helder nog genoeg zijn (volgens de BCC site zijn dat de enige locaties, naast leeuwarden, die ze nog op voorraad hebben. Nu is het zo dat een showmodel ook tot de voorraad gerekend word..), maar andere filialen er om staan te springen?

[ Voor 5% gewijzigd door AndriesLouw op 29-10-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235267

Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van de KDL-40X3500 en ik gebruik de TV voor gamen op m'n PS3, Xbox 360 en Nintendo Wii. Nu zou ik graag willen weten hoe andere bezitters van de X3500 hun TV hebben ingesteld, dit zijn mijn instellingen:

Verlicht: 5
Contrast: 80
Helderheid: 50
Kleur: 50
Kleurtemperatuur: Neutraal
Beeldscherpte: 50
Zwartcorrectie: Laag
Adv. contrastoptimalisatie: Laag
Gamma: Uit
Helder wit: Laag
Kleurenbereik: Standaard
Live Colour: Hoog
Detailoptimalisatie: Hoog
Randenoptimalisatie: Hoog
Film Mode: Auto 1
Spel-/Tekstmodus: Aan
x.v. Colour: Auto
Fotokleurenbereik: SYCC
Dynamisch bereik RGB: Auto

Heeft iemand misschien tips hoe het misschien beter zou kunnen, ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238254

Hallo!!

Belde vandaag met Sony over de PS3 actie en zij vertelde mij dat er maar zoveel PS3 pakketen zijn en dat als die op zijn dat je dan 200 euro terug krijgt. Zelfs als je dus hebt aangevinkt dat je een PS3 pakket wilt. :S :S :S Op de sony site staat niet zolang de voorraad strekt! Ben benieuwd of ik op tijd ben. Zonder die PS3 pakket heb ik niks aan die actie. Sterker nog, ik ben nu dan de hele tijd aan het wachten en dan krijg ik misschien uiteindelijk 200 euro. Dan zit ik nu al die tijd te wachten voor niks. Zijn er nog meer mensen die gebruik willen maken van deze actie en dit nog niet weten?

Groeten Marrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235267 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:55:
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van de KDL-40X3500 en ik gebruik de TV voor gamen op m'n PS3, Xbox 360 en Nintendo Wii. Nu zou ik graag willen weten hoe andere bezitters van de X3500 hun TV hebben ingesteld, dit zijn mijn instellingen:

Verlicht: 5
Contrast: 80
Helderheid: 50
Kleur: 50
Kleurtemperatuur: Neutraal
Beeldscherpte: 50
Zwartcorrectie: Laag
Adv. contrastoptimalisatie: Laag
Gamma: Uit
Helder wit: Laag
Kleurenbereik: Standaard
Live Colour: Hoog
Detailoptimalisatie: Hoog
Randenoptimalisatie: Hoog
Film Mode: Auto 1
Spel-/Tekstmodus: Aan
x.v. Colour: Auto
Fotokleurenbereik: SYCC
Dynamisch bereik RGB: Auto

Heeft iemand misschien tips hoe het misschien beter zou kunnen, ik ben benieuwd naar andermans ervaringen.
Onderstaande stond bij de review van de Sony KDL-46XBR4 (dit zou de KDL-46X3500 moeten zijn in NL). Ik neem aan dat het dan ook voor de 40X3500 geldt. Ik heb mijn toestel nog niet binnen dus zou niet weten of het werkt.
http://hdguru.com/?p=131

I quickly discovered that this Sony does not properly deinterlace 1080i in the factory default “Vivid” picture setting. In fact, it also drops 50% resolution in the “Standard” picture mode as well. However, the set does properly deinterlace the 1080i signal and does deliver all frames, and thus does display the full vertical resolution, in either “Custom” or “Cinema” picture mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Anoniem: 238254 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:51:
Hallo!!

Belde vandaag met Sony over de PS3 actie en zij vertelde mij dat er maar zoveel PS3 pakketen zijn en dat als die op zijn dat je dan 200 euro terug krijgt. Zelfs als je dus hebt aangevinkt dat je een PS3 pakket wilt. :S :S :S Op de sony site staat niet zolang de voorraad strekt! Ben benieuwd of ik op tijd ben. Zonder die PS3 pakket heb ik niks aan die actie. Sterker nog, ik ben nu dan de hele tijd aan het wachten en dan krijg ik misschien uiteindelijk 200 euro. Dan zit ik nu al die tijd te wachten voor niks. Zijn er nog meer mensen die gebruik willen maken van deze actie en dit nog niet weten?

Groeten Marrone
Ik kan in de spelregels op de Sony site helemaal niets terug vinden over "zolang de voorraad strekt" en het staat ook niet op de coupon, die ik zelf toevallig vandaag (eindelijk) binnen heb gekregen van FOKA. Ik geloof er dus niets van. Ze kunnen echt niet zomaar achteraf de voorwaarden aanpassen. Lijkt me een slecht geïnformeerde Sony medewerker...

Waarom belde je overigens met Sony over de actie? Had je een andere vraag waarvan het antwoord ook voor ons interessant is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joop schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

Ik kan in de spelregels op de Sony site helemaal niets terug vinden over "zolang de voorraad strekt" en het staat ook niet op de coupon, die ik zelf toevallig vandaag (eindelijk) binnen heb gekregen van FOKA. Ik geloof er dus niets van. Ze kunnen echt niet zomaar achteraf de voorwaarden aanpassen. Lijkt me een slecht geïnformeerde Sony medewerker...

Waarom belde je overigens met Sony over de actie? Had je een andere vraag waarvan het antwoord ook voor ons interessant is? :)
Als het niet op de site staat en niet de de coupon dan moeten ze gewoon leveren.
Zou toch van de zotte zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het staat inderdaad niet op de site, dit is precies wat ik zei tegen die medewerker. Zij zei dat de actie is "PS3 pakket of 200 euro retour" Je mag een voorkeur uitspreken op de coupon maar als het PS3 pakket op is krijg je automatisch die 200 euro uitbetaald omdat er "of" staat. Tevens staat er niet dat je gegarandeerd je voorkeur krijgt. Die medewerker zei dat ze geen keuze hebben omdat de actie uit de hand loopt. Te veel aanvragen! Ze kunnen het niet aan.Het was helaas geen slecht geinformeerde sony medewerker want dit is mij 3 keer verteld door 3 verschillende medewerkers.Heb meerdere keren gebeld om te checken of het inderdaad een slechte werknemer was. Ik vind dit ook van de zotte en ga ook erg kwaad worden als die pakketten op zijn en ik 200 euro krijg i.p.v een ps3 pakket. Duimen maar dat we niet te laat zijn...

Ik belde trouwens met sony over die actie omdat ik een vraag had over die streepjescode (niks bijzonders).
Joop schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 19:33
Remius schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:18
Haha precies en dankzij die melding heb ik er ook eentje thuis staan nu :9 (die ik wel omruil voor een nieuwe zodra ze weer geleverd worden, ivm wat probleempjes)
Even BCC hoofdkantoor bellen en vragen welk filiaal er nog op voorraad heeft.
Dan naar winkel gaan bij jou in de buurt en vragen of ze hem willen laten overkomen uit ander filiaal :) .

BCC Breda was bij mij zeer behulpzaam met deze vraag en een week later heb ik hem op kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!

Ben ik er net over uit welke FullHD ik wil gaan kopen, lees ik hier dat waarschijnlijk de PS3's van de actie op zijn. :( 8)7
Wat een balen zeg, niet te geloven. Ik zit echt niet te wachten op zo'n lousy 200 refund.
Vandaag ga ik bellen met Sony: ik wil gewoon niet geloven dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Beetje smerige actie van Sony :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Ik geloof het ook niet helemaal dat de PS3's 'op' zijn. En dat er op de coupon 'of' staat ipv 'en' of 'en/of' is logisch, omdat je OF de PS3 krijgt OF de 200€ refund. Anders krijg je een PS3 én 200€, das een kwestie van taal dat er dus gewoon 'of' staat.

Lijkt me een beetje van de zotte dat Sony nu ineens voor jou gaat bepalen dat je geen PS3 krijgt omdat zij de vraag niet aankunnen, de PS3's zijn er in overvloed! Misschien niet overal het 60GB pakket, maar áls ze mensen al het 40GB pakket zullen sturen dan, dan zullen ze (hopelijk) die mensen wel op een andere manier tegemoet komen. En ze zullen écht niet in 1x besluiten om gewoon geen PS3's meer uit te leveren.

Wat denk je wat dat voor een gigantische hoeveelheid rechtzaken dat met zich meebrengt?? Sony zou je als koper nl. maar ff 400€ door de neus boren! Ik geloof overigens wél dat er op de coupon stond "Zolang de voorraad strekt", maar dit weet ik niet 100% zeker, zal ik vanavond even controleren.

@Coolbananas: Laat je ff weten wat het antwoord is dat je van Sony krijgt? En als je zou willen, vraag dan meteen in hoeverre dit zou gelden voor mensen die begin oktober (dus aan het begin van de actie) al een coupon opgestuurd hebben.
Als die mensen namelijk ook geen PS3 krijgen, dan is de actie van Sony gewoon een grote misleiding en zijn ze strafbaar. (In het begin van de actie is er namelijk in geen enkel geval sprake van dat de voorraad op is)

Edit: en mochten er idd geen PS3's meer uitgeleverd worden door Sony, dan let maar eens op hoe snel een X aantal brieven naar de Consumentenbond gaan en hoe snel Sony dan alsnog PS3's zal uitleveren in combinatie met slechte reclame! (Vergelijk het bv maar met de PSP waarbij Sony geen pixelgarantie verleende in eerste instantie als je maar 1 defecte pixel had, daar heeft de Consumentenbond uiteindelijk ook aan het langste eind getrokken, en daarmee dus ook de consument).

[ Voor 18% gewijzigd door F-Tim op 30-10-2007 08:41 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

F-Tim schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:37:
Ik geloof het ook niet helemaal dat de PS3's 'op' zijn. En dat er op de coupon 'of' staat ipv 'en' of 'en/of' is logisch, omdat je OF de PS3 krijgt OF de 200€ refund. Anders krijg je een PS3 én 200€, das een kwestie van taal dat er dus gewoon 'of' staat.
Ik geloof er ook niets van.
Ik geloof overigens wél dat er op de coupon stond "Zolang de voorraad strekt", maar dit weet ik niet 100% zeker, zal ik vanavond even controleren.
Net gecontroleerd, staat er niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels gebeld met Sony.
De actiemevrouw reageerde enigzins geprikkeld op mijn vraag naar de PS3voorraad. Op dit moment hebben ze géén probleem met de voorraad. Ze had er al meer over gehoord en ze begreep niet waar het vandaan komt.
Ze zei dat het wel zo is dat als de voorraad PS3 pakketten op is, dat je dan automatisch de 200 refund krijgt. En nee, je krijgt niet de PS3 40GB versie.
Ze wilde geen antwoord geven, hoe hard die actie loopt. Ik kan dus geen inschatting maken of het ja/nee verstandig is om nu nog in te stappen. Ik ga er vanuit dat de mensen die hun coupon al hebben ingestuurd, hun PS3pakket wel zullen krijgen. Zoveel voorraad zal er toch wel zijn?
Het is heel erg jammer dat nu niet duidelijk is hoeveel pakketten ze ter beschikking hebben en hoeveel er al vergeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Alfisti schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:20:
[...]

Ik geloof er ook niets van.

[...]

Net gecontroleerd, staat er niet. :)
Dankje!

Conclusie; iedereen maakt zich hier druk om niets.
Hetzelfde als toen een tijdje geleden iedereen zich druk maakte dat hij 'maar' een 40GB PS3 zou krijgen..... terwijl gewoon duidelijk is dat je een 60GB krijgt.

Ik kan nu 2 spreekwoorden 'misbruiken'; de sony medewerker heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt..... en als 1 tweakert over de dam is, dan volgen er spoedig meer..... :9
Anoniem: 237248 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:26:
Ik heb inmiddels gebeld met Sony.
De actiemevrouw reageerde enigzins geprikkeld op mijn vraag naar de PS3voorraad. Op dit moment hebben ze géén probleem met de voorraad. Ze had er al meer over gehoord en ze begreep niet waar het vandaan komt.
Ze zei dat het wel zo is dat als de voorraad PS3 pakketten op is, dat je dan automatisch de 200 refund krijgt. En nee, je krijgt niet de PS3 40GB versie.
Ze wilde geen antwoord geven, hoe hard die actie loopt. Ik kan dus geen inschatting maken of het ja/nee verstandig is om nu nog in te stappen. Ik ga er vanuit dat de mensen die hun coupon al hebben ingestuurd, hun PS3pakket wel zullen krijgen. Zoveel voorraad zal er toch wel zijn?
Het is heel erg jammer dat nu niet duidelijk is hoeveel pakketten ze ter beschikking hebben en hoeveel er al vergeven zijn.
Ik denk dat als ze zegt dat ze *nu* geen probleem hebben met de voorraad dat je rustig nog kunt 'instappen' hoor. Anders had ze het je wel gemeld denk ik. Maar als ik nogmaals de keuze kreeg, dan zou ik voor dat kleine prijsverschil (afhankelijk van je tv, bij mij was het dan +-100€) gewoon een losse HDTV + losse PS3 kopen om zo geen gezeik te hebben. Maar ik denk dat als je geduld hebt dat je rustig een 'actiepakket' kunt kopen en écht wel je PS3 thuis zult krijgen. Immers... de levertijden lopen op, daaruit kan ik concluderen dat er nog altijd geleverd wordt ;) Geld overboeken is namelijk een stuk sneller geregeld.

[ Voor 55% gewijzigd door F-Tim op 30-10-2007 09:32 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F-Tim schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:28:
Ik denk dat als ze zegt dat ze *nu* geen probleem hebben met de voorraad dat je rustig nog kunt 'instappen' hoor. Anders had ze het je wel gemeld denk ik. Maar als ik nogmaals de keuze kreeg, dan zou ik voor dat kleine prijsverschil (afhankelijk van je tv, bij mij was het dan +-100€) gewoon een losse HDTV + losse PS3 kopen om zo geen gezeik te hebben. Maar ik denk dat als je geduld hebt dat je rustig een 'actiepakket' kunt kopen en écht wel je PS3 thuis zult krijgen. Immers... de levertijden lopen op, daaruit kan ik concluderen dat er nog altijd geleverd wordt ;) Geld overboeken is namelijk een stuk sneller geregeld.
Ik heb op dit moment de 40w3000 op het oog en het prijsverschil zal zo'n 200€ met internet zijn: afhankelijk van de onderhandelingsruimte :) Eigenlijk vind ik het wel de moeite waard om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
F-Tim schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:28:
Ik denk dat als ze zegt dat ze *nu* geen probleem hebben met de voorraad dat je rustig nog kunt 'instappen' hoor. Anders had ze het je wel gemeld denk ik.
Als ze wel op zouden zijn dan mag die medewerker dat waarschijnlijk niet eens melden. Dat zou namelijk getuigen van een enorme inschattingsfout van Sony als op de halve looptijd van de actie al alle gereserveerde PS3s al "op" zijn. Voer voor programma's als Kassa natuurlijk. Daarnaast is het reclame technisch niet handig aangezien de actie nog een maand loopt. Het is natuurlijk altijd makkelijker om achteraf dan maar 200 euro over te maken dan nu al te bekennen dat er geen PS3s meer zijn voor de mensen die de komende maand nog denken gewoon gebruik te maken van de actie. Dat zou er immers voor zorgen dat de verkopen weer in elkaar zakken.

Hoe dan ook is het een vreemde zaak dat men kennelijk meer coupons drukt dan dat er PS3s zijn. Die dingen moeten helemaal genummerd zijn en aan allerlei voorwaarden voldoen en dan zou blijken dat Sony niet op voorhand voor elke genummerde coupon ook een PS3 apart heeft gezet. De PS3s die na afloop van de actie niet vergeven zijn raken ze toch wel weer kwijt. Ik denk dus dat Sony grote problemen gaat krijgen met Consumenten TV programma's en/of de Consumentenbond. Er staat sowieso nergens in de actie voorwaarden dat het een op=op actie betreft waarbij de klanten die te laat zijn automatisch 200 euro krijgen uitgekeerd i.p.v. een PS3.

Misschien houden ze nu al een slag om de arm bij Sony door te melden dat ze 200 euro gaan uitdelen als de gereserveerde PS3s op zijn zodat ze straks onder druk van Consumenten TV programma's en/of de Consumentenbond toch nog een beetje voor Sinterklaas kunnen spelen door dan in plaats van 200 euro aan de gedupeerden een 40 GB PS3 aan te bieden, het mindere broertje van de beloofde 60 GB uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
Harold_S schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:17:
[...]

Even BCC hoofdkantoor bellen en vragen welk filiaal er nog op voorraad heeft.
Dan naar winkel gaan bij jou in de buurt en vragen of ze hem willen laten overkomen uit ander filiaal :) .

BCC Breda was bij mij zeer behulpzaam met deze vraag en een week later heb ik hem op kunnen halen.
Er is mij verteld dat er geen 40D's meer op voorraad waren, alleen nog maar showmodellen. Het is even wachten tot volgende week, dan komen er als het goed is weer een paar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Frank B268 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:07:
[quote]Anoniem: 236367 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Een kleine nuancering: HD signalen kun je op de D3000 alléén bekijken met een externe HDTV ontvanger...

[...]

Inderdaad. Net zonder enige problemen een Alphacrypt (3.12) in mijn nieuwe 40D3000 geschoven, frequentie en netwerk ID (van Casema) ingesteld, dit doe je in het automatisch zender zoeken menu,en hup met de snelscan 192 services gevonden!

De paar HD kanalen die Casema heeft vindt tie ook, maar geen beeld. Op 1 heb ik wel geluid... maar ja.... helaas. Ik heb de AlphaCrypt als tussen oplossing gekocht. Ik ga nu de nieuwe deecoder + PVR afwachten.
Om nog maar even op het HD topic terug te komen... ik heb de vraag eens bij Sony gesteld of het komt door het type interne decoder dat de HD signalen niet gedecodeerd kunnen worden en dit was het antwoord:

"Dit komt puur door het feit dat Casema niet ziijn digitale HD signaal nog niet wilt delen met ons of andere merken. Zij hebben weer een agreement met de fabricant die hun voorzien van alle set-up boxen."

Het lijkt dus geen hardware maar een software probleem ? Sony heeft blijkbaar gegevens nodig om de decoder in te kunnen stellen voor HD van Casema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

De 40D3000 heeft helemaal geen HD decoder aan boord, alleen de gewone DVB-C decoder voor digitale SD content. De W3000 en X3500 hebben wel een HD decoder aan boord en deze geven naast de gewone SD zenders zonder problemen de HD Casema zenders door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfisti schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:28:
De 40D3000 heeft helemaal geen HD decoder aan boord, alleen de gewone DVB-C decoder voor digitale SD content. De W3000 en X3500 hebben wel een HD decoder aan boord en deze geven naast de gewone SD zenders zonder problemen de HD Casema zenders door.
Alfisti,

Weet jij of die 40X3000 leverbaar is en werkt die met een cam met 3.12 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik ontvang nu prima de HD zenders van Casema behalve 1 probleem:
Nat Geo HD heeft geluid out of synch. Geluid loopt wat achter op het beeld..ik schat 500 ms ofzo.

Ben ik de enige?

Ik heb de 40W3000 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260

Vraagje, misschien een domme. Op het moment dat je een cam gebruikt of digitenne in de dvb-t en je wilt radio luisteren, moet dan je televisie aanstaan? Of is er een manier om het over je surround te krijgen zonder dat je de televisie aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solstice schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:15:
Ik ontvang nu prima de HD zenders van Casema behalve 1 probleem:
Nat Geo HD heeft geluid out of synch. Geluid loopt wat achter op het beeld..ik schat 500 ms ofzo.

Ben ik de enige?

Ik heb de 40W3000 model.
Solstice,

Over het geluid kan ik je niets vertellen.

Maar ik heb ook een Bravia 40W3000 en bij mij werkt het helemaal niet, welke software heb jij in de cam zitten ?????????

Groet Rexkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 14:10
Zoo vandaag eindelijk besteld ;)

De Sony 40-v3000 voor 1785 + 36 euro verzendkosten.
Niet slecht voor 1821 euro als ik overal de w2000 aangeboden zie voor 1600 t/m 1999

Nu nog afwachten wanneer hij komt. De winkel zei dat op moment van aankoop zij een bon maken en als de tv later dan 31 nov 2007 geleverd wordt dat dat een probleem is die bij Sony licht aangezien er nu een gigantische vraag is. De aankoopdatum wordt dus vandaag officieel

Ik ben er blij mee :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:37:
Vraagje, misschien een domme. Op het moment dat je een cam gebruikt of digitenne in de dvb-t en je wilt radio luisteren, moet dan je televisie aanstaan? Of is er een manier om het over je surround te krijgen zonder dat je de televisie aan hebt?
Nee je kan de Tv niet uitschakelen, maar ergens in de menu's van je Tv vind je een radio mode, hier mee schakel je de LCD van je TV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236260

Anoniem: 236205 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Nee je kan de Tv niet uitschakelen, maar ergens in de menu's van je Tv vind je een radio mode, hier mee schakel je de LCD van je TV uit.
En dan gaat je tv helemaal op zwart?
Bedankt voor je snelle reactie en alle reacties in dit topic. Zo leer ik nog wat als ik op de bank zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Rexkom > Heb je soms "exotische" splitters / versterkers / verdelers in je kabel systeem? Werkt een externe Casema decoder wel?

Krijg deze week (denk morgen) nog een 40W3000 binnen en kan even checken wat die doet met die cam module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Alfisti schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:22:
Rexkom > Heb je soms "exotische" splitters / versterkers / verdelers in je kabel systeem? Werkt een externe Casema decoder wel?

Krijg deze week (denk morgen) nog een 40W3000 binnen en kan even checken wat die doet met die cam module.
Hij doet het bij mij ook niet, terwijl een gewone decoder het wel doet. Volgens mij ligt het(ook al eerder gezegd) aan de versie van de Alphacrypt. Vandaar de vraag welke versie jullie gebruiken (aangezien die het bij jullie wel doet op casema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfisti schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:22:

Alfisti,

Wat denk je zelf, ik weet waarover ik het heb, heb ook verstand van Techniek maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen.
WELKE SOFTWARE VERSIE CAM MET WELKE BRAVIA, want dat is waar het voor de 40W3000 om gaat, deze werken niet met 3.09 en ook niet met 3.12 .
Ja het werkt met alle soorten kabeldecoders oude nieuwe maakt niet uit, oude/ nieuwe smartcard geen probleem en het kabelsignaal is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236205 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:15:
Wat denk je zelf, ik weet waarover ik het heb, heb ook verstand van Techniek maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen.
WELKE SOFTWARE VERSIE CAM MET WELKE BRAVIA, want dat is waar het voor de 40W3000 om gaat, deze werken niet met 3.09 en ook niet met 3.12 .
Ja het werkt met alle soorten kabeldecoders oude nieuwe maakt niet uit, oude/ nieuwe smartcard geen probleem en het kabelsignaal is ok.
Gezien de foto's van Alfisti ging het om een AlphaCrypt Classic CAM met firmware versie 3.11 en zijn smartcard was uit de 4007 serie. De Bravia was een KDL-40W3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

ArChie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

Gezien de foto's van Alfisti ging het om een AlphaCrypt Classic CAM met firmware versie 3.11 en zijn smartcard was uit de 4007 serie. De Bravia was een KDL-40W3000.
Net nog een keer gecheckt > KDL-40W3000 (15min geleden binnen gekomen) KDL-46X3500 en KDL-40V3000 geven allemaal beeld met de 3.11 ( 192 gevonden services ). Drie verschillende smartcard's getest (nummers 4007 en 2x 4017 ) en geven allemaal beeld.

Samenvattend: Verkeerde firmware, TV kapot of Cam kapot.

Oplossing: 1: Ga je naar je tv leverancier, vraag of je daar de cam even mag proberen in een winkelmodel. 2: Zorg dat je de juiste firmware krijgt. 3: Leg het probleem neer bij je cam en/of TV leverancier.

Archie: al een andere theorie waarom er zenders gemist worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Alfisti schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:07:
Nee, helaas nog niet. Het was me opgevallen dat in de Network Information Table (NIT) voor Network ID 5555 afwijkend was in de Transport Stream (TS) 9 bij Casema die niet gevonden lijkt te worden door de Sony TV's. Vandaar dat ik even het verzoek had geplaatst om netwerk ID 500 te gebruiken i.p.v. 5555 omdat de daarbij behorende NIT niet afweek in die TS. Jammer genoeg haalde dat ook niets uit. Die afwijking in de NIT van 5555 op TS 9 heeft volgens mij iets te maken met het feit dat Casema aan het testen is met een nieuw type ontvanger waarmee ook extra diensten als interactiviteit, Video On Demand en IP-TV mogelijk zijn.

Op dit moment lijkt het er even op dat de Sony TV's om wat voor een reden dan ook een probleem hebben met de frequentie 396 MHz omdat diezelfde TS 9 ook ongewijzigd bij Multikabel wordt doorgegeven, maar dan op een andere frequentie (458 MHz). Aangezien Multikabel abonnees met een Sony TV wel die TS kunnen vinden met de kanalen die daar in zitten lijkt het er tenminste niet op dat het iets te maken heeft met de Service Informatie in die TS 9 anders zou je daar hetzelfde probleem moeten zien.

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door de QAM modulators die Casema gebruikt in haar eigen gebied om de Transport Streams op de kabel te zetten. De timing van de Service Informatie onderdelen is van belang. Als sommige type data pakketjes niet binnen een bepaald interval langskomen dan voldoet de TS niet aan de DVB specificaties. Misschien dat de Sony TV's daarover struikelen en hebben de QAM modulators die in Multikabel gebied gebruikt worden dat probleem niet. Dat kan ik echter niet controleren aangezien ik zelf in Multikabel gebied zit.

Het kan zelfs zijn dat jij in een regio van het Casema gebied zit waar een goed afgestelde en functionerende QAM modulator staat waadoor het wel werkt en dat Rexkom en Coolsnarf net in een gebied zitten met een slecht functionerende en/of afgestelde QAM modulator. Om dergelijke oorzaken te onderzoeken is echter de hulp van Sony en Casema nodig en geen van beide partijen bieden ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Anoniem: 236205 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:39:
[...]

Solstice,

Over het geluid kan ik je niets vertellen.

Maar ik heb ook een Bravia 40W3000 en bij mij werkt het helemaal niet, welke software heb jij in de cam zitten ?????????

Groet Rexkom
Bij mij werkte zowel 3.09 als de 3.11 versie van de Alpha Crypt. Ik heb wel Essent/@Home.
Wat zijn je problemen? je kunt me mailen naar avwijk atsign telebyte dot nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
[...]

Net nog een keer gecheckt > KDL-40W3000 (15min geleden binnen gekomen) KDL-46X3500 en KDL-40V3000 geven allemaal beeld met de 3.11 ( 192 gevonden services ). Drie verschillende smartcard's getest (nummers 4007 en 2x 4017 ) en geven allemaal beeld.
Het lijkt er dus op dat versie 3.11 wel werkt en 3.12 niet meer. Is er dan nog ergens een alphacrypt met versie 3.11 te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi, daar ben ik weer.

Ik zag dat er inmiddels een aantal mensen hadden gepost m.b.t. de PS3 actie. Een enkeling heeft zelfs gebeld. :*) Ik wil even een aantal dingen verduidelijken. Ik heb niet gezegd dat de PS3's nu al op waren en ook niet dat er 40 GB pakketten geleverd zouden worden. Vanaf het begin was het al duidelijk dat het 60gb pakketten waren. Toen ik sony belde is mij hetzelfde gezegd als "Coolbananas" verteld is. En dit is "Als de ps3 pakketten op zijn schrijven we automatisch 200 euro over naar uw rekening" Ik vind dit net als jullie belachelijk. Het staat nergens (site niet, coupon niet) duidelijk aangegeven dat indien PS3's op zijn er 200 euro gestort zal worden. Verder begrijp ik het uberhaupt niet van Sony want waarom zou je 200 euro uitkeren in plaats van een PS3 pakket? Met een PS3 pakket zullen mensen nog games kopen ervoor en daar verdienen ze ook aan. Met 200 euro contant geld kan iedereen doen wat hij wil! En dan zijn ze dat geld kwijt en verdienen ze er niks aan.

In de achtergrond speelt zich ook iets anders. Sony stopt met de productie van het 60 GB pakket. De 40 Gb pakket zal deze vervangen. Dit is inmiddels gebeurd en nu is het zo dat ze in heel Amerika nog veel 60GB pakketten op voorraad hebben die op moeten. Ik denk dat hier de actie is ontstaan is. Maar ja, op een gegeven moment gaat die actie ineens onverwachts hard en hebben ze geen 60GB pakketten voor iedereen.

Het enige wat we kunnen doen is hopen dat we op tijd zijn en een PS3 Pakket krijgen. Voor hetzelfde geld zijn er nu nog zat PS3's maar ja misschien ook niet. Sony wil er schijnbaar niets over kwijt....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 09:56
Mijn Alphacrypt werkte in eerste instantie niet met een 40x3500 en Multikabel. Kaart retour gestuurd naar Satshop en een nieuwe gekregen. Tot mijn grote verbazing werkte het toen direct en zonder enige hapering. Firmware-versie 3.12. Wellicht goed om te weten dat de Alphacrypt zelf blijkbaar 'buggy' kan zijn.

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik twijfel nog steeds heel erg tussen een 40v3000 en een 40w3000. Ik werk in een tv winkel en ik zie maar geen verschil tussen de twee toestellen wanneer beide aangesloten op een blu-ray via hdmi met planet earth op. Het 10bits paneel en de ex engine zorgt bij de w toch wel voor iets helderer beelden maar daar is ook alles wel meegezegd. Ik vraag me af of dit het extra geld wel waard is en of je deze minimale details thuis ook zult waarderen. Desalnietemin allebei erg fraaie toestellen, de mooiste lcds van het moment imho. Qua vormgeving vind ik de mat grijze afwerking van de w wat mooier maar voor de portemonnee de v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Euhmm... je vergeet de Sharp Aquos LC-42XL2E en de LC-42X20E O-)

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11-2024

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb mijn 40d3000 nu 4 weken ongeveer en nu 2 weken met casema DTV icm een alphacrypt. Vrijdagnacht om 2.00 wissel ik van zender en is opeens geen zender meer te bekijken. Nu is de previewperiode blijkbaar verlopen en heb ik ineens geen ontvangst meer van zenders. Ik had mij al ingeschreven bij casema als abonnee en mijn signaal staat op aktief. Zaterdag hebben ze het signaal nogmaals opnieuw laten activeren en mijn casemakaart ook weer op ok gezet. Mijn tv heeft echter nooit het signaal ontvangen. Ik gisteren naar een vriendin en daar mijn kaart in een casemakastje gestopt, e19 code. Previewperiode verlopen. Ik weer casema gebeld en zij het signaal en mijn kaart weer geactiveerd en 45 min later deed mijn kaart het weer. Ik mijn kaart bij mij thuis weer in mijn tv gedaan en ja hoor hij deed het weer. ik slapen dus mijn tv in standby want volgens casema kan hij anders een signaal mislopen. Vanmorgen niks meer.Weer de melding van your not entiteld to receive this channel of iets dergelijks.

Ik weet het nu echt even niet meer. Mijn alphacrypt heeft 3.12. Iemand enig idee? Moet de alphakaart ook geregistreerd worden bij Casema? daar wisten ze van niks.is er een instelling in de tv die het signaal opslaat maar die uit kan staan? ik heb gezocht en de dingen die volgens mij aan moeten staan, staan aan. iemand tips of de oplossing

[ Voor 74% gewijzigd door ederooij op 30-10-2007 22:53 ]

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:28:
Euhmm... je vergeet de Sharp Aquos LC-42XL2E en de LC-42X20E O-)

:9
Ook fraai. Maar prefereer persoonlijk de bravia engine. Sharp is wat zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike22april
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik sta op het punt om een 40X3500 te kopen, mijn eerste LCD ooit.
Me enigzins ingelezen in de materie in dit draadje en de vorige inzake de Smartcard en de benodigde Alphacrypt.

Vraag:
1) Is er al iemand die een X3500 in combinatie Casema mbv Alphacrypt Classic 3.09 (of nieuwere firmware) aan de praat heeft gekregen?

2) Ik zie op de site van Mascom dat er ook een Alphacrypt Classic Pro bestaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wat is hier beter aan? Of gewoon van afblijven en lekker de gewone Classic gebruiken?

3) Als ik tevens een Sony Blu Ray BDP-S300B en een Sony HDMI Harddiskrecorder aansluit/aanschaf, kunnen deze allemaal met de afstandsbediening van de X3500 worden aangestuurd of moet ik er dan 3 naast elkaar blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 09:50
Iemand een adresje (die meedoet aan de ps3 actie) met een mooie prijs voor de 40W3000 (+- 2100). Ik zie bij foka.nl staan dat je 10-25% korting krijgt, tellen de nieuwe sony toestellen ook mee?

Is er ergens ook nog een lijst te vinden met alle TVs die DVB-C tuners ingebouwd hebben in combinatie met een HD Decoder (zoals de W3000 en X3500 serie).

[ Voor 28% gewijzigd door Furfoot op 30-10-2007 22:43 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Evil Hobbit schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:26:
Ik twijfel nog steeds heel erg tussen een 40v3000 en een 40w3000. Ik werk in een tv winkel en ik zie maar geen verschil tussen de twee toestellen wanneer beide aangesloten op een blu-ray via hdmi met planet earth op. Het 10bits paneel en de ex engine zorgt bij de w toch wel voor iets helderer beelden maar daar is ook alles wel meegezegd. Ik vraag me af of dit het extra geld wel waard is en of je deze minimale details thuis ook zult waarderen. Desalnietemin allebei erg fraaie toestellen, de mooiste lcds van het moment imho. Qua vormgeving vind ik de mat grijze afwerking van de w wat mooier maar voor de portemonnee de v.
Ik heb de 40v3000 voor 1785 euro besteld vandaag. Voor mij is de w3000 net iets te duur en verwacht straks meer van externe HD ontvanger eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Furfoot schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:42:
Iemand een adresje (die meedoet aan de ps3 actie) met een mooie prijs voor de 40W3000 (+- 2100). Ik zie bij foka.nl staan dat je 10-25% korting krijgt, tellen de nieuwe sony toestellen ook mee?

Is er ergens ook nog een lijst te vinden met alle TVs die DVB-C tuners ingebouwd hebben in combinatie met een HD Decoder (zoals de W3000 en X3500 serie).
Je hebt zelf zojuist bijna de complete lijst genoemd. :) Enige andere merk wat ik ken die dit biedt is Sharp met de HD1E serie. Deze is echter pas vanaf 46 inch en kost minimaal €3000 (adviesprijs €3500). (Dan zit er overigens wel een HDD recorder in die ook in HD kan opnemen en ook een DVB-S tuner.) Of deze momenteel ook echt leverbaar is weet ik niet. Zou origineel in juni al uitkomen maar is maandenlang steeds weer opnieuw uitgesteld. Schijnt grotendeels dezelfde DVB-C techniek te zijn als in sommige Loewe TV's zitten. (En dat zou goed kunnen aangezien Sharp voor 30% eigenaar is van Loewe vor zover ik weet.) De Loewe's hebben volgens mij echter (nog) geen HD decoder aan boord, maar alleen een DVB-C tuner.

FOKA geeft overigens ook korting op de nieuwste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ederooij schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:28:
Ik weet het nu echt even niet meer. Mijn alphacrypt heeft 3.12. Iemand enig idee? Moet de alphakaart ook geregistreerd worden bij Casema? daar wisten ze van niks.is er een instelling in de tv die het signaal opslaat maar die uit kan staan? ik heb gezocht en de dingen die volgens mij aan moeten staan, staan aan. iemand tips of de oplossing
Ik heb dus een week of 6 de 32D3000 icm Alphacrypt 3.09 en Casema DTV maar herken niks van dit alles. Gewoon Alphacrypt met Smartcard in de CI slot van de TV gestopt, zenders opgezocht met Quick Scan, kaartje op de bus gedaan naar Casema en verder geen noemenswaardige problemen. Ik zet de TV ook gewoon uit i.p.v. standby. Je hebt dan wel af en toe dat je gedurende max 30 seconden die melding krijgt van "you are not entitled..." maar daarna komt het beeld weer gewoon. De Alphacrypt kaart moet zeker niet geregistreerd worden bij Casema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

knny schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:20:
[...]

Ik heb de 40v3000 voor 1785 euro besteld vandaag. Voor mij is de w3000 net iets te duur en verwacht straks meer van externe HD ontvanger eigenlijk.
zou ik mogen weten waar? de ps3 aktie is niet echt nodig, maar die prijs is nog wel te overzien voor een nieuwe lcd :)

ik wil op zich een 40D3000, maar door de wachttijden/leveringsproblemen misschien toch een ander toestel

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evil Hobbit schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:26:
Ik was ook heel erg aan het twijfelen tussen deze twee modellen. Prijstechnisch vind ik de v3000 de beste deal. De w3000 is voor die paar extra opties erg veel duurder. Het minieme beeldverschil ga je thuis volgens mij niet zien. Als de beeldkwaliteit praktisch hetzelfde is, moet je je afvragen of het verschil in vormgeving de duurdere W het waard is.

Wat voor mij de doorslag gaf, is de vormgeving. Ik vind persoonlijk de matte afwerking van de w mooier. Ik vind de v een heel erg mooi toestel, maar ik ben bang dat die glimmende rand gaat reflecteren en dat dat verstoord. Ik heb dat toch het zwaarste laten wegen en voor de w gekozen. Minder zwaarwegend maar leuk om te weten: de w3000 komt goed uit de test

Gisteren heb ik de w3000 gekocht :*) en met een beetje geluk kan ik hem donderdag ophalen: YES!
Ik heb er bij ITs €2300 voor betaald. Geen superdeal, maar wel redelijk voor een model dat net uit is dacht ik zo.
En nu maar hopen dat ik op tijd ben voor de PS3 aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebin67
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 23:02
waar heeft u de w3000 gehaald, nergens leverbaar? bij welke its? ik w8 al drie weken en heb bij fotoklein bestelt te Rotterdam, maar helaas kan sony dit toestel niet leveren vewacht w51. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Samenvattend: Verkeerde firmware, TV kapot of Cam kapot.

Oplossing: 1: Ga je naar je tv leverancier, vraag of je daar de cam even mag proberen in een winkelmodel. 2: Zorg dat je de juiste firmware krijgt. 3: Leg het probleem neer bij je cam en/of TV leverancier.

Alfisti,

Ok, bedankt voor je info, ik ga nu ik het zeker weet dat het met 3.11 moet werken een cam van 3.09 Up-daten naar 3.11. voor mijn Bravia KDL 40W3000.

Je kan in de Cam alleen maar naar een hogere software versie en niet terug, het zou dus zonden zijn als ik er de verkeerde versie in zou zetten.

Heb inmiddels meer dan drie KDL40W 3000 getest en die doen allemaal het zelfde met 3.09 en 3.12 software, en de cam's zijn niet kapot want die werken in een KDL 32D3000, het is de software in de cam die met deze Bravia niet goed overweg kan.

Groet, Rexkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Nee, helaas nog niet. Het was me opgevallen dat in de Network Information Table (NIT) voor Network ID 5555 afwijkend was in de Transport Stream (TS) 9 bij Casema die niet gevonden lijkt te worden door de Sony TV's. Vandaar dat ik even het verzoek had geplaatst om netwerk ID 500 te gebruiken i.p.v. 5555 omdat de daarbij behorende NIT niet afweek in die TS. Jammer genoeg haalde dat ook niets uit. Die afwijking in de NIT van 5555 op TS 9 heeft volgens mij iets te maken met het feit dat Casema aan het testen is met een nieuw type ontvanger waarmee ook extra diensten als interactiviteit, Video On Demand en IP-TV mogelijk zijn.

Op dit moment lijkt het er even op dat de Sony TV's om wat voor een reden dan ook een probleem hebben met de frequentie 396 MHz omdat diezelfde TS 9 ook ongewijzigd bij Multikabel wordt doorgegeven, maar dan op een andere frequentie (458 MHz). Aangezien Multikabel abonnees met een Sony TV wel die TS kunnen vinden met de kanalen die daar in zitten lijkt het er tenminste niet op dat het iets te maken heeft met de Service Informatie in die TS 9 anders zou je daar hetzelfde probleem moeten zien.

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door de QAM modulators die Casema gebruikt in haar eigen gebied om de Transport Streams op de kabel te zetten. De timing van de Service Informatie onderdelen is van belang. Als sommige type data pakketjes niet binnen een bepaald interval langskomen dan voldoet de TS niet aan de DVB specificaties. Misschien dat de Sony TV's daarover struikelen en hebben de QAM modulators die in Multikabel gebied gebruikt worden dat probleem niet. Dat kan ik echter niet controleren aangezien ik zelf in Multikabel gebied zit.

Het kan zelfs zijn dat jij in een regio van het Casema gebied zit waar een goed afgestelde en functionerende QAM modulator staat waadoor het wel werkt en dat Rexkom en Coolsnarf net in een gebied zitten met een slecht functionerende en/of afgestelde QAM modulator. Om dergelijke oorzaken te onderzoeken is echter de hulp van Sony en Casema nodig en geen van beide partijen bieden ondersteuning...
ArChie,

Zoals ik je per mail liet weten wordt er in Den Haag naar het probleem met TS 9 en TS 33 gekeken, ik heb ze gisteren nog aan de telefoon gehad.
Zodra er iets bekent is hoor je dat.

Groet, Rexkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 16:44

TheProphet

unifi-forum.nl

@ Alfisti,

Die w3000 heb je die nog staan? zoja kan ik reserveren :+

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Wat raar dat er overal leveringsproblemen ontstaan. Na gister met die helpdesk van Sony te hebben gesproken zei die mevrouw dat ze nog van geen enkele leverancier te horen had gekregen dat ze leveringsproblemen had. Zij adviseerde mij dan ook als ze niet/slecht leverbaarzijn bij het bedrijf waar je besteld hebt hem ergens anders te kopen.

Zal vandaag toch een bellen hoelang levertijd zit op 40-v3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rebin67 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:11:
waar heeft u de w3000 gehaald, nergens leverbaar? bij welke its? ik w8 al drie weken en heb bij fotoklein bestelt te Rotterdam, maar helaas kan sony dit toestel niet leveren vewacht w51. |:(
Ik weet niet van leverproblemen met de W3000. Ik lees in deze topic vooral leverproblemen met de V3000.
Ik heb mijn tv gehaald bij ITs in Amsterdam. Als 'ie binnen is, zal ik het in deze topic posten.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.