Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
je bedoelt de 9700Apoca schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:08:
Salland heeft een pre-order prijs van 245 voor de 9600 das toch best netjes als je bedenkt dat daar nog wel een paar euro vanaf gaat vanaf het moment dat die leverbaar is.
Maar ik ben het eens met de bovenstaande mensen het is tijd voor meer reviews met inhoud dan wat losse screens met wat scores waarvan je niet weet hoe en wat.
Maar ik weet niet of 1 van jullie dat weet.. Ik zit al 2dagen die prijzen een beetje aan het volgen en ik zie dat er elke dag wel een aantal euro per product af gaat.. nu is die 9700 al 10 euro gezakt en het geheugen wat ik graag wil bestellen ook al een aantal euro.
Nu zou ik graag die 9700 willen pre-orderen en kom ik ongeveer op een totaal van 680 euro en dan kies ik voor methode vooruitbetalen .. dus stort ik dan ook netjes die 680 euro.. Maar als straks de phenom uitkomt en is de prijs bij een aantal producten weer gezakt. Moet ik dan het totaal van de nieuwe prijs betalen zodat ik, wat ik teveel heb betaalt terug gestort krijg of blijft die 680 euro staan en krijg ik nix terug ?
dat lijkt wel op een uitsparing voor een extra heatpipe ...incl bevestigings-gaatjesH004 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:24:
Waarom zit er zon brede uitsparing in het onderste koelblok op bovenstaande foto?
Yes, but no.
Het zal de SB700 en SB750 worden op den duur, nu is alles met SB600. Zeker tot het einde van het jaar, dan wel ergens in Q1 2008mieJas schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:30:
Dat zijn waarschijnlijk allemaal borden met de SB600 southbridge? En wanneer zien we eens borden met de AMD770 northbridge/simpele heatsink. Veel interessanter voor den beurze
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 58485
Ik zou deze maar niet al te serieus nemen, tov de benchmarks van de C2D/C2Q. Op beide systemen is er gebruik gemaakt van een 200MHz Bus, de C2D/Quad mag het doen met 333MHz bus, wat natuurlijk al een stukje verschilt van elkaar. Zodra de X4 océd wordt met een 60MHz bus of hoger, dan ga je meteen de snelheidswinst merken. Het is me dus ook opgevallen dat ook de X4 van AMD benut heeft bij veeeeeel bandbreedte en dat alleen maar beter is voor prestatiesCrp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:29:
de 9700 is €10 gezakt op Salland hij is nu voor €245 te koop
nieuwe benchmarks (9600 2.3Ghz)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk anders ook even het volgende:

En dan de Oc erachteraan:

Opvallend is dat het geheugen ook altijd een stukje achterloopt, en juist de X4 dit nodig heeft. Ik ben benieuwd naar de eerste releases, zodoende dat ik 'm vastwel via mijn werk ook snel ontvangen mag
Er staat powered by, niet sponsered byHacku schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:46:
De Sapphire CrossFireX PC-AM2RD790:
[afbeelding]
En de verpakking, sponsored by AMD:
[afbeelding]
Haast amper te zien, dat Sapphire logo
[afbeelding]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dat dacht ik meteen toen ik die heatpipe constructie zag. Nu vraag ik me af of er ook een DFi bios in zitApoca schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:26:
Las ergens dat het moederbord in samenwerking met DFI was gemaakt aangezien dat model het zelfde eruit ziet.
Goede zet van AMD dat ze daar hun naam op drukken want DFi maakt echt top planken. Nu maar hopen dat ze over al te koop zijn want sapphire moederborden zijn vaak nog lastig te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 09-11-2007 08:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zo ik ben verbaast dat dat snelle geheugen voor een impact heeft op de performance. Hij is nog lang niet zo hoog als dat van een C2D. Ik verwacht dat die grote cash daar wat mee te maken heeft. Maar het is nog lang niet genoeg om de Penyrn in te halen. Mja nog even geduld om te kijken wat de echte review sites zeggen.Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 02:20:
[...]
Ik zou deze maar niet al te serieus nemen, tov de benchmarks van de C2D/C2Q. Op beide systemen is er gebruik gemaakt van een 200MHz Bus, de C2D/Quad mag het doen met 333MHz bus, wat natuurlijk al een stukje verschilt van elkaar. Zodra de X4 océd wordt met een 60MHz bus of hoger, dan ga je meteen de snelheidswinst merken. Het is me dus ook opgevallen dat ook de X4 van AMD benut heeft bij veeeeeel bandbreedte en dat alleen maar beter is voor prestaties
Kijk anders ook even het volgende:
[afbeelding]
En dan de Oc erachteraan:
[afbeelding]
Opvallend is dat het geheugen ook altijd een stukje achterloopt, en juist de X4 dit nodig heeft. Ik ben benieuwd naar de eerste releases, zodoende dat ik 'm vastwel via mijn werk ook snel ontvangen mag
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 09-11-2007 08:55 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Qua power hebben die volgens mij best genoeg om nog een tijdje mee te gaan tot de Phenoms rond de zelfde speed zitten en de 2 extra cores de doorslag gaan geven in games en apps.
Ik weet niet of meer mensen zich in deze gedachte kunnen vinden?
[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 09-11-2007 14:58 ]
Anoniem: 58485
Het is dat ik op m'n werk boxed CPU's geleverd krijg anders had ik de test lekker zelf willen doen. De X4 heeft zeker potentie en de key is bandbreedte (zoals bij elke CPU). Ik denk een goede combinatie van retesnel-geheugen en een strak plankje wat een dikke HTT halen wilt, heel goed kan doenAstennu schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:54:
[...]
Zo ik ben verbaast dat dat snelle geheugen voor een impact heeft op de performance. Hij is nog lang niet zo hoog als dat van een C2D. Ik verwacht dat die grote cash daar wat mee te maken heeft. Maar het is nog lang niet genoeg om de Penyrn in te halen. Mja nog even geduld om te kijken wat de echte review sites zeggen.
Dit is natuurlijk ook de eerste officieele launch van de X4, verbeterde versies zullen altijd uitkomst bieden tov de oudere.
waarom is hij nog steeds niet in de pricewatch te vinden? heb hem al gesubmitt maar krijg geen reaktie
intels die over een week of 3 leverbaar worden staan er al lang in dus daar kan het niet aan liggen
Ja zou ik ook zeggen
Heb ik ook aan zitten denken. Hangt er wel vanaf hoe de Phenoms uiteindelijk presteren.Apoca schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:35:
Ik ben eens wat aan het lezen geslagen, misschien is het nog niet eens zo een gek idee om een AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition / 5200+ 65W 2x1MB 2.7Ghz te halen en die op een 790FX mobo te zetten.
Qua power hebben die volgens mij best genoeg om nog een tijdje mee te gaan tot de Phenoms rond de zelfde speed zitten en de 2 extra cores de doorslag gaan geven in games en apps.
Moet je toch echt in een ander sub forum voor zijn.wippo76 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:31:
een hele reeks internet shops hebben de phenom al in de prijs lijsten
waarom is hij nog steeds niet in de pricewatch te vinden? heb hem al gesubmitt maar krijg geen reaktie
intels die over een week of 3 leverbaar worden staan er al lang in dus daar kan het niet aan liggen
Pricewatch
Anoniem: 614
Apoca schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:35:
Ik ben eens wat aan het lezen geslagen, misschien is het nog niet eens zo een gek idee om een AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition / 5200+ 65W 2x1MB 2.7Ghz te halen en die op een 790FX mobo te zetten.
Me too. Ik kan eigenlijk nog niks vinden waarom ik überhaupt sneller dan 4000+ moet hebben.FnF schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:43:
[...]
Heb ik ook aan zitten denken. Hangt er wel vanaf hoe de Phenoms uiteindelijk presteren.
Voor spellen is een dikke videokaart veel belangrijker.
Ik wil voor m'n nieuwe PC in ieder geval een AM2+ moederbord en de overstap naar DDR2.
DDR2 met name omdat dat nu zo goedkoop is (gelijk 4GB DDR2 800 )
Eigenlijke enige reden voor Phenom is nieuwigheid/spielerei.
Een AM2+ moederbord komt er wel sowieso.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 614 op 09-11-2007 20:03 ]
Me too, mijn plan is het volgende: koop een 770 moederbordje+een 5000BE+4GB RAM+HD3850, daarmee zou ik toch al wat redelijk moeten kunnen gamen/videobewerkenAnoniem: 614 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:59:
[...]
[...]
Me too. Ik kan eigenlijk nog niks vinden waarom ik überhaupt sneller dan 4000+ moet hebben.
Voor spellen is een dikke videokaart veel belangrijker.
Ik wil voor m'n nieuwe PC in ieder geval een AM2+ moederbord en de overstap naar DDR2.
DDR2 met name omdat dat nu zo goedkoop is (gelijk 4GB DDR2 800 )
Eigenlijke enige reden voor Phenom is nieuwigheid/spielerei.
Een AM2+ moederbord komt er wel sowieso.
Ik ga voor de 2.8 GhzIk ben eens wat aan het lezen geslagen, misschien is het nog niet eens zo een gek idee om een AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition / 5200+ 65W 2x1MB 2.7Ghz te halen en die op een 790FX mobo te zetten.
Feitelijk heb je alleen voor high-end apps en toepassingen als HD videobewerking écht zoveel power nodig...
Hoe dan ook zal ik wel een serieus verschil merken tss die 5000+ en mijn 3200+'ke
[ Voor 28% gewijzigd door betaplayer op 10-11-2007 10:50 ]
https://www.instagram.com/anafollotofbricks/
als je bv flight sim X neemt daar maakt het voor de framerates niet uit of je een 7900gt hebt of een 8800ultra maar meer welke prcessor je hebt
bron: tomshardware http://www23.tomshardware...=859&model2=722&chart=292
bent erg benieuwd hoe de phenom gaat presteren met dit spel
toch blijft het me verbazen dat 2 weken voor de lancering er nog zo weinig bekend is
het lijkt op een soort stille launch omdat de prestaties niet meevallen
de moederbordjes die er aan komen zijn in ieder geval wel veel belovend
Ja zou ik ook zeggen
wie speelt er nu flight simulatorwippo76 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:49:
dit geld natuurlijk niet voor alle spellen
als je bv flight sim X neemt daar maakt het voor de framerates niet uit of je een 7900gt hebt of een 8800ultra maar meer welke prcessor je hebt
bron: tomshardware http://www23.tomshardware...=859&model2=722&chart=292
bent erg benieuwd hoe de phenom gaat presteren met dit spel
toch blijft het me verbazen dat 2 weken voor de lancering er nog zo weinig bekend is
het lijkt op een soort stille launch omdat de prestaties niet meevallen
de moederbordjes die er aan komen zijn in ieder geval wel veel belovend

simulators hebben idd wel meer CPU kracht nodig(physics enzo) maar een OC 5000+ kan gemakkelijk de ''''normale''' simulators/strategies spelen ze
https://www.instagram.com/anafollotofbricks/
Anoniem: 215511
niet echt vistie kaartje teksten
erg of topic trouwens
Ja zou ik ook zeggen
LOL
Leuke tool voor FX 7xx serie bordjes. ben benieuwd hoever ik kom met me 5600.
Dat 60 euro bordje van mij heeft nog niet echt de mogelijkheden maar wil mss toch wel naar de 3+ Ghz gaan clocken voor wat extra performance.
Wat doet dat ding van jou eigenlijk Astenu ?
[ Voor 11% gewijzigd door Hekking op 10-11-2007 15:57 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Things are about to change. AMD is showcasing Dell's latest XPS gaming machine. When you know that AMD is showing a machine, you can figure what is hidden inside: an AMD Phenom processor, four Radeon HD 3870 graphics cards in CrossFireX configuration, reference (DFI/Sapphire) 790FX motherboard, and the rest of components dreams are made of.
http://www.theinquirer.ne...ell-set-launch-amd-phenom

Ik wacht met smart op de phenom, ben mijn XP 3200+ onderhand wel erg zat.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Er zijn al wat 770s aangekondigd. Staan hier wel ergens in dit topic.MXL schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:17:
Ik lees tot nu toe alleen maar info over de 790mobo's zijn er al voorbeelden van de 770mobo's die er gaan komen?
Ik wacht met smart op de phenom, ben mijn XP 3200+ onderhand wel erg zat.
De 9700 zal pas vanaf december fatsoenlijk verkrijgbaar zijn ook nog eens. Ik denk dat je nog even moet wachten met kopen van een AMD quad hoe graag ik ze het ook gun. Ze moeten gewoon eerst de snelheid der in krijgen voor het echt intressant gaat worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Apoca op 10-11-2007 19:59 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
[ Voor 84% gewijzigd door MXL op 10-11-2007 20:33 ]
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
(ik bedoel van de 770 of 790 chippies)
Ja zou ik ook zeggen
central point staat hij nog wel voor 249 ex verzendCrp schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:22:
shit, de Phenom 9700 stond voor 245 op sallandhad ik het maar eerder gepre-orderd. Nu moet ik hem voor 268 kopen
Ja zou ik ook zeggen
Anoniem: 91868
Een ati/amd schipset zie ik niet zo zitten eigenlijk.
RS740 met DX10 IGP begin volgend jaar als ik me niet vergis.wippo76 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:58:
weet iemand of er een variant komt met onboard grafiks?
(ik bedoel van de 770 of 790 chippies)
Nog niet veel over gehoord mja AMD borden zullen nu natuurlijk eerder zijn. Maar ik gok dat die nVidia plankjes snel zullen volgen.Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:42:
Is er eigenlijk al info over komende nvidia bordjes die sli ondersteunen?
[ Voor 55% gewijzigd door Astennu op 11-11-2007 00:04 ]
Als je niet vies bent van ECS ...MXL schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:17:
zijn er al voorbeelden van de 770mobo's die er gaan komen?
http://www.ecs.com.tw/ECS...eature&MenuID=123&LanID=0
Ziet er eerlijk gezegd niet slecht uit
Yes, but no.
Ja er is nog niet veel info over AMD 770, maar ik hou een lijstje bij met reviews, nieuws en info sites over de AMD 770 op mijn web site. Er zijn alleen nog geen reviews behalve die van ECS A770M-A @ OCW. De lijst is dus nog niet echt uitgebreid maar hou het in de gaten zodra ik reviews vind post ik het daar.MXL schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:17:
Ik lees tot nu toe alleen maar info over de 790mobo's zijn er al voorbeelden van de 770mobo's die er gaan komen?
Hier een link naar de pagina op mijn website. (site is nog niet klaar maar wel werken.)
En als je zelf een link heb die erbij kan, kan je een berichtje achterlaten via reageer onderaan de pagina.
http://madmax2.freehostia...a=view&c=pc+hardware&p=32
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 11-11-2007 15:04 ]
Echter in een review van MSI K9A3 staat het volgende:
BronDuring our testing the MSI looked to have an advantage over the Asus as it could run our OCZ Reaper PC2-9200 memory at a full 1,066MHz while the Asus topped out at 800MHz but PCMark05 told a different tale. Memory performance was lower for the MSI to the tune of nearly ten percent, which is odd when you consider that the memory controller is inside the CPU.
We checked this out with SiSoft Sandra and saw that memory bandwidth was much lower on the MSI than the Asus which was the exact opposite of what we expected.
The other short coming was in graphics performance as the MSI was ten percent slower than the Asus in PCMark05 but in 3DMark06 the two motherboards and chipsets were identical.
There are two obvious possibilities here; either the AMD RD780 isn't truly backwards compatible with an AM2 processor or the MSI BIOS needs a bit of work. Hopefully we'll be able to answer that question as soon as we get a Phenom processor but as things stand there's no way we'd recommend an upgrade to RD780.
Weet iemand indien dit idd aan het bios ligt? (hopelijk wel)
Anoniem: 153419
ECS is budget maar maakt op zijn tijd ook leuke bordjes.mieJas schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:25:
[...]
Als je niet vies bent van ECS ...
http://www.ecs.com.tw/ECS...eature&MenuID=123&LanID=0
Ziet er eerlijk gezegd niet slecht uit
Biostar is ook leuk bezig , helaas in NL lastig te krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 12-11-2007 09:14 ]
Tja ik denk wel dat het aan het BIOS ligt. Het is wel jammer dat ze niet wat meer testen hebben gedaan om te kijken of het een sporadische afwijking was of niet.craio schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:28:
Ik zou de combinatie am2+ moederbord en 'oude' am2 processor kopen ipv phenom.
Echter in een review van MSI K9A3 staat het volgende:
[...]
Bron
Weet iemand indien dit idd aan het bios ligt? (hopelijk wel)
Als ze bijvoorbeeld kingston 800 Mhz hadden gebruikt en dat had dezelfde problemen dan zou ik mij zorgen gaan maken.
Het is nog even afwachten dus wat het gaan worden!
Geen flauw idee. Op het internet zie je overal foto's van de moederborden opduiken maar ze zijn nergens te koop, en niemand kan me zeggen wanneer ze verwacht wordenApoca schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:10:
Hacku weet jij of der een beetje volume zal zijn met de mobo's bij de release?

http://global.msi.com.tw/...ile&dno=6176&type=utility
Server 5 gaat het snelst...
[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 10:59 ]
Maar geen voorraden. Daar doelde ik vooral op.GENETX schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:57:
Er staan al enkele AM2+ mobo's bij de shops in de prijslijsten hoor! Er staan enkele bij Salland (zoals de MSI bordjes en de Asus M3A) met een levertijd van max 10 dagen volgens mij. Zelfs de lokale shop hier heeft er al 2 op de lijst staan welke wss vandaag wel zal worden uitgebreid.
Vette tool, zeker het proberen waard!Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:58:
AMD Overdrive download link![]()
http://global.msi.com.tw/...ile&dno=6176&type=utility
Server 5 gaat het snelst...
[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 12-11-2007 11:23 ]
[ Voor 12% gewijzigd door mieJas op 12-11-2007 11:38 ]
Yes, but no.
/edit Asus bordjes bij Quote:
Asus M3A 62.20
Asus M3A32-MVP 146.50
Asus M3A32-MVP 157.70
excl btw
[ Voor 33% gewijzigd door XWB op 12-11-2007 12:04 ]
Klopt ja viel me vanmorgen ook op, dacht al; "hij was vorige week toch nog duurder"Hacku schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:58:
De 6400+ begint in prijs te dalen om niet in het vaarwater van de Phenom 9500 te zitten, maakt een duik naar 180 euro.
Ben bang van niet, ik heb namelijk 19 november door gekregen dat alles beschikbaar zal zijn en niet 15 november. Nu maar hopen dat het niet klopt, anders is het pas volgende week.GENETX schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:23:
Het wordt de week van de waarheid idd... Ben benieuwd of alles in 1 keer leverbaar wordt: Phenom + AM2+ + HD 38xx....
Hacku schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:58:
De 6400+ begint in prijs te dalen om niet in het vaarwater van de Phenom 9500 te zitten, maakt een duik naar 180 euro.
[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2007 12:22 ]
Ja dat heb ik ook door gekregen van de week.
/editAMD AM2+ Phenom Quad 9500 2.2GHZ FSB1333 4x1MB Cache 95W Box **Launch 15-11**
De 29ste is het launch event in Brussel, * XWB heeft zonet een uitnodiging van AMD gekregen
[ Voor 28% gewijzigd door XWB op 12-11-2007 12:29 ]
De 29e heb ik er al één als het goed isHacku schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:26:
19de normaal, waarschijnlijk worden ze de 15de bij distri verwacht.
[...]
/edit
De 29ste is het launch event in Brussel, * mad_max234 heeft zonet een uitnodiging van AMD gekregen
Ik ookDe 29e heb ik er al één als het goed is
Tegen de 29ste is er overal een mooie stock voorraad, zal er wel iets met de maken hebben.beetje laat voor een launch event.
Ik denk dat het een 9500 wordt, maar hij moet wel goed overklokken (2.6GHz minimaal) anders wacht ik nog even want ik heb er niks aan als ik moet inleveren op games en er met videobewerking er iets op vooruit te gaan.Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:13:
Voor welke Phenom ga jij mad_max234?
We moeten nog even wachten op de grote sites dat ze met reviews komen, want vanaf dat moment kan ik het pas echt zeggen of ik er één ga halen of dat het nog wachten word.
Ja daarom is het nog maar de vraag of het überhaupt wel een Phenom word bij de launch, want als hij tegen valt word het geen Phenom, maar langer wachten tot er wel modellen zijn die sneller zijn.Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:38:
Ja ik ben heel erg benieuwd, der komt bijna nergens tot niks los op het gebied van de Phenom X4 en hoe deze qua preformance het ten opzichte van andere cpu's zal doen.
Tja dan kan je beter wachten tot de 45nm versie van de Phenom en/of de eerst volgende revisie. Maar waar is het einde van het wachten dan?mad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:09:
[...]
Ja daarom is het nog maar de vraag of het überhaupt wel een Phenom word bij de launch, want als hij tegen valt word het geen Phenom, maar langer wachten tot er wel modellen zijn die sneller zijn.

Ik verwacht trouwens wel dat de prijs wel een aardige indicatie is van de preformance die de Phenom levert of kan leveren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga lekker upgraden naar een AM2+ icm 770, een paar GB DDR2-1066 ram en een nieuwe videokaart (38xx). Voor de rest koop ik een simpele athlon 3800+ x2 voor de time being, ik wacht de resultaten van de Phenom wel eventjes af.... (ik heb nog een S939 moederplank nu, vandaar deze tussenstap)
[ Voor 14% gewijzigd door Stephan224 op 12-11-2007 15:21 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
waarom niet?Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:42:
Is er eigenlijk al info over komende nvidia bordjes die sli ondersteunen?
ben zeer tevreden met mijn 580 chipie en ati690g bordje super stabiel en zuinig
net even amd overdrive getest suupper mooi programma
overklokken word een paar muisklikjes met detaileerde info over je componenten
[ Voor 16% gewijzigd door wippo76 op 12-11-2007 15:59 ]
Ja zou ik ook zeggen
DFI 790FX-M2R
http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=US
Manual:
http://www.dfi.com.tw/Upl...790fx-m2r%2002700736E.pdf
Las net tevens op het DFI forum dat voor de oudere mobo's pas in 2008 aangepaste biosen voor de Phenom zouden komen
"On the old style boards that 'will' work with phenoms, the bioses will be modded in Q1, 2008 is the word I heard from DFI."
En die kerel die dat zegt heeft veel inside info van DFI gezien zijn postings op verschillende forums altijd, dus lijkt me niet dat die uit zijn nek zit te lullen.
http://csd.dficlub.org/forum/showthread.php?t=4593
[ Voor 57% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 15:50 ]
Ik ga in ieder geval alvast mijn bios flashen deze week, laat de Phenom maar komen. Ga denk zo alvast een 9500 vast leggen, kan hem altijd annuleren.
Heeft er iemand een lijst toevallig van waar ze allemaal te koop zijn?
Edit/
Deze winkels hebben hem in ieder geval in hun prijs lijst staan.
Salland
Pim's pc shop
Azerty
Centraal point
[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2007 16:07 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Tuurlijk kan datmad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:01:
Kan toch dat DFI daar geen haast mee maakt, wel jammer voor de mensen die een Phenom op hun bestaande DFI willen draaien die moeten dus nog even wachten tot 2008.
[ Voor 45% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 16:09 ]
Daar zou ik me niet zo druk om maken, dat komt volgens mij best goed aangezien het om de UT serie van DFI gaat.Stephan224 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:06:
De DFI 790FX-M2R ondersteund maximaal DDR2-800 volgens de specs ipv DDR2-1066 zoals de meeste AM2+ moederplanken doen.
Waar ik me drukker om maak als ik eerlijk ben, waar moet ik dat moederbord bestellen voor een leuke prijs. Der zijn zo weinig winkels in NL die DFI graag verkopen. Der zijn in NL maar 3 echte DFI dealers, waarvan 1tje op de fles is gegaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 16:28 ]
Anoniem: 239964
Er staat atm ook helemaal geen DFI AM2 borden in de pricewatch...Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:20:
[...]
Daar zou ik me niet zo druk om maken, dat komt volgens mij best goed aangezien het om de UT serie van DFI gaat.
Waar ik me drukker om maak als ik eerlijk ben, waar moet ik dat moederbord bestellen voor een leuke prijs. Der zijn zo weinig winkels in NL die DFI graag verkopen. Der zijn in NL maar 3 echte DFI dealers, waarvan 1tje op de fles is gegaan.
Ben je blond of zo?Stephan224 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:05:
[...]
Tja dan kan je beter wachten tot de 45nm versie van de Phenom en/of de eerst volgende revisie. Maar waar is het einde van het wachten dan?
Niet wachten is soms heel dom, wachten op een bepaald product is heel slim.
Dus die standaard opmerking die je ergens heb opgevangen slaat dus nergens op.
Edit/
Ik heb nog nooit iemand gezien die echt eeuwig blijft wachten, is gewoon een PC mythe.
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2007 16:56 ]
Grote vriend mad_max234; je hebt een 3600+ flink opgevoerd las ik een tijd terug. Dit hebt je waarschijnlijk voor elkaar gekregen door voltage verhogingen en betere koeling.mad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:41:
[...]
Ben je blond of zo?Ik heb toch al een hekel aan dat soort domme opmerking die nog kant of wal raken, zonder enige onderbouwing, maar goed
Niet wachten is soms heel dom, wachten op een bepaald product is heel slim.
Dus die standaard opmerking die je ergens heb opgevangen slaat dus nergens op.(gebruik hem maar niet meer, komt een stuk slimmer over
)
Edit/
Ik heb nog nooit iemand gezien die echt eeuwig blijft wachten, is gewoon een PC mythe.
Neem nou het verschil van 65nm tov 45nm, daar zie je dat 45nm een hoger rendement heeft en dus koeler is. Dit betekend vaak een hogere OC.
Neem nou jouw 3600+ tov mijn 3800+, jouw processor had een nieuwere en recentere stepping en daarom wist je er ook een hogere clock uit te halen dan dat ik toe nu toe voor elkaar heb gekregen.
Maak ik dus een domme opmerking als ik zeg dat het misschien wel slimmer is om eventje te wachten tot Q1 voor de revisie van de 65nm of te wachten tot Q2/Q3 op de 45nm modellen?

(Ik geef deze reactie als opbouwende kritiek, niet iedereen neemt opmerkingen simpelweg van andere over. mocht je een reactie hierop hebben zend dan eventjes een PM naar me)
PS: dat de opmerking vaak gebruikt wordt en standaard is ben ik zeker wel met je eens. En dat je niet kan wachten... tja daar heb ik ook last van!
PS: Ik verwacht ook wel dat de Phenom 2,6 GHz kan halen met een OC, misschien wel meer...
Ok ben benieuwd.Apoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:37:
Ik zal eens wat shops mailen om te kijken of ze een dergelijk moederbord kunnen leveren en wat de prijs zal zijn
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Nee, nu zeg je het op een hele andere manier.Stephan224 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:17:
[...]
Maak ik dus een domme opmerking als ik zeg dat het misschien wel slimmer is om eventje te wachten tot Q1 voor de revisie van de 65nm of te wachten tot Q2/Q3 op de 45nm modellen?(uitgaande dat je graag overclocked)
En nu zeg je dat je dom bent om even niet te wachten
Even terug naar die 3600+, want dat gaat ook niet op, want de oude 90nm stepping klokt hoger. (zelfs nu komt de 65nm niet hoger dan de 90nm Athlon) Heb niet voor niks een weer een 90nm die doet het beter.
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2007 17:38 ]
Anoniem: 91868
omdat ik sli wilwippo76 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:40:
[...]
waarom niet?
ben zeer tevreden met mijn 580 chipie en ati690g bordje super stabiel en zuinig
net even amd overdrive getest suupper mooi programma
overklokken word een paar muisklikjes met detaileerde info over je componenten
Ik heb de Phenom 9500 in de queue geplaats voor verificatie, en hoop dat deze snel zal verschijnen in de pricewatch.
[ Voor 33% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 19:39 ]
Ps. Hacku thanks
[ Voor 9% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 19:48 ]
€ 213.76 (incl. BTW)
Mooi deal dacht ik, nu nog even wachten op de reviews.
[ Voor 24% gewijzigd door Apoca op 12-11-2007 20:13 ]
Anoniem: 215511

ik heb hem al 2 keer gesubmitt maar totaal geen reaktieApoca schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:27:
Zou mega fijn zijn als de Phenom eens in de pricewatch gezet zou worden. Ik zie mega prijsverschillen tussen de verschillende winkels. De 9500 heb ik al voor 228 incl verzend gezien ergens terwijl hij ergens anders weer 248 ex kost.
Ik heb de Phenom 9500 in de queue geplaats voor verificatie, en hoop dat deze snel zal verschijnen in de pricewatch.
terwijl de nieuwe intel quads (brr kippevel als ik dit tik) al lang in de pricewatch staan die ook nog lang niet leverbaar zijn
@boerenlater: oke dan .. dat verandert de zaak
[ Voor 3% gewijzigd door wippo76 op 12-11-2007 20:33 ]
Ja zou ik ook zeggen
Zal ook meteen even vragen voor dat DFi moederbord.
[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 12-11-2007 20:43 ]
AMD in talks to sell fab to TSMC, says report
Dat vind ik wel heel raar klinken.The Source schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:47:
http://www.eetimes.com/rs...d=RSSfeed_eetimes_newsRSS
AMD in talks to sell fab to TSMC, says report
Als ik dat stuk goed begrijp willen ze de huidige FAB30 verkopen. Verder in het stuk staat dat ze die fab gaan verbouwen in 2009 van een 200 mm naar een 300mm en dan FAB38 gaat heten.
Maar ze gaan toch niet eerst een FAB verbouwen en dan verkopen
Of het moet een verkoop met huur regeling zijn. Dus als financieel trucje oid. Of om TSMC de mogelijkheid geven om onbenutte capaciteit met andere producten op te vullen oid.
Anoniem: 239964
Alleen stel dat je op een CPU zit die nèt SPi 1M stable is, dan zou ik die overdrive niet gebruiken.
't kan net de druppel zijn die een BSOD geeft
AMD heeft zijn fabrieken deels gebouwd en vernieuwd met Duits overheidsgeld. Daar zitten ongetwijfeld een aantal voorwaarden aan vast, zoals een minimaal aantal jaren dat ze in gebruik moeten blijven. De Duitsers hebben dat geld (enkele miljarden totaal) immers gegeven om de werkgelegenheid in dat gebied te stimuleren, dus AMD kan het niet maken om die fab stil te leggen of door te verkopen aan een partij die buiten die overeenkomst valt.ronny schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:26:
Dat vind ik wel heel raar klinken.
Als ik dat stuk goed begrijp willen ze de huidige FAB30 verkopen. Verder in het stuk staat dat ze die fab gaan verbouwen in 2009 van een 200 mm naar een 300mm en dan FAB38 gaat heten.
Maar ze gaan toch niet eerst een FAB verbouwen en dan verkopen
Of het moet een verkoop met huur regeling zijn. Dus als financieel trucje oid. Of om TSMC de mogelijkheid geven om onbenutte capaciteit met andere producten op te vullen oid.
Ik denk dat het niet zo vergezocht is om te stellen dat AMD van Fab 38 af zou willen, gezien de vrij plotselinge omkeer van de financiële situatie, maar als ze hem verkopen (en dan weer deels terughuren van de koper) moeten ze heel voorzichtig zijn om zowel de Duitse overheid als Intel tevreden te houden (te veel uitbesteden mogen ze namelijk ook niet). Dat zal wel weer een ingewikkelde constructie met lege holdings, "50%+1" aandelenregelingen enzovoorts worden
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-11-2007 11:16 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Ze maakten gebruik van een 790FX moederbord.Met al deze hulpmiddelen kreeg The Inquirer de Athlon 64 5000+, die gekoeld werd door een Zalman CNPS9500, stabiel op 3,54GHz bij een standaard spanning. Het verhogen van de vcore had gek genoeg geen effect op de overklokbaarheid van de Black Edition-cpu. Ook het geheugen is nauwkeurig te tweaken, al is de spanning niet regelbaar vanwege de in de processor geïntegreerde geheugencontroller. Voor luie tweakers is er de AutoClock-feature, waarbij het systeem steeds sneller geklokt wordt, tot het vastloopt. Na het herstarten van het systeem draait de computer vervolgens op de stabielste instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 13-11-2007 11:41 ]
Tja, vooral het feit dat ze eerst de fabriek zelf gaan verbouwen en dan verkopen geeft mij toch het idee dat ze toch (ook) zelf willen blijven produceren. Al blijft het wat een rare constructie.Wouter Tinus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:12:
[...]
AMD heeft zijn fabrieken deels gebouwd en vernieuwd met Duits overheidsgeld.
...
Ik denk dat het niet zo vergezocht is om te stellen dat AMD van Fab 38 af zou willen, gezien de vrij plotselinge omkeer van de financiële situatie, maar als ze hem verkopen (en dan weer deels terughuren van de koper) moeten ze heel voorzichtig zijn om zowel de Duitse overheid als Intel tevreden te houden (te veel uitbesteden mogen ze namelijk ook niet). Dat zal wel weer een ingewikkelde constructie met lege holdings, "50%+1" aandelenregelingen enzovoorts worden.
Maar het is al een "oude" fabriek daar zullen de subsidie regelingen toch wel van afgelopen zijn zou ik verwachten.
We horen wel wat het wordt.
Binnenkort heeft niemand iets meer aan een 90nm/200mm-fab. Toen AMD het plan aankondigde om hem te upgraden ging het financieel nog goed. Natuurlijk willen ze er zelf ook nog in produceren, want Barcelona en Shanghai zijn relatief grote chips, dus ze hebben veel wafercapaciteit nodig de overstap naar quadcores te maken. Maar de andere kant lonkt het geld ook, met al die schulden. Lange termijn kunnen ze altijd nog in New York bouwen, als blijkt dat ze tóch twee fabs tegelijk kunnen betalen.ronny schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:19:
Tja, vooral het feit dat ze eerst de fabriek zelf gaan verbouwen en dan verkopen geeft mij toch het idee dat ze toch (ook) zelf willen blijven produceren. Al blijft het wat een rare constructie.
Denk je dat AMD die 2,5 miljard dollar upgradekosten voor Fab 30->38 helemaal zelf heeft opgebracht?Maar het is al een "oude" fabriek daar zullen de subsidie regelingen toch wel van afgelopen zijn zou ik verwachten.
[ Voor 23% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-11-2007 12:39 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Lijkt mij dat je met een 770 moederbord net zo ver kan komen aangezien alles toch bijna hetzelfde is verderHacku schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:39:
Phenom of een 5000+ halen ?
[...]
Ze maakten gebruik van een 790FX moederbord.
Dit topic is gesloten.