GPU-Overclock contest HD2600PRO

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.906 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die caps waren voor jan lol? :P

Mooi man, 1000MHz met de Core :D Als dat geen WR is ;)

Ik kan pas na januari weer aan de slag ermee. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Jullie vergeten dat wij natuurlijk de enige echte Snot_Aap hebben _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
1.46v? 2.0v minimaal! Fiks laten zweten dat beestje. Die 1600pro die ik had kon nog goed overweg met zo'n 2.2v op de core :+ Wel goed om te horen dat de OVP remover goed werkt :) Zet m op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

En dat was op?...
Lucht? :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
naah cpu waterblok op die 1600pro gezet :P , maar weinig/geen verschil te merken qua temp.
Bij meer als 2.2v liep die gewoon vast, hoe slecht! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Hij wil nog wel wat verder :9 1066MHz voor de core :). Gaat leuk worden met wat extra kou. Maar ik ga voorlopig niet mijn scores updaten. Kom op mensen clocken die kaarten!

Afbeeldingslocatie: http://img.webrail.eu/Dafut/1066-700klein.JPG

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:| mijn kaartje is dood
Ik weet niet precies watskeburt, maar hij doet het echt niet meer. Atiflash zegt ook 'Adapter not found'.
Zuur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze meld ik me officieel aan om na afloop van de contest 1 van de oc wonderen te willen overnemen :D

iig die oc is egt Wow :| en het aantal FPS is WOOT jmmr niet kompleet 3dmark instellingen zijn niet te zien etc etc iig ga zo door.!!!! And like Dafut said CLOCKEN DIE HANDEL.!!!! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Ik heb geen zin meer :| :P

Kheb nog geen soldeerbout of potmeter in me handen gehad.

dus ik kijk wel wat ik ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:50:
Ik weet niet precies watskeburt, maar hij doet het echt niet meer. Atiflash zegt ook 'Adapter not found'.
Vertel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Heb je al na gemeten of er wel spanning staat op je core? Weet niet of je Voltmods heb toegepast? Misschien kun je ff precies vertellen wat je gedaan hebt.

@FraMaster, tover ergens een soldeerbout vandaan (desnoods op school oid) en clocken met die kaart :).

[ Voor 11% gewijzigd door Dafut op 03-12-2007 23:05 ]

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:13
@ cpec,
Probeer alsnog een de kaart te flashen, door de port te forcen. Staat wel ergens op google hoe dat moet. Als je denkt dat het een power probleem is mag je m eventueel naar me toe sturen. Dan kijk ik er wel even naar. Maar kan niks beloven.

Kunnen we deadline trouwens tot eind februari maken?
Dan kan ik waarschijnlijk nog wat leuke dingen "showen". B-)

En heeft iedereen nog wat meer tijd.
Komen voorlopig toch ook nog geen nieuwe boeiende kaarten voor OC contest uit,

[ Voor 33% gewijzigd door Mod_Aap op 03-12-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Eind februari is wel erg lang he. Misschien medio februari?
En uhm, ik vind wel dat er nu duidelijkheid moet komen wat betreft groepen tussen subzero en +0 koeling. Ik stem voor twee groepen. Onder en boven nul.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Ik vind eind Feb ook wat lang, zo blijven we bezig. 1 Feb lijkt mijn mooi, hebben we nog 2 maanden :). Twee groepen maken lijkt me een prima idee. Hoe zit ut met jou Vapo? Al een score?

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hehe, nee; Ik heb ook een nieuw mobo, en die lust mijn tobo + muis niet zonder een nieuwe windows, maar de XP cd is kwijt *zucht* en mijn Xtreme Systems OS is corrupt :(

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:54

Darkasantion

Just keep swimming!

Maarten-NForce schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:39:
Hehe, nee; Ik heb ook een nieuw mobo, en die lust mijn tobo + muis niet zonder een nieuwe windows, maar de XP cd is kwijt *zucht* en mijn Xtreme Systems OS is corrupt :(
Tiny XP schijnt ook goed te zijn ;) . Maar ik denk dat ik in de vakantie maar een bout ga regelen en even ga kijken wat er kan met 1.6v :9~

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zo, net een 60K variabel weerstandje gehaald voor de OVP mod, vanavond maar weer is ff'tjes pielen :P
Pff, 1.6V, 1.7 minstens :+

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Net WC blokje + pomp gekocht. Dus kan er binnenkort ook wat serieuze volts op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Max wat ik er nu op heb gehad is 1,65V, werd met mijn Thermalright HR-03 niet heel warm. Precieze temps weet ik niet :P. Ik ga vanavond nog wat verder spelen :).

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zou best wel lullig zijn als cpec z'n kaartje naar de malle kloten is, voor hem dan he ;)
Want als ik zo bij de scores kijk, lijkt hij toch echt de beste tweaks te kennen.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Komt door de DDR2 bios met waarschijnlijk strakkere timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Tjha. Sinds wanneer doet hij het dan niet meer? Heb je eerst nog een voltmodje gedaan, of doet hij het niet meer na een reboot? Vaag... Och, hij mag hier terecht hoor, mocht hij het echt niet meer doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Snot_Aap schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:50:
Komt door de GDDR2 bios met waarschijnlijk strakkere timings.
Mij lijkt het dat net als bij DDR/2 mhz'en meer nut hebben dan timings eerlijk gezegt :?
@ Xtresis: Ik heb nog wel een 7600GS voor je, de core is er vanaf, maar je kan er tegen meerprijs de koeler wel bijkrijgen om er overheen te plakken :) voor 20e mag je hem hebben.

En uhm, mastertje: Zou je het plaatje van de Vgpu mod willen vervangen door deze?
http://www.techzine.nl/f/g/15255php6d4cXD.PNG
Is iets handiger ;)

Edit: Dit wordt een er-rug leuke contest voor mij :P Ik meet geen Vgpu meer na de ovp-mod, maar hij boot wel :*D Dus vanaf nu is mijn Vgpu unknown :P Mijn multimeter is niet kapot, omdat ik nog wel voltages kan meten uit bv m'n voeding. Ik geef m'n kaart dus hooguit nog een maand, that's more like it!

Slim! Ik was vergeten dat er plastic spray over alle contacten heen zit, en ik een beetje de spanning van plastic probeer te meten :')

[ Voor 64% gewijzigd door Maarten-NForce op 04-12-2007 18:07 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was voor het weekend gebeurd. Toen niet teveel aandacht aan geschonken (like, het was niet de eerste keer dat hij niets leek te doen :p ) en weekend bij m'n ouders geweest.
Wat het probleem is? Ik weet het niet. Nadat ik de voltmod er tijdelijk af had gehaald werkte de kaart nog prima. Ook zat er een werkend bios in (stock of een werkend xt bios, weet ik zo niet meer), dus ook daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog een heel klein beetje hoop, maar dan moet ik nog het juiste progesel zien terug te vinden.
I'll keep you posted :)

/nog wat tests verder: atiflash en flashrom zeggen beide dat er geen kaart is. AtiTool zegt hetzelfde. Toch wordt de koeler van de kaart wel warm :s zal nog eens vcore meten...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Meet dan ook meteen de vmem.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Zullen we ook een wedstrijdje doen wie de lelijkste kaart heeft ?:P
Ik denk dat ik dan favoriet ben, met m'n 3 lagen plastic spray, dubbelzijdig tape en lijm van de gluegun overal :*)

Om deze post toch nog enigzins nuttig te maken:

Poll: Maken we verschillende groepen?
Doh, twee groepen, onder en boven nul!
Nee, een groep is vééél leuker!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=250647&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wanneer eindigt de contest?
Eind december
Half januari
Eind januari
Half februari
Eind februari
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=250648&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 74% gewijzigd door Maarten-NForce op 04-12-2007 20:11 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Eigenlijk maakt categorisering niks uit, er valt toch niks te winnen. Dus het gaat om de eer. Twee categorieën betekend wel dat het score upload systeem aangepast moet worden. Want het lijkt me dan wel logische dat je dan ook voor allebei de categorieën de mogelijkheid moet krijgen om een score te posten. En wat betreft de eind datum vind ik dat iig iedereen de kans moet krijgen om zeg maar z'n ding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de contest loopt al behoorlijk lang, maar ik had zelf niet aan sommige tegenslagen gedacht. Immers is m'n multimeter nog steeds ruk , moet die voltmod fatsoenlijk nog solderen , wil ook nog de standaard voltage verhogen naar 1.4, en als het kan meteen die OVP doen.

Ik zit in een verhuizing, ik moet per a.s zondag verkassen met al m'n spullen, dus er is nu ook geen ruimte meer om te gaan zitten solderen, immers ligt die bout nu diep ergens in een doos.

Ik heb zelf gestemd op half februari, want ik geloof dat ik wel een hoge score halen kan :> 179.9FPS was nog compleet stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Maargoed, met eind februari heb je ook nog zo'n 2 maanden inclusief kerstvakantie, dat moet ook wel genoeg zijn lijkt me.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
denk dat ik voor/in vakantie maar is potmeters ga kopen en dan is ff een paar mhz op die core/geheugen rag }) kwil zowiezo top 3 :P
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oja hoe meet ik vgpu en vmem }:O 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Xcist op 04-12-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die condensatoren, + op de + en - op de massa van de Condensator of je kast.

Ik heb trouwens mijn geheugen op 520MHz met een (sisoft sandra) bandbreedte van bijna 10.000MB p/s... Gaat lekker zo. Ik hoop dat ik dat kaartje asap af heb trouwens. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZyOoDJid5BsKEgRnAY7wXJmf/thumb.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Maarten-NForce schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:42:
Maargoed, met eind februari heb je ook nog zo'n 2 maanden inclusief kerstvakantie, dat moet ook wel genoeg zijn lijkt me.
Moet je natuurlijk wel een kaartje hebben ;) Daarom heb ik gestemd op eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Is ook zo ja. Het zit er nu wel dik in dat mijn kaartje naar de malle kloten is.
Ik meet nog normale Vgpu (1.25) en Vmem (1.95), maar ik krijg geen beeld.
Dit is gebeurd na het isoleren, dus wat ik nog ga proberen, is met fijn schuurpapier (korrel 1000) eventjes over de pinnetjes die in het PCI-E slot moeten gaan, want de kans bestaat natuurlijk altijd dat daar plastic spray overheen zit.

Edit:

meuk: GPU-Z 0.1.2

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten-NForce op 05-12-2007 17:43 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Reanimeren....

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/9zh80840.jpg

Kun je leren :*)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0055/reanimeren.jpg

Deze dan?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
pas je sig es aan, naar iets zonder HD2600pro, of naar dooie 2600pro ofzo :') amateur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, protectie vanuit mijn webserver die zegt dat de 5MB quota verbruikt is. een paar hits vanuit zo'n topic zoals dit is al goed voor 10MB.... En dat gaat hard als er 100 lui een plaatje uploaden. Ik zal het eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effectief is het plaatje dus dood :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij heeft gelukkig een nieuwe host. Maar waarom nu onder de kraan ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Nou, dat heeft Lex me ooit verteld, heel soms wil dat nog wel is werken.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Maarten-NForce schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:00:
Nou, dat heeft Lex me ooit verteld, heel soms wil dat nog wel is werken.
Dat werkt wel, als je hem echt morsdood wilt hebben.. Hoe lang ga je hem laten drogen? Paar dagen lijkt mij toch wel veilig..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er spray op? Ik weet niet of je dat wel met warm water weg kan krijgen. Eventueel kan je het een paar dagen laten liggen , en de zwakke componenten even hermeten / hercontroleren die je gesoldeerd had / hebt (caps, vmod, die IC, die smolt namelijk ook toen ik even met m'n bout solderen ging _O- )

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Jup, plastic spray + vaseline (en neophreen is er al vanaf, dit zeg ik alleen om aan te geven dat het er wel op zat). Mijn mods deden het nog wel, ik kon nog op 1.43Vgpu draaien (zonder OVP mod klapte die er bij 1.38V uit). De bedoeling is om hem 3 dagen te laten liggen, en op advies van een andere tweaker heb daarna lucht & vochtvrij in de diepvries te leggenDat als ie het na het drogen nog niet doet

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
Mijn god. Ik val per ongeluk even in dit topic, en benieuwd als ik ben kijk ik even hoe hoog dat die 2600 pro s nu willen klokken.

Zit ik tegen een plaatje van een videokaart in een gootsteen onder de koude kraan te staren!?

Goed bezig mannen! ga zo door :P

edit: En nog in de vriezer ook.

Ik denk dat ie lekker smaakt met wat kruiden en sausje. Succes ermee :+

[ Voor 17% gewijzigd door 666pack op 05-12-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D _O-

Je treft hier idd het hoogtepunt aan ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha :P
En dan nog na denken over wat het geheugen gaat doen.. 1066 op de core is best.. maar als je geheugen daarintege ver achterloopt schiet het nog niet egt op denk ik zo :( dus wie ging er nou ook alweer voor de 300+ fps :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
weet je wat ik wacht ff tot alle kaarten dood zijn en dan kom ik wel in beeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er alleen geen snars van waarom die modules op 1.1ns gestempeld zijn maar nagenoeg nog geen 900MHz willen halen. Zou er ook een OVP mod op die modules zijn? Limiteerd het bios dit? Is er iets anders in het spel of zijn het gewoon afgedankte modules van Peak zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Heeft iemand een high-res pic van de kaart. Van zowel de boven als de onderkant. Zonder koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:32:
of zijn het gewoon afgedankte modules van Peak zelf?
:Y :Y :Y -O-

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:21:
Heeft iemand een high-res pic van de kaart. Van zowel de boven als de onderkant. Zonder koeler.
Ik kan het wel proberen voor je maar gezien de lens van de k810i schat ik dat er weinig van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
NVM
Flash geheugen.

[ Voor 96% gewijzigd door Mod_Aap op 06-12-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
ATMEL630
25F512AN
SU27

AUB ;)

Ik sta op het punt om trimmers te bestellen kan ik de juiste niet vinde aarrggg :(

[ Voor 73% gewijzigd door Xcist op 06-12-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Tip: http://www.dickbest.nl/we...ct=viewProd&productId=704
Verstuurd in een enveloppe dus maar euro verzend kosten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:37:
[...]

Ik kan het wel proberen voor je maar gezien de lens van de k810i schat ik dat er weinig van komt.
Met de macro functie aan werkt dat best goed! Gewoon veel foto's maken en dan de goede eruit zoeken ;) Met m'n k800i kan ik ook best mooie plaatjes van dichtbij schieten.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:51:
[...]

Met de macro functie aan werkt dat best goed! Gewoon veel foto's maken en dan de goede eruit zoeken ;) Met m'n k800i kan ik ook best mooie plaatjes van dichtbij schieten.
Toch zal je altijd ruis houden op plaatjes waar je bijv dik op moet inzoomen :P Die 3.2MP is dan ook compleet nutteloos aangezien de lens hiervoor helemaal niet gemaakt is, maar goed das een andere discussie :z

Weet je al iets, snot_aap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Thanks welke moet ik dan hebben ? :o

100kohm of een andere :P ben niet zo soldeer fanaat dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
100K voor gpu,
50K voor ovp.
en 20K voor VDDR.
Dat zijn de trimmers.

Heb voor de rest niks gevonden. Dacht dat misschien de VTT niet automatisch ging en dat die chip voor de VTT was. Maar chip is flash geheugen dus wss bios. VTT gaat dus denk wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
er zitten toch meer chips op de pcb heb je ze allemaal gehad ?

Thanks ik ga ze zo bestellen

En dan wel de Kohm toch ?

[ Voor 33% gewijzigd door Xcist op 06-12-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Zo ver ik op de foto's kan zien niet.
Als iemand even goed kan kijken of er nog andere chips opzitten en eventueel de codes kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Snot_Aap schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:26:
Zo ver ik op de foto's kan zien niet.
Als iemand even goed kan kijken of er nog andere chips opzitten en eventueel de codes kan posten.
Ga ik doen :>
framaster schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:25:
er zitten toch meer chips op de pcb heb je ze allemaal gehad ?

Thanks ik ga ze zo bestellen

En dan wel de Kohm toch ?

[ Voor 31% gewijzigd door Xcist op 06-12-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:32:
Ik snap er alleen geen snars van waarom die modules op 1.1ns gestempeld zijn maar nagenoeg nog geen 900MHz willen halen. Zou er ook een OVP mod op die modules zijn? Limiteerd het bios dit? Is er iets anders in het spel of zijn het gewoon afgedankte modules van Peak zelf?
No offence, maar de mijne deden 906 Mhz 3D Mark , ongemod.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut

Dafut

David

Maarten-NForce schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:01:
[...]

No offence, maar de mijne deden 906 Mhz 3D Mark , ongemod.
Waarom heb je nog geen score toegevoegd? 906MHz voor ut mem is zeer lkkr :).

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Jaja .. het heeft ff mogen duren maar nu is pinpoint echt losgeslagen,
Vanmiddag de koeler van m'n E6600 nog een stukkie verder verminkt en nu past ie dus wel op de 2600 PRO.

Dit is de kaart voor (met tie-wraps (still the tweakers best tool)):
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/8854/dsc00503by5.th.jpg
Én na:
Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/125/dsc00504de9.th.jpg

Brakke foto's genomen met m'n k610i (op 't scherm van de telefoon zag 't er beter uit though.

Tie-wraps zitten nog niet vast, wou eerst zien hoe die allemaal eruit gaat zien (de fan moet er ook weer op namelijk).
Misschien niet helemaal duidelijk te zien maar de koeler zit er scheef op, komt omdat ik de tie-wraps aan dezelfde kant uit de kaart laat komen.

'll keep you guys updated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Ga dat ding is voltmodden jij!

@ Dafut:Dit had ik gedaan, maar ik kon niet kiezen uit "compressed textures", en aangezien 16bits en 32 bits bij mij exact niets geen verschil maakte, dacht ik dat het niet uit zou maken als ik hem op 16 zou zitten, toch wel dus, werd hier niet goed bevonden.

[ Voor 81% gewijzigd door Maarten-NForce op 06-12-2007 16:06 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Moet ik eerst weerstandjes en een bout fixen :( . én ik heb nog iets van een draad tapper nodig, (3mm ofzo, kleinste boortje die ik heb) zaterdag maar eens de locale bouwmarkt in Ommen bezoeken mits ik tijd heb om de zaak uit te glippen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:35:
Jaja .. het heeft ff mogen duren maar nu is pinpoint echt losgeslagen,
Vanmiddag de koeler van m'n E6600 nog een stukkie verder verminkt en nu past ie dus wel op de 2600 PRO.

Dit is de kaart voor (met tie-wraps (still the tweakers best tool)):
[afbeelding]
Én na:
[afbeelding]

Brakke foto's genomen met m'n k610i (op 't scherm van de telefoon zag 't er beter uit though.

Tie-wraps zitten nog niet vast, wou eerst zien hoe die allemaal eruit gaat zien (de fan moet er ook weer op namelijk).
Misschien niet helemaal duidelijk te zien maar de koeler zit er scheef op, komt omdat ik de tie-wraps aan dezelfde kant uit de kaart laat komen.

'll keep you guys updated :)
:D zo willen we de kaarten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Die mem is gwoon goed
Dat hij niet zo hoog komt ligt aan het pcb en de core.

ik kon met 1800xt ook gemakkelijk hoger klokken als met 1900xt ook al zat er pcies hetzelfde geheugen op, en ik was niet de enige.

Alsnog moet het natuurlijk veel hoger kunnen :p

Ik heb nu 5dreig mailtjes gestuurt naar de zure winkel die volges mij nog steeds me MB niet heeft ogestuurd ik heb die MB nodig om de passieve koeler te gebruiken (ongebogen (A) ) zodat ik het MB die ik thuis heb liggen kan RMA-en :P

Ik draai nu al een maand ofzo op een P3 (heb medelijden :P ).

ps: asus m2n sli deluxe kan ik niet meer aanraden heb er nu al 3kapotte.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:17:
Die mem is gwoon goed
Dat hij niet zo hoog komt ligt aan het pcb en de core.
Kom ik weer terug op het punt dat peak goedkopere componenten gebruikt, en dus daarom slechter oc'ed dan een ander 'gelijkwaardig' model. Mocht er een volgende contest komen dan wil ik mezelf iig de moeite besparen om weer zo'n budgetkaart aan te schaffen, al kost deze een tientje meer, als ik maar een soort garantie heb dat het gewoon goedzit :P

Ik kan pas per januari weer beginnen zodra alles een beetje op orde ligt / staat. Wellicht kan ik het meenemen naar m'n werk, of iemand moet zin hebben om een middagje te rommelen en we gaan samen solderen. Heb alleen m'n WC-setup inclusief blokje de deur uit gestuurd, die Swiftech had anders genoeg potentie op zo'n kaart.

Maar goed er zijn genoeg andere methodes om kaartjes zoals dit te oc'en >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik je man :P
Heb nog een leuk koelblokje en WC setje liggen ;) mjah dat wist je al :z
Zit op dit moment alleen een beetje krap dus gaat moeilijk worden daarheen te reizen :(

Anyways: mwah eigenlijk niks meer aan toe te voegen...
Iemand die interesse heeft in een omgebouwd WC setje.. hoor ik het graag.. gebruik um niet meer dus ja ( Thermaltake Silent Water met een tube op het 100% koperen CPU blok )

*edit*
Beschikbaar vanaf: na januarie 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:32:
Dan ben ik je man :P
Heb nog een leuk koelblokje en WC setje liggen ;) mjah dat wist je al :z
Zit op dit moment alleen een beetje krap dus gaat moeilijk worden daarheen te reizen :(

Anyways: mwah eigenlijk niks meer aan toe te voegen...
Als je na Januarie tijd hebt hoor ik het wel :P Dan heb ik dat namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Iet met "als pasen en pinksteren op één dag vallen"?
Januarie? Januari! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hij ligt nu op advies van killed-1waar ben ik mee bezig :+ in de diepvries, morgenochtend gaat ie eruit, en zondag proberen.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
:o Je bent het stokje toch niet vergeten? Anders krijg je straks koude handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Doh, tuurlijk ben ik 't niet vergeten 8)7
* Maarten-NForce verheugd zich al op morgenochtend om een ijsco te gaan verorberen :9~

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwere versie van rabit uitgekomen op http://rusjaz.narod.ru/ , wil iemand icm AtiWinFlash het huidige 2600Pro bios even opslaan, en bewerken / kijken wat er mogelijk is icm Rabit? O+

Ik kan nu namelijk de latencys van bijv mijn X1950Pro wijzigen. Heb ondertussen de nieuwe versie ook in de meuktracker gegooid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

De clocks, my bad, bedoelde timings edit'en kon toch met de vorige tien bios editors ook al?

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten-NForce op 07-12-2007 10:44 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nope de clocks konden eerst niet aangepast worden. En het gaat vooral om de timings.

@LISM
Waar zie jij een nieuwe versie.
Volgens mij is de nieuwste (2.2.1) van januari 2007.

[ Voor 36% gewijzigd door Mod_Aap op 07-12-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.2.1 ja :X Vaag.. Ik had blijkbaar de vorige versie van rabit, waar ik nooit mijn timingen mee kon aanpassen. Het progsel chrashte al zodra ik een bios file opende.. En nu werkt het wel. Dacht dat het een nieuwe was :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Kan je de timings ook aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat vroeg ik aan jullie aangezien mijn kaart nog niet functioneel is ivm weerstand van die nieuwe caps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Okay, dan kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Potmeters + experimenteerrprint + bread draad in bestelling :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finaly :D
Nu Lism nog en degene die de vervanging van hun DOA moeten krijgen.. en het feest word pas egt een feest.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja ik wil het goed aanpakken.

Ik ga de potmeters netjes op die print maken en die print met een boutje vast zetten op me kaart :D

LETS ROCK !! }:O

Nu alleen nog uitvinden waar ik de vgpu/vmem/OVP kan zien want ik heb gister ff zitten kijken maar krijg alleen maar 12v enzo te zien niet iets wat op 1.2 of iets dergelijks lijkt

[ Voor 38% gewijzigd door Xcist op 08-12-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Heb je m'n pm gechecked framaster?
Voeg me anders even toe op msn als je msn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hij is al geholpen snot_aap ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja maarten heeft ff met zijn paint skillzz het duidelijk gemaakt. maar ik voeg je nog wel toe altijd handig :D trouwens maarten ik heb de punten gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss handig voor in de ts? enigste wat ik namelijk zie is een kruisje en een chippie :P

Anyways suc6 met je Vmod ennuh.. zorg er alsjeblieft voor dat alles er in 1x op zit en je het ook erop laat :D niet dat je straks hetzelfde mag ondervinden als een paar andere waardoor je ook o,xxxV door je core hebt lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldeer 'm ook de juiste kant op :P Had ik juist niet gedaan.. mocht de kaart elke keer eruit > erin steken en aanpassen. Wat betreft Caps, je weerstand mede je voltage van je core veranderd zodra je die erop zitten hebt. Mijn kaart had 1 keer geboot, van de 9 keer dus hijs nog in leven :P

Mijn woning is zo goed als ingepakt op m'n pc en wat kleine dingetjes na, morgenochtend ga ik verkassen. Dan is er blackness van mijn ISP voor 1 maand :P adsl duurt lang om te verhuizen, @Home daarintegen was met 2 dagen klaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je daarmee zeggen dat je een hele maand offline bent? :Z

Dan zal ik als ik jou was maar gelijk overstappen naar wat anders want er een maand overdoen mag volges mij niet eens :S contract goed gelezen en evt een boze brief/telefoon geprobeerd ?

Zoja... en niks geholpen :? kies wat anders.!!! zijn vast wel meerdere mensen die het met me eens zijn :D :P btw adsl zuigt toch dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt aan mijn ISP en het netwerkleverancier mede als KPN. Een soort samenspel wat een maand duren gaat helaas :/

Maar kan nog wel via GPRS online, uploaden duurt alleen wat langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm... dan valt het nog wel mee :P maar toch zou ik voor iemand anders gaan

Btw: dat uploaden kan wel wachten.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Plaatjes komen nog maar ik heb de meet punten voor vmem en gpu erop zitten (Jaja maarten helemaal zelf gesoldeert :D)

Ik meet op de
Vgpu: 1.17 dacht ik
Vmem: 1.91 weet ik zeker

Klopt dit :>

Ben wel trots op me zelf en de vgpu potmeter en vmem potmeter komen ook wel goed. *O*
Staan in bestelling komen maandag met de post :D

Oja trouwens mijn geheugen en core willen op een magische wijze ook ineens harder 840-855 alleen de fpsjes gaan er niet door omhoog.

[ Voor 41% gewijzigd door Xcist op 09-12-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik gebruik RivaTuner voor m'n HD2600Pro. ATiTool werkt voor geen meter qua clockspeeds instellen, er gebeurt gewoon niks. Weet iemand of je met RT automatisch een profiel kan instellen voor 3D en 2D? Ik start wel op low speeds op maar ik ben het aanpassen van de speeds handmatig een beetje zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
AMD gpu clocktool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

framaster schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:30:
Plaatjes komen nog maar ik heb de meet punten voor vmem en gpu erop zitten (Jaja maarten helemaal zelf gesoldeert :D)

Ik meet op de
Vgpu: 1.17 dacht ik
Vmem: 1.91 weet ik zeker

Klopt dit :>

Ben wel trots op me zelf en de vgpu potmeter en vmem potmeter komen ook wel goed. *O*
Staan in bestelling komen maandag met de post :D

Oja trouwens mijn geheugen en core willen op een magische wijze ook ineens harder 840-855 alleen de fpsjes gaan er niet door omhoog.
Ja frank, klopt helemaal ;) :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
:D mooi ik gebruik atitool wel de nieuwe werkt perfect
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste