=]
Verwijderd
Dat verklaart ook het geheugen... Hoe zit het met het bios van de kaart? Kan daar niet die OVP actief op zijn? Zou mooi zijn als die eens eruit geknikkerd wordtSnot_Aap schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:25:
Er zit als het goed is idd een ovp op.
Als ik tijd heb zal ik een keer kijken of er mod is zodat we de ovp kunnen omzeilen.
Tijd om wat te solderen hier dacht ik zo
Results: van stock (594/693), naar veel lager (300/350), naar nóg veel lager (150/225), naar nog wat lager (100/125). En weet je wat nu het probleem is? Ik loop tegen de absolute minimum van de sliders aan die ik bij heb getweaked in de configuratie (95/115). I just LOVE my HD2600Pro, doet alles wat je wilt
En voor de geïnteresseerden: 3DMark2001: 5957 op de standaard instellingen
Zo stabiel als een huis. Temperatuur: 36 graden met fan op 25%

Edit: is het vanwege die voltmod die raar uit is gepakt dat je niet hoger komt Lism? Wat las ik nu, iets over een fluctuerend voltage? Man, dat zuigt wel. Sterkte met je kaart
[ Voor 20% gewijzigd door Jejking op 24-11-2007 12:03 ]
Alleen op de core.
Alleen lijkt me sterk dat ie er al op 1.4v in knalt
Verwijderd
Heb een 250K V. weerstand, maar mijn multimeter is stuque
Trouwens... Het is wel even handig om te vermelden. Ik ben niet meer werkzaam sinds gisteren bij PCPlatform. Daarom zal die prijsuitreiking ook niet meer plaatsvinden. De contest zal dan los gewoon verdergaan (for the record). Ben gestopt om persoonlijke redenen...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 12:19 ]
Samen met Tmmbomb zijn we hier in de garage aan de slag gegaan.
We hadden alleen wat tegenslagen wat hardware betreft, ons test systeem werkte niet meer naar behoren voor dat we uberhaubt met het kaartje konde klokken. Toen we eenmaal dat systeem aan de praat hadden (op veeel lagere settings dan normaal
Aangezien dit de eerste keer voor ons was, hadden we int begin nogal wat tijd verprutst aan het netjes toevoegen van het droogijs. Afijn, toen we woude beginne met benchen bleek onze isolatie toch niet goed genoeg en bevroor de hele kaart letterlijk.
Kortom we zijn niet zo ver gekomen gister avond, maar gelukkig hebbe we nog zon 3 kilo droogijs over, dus we gaan weer vrolijk verder vandaag
owh, en sorry voor de mensen die het nog wat vroeg vinden voor droogijs. maar we hadden niet veel keuze. We konden nu toevallig gratis 3+ kilo krijgen van de HU.
teambitstorm.nl
Verwijderd
Dat de kaart helemaal bevriest maakt eigenlijk niet zoveel uit. Zolang je er voor zorgt dat de boel maar goed koud blijft bevriest alle mogelijke schadelijke condens toch wel. Als je stopt met benchen moet je er alleen om denken dat je de stroom van je rig afhaalt en je moet ervoor zorgen dat alles goed de kans krijgt om te drogen(dus 24 uur wachten, of even met de fohn over je bord/kaart gaan). Op die manier heb ik nog nooit hardware kapot gehad.C0llo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:48:Aangezien dit de eerste keer voor ons was, hadden we int begin nogal wat tijd verprutst aan het netjes toevoegen van het droogijs. Afijn, toen we woude beginne met benchen bleek onze isolatie toch niet goed genoeg en bevroor de hele kaart letterlijk.
Hopelijk komen er nog wat foto's/resultaten van de sessie
Ik zal zo mijn eigen contest kaartje eens doormeten, in de hoop dat ik er ook nog wat levens uit kan krijgen...
Verwijderd
Wat betreft minus 0 graden koeling. Prepareer het systeem altijd. Dat wil zeggen draai eerst lekker met je stock-koeling van je kaart voordat je heftig gaat océn

Invriezen is leuk, maar het vereist wel wat werk zoals je zelf al ervaren hebt
Let trouwens niet op wat ik erboven gepost had met ontslag, ondertussen zit ik op de zaak vrolijk wat systemen af te werken

www.koopeendroom.nl
Gister zijn we niet erg ver gekomen met overclocken van de videokaart omdat het er toen mee ophield. Vandaag zijn we verder gegaan en het systeem werkte iets meer mee dan gister. Op dit moment draait het weer overgeclockt alleen singel channel, met maar 1 geheugen reepje. Helaas werkt de software opeens tegen
Wij hebben ook last van een ovp, 1.36v werkt nog wel maar alles doorboven loopt vast (in 3D). Met 1.36v haalden we 960mhz op de core. We gaan gauw verder met spelen. Bij nader inzien hadden we ruim 6kg droogijs gekregen ipv de 3kg die ons belooft was ^^
teambitstorm.nl
@jejking met een lekkere ondervolt erbij zal hij wel lekker zuinig zijn
960core is al wel lekker hoog (inhalen die 2600xt's ^^).
Nukezone FTW
Undervolt kan niet tenzij je gaat prutsen aan de kaart, en ik houd hem liever levend, snap je
Maarten mompelt iets over caps vervangen en 0.8Vcore
[ Voor 8% gewijzigd door Maarten-NForce op 24-11-2007 23:20 ]
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Heb trouwens ook iets nieuws...

VF1000-cu

De 900 in kwestie geinstalleerd... paste net met die nieuwe caps

Ik ga vanavond (straks) toch eens pogen om die stomme v-weerstand erop te solderen en dat voltage weer omhoog tot een bootende kaart. Met geluk doettie het gewoon nog en kan ik ook nog meedoen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 14:51 ]
Mijn kaart werkt iig ook weer 100%.
Draai nu weer 1.3V vgpu zonder drops in spanning.
Verwijderd
Ik zie een rode en blauwe kaart.. de rode zal de contest kaart zijn.. maar je praat over een nieuwe koeler omdat de oude niet genoeg was.. maar een "andere" koeler zit op "de" andere kaart

Heb je nieuw kaartje waar je de oude koeler op gaat plakken of???
verder nog suc6 met de rescue mission

NVM is me al uitgelegd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:57 ]
Verwijderd
Zoals snot_aap al zei zou je de weerstand los met wat draadjes moeten monteren, en on the fly het voltage op 1.2/1.3V zetten en vervolgens je PC opnieuw starten. Ik heb dus gewoon blind kaart eruit > aangedraaid > kaart erin.. Op 1 punt hoorde ik ook een boot piep waarop XP vervolgens laden ging, maar toen de monitor-stekker erin ging was het afgelopen
Maar de kaart leeft gelukkig nog
Mijn PC is namelijk kapot dus kan het nu voorlopig niet testen.
Verwijderd
Hoe luidt die mod?Snot_Aap schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:20:
Mensen interesse om de OVP en OCP mod te testen?
Verwijderd
Wat zonde..... nu maar hopen dat de rest de boel nog heel kan houden
Verwijderd
Ikb en ook wel benieuwdSnot_Aap schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:20:
Mensen interesse om de OVP en OCP mod te testen?
Zie: http://gathering.tweakers...message/29150204#29150204
[ Voor 100% gewijzigd door Mod_Aap op 25-11-2007 21:43 ]
Verwijderd
150K trimmer parallel op de weerstand.
En flink terug draaien totdat je 4Kohm meet.
Dan zou je flink wat headroom over moeten hebben.
Iemand trouwens nog een leuke C2D een DDR2 over?
[ Voor 82% gewijzigd door Mod_Aap op 25-11-2007 21:24 ]
Moet ook nog eens een bout en een stel weerstanden zien te regelen
Nu nog die voltmods gaan snappen
Verwijderd
Ik ben trouwens benieuwd of die OVP mod werkt en hoeverre die core hebben kan
Ik heb je info dan ook op die pagina gezet weer, met natuurlijk credit_vermeldingSnot_Aap schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:51:
Verbeterde OVP mod.
[afbeelding]
150K trimmer parallel op de weerstand.
En flink terug draaien totdat je 4Kohm meet.
Dan zou je flink wat headroom over moeten hebben.
Wat betreft je vraag heb helaas geen C2D staan voor je
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 00:16 ]
AltijdSnot_Aap schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:33:
Ondervolten kan wel. De mod is redelijk simpel. Als er mensen zijn die intresse hebben?
Ik weet alleen nog niet wanneer en hoe ik hem ga gebruiken, dat dan weer wel.
@Jeking zal je vanavond een PM stuur voor mod voor over en ondervolten.
Ik heb het nog niet geprobeerd, heb geen 150K potmeter liggen (ook geen 250K meer oid)Snot_Aap schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:23:
Iemand OVP mod al getest?
@Jeking zal je vanavond een PM stuur voor mod voor over en ondervolten.
=]

Lism weet je al iets van de DOA's?
Verwijderd
Ik geloof dattie kaart richting leverancier is, en wij een nieuwe terugkrijgen. (3 tot 4 weken helaas).
Ik zal nog eens voor je nakijken op een later tijdstip. Wat betreft die OVP, zou wel beter zijn. Ik wil men core op 1.6V laten karren
Als iemand m nou even test, of nog beter mij even hardware schenkt zodat ik het kan testen.
Heb jij je kaart nog steeds niet ?Tmmbomb schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:09:
Hmm hopen dat die OVP-remover mod werkt. Dat is wel nodig want voor minder als 1.35v doen we het niet![]()
Lism weet je al iets van de DOA's?

www.koopeendroom.nl
waar woon jeSnot_Aap schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:31:
OVP zou moeten werken.
Als iemand m nou even test, of nog beter mij even hardware schenkt zodat ik het kan testen.
Uithoorn (Amsterdam)
Heb hopelijk over twee weken nieuwe hardware.
Biostar P35 en wat leuk micron D9 geheugen. Weet alleen nog niet wat voor cpu.
Verwijderd
Best wel ehh... aardige score voor die clocks

Het lijkt me ook nog nuttig een XT bios te flashen, maar dan wordt de kaart natuurlijk als een XT herkend en niet meer als een Pro. Wordt dat toegestaan?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 12:07 ]
Verwijderd
Wellicht dat met een ander bios wat meer opties vrijkomen.
Verwijderd
How the héck krijg je die score zo hoog? Ik haal al met moeite 182FPS, laat staan dat iemand op dezelfde clocks nog eens 20FPS erbij krijgt. 800MHz CPU extra mag dat niet doen uitmaken. Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:14:
[afbeelding]
Best wel ehh... aardige score voor die clocks
Het lijkt me ook nog nuttig een XT bios te flashen, maar dan wordt de kaart natuurlijk als een XT herkend en niet meer als een Pro. Wordt dat toegestaan?
Verwijderd
Ook iets met wat ik hierboven schreef enzo
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 15:51 ]
FSB: 400MHz
Verwijderd
Heeft trouwens geen invloed op de score
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 15:58 ]
Op z'n whopping 400 FSB?
Hint: Volgens mij is het iets met D9GKX
[ Voor 25% gewijzigd door Maarten-NForce op 27-11-2007 15:58 ]
www.koopeendroom.nl
Lijkt me sterk dat het systeem geheugen zoveel uitmaakt. 700 of 1100mhz cl4 maakte hier 0.0fps verschil.Maarten-NForce schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:58:
...
Hint: Volgens mij is het iets met D9GKX
Ik zie op de screenshot dat volgens GPU-z je geheugen standaard 400mhz draait?
Maar ik zet in op je bios
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Een 2600XT bios werkt ook op de kaart. Al wel getest, maar nog niet uitvoerig; wellicht helpt het. Dus vandaar de vraag: staan we dat toe?
Verwijderd
Zolang je van de benchmark-settings afblijft mag het lijkt me
Wat mij betreft mag het, onder voorwaarde dat je de bios bij je ss post zodat het geferifieerd kan worden.
[ Voor 52% gewijzigd door Mod_Aap op 27-11-2007 17:22 ]
Verwijderd

Keerzijde was wel dat-ie niet hoger wilde dan dit
Ga ik nog effe kijken was een XT bios doet
Verwijderd
Core deed vrij makkelijk 857, daarboven ging het weer mis (met RivaTuner; met de AMD GPUCT kwam ik, zeer instabiel, tot 925). Geheugen als het meezat tot 846, als het tegenzat 818 ofzo.
Verwijderd
Is wel leuk, experimenteren met bios
Overigens, ik had in m'n GeForce3 Ti200 tijdperk een keer dat bij 3DMark2001 op één of andere magistrale wijze een lock erafschoot. Geen idee hoe ik het moet verwoorden, maar het kwam erop neer dat waar ik eerst in Nature iets van 35FPS haalde het er ineens 120 waren. Héél raar, misschien is dat het geval hier?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
teambitstorm.nl
Verwijderd

Verwijderd
Al komt het volgens mij niet door het bios...
Ik heb foto's gemaakt, alleen doet m'n geheugenkaart nu weer moeilijk.
En hij doet het nog ook!
De Vdimm mod heb ik nog niet gedaan, omdat ik er niet van overtuigd ben dat die nuttig is.
Edit: Foto's staan zo online

Zo! Dit kan ik iedereen eigenlijk wel aanbevelen die hem nog voor 24/7 wil gaan gebruiken.
Ps: Ja, ik heb "blauwe" weerstandjes, maar op de een of andere manier vindt ik deze altijd fijner werken, want als je deze zo bevestigd, kan je lekker hard duwen zonder dat het weerstandje eraf vliegt
[ Voor 93% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-11-2007 14:01 ]
www.koopeendroom.nl
Ik heb het trouwens wel enorm lekker gedaan ivm de OVP mod
[ Voor 49% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-11-2007 14:25 ]
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Miss dat ik ook maar een stukje .... .... .... (aka, drop je plaatje) op m'n site erbij zet.
Anyways is het hier idd een beetje aan de stille kant
Die ga je er inderdaad zo niet meer op krijgen.Maarten-NForce schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:01:
Potverdikkie das een snelle host
Ik heb het trouwens wel enorm lekker gedaan ivm de OVP mod
[ Voor 9% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-11-2007 17:21 ]
www.koopeendroom.nl
Btw, bij mij is het precies hetzelfde verhaal als bij jou, dankzij mijn broer schoot de VGPU mod los
[ Voor 28% gewijzigd door Maarten-NForce op 29-11-2007 20:49 ]
www.koopeendroom.nl
VGPU losgeschoten, er weer op, krijg ik 0.0Vgpu, doe ik de Vgpu mod weer los en erop, krijg ik random voltages >0.25V en <0.95V. Die 0.95V is genoeg om te booten, dus af en toe boot die.
Edit: Ik omschrijf het hier een beetje raar. Hij boot altijd, alleen krijg ik soms geen beeld
[ Voor 16% gewijzigd door Maarten-NForce op 30-11-2007 08:18 ]
www.koopeendroom.nl
Waarschijnlijk maakt je weerstand slecht contact. Probeer deze weer goed vast te solderen en je voltmod ook.
En binnen een kwartier arriveert de vapo
Vapo in the house
[ Voor 9% gewijzigd door Maarten-NForce op 30-11-2007 20:26 ]
www.koopeendroom.nl
Ben benieuwd, hij kan nu wel aan
=]
Verwijderd
GaafDafut schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:22:
Hierbij kan ik bevestigen dat de OVP-mod van Snot_Aap werkt.
Draai nu as we speak op 1,46V. Hoger nog niet geprobeerd maar zal ongetwijfeld werkenVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:25:
[...]
GaafEn welke voltage draai je nu op? Is het mogelijk om ook 1.6V te draaien
=]
Als ik dat weet kan ik namelijk even een mod maken waarbij je alleen de smd weerstand hoeft te vervangen. Is netter en betrouwbaarder.
[ Voor 54% gewijzigd door Mod_Aap op 01-12-2007 15:45 ]
http://www.enermax.com/english/product_Display1.asp?PrID=73
Ben hopelijk binnen twee weken weer draaiende.
Verwijderd
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders kon je hier ff spelen met die shizzle
Had de vervoerder gedaan, don't blame meExtera schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:04:
Maarten had dat ding op zijn kant gelegd in de auto.... en moest dus een dagje wachten tot hij hem kon aanzwengelen.![]()
Ben benieuwd, hij kan nu wel aan
www.koopeendroom.nl
Soldeer die caps dan ook via de andere kant van je plankje !Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:46:
[afbeelding]
Caps gesoldeerdeindelijk Nog even kijken voor de GPU-mod, memory is me niet zo belangrijk aangezien die Vmod niet echt werkt, toch?
lol. volgens mij kom ik in de problemen nu met die caps door de hoogte. Het ziet er naar uit dat die cooler niet meer passen wilt
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Koeler past prima hoorMadrox schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:42:
[...]
Soldeer die caps dan ook via de andere kant van je plankje !
HD2600PRO - 211.8FPS
Core @1005MHz 1,45V
Mem @882MHz Stock V
icm met een 3GHz E6600 C2D en 1,5GB Ram
// edit: Der zit een Thermalright HR-03 op
[ Voor 7% gewijzigd door Dafut op 03-12-2007 22:07 ]
=]
Temps?Dafut schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:04:
Zo de OVP werkt mensen, now we're kicking
.
HD2600PRO - 211.8FPS
Core @1005MHz 1,45V
Mem @882Mhz Stock V
icm met een 3GHz E6600 C2D en 1,5GB Ram
[afbeelding]
// edit: Der zit een Thermalright HR-03 op
En ga jij eens héél snel dat geheugen aanpakken. Ik wil wel eens zien wat daaruit komt
Edit: Snot_Aap, waar blijft m'n undervolt-DM nou? Dat had je me beloofd
[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 03-12-2007 20:19 ]