Symon-NL, kun je je DM aanzetten?
Idd... Niet goed gekeken
Nou dan hebben jullie wat om na te streven!
Verwijderd
Done
Tja ik wil best wel een poging wagen richting de 300 te komen, als iemand de kaart sponsert of binnenkort een donor kaart heeft

Misschien is het een idee om de 120 extreme op de 2600 schroeven?pin_point schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:28:
Netjes gedaan Mi©hel
Heb al sinds het begin van de contest (toen we nog met de X16xx kaarten zaten) al met het idee in m'n hoofd om m'n stock 775 koeler op de kaart te monteren.
Nuja, sinds zondag dus een ThermalRight 120 extreme op me proffessor zitten en vandaag maar eens de tijd genomen om die clipjes van de stock koeler af te halen, viel opzich mee hoe gemakkelijk dat ging maar back to the point, ik plaats die intel koeler dus op m'n kaart (niet vastgezet of wat, gewoon kijken of het wil)... ... stik 3mm ruimte teveel dat wordt dus m'n stoch koeler (verder) modden.
ik wil mijn kaart wel als donor laten draaien
kom ik wel naar je toe met mijn kaart
moet alleen nog wel voltmods op me kaart hebben
fairplay ofzoiets
fairplay ofzoiets
[ Voor 12% gewijzigd door Xcist op 06-11-2007 18:38 ]
Thanks lism, ik heb de kaart gekregen 
Alleen is m'n waterkoeling gaan lekken, maar hoewel ik genoeg isolatie (plastic spray, vaseline, neophreen....) had, is ie toch overleden. Hopelijk is het alleen mijn mobo. Dus nog steeds geen results van mij...
Eerdat ik kan beginnen is de contest al voorbij joh
Alleen is m'n waterkoeling gaan lekken, maar hoewel ik genoeg isolatie (plastic spray, vaseline, neophreen....) had, is ie toch overleden. Hopelijk is het alleen mijn mobo. Dus nog steeds geen results van mij...
Eerdat ik kan beginnen is de contest al voorbij joh
www.koopeendroom.nl
@Maarten-NForce, Zonde van je kaart
... volgende keer toch beter je WC setup controleren 
@VVVJeroen, Dat gaat niet passen dan kom ik +/- 10 cm tekort onderin me kast
(en vindt ik zonde van de processorkoeler
)
@VVVJeroen, Dat gaat niet passen dan kom ik +/- 10 cm tekort onderin me kast
van zijn moederbord ze kaart is nog heelpin_point schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:07:
@Maarten-NForce, Zonde van je kaart... volgende keer toch beter je WC setup controleren
@VVVJeroen, Dat gaat niet passen dan kom ik +/- 10 cm tekort onderin me kast(en vindt ik zonde van de processorkoeler
)
@Framaster wat ik lees is dat hij 'm wel goed geïsoleerd heeft, maar niet zeker weet of de kaart ook dood is
...
Anyways ... ik zal eens kijken of ik die ver***** intel koeler op me kaart krijg
@framaster onder mij, ... niet eerlijk dat jij 'm op MSN hebt
...
... naja kan ik ook niet weten
Anyways ... ik zal eens kijken of ik die ver***** intel koeler op me kaart krijg
@framaster onder mij, ... niet eerlijk dat jij 'm op MSN hebt
[ Voor 21% gewijzigd door pin_point op 06-11-2007 20:22 ]
Maar ik heb hem op msnpin_point schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:18:
@Framaster wat ik lees is dat hij 'm wel goed geïsoleerd heeft, maar niet zeker weet of de kaart ook dood is...
Nope, X300 power 
Het begon allemaal te sissen bij m'n cpu, aangezien m'n WC blokje gemodificeerd is enzo
Toen uitgezet, hij leefde toen nog wel aangezien er nogal veel isolatie opzat.
3 uur later deed die niks meer, goed gedept, enzo, naja.
P5B fullmodded was toch niet top of the bill
Het begon allemaal te sissen bij m'n cpu, aangezien m'n WC blokje gemodificeerd is enzo
www.koopeendroom.nl
Ik hoop voor je dat de CPU niet naar de Hardwarehemel is..Maarten-NForce schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:29:
Nope, X300 power
Dat gebeurt bijna nooit. Vaak doet het moederboard het ook weer na een paar dagen drogen. Dus succes maarten, leg hem maar een paar dagen op de verwarmingBliz schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:33:
[...]
Ik hoop voor je dat de CPU niet naar de Hardwarehemel is..
Dat doen we dan maar
www.koopeendroom.nl
Helaas mijn moederbord is ook overleden denk ik.
Door het eruit trekken van een lankabel nog wel
Glukkig heb ik hem vlak in de buurt gekocht dus kan ik hem ook snel weer vervangen.
Door het eruit trekken van een lankabel nog wel
Glukkig heb ik hem vlak in de buurt gekocht dus kan ik hem ook snel weer vervangen.
Nukezone FTW
Verwijderd
WoWOwoWoooWOowWoOt
Is er een epidimie uitgebroken ofzo
alle geliefde hardware opweg naar de hardwarehemel 
Die DOA's hebben gewoon een virus met zich meegenomen en via i-net verspreidt naar andere personen
Njah let maar niet op mij ofzo...
Mjah wel vet van die Mi©hel dat ie zulke resultaten heeft weten te berijken
Nu jullie nog
Is er een epidimie uitgebroken ofzo
Die DOA's hebben gewoon een virus met zich meegenomen en via i-net verspreidt naar andere personen

Njah let maar niet op mij ofzo...
Mjah wel vet van die Mi©hel dat ie zulke resultaten heeft weten te berijken
Nu jullie nog

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 07:45 ]
Ik heb na de DOA geen problemen meer gehad
alleen niet zoveel tijd om te clocken.
Was ik gister een dag vrij komt me moeder aan jij moet eerst dat hok maar is opruimen die rotzooi die daar allemaal rontslingert
dus daar ben ik wel een dikke middag mee zoet geweest.
Was ik gister een dag vrij komt me moeder aan jij moet eerst dat hok maar is opruimen die rotzooi die daar allemaal rontslingert
[ Voor 11% gewijzigd door shinchan03 op 07-11-2007 09:39 ]
Verwijderd
Wie zijn kaart is dat dan die bij Michel snot_aap ?
Verwijderd
Een kaart buiten de contest om
Maar zowiezo knap om 1200MHz core te halen ,, damn hey. Snelste benchmarkable core op aarde?
Hooo hooo wij zijn nog niet sub geweest.
noujah hij heeft nog niet gebenched dus ik wil wel eens een fps score zien van zijn kaartVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:14:
Een kaart buiten de contest omMaar zowiezo knap om 1200MHz core te halen ,, damn hey. Snelste benchmarkable core op aarde?
Verwijderd
Toch staat er op die screenshot volgens mij gewoon 270 fps?Zygivt schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:52:
[...]
noujah hij heeft nog niet gebenched dus ik wil wel eens een fps score zien van zijn kaart
ah nice, weer iets over het hoofd gezienVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:14:
[...]
Toch staat er op die screenshot volgens mij gewoon 270 fps?
Verwijderd
Ok. Zoveel geld heb ik niet echt
Maargoed, jongens, scores?
Maargoed, jongens, scores?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 17:26 ]
Vanaaf waarschijnlijk tijd om de weerstandjes te halen 
Heeft verder iemand daadwerkelijk de condensatoren veranderd? Had dit nog effect, of is het meer theoretish modden? Ik weet niet of dit voor mij namelijk echt zin gaat hebben (ik blijf toch bij max lucht koeling).
Heeft verder iemand daadwerkelijk de condensatoren veranderd? Had dit nog effect, of is het meer theoretish modden? Ik weet niet of dit voor mij namelijk echt zin gaat hebben (ik blijf toch bij max lucht koeling).
[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 09-11-2007 08:47 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Uh mensen waar zitten de voltage read points? Danku
=]
Verwijderd
Die 2 condensatoren. Meten doe je met de massa op je kaart of kast, en de Plus pool op 1 van de condensatoren waar je ook de boostermod op toepast. (Als ik het goed heb).
Verwijderd
Voor 
Die boostermod staat duidelijk uitgelegd. Wat betreft uitmeten van je voltage van je core, moet je de pin pakken waarop je die weerstand soldeert als ik het goedheb. Je moet niet zomaar 12v+ op dingen aan gaan sluiten tenzij je al snel wilt stoppen met de contest
Ik moet (
) nog steeds zo'n kop halen, anders kan ik nog steeds niet verder.
Die boostermod staat duidelijk uitgelegd. Wat betreft uitmeten van je voltage van je core, moet je de pin pakken waarop je die weerstand soldeert als ik het goedheb. Je moet niet zomaar 12v+ op dingen aan gaan sluiten tenzij je al snel wilt stoppen met de contest
Ik moet (

Aan jullie posts maak ik op dat de guides nog niet helemaal duidelijk zijn.
Helaas heb ik op het moment niet zoveel tijd en ga ik de guides dus nu nog niet aan passen.
Ik zal van het weekend proberen even naar de guides te kijken en ze daar waar nodig aan te passen.
Helaas heb ik op het moment niet zoveel tijd en ga ik de guides dus nu nog niet aan passen.
Ik zal van het weekend proberen even naar de guides te kijken en ze daar waar nodig aan te passen.
Tenminste... dat zou zo zijn geweest als de winkel tot 21:00 open was, en niet tot 20:00, zoals het in dit geval wasEmpie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:02:
Vanaaf waarschijnlijk tijd om de weerstandjes te halen
Nog steeds geen onderdelen.. naja, gelukkig hebben we nog even voor het einde van de contest.
Hmm, er staat opzich genoeg hoor, als mensen vragen hebben kunnen ze die wel stellen, en verder is het een contest voor tweakers, dus wat zelfredzaamheid mag bestSnot_Aap schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:48:
Aan jullie posts maak ik op dat de guides nog niet helemaal duidelijk zijn.
My anime addiction.
* Maarten snapt er geen sikkepit van
Hoezo kan ik niet kiezen uit "compressed textures

Hoe krijgt die z'n mem toch zo hoog
Hoezo kan ik niet kiezen uit "compressed textures
Hoe krijgt die z'n mem toch zo hoog
[ Voor 31% gewijzigd door Maarten-NForce op 11-11-2007 21:12 ]
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Eindelijk weer een berichie 
Uuhm heel leuk dat je geheugen zo hoog is
maar daar is jammer genoeg niks van te merken aan het aantal FPS... maar ik neem aan dat dat dus aan die compressed textures ligt 
iig gaat lkkr zo
Uuhm heel leuk dat je geheugen zo hoog is
iig gaat lkkr zo
Nah, core bottlenecked 
Maar enig idee hoe ik van die 16 bits ---> compressed maak?
Ik heb build 3.3.0
Maar enig idee hoe ik van die 16 bits ---> compressed maak?
Ik heb build 3.3.0
www.koopeendroom.nl
pfff ik moet ook nog steeds goed aan de gang. Schiet zo niet op met al die drukte elke keer. Hopelijk kan ik binnenkort wat tijd vinden om wat aan de gang te gaan 
Het is voor de rest ook schrikbarend stil.
Het is voor de rest ook schrikbarend stil.
Zijn er mensen die last hebben van een dode kaart na de vgpu mod?
Edit vandaag trouwens nog even bezig geweest:
Boven

Onder
Boven
Onder
[ Voor 60% gewijzigd door Mod_Aap op 11-11-2007 23:00 ]
Verwijderd
Wat heb je gedaan dan ? 
Mijn kaart werkte namelijk nog wel nadat ik deze gesoldeerd had... geloof ik. En de-solderen / opnieuw proberen?
Mijn kaart werkte namelijk nog wel nadat ik deze gesoldeerd had... geloof ik. En de-solderen / opnieuw proberen?
Ik heb de caps vervangen met betere.
En mijn kaart doet t nog gewoon hoor, alleen er was iemand die z'n kaart had gesloopt met de vmod.
Wil even weten wie het ookalweer was, want ik weet hoe het weer op te lossen is. 
Even iets anders, Maarten-nforece's run is heel leuk, alleen is het wel zo dat je met 16bit textures meer fps haalt en je kaart minder belast dan met compressed textures. Dus de score is nou niet bepaald valide. Je kan het trouwens aanpassen via change bij de Display and Cpu settings. Anders upload ik straks ook weer even met 235fps, dat was namelijk ook met 16bit textures.
En mijn kaart doet t nog gewoon hoor, alleen er was iemand die z'n kaart had gesloopt met de vmod.
Even iets anders, Maarten-nforece's run is heel leuk, alleen is het wel zo dat je met 16bit textures meer fps haalt en je kaart minder belast dan met compressed textures. Dus de score is nou niet bepaald valide. Je kan het trouwens aanpassen via change bij de Display and Cpu settings. Anders upload ik straks ook weer even met 235fps, dat was namelijk ook met 16bit textures.
[ Voor 47% gewijzigd door Mod_Aap op 12-11-2007 09:23 ]
Ik zie dat je de caps op de kaart hebt gesoldeert, Hoeveel scheelt dit met de originelen?Snot_Aap schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:45:
Zijn er mensen die last hebben van een dode kaart na de vgpu mod?
Boven
Plaatje
Onder
Plaatje
Maarten zou je dan niet ff je score wissen uit die lijst

Verwijderd
Ik heb een nieuwe bout gekocht, tevens wat krokodillenbekjes en o.a een tinzuiger 
Later op de avond ga ik die caps afronden, testen komt wellicht van het weekend pas, ivm herinstallatie Windows XP enzo
Later op de avond ga ik die caps afronden, testen komt wellicht van het weekend pas, ivm herinstallatie Windows XP enzo
Gisterenavond eindelijk mijn variabele weerstanden gekocht (20K en 200K, 150K niet in voorraad
), en meteen maar van die klemmetjes gekocht waarvan ik de naam niet weet (zie onderstaand plaatje), plus snoeren om ze op de multimeter aan te sluiten.
Die twee klemmetjes met twee snoertjes waren net zo duur als mijn hele multimeter gekost heeft!?!?!?! Absurd eigenlijk.. maarja, wel erg handig, dus toch maar gedaan...

Alleen de komende twee weken echt geen tijd om te modden, dus zal pas daarna aanpassingen gaan doen en hopelijk snel mooie nieuwe resultaten neerzetten
Die twee klemmetjes met twee snoertjes waren net zo duur als mijn hele multimeter gekost heeft!?!?!?! Absurd eigenlijk.. maarja, wel erg handig, dus toch maar gedaan...

Alleen de komende twee weken echt geen tijd om te modden, dus zal pas daarna aanpassingen gaan doen en hopelijk snel mooie nieuwe resultaten neerzetten
My anime addiction.
Verwijderd
Krokodillenbekjes zijn enorm handig, zeker om iets op te meten. Daarom had ik er 4 gekocht, 2 kleine & 2 normale.
Hopelijk heb ik vanavond een beetje tijd om te beginnen iig (zit nu op werk) en ook een rol tinzuigend materiaal erbij gekocht.
Ik wil die contest voortzetten ook vanaf mijn kant, het bleef eigenlijk bij 179.5FPS op een 2GB maxtor schijf die zo traag als stront was
Maar wat mag nu wel & niet gebruikt worden?
Kan iemand dat weer even samenvatten?
Hopelijk heb ik vanavond een beetje tijd om te beginnen iig (zit nu op werk) en ook een rol tinzuigend materiaal erbij gekocht.
Ik wil die contest voortzetten ook vanaf mijn kant, het bleef eigenlijk bij 179.5FPS op een 2GB maxtor schijf die zo traag als stront was
Verwijderd
Alles mag, zolang je de instelling of werking van 3DMark niet aantast. Je mag dus geen instellingen aanpassen, en deze ook niet overriden door een ander programma. Het kristal dat de tijd bijhoudt mag je dus ook niet modden.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:21:
Maar wat mag nu wel & niet gebruikt worden?Kan iemand dat weer even samenvatten?
Verder: voltmods, LOD, getweakte divers, karig OS, etc, allemaal toegestaan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 15:06 ]
Verwijderd

Caps gesoldeerd
lol. volgens mij kom ik in de problemen nu met die caps door de hoogte. Het ziet er naar uit dat die cooler niet meer passen wilt
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 13:47 ]
Dat roept dus om andere koeling 
Ziet er goed uit, nou nog afwachten of het echt een verschil gaat maken met mensen die de caps niet vervangen
Ziet er goed uit, nou nog afwachten of het echt een verschil gaat maken met mensen die de caps niet vervangen
Verwijderd
En voor mij houdt hier de contest dus op 
De kaart doet niets meer.. Systeem start ook niet meer op. Alles gedubbelchecked of alles goedzat, geen restanten tin ergens verspreid enzo... It's over

Had alle caps vervangen met de juiste, vmod eraf gehaald, gewoon kaal dus. Ik denk dat RMA niet eens meer waardig zou zijn
De kaart doet niets meer.. Systeem start ook niet meer op. Alles gedubbelchecked of alles goedzat, geen restanten tin ergens verspreid enzo... It's over
Had alle caps vervangen met de juiste, vmod eraf gehaald, gewoon kaal dus. Ik denk dat RMA niet eens meer waardig zou zijn
Verwijderd
Standaard caps weer trug solderen ?
Anders is het iig wel erg jmmr dat je er nu al uitligt
Anders is het iig wel erg jmmr dat je er nu al uitligt
Verwijderd
Ik vraag me af of de kaart van Snot_Aap het nog doet. Wellicht zijn deze caps niet in orde of werken ze niet? Heb ik ze goed gesoldeerd nav het plaatje?
Caps terug solderen ... mweh .. was al zo'n rotwerk
Ohw. Inside informatie verteld me doordat solderen van andere caps het voltage van de kaart omlaag gaat. Namelijk 0.8V. Met een weerstand moet je die weer omhoog schroeven .... fijn. en is de batterij van m'n multimeter ook nog eens leeg
Caps terug solderen ... mweh .. was al zo'n rotwerk
Ohw. Inside informatie verteld me doordat solderen van andere caps het voltage van de kaart omlaag gaat. Namelijk 0.8V. Met een weerstand moet je die weer omhoog schroeven .... fijn. en is de batterij van m'n multimeter ook nog eens leeg
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 17:02 ]
Vrijdag gaan Collo en ik met dice spelen. Prachtige pot geleend van Symon-NL en dice van de hogeschool gekregen. Helaas zit mijn contest kaartje nog in de RMA dus kunnen we alleen de kaart van Collo onder handen nemen. Belooft wat te gaan worden
Awww, jammer lism. Das wel een beetje vroeg.
@ Tmmbomb: nu gaan we dus écht de kou in
@ Tmmbomb: nu gaan we dus écht de kou in
[ Voor 13% gewijzigd door Bitage op 18-11-2007 18:54 ]
@lism,
Te zien aan je plaatje heb je de caps goed gesoldeerd, toevallig tijdens het solderen geen baan weggerookt?
Wat betreft de cooler er niet op wegens de hoogte, soldeer je de caps toch op de onderkant van de kaart? moet net zogoed werken
* pin_point gaat binnenkort ff een ijzerzaag zoeken, wil m'n s775 koeler erop hebben
Te zien aan je plaatje heb je de caps goed gesoldeerd, toevallig tijdens het solderen geen baan weggerookt?
Wat betreft de cooler er niet op wegens de hoogte, soldeer je de caps toch op de onderkant van de kaart? moet net zogoed werken
* pin_point gaat binnenkort ff een ijzerzaag zoeken, wil m'n s775 koeler erop hebben
Mijn kaart werkt nog perfect.
Doet sowieso 800/800 arti vrij.
Weet voor vgpu meet je als je de kaart aanszet LISM?
Doet sowieso 800/800 arti vrij.
Weet voor vgpu meet je als je de kaart aanszet LISM?
Wat je zegt Snot_Aap 
Ik ben voor het eerst ook eens wezen spelevaren met mijn niet-powersucking grafische kaart. Een snelle overview leert mij dat mijn kaart vanaf de stock 594/693 het leuk blijft vinden tot 835/805, daarna gaat hij glitches vertonen. Okee, ik mag niet klagen (dat ding blééf maar doorgaan
), maar het geheugen valt me wel een beetje tegen voorlopig.
Let wel: het betreft hier het stock-koelertje!
Even een logje posten voor de liefhebbers:
Ik ben voor het eerst ook eens wezen spelevaren met mijn niet-powersucking grafische kaart. Een snelle overview leert mij dat mijn kaart vanaf de stock 594/693 het leuk blijft vinden tot 835/805, daarna gaat hij glitches vertonen. Okee, ik mag niet klagen (dat ding blééf maar doorgaan
Let wel: het betreft hier het stock-koelertje!
Even een logje posten voor de liefhebbers:
PEAK ATi Radeon HD2600Pro:
Fan: 100%
Driver: ATi Catalyst 7.10
Stock- 300/700 PASS! (minimum RivaTuner) Temps: 43o
Stock 594/1386 PASS! Temps: 53o
Test 1 650/1400 PASS!
Test 2 650/1500 PASS!
Test 3 650/1600 PASS!
Test 4 700/1600 PASS? Artifacts: YES
Test 5 720/1580 PASS!
Test 6 740/1590 PASS!
Test 7 760/1590 PASS!
Test 8 780/1590 PASS!
Test 9 800/1590 PASS!
Test 10 820/1590 PASS!
Test 11 840/1590 PASS? Artifacts: YES
Test 12 830/1640 PASS? Artifacts: YES
Test 13 835/1620 PASS? Artifacts: YES
Test 13 835/1600 PASS!
Test 14 835/1610 PASS! Temps: 59o
Test xx TBA TBA
Wilde de kaart net pakken. VMod los.
Opniew vastgesoldeert, kaart dood. 0.0 volt op core.
Er af gehaald 0.8volt op core.
Weer er op gezet, kaar doet het weer alleen drop nu m'n vgpu van 1.3V naar 1.0 en compleet random.
Zowel IDLE als onder load. Lijkt wel of weerstand stuk is of zo.... Tot hoeveel graden zijn die dingen gespecificeerd?
Weer er op gezet, kaar doet het weer alleen drop nu m'n vgpu van 1.3V naar 1.0 en compleet random.
Zowel IDLE als onder load. Lijkt wel of weerstand stuk is of zo.... Tot hoeveel graden zijn die dingen gespecificeerd?
[ Voor 83% gewijzigd door Mod_Aap op 19-11-2007 19:03 ]
Hier nog een bad update van mijn kant 
835/1610 is leuk voor ATiTool maar in de praktijk niet haalbaar. Ik zit op ongeveer 800/785 benchstable, bij 800/800 hing de boel na een loop van 5x Nature. ARGH-moment.
835/1610 is leuk voor ATiTool maar in de praktijk niet haalbaar. Ik zit op ongeveer 800/785 benchstable, bij 800/800 hing de boel na een loop van 5x Nature. ARGH-moment.
Verwijderd
Bedoel je nu de caps? Ik heb de vmod nog niet gemeten, ik moet die er nog op solderen. Probleem is weer de lege batterij van m'n multimeterSnot_Aap schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:00:
Wilde de kaart net pakken. VMod los.![]()
Toch wel "grappig/absurd/etc." om te zien, eerst het gezeik met die X1650, en nu is het zo, hoe langer je hem gebruikt, hoe lager die klokt.
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
Is dat bij jou zo dan? Bij de anderen valt het toch wel mee, net als bij mij?Maarten-NForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:05:
Toch wel "grappig/absurd/etc." om te zien, eerst het gezeik met die X1650, en nu is het zo, hoe langer je hem gebruikt, hoe lager die klokt.
Jejking:
En ik dacht (correct me if i'm wrong, want nu kan ik 't niet meer vinden) dat framaster ook had gemeld dat zijn core een mhz of 15 lager kwam dan eerst.
Bij mij iig ook/wel, eerst kon ik op 855 benchen, nu is 845 al teveel gevraagd, en 840 zo nu en dan nature-stabiel.
Ik mag aannemen, dat als ik bij de scores kijk, er toch echt iets niet goed is ivm andere Mhz'en.Ik zit op ongeveer 800/785 benchstable, bij 800/800 hing de boel na een loop van 5x Nature. ARGH-moment.
En ik dacht (correct me if i'm wrong, want nu kan ik 't niet meer vinden) dat framaster ook had gemeld dat zijn core een mhz of 15 lager kwam dan eerst.
Bij mij iig ook/wel, eerst kon ik op 855 benchen, nu is 845 al teveel gevraagd, en 840 zo nu en dan nature-stabiel.
www.koopeendroom.nl
check je mail...
[ Voor 84% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-11-2007 21:35 ]
Negeren en TR aanmaken svp!
[ Voor 91% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-11-2007 21:11 ]
Verwijderd
Wel raar jaMaarten-NForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:37:
Jejking:
[...]
Ik mag aannemen, dat als ik bij de scores kijk, er toch echt iets niet goed is ivm andere Mhz'en.
Tevens hoeft m'n kaart nog niet stuk te zijn.... Door de caps iets met 0.8V op de core enzo...
Negeren en TR aanmaken svp!
[ Voor 95% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-11-2007 21:11 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb één keer een test gedraaid en dat was op stock, dus vandaar de vage lage score. Of bedoelde je iets anders?Maarten-NForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:37:
Jejking:
[...]
Ik mag aannemen, dat als ik bij de scores kijk, er toch echt iets niet goed is ivm andere Mhz'en.
Nee ik was snel even aan het testen geslagen om het spreekwoordelijke randje op te zoeken. Dan heb ik alvast een richtlijn waar ik mee moet benchen straks
Overigens, ik denk dat ik al achter de oorzaak ben. Ik heb na de reeks testen (fan @ 100%) de fan op auto teruggezet, en toen gaan benchen. Tot een bepaalde temperatuurdrempel (weet nog niet welke) blijft de fan op 20% lopen. Oftewel: de boel wordt vet warmer. N00b@ge
Zo nog maar eens proberen dus
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
@ Jejking:
Nee, ik doelde erop, dat als die 800/800 jouw max was, dat dat toch wel weer heel erg vreemd was, en iets met Peak
Maar dat is dus niet zo, het was fan-gedoe
Nee, ik doelde erop, dat als die 800/800 jouw max was, dat dat toch wel weer heel erg vreemd was, en iets met Peak
www.koopeendroom.nl
Okee. Nou ja, weer een misverstand minder.Maarten-NForce schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:20:
@ Jejking:
Btw, m'n HD2600Pro draait idle wel lekker op 150/450 ipv 596/1386. Fan@25%, 33 graden, relaxed
Stuur nog eens, bas@dm-gaming.com was een oud email adres =)AaiGht schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:01:
[mbr]check je mail...[/mbr]
Nu geupdate
laat dit maar...
[ Voor 81% gewijzigd door Apen-nootjes op 21-11-2007 17:44 ]
www.koopeendroom.nl
Mijn kaartje leeft ook weer
. Hij leek dood maar dat kwam door de Vmod. Heb net nog even liggen spelen met het kaartje en ben tot de volgende score gekomen:
HD2600PRO - 206.5FPS
Core @860MHz 1,35V
Mem @880Mhz Stock V
icm met een 3GHz E6600 C2D en 1,5GB Ram
HD2600PRO - 206.5FPS
Core @860MHz 1,35V
Mem @880Mhz Stock V
icm met een 3GHz E6600 C2D en 1,5GB Ram
[ Voor 6% gewijzigd door Dafut op 22-11-2007 21:40 ]
=]
Nice, er is een nieuwe topscore
En wat een comeback ook
Verwijderd
woot.! lkkr lkkr 
Nog meer mensen die boven de 200 gaan we hebben er pas 2
.....???
Nog meer mensen die boven de 200 gaan we hebben er pas 2

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 18:40 ]
Verwijderd
Jaja.... Ik wacht.... Op wat wacht ik nou eigenlijk
Ohw ja. Ik moest een voltmod toepassen om m'n kaart weer tot leven te brengen!
Aangezien ik werken moet deze dagen.. komt dat weer mooi van het weekend.
Ik moet mezelf eerst een zaag fixen, die kaart gaat er aan gelovenVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:37:
Nog meer mensen die boven de 200 gaan we hebben er pas 2.....???
nope.. de koeler wordt onderhanden genomen ^^
rofl wat voor tweaks gebruik jij dafut gimme a tip

Verwijderd
omg een zaag... wat ben jij wel niet van plan
oowja was voor je koeler toch
hehe tip of the day.! 1 week voor de deadline je tweaks vrijgeven lame....
Nee joh ga je gang, tell your story
anders blijft het hier zo van om de dag een antwoord, en das natuurlijk niet de bedoeling

hehe tip of the day.! 1 week voor de deadline je tweaks vrijgeven lame....

Nee joh ga je gang, tell your story
Tot hoelang hadden we dan? Ik dacht toch begin januari 2008?
Net even een serie benchmarks gedraaid. Result:
Strs 1 820/1600 VPU Recover
Strs 2 801/1568 PASS
Strs 3 810/1568 PASS
Strs 4 810/1600 PASS
Strs 5 810/1630 VPU Recover
Strs 6 810/1616 PASS
Ik denk dat er nog iétsje meer in zit, maar veel zal het niet schelen. Niet met die brakke koeler erop tenminste, zucht. Nu is hij maximaal 62 graden. Dat kan koeler!
Voor degene die nog een leuk koelertje heeft liggen die stof ligt te happen, stuur me een mailtje. We komen er vast wel uit
Maar nu eerst... slapen
Strs 1 820/1600 VPU Recover
Strs 2 801/1568 PASS
Strs 3 810/1568 PASS
Strs 4 810/1600 PASS
Strs 5 810/1630 VPU Recover
Strs 6 810/1616 PASS
Ik denk dat er nog iétsje meer in zit, maar veel zal het niet schelen. Niet met die brakke koeler erop tenminste, zucht. Nu is hij maximaal 62 graden. Dat kan koeler!
Voor degene die nog een leuk koelertje heeft liggen die stof ligt te happen, stuur me een mailtje. We komen er vast wel uit
Maar nu eerst... slapen
62 graden is een prima temp, maar op een lagere temperatuur zal 'ie wellicht iets verder gaan ja.
Je zou nog even het plastic van die koeler af kunnen slopen, evenals het fannetje, zodat je alleen de koperen basis over houdt. Zet daar een lading sterke fans voor.. en tja...
En anders past er vast wel een VF700 ofzo op, kost ook bijna niets..
Je zou nog even het plastic van die koeler af kunnen slopen, evenals het fannetje, zodat je alleen de koperen basis over houdt. Zet daar een lading sterke fans voor.. en tja...
En anders past er vast wel een VF700 ofzo op, kost ook bijna niets..
Verwijderd
Waarom pak je niet een ijzerzaag en een oud blok en wees eens creatief? 
Of ja, een VF700-cu is natuurlijk geen geld meer tegenwoordig. voor 15 euro oid heb je al een setje. Voor minder zelfs. Ik zou iets nemen met een zo min mogelijk (dunne) base, en een dikke fan (VF700 bijv) of anders.
Ik moet ook nog die vmod solderen....
Of ja, een VF700-cu is natuurlijk geen geld meer tegenwoordig. voor 15 euro oid heb je al een setje. Voor minder zelfs. Ik zou iets nemen met een zo min mogelijk (dunne) base, en een dikke fan (VF700 bijv) of anders.
Ik moet ook nog die vmod solderen....

dry ice is best wel koel.
Vanmiddag de benede opgezet benede. Vanavond maar eens lekker aan de slag
Vanmiddag de benede opgezet benede. Vanavond maar eens lekker aan de slag
teambitstorm.nl
Dus vanavond/morgen kunnen we een dice sessie verwachten?
En hoeveel kg?
En hoeveel kg?
[ Voor 12% gewijzigd door Maarten-NForce op 23-11-2007 18:52 ]
www.koopeendroom.nl
3......Maarten-NForce schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:49:
Dus vanavond/morgen kunnen we een dice sessie verwachten?
En hoeveel kg?
Ach, we zitten nu nog in een vroeg stadium, dus het is denk ik ook meer om te proberen, en bijvoorbeeld testen op eventuele coldbug. Maargoed, ik vind wel dat we nu duidelijkheid moeten krijgen over de groepen. Ik ben voor dit:
>0
<0
>0
<0
www.koopeendroom.nl
Verwijderd
De coldbug was er juist niet
Iemand buiten de contest om had dit al gedaan, met een sapphire 2600Pro.
Hoppa, nieuwe run gedraaid, nu 3DMark2001 approved 
Guess what? Recht voor de deur van Lism. Kom op, klokken zal je kreng!
Guess what? Recht voor de deur van Lism. Kom op, klokken zal je kreng!
Hoe is het afgelopen met de droogijs run?
Zijn er al meer mensen die hun kaartje hebben gevoltmod? Ik heb namelijk een probleem bij 1,35V (op de core) draait het kaartje prima. Maar zodra ik over die 1,35V heen ga klapt ie gewoon uit, geen beeld meer. Dan moet ik terug naar 1,2/1,3 en opnieuw opstarten en doet ie het weer gewoon. Het lijkt alsof er een overvolt protection op zit oid. Meer mensen hier last van?
Zijn er al meer mensen die hun kaartje hebben gevoltmod? Ik heb namelijk een probleem bij 1,35V (op de core) draait het kaartje prima. Maar zodra ik over die 1,35V heen ga klapt ie gewoon uit, geen beeld meer. Dan moet ik terug naar 1,2/1,3 en opnieuw opstarten en doet ie het weer gewoon. Het lijkt alsof er een overvolt protection op zit oid. Meer mensen hier last van?
=]
Er zit als het goed is idd een ovp op.
Als ik tijd heb zal ik een keer kijken of er mod is zodat we de ovp kunnen omzeilen.
Als ik tijd heb zal ik een keer kijken of er mod is zodat we de ovp kunnen omzeilen.