GPU-Overclock contest HD2600PRO

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temps is temperaturen, lijkt me toch behoorlijk belangrijk enzo ;)
Killzone schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:20:
Mooi hoor :) . Zometeen gaat mn kaartje er trouwens uit, omdat ik Crysis wil loslaten op mn 8800GTX :9~ .
Hmmmmm toch wel benieuwd of het wat is, maar kan um nu nog niet spelen op m'n pc :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

1036 geheugen? :o

Je snapt al wat ik ga vragen:
- temps
- koeling

Mooie score hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 17:42
@Saturnus
En dat is met een PEAK HD2600PRO van deze contest?
Aangezien zowel jij als Michel niet in het lijstje van deelnemers staan?
Wel mooie mem snelheid BTW, wat voor geheugen zit er op het kaartje?

@cc_tuner
Het boeit me echt helemaal niet hoe warm of koud de core is in graden celcius of wat dan ook.
Levens duur boeit me totaal niet, en als ie echt te warm wordt merk ik het snel genoeg, aangezien de kaart dan crashed.

[ Voor 55% gewijzigd door Mod_Aap op 27-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Snot_Aap schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:32:
@Saturnus
En dat is met een PEAK HD2600PRO van deze contest?
Aangezien zowel jij als Michel niet in het lijstje van deelnemers staan?
Wel mooie mem snelheid BTW, wat voor geheugen zit er op het kaartje?
Sapphire van Mi©hel.
Hij zegt dat er 1.1ns op zit. :)
(Niet voor contest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Saturnus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Sapphire van Mi©hel.
Hij zegt dat er 1.1ns op zit. :)
(Niet voor contest.)
Samsung
Op onze kaartjes zit ook 1.1ns geheugen, maar dat haalt dus nog geen eens de 900MHz (waar het voor gespecificeerd is)
Meer spanning op het geheugen maakt niks uit. :'(
Zelfde probleem als met de vorige kaartjes.
Denk dat het is met de voeding of zo te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Snot_Aap schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Samsung
Op onze kaartjes zit ook 1.1ns geheugen, maar dat haalt dus nog geen eens de 900MHz (waar het voor gespecificeerd is)
Meer spanning op het geheugen maakt niks uit. :'(
Zelfde probleem als met de vorige kaartjes.
Denk dat het is met de voeding of zo te maken heeft.
:P Nu ik je hier trouwens toch zie, check de reactie bij je profiel: http://tweakers.net/gallery/125315

Maar jullie werken dus met Peaks?
Ik volg verder het topic niet en weet dus ook de reden niet (prijs?) maar is dat niet een beetje een goedkoop merk?

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 27-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Lang verhaal.
Voeg me trouwens anders even op msn toe. :P

[ Voor 63% gewijzigd door Mod_Aap op 27-10-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Saturnus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

:P Nu ik je hier trouwens toch zie, check de reactie bij je profiel: http://tweakers.net/gallery/125315

Maar jullie werken dus met Peaks?
Ik volg verder het topic niet en weet dus ook de reden niet (prijs?) maar is dat niet een beetje een goedkoop merk?
Waarom post je dan ook in dit topic Saturnus? Dit zorgt voor nogal wat verwarring, want wij gebruiken alleen van het merk PEAK. Als iemand het hier niet mee eens is, zeg het maar hoor, maar mij brengt het in de war :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
edit done. Sorry. Mi©hel vroeg me dit te doen. En ach...zolang hij niet kan GoTten gaat het af en toe via mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jejking: gebruiken we hier alleen maar PEAK dan? LoL aan mij de taak daar verandering in te brengen dan? bij de volgende contest O-)
Mwah ik kijk wel ff.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:01:
edit done. Sorry. Mi©hel vroeg me dit te doen. En ach...zolang hij niet kan GoTten gaat het af en toe via mij. :)
Als dat dinnetje van michel (huisgenoot) mij nu eens een mail gestuurd had had hij ook een peak kunnen hebben :) Maar ze mailde niet verder meer , iets met een weekend naar haar ouders > niets meer gehoord.

Afijn.. Ik sta te watertanden hier :9 :9~ Stomme vraag maar met wat & hoe pas je een tweak toe ?

ik moet nog wachten op m'n bout. En snot_aap , hoe komt het dat die voltmod voor het geheugen geen drol uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Als ik dat wist had ik nu m'n geheugen wel op 1000Mhz draaien.
Weet wel zeker dat de spanning omhoog gaat maar het doet gewoon niks, heb tot 2.1 volt geprobeerd.
Als ik nu de timings aan kon passen en kon zien misschien dat het daar aan ligt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik heb het idee dat het geheugenprobleem komt door een paar dingen :
1. Peak heeft de afdankertjes gekregen, die de nominale 1.1ns niet halen, en nog op de plank lagen (laatst verscheept Q4 2006 volgens datasheet)\
2. Het voltage was bagger, de dingen mogen 2.0v +- 0.1V hebben, dus 2.1 als je het netjes regelt (geven ze wel 4 watt hitte af, non-OCed that is)
3. De timings zijn anders voor de 1.1ns-editie dan bijvoorbeeld voor 1.4ns. Deze zouden op
CL 11 moeten lopen, met 1.1 ns. CL 10 met 1.4ns is ook een optie voor de BJ12 dacht ik.

(wijsheid komt trouwens hier vandaan... Check datasheet als je zin hebt, is veel data :P )

Vmod werkt inderdaad, ik ga vanavond weer even spelen :D (en kijken of ik toch een WinXP kan krijgen, jullie zijn veel sneller op gelijke klokjes)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb idd ook de specsheet voor m'n neus.
Maar samsung heeft ze gebinned op 900mhz dus dan lijkt het me dat ze dat ook zouden moeten doen.
4 Watt aan hitte is niet zoveel.
En dat we de timings niet aan kunnen passen is idd bout.
Edit: En ik ga btw zo snel mogelijk de caps vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mod_Aap op 27-10-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Als het zo allemaal lees wordt de verleiding toch erg groot om toch maar even weer alles in elkaar te zetten :P . Maar heb nu tentamens en wil die eerts even halen voordat ik hiermee ga beginnen. + Ik moet nog steeds WC kit en kastje klaar krijgen en testen :S

En dan kan ik met 2 kaarten spelen, de 7600GT en de HD2600Pro, kijken wie het wint.

Eens kijken of ik niet ergens leuk flashprogramma kan opgraven, 7600GT heeft ook al aangepaste BIOS, dus dat is het probleem niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Darkasantion op 27-10-2007 17:27 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabit, Atiflash, dat zijn de tools :) Maar wie krijgt die bios van z'n kaart af compleet? :D

En ja, dat vermoedde ik ook, peak propt afdankertjes op z'n kaarten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb de bios.
Als je m wilt hebben moet je me even toevoegen op msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Snot_Aap schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:39:
Ik heb de bios.
Als je m wilt hebben moet je me even toevoegen op msn
Kan DM ook :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Sure, alleen ik moet er wel al meteen bij vertellen dat de gebruikelijke tooltjes de bios niet uit kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6d7ac44da632c095a7aa0875b41bffb7/thumb.png

and counting :P

Werkt Rabit, Atiflash, Atitool hiermee dan niet? Ook met atitool kan je on the fly de memorytimings aanpassen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Snot_Aap schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:45:
Sure, alleen ik moet er wel al meteen bij vertellen dat de gebruikelijke tooltjes de bios niet uit kunnen lezen.
Okay maar kan ik daar alvast mee bezig^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb je de bios gemaild.
Atitool start niet op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dankje! Snot_Aap
Zal eens kijken of ik hem kan openen, probleem schijnt de R600 architectuur te zijn, deze is compleet anders.

[ Voor 40% gewijzigd door Darkasantion op 27-10-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
omg wat mis je toch veel na een dagje hard werken :P

231FPS... omg.

Ga zo miss. nog ff de Vmem mod erop solderen. Puur om te zien of het hier werkt.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Record staat volgens mij op 42xxx 3DMarks, wie gaat ervoor? Ik niet, Processor houdt me teveel tegen :S ! QUA FPS zijn we er al over heen!

http://www.hwbot.org/result.do?resultId=642573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Wtf 231 gaat me mnooit lukken zonder vmods oftewel morgen even een order plaatsen @ conrad ofzo. iemand link voor me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.conrad.nl ? :+

Mwah ik kom ook niet verder dan 750+ core, alles boven de 775 is hang bij 3d apps. Mijn bestelling wordt 1 deze dagen geleverd , hoop ik. Hoogste wat ik tot nu toe gehaald heb is 186FPS, maar nog net geen 200. Hoe hebben jullie dat gedaan? :P

Ohw ja reminds me, als je een submit doet zorg dan wel even dat de 3d mark settings zichtbaar zijn enzo :) @Snot_Aap, wel verdacht dat snelheidsvenstertje voor die z-buffer depth houden enzo he... Die wil ik zien kerel ;) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch echt even wachten op m'n vmods. met het geheugen kom ik zonder problemen op 864MHz en de core kapt er al mee in benchmark op 815+/- alles eronder is nog wel stabiel. Helaas geen pic, de scores zijn enorm verschillend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Vmem werkt idd wel, maar helpt niets... van 1.9V naar 2.15V, en geen FPS ermee opgeschoten (hooguit haal ik m'n oude instellingen niet meer, 809Mhz is max nu :X )

VGPU helpt wel, van 1.15V naar 1.25V levert +40 Mhz op. Niet genoeg voor wat ook, maar 863 is ook best aardig... Alleen die verd*mte LOD die ik niet aan kan zetten...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet 1.4V eigenlijk ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

FreezeXJ schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:25:
Vmem werkt idd wel, maar helpt niets... van 1.9V naar 2.15V, en geen FPS ermee opgeschoten (hooguit haal ik m'n oude instellingen niet meer, 809Mhz is max nu :X )

VGPU helpt wel, van 1.15V naar 1.25V levert +40 Mhz op. Niet genoeg voor wat ook, maar 863 is ook best aardig... Alleen die verd*mte LOD die ik niet aan kan zetten...
Mem naar 2.05V dan, misschien is 2.15 net iets teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ook gedaan, 2.00 geeft niks nieuws, 2.05 niet, 2.09 ook niet... als laatste poging vond ik 2.15 wel leuk...

Core heb ik met een aantal normale weerstanden, en ik heb zo gauw niks snuggers om iets anders in elkaar te zetten, dus dat komt nog (maandag ofzo).

Heb overigens wel wat tweaksels gevonden, dus nu op 173 FPS... Langzaam maar zeker... (en die top haal ik niet, maar we gaan er gewoon voor toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even iets op & aanmerken:

Zoals je al ziet haalt snot_aap boven de 230FPS met nagenoeg hetzelfde systeem, en een voltmod op z'n kaart. Opzich niets mis mee, maar wat vinden jullie ervan? In hoeverre mag of moet 3dmark getweaked worden totdat de score een blijver is?

Ik heb oneindig veel zitten proberen vandaag, en het viel me op dat alles boven de 180FPS niet te behalen valt als je de kleurendiepte of Z-buffer verkleint naar 16/16bits. Ik had geloof ik al gezegd dat de standaard instellingen van 3dmark, blijven moet, en daarbuitenom tweaken, eigenlijk valsspelen blijft.

Een hoop mensen zwoegen en zweten, en de anderen halen even dik 200FPS op nature. Vinden jullie dat 3dmark blijven moet zoals die is of moet er zodanig aangepast worden zodat je nog maar net 1 pixeltje voor je videokaart hebt om te océn en wel de 300FPS haalt?

Ik verwijt niemand iets , maar het zit me wel even scheef :>

Ook komt er trouwens een publiekelijke website om de scores te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:19:
Ik wil even iets op & aanmerken:

Zoals je al ziet haalt snot_aap boven de 230FPS met nagenoeg hetzelfde systeem, en een voltmod op z'n kaart. Opzich niets mis mee, maar wat vinden jullie ervan? In hoeverre mag of moet 3dmark getweaked worden totdat de score een blijver is?
Dit was vorige keer ook al het gezeur... je kunt de LOD Zo tweaken dat je bijna alleen nog maar 2D in 3dmark ziet.. en dan hoeft je kaartje dus veel minder te doen .. ik vind persoonlijk (als iemand buiten de contest) dat het toegestaan moet blijven.. het is voor iedereen toegankelijk en overal op internet zijn wel guides te vinden om het aan te passen..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik dus ook voor ;)
De bedoeling van deze contest is een zo hoog mogelijke FPS te halen, dus hoe of wat maakt verder niet uit. Een tweaker is een tweaker en dat betekend zowel vmods als tweaks met je benchmarks. Verder valt het toch niet te controleren :S dus waarom dan verbieden?

Btw schiet het al wel op, word druk gewerkt en het stress niveau begint al op te lopen :P
Goodluck to ya all d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja het is geen echte extra power, het is alleen het tweaken van Windows (aangenomen dat iedereen daarin zit) zodat je kaart minder doet per beeldje. Is ook tweaken, en we hadden gezegd 'hoogste 3DmarkNature telt', en da's op standaard instellingen van 3Dmark. Als jij zo handig bent dat ie dan maar 1 puntje berekent ondanks z'n 1280x1024-instelling, tja, you pwn. Als het om hoogste overklok ging, moest dat maar afgesproken worden. (hebben we niet gedaan). Expliciet zijn een paar grapjes verboden, maar ik vind originaliteit ook tellen. Op moment is 40% van mijn score eigenlijk fake, en bij sommigen zal dat nog wel meer zijn. So be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of iedereen moet verplicht een screenie inleveren tijdens de test? Ik noem maar wat.

Overigens, ik weet niet of ik nou een rare bug in 3DMark heb, maar die vlinders doen wel érg raar. Het ziet er niet vrolijk uit, ze fladderen er eerder bij alsof ze met een kilo beton aan hun pootjes na een flinke dosis heroïne in het keelgat hun dagtaak moeten verrichten na een avondje comazuiperiaans geradbraakt te zijn.

Heeft iemand hier nog meer last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O-

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
@ lism ja het is en blijft een contest framaster gaat ff tweaks zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik vind dat je drivers en windows ale een gek mak tweaken, maar laat 3DMark op standaard zodat je een gelijk meetpunt hebt, anders ga je scheef meten .

Trouwens contest is nog niet begonnen, dus maak de regel even dan >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Lees het topic van de vorige contest eens terug... daar staat exact in hoe Syngrow zijn 1e plek heeft gehaald.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja op zo'n manier kan iedereen dan wel overclocken. Je moet ergens een grens stellen, en ook achterkomen wie er daadwerkelijk z'n kaart echt heeft océd en hard ook, en niet alle pixels met tweaks eruit persen totdat je er een paar overhebt en de kaart nauwelijks meer wat te doen heeft.

Vindt het een beetje jammer, maar goed zal er ook mee beginnen zodra ik m'n onderdelen binnenheb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Extera schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:07:
Lees het topic van de vorige contest eens terug... daar staat exact in hoe Syngrow zijn 1e plek heeft gehaald.
Ja een LOD tweak van de driver, echter geen instellingen in 3DMark zelfs veranderen, daar kun je veel op winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
ik ben er voor om niks te veranderen in 3dmark.

je mag wel rotzooien met de drivers LoD enzo maar niet met 3dmark. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Okay ben ik het ook mee eens
Niets veranderen in 3dmark
Standaard settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even snelle test op mijn 7600GT, met de kaart op 695 core en 745 geheugen, driver op max performance, LODtweak via Nvidia Hard Page, en zo veel mogelijk processen uit. Stock en ongewijzigd windows BTW. Score 268.3 FPS

Tweaked 3DMark: 262.5 FPS Verlies dus.

Ben dan nu wel 1e :P Zonder voltmod met Zalman VF-700 Cu

Maar zet het in de regels en klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkasantion op 28-10-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik dacht dat jullie het over LOD hadden....
ik heb de rest niet gelezen, dit topic gaat harder als dat ik tijd heb :)

Wat is er veranderd dan? 3Dmark is heilig, geen resolutie aanpassen ed... :*)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Extera schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 01:17:
Wat is er veranderd dan? 3Dmark is heilig, geen resolutie aanpassen ed... :*)
Precies, 3DMark, én onze tijdseenheid (dus niet gaan lopen kutten met vertragers enzo) zijn heilig. Voor de rest is het helemaal aan jou.

Als je het alleen dmv overklokken wilt halen, zullen de scores bijna allemaal hetzelfde zijn, want jullie hebben dezelfde kaartjes. Op die manier is er geen bal aan, want je hebt minder factoren om op te kunnen winnen.
Dat iedereen het op die manier kan is niet waar natuurlijk, drivers tweaken, OS tweaken, en LOD tweaken zijn echt niet simpeler dan kloksnelheden opvoeren. Overal zit iets achter, en alles is tweaken.

Als je de benchmark of het aantal échte seconden dat een seconde op je PC duurt echter gaat veranderen, is het saboteren, want het idee achter een benchmark is dat je vergelijkt wat voor scores je haalt op eenzelfde benchmark, die dus vergelijkbare scores geeft. En dat doet 'ie niet als die test een resolutie lager is, of als 'ie meer tijd heeft om de frames te genereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder niks op in te brengen, alles is wel duidelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
baal er zo verschrikkelijk van dat die vmem mod niets uithaalt. k*tpeak

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Iemand anders al met de vmods gespeeld?
Edit: Zou trouwens iedereen CPU en systeemgeheugen snelheid in z'n screenshot willen zetten.
En als je systeem EISD of Cool and Quite of wat dan ook heeft aan staan ook de CPU snelheid die ie onder load draait aan willen geven?

Edit2: Wat mij betreft is het geen fairplay contest meer.
Een Core 2 cpu met DDRII heeft teveel voordeel tegen over iemand die nog bijv S939 draait:

Getest met
Cpu: AMD X2 3800+ S939 512kb
Geheugen: Kingmax hardcore hynix D5 timings 2.5 3 3 7 1T
Mamaplank: Sapphire pure innovation ATI rx480

MEM CPU FPS Videokaart
173mhz 2600mhz 148.8 600/700
217mhz 2600mhz 148.9 600/700
237mhz 2600mhz 149.1 600/700
260mhz 2600mhz 149.1 600/700
270mhz 2700mhz 149.2 600/700

170mhz 1700mhz 147.5 600/700
217mhz 2170mhz 148.2 600/700
237mhz 2370mhz 148.6 600/700

170mhz 1700mhz 176.4 800/800
217mhz 2170mhz 177.7 800/800
237mhz 2370mhz 177.9 800/800
260mhz 2600mhz 178.2 800/800
270mhz 2700mhz 179 800/800

[ Voor 134% gewijzigd door Mod_Aap op 28-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

@ Snot_Aap mis ik iets? Waarom is jou 231FPS weg? Of had jij met 3Dmark zelf zitten kloten?

edit:
Snot_Aap schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:54:
Iemand anders al met de vmods gespeeld?
Edit: Zou trouwens iedereen CPU en systeemgeheugen snelheid in z'n screenshot willen zetten.
En als je systeem EISD of Cool and Quite of wat dan ook heeft aan staan ook de CPU snelheid die ie onder load draait aan willen geven?

Edit2: Wat mij betreft is het geen fairplay contest meer.
Een Core 2 cpu met DDRII heeft teveel voordeel tegen over iemand die nog bijv S939 draait:

Getest met
Cpu: AMD X2 3800+ S939 512kb
Geheugen: Kingmax hardcore hynix D5 timings 2.5 3 3 7 1T
Mamaplank: Sapphire pure innovation ATI rx480

MEM CPU FPS Videokaart
173mhz 2600mhz 148.8 600/700
217mhz 2600mhz 148.9 600/700
237mhz 2600mhz 149.1 600/700

170mhz 1700mhz 147.5 600/700
217mhz 2170mhz 148.2 600/700
237mhz 2370mhz 148.6 600/700

217mhz 2170mhz 177.7 800/800
237mhz 2370mhz 177.9 800/800
260mhz 2600mhz 178.2 800/800
Mja ut scheelt idd een aantal FPS, maar ik denk dat je het nooit helemaal fairplay kunt krijgen tenzij je alle mensen een identiek systeem geeft. We kunnen evt wel de C2D gebruikers limieteren op bijv 2GHz ik noem maar iets. Eerst moet natuurlijk wel ff getest worden hoe en wat he.

[ Voor 89% gewijzigd door Dafut op 28-10-2007 12:45 ]

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zeker zal de CPU iets uitmaken, echter kun je niet alles gelijk trekken, hoewel ik bemerkt heb dat lagere geheugen timings iets beter zijn dan hogere clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nee maar op een snelheid van bijv 900/850 scheelt het bij mij al weer 5 fps.
En dit staat nog geneens in verhouding met het snelheids verschil tussen een core 2 duo met snel DDRII geheugen tegenover S939 met DDRI.
Kijk bijvoorbeeld maar naar het verschil tussen jou en mijn scoren en dat heeft echt niet alleen met software tweaks te maken.
En hoe hoger je de kaart clocked hoe meer het uit gaat maken.
En het doel van de contest is juist dat het niet budget afhankelijk is en dus iemand met een goedkope pc ook kan winnen.

Misschien moeten we proberen 3dmark met een hogere resolutie te draaien en AA en AF ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Mod_Aap op 28-10-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Vind ik net zoiets als Windows tweaken... het scheelt, en het levert 'harde' FPS extra op, dus gewoon doen. Tja, en dat betekent dat ik pech heb, met een ouwetje 3000+ (@2.4, ok), en aardig RAM. Kun je beter ook vermelden welke Windows je gebruikt en wat daaraan veranderd is, want jouw hele gedoe scheelt 0.4 FPS, terwijl jouw stock ongeveer 20 FPS afwijkt van de mijne.... Over verschil gesproken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
179-176.4= 2.6FPS
Scheelt 0.4FPS?
2.6 bedoel je. :P
En ik draai winXP met wat tweaks.
En zoals ik net al zei het verschil loopt exponentioneel op als je de clocksnelheden van de videokaart verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan iemand dan even de precieze ''standaard instellingen'' van 3DMark2001SE in de SP gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Okay even een testje gedaan:
Nature 1280*1024 32BIT 4AA
CPU @ 2600 Mhz mem op 260Mhz 43.3FPS
CPU @ 1000 Mhz mem op 100Mhz 42.8FPS
Videokaart 800/800
Scheelt dus een halve FPS.
Lijkt me al iets eerlijker.

En met 8*AA scheelt het 0.2Fps
met 31.2 tegenover 31FPS.

[ Voor 12% gewijzigd door Mod_Aap op 28-10-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dan doen we dat toch? Flinke load op de GPU, en CPU maakt verder niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Lijkt mij wel zo eerlijk.
En nu kan het nog verandert worden.
Als straks mensen al DI/lN2 runs enzo hebben gedaan kan je het niet meer veranderen.
Nu leven alle kaartjes nog.

@FreezeXJ
Iedereen kan windows tweaken met wat kennis.
Bijna niemand kan een Quad betalen met een goed moederboard en snel geheugen er bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Mod_Aap op 28-10-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Goed als iemand dan dit nog ff wil bevestigenen kan het de ts is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik zal even een screenshot maken van de instellingen.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpzyRSzJ.PNG

Iedereen het hier mee eens?

[ Voor 48% gewijzigd door Mod_Aap op 28-10-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Eens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Dit is zeker het eerlijkst, ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Bitage schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:58:
Dit is zeker het eerlijkst, ja. :)
En dan maar kijken wie er uberhaubt nog boven de 100 fps komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Hoe moeilijker, des te beter, toch? Die prijs moet niet voor het oprapen liggen natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja maar ik heb nu wel andere problemen door dat de settings hoog staan raak in met m'n geheugen de 800 mhz al niet meer aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Deze settings geven idd wat meer load op je videokaart.
Geld voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Zo, nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het submit-systeem: een plek waar jullie handige info met elkaar kunnen delen :D

Heb er net de eerste post in gemaakt, gelieve die even te lezen. Graag alleen iets schrijven wanneer het ook echt nuttig is voor andere mensen, dus Voltmods zijn welkom, maar posts als "NIEUWE HOOGSTE SCORE!!!11oneone" gelieve niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Om te bewijzen dat ik de kaart niet voor huis tuin en keuken gebruik heb
;) , zal ik straks even kleine teaser laten zien, hoe ik denk deel te nemen. Heb door tijdgebrek verder niks kunnen doen, maar wou dit toch even testen of het uberhaupt wel kan, je zult het straks wel zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Ik ben het er ook mee eens. Alleen morgen even de kaart terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Hey, Bitage, kan je mij even de dingen voor het score systeem geven, heb nog niets. Ook sta ik niet in de FP :/ .

3DMarks zijn zo wel het beste. Wel even iemand een wereldrecordje neerzetten hé? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ahum :+

Maargoed, dat van die 3D Mark instellingen: Eens

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten-NForce op 28-10-2007 14:51 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Misschien even alle scores resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:36:
Om te bewijzen dat ik de kaart niet voor huis tuin en keuken gebruik heb
;) , zal ik straks even kleine teaser laten zien, hoe ik denk deel te nemen. Heb door tijdgebrek verder niks kunnen doen, maar wou dit toch even testen of het uberhaupt wel kan, je zult het straks wel zien :D
Kom maar op.! ;)

@De rest: lkkr zo dat er wat afgesproken word :) nu nog kijken of het ook zo blijft :) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd, om of het mogelijk is de kaart extern te gaan voeden. Dus ergens moet er een meetpunt zijn dat er wat stroom naar binnen komt (12v?) en die vervolgens gaan bruggen met een extra molex voor wat meer prik. Een pci-express slot levert tot 125Watts aan stroom?

Ik heb de spullen nu niet, dus als iemand dit wilt opmeten, graag :> Is voor allen van belang om zo lekker extra prik in de kaart te steken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:23:
Ik ben wel benieuwd, om of het mogelijk is de kaart extern te gaan voeden. Dus ergens moet er een meetpunt zijn dat er wat stroom naar binnen komt (12v?) en die vervolgens gaan bruggen met een extra molex voor wat meer prik. Een pci-express slot levert tot 125Watts aan stroom?

Ik heb de spullen nu niet, dus als iemand dit wilt opmeten, graag :> Is voor allen van belang om zo lekker extra prik in de kaart te steken :+
Jep heb ik ook al zitten denken toen bleek dat de kaart geen connector heeft. Zal niet moeilijk zijn om er zelf een molex op te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom. Ik weet niet waarvan de kaart zich laat voeden? Iig zit er op mijn plank naast een 4pins nog eens een molex connector op het moederbord om zo de pci-express kaart te voeden.

Dus als iemand het even wilt meten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil de TS even dit verwerken: http://www.jvanderlinde.net/contest/publiek/

Dat is een publieke link voor de stats, don't mind die ranzige plaatje(s), daar komt nog een oplossing voor :P

Met dank aan Bitage natuurlijk voor het implementeren van de code :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Mja, jij hebt de HTML verzorgd en gedesigned, dus ook jij bedankt d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Bitage op 28-10-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Toch nog even test run gedaan, kaart doet het, en maximale tot nu toe was 810/810. Nog even alleen op standaard instellingen gedaan, 1280X1024 geen tijd voor gehad, en liep hij vast.

Setup:
Pentium 4 'C' Northwood 3.2Ghz op 3.6Ghz, 1:1 FSB:MEM, timings 2-3-3-5 Zalman CPNS 7000 ALCU LED gekoeld
Asus P4GD1
Harde schijf: Raptor 150GB(Ding is echt snel by the way }:O , wordt leuk met games benchen )
Enermax Liberty 400 Watt
DNA-drivers 5.1.7.5. (Maar eens Cat 7.10 zien te krijgen)
Standaard non tweaked maagdelijk Windows

GEEN LODtweak, kon deze niet aan de praat krijgen :P , weet iemand hier goed programma voor, kun je deze dan ook DM' en aub!?

En natuurlijk een PEAK HD2600 PRO Watergekoeld }) :
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/Photo-0020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/Photo-0025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y98/Darkasantion/Untitled5.jpg

Sorry van de lage kwaliteit van de foto's, Telefoon doet niet het beter.

Achterkant kon je tijdens benchen rustig aanrakken, dus er zit qua temp nog zeker voldoende ruimte, nu alleen dat stroomgedeelte nog :Y) !

161. 0 FPS, heb nog 165 FPS run gehad, maar hier geen screen van.

Kan niet inloggen op de submit site, hoe komt dat? Kon het eerder wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkasantion op 28-10-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Je kan een molex rechtstreeks op de "kleine elco's" solderen.
Daar staat 12volt op want dat zijn namelijk de voor filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kan niet inloggen op de submit site, hoe komt dat? Kon het eerder wel.
Fixed. Was iets verkeerd gegaan met uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen welk nut het heeft er een extra connector op de kaart te solderen?
De kaart krijgt dan extra stroom enzo, maar meer volt als dat je vmod kan geven schiet niet echt op volges mij :P ennu correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
aaarrrgggg ik haat die nieuwe regel }:O

me kaart kan met standaard waarden makkelijk die test doorlopen maar zo gauw ik maar iets oc loopt de shit vast @#$%#@$%^@ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

framaster schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:35:
aaarrrgggg ik haat die nieuwe regel }:O

me kaart kan met standaard waarden makkelijk die test doorlopen maar zo gauw ik maar iets oc loopt de shit vast @#$%#@$%^@ |:(
OOk al? Had de mijne ook last van namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Mmmm, mijn kaart doet idd ook vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:25:
Mag ik vragen welk nut het heeft er een extra connector op de kaart te solderen?
De kaart krijgt dan extra stroom enzo, maar meer volt als dat je vmod kan geven schiet niet echt op volges mij :P ennu correct me if i'm wrong ;)
Je kan het stabieler maken. Sommige borden doen het met een single 4pins stekker om de PCI-E slot te voeden :)

Ik geloof dat snot_aap nu ook bezig is met zo'n mod aan het schrijven. Die komt mooi op de contest pagina :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 04:11
Voor degenen die interresse hebben in andere caps heb ik even een lijstje met betere caps gemaakt.

Originele waarden
5X Samxon GC 1500uF 6.3Volt ESR=0.014Ω Ripple=2280 mA 0.60€ 3.00€
3X Samxon GC 470uF 16Volt ESR=0.021Ω Ripple=1300 mA 0.40€ 1.20€
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Opgevoerde waarden
5X Samxon GC 2200uF 6.3Volt ESR=0.010Ω Ripple=2900 mA 0.60€ 3.00€
3X Samxon GC 1000uF 16Volt ESR=0.012Ω Ripple=2220 mA 0.60€ 1.80€
Originele caps
5X Sacon FZ 1500uF 6.3Volt ESR=0.022 Ripple=1800
3X Sacon FZ 470uF 16Volt ESR=0.036 Ripple=1150
ESR Lager is beter
Ripple Hoger is beter

edit
Link om te bestellen: www.phenos.nl
Ik heb momenteel geen winkelwagen systeem dus je moet even een mailtje sturen met de caps die je wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Phenos2 op 29-10-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, das een hele goede :) Heb je toevallig ook een link waar je die dingen besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Zal wel hier zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Check je mail :>

Ik heb je toevoeging ook op de contestpagina gezet, onder tips/tools :)

Ik heb ondertussen ook even contact gezocht met peak over de Doa kaarten, moet even contact opnemen met de leverancier en vervolgens maar snel omruilen :) Hopelijk is dit met een werkweek al gebeurd.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wil ook weer gaan oc'en O-)

Oowja nog even een vraagje he :D
Als ik 20 kaarten van dezelfde batch heb kan ik die toch allemaal in m'n pc doen (om de beurd natuurlijk) zonder elke keer de drivers opnieuw te hoeven installeren?

En nu begrijp ik dus. Dat jullie van plan zijn beter caps erop gaan solderen en een extra 12V voor wat extra stabiliteit :D En weten jullie ondertussen iets voor het geheugen probleem? Want dat is het enigste wat er dan eigenlijk overblijft en tis ook gelijk de bottleneck 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een mogelijkheid is om het bios op te slaan & te bewerken, met bijv rabit, of atitool on the fly aanpassen, dan is er veel meer mogelijk dan nu. Wellicht staat er een timing op een verkeerde plaats waardoor boven de 900MHz niet eens mogelijk is, terwijl de specsheet wel 900MHz moet zijn (1.1ns).

Zodra ik m'n spul binnenheb ga ik ook die extra caps + molex + voltmod installeren, inclusief een VF900 + memory sinkjes :)

Trouwens, Zouden de huidige caps invloed hebben voor op het geheugen & voltage / snelheid? Dat juist om die caps de boel net niet draaien wil op een v-mod?

zou wel bruut zijn als je alle componenten op de kaart vervangen kan en er een meesterlijke kaart van bakt _O-

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik ben geen voorstander van 3dMark zwaarder instellen.

Absoluut gezien is de voorsprong die je krijgt wanneer je de settings zwaarder zet gezien kleiner. Dat is logisch, maar relatief gezien is het verschil helemaal niet (zo veel) kleiner, misschien zelfs nog groter.

(getallen zijn allemaal uit de posts van snot_aap)
verschil hoogste en laagste memclock op 3dmark high settings is (43.3 - 42.8 = ) 0.5 FPS
verschil hoogste en laagste memclock op 3dmark low settings is (179.0 - 176.4=) 2.6 FPS

relatief betekent dat de clock verhogen betekent op 3dmark high settings dat de framerate met 1.2% verhoogd en op 3dmark low settings de framerate met maar 1.1% verhoogd.

Deze gegevens zijn niet 100% accuraat omdat de mem settings voor de tests op 3dmark high en 3dmark low niet exact het zelfde zijn (voor zover ik het heb kunnen lezen uit de posts), doch geeft dit imo genoeg stof tot denken.

Mogelijk is om aan de memspeed een maximum te hangen, op die manier zijn voordelen in te perken, maar om dat nou in te stellen voor die tiende procent die ermee te behalen valt boven andere speeds.

Ik vind een maximum memspeed voor een tiende procent instellen overdreven. Er zijn tal van dingen op invloed op een overclock welke niet gelijk zijn. Of je een stabiele voeding hebt of niet beïnvloed ook hoe stabiel je systeem is en hoe ver je dus kunt gaan. Mensen met een stabiele voeding gaan we toch ook niet extra beknotten ten gunste van de mensen met een Qtec?

Kort:
  • Verzwaren van de test zorgt dat de absolute verschillen dan wel dalen, maar maakt de test niet onafhankelijker. De verschillen worden zelfs moeilijker af te lezen (0.2 fps increase op low settings wordt 0.0fps increase op high settings :S)
  • Meerdere mensen ervaren crashes e.d. bij de hogere settings en kunnen daardoor niet de ocerclocks halen die ze op low settings wel konden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

hhmmzz als ik het zo bekijk heeft hij inderdaad een heel strak punt. Ik heb zelf nog niet met de kaart kunnen spelen. Ik zie toch af van mijn vorige mening en ben het wel degelijk eens met Empie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Hmz wat een geneuzel weer de laatste paar pagina's. Ik ben ook niet voor om AA en AF in te schakelen. De verschillen in FPS zullen dan echt heel klein worden zoals Empie ook uitlegt. Per MHz die je der bij clocked gaat je FPS nouwelijks omhoog. Ik denk dat het beter is om gewoon de standaard instellingen te blijven gebruiken en dan de C2D's vast te leggen op een bepaalde snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Dafut op 29-10-2007 11:10 ]

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Empie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:00:
Ik ben geen voorstander van 3dMark zwaarder instellen.

Absoluut gezien is de voorsprong die je krijgt wanneer je de settings zwaarder zet gezien kleiner. Dat is logisch, maar relatief gezien is het verschil helemaal niet (zo veel) kleiner, misschien zelfs nog groter.

(getallen zijn allemaal uit de posts van snot_aap)
verschil hoogste en laagste memclock op 3dmark high settings is (43.3 - 42.8 = ) 0.5 FPS
verschil hoogste en laagste memclock op 3dmark low settings is (179.0 - 176.4=) 2.6 FPS

relatief betekent dat de clock verhogen betekent op 3dmark high settings dat de framerate met 1.2% verhoogd en op 3dmark low settings de framerate met maar 1.1% verhoogd.

Deze gegevens zijn niet 100% accuraat omdat de mem settings voor de tests op 3dmark high en 3dmark low niet exact het zelfde zijn (voor zover ik het heb kunnen lezen uit de posts), doch geeft dit imo genoeg stof tot denken.

Mogelijk is om aan de memspeed een maximum te hangen, op die manier zijn voordelen in te perken, maar om dat nou in te stellen voor die tiende procent die ermee te behalen valt boven andere speeds.

Ik vind een maximum memspeed voor een tiende procent instellen overdreven. Er zijn tal van dingen op invloed op een overclock welke niet gelijk zijn. Of je een stabiele voeding hebt of niet beïnvloed ook hoe stabiel je systeem is en hoe ver je dus kunt gaan. Mensen met een stabiele voeding gaan we toch ook niet extra beknotten ten gunste van de mensen met een Qtec?

Kort:
  • Verzwaren van de test zorgt dat de absolute verschillen dan wel dalen, maar maakt de test niet onafhankelijker. De verschillen worden zelfs moeilijker af te lezen (0.2 fps increase op low settings wordt 0.0fps increase op high settings :S)
  • Meerdere mensen ervaren crashes e.d. bij de hogere settings en kunnen daardoor niet de ocerclocks halen die ze op low settings wel konden.
Ik vermoed dat de overclock op de hogere settings crasht omdat het geheugen het niet aankan op die snelheid, en je dus flink lager moet.

Ik ben er nog steeds voor om gewoon op standaard 3DMark instellingen te draaien, om zo de onderlingen verschillen wat duidelijk te maken, want 0.1~0.2 FPS kan ook lucky run zijn naast betere tweak/overclock dan de andere, terwijl op low 5 FPS gewoon puur op tweaks/overclock is en niet op geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem in voor een contest zoals die zijn moet. :)

Het maakt niet uit op wat voor een systeem je je oc pogen gaat, het gaat tenslotte om 20+ gebruikers die allen een identiek systeem draaien hebben en daarop heel moeilijk aan te passen valt, om het zo eerlijk te houden voor de rest. Ik was ook gesponsord met hardware, en ik kon kiezen tussen een C2Q of een sempron, ik had uiteindelijk een sempron gekozen omdat 3dmark relatief gebaseerd is op GPU-snelheid, en niet systeemsnelheid over het algemeen. Wel had ik gekozen voor veel sneller geheugen dan dat de sempron oorspronkelijk op draait, 400MHz ipv 200MHz, dat gaf zowiezo al meer ruimte om te océn en bandbreedte, maar uiteindelijk omwille het geklooi met PSU's en waterkoeling om die tec koel te houden, mee gestopt

Ik ben van mening dat elk systeem opzich wel voldoet, mits je het maar voldoende tweakt. Dat iemand benched op een SingleCore 3000+ CPU tov een 4GHz C2D met retesnel geheugen is natuurlijk te merken in resultaten. Zelfs op stock moet het snellere systeem beter doen, maar het is niet anders. Als je weet dat je een langzamer systeem hebt dan de rest, dan moet je het maar accepteren, of gewoonweg een systeem voor 1 keer lenen/gebruiken, immers lijkt het me zonde van je geld om voor een contest alleen euro's te spenderen om zo hoogste score te behalen.

Dat hogere resoluties uiteindelijk niets uithaalt, op vermindering van de FPS na, so be it. Desnoods met z'n allen op standaard resolutie, en tweak maar wat je tweaken kan om zo wel de hoogste fps te behalen. Wel jammer dat het immers zoverre getweaked worden moet zodat je kaart nog maar 1 pixel over het hele beeldoppervlak te benchen heeft, kan me niet voorstellen dat je ook zo je games speelt 8)7

iig de contest-website een beetje bijgewerkt (zie sig), genoeg tips en tricks om voor velen ook een hoge score te halen. Wat mij betreft gaan er bij mij alle caps eraf, voltmods op GPU & mem, extra molexconnector en niet te vergeten een chille luchtkoeling waarschijnlijk gevoed door de koude buitenlucht van nu.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste