GPU-Overclock contest HD2600PRO

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.909 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een teksten :P
Maarja dus wat word het nu?

standaard instellingen van 3dmark + windows tweaks etc ?
Gehehehehehe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:17:
Ik stem in voor een contest zoals die zijn moet. :)
<knip>
Wat mij betreft gaan er bij mij alle caps eraf, voltmods op GPU & mem, extra molexconnector en niet te vergeten een chille luchtkoeling waarschijnlijk gevoed door de koude buitenlucht van nu.
*O*

Nu nog de tijd vinden om te OC-en.. :( volgende week misschien iets meer ruimte ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

*O*

Nu nog de tijd vinden om te OC-en.. :( volgende week misschien iets meer ruimte ;)
Ach.. Mijn kaart ligt hier ook nog even op de verwarming, awaiting his poor end :P

Kan toch niet verder eerdat ik m'n spullen van conrad binnenheb :) En solderen kost ook tijd... Ik heb mijn validation ook maar eens gesubmit. Volgens mij de hoogste FPS op gebied van corespeed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Poll: Low of High 3DMark settings?
Low (1024*768, No AA, 32bits)
High (1280*1024, 4xAA, 32bits)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=240827&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarna nog afwachten op wat picca's van rigs :D
Dat is wat ik nog mis in deze contest :O picca's van koeling :P aan de andere kant ook wel logisch omdat iedereen nu nog met stock koeling werkt, op 1 na alst goed is die zit nu met water :)
En stiekum maar hopen dat iemand extreme koeling gaat gebruiken *O*
We zullen zien......

*edit*
nice Bitage ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Heb gestemt op no AA :)

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:51:
En daarna nog afwachten op wat picca's van rigs :D
Dat is wat ik nog mis in deze contest :O picca's van koeling :P aan de andere kant ook wel logisch omdat iedereen nu nog met stock koeling werkt, op 1 na alst goed is die zit nu met water :)
En stiekum maar hopen dat iemand extreme koeling gaat gebruiken *O*
We zullen zien......
Ik ben in iedergeval van de partij met een SS/dice/Cascade als dat onder extreem valt...

Maar tot op heden heb ik mijn kaart nog niet van het postkantoor gehaald. Ookal had ik die, dan nog waren er geen resultaten van mij gekomen.
Het is natuurlijk zonde van mijn en anderen hun tijd om ergens mee bezig te zijn wat steeds verandert. Dat gedoe over 3dmark was allang en breed bekend, althans op tz en volgens mij ook al in het pre topic hier op got. Het is nog een paar keer aangehaald in het pre topic, maar daar waren destijds ook bar weinig reactie's op/over.

Daarbij is er volgens mij ook nog steeds niet bekend of er catergorien zijn. Als we straks verder in de contest zijn, en iemand gaat met dice(is gewoon een voorbeeld) beginnen en runt VEEL sneller dan de rest verwacht ik eerlijk gezegt ook weer veel gezeur. Aangezien daar ook niks duidelijk staat over vermeld...

Overigens zie ik ook totaal het nut niet in van die High settings in 3dmark. Het verschil wordt in % niet veel kleiner. Daarbij is het verschil tussen een C2D en een AMD in Nature ook niet dermate groot. Natuurlijk zijn de C2D gebruikers iets in het voordeel, maar in de vorige contest is hier ook nooit een probleem van gemaakt. Daarbij werd "het" grote verschil toen ook ergens anders uitgehaald.
Dan denk ik beter dat men de C2D/C2Q gebruikers beter een ristrictie in mhz/ghz kan geven. Een snelheid van BV 1,8ghz oid(en dan niet met een idioote FSB en een lage multi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
NO AA !!!!! LOW FTW !!!!! 8)7

* Xcist zoals je kan zien ben ik voor low want op high wtf ik kan niks draaien met maar iets oc

[ Voor 3% gewijzigd door Xcist op 29-10-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik ben ook voor low. Ding loopt vast bij kleine overclock, zie het nut er niet van in en een AMD cpu op 2.6Ghz oid (wat meestal wel haalbaar is), doet imho amper onder voor any C2D.

(ben trouwens zelf één van de "benadeelden", met een amd x2 4200+.)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Symon-NL: mooi dat valt idd onder extreme koeling :D maaruh wanneer haal je je kaartje op dan :P

Zal mezelf binnekort ook is proberen te voorzien van een leuk cascade / vapochill systeempje :D iemand nog wat liggen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:43

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Doe mij maar low, is echt genoeg...
(kaart loopt al af en toe vast op stock speed (met 2.0V op RAM, heb Vmod er nog niet afgehaald, en maar 10Kpot gebruikt), dus een run op zwaar is waarschijnlijk een ramp als ik overklok. Daarnaast, waarom de boel vertragen tot een diashow? Voor mij ziet het er nog best aardig uit, geen extreme LOD of wat ook, dus ik vind het niet erg om 20x die bench te zien.
Verschil tussen een ouwe bak en een C2D mag er zijn, de echt goede klokkers vinden we toch wel ;)

(als het een nek-aan-nekrace wordt, kunnen we nog altijd iets regelen...)
Extreme koeling? Tja, wou dat ik het had. Als het gaat vriezen en droog blijft kan ik buiten wellicht sub-zero, maar daar houdt het mee op.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben eens, doe maar lekker standaard instellingen!
Net uurtje bezig, gaat lekker :)
Stock kaartje, 186.4 fps. Zalman VF700, 192,6 fps.
Afbeeldingslocatie: http://jvanderlinde.net/contest/validation.php?id=12

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes voor stock score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Goed, het is denk ik wel duidelijk zo: 11 tegen 4 voor Low :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jvanderlinde.net/contest/images/3dmark.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Over voor en nadelen gesproken, op dit moment heb ik een nadeel door me oude Dinosaurus Pentium 4, maar ook een voordeel omdat ik me clocks theoretisch hoger kan laten gaan ivm waterkoeling door een highend CPU blokje(ding kan een C2Q koelen zonder problemen }) ). Je kunt het nooit gelijk maken, of iedereen moet met dezelfde onderdelen en dezelfde kaart werken, omdat kaarten ook nog eens willen verschillen.

Dus gewoon standaard 3DMark01SE Nature, en nu eens kijken wie het meeste kan >:) .

Ik ga misschien ook echt extreem, maar dan moet ik nog even paar meter koperen buis vinden, en mijn moeders grote kokpan weten te lenen :P . En alles aan weten te sluiten zonder lekkage. Maar hou het nu wel op waterkoeling.

Maar ik ga eerst tentamens doen, en dan maar eens de benchmark setup helemaal tot op het bot tweaken en overclocken. Windows gaat dan ook gestript worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Darkasantion op 29-10-2007 13:59 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Wel STANDAARD instellingen bij 3Dmark01SE geen 16bit etc.

LoD en dergelijke lijkt me wel toegestaan omdatje met clocken alleen niet een hoge fps haalt.

En nu Clocken tenminste als ik thuis ben na school 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 15:55

shinchan03

Niels

En ik heb vandaag het pakketje weer weggestuurd dus hopelijk kan ik binnenkort ook is aan het clocken slaan.

Ik ben trouwens ook een benadeelde :o 3000+ die niet harder wil als 2.4GHz op een redelijk voltage.

Heel misschien dat ik nog leuke koeling ga proberen maar dat moet wel binnen me budget blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:34
ik heb ook voor low gestemd.
Overclocken met high instellingen is idd zwaar ***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shinchan03 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:57:
En ik heb vandaag het pakketje weer weggestuurd dus hopelijk kan ik binnenkort ook is aan het clocken slaan.

Ik ben trouwens ook een benadeelde :o 3000+ die niet harder wil als 2.4GHz op een redelijk voltage.

Heel misschien dat ik nog leuke koeling ga proberen maar dat moet wel binnen me budget blijven :)
In nature heeft het geen nut om je cpu te gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Koeni
Als je een pagina terug kijkt naar een post van mij zie je dat het wel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:56:
@Koeni
Als je een pagina terug kijkt naar een post van mij zie je dat het wel nut heeft.
Juist. Maar misschien is het dan alsnog een idee om af te spreken om niet hoger dan 3ghz oid te clocken met een C2D? Of is het gewoon zie maar waar je komt met je corespeed en veel succes?

Daarbij wil ik nu eigenlijk ook wel duidelijkheid over extreem koelen. Alles blijft in dezelfde groep extreem bij stock etc? Ik denk dat je het beter nu kunt afspreken dan achteraf...

offtopic:
Heb mijn kaartje zonet ook bij het postkantoor opgehaald, zo maar eens kijken of ie uberhoud werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Maakt mij niks uit.
Ik stap over minder dan een maand toch over op C2D.
En iedereen is voor de low setting dus dan gaan we daar toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Woei, kaartje op de post gedaan :*)
@Poll: Low quality

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... ik loop nu tegen iets vreemds aan...
De max corespeed met stock kaartje was 860 MHz... nu zit er een Zalman VF700 op, staat de pc naast het open raam en heb ik een pencilmod uitegvoerd, maar nog steeds een snoeiharde vastloper zodra ik met het AMD tooltje de snelheid hoger dan 860 MHz breng (beeld zwart, geen respons; harde reset nodig). Op 860 MHz is hij wel behoorlijk stabiel trouwens.
Iemand een soortgelijk probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Heb dat ook al met Snot_Aap besproken op msn. Hij zei dat veel HD2xxx kaartjes Bios locked zijn. Maar nu jij zegt dat het bij 860Mhz is twijfel ik weer, want ik had het rond de 830-840Mhz al...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal wss de pencil mod zijn ;)
Niet genoeg volt oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Lijkt me sterk.
Ik heb 900 core gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het bios nog niet aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Zullen we dan maar afspreken dat mensen met een C2D/Q hem niet hoger dan 1.8GHz draaien met een multi van 9x (E2140 = 8x)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is daar nu weer het nut van? Een AMD X2 4200+ is ongeveer even snel als een E6300 (1.86 GHz). Bijna elke AMD (3DMark01 ondersteunt immers geen multithreading), dus zeker een overgeclockte, is dan sneller :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nope standaart bios.
Kon ik de bios maar aanpassen, dan had ik de memtimings wel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bitage schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:12:
Zullen we dan maar afspreken dat mensen met een C2D/Q hem niet hoger dan 1.8GHz draaien met een multi van 9x (E2140 = 8x)?
Ja, en wat dan met het RAM, mensen met een E63(2/0)0, etc.?

Nee, gewoon iedereen lekker vrij laten in het gebruik daarvan. Als je een Barton 2400+ oid hebt weet je dat van tevoren. De test is behoorlijk goed om enkel de GPU te testen, en dat verschil dat je haalt, is er gewoon, je kunt erover zeiken, maar je had het ook vooraf kunnen zien.

Dalijk gaan jullie nog zeggen dat je een standaard install van XP moet doen zonder tweaks, en enkel standaard drivers mag gebruiken. Ohja, en de kloks niet hoger dan x/y omdat het anders niet eerlijk is voor pietje die anders tegen een bottleneck met de rest van z'n systeem aan loopt.

Oja, en je moet natuurlijk een 5400rpm harddisk uit de kast halen, omdat niet iedereen een Raptor heeft 8)7

Oftewel: Ga nu maar lekker klokken, neem een voorbeeld aan de vorige contests waar het goed ging, en gebruik lekker de standaard instellingen van 3DMark. Voor de rest is het lekker aan jezelf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Je hebt me overtuigd, I guess. Mja, het moet allemaal wel goed verlopen e.d.

* Bitage is soms mierenneukert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
TheZeroorez schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:28:
[...]

Ja, en wat dan met het RAM, mensen met een E63(2/0)0, etc.?

Nee, gewoon iedereen lekker vrij laten in het gebruik daarvan. Als je een Barton 2400+ oid hebt weet je dat van tevoren. De test is behoorlijk goed om enkel de GPU te testen, en dat verschil dat je haalt, is er gewoon, je kunt erover zeiken, maar je had het ook vooraf kunnen zien.

Dalijk gaan jullie nog zeggen dat je een standaard install van XP moet doen zonder tweaks, en enkel standaard drivers mag gebruiken. Ohja, en de kloks niet hoger dan x/y omdat het anders niet eerlijk is voor pietje die anders tegen een bottleneck met de rest van z'n systeem aan loopt.

Oja, en je moet natuurlijk een 5400rpm harddisk uit de kast halen, omdat niet iedereen een Raptor heeft 8)7

Oftewel: Ga nu maar lekker klokken, neem een voorbeeld aan de vorige contests waar het goed ging, en gebruik lekker de standaard instellingen van 3DMark. Voor de rest is het lekker aan jezelf :Y)
Eens met jou,

Waarom mag de gene die duurdere hardware heeft niet even een voordeeltje hebben? die steekt er ook meer geld in, dus mag je er ook wat voor terug verwachten. Als ik mee had gedaan had ik ook geen beschikking over D-Ice of LN2 gehad. Ik ga dan toch ook niet zeggen, zullen we het allemaal maar bij water houden, want ik heb geen tube en LN2!
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:50:
Hmmz... ik loop nu tegen iets vreemds aan...
De max corespeed met stock kaartje was 860 MHz... nu zit er een Zalman VF700 op, staat de pc naast het open raam en heb ik een pencilmod uitegvoerd, maar nog steeds een snoeiharde vastloper zodra ik met het AMD tooltje de snelheid hoger dan 860 MHz breng (beeld zwart, geen respons; harde reset nodig). Op 860 MHz is hij wel behoorlijk stabiel trouwens.
Iemand een soortgelijk probleem?
Wat dacht je van de shader clock ? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MexxT op 29-10-2007 18:46 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Kan je mij een foto laten zien van die pencil mod. ? of zeggen waar ik een lijntje moet trekken

[ Voor 29% gewijzigd door Xcist op 29-10-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand achterhalen of het mogelijk is een ander bios in de kaart te flashen zodat je die 860MHz lock eruit werkt? Ik had namelijk ook zoiets, check mijn ranking / core maar eens. Dat snot_aap 900MHz core haalt vrees ik dat ik die niet eens halen ga :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vGPU moet je de weerstand kleuren waar je volgens Snot_Aap een weerstandje overheen moet solderen; die van de vmem heb ik hier getekend in Snop_Aap's plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/2v2fbl2.jpg
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:53:
Kan iemand achterhalen of het mogelijk is een ander bios in de kaart te flashen zodat je die 860MHz lock eruit werkt? Ik had namelijk ook zoiets, check mijn ranking / core maar eens. Dat snot_aap 900MHz core haalt vrees ik dat ik die niet eens halen ga :')
Heb jij hetzelfde op 742 MHz? :o

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
dat groene in gekleurde moet ik met elkaar verbinden ? dus ff met een 2b potlood overheen krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik kan wel wat hoger, maar 810+ MHz kan ik vergeten. Net zoals er al eerder gepost werd dat er bij het instellen van een bepaalde clock de kaart compleet niet meer reageert. Zelfs VPU recover inschakelen helpt niet. Ik snap het probleem ook niet, als iemand kan toelichten? En wat kan je eraan doen? Opzich is het flashen van een PCI-Express kaart niet zo'n ramp zolang je maar een backup PCI kaart liggen hebt, of beter zelfs een bootable flop of USB stick die volautomatisch de kaart flashed naar het huidige bios in case het fout gaat.

Zijn genoeg tuts' over te vinden , maar het is wel mogelijk. Heeft geen zin om een 512MB bios erin te flashen, geheid dat je flash mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:54:
Voor de vGPU moet je de weerstand kleuren waar je volgens Snot_Aap een weerstandje overheen moet solderen; die van de vmem heb ik hier getekend in Snop_Aap's plaatje:
[afbeelding]

[...]

Heb jij hetzelfde op 742 MHz? :o
Zou je het 1 keer uit willen leggen ik moet dus dat groen ingekleurde stukje met elkaar verbinden via een potlood ? en dat is dan alleen vmem ? en heb je dan ook nog vgpu ?

en hoeveel volt zet ik dan op de core ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Zou je het 1 keer uit willen leggen ik moet dus dat groen ingekleurde stukje met elkaar verbinden via een potlood ? en dat is dan alleen vmem ? en heb je dan ook nog vgpu ?

en hoeveel volt zet ik dan op de core ?
Je moet de groengekleurde weerstand bekrassen met een potlood. Voor de vGPU gaat het om deze (met 322 erop, ondersteboven hier):
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpzaReRS.PNG
Hoeveel volt je dan krijgt hangt af van hoeveel je 'krast', maar ik heb nog nooit teveel gegeven door een pencilmod. Op dit kaartje helpt het vooralsnog zelfs niets, maar wie weet is dat bij jou anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik zou alleen bij de vgpu mod niet teveel krassen.
En ik raad toch echt aan een om te solderen.
Veel preciezer en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
denk dat ik maar niet kras rofl strax heb ik teveel bam ding kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik snap dat hele idee van een potlood mod nogsteeds niet.
Maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt (vaak) prima voor non-DOC doeleinden. Bovendien moet ik nog altijd een soldeerbout aanschaffen. Zodoende... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even getest of het kaartje werkte.

Ook meteen even gekeken hoe en wat. Mijn eerste score, en hopelijk nog lang niet de laatste
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/32393phpi3hEpl.JPG

Eerst werkte AMD GPU Clock wel, na een reboot loopt het constant vast. Dus nu maar even met het standaard Overdrive packet :)
Zometeen maar eens de drivers wat bewerken en eens kijken of ik AMD gpu clock nog aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Tip als AMD GPU Clock vast loopt.
Alle ati zooi er af gooien.
Dan drivers installeeren zonder CCC.
AMD GPU Clock conflicteerd namelijk met overdrive.
En alle setting kan je ook met bijvoorbeeld ATT doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mod_Aap op 29-10-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:52:
Tip als AMD GPU Clock vast loopt.
Alle ati zooi er af gooien.
Dan drivers installeeren zonder CCC.
AMD GPU Clock conflicteerd namelijk met overdrive.
Okay, zal het eens proberen. Wel jammer dat deze kaart zo beroerd ondersteund wordt door de verschillende programma's. Ook lijkt de kaart geen arti's te kunnen produceren?

Bedankt voor de tip in iedergeval d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Iemand ééénig idee hoe ik het slidertje in Overdrive van CCC wat kan verlengen? Dat programma is vooralsnog het enige dat redelijk werkt bij mij. Maar ik word nu dus gebottleneckt door dat slidertje |:(

PS: groot nieuws, cpu loopt stabiel op 2,8Ghz nu ! (AMD x2 4200+). Dus vermoed dat die in iedergeval geen bottleneck meer is.

EDIT: thx Snot_Aap voor de tip, het conflicteert indd enorm met elkaar. Ga het zo gelijk regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door OConnor op 29-10-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Edit: Lama
Heb het ook meteen maar in de knowledge base gezet van de contest website.

Edit2: Linkje

[ Voor 113% gewijzigd door Mod_Aap op 29-10-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens Snot_Aap, wat voor vGPU had jij eigenlijk tijdens het draaien van die 900 MHz (en met welke weerstand kwam dat overeen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OConnor schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:56:
Iemand ééénig idee hoe ik het slidertje in Overdrive van CCC wat kan verlengen? Dat programma is vooralsnog het enige dat redelijk werkt bij mij. Maar ik word nu dus gebottleneckt door dat slidertje |:(
Enige lijkt mij het bios aan te passen, op bijv 750/800, zodat je dan wat meer speling hebt via CCC.

Wat betreft Snot_aaps tip, dat klopt niet helemaal. Je kan opzich AMD Gpu clock tool los draaien van CCC / Ati tray tools of atitool/rivatuner, alleen moet je deze niet hebben draaien of gedraaid hebben. Zorg dat atitraytools niet meestart met je windows, en dan kan je na elke reboot gewoon weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIOS lijkt nog even weg, aangezien er nog geen tool is om de HD2*** kaarten te editen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Het probleem is niet ATT maar CCC en dan de overdrive functie.
Maar als je ATT installeerd moet je de hotkeypollar niet uitgeschakelen, dan heb je geen problemen.
En je kan ook CCC blijven draaien als je er maar voor zorgt dat overdrive uit staat.
Alleen op deze manier ben je ook dat *** CCC kwijt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lol ik weet wat de kaarten tegenhoudt maar ik zeg het lekker nog niet :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:21:
Aha, dus dáárom heb jij die geweldige eerste plaats :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
ghehe ik heb me kaart nog niet, geen tijd gehad om hem van het postkantoor te halen :9

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
Ben benieuwt dan, verras ons :p
Waarom zit het mij altijd tegen als het gaat om geheugen snelheden... die X1650XT.. (of wat dan ook) wou bij mij ook al niet hard. en nu wil het weer niet harder dan 760Mhz :( , zowel op 1,9 als op 2,0 en op 2.1 volt..
misschien zie ik iets over het hoofd ofzo, iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door C0llo op 29-10-2007 21:59 ]

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij deedt toch niet mee? :+

komop.. delen die info :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixed :+

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Toch nog ff een uurtje of twee geklooid...

Wel veel problemen met de drivers zeg.... ik heb volgens mij de ATI HotKey Poller gedisabled en krijg hem niet meer aan, met als effect dat GPU-Z, AMD-ATI clock tool en nog meer dingetjes het niet doen.

Uiteindelijk met Rivatuner en de omega driver settings op 163.9 fps gekomen -O-
Dit is wat ik max uit de kaart kan halen zonder aan de hardware te zitten... of ik moet eens een verse windows-install doen of op andere wijze de ati hotkey poller weer aanzetten, om het met andere tools te proberen :+)

[ Voor 4% gewijzigd door EMP op 29-10-2007 22:28 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t, gpu gaat toch wel lekker :) alleen het ram blijft tegenwerken...
Afbeeldingslocatie: http://jvanderlinde.net/contest/validation.php?id=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Vertel even hoe doe je dat :P? Heb volgens mij ook te maken met een lockup rond de 840~850.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat Google-werk en gebruik van een alledaags progje (of zelfs zonder) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon die info voor je houden :P natuurlijk niet voor de hele contest.. maar gewoon nog ff voor een week of 2 :D dan blijft het leuk.! Meer stress enzo en dan word er teminste na gedacht over wat het nou kan zijn enzo.. dus uuhm please hou het voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Ik werp een paar hengeltjes uit :)

- Coldbug
- Te weinig koeling
- Te weinig spanning op core
- Te veel spanning op core
- Te weinig spanning op mem
- Te veel spanning op mem
- Kaart moet warmdraaien

* pin_point heeft na de LAN nog geen tijd weer gevonden om met de kaart te spelen (kaart moet en zal crysis gaan draaien :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:19:
[...]

Ik werp een paar hengeltjes uit :)

- Coldbug op air?
- Te weinig koeling kaart komt niet boven de 40* C
- Te weinig spanning op core doet 925 op standaard spanning :)
- Te veel spanning op core ook bij voltageverhoging werkt het
- Te weinig spanning op mem we hebben het over de core ;)
- Te veel spanning op mem nog steeds de core
- Kaart moet warmdraaien riight

* pin_point heeft na de LAN nog geen tijd weer gevonden om met de kaart te spelen (kaart moet en zal crysis gaan draaien :P)
Nee, dat is het probleem niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
^^ jah waarom geen coldbug op air ... één zal de eerste moeten zijn :+ LOL

nja we wachten geduldig af hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nóg niet? Ons een beetje lekker maken en de tip vlak voor sluitingstijd mededelen zeker! Niet dus, delen die handel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
NVM

[ Voor 147% gewijzigd door Mod_Aap op 30-10-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar hoe kwam jij dan aan die corespeed van 905 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
VMOD
Maar hebben we het hier nou over dat de snelheden tussen 857 en 880 het niet doen bij HD2600 kaarten?
Of is er nog een truc waardoor je verder kan overclocken?

[ Voor 95% gewijzigd door Mod_Aap op 30-10-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ok... maar het probleem is vooral dat de kaart ermee stopt zodra je een corespeed > 860 MHz instelt. Heb jij daar ook omheen gewerkt, of was dat een lucky shot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik wist dat de kaart tussen 860 en 880 niks doet en ben gewoon meteen naar 880 gesprongen.
Maar is er nog een andere truc dan?
Aangezien ik wel 1.35V nodig heb voor 910mhz gpu.
Want 925 op stock vgpu is wel erg veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Mod_Aap op 30-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat overleefd die niet eens, zonder vmod. Ik herinner me nog een chrash (vastloper) met 3dmark te hebben op een bepaalde clockspeed...

Dus 860 & 880 vermijden? :P Tijd voor een voltmod dus :Y) Wat is het maximale met een 20k weerstand aan voltage op de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
20K weerstand op GPU is instand fry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Heeft iemand een idee waarom mijn mem niet verder wilt dan 785? Ik zie veel mensen met stock kaarten op mem speeds >800... Zou het door de tool kunnen komen, of zou ik nog iets ander kunnen doen om deze hoger te krijgen?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, bij mij helpt ook niets om het hoger te krijgen... ik zit dan in absolute waarde wel boven jouw snelheid, maar vmod noch temperatuur helpen bij het verhogen van de memspeed...

Ik heb trouwens en passent nog even 3Dark06 gedraaid, en daar houdt dit kaartje zich nog heel aardig. Momenteel 3e 2e score @ HWbot met 5425 3DMarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ongelovelijk actief zijn jullie, leuk om te lezen allemaal!

Effe een post zodat dit topic in me bezochte topics-lijst staat en ik alle nieuwtjes ook krijg te zien.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 15:55

shinchan03

Niels

pff het begint te kriebelen bij mij :p

Lism heb je me kaart al binnen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ben benieuwd wat de kaartjes nu net tegenhoudt.
Iets met timings tweaken in bios? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, kon ik het bios maar uitlezen, editen of flashen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jullie was zou ik gewoon iemand met een Yorkfield opsnorren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, het is echt nauwelijks cpu-afhankelijk. Maar ja, het kan net die 0,2 fps schelen :)
Los daarvan ben ik zelf bezig een Yorkfield op te snorren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: verassing voor later :+

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
NVM

[ Voor 145% gewijzigd door Mod_Aap op 30-10-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:10:
-snip-
Wie test m uit. (heb op het moment geen reserve pci kaartje liggen om m terug te flashen als het niet werkt).
Heb jij soms een 'diff' knopje? :o

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:16:
[...]

Heb jij soms een 'diff' knopje? :o
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik suggereerde dat jullie eens een andere bios moesten gaan proberen :P
Maar die heb ik weer weg-ge-edit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Misschien dat ik m straks maar even test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Ik heb de kaart ook net opgehaalt :D
Zal msschien ook wel biosje flashen later vanavond, nu eerst verder windows op andere pc installeren zodat ik niet zonder zit, als ik de boel in de soep laat draaien :>

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zich trouwens al op de powermod geworpen? Ik krijg het idee dat dat wel nuttig kan zijn, aangezien het mem wel wil op 846 MHz, maar niet meer wanneer de corespeed ook aangenaam hoog wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die is binnen, denk ik. Ben nog niet op de zaak geweest vandaag :) Als je 'm maandag op de bus gedaan hebt is deze ongetwijfeld vandaag al binnen, TNT kennende.

Ik heb mijn spulletjes ook binnen, betreft een soldeerbout, tin, multimeter, mijn 2 weerstanden (kwam het zakje met 3 van de vorige kaart nog op m'n slaapkamer tussen de was tegen :( ) dus ik ga vanavond lekker beginnen met modden :Y)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:32:
Heeft iemand zich trouwens al op de powermod geworpen? Ik krijg het idee dat dat wel nuttig kan zijn, aangezien het mem wel wil op 846 MHz, maar niet meer wanneer de corespeed ook aangenaam hoog wordt...
De kaart heeft zeker profijt van extra sneller geheugen, dan een scheve core/memory verhouding. Het is namelijk 128Bits en hoe sneller hoe groter de bandbreedte van het geheugen naar de core is, en je eigenlijk sneller gegevens kan laten transferren dan normaal.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar daar moet je geen 70 MHz op de core voor opofferen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Bij de 1800 en 1900xt(x) was het ook zo (ook samsung 1.1ns toevallig ^^ :P), sommigen moesten het geheugen voltage (+-membus) overvolten en bij mij een anderen was het beter te verlagen.
Door temp kwam het niet trouwens (full cover water blokje). Al kan het koelen geen kwaad, want zelfs met ramsinks en een fan derop (zoals ik bij de 1800xt had worden die dingen mega warm)

Timings aanpassen kan hierbij wel goed helpen trouwens (1900xtx heeft ook hogere timings als 1900xt, al draaide ik gwoon 1800mhz op lager als xt timings :P). Dat zal vast ook wel te fixen zijn :9

Maar zal verder niet meer het topic vervuilen zonder dat ik zelf nieteens met de kaart draai, andere pc zal wel geinstalleerd zijn ondertussen dus kan de waterkoeling omwisselen (+eheim mod :S).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb moeite met solderen, vooral die GPU mod. Wat een klein @#$-dingetje is dat zeg :X en ik heb nog wel een redelijk dikke 60watts bout, waarvan de kop groter is dan de IC zelf. Fijn. Iemand toevallig wat tijd over en wonende in de buurt van hengelo ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha :P
ik zou je miss wel een 15watt weller kunnen opsturen ;) gebruik um nou toch niet... Moet die alleen wel door de brievenbus kunnen :P want dan kost het me slechts 2 postzegels of 1 zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er bij een bout toch aardig wat gewicht zit :P

Boostermod werkte hoorde ik ? :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Boostermod * Xcist wanna now more about it tell me plzz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
187.6FPS goed voor plaats 4 5. Waar is die monsterscore van Snot_Aap eig'k heen?

Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc1100/th_65913_187.6_122_1100lo.jpg

edit: omg Bitage wat is het systeem mooi geworden O+ O+

[ Voor 12% gewijzigd door OConnor op 30-10-2007 18:39 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste