Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 26.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

@allemaal: wow, wat een commentaar. Dat is fijn en erg leerzaam. De bewerkte versies zijn inderdaad een stuk beter. Wit-balans is echt wel een probleem bij mijn versie, dat is duidelijk. Ze had deze avond wel een aardig roze gezicht, aangezien ze erg druk was. Maar op mijn foto is hij erg overdreven roze en dat maakt de foto er niet mooier op. Verder toont de foto voor mij natuurlijk anders, aangezien het de dochter is van mijn broer heb ik er toch een soort emotionele band mee. Daardoor zal de foto voor mij meer inhoud hebben en sneller mooi gevonden worden. Dat is gevaarlijk!

@qadn: erg leuk de maan. En wat zie je toch al veel details. Je ziet inderdaad wel bewegingsonscherpte, maar dat gaf je al aan. Mirror-lockup is een functie in je camera welke inhoud dat je de spiegel van je camera alvast opklapt. Als je daarna de ontspanknop nogmaals indrukt hoeven alleen nog maar je lamellen open. Dit zorgt ervoor dat je geen bewegingsonscherpte krijgt door de spiegel. Verder werkt de zelfontspanner op zo'n moment ook erg handig, omdat je de bewegingsonscherpte van het bedienen met je hand ook voorkomt. Of nog beter een draadontspanner, maar dit kost weer geld. Als je geen mirror-lockup hebt kan je ook de lens aan de voorkant bedekken met zwart donker papier wat geen licht doorlaat. Dan de sluitertijd wat meer tijd geven. De ontspanknop indrukken. De extra tijd wachten en dan het papier weghalen. Hier heb ik ook mooie resultaten mee behaald toen ik nog een 300d had. Nu inmiddels een 40d en die heeft gelukkig mirror-lockup.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:02:
Gaaf die maan! Ik had het gisteren ook geprobeerd maar kreeg hem dus ook niet zo scherp.

hier foto van mij:
[afbeelding]

graag jullie commentaar
Mooi op kleur, goed belicht maar het doet me echt heel weinig en ik kan er de vinger niet op leggen waarom niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Toff schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:58:
@Parle85: De schittering weg uit haar linkeroog? Ik heb ze naast elkaar gezet en ik heb zitten turen tot ik tranen in mijn ogen kreeg, maar ik zie het niet. Ben erg nieuwsgierig wat je bedoelt. Wil je het nader omschrijven of desnoods intekenen?
Misschien ligt het aan de beeldschermen waar ik de foto's vanaf bekijk, maar haar linker iris is veel doffer in tegenstelling tot haar rechter. Hiermee bedoel ik het lichtje wat in haar oog reflecteert.

Edit: ik heb niets gezegd, Toff. Ik heb de foto twee keer op een beeldscherm op school bekeken. Hier thuis is er niets aan de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Parle85 op 24-01-2008 17:13 ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dam, Amsterdam

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2143/2216222331_877c71ef06_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39

samo

yo/wassup

@Rompertje: ik ben het met Wijnands eens, leuke foto maar volgens mij mist de spanning en het contrast.
@Olli: Leuke foto, leuke snapshot, wel wat afstandelijk. Daardoor vind ik het wat kracht missen.

Zelf laatst een portret geschoten van een vriendin. Ik ben tevreden over deze shot. Wat vinden jullie?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2189/2212049454_52ec68711c.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

samo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:00:
Zelf laatst een portret geschoten van een vriendin. Ik ben tevreden over deze shot. Wat vinden jullie?
Eensch! Kan zo gebruikt worden voor een i'Clone' advertentie ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
December op huwelijksreis geweest in Italië. We zijn ook een dagje in Pisa geweest en in de kerk daar heb ik de volgende foto geschoten.
Om één of andere reden kijk ik er iedere keer weer naar met verwondering.
Ik ben benieuwd naar jullie op of aanmerkingen hierop.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/nfoveres/FF/IMG_1930.JPG
Ik ben nog een beginner en begin nu mijn camera wat onder controle te krijgen. Daarnaast heb ik niet heel erg strakke handjes, dus vaak last van bewogen foto's. Deze foto echter heb ik uit de losse hand geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

olli: hij is wat afstandelijk en rommelig. geen direct onderwerp. ok zw omzetting, kan nog wel wat heftiger.
Samo: lekker, beter dan de vorige die ik hiervan gezien heb (de koptelefoon-haar loopt niet zo dicht).
Arunia: qua lijnen is hij fijn, ik mis wel wat ruimte aan de onderkant, wat grounding, het lijkt nu los te zweven.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Een beetje wezen experimenteren met off-cam flits, vooral om de balans tussen keuken en het licht buiten in orde te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2363/2218395455_754a9b4ece.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door mcdronkz op 25-01-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Da's toch niet met die Tamron uit je sig gemaakt, veronderstel ik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Jazeker wel, ik had er alleen wel 2/3 foto's voor nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Woon jij in een "Keulse pot" ofzo? Geen idee dat je @17mm zo veel vervorming kon hebben, maar na wat testen met mijn EF17-55, denk ik dat het komt omdat je vanuit een vaste positie schuin omhoog en schuin omlaag geschoten hebt? Het effect is heel leuk iig en het licht binnen/buiten is ook aardig gelukt. Een beetje minder flitsreflecties had gekund, maar daar ging je experiment niet primair om, dus oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: Ik denk dat hij dit met een vertikale panorama gemaakt heeft, aangezien hij aangeeft dat hij 2/3 foto´s gebruikt heeft (of bedoelt hij juist maar 2/3de deel?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Inderdaad, dit was een verticale pano. Wat is een keulse pot trouwens ? :+

- edit -

Al gevonden. Zie je ze staan, bovenop de kast :D

[ Voor 30% gewijzigd door mcdronkz op 25-01-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, ik dacht aan Piggelmee, maar waar het echt om ging, die vervorming, die zie je gelukkig niet @17mm, wanneer de sensor parallel aan het vlak wordtgehouden. Die zag ik pas, toen ik met een gekantelde camera mijn eigen keuken in keek. Ooit maakte ik foto's van en in gebouwen, waarbij vervorming niet echt gewaardeerd werd. Vandaar dat ik een soort blinde vlek had, hoe zoiets zou kunnen. Door de stich wordt het effect hier nog eens lekker versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 13:22
Mijn eerste testje hier, alleen maar verkleind. Dit is naar mijn idee de best gelukte van de ~180 die ik nu geschoten heb. had ik iets anders dan de Lichttoren recht moeten zetten?

Afbeeldingslocatie: http://www.tral.nl/~hans/pictures/Lichttoren.jpg

(D40x-kit, 18mm, 9s, F/8, ISO 100)
(Edit: JPEG 80%->90%)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 27-01-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Schroef om te beginnen je JPEG kwaliteit eens wat omhoog, want dit is echt artifact galore.

Verder is er van alles te zien op je foto, maar springt er niks echt als onderwerp uit, niks wat echt de aandacht trekt, waardoor het geen heel erg boeiende foto is.

Wat meer contrast had ook niet misstaan.

Misschien dat het leuker zou zijn om één gebouw er uit te lichten, of een serie te maken met steeds één gebouw als onderwerp, maar zo is het van alles een beetje en samen net niks.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:58:
@Snarfy: Je bent er inderdaad "heel even" mee bezig geweest. :) Beetje flauw om mijn bewerking die ik netjes achter een linkje had geplaatst zo te kapen, maar goed, het is niet mijn foto. Ik heb iets in de richting van jouw kleur ook op mijn scherm gehad, maar ik vond het te flets, de huidkleur niet lekker en er worden lelijke flitsplekken zichtbaar. Ik heb expres niet de muur als "wit" genomen, omdat ik vermoedde dat het overdreven roze afkomstig was van de flits tegen een roze muur. Verder zal Nomad wel gelijk hebben, iets in het midden waarschijnlijk. Punt is, ik ging van zéér roze uit, dan lijkt het al snel te bleek.

@Parle85: De schittering weg uit haar linkeroog? Ik heb ze naast elkaar gezet en ik heb zitten turen tot ik tranen in mijn ogen kreeg, maar ik zie het niet. Ben erg nieuwsgierig wat je bedoelt. Wil je het nader omschrijven of desnoods intekenen?

edit:
@Snarfy hieronder: Nee, je bent van de door mij bewerkte foto uitgegaan. Daar is opzich niks mis mee, al wordt de kwaliteit er niet beter op, maar moet je hem dan als pic plaatsen? Zo kan je wel 50 verschillende kleurtjes toepassen en dan gaat het wel hard als je al die "versies" als plaatje post. Een net linkje had daarom mijn voorkeur. Niet nodig (zelfs wat ongewenst) om hem dan maar helemaal weg te halen.
Oh, ik ben dus nog een leugenaar ook ?
Zoals ik al zei, ik heb dezelfde orginele foto genomen van de poster zelf en die aangepast.
Ik heb hem geplaatst omdat het de enige was die wat natuurlijker overkwam en niet een van de roze varianten die hier al stonden.

Commentaar als hierboven is dan ook precies de reden waarom ik hem weghaal. Dat het ongewenst is zal me mijn ^&#$ roesten. Mensen voor leugenaar uitmaken is volgens mij ook niet zo netjes.

Plezier verder hier. Dit is mijn laatste post hier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
Snarfy dude, niets van Toff aantrekken, die trapt geregeld op een teen. Nu allemaal joint smaoken en chillen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:46

Markie

Voorheen BBE

@samo: prima shot
@ arunia: mooi. Volgende keer misschien in landscape zodat je wat meer 'onderkant' krijgt?
@ mcdronkz: je opzet is goed geslaagd
@ Bef-bacchus: ik mis iets in de compositie; misschien de volgende keer iets meer vanaf de straatkant nemen zodat het gebouw achter de admirant er mooier uit komt en je geen bouwhekken op de foto hebt. Voor de rest met Orion

Nog een vakantiekiekje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2056/2219963899_83e2701862.jpg?v=0

Groter: http://farm3.static.flick...19963899_61ec6e1800_o.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Markie op 27-01-2008 11:36 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
leuk doorkijkje, maar zonder iets wat 'm onderbreekt wordt 't wat saai, dus er moet iets zijn om die herhaling te doorbreken, een mens ofzo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15-09 13:22
Orion84 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 01:45:
Schroef om te beginnen je JPEG kwaliteit eens wat omhoog, want dit is echt artifact galore.

Verder is er van alles te zien op je foto, maar springt er niks echt als onderwerp uit, niks wat echt de aandacht trekt, waardoor het geen heel erg boeiende foto is.

Wat meer contrast had ook niet misstaan.

Misschien dat het leuker zou zijn om één gebouw er uit te lichten, of een serie te maken met steeds één gebouw als onderwerp, maar zo is het van alles een beetje en samen net niks.
#1: JPEG in de camera staat op hoogste standje, de verkleinde heb ik nu van 80% naar 90% gehaald.
#2: Ik merk inderdaad dat ik het moeilijk heb om een echt onderwerp te kiezen.
#3: Hoe doe ik dat zonder die straatlantaarns (daar kom je hier niet omheen) ontzettende witte vlekken te laten worden?

@BBE: Dan moet ik toch maar eens een echt statief halen.

Hartelijk dank voor jullie commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Kunnen jullie deze eens beoordelen ? Het is een snapshot jawel, de achtergrond misschien wat storend ? Ik heb de toning wat naar beneden gehaald ... hou niet zo van felle kleuren, maar dat was misschien niet zo'n goede keuze ?

Titel : Really? Nobody wants some extra chips?
Flickr Policy : http://www.flickr.com/pho...ephotographer/2220608889/

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2127/2220608889_d717a9204c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dieter op 27-01-2008 11:42 . Reden: 1 foto per post!!! :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dieter schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:39:
Kunnen jullie deze eens beoordelen ? Het is een snapshot jawel, de achtergrond misschien wat storend ? Ik heb de toning wat naar beneden gehaald ... hou niet zo van felle kleuren, maar dat was misschien niet zo'n goede keuze ?

[afbeelding]
Zag 'm op je flickr voorbij komen. Wel een leuke foto maar van mij mogen de kleuren wel wat feller zijn. Vind het flitslicht eigenlijk ook een beetje te hard. Als laatste klopt de witbalans volgensmij niet helemaal maar dat weet ik niet zeker :)

Je hebt weer een paar goede foto's gemaakt btw, ga zo door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:46

Markie

Voorheen BBE

Simon schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:43:
leuk doorkijkje, maar zonder iets wat 'm onderbreekt wordt 't wat saai, dus er moet iets zijn om die herhaling te doorbreken, een mens ofzo.
En ik maar wachten tot dat die lelijke rottoeristen uit beeld waren ;)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
hehe, wat ik je kan aanraden is nat. geo's gids voor fotografie, weet naam niet precies, maar staan handige tips in om je beelden spannender te maken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 06:58
ik plaats hem hier even opnieuw omdat hij misschien toch niet showcase waardig is

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2288/2222104383_38f3948a38.jpg
klikbaar

De foto is getrokken op de tentoonstelling van Stephan Vanfleteren in het Antwerpse fotomuseum

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:48:
ik plaats hem hier even opnieuw omdat hij misschien toch niet showcase waardig is

[afbeelding]
klikbaar

De foto is getrokken op de tentoonstelling van Stephan Vanfleteren in het Antwerpse fotomuseum
Kijk, dat vind ik nou knap :-) Foto's in een foto verwerken ... voor mij istie geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Eerst commentaar op alle foto's van de laatste pagina:

@ Olli: mist een beetje een onderwerp en dat vind ik bij dit soort fotogafie wel belangrijk, anders wordt hij een beetje saai

@ Samo: mooi! jammer dat het shirt in haar hals over gaat linksonder.

@ Arunia: Kerken (en blauwe luchten) doen het altijd goed zo ook deze, jammer dat de grond er niet op staat

@mcdronkz: experiment geslaagd, ik vind hem zeer cool

@BeF-Bacchus: Ik ben het eens met Orion84, de vele verschillende kleuren en soorten licht maken hem erg onrustig

@ BBE: Mooi, waar is dit? Als je er op het goede tijdstip bent kan de lichtval er ook heel mooi zijn denk ik. Geen mensen op de foto hou ik heel erg van (is wel moeilijk op vakantieplekken).

@ Dieter: sorry, niet veel over te zeggen, mensen fotograferen is niet helemaal mijn ding dus dan moet ik er ook niets over zeggen.

@Soul_assasin: mooi, jammer dat hij net niet symmetrisch is. Op het grote plaatje zijn de portetten aan de muur goed te zien en daar zitten ook mooie foto's tussen. Als ik zo portetten kon maken zou ik het wel weer leuk gaan vinden denk ik.

Vandaag ook even buiten geweest omdat het (eindelijk) goed weer was. In de Waardepolder in Haarlem is een botenkerkhof. Al deze boten worden gesloopt en tot die tijd liggen ze daar te liggen. Na geprobeerd toestemming te krijgen om in de boten te mogen, wat niet is gelukt wegens niet thuis, heb ik vanwege de veiligheid alleen de buitenkant gefotografeerd van verschillende boten. Aangezien ik bewerken zo ongeveer net zo leuk vind als foto's maken ben ik ook hiermee lekker in de weer gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/IMG_3722.jpg

Als de foto bevalt ga ik een testcase maken want er zijn nog wel meer foto's de moeite waard.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maak er maar een testcase van, ik vind het beeld niet veel zeggend, maar wel boeiend, in de zin van, het laat weinig van die plek zien, maar is wel mooi..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:26:

@ Olli: mist een beetje een onderwerp en dat vind ik bij dit soort fotogafie wel belangrijk, anders wordt hij een beetje saai
Geen onderwerp? Dat mensen zeggen dat het een beetje als een snapshot overkomt (wat het in mijn ogen niet is) kan ik begrijpen maar ik heb toch duidelijk lopen focussen op die mevrouw die een uur over de dam heen en weer heeft gebanjerd om te kijken waar ze toch heen moest. Er zit wel een idee achter al die mensen die door lopen weten precies waar ze heen gaan terwijl zij loopt te twijfelen en te doen.. maar goed blijkbaar halen jullie het er niet uit :).

@Soul_assasin: ik vind hem echt wel leuk. Weet niet of het leuker was geweest als je nog net de rand van de linker lijsten erop had gehad als een soort van symmetrie maar misschien houd het zo wel wat te raden over; of er nog meer foto's zijn aan de linkerkant.
@Mobyrick: Het heeft wel wat groots en robuusts, maar als solo plaat is hij niet super. Misschien dat het in je serie beter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De foto had ik al een tijdje geleden gemaakt, net even wat bewerkt, benieuwd wat jullie ervan vinden:
Afbeeldingslocatie: http://vincentklop.nl/tweakers/DSC_6163_bew_thumb.jpg

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:48:

[afbeelding]
klikbaar

Hoe heb jij daar je fototoestel binnen kunnen smokkelen ?
Of was je bij dat groepje belgische foto-bloggers ?
Mooie tentoonstelling trouwens.

Het silhouet van die persoon die daar zit, vind ik 'te' zwart. Voor de rest, goede foto vind ik
Dieter schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:39:

[afbeelding]
De ogen vind ik overbewerkt. Bijna griezelig...

[ Voor 45% gewijzigd door whoami op 27-01-2008 18:04 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

@Olli: whoops nu zie ik het ook, te snel gekeken, mijn verontschuldigingen.
@apen-nootjes: Ik vind hem leuk, de lucht is wel heel erg overbelicht.
@Simon: sjeez jij bent snel, ik zal wel een testcase maken van een selectie

Testcase is gemaakt en hier te vinden [Testcase] Botenkerkhof

[ Voor 16% gewijzigd door Moby op 27-01-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
whoami schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:01:
[...]

Hoe heb jij daar je fototoestel binnen kunnen smokkelen ?
Of was je bij dat groepje belgische foto-bloggers ?
Mooie tentoonstelling trouwens.

Het silhouet van die persoon die daar zit, vind ik 'te' zwart. Voor de rest, goede foto vind ik

[...]

De ogen vind ik overbewerkt. Bijna griezelig...
Ik was bij het groepje belgische fotobloggers :p wel handig om zo je gear binnen te krijgen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:36:
[...]
Oh, ik ben dus nog een leugenaar ook ?
Zoals ik al zei, ik heb dezelfde orginele foto genomen van de poster zelf en die aangepast.
Ik heb hem geplaatst omdat het de enige was die wat natuurlijker overkwam en niet een van de roze varianten die hier al stonden.

Commentaar als hierboven is dan ook precies de reden waarom ik hem weghaal. Dat het ongewenst is zal me mijn ^&#$ roesten. Mensen voor leugenaar uitmaken is volgens mij ook niet zo netjes.

Plezier verder hier. Dit is mijn laatste post hier geweest.
Je hebt jouw bewerking verwijderd, waardoor het commentaar erop nergens meer op slaat. Dat is in het algemeen ongewenst hier.
Omdat jouw bewerking - in 2 minuten, zoals je zelf aangaf - 100% overeenkwam met de door mijn rechtzetten van de foto veroorzaakte crop, ging ik ervanuit, dat je op mijn bewerking verder was gegaan. Dat verklaarde ook de rare artifacts in de lichte partijen, het verlies in kwaliteit dat ik aangaf. Als jij jouw bewerking had laten staan, dan had iedereen hier voor zichzelf kunnen bepalen, wie er gelijk had. Nu zet je mij zonder enige onderbouwing te kakken als leugenaar? Dag Snarfy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Soul_assasin:
Nu staat je foto in beide draadjes... Zie mijn commentaar elders:
Toff in "Solo showcasefoto's, om te bewonderen | ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Foto 2 uit de fotomuseumreeks.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2343/2222094329_c975fd0027.jpg
klikbaar

Hier wil ik de interactie met de beelden aan de muur benadrukken. De man op de eerste foto lijkt naar het jonge koppel te kijken, de man op de 2de foto lijkt echter naar mij te staren.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:43:

[afbeelding]
klikbaar

Hier wil ik de interactie met de beelden aan de muur benadrukken. De man op de eerste foto lijkt naar het jonge koppel te kijken, de man op de 2de foto lijkt echter naar mij te staren.
YES, YES !!! 300 procent beter, IMHO. Jij komt er wel, Soul_assasin!!! Helemaal wat ik bedoelde iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
@Toff het doet eens deugd om een positieve comentaar van jou te krijgen.... die zijn zeldzaam. Ik heb er nog een in deze reeks maar die verschijnt pas dinsdag op mijn blog en daar post ik de primeur telkens

[ Voor 37% gewijzigd door Soul__assasin op 28-01-2008 00:06 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik vond je vorige eigenlijk veel beter.. bewijst die toff - simon regel.

vorige vond ik intrigerender, die zwarten, dat persoon, dit vind ik maar een simpele ietwat ongelukkige plaat, ruimte zit links en rechts niet lekker, die vorige was rustig, boeiend..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
de ruimte wordt links ingevuld door de foto, en recht heb ik hem zo neutraal mogelijk proberen krijgen in nabewerking zodanig de aandacht er niet naartoe trekt.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:33
Ik vond inderdaad de vorige eigenlijk beter, die was veelzeggender en rustiger om naar te kijken. Bij de plaat die je nu laat zien had ik waarschijnlijk je bedoeling van de 'interactie met de beelden aan de muur' niet gezien als je het er niet bij had gezet.
Verder vind ik bij de nieuwe foto de compositie niet echt mooi, om een of andere reden is het niet echt optimaal. Ik heb zelf wat zitten snijden, en ik vind em zo wat beter uitkomen. Wat bijgesneden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Even een nabewerkings testfoto:

Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/sunset-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/sunset-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/sunset-3.jpg

Welke versie vinden jullie het beste?

De 1e heeft mooiere kleuren, de 2e heeft de meest natuurgetrouwe kleuren, en de 3e heeft wat meer contrast. Ik kan niet beslissen welke ik het mooiste vind :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@ Angeloonie: Ik vind persoonlijk de laatste versie het beste. Eerste heeft teveel saturatie en laatste lijkt iets lichter dan de 2e al kan ik niet echt heel veel verschil ontdekken. Hoe dan ook blijft het wel een solo topic, dus 1 foto. In principe moet je wel in staat zijn om zelf een keuze te maken uit je bewerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 05:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Apen-nootjes schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:44:
De foto had ik al een tijdje geleden gemaakt, net even wat bewerkt, benieuwd wat jullie ervan vinden:
[afbeelding]
Omdat niemand reageert, reageer ik wel :p

Compositie is prima, de kleuren zijn minder. Je hebt wat mij betreft net teveel kleur uit de achtergrond gehaald waardoor de locomotief weliswaar beter opvalt maar de achtergrond en loco minder bij elkaar horen. Zeker omdat een trein niet overal kan komen maar middels het spoor in bepaalde omgevingen 'gedwongen' wordt, komt dit mij wat vreemd over.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
@Soul_Assasin: 1e foto vind ik duidelijk beter. Wat ik bij de 2e wel storend vind en bij de 1e eigenlijk niet zo, is dat hij van achter genomen is. Doordat #1 een overzichtsplaat is, is dat IMHO niet zo storend, maar bij #2 wil je interactie benadrukken en dan zou het mooier geweest zijn als je wel de gezichtsuitdrukking van de toeschouwers zou fotograferen.
@ Angeloonie: duidelijk de 2e of 3e, waarbij mijn voorkeur neigt naar #2 aangezien daar de tekening van het water beter naar voren komt. Overigens, wij geven slechts onze mening weer, maar de keuzes maak je natuurlijk zelf.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2223/2227194144_5d944c8abb_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Herrick, wat mij betreft zeker een show-case foto!
Prima compositie, die weerspiegeling is erg leuk, en de kleuren zijn ook goed. Kortom, mooie foto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 14:39
@Angeloonie:

Ik zou ook voor de tweede of de derde gaan, deze zijn in mijn ogen het mooist van kleur. In de eerste is de saturatie wat te veel. Ik denk dat ik een lichte voorkeur heb voor nummer twee vanwege het feit dat het detail in het water wat beter is.

@Herrick:

Mooie foto! Lekkere reflectie. Ik zou hem misschien wel iets bijsnijden want de hoek linksonder is nu wel wat leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:43:

[afbeelding]
klikbaar

Ik vond de ander sterker, natuurlijk blijft zoals je zelf als ziet fotografie ook sterk op meningen gebaseerd :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.shrinkpictures.com/processed/php2sJVeNPM.jpg

Deze foto vandaag gemaakt. Toch wel een beetje trots op. Maar ben benieuwd wat de andere ervan vinden en wat er verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@ Jessica001: Ik denk dat je deze foto beter maakt door em wat bij te snijden, en dan met name de staarten links boven er af. Verder is het natuurlijk niet héél speciaal, een beetje standaard eend, maar desalnietemin toch een leuke foto ;)

Foto van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/Bos1Thumb.jpg

Vond het licht, en de mensen die daar zo in een rijtje wandelen wel mooi. :) Alleen is de foto misschien wel wat druk..
Wat vinden jullie?

[ Voor 36% gewijzigd door Rogier.V op 30-01-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Jammer dat er nog twee "konten" opstaan van andere eendjes. Tevens is het niet de moeilijkste klus om een eend goed vast te leggen lijkt me. Misschien wat meer croppen en nog wat met photoshop bewerken. Vind hem nu een beetje grauw.

[ Voor 22% gewijzigd door Deef_K op 30-01-2008 20:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
@ Rogier.V: Je kunt denk ik beter wat wegcroppen van de onderkant, de verdeling van de foto voelt bij mij dan lekkerder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

YouKnow schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:21:
@ Rogier.V: Je kunt denk ik beter wat wegcroppen van de onderkant, de verdeling van de foto voelt bij mij dan lekkerder aan.
Met hem :) Verder een erg fijne plaat: wel een behoorlijk hard contrast, maar dat pakt in dezen goed uit :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste planten/bomen gaan buiten weer bloeien. Dus gelijk maar even aan het snoeien geslagen om eens een kleurrijke plaat te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/macro/IMG_4037_r0.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Mijn pa aan het lassen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YoMovvS1AYBlAs3HDbS9kkF0/full.jpg

Graag wat commentaar (positief en negatief) :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheizberd
  • Laatst online: 08-05 14:39
@mydogisgone: ik vind hem persoonlijk iets te donker, de persoon die aan het lassen is, is niet meer dan een zwarte vlek. Hierdoor krijgt de foto iets abstracts, maar of het daar beter van wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
@mydogisgone: Of het beeld er beter van wordt? JA, het word er beter van, goede plaat.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Soul__assasin: Het lijkt alsof de foto een beetje scheef staat? Verder jammer dat ik hem niet geschoten heb ;-).

@Mobyrick: Ik mis iets... ik vind het niet echt een hele bijzondere foto zo in z'n eentje. Misschien komt het met de testcase beter uit de verf! Lees nu wat posts later dat ik eigenlijk hetzelfde zeg als de rest...

@Apen-nootjes: Vind het een rare nabewerking als ik eerlijk moet zijn, zal misschien een kwestie van smaak zijn. Maar ik meen dat je wilt laten zien dat het om de trein gaat?

@Angeloonie: Ik zou juist voor de 2e gaan, omdat ik 3 een beetje te vind... en onder de vogel zit een stofje/witte vlek.

@Herrick: Waar ik het eerste naar keek was eigenlijk de reflectie in het water, het jongetje viel eigenlijk een beetje weg in de bruine achtergrond. Verder mooie compositie.

@Rogier.V: Goede compositie, drukte valt wel mee.

@Imagine: Leuke speelse compositie maar ik vind de achtergrond erg storend. Kijkt niet erg rustgevend weg.

@mydogisgone: Gaat het om het lassen of om je vader? Als het om je vader gaat jammer dat hij er in het donker op staat anders prima foto.

Na een lange tijd te zijn geweest eindelijk weer even tijd om een foto te plaatsen. Ben afgelopen zomer naar Afrika (Kenia/Tanzania/Zanzibar) geweest wilde even testen wat jullie van deze foto vinden.
Misschien dat ik nog een testcase ga doen binnenkort. Ligt eraan of deze foto goed bevalt.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs22/300W/i/2007/344/d/9/Masai_kids_Black_and_White_by_Tenbult.jpg

Natuurlijk alle kritiek is welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Silvermoon op 31-01-2008 14:38 . Reden: ik vergat nog een foto... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Waarom haal je alle kleuren eruit? Lijkt me dat bij zo'n vrolijk moment veel kleur hoort.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Simon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:38:
Waarom haal je alle kleuren eruit? Lijkt me dat bij zo'n vrolijk moment veel kleur hoort.
Omdat de achtergrond niet veel toevoegde aan de foto... het was een bruine massa (huisjes van koeienpoep...) En wilde laten zien dat je in een wit/zwarte wereld toch nog plezier kon hebben. Maar goed het is een kwestie van smaak. Bedankt voor je commentaar. :) Overigens ben ik het wel met je eens dat bij een vrolijk moment veel kleur hoort. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Silvermoon op 31-01-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 00:21

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Silvermoon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:37:

@mydogisgone: Gaat het om het lassen of om je vader? Als het om je vader gaat jammer dat hij er in het donker op staat anders prima foto.
Gaat puur om het lassen, mijn vader staat ook met de rug naar me toe.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Silvermoon: Mij lijkt "gedroogde koeienvla" juist de perfecte achtergrondkleur voor deze foto. Heb je een linkje naar de kleurenversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:53:
[...]

Dat geldt nog steeds 8)7

Maar toch heb ik weer een foto, deze keer iets heftiger bewerkt...

[afbeelding]

@ADVANCE HORRID: Mooie foto, mooie kleuren, alleen misschien net iets breder kaderen, zodat aan de rechterkant dat voorste blad er nog net opstaat.

@Ravnoss: Qua compositie vind ik je foto eigenlijk een beetje saai, een beetje recht toe recht aan. De kleuren zijn wel redelijk ijzig.

@cheazers: De photoshop van het hek is best goed gelukt, ik kan zo snel even niet echt sporen van het shoppen vinden. Het is nu best een aardige foto.

@tabaqui: Ik zou meer van je onderwerp op de foto hebben gezet, dus wat meer touw, of zelfs de vlieger (ik weet niet of dat gaat i.v.m. de hoogte). Nu hangt hij daar maar, maar je weet niet echt aan wat. Ik vind je foto niet echt de actie op dat moment uitstralen. Dat komt misschien ook doordat hij wat flets is.
Ik vind dat een erg gave foto...........ik wil graag contact met je opnemen via DM, maar die staat bij jouw niet aan. ALs je wil kun je bij mij een bericht achterlaten....als ik zo vrij mag zijn, kan ik je ook emailen als je dit geen probleem vind.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Silvermoon schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:37:

@Mobyrick: Ik mis iets... ik vind het niet echt een hele bijzondere foto zo in z'n eentje. Misschien komt het met de testcase beter uit de verf! Lees nu wat posts later dat ik eigenlijk hetzelfde zeg als de rest...
Testcase is inmiddels aangemaakt: [Testcase] Botenkerkhof

Over jouw foto: zeker in kleur laten zien, als alles bruin is het toch ook een rustige achtergrond? Ik vind een deel kleur en een deel zwart/wit in een foto (meestal!) niet erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Bedankt voor de reactie's. :)
@ YouKnow & Wok: Bij de compositie probeerde in het rijtje mensen op 2/3 breedte en 1/3 hoogte te houden, het snijpunt dus. Maar misschien pakt dat bij deze foto minder goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

Een foto van de Zizkov televisie- en radiotoren in Praag, op een bewolkte dag.

Afbeeldingslocatie: http://hugodejong.net/filehost/get.php?h=1e182e56bfacbd958f8530014b5f42cd

Klik voor groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Apen-nootjes schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:44:
[afbeelding]
Deze foto is gemaakt op het corus terrein, maar ik kan de locatie even niet plaatsen. Is dit voor de oxy2? Want je kijkt denk ik richting HO6

Maar ik vind de foto wel wat hebben. Vooral de kerel rechts op de foto maakt het een mooi plaatje (beetje voorover gebogen)

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kat

Afbeeldingslocatie: http://www.meijongens.nl/tweakers/zorah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Port Vell Barcelona

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2378/2233844566_b353d6e438.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

@ jspr:
Ik vind het niet veel speciaals hebben. Iets meer mast en boot erop zou voor mij persoonlijk een mooiere foto opleveren denk ik.
De foto vind ik ook te druk met de helevele kabels. Als er iets van boot op zou staan zou het iets rustiger zijn omdat je dan 1groter object heb waar je aandacht naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Je foto van de masten is niet echt spannend. Ik mis een beetje iets waar je je op kunt focussen.

Hier nog een foto van mijn hand, geschoten in Maastricht. In Lightroom een beetje vignetting toegepast.
Afbeeldingslocatie: http://www.royjanssen.com/tweakers/steegje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@dottie:
Mooi foto echter misschien nog mooier als je meer van de linkermuur fotografeerd want die muur vind ik mooier dan de rechter.
En misschien een keer kijken of je een foto er kan nemen zonder de auto op de achtergrond, dat lijkt me nog mooier.
Wel mooie plaat overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@Griffin: tnx voor je commentaar. Ik ga er zeker nog een keertje terug, want de locatie is top. Er zijn in de omgeving veel van dit soort straatjes. De auto was idd jammer. Op de orginele foto is het ook nog een felrode auto, bijzonder storend voor de compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/img/DSC_2689kl.jpg

Hierbij een bijdrage van mijn kant...de eerste narcis uit onze plantenpot kwam gister uit:)
Klik voor op foto voor grotere versie

[ Voor 11% gewijzigd door Vassie18 op 01-02-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Vassie18:
Mooie foto, lekker clean en simpel. Alleen op de muur/papier op de achtergrond zie ik een schaduw van de plant of van iets anders. is zonde.
Ook is het groene blaadje rechtsachter het gele blaadje wat jammer. (maar ik denk niet dat je de foto had kunnen nemen zonder het groene blaadje (zonder het eraf te knippen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Vassie18 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:19:

Hierbij een bijdrage van mijn kant...de eerste narcis uit onze plantenpot kwam gister uit:)
Klik voor op foto voor grotere versie
Jammer van de (flits?)reflecties, vooral op het groene blad. Niks mis met een beetje "de natuur helpen" met een schaartje trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Afbeeldingslocatie: http://www.fotoremy.nl/2008/dump/DSC_0770st.jpg

Sirmione in de winter, een dorp-schiereiland in/aan het Gardameer in Italië :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Euj, een landschapsshot waarbij een fish werkt, zeldzaam en leuk. Hij is imo alleen wat storend scheef, maar that's it. Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wat Neo zegt idd, maar als je hem "recht" zet op de kerktoren, valt er weer het een en ander af aan de randen, wat weer jammer zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
@ Remy: Ik vind de foto inderdaad wel iets storend scheef, maar opzich geeft dit de foto ook wel iets. Het toffe aan de foto vind ik , is dat het nu net lijkt of je je op een klein planeetje bevind (dit natuurlijk omdat je horizon krom wegtrekt en het dus lijkt of de aarde heel rond/klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ligfietsvakantie.nl/photo/jogger.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bak commentaar ertegenaan. :)

@Silvermoon: Z/w met een kleur is vrij cliché. Denk net als de anderen dat hij goed tot zijn recht komt in complete kleuren. Zou jammer zijn, want het moment is sterk.
@Koppensneller: Grauw en de schaduwen zijn hard. Onderwerp staat in het midden en doet me niet zo veel, sorry. :)
@Maverickje: Oogt een beetje als een huis-tuin-en-keuken-huisdieren-foto (scrable anyone? :D ) Vind hem niet zo special.
@jspr: Ik denk dat het leuk is als er meer te zien was. De lucht is leuk, maar boeit te weinig om de aandacht te trekken. De masten zijn daar ook niet interessant genoeg voor.
@Dottie: Cool, niet veel op aan te merken. :)
@Vassie18: Simpel en doeltreffend! Misschien wat aan de krappe kant, maar ik vind hem nice hoor.
@Remy: Lekker hoor. Kleurtjes zijn ook mooi.
@Aikon: Grappige herhaling en die jogger er dan naast.

Een musje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2011/2235845039_e17f5cd28b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@Remy: Tof idee! Leuke uitwerking van een cliché vakantiefoto.
@Aikon: Leuke herhaling en de onderbreking van de jogger.
@Redhero: Prima foto, alleen wordt mijn aandacht direct naar het stokje onderin getrokken omdat het in dezelfde DOF zit als de vogel. Misschien ff wegpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Ik heb de kleuren versie even opgezocht en even gepost! Deze jullie vinden deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs23/300W/i/2007/339/9/2/Masai_kids_having_some_fun_by_Tenbult.jpg

Commentaar/kritiek is altijd welkom!

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik vind 'm zo in ieder geval een stuk natuurlijker en vrolijker, dus wat mij betreft heeft deze zeker de voorkeur :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind hem ook veel sterker nu. Prima foto zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Griffin schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:50:
Vassie18:
Mooie foto, lekker clean en simpel. Alleen op de muur/papier op de achtergrond zie ik een schaduw van de plant of van iets anders. is zonde.
Ook is het groene blaadje rechtsachter het gele blaadje wat jammer. (maar ik denk niet dat je de foto had kunnen nemen zonder het groene blaadje (zonder het eraf te knippen))
Ik heb inderdaad tijdje met de schaduw lopen spelen, was eerste keer dat er eigenlijk wat tijd in men macro lens heb gestoken. Helaas inderdaad nog klein beetje schaduw.

Het groene blaadje; nu je het zegt had er niet eerder bij stil gestaan. Had inderdaad een schaar/mesje aan te pas gekunt. Goeie tip voor de toekomst.
Toff schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:19:
[...]
Jammer van de (flits?)reflecties, vooral op het groene blad. Niks mis met een beetje "de natuur helpen" met een schaartje trouwens.
Zoals hierboven ook al beschrijf; was de eerste keer en heb al gespeelt om de flitser op andere plekken te zetten en vondt deze zelf het beste. Zal voortaan toch nog iets meer moeite moeten doen voor een egale foto. Zonder schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Sivermoon: Kwa achtergrondkleur een stuk beter idd. Ik heb alleen het idee dat de eerste foto iets meer verzadigd is, wat ik lekkerder vind.
Het stempel zo groot er dwars doorheen verziekt mijn kijkplezier volledig. Is het je broodwinning?

@Vassie: Probeer eens indirect te flitsen, dat scheelt een stuk.

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 02-02-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 07:50
Carnaval in Eindhoven gistern

Afbeeldingslocatie: http://www.cvanc.nl/images/200802001.jpg

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
@Caspervc: Het idee is wel leuk, maar van de belichting klopt helaas helemaal niks. Het Sofitel op de achtergrond is heel erg overbelicht en de voorgrond zou juist wat extra licht en contrast kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Precies wat ik ook bemerkte (de belichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 21:10
Eveneens carnaval:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2066/2238487253_3e7eeb4422.jpg

Wat vinden jullie van de uitsnede? Heb er ook nog één met een 2:3 verhouding waarin alleen de hoofdfiguur, de licht/donker partij en de confetti te zien is.

[ Voor 85% gewijzigd door kissyfur op 03-02-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om er even ook eens eentje te proberen , en om in de carnavals stemming te blijven

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.be/slrslice02/R6XmeeVxoXI/AAAAAAAAABU/yuKeCEf4DaI/IMG_1935.jpg?imgmax=512

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Prachtig kattenportret! Mooi gekadreerd. Ik denk dat ik de glinstering in de ogen iets zou (proberen te) verminderen want het ziet er zo uit als een onnatuurlijke lichtbron (wat mijns inziens niet bij een dierenportret past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/4082/dsc3069ty0.jpg
*groter*
*origineel*

Maasvlakte, het gestrande schip aldaar.
Zaterdag genomen, helaas is de exif uit de kleine versie verdwenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Swaptor op 03-02-2008 19:12 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
Normaal gesproken zou de eerste reactie zijn: horizon staat niet recht. Op de bovenstaande foto stoort me dat helemaal niet. Het perspectief met de persoon en de boot is echt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 22:50
dottie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:52:
@Caspervc: Het idee is wel leuk, maar van de belichting klopt helaas helemaal niks. Het Sofitel op de achtergrond is heel erg overbelicht en de voorgrond zou juist wat extra licht en contrast kunnen gebruiken.
De vraag is, hoe los je dat op (zonder externe flitser)?
Ben net terug van carnaval en vrees dat ik ook menig foto's ga hebben met hetzelfde euvel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik wou een beetje de sfeer van het s'avonds sleutelen weergeven met deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2069/2239986328_0cd50610f6.jpg
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even ter verduidelijking:
Het is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons).
Dank. Resume Party