Verwijderd

This too shall pass
Verwijderd
Ik beschouw Av en Tv ook als automatisch, omdat er bij de ene instelling automatisch de bijpassende ander wordt gekozen. Betreffende foto is gemaakt met Av F8, iso200, "patroon" meetmethode, zonder belichtingscorrectie, hetgeen in je eigen exif "auto exposure" heet, inderdaad ook nog eens met auto white balance. Behoorlijk automatisch IMHO, maar dat bedoelde ik niet negatief ofzo hoor. Het verbaasde me alleen dat het er nog zo goed uitzag.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:41:
Alleen de witbalans stond volgens mij op automatischIk heb namelijk het merendeel van de foto´s op A (diafragmakeuze) geschoten in combinatie met belichtingscorrecties en iso ook handmatig.
Dat Tv en Av in de creatieve modus liggen, wil inderdaad niet zeggen dat het automatisch is. In grote lijnen zijn A-Dep en P dat dus ook. Alleen bij M bepaal je alles zelf.Toff schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:05:
[...]
Ik beschouw Av en Tv ook als automatisch, omdat er bij de ene instelling automatisch de bijpassende ander wordt gekozen. Betreffende foto is gemaakt met Av F8, iso200, "patroon" meetmethode, zonder belichtingscorrectie, hetgeen in je eigen exif "auto exposure" heet, inderdaad ook nog eens met auto white balance. Behoorlijk automatisch IMHO, maar dat bedoelde ik niet negatief ofzo hoor. Het verbaasde me alleen dat het er nog zo goed uitzag.
Ik merk zelf wel dat ik het leuk vind om alles bij M in te stellen, alleen bij bijvoorbeeld sportfoto's wordt het lastig om M te gebruiken. Dan heb je heel snel een verkeerde sluitertijd te pakken, en dat kan gewoon niet bij sportfoto's waar je snel moet zijn.
Daarom zitten die functies er natuurlijk ook op, maar ik begrijp ook zeker wat jij bedoelt.
Ik voel mezelf niks te goed voor de standen Av en Tv en ik durf best te stellen dat de P modus in heel veel situaties heel goed bruikbaar is. Daarbij ga ik er wel vanuit, dat je in de zoeker ziet welke keuzes er gemaakt worden en dat je die zo nodig bijstuurt. Door de keuze van lichtmeting (spot-, integraalmeting enz.), ISO en belichtingscompensatie, heb je dan IMHO volledige controle over de belichting. Standje "M" mag nuttig zijn in zeer uitzonderlijke situaties (de maan, vuurwerk) en bij flitsfotografie, voor de rest verlang ik echt niet terug naar vroeger. Voor ik een belichtingsmeter had, moest ik sluitertijd en diafragma bepalen aan de hand van de bijsluiter bij het filmrolletje. Dat lijkt misschien romantisch en puur, maar ik ben blij met de verworvenheden van de hedendaagse techniek. Natuurlijk moet je de technische achtergrond begrijpen, maar de elektronica maakt het nu mogelijk om, laat ik zeggen 80%, met je onderwerp bezig te zijn, i.p.v. 20%. Uiteindelijk is de techniek voor mij ondergeschikt aan het resultaat.
Verwijderd
Precies wat ik bedoelde! Waar blijft de rest?Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:23:
Ok, ok, A is wel automatisch, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om het eindresultaat en om jullie mening over de foto. Het heeft trouwens voor de belichting wel geholpen dat de foto in Raw geschoten is, want het contrast tussen schaduw en zon was erg groot. Dit is namelijk het origineel. Ik vond dat contrast niet echt passen bij het kind en waar het kind was, namelijk in een schooltje. Daar vond ik het contrast te hard voor.
@2xtom: mooie foto! ik zou hem toch met ietsje meer contrast hebben gedaan (maarja, men vind mijn foto's dan ook vaak teveel bewerkt
Nouja, bij deze dan maar een heel erge testcase in het abstracte domein

De fossiele cloaca van een versteend Boliviaans breedbekkikkervrouwtje?. w o u t e r . schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:18:Nouja, bij deze dan maar een heel erge testcase in het abstracte domeinwaar ik weinig ervaring mee heb
[afbeelding]
@ wouter: Ik vind het een leuke foto, ik houd wel van dit soort beelden. Maar je maakt mij nu inderdaad wel benieuwd. Wat is het?
This footer is intentionally left blank
Ik zou graag willen weten waarom jíj dit een mooie plaat vind?Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:17:
[afbeelding]
Graag hoor ik wat men hiervan vindt.
Verwijderd
Ik ben net begonnen met fotograferen en het is dan ook me eerste digitale camera. En zou graag willen horen wat jij dan niet mooi vindt aan deze foto.Nomad schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:20:
[...]
Ik zou graag willen weten waarom jíj dit een mooie plaat vind?
@ jessica 001: dit is gewoon een snapshot mijns inziens, waarvan het onderwerp gewoon midden in de foto is neergekwakt. Je hoeft dit bouwwerk niet helemaal erop te zetten om duidelijk te maken wat het is/waar het toe dient. Wat interactie met de omgeving was misschien beter geweest.
[ Voor 20% gewijzigd door Parle85 op 06-01-2008 19:51 . Reden: erg bot ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Maar wat is het antwoord op zijn vraag? Je moet goed begrijpen dat we het niet bot bedoelen maar zelf impliceer je naar aanleiding van de vraag van Nomad dat hij het geen mooie foto vind. Dit zegt hij helemaal niet. Ook komt het neerkwakken van je foto een beetje raar over, er is verder geen info, geen commentaar op andere mensen, niets! alleen de vraag of we even je foto willen becommentarieren.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:39:
[...]
Ik ben net begonnen met fotograferen en het is dan ook me eerste digitale camera. En zou graag willen horen wat jij dan niet mooi vindt aan deze foto.
Nog even wat over je foto dan: probeer je onderwerp niet midden op de foto te zetten, een spannender onderwerp kiezen of spannender maken door te spelen met de DOF ofzo. Het wit op de paaltjes is overbelicht dus probeer hem eventueel met wat nabewerken wat donkerder te maken.
Verder moet je gewoon veel foto's maken en ook naar foto's van andere mensen kijken om te zien wat je mooi vind en wat niet.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
helleu...1 foto graag. 't Blijft een solo topic.
Allemaal witbalans handmatig gemeten d.m.v. grijskaart, ISO400 ingesteld, gemaakt met een Nikon D40.
[ Voor 63% gewijzigd door een moderator op 07-01-2008 22:01 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
de eerst doet me niet zo veel. Ik denk als je misschien wat meer had ingezoomt op de pilaren dat het idee beter uit de verf was gekomen. Ik vind de blauwe zijkanten van de brug en de lantaarnpalen lichtelijk storend.
De tweede vind ik wel geslaagd. geen opmerkingen (vind m gewoon mooi)
Zeker weten dat de witbalans handmatig is gemetenMobyrick schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:19:
@jeroenz18: Solo testcasefoto's en weet je zeker dat de witbalans van de foto's handmatig is gemeten? En als laatste: welke cursus volg je?
Ik volg een Basiscursus fotografie bij Blinkfotografie (www.blinkfotografie.com).
Nesserlaan?[b][message=29377934,noline]Jeroenz18 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:34[/message[afbeelding]
De foto is trouwens wat donker.

Eerste indruk is goed, maar dan gaan mijn ogen dwalen om een onderwerp te zoeken en ze vinden dan alleen de © notice. De rommel in het water verstoort de reflectie wat en het groen is nogal donker en nogal egaal van kleur. Misschien is er op posterformaat meer te beleven, maar nu ben ik er snel op uitgekeken.Swatfireglide schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:54:
Ik doe ook maar even een gooi. Foto is gemaakt in de Auvergne (Frankrijk) afgelopen zomer. De weerspiegeling van de lucht sprak mij erg aan in deze foto. Wat denken jullie?
[afbeelding]
Te donker in de groene gebieden inderdaad en wat flets. Als je RAW hebt geschoten is er met nabewerking waarschijnlijk nog wel wat meer uit te krijgenSwatfireglide schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:54:
Ik doe ook maar even een gooi. Foto is gemaakt in de Auvergne (Frankrijk) afgelopen zomer. De weerspiegeling van de lucht sprak mij erg aan in deze foto. Wat denken jullie?
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
KloptWekkel schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:15:
[...]
Nesserlaan?
De foto is trouwens wat donker.

Edit: Stukje muur weg geknipt
[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 08-01-2008 15:34 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Het is iig wel een foto die met nabewerking een stuk aantrekkelijker kan worden!
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ik denk dat het blauwe komt door de mist. Het was die dag zoo mistig, was al blij dat ik de foto zo kreeg. Zal vanavond eens proberen te berwerkenSwaptor schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:13:
@kromme: Ik vind 'm wel erg donker, en behoorlijk blauw.
Het is iig wel een foto die met nabewerking een stuk aantrekkelijker kan worden!
Dat stoorde mij ook al, maar ben een beginneling en wist niet of dat de foto beter zou maken.Fire69 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:51:
Knip er dan rechts meteen dat stukje muur/paal/hek af, want dat staat echt in de weg
Had de foto ook meer naar links kunnen maken maar dan had ik er een vieze glasbak opstaan.
Verwijderd
anyway, ik wilde graag weten wat jullie van de foto van mijn neefje vinden die ik afgelopen weekend heb geschoten:
Met mn Canon 400D + 50 mm f/1.8 geschoten (trouwens niet op 1.8 geschoten zoals jullie hopelijk zien
Hij lijkt wat blokkerig over te komen, komt omdat ie hier wordt verkleind, klikken wordt t minder erg...
Vind het heel fijn lensje voor portretjes, alleen door de crop camera en het niet heel erg stilzittende kindje lastig om niet een klein stukje van zn hoofd te missen...
Daarnaast heb ik het heel snel beetje bewerkt met picasa... weet nog niet helemaal wat ik met de kleurtjes moet doen, dus misschien wat tips van jullie?
Maar zo als altijd ben ik weer benieuwd wat jullie anders zouden doen qua Instellingen, Compositie en Nabewerking? Nu heb ik enkel autocontrast en autocolor erover gegooid.

klik voor een grotere versie
[ Voor 7% gewijzigd door Don Quijote op 08-01-2008 21:37 ]
@Ravnoss: Leuk moment inderdaad, jammer dat de belichting mijn aandacht vooral naar het schild trekt ipv naar zijn hoofd. Maar dat zal waarschijnlijk lastig zijn op zo'n moment (of gapen ze ook zo traag als ze lopen?) DOF vind ik erg strak! :y
Ik zal er zelf ook eentje posten van de vakantie in Buxton, UK, gemaakt met een simpele Canon a400:

Heb het contrast een stuk verhoogd, en klein beetje levels. Het randje gewoon omdat ik daar een beetje mee aan het experimenteren was. Ik weet nog niet precies wat ik met die witte lucht moet, ben nogal een n00b (2e foto die ik hier post, op de 1e heb ik nog geen reacties gehad
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Eenige bewerking dat ik de foto ietsjes rechter heb gezet.

[Enigste bewerking is het kleiner maken.]
[ Voor 6% gewijzigd door batumulia op 09-01-2008 14:14 ]
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
2 opmerkingen toch, je hebt stof op je sensor (rechtsboven in de lucht) en je horizon staat scheef
Ik vindt hem saai(althans niet bijzonder), en die vlek aan de rechterkant(onder) is nog al storend.kromme schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:48:
Wat vinden jullie van deze.
Eenige bewerking dat ik de foto ietsjes rechter heb gezet.
[afbeelding]
Jouw naam in onder mijn Post
Oja nu merk ik idd dat de horizon scheef staat, nooit eerder opgevallen en dat er stof op de sensor zit weet ik, weet niet hoe ik het weg moet krijgen in photoshop (ben niet zo natuurtalent daarin).Fire69 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:18:
Redelijk standaard plaatje.
2 opmerkingen toch, je hebt stof op je sensor (rechtsboven in de lucht) en je horizon staat scheef
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd

Misschien iets te veel USM?
@Kromme
Opzich een leuk plaatje, jammer van die lichtvlek onderin.
Vooral iets te veel (bewegings) onscherpteVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:00:
Een man en zijn zeemeeuw...![]()
[afbeelding]
Misschien iets te veel USM?
Daarnaast is de meeuw nogal overbelicht. Het wit op z'n buik is helemaal uitgebeten.
[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2008 18:08 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
De case zal nog wel even duren, omdat ik En absurd veel foto's te verwerken heb En niet al te veel tijd heb. Daarom nog even een losse foto van giraffes:Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:08:
Ik kom net terug uit Tanzania en ben nog druk bezig de foto's op de pc te zetten, maar ondertussen heb ik al even wat foto's bewerkt, waaronder deze. Dit is een kind van een Masaï familie die we bezocht hebben. Ik heb voornamelijk dieren/natuur foto's gemaakt, maar dus ook nog wat van de lokale bevolking. Ik zal over een tijdje een case van de vakantie maken.
[afbeelding]
klik:

@not3pad: De USM merk ik niet zo, wat ik wel merk is inderdaad de onscherpte. Ook de bovenste rand van de foto stoort een beetje. De compositie vind ik wél apart.
Niks persoonlijks, tenminste niet naar jou toe, het ligt aan mij, maar mijn nekharen gaan overeindstaan als ik lees dat iemand "even" wat foto's heeft gemaakt. Dat is of nogal arrogant (als in: waar jij een halve dag voor nodig hebt, doe ik "even"), of het getuigt van volkomen desinteresse (als in: zie maar, ik deed maar wat).Huba schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:41:
Ik ben vanmiddag even naar Zwolle geweest om daar wat foto's te maken, onder andere voor school. Daarna druk bezig geweest met photoshop en daar is het volgende uitgekomen. Het is een beetje extreem maar ik vond het toch wel iets hebben en wou daarom graag jullie mening.
[afbeelding]
klikbaar
De foto zelf doet me niet zoveel, maar ik heb er ook maar "even" naar gekeken... Het zwart, boven en rechts, biedt geen informatie en lijkt eerder kunstmatig, net als de kleuren. Als toeschouwer valt er, behalve een standaard stationstrap o.i.d, niets te zien. De vlakverdeling is misschien aardig, maar ik hoef hem niet aan de muur en zelfs niet als achtergrond. Wat voor "iets" heeft deze foto volgens jou?
Ja dat weet ik welFire69 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:41:
Je moet het niet in Photoshop wegkrijgen, je moet het van je sensor halen!
Maar ik bedoelde ik weet niet hoe ik het uit het plaatje krijg met photoshop
ben je hier met de hand in gaan zitten blurren in PS? Vind 't verre van mooi zo..Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:19:
[...]
De case zal nog wel even duren, omdat ik En absurd veel foto's te verwerken heb En niet al te veel tijd heb. Daarom nog even een losse foto van giraffes:
klik:
[afbeelding]
@not3pad: De USM merk ik niet zo, wat ik wel merk is inderdaad de onscherpte. Ook de bovenste rand van de foto stoort een beetje. De compositie vind ik wél apart.
|>
ik zie een vlekje maar die zit meer naar links dan rechtsloser180 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Ik vindt hem saai(althans niet bijzonder), en die vlek aan de rechterkant(onder) is nog al storend.
Hehe, +1 herkenbaar. Ben ook al meer dan een jaar terug uit Kenia (Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:19:
[...]
De case zal nog wel even duren, omdat ik En absurd veel foto's te verwerken heb En niet al te veel tijd heb. Daarom nog even een losse foto van giraffes:
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
Nee, geen geblur. Ik heb de foto alleen met lightroom bewerkt. Origineel: klikSimon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:24:
[...]
ben je hier met de hand in gaan zitten blurren in PS? Vind 't verre van mooi zo..
Toff schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 01:51:
[...]
Niks persoonlijks, tenminste niet naar jou toe, het ligt aan mij, maar mijn nekharen gaan overeindstaan als ik lees dat iemand "even" wat foto's heeft gemaakt. Dat is of nogal arrogant (als in: waar jij een halve dag voor nodig hebt, doe ik "even"), of het getuigt van volkomen desinteresse (als in: zie maar, ik deed maar wat).
De foto zelf doet me niet zoveel, maar ik heb er ook maar "even" naar gekeken... Het zwart, boven en rechts, biedt geen informatie en lijkt eerder kunstmatig, net als de kleuren. Als toeschouwer valt er, behalve een standaard stationstrap o.i.d, niets te zien. De vlakverdeling is misschien aardig, maar ik hoef hem niet aan de muur en zelfs niet als achtergrond. Wat voor "iets" heeft deze foto volgens jou?
wat een aparte bloemigheid dan... vind 't origineel daar ietwat minder opvallend in, misschien wat meer contrast en sharpening?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:55:
[...]
Nee, geen geblur. Ik heb de foto alleen met lightroom bewerkt. Origineel: klik
|>
Die ene heeft een wittere kopFire69 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:27:
Het enige wat hij volgens mij wel in PS gedaan heeft, is die 2 giraffen gecloned.
In photshop, de level/curves wat aangepast + lichte USM en ptlens voor vignetting.
[klik]

[ Voor 10% gewijzigd door cheazers op 10-01-2008 13:11 . Reden: photshop edit comment ]
batumulia schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:13:
Hier dan ook een plaatje van mij, ik heb zelf een EOS 400D, ik fotografeer niet zo heel vaak dus ik zou ook niet weten hoe perfect te fotograferen maar ik vind het wel heel leuk. De foto is geschoten met de standaard EFS 18-55MM lens.
[afbeelding]
[Enigste bewerking is het kleiner maken.]
Is dit de veenendaalkade Den Haag? Heb ik gewoond nl
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Dat groene is wel heel bloemig rechts en het irriteert me mateloos dat er niks recht staat in de foto. De treden en de muren, niks staat netjes uitgelood... Soms kan het wel iets toevoegen, soms ben ik ook te lui om dat te doen (nagenoeg altijd wel eigenlijk), maar als je toch al in PS aan het sjoppen bent, zet hem dan tenminste nog even recht.Huba schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:41:
Ik ben vanmiddag even naar Zwolle geweest om daar wat foto's te maken, onder andere voor school. Daarna druk bezig geweest met photoshop en daar is het volgende uitgekomen. Het is een beetje extreem maar ik vond het toch wel iets hebben en wou daarom graag jullie mening.
[afbeelding]
klikbaar
Bericht hierboven
Floor-is schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:16:
[...]
Dat groene is wel heel bloemig rechts en het irriteert me mateloos dat er niks recht staat in de foto. De treden en de muren, niks staat netjes uitgelood... Soms kan het wel iets toevoegen, soms ben ik ook te lui om dat te doen (nagenoeg altijd wel eigenlijk), maar als je toch al in PS aan het sjoppen bent, zet hem dan tenminste nog even recht.
Pfff, als hij gans die giraf kan clonen, kan hij ook die kop wat witter maken hoor!
Waarschijnlijk is hij helemaal niet in Afrika geweest en is dit gewoon een gesoepte Zoo-shoot!
Je hebt het diafragma 1.5 stops geknepen en je stond in Av. Wat moet ik me daar bij voorstellen?cheazers schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:10:
Mijn eerste test met mn 400d+kitlens en nonsnapshot fotografie. Diafragma 1.5stop geknepen. Verder op av geschoten, iso100. Ik denk dat een invulflits geholpen zou hebben. Het hert is wat onbelicht nml.
In photshop, de level/curves wat aangepast + lichte USM en ptlens voor vignetting.
[klik]
[afbeelding]
Was hij in kleur niet mooier? 't is nogal een donkere plaat geworden nu...
Nee, wel vlabkij, het is namelijk soestdijkseplein (bij die rotonde vlak voordat je het Zuiderpark ingaatm0nk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:15:
[...]
offtopic:
Is dit de veenendaalkade Den Haag? Heb ik gewoond nl
Beetje meer contrast kan geen kwaad, want hij is zo wel erg flets. Alleen wordt het hert snel lelijk als ik het probeer. Misschien toch iets meer dan "lichte" USM toegepast? Wel heel erg jammer van dat hek. Kon je geen lager standpunt nemen? De illusie van een hert in de vrije natuur wordt wel wreed verstoord nu. Dat "diafragma knijpen op Av" begrijp ik ook niet zo goed.cheazers schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:10:
Mijn eerste test met mn 400d+kitlens en nonsnapshot fotografie. Diafragma 1.5stop geknepen. Verder op av geschoten, iso100. Ik denk dat een invulflits geholpen zou hebben. Het hert is wat onbelicht nml.
[klik]
[afbeelding]
USM is idd meer dan verwacht. Ik zal hem nog eens verbeteren door een hoger contrast met minder USM. Kan iemand me een goede methode geven om het hek te verwijderen? Ik ben zelf nog met de clone tool bezig, maar weet niet of dat het beste zou zijn.Toff schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:34:
[...]
Beetje meer contrast kan geen kwaad, want hij is zo wel erg flets. Alleen wordt het hert snel lelijk als ik het probeer. Misschien toch iets meer dan "lichte" USM toegepast? Wel heel erg jammer van dat hek. Kon je geen lager standpunt nemen? De illusie van een hert in de vrije natuur wordt wel wreed verstoord nu. Dat "diafragma knijpen op Av" begrijp ik ook niet zo goed.
Zou ook clone tool gebruiken. Maargoed, ik zou het hele hek niet weghalen. Dan klopt de foto niet meer: de meeuw zit dan nergens opcheazers schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:14:
[...]
USM is idd meer dan verwacht. Ik zal hem nog eens verbeteren door een hoger contrast met minder USM. Kan iemand me een goede methode geven om het hek te verwijderen? Ik ben zelf nog met de clone tool bezig, maar weet niet of dat het beste zou zijn.
Verwijderd

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 13:04 ]
Verwijderd

MBP 2.4/2GB/160GB@7.2k/15.4mat :: iPod 5.5G 80Gb :: Nokia N73 ME :: Nokia N800 :: SE K800i :: iPod Nano 4Gb
Je hebt het over een andere foto. Het gaat over die van dat hert.sOid schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:25:
[...]
Zou ook clone tool gebruiken. Maargoed, ik zou het hele hek niet weghalen. Dan klopt de foto niet meer: de meeuw zit dan nergens op
Wegklonen lijkt mij eigenlijk teveel werk. Kan je de foto niet overmaken?
Oh sorry. Ja dat is inderdaad een pleuriswerk... Zou 'm gewoon lekker zo laten, vind het zelf niet storend eigenlijk.Toff schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:45:
[...]
Je hebt het over een andere foto. Het gaat over die van dat hert.
Wegklonen lijkt mij eigenlijk teveel werk. Kan je de foto niet overmaken?
toch nog redelijk snel gedaan+contrast aanpassing:sOid schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Oh sorry. Ja dat is inderdaad een pleuriswerk... Zou 'm gewoon lekker zo laten, vind het zelf niet storend eigenlijk.

Klikbaar

Ik ben van mening dat je in de nabwerking nog wel wat meer contrast mag toevoegen. Dan komt de surfer er een stuk beter uit.tabaqui schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:42:
Afgelopen zondag in Noordwijk foto's wezen schieten van Kitesurfers. 1 van de betere foto's van die dag.
...
Best netjes!cheazers schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:14:
[...]
toch nog redelijk snel gedaan+contrast aanpassing: [afbeelding]
Nu nog met een mooi schuin lettertje "Hartelijk Gefeliciteerd" erop...
Verwijderd
Dat geldt nog steedsVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:19:
[...]
De case zal nog wel even duren, omdat ik En absurd veel foto's te verwerken heb En niet al te veel tijd heb.

Maar toch heb ik weer een foto, deze keer iets heftiger bewerkt...

@ADVANCE HORRID: Mooie foto, mooie kleuren, alleen misschien net iets breder kaderen, zodat aan de rechterkant dat voorste blad er nog net opstaat.
@Ravnoss: Qua compositie vind ik je foto eigenlijk een beetje saai, een beetje recht toe recht aan. De kleuren zijn wel redelijk ijzig.
@cheazers: De photoshop van het hek is best goed gelukt, ik kan zo snel even niet echt sporen van het shoppen vinden. Het is nu best een aardige foto.
@tabaqui: Ik zou meer van je onderwerp op de foto hebben gezet, dus wat meer touw, of zelfs de vlieger (ik weet niet of dat gaat i.v.m. de hoogte). Nu hangt hij daar maar, maar je weet niet echt aan wat. Ik vind je foto niet echt de actie op dat moment uitstralen. Dat komt misschien ook doordat hij wat flets is.
Vergeef me mijn domheid, maar heb je deze foto nu echt "portrait" geschoten? Heel persoonlijk waarschijnlijk, maar ik wordt niet warm of koud van al die extra lucht.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:53:
[...]
Dat geldt nog steeds![]()
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 20:18 ]
Ik vind hem erg orgineel, inderdaad wat anders dat het voorspelbare landschapformaat. Het zorgde er in elk geval voor dat ik langer bleef kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:53:
[...]
Dat geldt nog steeds![]()
[afbeelding]
Je zou er bijna een leuke tekst boven kunnen zetten. Iets als "zo buurman, jouw gras is inderdaad groener", omdat het bijna lijkt alsof die leeuwen over een haag hangen om met elkaar te ouwehoeren.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
inderdaad, jaajhaverkamp schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:27:
[...]
Je zou er bijna een leuke tekst boven kunnen zetten. Iets als "zo buurman, jouw gras is inderdaad groener", omdat het bijna lijkt alsof die leeuwen over een haag hangen om met elkaar te ouwehoeren.
Mooi, ik vind de bewerking niet te extreem. Precies goed eigenlijk
@ADVANCE HORRID
Mooie plaat, lekkere zachte kleuren. Helaas is er niet echt veel te beleven.
@Ravnoss
Hij ziet er netjes uit. Ik vind het wel jammer dat hij een beetje van onder is genomen, ik denk dat van een beetje van boven er beter uit gezien had. Daarnaast lijkt het alsof er niks(iig op mijn beeldscherm) in het voorste glas zit. Het valt zegmaar weg op de zwarte achtergrond.
@cheazers
Ik vind t een erg donkere foto en dat past niet echt bij de foto. De kleuren in de omgeving zullen wel niet goed zijn dat je voor zwart wit hebt gekozen. Maar ik vind dat het iets te contrastrijk is en die vignetting lijkt nogal achteraf toegevoegt.. niet helemaal mijn ding
@tabaqui
Zoals al vermeld probeer volgende keer de vlieger er ook op te krijgen. Dit kan heel mooi uitpakken, alleen zie je dan op het kleine plaatje niet goed wat de kitesurfer aan het doen is. Misschien is een ander moment ook mooier, bijvoorbeeld als de kiter net begint te springen, dus de golf in tweeën splitst. Maar het blijft gewoon lastig om kitesurfers vast te leggen vanaf het strand. Daarnaast nog even over de kleuren, het ziet er beetje flets/somber uit maar daar kan je waarschijnlijk weinig aan doen. De zee is met deze tijd van het jaar niet de meest vrolijk gekleurde plek om foto's te nemen
Nu nog ff een foto van mezelf. Flink bewerkt, ik vind t zelf wel mooi. Groter formaat vind ik m zelf beter (klikbaar)

Zonder blur
Orgineel

Verwijderd
@ -?!- : De bewerking en de kleuren vind ik opzich wel lekker 'thriller' achtig, maar ik mis een beetje een onderwerp. Als er nou een of andere lugubere man daar midden in het bos staat op een foto met die bewerking, dan was het een topplaatje.

Origineel kan ik op verzoek ook wel online gooien...
edit: eerste foto verwijderd op i.v.m. topic-policy ('k zal beter leze de volgende keer
[ Voor 63% gewijzigd door tijn.online op 14-01-2008 08:49 ]
die is best lekker.-?!- schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:12:
Nu nog ff een foto van mezelf. Flink bewerkt, ik vind t zelf wel mooi. Groter formaat vind ik m zelf beter (klikbaar)
[afbeelding]
Zonder blur
Orgineel
Beetje onrustig aan de ogen, maar dat past wel een beetje bij deze plaat. Toning is ook mooi gedaan.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Vond deze zelf wel aardig...
Zie overige op: http://www.vassie.nl/test.html
[ Voor 23% gewijzigd door Vassie18 op 14-01-2008 20:23 ]
Dit topic is gesloten.
Even ter verduidelijking:
Het is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons).
Dank. Resume Party