Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 26.652 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik denk dat een iets kortere sluitertijd beter was geweest, het lijkt nu meer een wat sombere dag dan een nachtshot :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Zit al een tijdje mee te lezen hier en toch maar eens een keertje wat posten, ook al heb ik geen geweldige camera:

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z90/familiehovens/Fotos%20Bart/YosemiteElCapitan.jpg

El Capitan in Yosemite National Park. Geschoten om een uur of 8 's morgens, vandaar de mist.

Ik heb hem nog niet bewerkt, wat stellen jullie voor?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elbarto: Ik vind de foto iets "groots" in zich hebben, maar ik vind hem een beetje flets en daardoor komt voor mij dat "grootse" er wat minder uit. Misschien dat je hem iets "harder" of stoerder kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NDyDnadpD0gJAyFHeHD8fyAR/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/mX1mEFGtvOjENh4aWjifvY4h/full.jpg
Nog een fototje uit Texel, wederom het idee dat deze het beter doet in groter formaat :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
MetaFrame schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:01:Nog een fototje uit Texel, wederom het idee dat deze het beter doet in groter formaat :)
:9~ die vind ik echt mooi. Lekker ruwe bewerking erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MetaFrame schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:01:
[afbeelding]
http://tweakers.net/ext/f/mX1mEFGtvOjENh4aWjifvY4h/full.jpg
Nog een fototje uit Texel, wederom het idee dat deze het beter doet in groter formaat :)
Prettig, had alleen wel wat meer lucht willen zien :)

Passende PP inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

sOid schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:53:
[...]

Prettig, had alleen wel wat meer lucht willen zien :)

Passende PP inderdaad.
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o5mZMG5sTXHgj1ynnSoesLpT/thumb.jpg
Iets in deze richting? Deze vond ik persoonlijk weer een stukje minder krachtig/boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:49

Sharky

Skamn Dippy!

nah, de nadruk moet op het wuivende gras liggen, anders wordt hij wel erg standaard

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sharky schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:27:
nah, de nadruk moet op het wuivende gras liggen, anders wordt hij wel erg standaard
MetaFrame schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:10:
[...]

offtopic:
[afbeelding]
Iets in deze richting? Deze vond ik persoonlijk weer een stukje minder krachtig/boeiend.
Vind die toch echt beter, hoewel de zee scheef staat :P Maargoed ik ben ook luchtengeil dus dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben ;)

Heb je 'n filter gebruikt btw?

Edit: bedankt voor m'n nieuwe wallpaper :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 11-12-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee geen filter, levels aanpassen in PS met masks :) En nu je t zegt, die zee staat idd erg scheef :+

offtopic:
Je hebt n pm ;)

[ Voor 37% gewijzigd door HaterFrame op 11-12-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend heb ik de volgende foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/Edit3_r0.png

Ik vind dat de foto wel lekker wegkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag op de Zaanse Schans (ik woon er praktisch om de hoek :P)

Stond een stevige wind maar het zonnetje brak door en toen zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1RSgY3t6ooIn9MI7PxKUzgLB/full.jpg

Ik zie nu wel de tekortkomingen van mijn camera (en de lens) maar desondanks vind ik het een mooie plaat geworden.

Orgineel is uiteraard in kleur maar ik vond dit wat dramatischer overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
ik mis wel wat licht in de voorgrond, beetje jammer. Nu is alles zo vol met zwartige klodden molen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:56:
ik mis wel wat licht in de voorgrond, beetje jammer. Nu is alles zo vol met zwartige klodden molen.
Dit was ook wat ik in het echt zag.. Tegen de zon in dus. :)
Misschien wat met Photoshop e.a. opkrikken, soort van gradient maar dan ééntje die het contrast oid opkrikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:46:
Afgelopen weekend heb ik de volgende foto gemaakt:

[afbeelding]

Ik vind dat de foto wel lekker wegkijkt.
Poterverdikkie zeg! Dat is zeker een lekkere plaat... Heb je een iets groter exemplaar? Ik zou hem wel eens in het groot willen zien :) Is deze overdag of in de avond/nacht gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 06:18
Eerst even een paar meningen geven over de laatste beelden.

@ElBarto: de mist neemt nogal wat detail weg in je achtergrond, er is dan geen spannend profiel in de achtergrond die det detail weet terug te brengen, de bergflank tekent zich niet mooi af vind ik.

@MetaFrame: Mijn ogen spelen ping-pong tussen de rechter onderhoek en de linker bovenhoek. Ze vinden nergens een rustig punt waar ik eens kan pauzeren. maar toch een erg leuk beeld, en met een leuk onderwerp was het mss net dat ietsje beter geworden (de 2de plaat draagt ook mijn voorkeur)

@Imagine: hier weet ik niet echt iets over te zeggen buiten het feit dan dat ik er geen speciale voeling bij heb.

@Krusher: waarom net met tegenlicht getrokken? ik gebruik tegenlicht eigenlijk enkel en alleen om sfeer weer te geven, maar hier neem ik geen sfeer waar. Kortom leg eens uit waarom je net dit beeld gemaakt hebt.

En gelijk post ik er dan ook nog eentje. het beeld kaderd in een reeks Industrieel landschap, een loge opdracht voor mijn cursus fotografie. Laat jullie meningen maar komen

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2207/2105818158_d34ec16ca9.jpg

Op het beeld is een buizensysteem te zien gehuld in stoom. Dit beeld is genomen in de Gentse kanaalzone.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@ Soul__assasin, mooie plaat. Vooral de stoom vind ik goed bijdragen aan de sfeer. Heb wel het idee dat hij wat scheef staat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

@Soul_assasin:
Mooie plaat, mooie zwart-wit conversie ook. Lekker hard en rauw maar toch met behoud van detail, ik zou overigens sommige zwarte vlakken detail terug proberen te halen dmv een mask in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
@Krusher: hij is op mijn monitor wat aan de donkere kant. Ik ben stiekem wel benieuwd naar de kleurenvariant, aangezien ik zelf niet zeker ben of zwart-wit hier de juiste keuze is.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2273/2105781395_5545b7966c_o.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 12-12-2007 22:45 ]

Verwijderd

Soul__assasin schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:51:
Eerst even een paar meningen geven over de laatste beelden.
...

@Krusher: waarom net met tegenlicht getrokken? ik gebruik tegenlicht eigenlijk enkel en alleen om sfeer weer te geven, maar hier neem ik geen sfeer waar. Kortom leg eens uit waarom je net dit beeld gemaakt hebt....
Omdat ik de "halo" om de molen een erg mooi effect vond geven, ik heb hem inmiddels in het groot afgedrukt en ik moet zeggen dat het mij niet tegenstaat.

Anderzijds óók om m'n camera te testen, maar dat was niet het hoofddoel.
Herrick schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:40:
@Krusher: hij is op mijn monitor wat aan de donkere kant. Ik ben stiekem wel benieuwd naar de kleurenvariant, aangezien ik zelf niet zeker ben of zwart-wit hier de juiste keuze is.
...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MmQBJZJ2yaRdYWLcwb4FlMpw/full.jpg

De onbewerkte versie zoals ie uit de RAW komt via Ps3, zoals je kunt zien zijn er al amper kleuren aanwezig, de z/w versie vind ik wat mooier (lees minder rommelig) overkomen.

Puur een kwestie van smaak denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Een probeersel:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2145/2109065697_ccb7feafb7.jpg

Probeerde met deze foto de "statigheid van de brug" te tonen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:09

Smurf

Detri

Mijn aandacht werd eigenlijk meteen naar dat zwarte gat beneden getrokken. Denk dat bij hoog water de brug beter uitgekomen was.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@ Parle, dat is in Zeeland right? hoe heet dat plaatsje ook alweer, is een bekend plaatsje.. kan alleen even niet op de naam komen.

@ Herrick, zeer nette foto, alleen ik mis iets volgens mij in jouw foto.. weet niet precies wat, volgens mij klopt er iets niet aan je voorgrond, is hij wel helemaal scherp daar en daarop gefocussed?

[ Voor 44% gewijzigd door gise op 14-12-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:22
@Krusher: Ik denk dat ik em wat krapper had gecropt om de molen heen. Links een stukje en onder een stuk er af. Het riet vind ik namelijk behoorlijk afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Deze foto is ook gepubliceerd op NU.nl zie: http://www.nu.nl/news/124...Culemborg_uitgebrand.html

gaarne resizen

[ Voor 57% gewijzigd door een moderator op 17-12-2007 10:04 ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
gise schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:01:
@ Parle, dat is in Zeeland right? hoe heet dat plaatsje ook alweer, is een bekend plaatsje.. kan alleen even niet op de naam komen.
Klopt, dit is Zierikzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foto van een pimpelmees uit de tuin:

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/20071214-DSC_0005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mooie foto van die brandweerman, staat terecht op nu.nl. In een krant zou hij overigens prima passen :)

Vandaag deze wolk voorbij zien komen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWftrKgf6As2PK6s8gXdzyjg/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/9D8R892tM21M4Yf3ag6ioyk9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:55

Vis

Mooi 2xtom!

Is die met de kitlens of de VR 70-300 geschoten?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de 70-300 VR, met de kitlens moet je wel erg dichtbij komen, en dan was de vogel gevlogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier.V schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:55:
@Krusher: Ik denk dat ik em wat krapper had gecropt om de molen heen. Links een stukje en onder een stuk er af. Het riet vind ik namelijk behoorlijk afleiden.
Tnx, dat idee had ik ook, behalve het stukje links wegcroppen want dan valt net een stuk molen weg (en das zonde)

Hangt nu in een lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ook weer een probeersel van mijn kant. Gemaakt op Cypus ongeveer 3 maanden geleden. Het zijn kruiken waarin wijn werd bewaard voordat de fles zijn intrede deed op dit eiland. Nu worden ze niet meer gebruikt en hebben ze alleen nog nostalgische waarde.

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/kruik2.jpg

Aangezien het niet netjes is om feedback te vragen zonder het zelf ook te geven volgt hier een rondje over de foto's op de laatste pagina

@Imagine: Ja een lucht maar ik vind de wolkenpartij niet mooi genoeg om alleen als onderwerp te fungeren.

@krusher: mooie plaat maar als je de kleur gaat omzetten in zwart/wit dan zou ik het nog verder doorvoeren en hem een ouderwtse "look" geven.

@Soul_assasin: Mooi! leuk effect met de rook.PS: welke fotografie cursus doe jij?

@Herrick: mooi alleen zijn de kleuren wat vreemd? Heb je misschien wat meer info over de foto?

@parle85: de statigheid van de brug komt niet helemaal over, misschien als hij recht van voren is en dan symmetrisch? ik weet dat dat niet erg spannend is maar het komt de statigheid wel ten goede volgens mij

@Twinlife: mooie foto zeg, op het goede moment op de goede plek en dan ook nog een goede foto is altijd goed natuurlijk.

@2xtom: Leuk, niet veel over te zeggen eigenlijk

@Metaframe: dat is een mooi wolk zeg, erg indrukwekkend.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:46:
Ook weer een probeersel van mijn kant. Gemaakt op Cypus ongeveer 3 maanden geleden. Het zijn kruiken waarin wijn werd bewaard voordat de fles zijn intrede deed op dit eiland. Nu worden ze niet meer gebruikt en hebben ze alleen nog nostalgische waarde. ..

@krusher: mooie plaat maar als je de kleur gaat omzetten in zwart/wit dan zou ik het nog verder doorvoeren en hem een ouderwtse "look" geven.

,,,
Stevige DOF.. Heb je nog andere platen waaruit blijkt dat het kruiken zijn? Dit ziet er meer uit als een tja wat eigenlijk? Overigens zou ik het bovenkantje eraf halen tot en met het begin van de achterste kruik, en een stukje onderkant, tot aan het witte gedeelte zeg maar.

Over die ouderwetse look, wat versta je daar onder?

@MetaFrame: Prachtige plaat, zou niet misstaan als poster d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja ik heb nog wel meer kruikfoto's. Dit is er 1 die overigens ook erg abstract is en een kleine DOF heeft dus of je die leuk vind is nog maar de vraag. De lichtinval komt door de zon (duh) wat door een dak van druiventakken naar een soort binneplaats valt.

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/kruik1.jpg

Over de oude "look", zoiets als dit:

Overigens is dit in ongeveer 32 seconden gemaakt maar het gaat om het idee natuurlijk, er is niet veel om mee te werken en mijn bewerkinsskills zijn zo goed als niet aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 14-12-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Mobyrick schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:46:
Ook weer een probeersel van mijn kant. Gemaakt op Cypus ongeveer 3 maanden geleden. Het zijn kruiken waarin wijn werd bewaard voordat de fles zijn intrede deed op dit eiland. Nu worden ze niet meer gebruikt en hebben ze alleen nog nostalgische waarde.

[afbeelding]

Aangezien het niet netjes is om feedback te vragen zonder het zelf ook te geven volgt hier een rondje over de foto's op de laatste pagina

@Soul_assasin: Mooi! leuk effect met de rook.PS: welke fotografie cursus doe jij?
Het is al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik doe Fotokunst aan de Hoge school Sint lucas te gent.

Edit: een nieuwe plaat uit de industrial landscape reeks.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2177/2111938043_5f0a2e1726.jpg
door hem in mijn flicker te gooien lopen de zwarten in mijn middenplan wel enigsinds toe :s

En dan opnieuw nog enkele comments

@2xTom: mooie kleuren, mooie DOF en dus een mooie plaat.

@MetaFrame: mooie wolk, leuk beeld.

@Mobyrick: Ik wordt mss beetje soft deze comment sessie maar jouw platen hebben ook wel iets

[ Voor 22% gewijzigd door Soul__assasin op 15-12-2007 12:16 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Soul__assasin schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 10:12:
[...]
Het is al meerdere keren voorbij gekomen, maar ik doe Fotokunst aan de Hoge school Sint lucas te gent.

Edit: een nieuwe plaat uit de industrial landscape reeks.

[afbeelding]
door hem in mijn flicker te gooien lopen de zwarten in mijn middenplan wel enigsinds toe :s
Tsja, dan "flikker" je hem toch ergens anders? Ik vind een landschap @ 500 x 375 px sowieso moeilijk te beoordelen. Ik zie ook geen dichtgelopen zwarten, alleen een wat fletse foto.
Verder "doe" je misschien een cursus of opleiding (ik zou eerder "volg" schrijven, maar dat kan regiogerelateerd zijn), je "doet" nog lang geen fotokunst, imho.

edit nav de grotere (paar dagen geen tijd gehad, dus ik zet het maar hier, om een beetje in de buurt te blijven):
Foto staat ongeveer 1 graad uit het lood, gemeten aan de vertikale buitenlijn van de rechter silo, maar als ik hem "echt" recht zet, oogt het verkeerd. Een halve graad compensatie levert een imo natuurlijker beeld op. De fletse indruk blijft, ook bij de grotere. Waarschijnlijk is daar nog wel een beetje aan te doen, maar bij mij wordt het snel lelijk, mogelijk omdat 300 kB niet zo heel veel informatie bevat. Kan het zijn dat je zonder zonnekap hebt gefotografeerd?

mede door "het is al meerdere keren voorbij gekomen" etc. kwam het waarschijnlijk arroganter over dan je bedoeling was.

[ Voor 30% gewijzigd door Toff op 19-12-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Toff schreef op zondag 16 december 2007 @ 02:22:
[...]

Tsja, dan "flikker" je hem toch ergens anders? Ik vind een landschap @ 500 x 375 px sowieso moeilijk te beoordelen. Ik zie ook geen dichtgelopen zwarten, alleen een wat fletse foto.
Verder "doe" je misschien een cursus of opleiding (ik zou eerder "volg" schrijven, maar dat kan regiogerelateerd zijn), je "doet" nog lang geen fotokunst, imho.
Grumpy zo laat op de avond. Je comment is harsh dude. ik ben er me van bewust dat ik nog lang geen fotokunst zal leveren. maar zo heet de opleiding wel. Verder is de zin zeer correct te verstaan want je had hem dus door imho is het dan ook niet nodig om er zo op in te hakken.

als extratje de link naar de grotere versie.

Klik

[ Voor 8% gewijzigd door Soul__assasin op 16-12-2007 09:44 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
Hier weer een probeersel van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2282/2114176275_644b8a4d3a.jpg

Vanochtend geschoten, ik heb verschillende lenzen en afstanden moeten proberen en uiteindelijk een soort yoga-oefening moeten doen om het allemaal uitgelijnd te krijgen, de rest ging helemaal vanzelf. Het licht op zo'n koude en heldere ochtend is gewoon geweldig voor fotografie. De enige nabewerking die is toegepast is ruisonderdrukking en een cooling filter met 20% density.

@Twinlife: terecht dat die gepubliceerd is. Die brandweerman op de achtergrond zie je pas als je goed gaat kijken, het is nu net alsof de man op de voorgrond de brand helemaal alleen geblust heeft. :)

@Metaframe: mooie foto, maar ik heb zo'n voorgevoel dat je niet al te lang daarna bent gaan schuilen! ;) Ik heb altijd moeite om de belichting goed te krijgen bij zulke foto's, vertel eens wat meer over het hoe & wat als je wilt?

@soul_assassin: Op mijn monitor is hij nogal donker, ik zie bijna geen details in de achtergrond terwijl die het industriële karakter juist nog verder hadden kunnen benadrukken.

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:49
Ik heb vandaag in de tuin ook wat geprobeerd te schieten, met dit als resultaat. Vond hem wel wat hebben

(klik voor een grote versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.lcd-info.nl/tweakers/DSC_0460%5Bsmall%5D.jpg

Het enige aan nabewerking wat ik gedaan heb is het contrast wat verhoogd.
Foto is gemaakt met een Nikon D40, met standaard 18/55 objectief.

Dat ik nog beginner ben is wel te zien. De ISO stond namelijk op automatisch, en ik zie op de PC pas dat de camera er 640 van heeft gemaakt. Volgende keer even beter opletten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcusso op 16-12-2007 15:32 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 20:27

Wok

Dakloos...

@Soul_assasin: Ik vind hem niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Over de gehele linie is de foto erg flets en ik kan moeilijk bepalen waar nu de nadruk op ligt. Waarschijnlijk moet de nadruk liggen op het industrielandschap, maar het vrachtschip in de voorgrond trekt toch de aandacht naar zich toe. Je foto van het buizensysteem vind ik vele malen beter.

@Kurgan: Foto straalt een serene rust uit en de lucht komt erg mooi uit. Wel vind ik het jammer dat de takken aan de rechterkant vervagen in het bos. Ook lijkt de foto net niet recht te staan.

@S2801: Ik vind hem erg netjes! :) Minpuntje is de 'vlek' van het lampje rechtsonder.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
de comments ter harte nemen weet ik dus wat te doen, mijn middenplan wat doordrukken. Ik ga er morgen gelijk mee aan de slag

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
@ S2801: Als je er iets hard roods achter had gezet, had je er een prachtige kerstkaart van kunnen maken! :)
@ Kurgan: Die foto had ik waarschijnlijk vanaf de grond genomen, zodat de takken aan de zijkant niet in de bomenrij verdwenen. Het zonlicht en de lichte nevel achterin vind ik wel erg mooi.
@Mobyrick: Erg heftige crops. Meer zichtbaar van de kruik zou minder te raden over laten. Lichtval en DOF is wel puik, althans dat vind ik.

Ik wil ook eens een foto laten zien.
Ik heb deze afgelopen zomer gemaakt in Barcs, Hongarije. Vandaag ben ik wat met PS en Photomatix aan het spelen geweest om HDR te leren begrijpen. Aangezien ik dus in Hongarije nog niet met bracketing gewerkt heb, is deze een nep-HDR van één foto.
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/81pr3oo.jpg
Laat maar eens horen wat ik er nog meer mee kan doen of wat jullie 'te' vinden, of juist missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

M'n vriendin was zoals gewoonlijk weer de pineut.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/blog/images/20071217022453_pp.jpg

@Gurkan: Komt heel winters over, jammer dat de boom niet helemaal loskomt van de bomenrij op de achtergrond. Absoluut geen foto die niet prettig kijkt :)

@S2801: Die ISO maakt toch niet zoveel uit? Verder is het niet een heel spannende foto maar als hij iets 'kerstiger' was geweest waarschijnlijk wel.

@JWfx: beetje een centrale compositie, misschien dat hij wijder wat interessanter was geweest.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Sharky schreef op maandag 17 december 2007 @ 01:38:
@JWfx: beetje een centrale compositie, misschien dat hij wijder wat interessanter was geweest.
Je hebt gelijk, maar ik kan niet 1,2,3 ff terug. :'(
Maar ik heb er daar meer gemaakt, al had ik niet veel tijd ivm nieuwsgierige mensen en loslopende honden (!) die zaten te kijken wat ik daar deed. (Erachter staan een paar armetierige huizen en werkplaatsen)
Ik zal eens kijken of ik één van de andere foto's kan omtoveren tot iets interessants. Misschien één van de paar die ik binnen gemaakt heb.

edit: Sorry, had ik al gezegd dat jouw vriendin interessante ogen heeft! Op die plaat kun je daar wel even een tijdje in verdrinken. Althans, ze slorpen al mijn aandacht op als ik naar de foto kijk. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar zo werkt het bij mij wel! :)

[ Voor 18% gewijzigd door JWfx op 17-12-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
@ soul_assassin: het industriele effect zal in z/w misschien beter tot zijn recht komen, maar hoe is hij in kleur?

@ kurgan: wellicht was het lijnenspel van de boom beter tot zijn recht gekomen als de onderste takken boven de "boomgrens" uitstaken?, oftewel meer kikkerperspectief?

@JWfx: ik sluit me volledig bij Sharky aan, wat omgeving erbij was beter geweest.

@ Sharky: mooie lichtval, had zelf haar pony iets hoger boven de wenkbrauw gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/5236/kleinkl4.jpg

Foto van mij, zaterdag genomen in ontzettend koud weer ;) Een man (met hond die je niet ziet op deze foto), liep van een oorlogsmonument af. Het oorlogsmonument kon je beklimmen.

comments:

@Kurgan, mooie foto, zeker die mist achterin.
@S2801, Van zo'n foto kom je echt in de kerststemming, goed gelukt.
@JWfx, mooi gebouw, qua mening sluit ik me ook bij Sharky aan.
@Sharky, de ogen zijn heel goed gelukt, ze trekken bij mij meteen de aandacht. Er zitten van die leuke lichtjes in. De pony had wat hoger gemogen bij de ogen, het leidt de aandacht een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2181/2118459956_f7bac2df0a_o.jpg

Gister heb ik een redelijk aantal foto's genomen in het bos maar op deze wil ik graag commentaar. Ik wil namelijk weten hoe ik lens flare zoveel mogelijk kan voorkomen? De compositie was naar mijn mening best leuk en de flare verpest naar mijn mening het weer een beetje.

Ik knip met een s6500fd met ene hoya super hmv uv filter en zowel met als zonder filter krijg ik het niet voor elkaar om de flare te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Een flare kan niet alleen door een (slecht) filter ontstaan maar ook intern tussen de lenzen van een objectief. Het ene objectief is hier gevoeliger voor dan het andere. Blijkbaar is het objectief wat op jou s6500fd zit hier redelijk gevoelig voor. Aangezien je geen objectieven kan wisselen is het enige wat je kan doen om flares te vermijden is niet zo recht tegen de zon in fotograferen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

@Mobyrick: Erg heftige crops. Meer zichtbaar van de kruik zou minder te raden over laten. Lichtval en DOF is wel puik, althans dat vind ik.
Het zijn geen crops dus in dit geval zijn ze niet goed gekaderd :P. Verder ben ik het wel deels met je eens. Nog maar even wat commentaar vanaf mezelf.

@Soul_assasin: vind hem wel leuk alleen lijkt er op het bovenste gedeellte een waas te hangen?

@Toff: :'(

@Kurgan: Mooi! misschien een beetje donker maar wel zeer mooi

@S2801: mooi, compositie wel wat centraal en ook de achtergrond is erg aanwezig. Dit is natuurlijk niet erg maar er is niet zo veel te beleven op de achtergrond.

@JWfx: het groen van het gras is een vreemd kleurtje (bij mij).

@Sharky: over portetfotografie kan ik echt niets zeggen, haar ogen zijn wel erg mooi.

@Mariken: het verhaal maakt de foto indrukwekkend, de foto zelf niet zo heel erg. Het zwart is wel heel zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

bedankt voor de comments allemaal, eerlijkheid gebiedt mij wel te vermelden dat ik met color dodge haar ogen wat naar voren heb gebracht omdat er wat weinig contrast in zat.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Een foto vanuit Duin en Kruidberg te Santpoort Noord (zeer mooi gebied).

Het gevecht van 3 bomen in de winter op een rijtje

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/IMG_3279.jpg
clickable voor 1333x2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Een probeersel

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/12/leander_wspaanc1-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

sfeervol zeg, flitser achter de boom verstopt?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

Een eerste kerstfoto van mijn kant. Weet niet goed wat ik er van moet vinden; mij een beetje te gelig, maar met andere witbalans kreeg ik het ook niet goed, maar aan de andere kant wel lekker sfeervol.

Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/Kerst_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 20:47
Jammer van die kabels die je erachter zit hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Kabels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk dat Fire69 die 3 zwarte strepen rechtsonderin ziet als kabels, en eigenlijk zou ik ook niet weten wat het dan wel is, als het geen kabels zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kabels of andere meuk dan. :P
Verstoord de achtergrond redelijk hard.

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 18-12-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ah, dát! :D Nee, dat zijn gewoon draadjes van versieringen. Niet draadjes als in kabels, maar gewoon.. Draadjes. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, die... draadjes had je moeten weghalen, want ze versieren je foto niet :P
Verder vind ik de witbalans wel iets feestachtigs hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ja, precies. Hmm, zit wel wat in idd. Achtergrond is redelijk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mobyrick,

Leuke foto, mooie kleuren en het geeft een erg leuk effect dat alle 3 de bomen verschillend zijn. Mooi zo met die heide op de achtergrond waar de zon op schijnt ;) .

@ Wilmocs,

Knappe foto! Geeft een heel gaaf effect zo, ik weet niet precies hoe je het gedaan hebt maar het is een erg gave foto geworden! Die groenige waas over de foto voegt in mijn ogen ook zeer veel toe aan de sfeer. Mooi plaatje.

@ RBH,

Sorry, maar ik vind het niet echt wat. Erg drukke achtergrond met overbelichte stukken en het onderwerp is in mijn ogen gewoon niet interessant genoeg. Wat een erg leuk effect kan geven is van een afstandje inzoomen op de kerstbal en dan op macro stand zetten, zo krijg je een wat kleinere dof waardoor je een wazige minder drukke achtergrond krijgt.

Ook een foto van mijn kant :), commentaar zou ik erg op prijs stellen:

Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/4116/dscf6888bygijsmks1.jpg
Grote formaat: http://xs222.xs.to/xs222/07512/DSCF6888byGijsMuller.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gizlle: Ik vind hem niet zo. Compostioneel niet spannend en een rare afsneiding.

Vandaag een fotoshoot gedaan met een Rieju schakelbrommer. Vriend van me wilde graag foto's ervan. Rest van de series staat hier. (wat was het verrekte koud btw :'( )

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2084/2120984550_9a96110ddb.jpg
Gemaakt met de 70-200 f4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Redhero,

De motor springt met z'n kleuren mooi uit de grijze achtergrond! Maar waarom heb je gekozen voor zo'n lange voorgrond?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:48:
@Redhero,

De motor springt met z'n kleuren mooi uit de grijze achtergrond! Maar waarom heb je gekozen voor zo'n lange voorgrond?
Het maakt naar mijn weten de foto qua compositie aantrekkelijker. Heb hem ook nog in de variant waar aan de bovenkant veel ruimte is. Die staat op mijn website tussen de andere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hij is nogal onderbelicht en ik moet eerlijk zijn, ik vind 't nogal kitsch zo, nu heb ik persoonlijk weinig om met dergelijke figuurtjes, maar leuk om een lens op te testen, maar waarom neem je een dergelijke foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/6lwzq04.jpg
Graag hoor ik commentaar hoe ik dit kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik mijn vingers ook maar eens branden aan een testcase fotootje. :)

Afbeeldingslocatie: http://brian.morningmusume.nl/laan.jpg

Klikkerdeklik voor een fullsize, als je het orgineel wilt zien klik hier
Het harde contrast vind ik erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessica, tsja, ehm, je moet veel dichterbij, op deze afstand blijft 't een klein beestie...

not3pad, ik vind 'm mooi, sfeervol.. alleen wat klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://kruyt.org/photodump/flowers/bin/images/photos/DSC_3480.jpg

Ik vind deze op een site met een zwarte achtergrond er beter uitkomen, jammer dat GoT wit is...

[ Voor 6% gewijzigd door eth0 op 18-12-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
Zierikzee _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere toning eth0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:18:
jessica, tsja, ehm, je moet veel dichterbij, op deze afstand blijft 't een klein beestie...
thankx. ja het was ook nog moeilijk want ja eendjes zitten niet stil. :X maar bedankt voor je comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/sydney.jpg
Kinderen die met zonsondergang van een brug springen vlakbij Sydney.
1/200, f4.0, 400D, 17-85 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
Geweldig hoe hij in de lucht hangt, alleen ziet er niet echt diep uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
@ Sharky & Gizle

Flitser stond niet rechts, maar links buiten de foto ongeveer 2 meter boven de grond. Hoe ik dat precies doe zeg ik lekker niet :P

morgen ga ik verder met het idee, hoop datik er een serie uit kan halen.

Deze ook die avond gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2007/12/leander_wspaanc1-3.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door wilmocs op 19-12-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:55:
[...]

Hmm, hij is nogal onderbelicht en ik moet eerlijk zijn, ik vind 't nogal kitsch zo, nu heb ik persoonlijk weinig om met dergelijke figuurtjes, maar leuk om een lens op te testen, maar waarom neem je een dergelijke foto?
Ik vond het een leuke foto om zo rond deze kerst periode te maken, en aangezien ik ziek was zat ik dagen binnen en tja dan moet je toch wat doen he. Vandaar dat ik op dit idee was gekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:22
@ not3pad : Zeer sfeervolle foto! Goede 'urban-achtige' sfeer. :)
@ eth0 : Mooie kleuren! Leuke foto.

----

Een eigen inbreng:

Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/MuziekgebouwDoorkijkBewerkKlein.jpg

High-Res

Kritieken zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2253/2118696122_a05e76680d.jpg

Testje in mijn badkamer ... Rechts moet misschien het handvat weg, maar dit in het midden gelaten : wat is jullie commentaar ?

Groter : http://www.flickr.com/pho...ephotographer/2118696122/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Rogier.V schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:34:

Een eigen inbreng:

[afbeelding]

Kritieken zijn welkom :)
Super foto! Echt erg mooi prachtige bijpassende kleuren ook. Niets test aan (behalve dat ie misschien niet scherp en blabla is maar de foto opzich...)

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-kn.nl/IMG_6746.jpg
Een foto uit namibië waar ik het zelf niet helemaal van weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Micha hij voelt een beetje krap, ook lijkt ie niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
@Micha, ben het een beetje met littlejoannes eens. Heb je die niet in landscape met de boom wat meer naar links geplaats, en dus wat meer zicht onder de boom door aan de rechterkant? Lijkt me wat meer ruimte geven.

De boom is wel 'fotogeniek' :)

• Karel V
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

@wilmocs
De sfeer heb je geniaal te pakken net als de compositie en het moment.
Toch vind ik de foto ergens vies. Boven zijn hoofd, bij het luchtgat tussen de bomen zie ik
een in mijn ogen lelijke softvlek. Ook de kleur van de grond vind ik niet prettig.
@Rogier V
Ik vind hem sterk alleen weet ik niet waar ik kijken moet en daar zit hier het probleem (gemis aan onderwerp). De bewerking vind ik goed gekozen. Duidelijk contrast tussen inhome en buiten.
@Dieter
Testje is goed gelukt. Een duidelijk onderwerp en de kijker wordt uitgedaagd om het verhaal verder af te maken. Leuk...

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Verwijderd

Hey,
Ik ben net begonnen met dSLR en ben een beetje aan het testen/experimenteren in de tuin.
Nou vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden:
Ik weet niet hoe ik er een thumb van maak , dus ik geef maar even gewoon een link:

http://www.j-zeitzen.nl/mijnfoto/DSC_0197.JPG

• Hahn
Dieter schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:48:
[afbeelding]

Testje in mijn badkamer ... Rechts moet misschien het handvat weg, maar dit in het midden gelaten : wat is jullie commentaar ?

Groter : http://www.flickr.com/pho...ephotographer/2118696122/
Ik denk dat het leuker was geweest als ze gewoon d'r boek aan het lezen was, want nu lijkt het zo'n voorgefabriceerde situatie :)

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:40:
Hey,
Ik ben net begonnen met dSLR en ben een beetje aan het testen/experimenteren in de tuin.
Nou vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden:
Ik weet niet hoe ik er een thumb van maak , dus ik geef maar even gewoon een link:

http://www.j-zeitzen.nl/mijnfoto/DSC_0201_Crop.JPG
Euh, heb je die foto met een webcam gemaakt of zo? :?

Hij is helemaal onscherp en vol met ruis. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Haha, nee , met een d40 met een 55-200mm lens, maar heb je misschien tips hoe ik dat kan verbeteren?
sluitertijd stond op 200 en diafragma op 5.6

• Fire69
Stond je ISO misschien op 3200 of zo dan? Het ruist verschrikkelijk.

Verwijderd

Stond op auto iso , dus denk dat ie behoorlijk hoog gestaan heeft idd.
Edit: Zie net in picture project dat de iso 720 was
Ik heb nog een foto geupload die naar mijn mening wel wat beter is :
http://www.j-zeitzen.nl/mijnfoto/DSC_0197.JPG
Heb je anders tips hoe ik dit soort foto's beter kan krijgen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 15:29 ]

• Fire69
Probeer eens vanop een statief of een vaste ondergrond zo'n foto te maken.
Als het resultaat hetzelfde blijft, lijkt het me aan je lens te liggen...

Verwijderd

En met statief , aan watvoor sluitertijd denk je dan ?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Positioneer de boel zo dat je niet helemaal naar 200mm moet. Hou er rekening mee dat je niet dichter erop gaat zitten dan 1 meter ofzo. Zet je camera op A en kies een diafragma f8. Zet in de menu's de sharpening op +1. Gebruik de zelfontspanner om de camera te laten afgaan en zie vanzelf wat de sluitertijd wordt.
Tenminste, zo zou ik het aanpakken

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 20-12-2007 15:48 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Oké bedankt voor de tips, zal morgen nog eens aan de gang gaan aangezien het hier al zo'n beetje donker is.

• Stefan53xx
  • Laatst online: 02-03-2024
Even een shotje van vandaag.
Ben pas 2 maandjes bezig met een dSLR, echter maar een uurtje in de week helaas.
Wil er wel meer aandacht aan gaan besteden.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanverlind.nl/eigen_images/StraatBord_Sneeuw_tn.jpg

http://www.stefanverlind....ges/StraatBord_Sneeuw.jpg

• Wijnands
Is dat scheve met opzet?

• Stefan53xx
Ja is met opzet, ik had er daarna nog 1 geschoten met de paal recht, maar ik vond deze shot net wat leuker ogen.

• wilmocs
straatnaam bordjes, ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar ze lijden in iedergeval af. Ik denk dat het shot zonder paal een stuk intressanter is, misschien met wat bewerkings technieken eroverheen... een wir-war van bedekte takken...

• Stefan53xx
Heb er vandaag nog 1 geschoten, HDR edit.

Afbeeldingslocatie: http://www.stefanverlind.nl/eigen_images/park_thumbnail.jpg

Grotere versie

Ik krijg hier alleen de lucht niet lekker voor elkaar.

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

Infinchible

Woef!

Wat voor bewerkingen voer jij uit op je foto's DjStefan? Bij mij zijn de grote versies 1 grote pixelbrij. Dat ziet er niet echt goed uit inderdaad in de lucht van de 2e foto zie je het zelfs op de kleine versie. Mij lijkt de foto mooier als je het gewoon een foto houdt, want vooral je 2e foto heeft veel potentie denk ik. :)

Hier nog een fotootje van mij vanochtend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/81qdqj5.jpg

Beetje veel met Shadow/Highlights gewerkt, misschien iets teveel of doet het hem wel goed?

• Wijnands
Infinchible schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:02:
Wat voor bewerkingen voer jij uit op je foto's DjStefan? Bij mij zijn de grote versies 1 grote pixelbrij. Dat ziet er niet echt goed uit inderdaad in de lucht van de 2e foto zie je het zelfs op de kleine versie. Mij lijkt de foto mooier als je het gewoon een foto houdt, want vooral je 2e foto heeft veel potentie denk ik. :)
Ik denk photoshop save for web ofzo.
Beetje veel met Shadow/Highlights gewerkt, misschien iets teveel of doet het hem wel goed?
Voor mij net een tikkie teveel.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even ter verduidelijking:
Het is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons).
Dank. Resume Party