@Toff:
Bedankt voor je comment is idd een verouderd onderschrift, ben sinds kort in het bezit van de 40D
Bedankt voor je comment is idd een verouderd onderschrift, ben sinds kort in het bezit van de 40D
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 21% gewijzigd door silencedead op 23-11-2007 21:05 ]
The devil is in the details.
[ Voor 65% gewijzigd door Kurgan op 24-11-2007 21:52 ]
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
WOW, wat een stoere plaat.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:08:
[afbeelding]
HDR van mijn uitzicht, klikbaar voor groot
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
Kijk hier even:theezeefje schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:19:
[...]
WOW, wat een stoere plaat.
Is er iemand die mij in heldere taal kan uitleggen hoe je zulke foto's kan maken ?
tot nu toe nog geen duidelijke tutorials over gevonde.
(heb zelf een EOS 350d)
Heel mooi: goed symmetrisch, lekkere kleuren.jvdgeest schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 00:20:
Ik vind de onderstaande foto wel een mooie. Heb ik een tijdje geleden in Helsinki gemaakt met een Nikon D40. Graag feedback!
[afbeelding]
Naar omstandigheden vast goed gelukt en het onderwerp is natuurlijk niet slecht, maar heel bijzonder vind ik hem ook niet.Hahn schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 01:30:
Ik vind 'm heel mooi jvdgeestErg coole kleuren en die mensen op de voorgrond geeft het een grappig effect.
Zelf ben ik vandaag naar de Gameplay beurs in Utrecht geweest en daar liep aardig wat schoon rond, zo ook deze dame die voorbij kwam rijden op een karretje:
[afbeelding]
Had letterlijk 1 seconde de tijd om deze foto te maken, maar ik vind 'm best geslaagd.
Showcase-waardige foto wat mij betreft: heel serene foto, kijkt lekker weg, mooie kleuren!Kurgan schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:09:
Hubba hubba! Over de compositie van de foto valt niet veel te zeggen, maar het onderwerp is zéér goed gelukt!![]()
Hier weer eentje van mij:
[afbeelding]
Vond het wel grappig hoe die weg helemaal om die bomen heendraait. De weg komt vanuit het niets, en verdwijnt ook weer in het niets. "Leuk" detail: net buiten beeld aan de rechterkant was een spuuglelijke bouwplaats die een mooi plekkie behoorlijk aan het verpersten was.
Erg jammer van de vlekken op de voorgrond, misschien doet een crop het beter.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:15:
Net m'n nieuwe lens (AF-S 70-300 VR) even uitgetest:
[afbeelding]
De kop is goed scherp, jammer dat het lichaam dat minder is. De bokeh zou natuurlijk wel net wat minder worden met een kleiner diafragma, maar qua DOF was het wel mooier denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:30:
toevallig een valkenier tegengekomen die zn vogel(Harris Hawk)
aan het vliegen was. Ik wachtte netjes tot hij klaar was om vervolgens een plaat te nemen.
[afbeelding]
Ziet er goed uit, maar wat klein voor een dergelijk panorama. Heb je geen grotere versie online?De_Bastaard schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:15:
Eentje van mij, half jaartje terug...
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
*empty*
Verwijderd
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Ik erger me een beetje aan dat plastic bierglas. Staat net voor d'r mond en het doet goedkoop aan. Verder lekkere foto, al 's zwart/wit geprobeerd?CaVeFiSh schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:26:
Hier weer een fototje gemaakt op future clubbing in Leiden.
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 25-11-2007 22:20 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Foto is vlak over de grens in duitsland gemaaktWijnands schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:18:
[...]
Ik erger me een beetje aan dat plastic bierglas. Staat net voor d'r mond en het doet goedkoop aan. Verder lekkere foto, al 's zwart/wit geprobeerd?
@de_Bastaard: Heerlijk hollands panorama. Maar ik mis wat en ik kan 't niet goed benoemen. Iets meer contrast in het groen? Ik weet het niet zeker.
Op het kinderfeest waar ik vanmiddag was zag ik deze lading makeup op tafel:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door K.P.A.X. op 26-11-2007 12:01 ]
Nederlands is niet mijn moedertaal!
1/1000: Klopt, het was een toevallige shot...moest snel doorlopen...en na wat nabewerking vond ik hem leuk.Nolani schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:12:
Komt te donker over, ook wat 'soft'. Ik vind hem te grauw.
Die 1/1000 was echt niet nodig.
[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2007 14:19 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hier staat tekst
Hij was idd te donker en ik heb veel gepusht, waardoor natuurlijk te veel ruis. Ben voor een groot gedeelte met je eens. Het was meer van... dat je met een nabewerking en wat tools toch iets leuks eruit kan halen. Bedankt voor de kritiek. We blijven positief en we werken eraan.Orion84 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:12:
Waarom ga je NeatImage toepassen ...
...
Als ik het zo hoor is de foto in de haast gemaakt en daardoor een beetje mislukt. Een goede portie zelfkritiek zou dan ook niet misstaan, ik zou persoonlijk een haastig en daardoor mislukt shot niet hier posten?
[ Voor 61% gewijzigd door awolte op 27-11-2007 07:40 ]
Fix je tag even a.u.b. Tevreden met de E500 btw? Niet veel mensen hoor je erover maar ik vind het een super camera! Ik vind dat er meer aandag aan "besteed moet worden".awolte schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:06:
[afbeelding]
Hoi,
voor het eerst wat met zwart-wit conversie gedaan, deze kwam er het beste uit
graag jullie commentaar.
gemaakt met een Olympus E500 met standaard kitlens
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:40 ]
Verwijderd
Ik ben erg tevreden met mijn E-500 alleen ben ik zelf ook nog erg aan het oefenen.Cablekevin schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:17:
[...]
Fix je tag even a.u.b. Tevreden met de E500 btw? Niet veel mensen hoor je erover maar ik vind het een super camera! Ik vind dat er meer aandag aan "besteed moet worden".
Verwijderd
Verwijderd
Klopt heb er verder ook nog niks aan gedaan. Jouw foto vind ik veel rust uitstralen. Erg netjes.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:56:
@Silvirio: Mooi scherp, goed moment. Had nog wel wat van de rechterkant af gemogen.
Niet slecht! Tikje lolliekleurtjes, maar ik mag hem wel, lekker
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
[ Voor 81% gewijzigd door Florinsz op 30-11-2007 02:53 ]
Leuk! Maar waarom hem niet zo croppen dat hij netjes in het midden staat? In ieder geval zijn de kleuren nu al heel lekker.YellowCube schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:31:
sja, het is een foto van een schilderij dat kun je toch moeilijk je eigen werk noemen.
van mijn kant een loket:
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 30-11-2007 11:53 ]
This footer is intentionally left blank
ik vond de lichtinval aan de rechterkant wel fraai.ajhaverkamp schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:50:
[...]
Leuk! Maar waarom hem niet zo croppen dat hij netjes in het midden staat? In ieder geval zijn de kleuren nu al heel lekker.
[ Voor 32% gewijzigd door YellowCube op 30-11-2007 11:53 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 12% gewijzigd door samo op 30-11-2007 12:02 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Ik weet dan wel niks van fotografie, maar ik vind het bij dit loket juist heel leuk dat hij niet precies in het midden van de foto staat. Anders krijg je een heel abstract, symmetrisch beeld. Doordat het loket niet precies in het midden staat, ademt de plaat veel meer sfeer uit. En de lichtval is idd fraai
If you can't write, there is nothing left.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
The devil is in the details.
Idd, te veel lucht. Ik denk dat het niet de originele kleur is van de auto, aangezien de banden ook al die vage kleur vertonen (correct me if i'm wrong).Hahn schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:13:
Iets teveel lucht als je het mij vraagt en is die auto zo vies, komt het door hoe het licht invalt of is die auto gewoon zo'n rare kleur
[ Voor 24% gewijzigd door Wok op 02-12-2007 01:47 ]
Ik denk dat vooral de velgen bedoeld werden, die hebben een rare bronskleur. De kleur van de auto lijkt niet te kloppen, de kleur van de velgen bevestigd dit.Wok schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:43:
De auto was inderdaad redelijk vuil, maar die 'rare' kleur klopt wel. Denk hem iets lichter en je hebt de goede kleur te pakkenWat je op de banden ziet is modder
Ik moest helaas een stukje onverhard rijden om op de fotolocatie te komen voor het testverslag.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
I am the great Cornholio!
Die container in het rood heb ik gedaan zodat het het geheel niet "te" zwart-wit word, het breekt het geheel een beetjewilmocs schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 02:48:
inderdaad een erg geslaagde plaat, maar waarom die container ofzo in het rood?
I am the great Cornholio!
[ Voor 18% gewijzigd door UTM op 04-12-2007 19:33 ]
nice! lekker simpel, kan er niks op aanmerken.Rogier.V schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:02:
Mooie plaatVind die rode 'container' idd. leuk gedaan.
--
Nog een foto'tje van mij:
[afbeelding]
Groter
Comments zijn welkom.
This too shall pass
Hehe da's naast m'n schoolprogramist schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:20:
Crosspost vanuit [verzamel]architectuur
Graag jullie comentaar / kritiek
Thema was stad na de oorlog. Tevens is dit ook mijn eerste poging om een serie in een "layout" te maken.
Klik voor grotere versie
[afbeelding]
Erg mooi. Ik hou ook van die look ja, hoewel ik het zelf niet zo vaak toepas. Vind dat rode ding wel een afknapper overigens.MetaFrame schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:16:
Dagje strand @ texel:
[afbeelding]
http://tweakers.net/ext/f/pLrNYg4qSail9DIXnM5amKjb/full.jpg
Aangezien ik gek ben op rauwe "ouderwetse" zwart-wit fotos veel contrast gebruikt.
In het groot komt hij wat beter uit
Wel netjes. Zie je diaframga ook op 29 staan (klopt dat wel?) dus veel kleiner kan t niet. Je kan een dubbele exposure maken en vervolgens samenvoegen. Zeker met zo'n statisch ding als een kerktoren kan dat goed.w03f schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:21:
[afbeelding]
Van het weekend (Sinterklaas) een statief gekregen en vandaag eindelijk eens de kans gekregen om hetgeen te testen. Mijn probeersel was om 'linten' te creëren middels een lange sluitertijd (30), maar dat levert een wel erg (over)belichte Kerktoren op. Iemand op- en aanmerkingen?
Ik heb niet met diafragma oid gewerkt, slechts gefocust op de sluitertijd
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Jammer dat de persoon in kwestie bijna in het midden staat. Ik zou hem iets meer naar links hebben genomen zodat je nog wat zee ziet.
La Defense (zal t wel verkeerd hebben geschreven) toch? Heel erg fotogeniek gebouw en je hebt er mooi gebruik van gemaakt. Prettige foto, wel jammer van de uitgebeten wolk, leidt een beetje af:)TranceSetter schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:41:
MetaFrame - Mooie foto. Lekker zo dat zand dat hard over de grond waait. Doet het ook goed in groot formaat denk ik
w03f - Op zich een leuke foto. Ik had hem zelf wat vanaf een lager standpunt gemaakt, zodat je toch de lichtstrepen goed in beeld krijgt, maar wat minder saaie grond hebt, en ook een wat ruimer vlak boven de toren. Die is té krap.
Zelf heb ik ook nog een probeersel. Paar maanden geleden in Parijs gemaakt:
[afbeelding]
Klopt helemaal. Met de uitgebeten wolk bedoel je dat stuk bij de punt van het gebouw? Waar bijna geen detail meer inzit?sOid schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:15:
[...]
La Defense (zal t wel verkeerd hebben geschreven) toch? Heel erg fotogeniek gebouw en je hebt er mooi gebruik van gemaakt. Prettige foto, wel jammer van de uitgebeten wolk, leidt een beetje af:)
[ Voor 135% gewijzigd door sarlo op 07-12-2007 14:35 ]
ik heb wel een opmerking, foto is nogal groot?gfo schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:31:
[afbeelding]
Ik had geen statief bij de hand dus moest hem even snel met lage sluitertijd schieten.
Opmerkingen?
Juist, dieTranceSetter schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:59:
[...]
Met de uitgebeten wolk bedoel je dat stuk bij de punt van het gebouw? Waar bijna geen detail meer inzit?
[ Voor 7% gewijzigd door blinkymichiel op 08-12-2007 01:22 ]
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
Om te beginnen zou ik hem even rechtzetten (op de vertikale lijn van de grootste kraan bijvoorbeeld) en wat jij "lekker donker" vindt, oogt bij mij voornamelijk flets. Toch maar even nabewerken, wat mij betreft. Die stoomwolken aan de overkant, die mogen echt wit zijn hoor!blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:18:
Hier een fotootje van mij. Genomen vanuit een flat in Rotterdam Centrum.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan? Ik heb nog wel een beetje proberen na te bewerken, maar vond hem zo eigenlijk al wel goed. Lekker donker, mooi met de haven in de achtegrond.
Verwijderd
Heb een polarisatie filter gebruikt. Daarna nog met wat nabewerking het blauw wat verder opgeschroeft.blinkymichiel schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:18:
@Redhero: Lekkere plaat. Goed veel contrast. Heb je voor de originele foto een filter op je lens gehad of is echt alles met de nabewerking gefixed?
Hier een fotootje van mij. Genomen vanuit een flat in Rotterdam Centrum.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan? Ik heb nog wel een beetje proberen na te bewerken, maar vond hem zo eigenlijk al wel goed. Lekker donker, mooi met de haven in de achtegrond.
Leuk ideeVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:40:
[afbeelding]
Herfst fotootje. Ben (nog steeds) een beginner. Ben benieuwd naar kritische ogen...
[ Voor 40% gewijzigd door Thorin op 11-12-2007 00:08 ]
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
[ Voor 20% gewijzigd door Don Quijote op 10-12-2007 21:22 ]
Verwijderd
Ik ben een beetje bang dat mijn laptopscherm niet goed gecalibreerd is. Want ik heb wel eens vaker dat ik zelf wel nog alles kan zien, maar alle andere niet. Mischien een tip om dit op te lossen?Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:11:
je lucht is misschien wel spannender maar ik kan de onderkant echt niet meer zien, zo donker is et. Een donkere sfeer is leuk, maar echt zwart zodat het detail er uit valt is denk ik te veel van et goede.
[ Voor 19% gewijzigd door Parle85 op 11-12-2007 08:29 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
De brightness/helderheid van je scherm wat lager zetten misschien? Kan vaak met knoppen op je toetsenbord.Ravnoss schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:18:
[...]
Ik ben een beetje bang dat mijn laptopscherm niet goed gecalibreerd is. Want ik heb wel eens vaker dat ik zelf wel nog alles kan zien, maar alle andere niet. Mischien een tip om dit op te lossen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq