[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 46.305 views sinds 30-01-2008

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Yup, ik zag hem vanmorgen ook weer staan, ik mag op 12-12-2007 10:00 m'n kunstje doen.

En ja, een beetje jammer dat sommige mensen de vragen maken zonder de moeite te nemen om feedback te geven, zo zit ik niet in elkaar. Maar dat doe ik niet alleen bij beta's, ook bij gewone examenvragen waar fouten in zitten zal ik dit op het einde melden bij de feedback.

Nou ja, we zien het wel, voor nu twee weken aan de SCCM-studie :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Verwijderd

Op m'n laatste MCSE examen verknal ik het nog (voor de eerste keer) :-(
630 punten voor 70-284. 30 klote vragen waaronder veel routing groups, dns/firewall en smtp problemen.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:31
morgen op voor mn laatste examen voor mcse.. 70-291.. en ik ben er nu all in de zenuwen voor.. hoop dat ik alle dns/forwarders/routing etc in mn kop heb zitten...

* AjDuLion denkt dat ie morgen kneiterhard op zn gat gaat..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
angel00008 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:34:
morgen op voor mn laatste examen voor mcse.. 90-291.. en ik ben er nu all in de zenuwen voor.. hoop dat ik alle dns/forwarders/routing etc in mn kop heb zitten...

* blablable denkt dat ie morgen kneiterhard op zn gat gaat..
bedoel je 70-291? Zo ja waarom deze als laatste? Desiging als laatste lijkt me makkelijker...
Suc 6 igg!

• AjDuLion
blablable schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:42:
[...]

bedoel je 70-291? Zo ja waarom deze als laatste? Desiging als laatste lijkt me makkelijker...
Suc 6 igg!
lol ja sorry :X...

ik heb nu gehaald :

270 xp
271 xp support
272 xp program support
260 (vista)
290 (w2k3)

en nu dus voor de laatste zware de 291..

edit bedoel dus de mcsA |:( blijf ze door elkaar halen.

hierna neem ik denk ik wel even een break voordat ik doorga voor mcsE

[ Voor 14% gewijzigd door AjDuLion op 29-11-2007 15:48 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Eh..angel de 260 bestaat niet :+ Je bedoelt denk ik de 620 ;)

• AjDuLion
TheVMaster schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:47:
Eh..angel de 260 bestaat niet :+ Je bedoelt denk ik de 620 ;)
ik merk het alweer heb....weekend.....nodig.......:O

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Uhrm.................... angel? Moet je niet hierna nog één examen voor je MCSA bent? Of telt de 620 daar ook voor mee? Aangezien je de 270 ook al als client hebt ;)

• AjDuLion
kevlar01 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:39:
Uhrm.................... angel? Moet je niet hierna nog één examen voor je MCSA bent? Of telt de 620 daar ook voor mee? Aangezien je de 270 ook al als client hebt ;)
620 idd

Verwijderd

ik zou de self paced training kit nemen, heb ik ook gedaan, die is volgends ms ook meer op zelfstudie gericht. Ik had wel met de 1st edition 805 punten:) Er staan ook praktijkoefeningen in zoals het aanmaken van een domein en odjecten toevoegen.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:39:
Dat dacht ik ook al. Maar het staat er inderdaad gewoon bij op de MCSA-pagina.
Ik vind het wel raar... Maar goed, blijkbaar doet MS dus ook op examengebied alles om Vista te pluggen. Echt jammer, want ik vind dat de elective juist bedoeld is om je op server gebied wat breder te oriënteren. En dan is een examen Exchange, SharePoint, etc toch wel wat anders dan Vista.

• AjDuLion
Helsie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:42:
[...]

Dat dacht ik ook al. Maar het staat er inderdaad gewoon bij op de MCSA-pagina.
Ik vind het wel raar... Maar goed, blijkbaar doet MS dus ook op examengebied alles om Vista te pluggen. Echt jammer, want ik vind dat de elective juist bedoeld is om je op server gebied wat breder te oriënteren. En dan is een examen Exchange, SharePoint, etc toch wel wat anders dan Vista.
ach isa/exchange/sbs enz ga ik uiteindelijk ook nog doen dus no worries mijn werk wilde gewoon dat ik vista haalde.

• Helsie
  • Niet online
angel00008 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:58:
[...]

ach isa/exchange/sbs enz ga ik uiteindelijk ook nog doen dus no worries mijn werk wilde gewoon dat ik vista haalde.
Het was ook niet naar jou bedoeld, maar volledig richting Microsoft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 17:15
de 271 en de 272 samen zijn samen goed voor mcdst.
mcdst is een elective voor mcsa
dus angel heeft de 270,290,291 en als elective de mcdst titel

Ik geloof wel dat je tegenwoordig ipv de 270 ook de 620 mag doen maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To do list :

70-290: Managing and Maintaining a Windows Server 2003 Environment
70-291: Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure
70-293: Planning and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure Vrijdag (7 dec.)
70-294: Implementing, and Maintaining a Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure
70-270: Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional
70-620: Microsoft Windows Vista, Configuring
70-445 Als ELECTIVE Voor me latere MCDBA traject
70-298: Designing Security for a Windows Server 2003 Network

Dit zou MCSE 2003 Security moeten zijn dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:34:
morgen op voor mn laatste examen voor mcse.. 70-291[/me]
en?
op je bek gegaan? :+

of gewoon gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:35
Vandaag de 070-284 (exchange) gedaan. Viel een beetje tegen, maar toch gehaald met 700 punten.
Nu eindelijk MCSA 2003 Messaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet toch zeggen dat de 293 ook nog redelijk pittig is, maar dat komt vast omdat er VEEL overlappend van de 291 bij zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:20:
[...]

en?
op je bek gegaan? :+

of gewoon gehaald?
kuch gruwlijk op mn bek gegaan

nu nog maar ff gewoon 4 weken leren en dan voor de retake gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:11
ramonp schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:39:
Vandaag de 070-284 (exchange) gedaan. Viel een beetje tegen, maar toch gehaald met 700 punten.
Nu eindelijk MCSA 2003 Messaging :)
Wat voor vragen kreeg je voornamelijk? En sims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:35:
[...]

kuch gruwlijk op mn bek gegaan

nu nog maar ff gewoon 4 weken leren en dan voor de retake gaan..
als je de stof begrijpt zou ik gewoon de p4s gebruiken :yes:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:29:
[...]

als je de stof begrijpt zou ik gewoon de p4s gebruiken :yes:
Als je de stof begrijpt zou je de p4s niet nodig hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:37:
[...]

Als je de stof begrijpt zou je de p4s niet nodig hebben lijkt me.
valt tegen, je kunt de stof begrijpen maar de vragen kunnen best tricky gesteld zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:35
MADG0BLIN schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:04:
[...]

Wat voor vragen kreeg je voornamelijk? En sims?
Ik heb geen simulatie vragen gehad. Het waren 30 vragen en kreeg er 2 uur voor.
Er werd wat over clustering, front-end/back-end, GAL en redelijk wat over firewall settings en dns settings gevraagd.

Van de proef examens die ik gebruikt heb om te oefenen, kwam niet één vraag voor in het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Na 2 keer gezakt te zijn eindelijk de 291 gehaald..pfff.. ik is opgelucht :)
Bij alle 3 de examens dezelfde sims gehad, die kan ik inmiddels wel met de monitor uit..

alleen de 284 nog en dan is MCSA binnen. Met een beetje geluk nog voor het einde van het jaar.
Na de 291 moet de 284 toch een eitje zijn dacht ik zo?... (gevaarlijk, I know....)

M'n transcript is binnen 1 dag al bijgewerkt btw, het gaat goed bij Microsoft.

[ Voor 11% gewijzigd door Beetec op 30-11-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beetec schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:48:
alleen de 284 nog en dan is MCSA binnen. Met een beetje geluk nog voor het einde van het jaar.
Na de 291 moet de 284 toch een eitje zijn dacht ik zo?... (gevaarlijk, I know....)
Hoezo dat? Een Exchange examen is niet te vergelijken met een Windows Server examen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
MaZo schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:02:
[...]
Hoezo dat? Een Exchange examen is niet te vergelijken met een Windows Server examen. :)
Ik bedoel het meer algemeen, moeilijkheidsgraad.
De 291 wordt toch gezien als een vrij pittig examen. De 284 is een ellective die opzich goed te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 13:38
284 is zeker te doen als je er al mee werkt (maar dat geld voor veel). 285, de design variant, is al iets meer uitdaging, maar ook zeker niet al te moeilijk.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik was benieuwd hoeveel mensen al voor de 70-236 zijn geweest (Exchange 2007). Ik heb deze module gekozen als elective om mijn MCSA af te ronden. Op welke vragen kan ik rekenen in het examen? Veel powershell of theorie achtige vragen. Ik ben inmiddels in het bezit van het MS boek en heb daar ook een CD-Rom bij met vragen, iemand ervaring met deze vragen en of ze representatief zijn voor het daadwerkelijke examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand wat vertellen over welke sims er in de 293 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:20:
kan iemand wat vertellen over welke sims er in de 293 zitten?
Ik moest eea met Gruop policies doen. Bij de ene moest je zonder de policies te wijzigen alles aan de juiste OU hangen. Bij weer een andere moest ik juist de policies aanpassen zonder ze aan een andere OU te hangen. En de andere 2 sims weet ik niet meer.

Ik had ook veel (3 of 4) vragen die ik nog niet eerder kende: Een 'sleep op de juiste plaats' die in 3 delen verdeeld was, waarbij je voor elk deel uit een ander setje antwoorden moest kiezen. Ik was meer gewend dat je 1 lijstje had waar je antwoorden uit 1 andere lijst in moest slepen. (Dit was op zich makkelijker, doordat er een betere onderverdeling was van de mogelijke juiste antwoorden, vond ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat sleep verhaal is wel bekend :)
wil eigenlijk wel weten welke sims er inzitten, bij de 291 had ik 3x hetzelfde setje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Morgen ga ik de 70-649 doen.
Iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
70-270 gehaald!

Dus dat scheeld weer. Was geen een met schoonheidsprijs maar binnen is binnen. Had ook helemaal niet geleerd ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:25:
Morgen ga ik de 70-649 doen.
Iemand nog wat tips?
hmm...IIS7, Core Server, AD Federation Services, RODC. Dat zijn de zaken die ik zou bekijken, maar ja...ik heb de 649 al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:12:
[...]

hmm...IIS7, Core Server, AD Federation Services, RODC. Dat zijn de zaken die ik zou bekijken, maar ja...ik heb de 649 al :+
Je vergeet Terminal Services ... maar ja, da's nu te laat denk ik ;)

Heeft er trouwens iemand al een score-report per post gehad met de resultaten van 71-649? Ben wel benieuwd met hoeveel punten ik geslaagd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van m'n nieuwe MCP ID van Microsoft, heb ik misschien een probleem. Ik wil via de mcp member site m'n resultaten doorgeven, echter heb ik deze site nog nooit kunnen benaderen (vanwege mcp id problemen niet kunnen inloggen). Nu ben ik de print van een examen kwijt. Is dit een ramp? Ik neem aan (hoop) dat hun mijn examen resultaten toch ook registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
jij hoeft (kan) nooit examens registreren. Dat doet vue voor je. (of was het nu prometric alleen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat postings door te hebben gelezen had ik dat idee ook al. Ik zat eerst bij VUE en nu bij Prometric dus had ik twee ID's. Heb ze alleen nooit ontvangen en nu zouden ze het samenvoegen tot 1 ID. Heb inmiddels een mail ontvangen met een activatie code, maar nog steeds geen MCP ID :( Wat een gekloot. Maar goed, die mcp member site is alleen om je voortgang te zien? Krijg je het MCSE diploma automatisch toegestuurd na het behalen van je certificaten? Of moet je daar zelf ook achteraan via de member site? Heb nog nooit iets ontvangen van Microsoft behalve de MS-Press boeken toen ik begon. Dat zal dan wel de welcomes kit geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
ik weet niet of het nog is, maar op de member site vraag je de welcome kit aan, om je dus welkom te heten als MCPer (of andere certs). Dat is een handmatige actie, per certificatie, niet per examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Zo lachen hoor. @#$@#$% Prometric.
Dit is al het tweede examen deze maand wat crashte op het moment dat ik eigenlijk mijn score te zien zou krijgen. (afgelopen 2 weken)
Kan ik een paar dagen wachten voordat ik 100% zeker weet of ik de 70-649 gehaald heb.
Ik zal zeker geslaagd zijn daar de test examens zo'n beetje 1 op 1 over een komen met het echte examen. Word tijd dat microsoft op zijn minst de antwoorden eens door elkaar gaat schudden zodat diezelfde vraag de ene keer A en de andere keer B als het goede antwoord heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
paella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:28:
ik weet niet of het nog is, maar op de member site vraag je de welcome kit aan, om je dus welkom te heten als MCPer (of andere certs). Dat is een handmatige actie, per certificatie, niet per examen.
Moet je wel je MCPid hebben volgens mij anders word het inloggen zo moeilijk aangezien dat eerst aan je liveid gekoppeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
RagEnigma schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:11:
Dit is al het tweede examen deze maand wat crashte op het moment dat ik eigenlijk mijn score te zien zou krijgen. (afgelopen 2 weken)
Kan ik een paar dagen wachten voordat ik 100% zeker weet of ik de 70-649 gehaald heb.
Ik zal zeker geslaagd zijn daar de test examens zo'n beetje 1 op 1 over een komen met het echte examen. Word tijd dat microsoft op zijn minst de antwoorden eens door elkaar gaat schudden zodat diezelfde vraag de ene keer A en de andere keer B als het goede antwoord heeft :p
Zijn er van 70-649 nu al braindumps te krijgen? Jezus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:16:
[...]

Heeft er trouwens iemand al een score-report per post gehad met de resultaten van 71-649? Ben wel benieuwd met hoeveel punten ik geslaagd ben.
Yeps, heb ik enkele pagina's terug gepost. Ik was met de hakken over de sloot :) 737 punten.

Maar niet slecht aangezien ik er niets aan voorbereiding aan gedaan heb. Puur ervaring en overgebleven kennis van 2003 dus.

Niet echt verdiend dus, maar ik heb hem tenminste gehaald zonder testkings, pass4sure's en weetikveel wat voor zeik ze hier nog allemaal aanraden.
Ik vind, als je het zo al niet kan halen verdien je hem in de eerste plaats al niet. En lullen om zogezegd te controleren of je het kent, of de vraagstelling te begrijpen vind ik flauwe, laffe excuses, en zorgen voor een devaluatie van de waarde van deze certificaten. Maarja, die discussie hebben we al tig keer gehad zeker? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:32:
En lullen om zogezegd te controleren of je het kent, of de vraagstelling te begrijpen vind ik flauwe, laffe excuses, en zorgen voor een devaluatie van de waarde van deze certificaten.
dus je maakt het jezelf lastig door ze NIET te gebruiken en met veel moeite een gedevalueerd certificaat te halen, terwijl je het ook jezelf wat makkelijker kunt maken door het wel te gebruiken..... :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:16:
[...]

'k denk dat we George of Trika ff moeten mailen. Ach..zolang ik nog geen welcome kit heb denk ik dat we overigens ook wel af kunnen wachten.

Ben jij vanmiddag/vanacht nog bij de Livemeeting? Ik probeer er bij te zijn maar weet niet of ik het vanacht ga redden....het is pas om 2:00 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
paella schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:28:
Eh...op dit moment is het niet mogelijk om Welcome Kits aan te vragen (pas na 6 of 7 december kan het weer).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:30:
[...]

dus je maakt het jezelf lastig door ze NIET te gebruiken en met veel moeite een gedevalueerd certificaat te halen, terwijl je het ook jezelf wat makkelijker kunt maken door het wel te gebruiken..... :O :O
Inderdaad ja. Ik heb op mijn MCSE een jaar lang heel hard zitten studeren, nadat ik al jaren ervaring ermee had. Ik heb dus ontzettend veel moeite gedaan voor dat papiertje, waar ik dat inderdaad evengoed op een week tijd had kunnen doen, door wat vraagjes te bekijken.

Ben ik dan de dommerik? Ik vermoed van niet, want ik zal tenminste nooit door de mand vallen als papieren MCSE'er. Ga jij maar lekker door met die p4sure's, tot je het bij je werkgever of klant eens gigantisch verkloot omdat je een groot stuk elementaire basiskennis nooit hebt gezien :p

Je mag zeggen wat je wilt, maar zolang je die boeken niet volledig leert en begrijpt, zal je een aantal zaken gewoonweg nooit zien. Daar gaan die testkings je niet mee helpen.

Ik vind dat er veel te gemakkelijk mee wordt omgegaan. Het zijn godverdomme letterlijk de examenvragen. Hoe eerlijk kan dat zijn? Testen of je het wel kent? Zal wel zijn, bij elke boek zitten vragen genoeg.

Dus ja.... laat mij maar trots zijn op mijn gedevalueerde certificaten. Ik weet wat ik eraan heb overgehouden, en dat is voornamelijk een berg kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:06:
[...]

Inderdaad ja. Ik heb op mijn MCSE een jaar lang heel hard zitten studeren, nadat ik al jaren ervaring ermee had. Ik heb dus ontzettend veel moeite gedaan voor dat papiertje, waar ik dat inderdaad evengoed op een week tijd had kunnen doen, door wat vraagjes te bekijken.

Ben ik dan de dommerik? Ik vermoed van niet, want ik zal tenminste nooit door de mand vallen als papieren MCSE'er. Ga jij maar lekker door met die p4sure's, tot je het bij je werkgever of klant eens gigantisch verkloot omdat je een groot stuk elementaire basiskennis nooit hebt gezien :p

Je mag zeggen wat je wilt, maar zolang je die boeken niet volledig leert en begrijpt, zal je een aantal zaken gewoonweg nooit zien. Daar gaan die testkings je niet mee helpen.

Ik vind dat er veel te gemakkelijk mee wordt omgegaan. Het zijn godverdomme letterlijk de examenvragen. Hoe eerlijk kan dat zijn? Testen of je het wel kent? Zal wel zijn, bij elke boek zitten vragen genoeg.

Dus ja.... laat mij maar trots zijn op mijn gedevalueerde certificaten. Ik weet wat ik eraan heb overgehouden, en dat is voornamelijk een berg kennis.
Zeg ho eens even!!

Niemand beweerd hier dat je niet moet leren en/of studeren en dat je ALLEEN maar testexamens moet gebruiken om je examen te halen.
Dat maak jij er nu van!

Ik ben exacht hetzelfde als jij qua ervaring e.d. ik ben als sinds 1997 actief in de IT en vanaf 2000 ofzo als systeembeheerder bezig.
Heb heeel veel ervaring in de praktijk gehad maar nooit mn papiertje gehaald.
Ook ik heb hard gestudeerd en daarna gewoon de p4s gebruikt om te kijken of ik idd genoeg kennis heb voor het examen!
Daar is imho totaal niks mis mee.

Overigens kan je het ook als een + punt zien dat het soms exact dezelfde examen vragen zijn irl.
Want als je ze dan op p4s haalt weet je zeker dat je ze irl ook kent en de stof dus goed beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je nu erbuiten wel of niet iets doet, maakt voor mij niets uit aan de discussie.

Je krijgt LETTERLIJK dezelfde vragen. No offence hoor, maar als je daar nu echt geen enkel probleem in ziet is er toch echt wel iets mis met je waarde-opvatting.

Als je wilt weten of je het kan zijn er talloze alternatieven om dit te testen.

Ik snap gewoonweg niet dat het gebruik hiervan gewoonweg altijd zo gemakkelijk goed te praten is. Het is en blijft volkomen fout in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

lezen is ook een vak O-) O-)
ik heb alle boeken geleerd en scoorde in de p4s 700 pnt de eerste keer, maar als zekerheidje is het gewoon erg makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ben het wel met Jay-Jay eens.
Als je wilt testen pak dan een examen van een jaar oud. Of een die niet exact hetzelfde is als het examen.

Maar deze discussie wordt in elk deel meerdere keren gevoerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij maar lekker door met die p4sure's,
doe ik ook zeker wel, en wat wil je nou horen?

"Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat ben JIJ goed, BETER als wie dan ook......... "

ik zie er het nut wel van in, en ik ken de stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:29:
Of je nu erbuiten wel of niet iets doet, maakt voor mij niets uit aan de discussie.

Je krijgt LETTERLIJK dezelfde vragen. No offence hoor, maar als je daar nu echt geen enkel probleem in ziet is er toch echt wel iets mis met je waarde-opvatting.

Ik snap gewoonweg niet dat het gebruik hiervan gewoonweg altijd zo gemakkelijk goed te praten is. Het is en blijft volkomen fout in mijn ogen.
Dat maakt zeker wel iets uit aan de discussie aangezien jij hier mensen uitmaakt voor papieren MCSE'er terwijl deze mensen misschien nog wel harder hebben geleerd dan jij! |:(

Daarbij zijn er ook talloze manieren om het te testen, maar waarom zou je aan de hand van een verouderd examen je kennis gaan testen? dat slaat toch nergens op.
De examens veranderen continu en dan is het fijn om te weten dat de vlakken die je gestudeerd hebt ook daadwerkelijk naar voren komen.

Neem nou bijv. het 70-291 examen (kan ook 293 geweest zijn btw) in de leerstof kwam er bij mij nergens iets over WSUS voor.
Niet in de boeken, niet in de officiele MS training nergens!
Ook in de oude proefexamens niet.

Vervolgens heb ik de p4s gepakt en bleken er iets van 10 vragen over WSUS te gaan!
Ben blij dat ik toen die p4s heb gebruikt zodat ik wist dat ik hier nog wat aandacht aan moest gaan besteden qua leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hee, nogmaals:

Als je uit mijn redenering kan afleiden dat ik jullie allemaal papieren mcse'ers vind, en mijzelf boven jullie verhef, begrijpen jullie mij verkeerd, of druk ik mij verkeerd uit.
Mijn excuses indien dit het geval is.

Ik ga ervan uit, zoveel te meer middelen je gebruikt, zoveel te beter. Hell, er zijn examens waar ik letterlijk duizenden vragen voor gebruikt heb. Maar ik heb WEL iets tegen het gebruik van bovengenoemde examenvragen, net omwille van dat aspect. Het is letterlijk het examen zelf. Het kan er bij mij gewoon niet in dat jullie dat zelf goedpraten.

Ik heb morgen bijvoorbeeld een examen. Is het dan eerlijk als ik al eens even op voorhand de vragen EN de antwoorden kan inkijken? In mijn opzicht niet nee.

Enne: Edit voor D3NN1S hierboven: In de herziene versie van de officiële MSPress boek staat dit er bij mijn weten wel in. Inderdaad ambetant moest je die niet hebben, of erover gelezen hebben, maar dit is bij mijn weten ook het enigste examen waar dit het geval is. Een uitzondering dus, en zeker in mijn ogen geen geldig excuus om voor alle volgende examens de P4sure's te gaan goedpraten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:29:

Het mag dan wel fout zijn in jou ogen...maar er is niets mis mee om puur om te kijken of je de stof beheerst Testkings etc. te gebruiken.
Mocht daar echt een probleem mee zijn (en dat heeft Microsoft blijkbaar niet) dan zouden ze Testkings wel uit de handel halen....en nee ik heb ze ook niet gebruikt bij het behalen van m'n Windows Server 2008 papieren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:28:
[...]

Het mag dan wel fout zijn in jou ogen...maar er is niets mis mee om puur om te kijken of je de stof beheerst Testkings etc. te gebruiken.
Mocht daar echt een probleem mee zijn (en dat heeft Microsoft blijkbaar niet) dan zouden ze Testkings wel uit de handel halen....en nee ik heb ze ook niet gebruikt bij het behalen van m'n Windows Server 2008 papieren :+
En wat denk je dat Ms nu al jarenlang aan het doen is?

http://mcpmag.com/news/article.asp?EditorialsID=1022
http://blog.seattlepi.nws...osoft/archives/105855.asp
http://blog.seattlepi.nws...soft/library/testking.pdf
http://arstechnica.com/journals/microsoft.ars/2006/8/17/5013

Nuja, iedereen doet ermee wat hijzelf wilt. Ik heb gewoon mijn mening erover gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:48:

Neem nou bijv. het 70-291 examen (kan ook 293 geweest zijn btw) in de leerstof kwam er bij mij nergens iets over WSUS voor.
Niet in de boeken, niet in de officiele MS training nergens!
Ook in de oude proefexamens niet.
Dat was de 291 en daar zit je er naast....
In je MS Press boek van 291 komt wel degelijk WSUS voor net zoals Shadow Copies (volgens mij chapter 14 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Over ongeveer een uur zal er een Live Meeting plaats gaan vinden Live vanuit Seattle.
In principe kan iedereen die dat wil er aan deelnemen. Je hoeft alleen maar te luisteren, dus je hoeft niet bang te zijn dat je ineens Engels moet gaan praten :+

Overigens is er vanacht om 2:00 ook nog een sessie, maar dat zal voor velen in NL te laat zijn. Wil je je aanmelden? Klik dan op een van de volgende links om je aan te melden. Je krijgt dan een e-mail een half uur voor aanvang (over een half uur dus) en daarmee kun je gelijk de software downloaden die je nodig hebt (gratis). Als je overigens al beschikt over Live Meeting (vaak i.c.m. Office Communicator) dan hoef je geen software te downloaden.

De volgende onderwerpen worden behandelt (de sessie duurt ongeveer een uur en je hebt de gelegenheid om vragen te stellen d.m.v. je toetsenbord) :

I hope you can come to Wednesday's Live Meeting. Please tell other people, too.

Wie kunnen er deelnemen
  • Mensen die gecertificeerd zijn (NT, 2000, 2003, 2008 or MCP)
  • Niet gecertificeerd maar je werkt wel met Windows Server
  • Als je graag met Windows Server zou willen werken
Waar word over gesproken
Rob Linsky and Jim Clark, beide van het certification team (product manager and product planner) presenteren het volgende :
  • review and update on the new certifications and upgrade paths
  • update on availability of related training
  • what the exams cover
  • guidance on what you can do next (what exam/what cert, depending on where you are now)
  • We will also touch on Server and... messaging, security, virtualization, MCSA vs. MCSE vs. MCITP, MCTS vs. MCP... etc....
Registreer jezelf via een van onderstaande links
5 december 2007 16:30 (CET)
6 december 2007 02:00 (CET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dit soort dingen zijn achteraf toch nog na te luisteren/kijken? (soms moet je er even opwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jups...ze zijn ook achteraf te luisteren, maar ja..als je een paar vragen wilt stellen dan is he twel handig dat je erbij aanwezig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:23:
[...]

Dat was de 291 en daar zit je er naast....
In je MS Press boek van 291 komt wel degelijk WSUS voor net zoals Shadow Copies (volgens mij chapter 14 )
Ik gebruik tijdens mijn cursus de Microsoft Official Cource Books, en hier staat voor de 70-291 niks over WSUS in
Er is wel een compleet naslagwerk te downloaden over WSUS op de Microsoft site.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:55:
Ik ga ervan uit, zoveel te meer middelen je gebruikt, zoveel te beter. Hell, er zijn examens waar ik letterlijk duizenden vragen voor gebruikt heb. Maar ik heb WEL iets tegen het gebruik van bovengenoemde examenvragen, net omwille van dat aspect. Het is letterlijk het examen zelf. Het kan er bij mij gewoon niet in dat jullie dat zelf goedpraten.

Ik heb morgen bijvoorbeeld een examen. Is het dan eerlijk als ik al eens even op voorhand de vragen EN de antwoorden kan inkijken? In mijn opzicht niet nee.
Aan papieren mcse'ers heb je helemaal niets laten we daar eerlijk over zijn.
Als je de stof niet beheerst maar wel je examen van buiten leert moet je natuurlijk zelf weten.
Maar niet komen huilen als je baas je naar buiten dondert zodra hij er door heen geprikt heeft. (Als het goed is prikt men erbij het sollicitatieprocess gelijk doorheen)

Verder heb ik er dus totaal geen moeite mee dat men testexamens maakt met recente examenvragen. Maar ga niet lopen pochen met die 1000 punten die je gehaald hebt hierdoor.

Ik zelf bereid me zoveel mogelijk voor met relevante informatie waaronder dus recente testkings. Zo gebruiken wij bij ons op het werk wel eens testexamens van measure up en die gebruik ik bij heel veel examens gewoon liever niet ter voorbereiding omdat ik deze niet prettig vind en vaak niet duidelijk genoeg vind qua uitleg en vraagstelling.

Microsoft is zelf ook niet echt handig bezig want zij kunnen met een paar simpele aanpassingen het een stuk moeilijker maken.
Als ze de antwoorden al eens door elkaar zouden gooien word het al een stuk moeilijker. Dus niet dat de vraag over dat specifieke probleem altijd antwoord A is.
Maak voor elk examen een paar 100 vragen. (300+ ofzo)
Maak vragen die op elkaar lijken met antwoorden die op elkaar lijken maar toch net iets anders zijn.

Tevens zou het ook fijn zijn als MS zich tot de stof beperkt en niet in bijvoorbeeld een wss3.0 examen op eens vragen stelt over het instellen van multicast of unicast bij een load balancing verhaal.

Na het eten meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:23:
[...]

Aan papieren mcse'ers heb je helemaal niets laten we daar eerlijk over zijn.
Als je de stof niet beheerst maar wel je examen van buiten leert moet je natuurlijk zelf weten.
Maar niet komen huilen als je baas je naar buiten dondert zodra hij er door heen geprikt heeft. (Als het goed is prikt men erbij het sollicitatieprocess gelijk doorheen)

Verder heb ik er dus totaal geen moeite mee dat men testexamens maakt met recente examenvragen. Maar ga niet lopen pochen met die 1000 punten die je gehaald hebt hierdoor.

Ik zelf bereid me zoveel mogelijk voor met relevante informatie waaronder dus recente testkings. Zo gebruiken wij bij ons op het werk wel eens testexamens van measure up en die gebruik ik bij heel veel examens gewoon liever niet ter voorbereiding omdat ik deze niet prettig vind en vaak niet duidelijk genoeg vind qua uitleg en vraagstelling.

Microsoft is zelf ook niet echt handig bezig want zij kunnen met een paar simpele aanpassingen het een stuk moeilijker maken.
Als ze de antwoorden al eens door elkaar zouden gooien word het al een stuk moeilijker. Dus niet dat de vraag over dat specifieke probleem altijd antwoord A is.
Maak voor elk examen een paar 100 vragen. (300+ ofzo)
Maak vragen die op elkaar lijken met antwoorden die op elkaar lijken maar toch net iets anders zijn.
Eh...volgens mij zijn er voor de meest voorkomende examens wel vragenpools met meer dan 300 vragen. Ze hebben ook vaak nu al vragen waarvan in ieder geval 2 antwoorden vaak op elkaar lijken.
Tevens zou het ook fijn zijn als MS zich tot de stof beperkt en niet in bijvoorbeeld een wss3.0 examen op eens vragen stelt over het instellen van multicast of unicast bij een load balancing verhaal.

Na het eten meer :)
Ik heb vanavond (bij de Live Meeting) gehoord dat er nieuwe 'technieken' aan de examens worden toegevoegd waardoor het een stuk moeilijk is om te frauderen (lees: Testkings uit je hoofd leren).

Ergens halverwege 2008 (pin me niet vast op een datum 8)) gaan ze bij de nieuwe examens een Live Emulation (weet niet of dat de uiteindelijke naam wordt) toevoegen. Hierbij is het de bedoeling dat je een soort simulatie krijgt zoals je die in sommige examens nu al krijgt. Het enige verschil is dan dat het geen simulatie is, maar een Live omgeving in het datacenter van Microsoft waarmee je vanuit een examenlocatie verbinding maakt. Je zou het kunnen vergelijken met sommige testlabs zoals je die nu al kunt doen op de site van Microsoft.

Je bent dus eigenlijk gewoon in een live omgeving aan het laten zien wat je kunt. De resultaten daarvan tellen dan dus mee voor je eindscore. Dus eigenlijk gewoon een stukje praktijkervaring laten zien.......daarmee kun je gelijk aantonen dat je de stof goed beheerst.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 05-12-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:26:
[...]

Eh...volgens mij zijn er voor de meest voorkomende examens wel vragenpools met meer dan 300 vragen. Ze hebben ook vaak nu al vragen waarvan in ieder geval 2 antwoorden vaak op elkaar lijken.

[...]

Ik heb vanavond (bij de Live Meeting) gehoord dat er nieuwe 'technieken' aan de examens worden toegevoegd waardoor het een stuk moeilijk is om te frauderen (lees: Testkings uit je hoofd leren).

Ergens halverwege 2008 (pin me niet vast op een datum 8)) gaan ze bij de nieuwe examens een Live Emulation (weet niet of dat de uiteindelijke naam wordt) toevoegen. Hierbij is het de bedoeling dat je een soort simulatie krijgt zoals je die in sommige examens nu al krijgt. Het enige verschil is dan dat het geen simulatie is, maar een Live omgeving in het datacenter van Microsoft waarmee je vanuit een examenlocatie verbinding maakt. Je zou het kunnen vergelijken met sommige testlabs zoals je die nu al kunt doen op de site van Microsoft.
Ik zeg ook niet dat ze het niet hebben maar het duurt een paar jaar voordat er 100+ aan vragen zijn.
Ik heb de afgelopen maand 4 examens gedaan en bij al deze 4 waren er maar heel weinig vragen in de pool de enige met rond de 100 vragen was geloof ik de MCDST upgrade naar de Vista MCDST variant.

De 300+ aan vragen bij een examen is volgens mij erg zeldzaam en daar zullen waarschijnlijk ook vragen bij zitten die niet meer gebruikt worden en heel veel vragen zitten dubbel in de testkings waardoor het meer lijkt.

Tevens zijn er zeker een aantal vragen die zoals ik al voorstelde ongeveer hetzelfde zijn maar het aantal is op 1 hand te tellen binnen 1 examen.

De live emulation klinkt leuk. Ik betwijfel of het er inderdaad zo gaat uit zien omdat er op deze manier heel veel mis kan gaan bij een examen. Maar ik kan me zeer zeker wel voorstellen dat ze regelmatiger en misschien wel dagelijks de simulaties gaan veranderen. En misschien word het toch allemaal live maar dat zou ik eng vinden. Zeker omdat ik de zooi weer mag gaan installeren bij ons en ik er dan op aan word gekeken als het examen niet doet wat het moet doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou inderdaad beter gelijk CISSP van isc² zijn. Die hun pool is meer dan 12000 vragen groot.
Nuja, als je dat wilt gaan testkingen, veel plezier. Dan denk ik dat je nog rapper gewoon klaar bent door het echt te leren :)

Maarja... ijdele hoop waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:04:
Zou inderdaad beter gelijk CISSP van isc² zijn. Die hun pool is meer dan 12000 vragen groot.
Nuja, als je dat wilt gaan testkingen, veel plezier. Dan denk ik dat je nog rapper gewoon klaar bent door het echt te leren :)

Maarja... ijdele hoop waarschijnlijk.
:p
Dat is inderdaad wel weer heel erg veel. Overdrijven is een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
RagEnigma schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:10:
[...]

:p
Dat is inderdaad wel weer heel erg veel. Overdrijven is een vak.
Opzich is dat niet heel erg veel als je weet dat het examen uit iets van 300 vragen bestaat en 10 verschillende domeinen (onderdelen) betreft ;)
Eigenlijk zijn het dus 10 vragen pools van 1200 :P en 1200 zou MS ook es moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:49:
[...]

De live emulation klinkt leuk. Ik betwijfel of het er inderdaad zo gaat uit zien omdat er op deze manier heel veel mis kan gaan bij een examen. Maar ik kan me zeer zeker wel voorstellen dat ze regelmatiger en misschien wel dagelijks de simulaties gaan veranderen. En misschien word het toch allemaal live maar dat zou ik eng vinden. Zeker omdat ik de zooi weer mag gaan installeren bij ons en ik er dan op aan word gekeken als het examen niet doet wat het moet doen :p
Ehh...wat snap je niet aan Live emulation en dat het er uit gaat zien zoals ik schetste? Ik bedoel...ik heb het ook maar uit eerste hand (dus van de mensen die de examens verzinnen en bedenken).

Je hoeft de 'zooi' niet te installeren. Hoe wil je de sessies dan gaan recorden/monitoren als jij gewoon even een zooi installeert? Volgens mij is het principe zoals Jim en Rob vanmiddag schetsten helemaal zo gek nog niet. Je wordt vanuit je examen automatisch aangelogd op een virtuele omgeving bij MS zelf....klinkt wel stoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Een vraag:

Ik wil beginnen met een mcsa certificaat te behalen. Nu heb ik de MSpress 70-290 tot mijn beschikking en een cbt nuggets 70-290 uitleg video. Ik vraag me nu af... Heb ik voldoende als ik alleen de nuggets video bekijk en daarnaast testexames maak? Ik heb de indruk dat het boek veel meer en uitgebreider is dan de nuggets video. Heeft iemand het alleen op de "nuggets en testexames" manier gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zoals wel vaker in dit topic genoemd: ervaring hebben of opdoen met het dagelijks beheer is heel belangrijk en maakt het allemaal 10x makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ja, ik werk in de ICT als beheer/helpdesk. Heb toegang tot een windows 2003 netwerk. En thuis heb ik ook een vmware netwerk met alle nodige software tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
D3NN1S schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:19:
[...]

Opzich is dat niet heel erg veel als je weet dat het examen uit iets van 300 vragen bestaat en 10 verschillende domeinen (onderdelen) betreft ;)
Eigenlijk zijn het dus 10 vragen pools van 1200 :P en 1200 zou MS ook es moeten doen :)
Ok dat wist ik niet.
en deze opzet lijkt mij absoluut niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
TheVMaster schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:05:
[...]

Ehh...wat snap je niet aan Live emulation en dat het er uit gaat zien zoals ik schetste? Ik bedoel...ik heb het ook maar uit eerste hand (dus van de mensen die de examens verzinnen en bedenken).

Je hoeft de 'zooi' niet te installeren. Hoe wil je de sessies dan gaan recorden/monitoren als jij gewoon even een zooi installeert? Volgens mij is het principe zoals Jim en Rob vanmiddag schetsten helemaal zo gek nog niet. Je wordt vanuit je examen automatisch aangelogd op een virtuele omgeving bij MS zelf....klinkt wel stoer :)
Ik snap live emulation zeker. Ik denk dus dat het niet een live emulation gaat worden maar dat ze uiteindelijk de emulaties vaker gaan aanpassen.

Maar er zal zeker iets geinstalleerd moeten worden. Want je komt niet vanzelf op een live emulation terecht. De applicatie van prometric moet geupdate worden. (gaat bijna automagisch als je de eerst install goed hebt gedaan). Je internetlijn zal ook continue up moeten zijn en over voldoende bandbreedte moeten beschikken. Er moeten meer poorten in de firewall open gezet worden. Omdat je naar buiten gaat kan er een man in the middle attack plaats vinden. De prometric software die bij bij het testing centrum staat moet weer gaan praten met de microsoft server over het resultaat van de vraag ook dit kan weer fout gaan. Servers van MS moeten ook altijd up zijn en mogen niet happeren.
Ik voorzie wat struikelblokjes om dit vlekkeloos te laten lopen onder alle omstandigheden.

Hoe gaat het nu.
Er is een progje wat dagelijks runt of handmatig opgestart kan worden. Deze haalt alles op voor de komende dag of de komende 9 dagen. Mocht de server het examen nog niet hebben of mocht deze veranderd zijn is dit het moment dat het examen opgehaald worden. (ja het examen staat local)(nee deze zijn zwaar geencrypted en volgens mij ook voorzien van watermerken)
Tijdens dit process worden ook de scores die bekend zijn doorgestuurd naar prometric plus logs ed.

Op dit moment is er dus helemaal niets live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RagEnigma schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:39:
[...]

Ik snap live emulation zeker. Ik denk dus dat het niet een live emulation gaat worden maar dat ze uiteindelijk de emulaties vaker gaan aanpassen.

[..]

Op dit moment is er dus helemaal niets live.
Ik weet het niet. Wat jij stelt zou idd een probleen kunnen zijn. Ze hebben aangekondigt dat ze het gaan doen, maar ja..ze kondigen natuurlijk wel meer aan. Op zich vind ik het principe wel beter dan die stomme simulaties waarbinnen alleen die functies actief zijn die je nodig hebt. Zo kun je zowat niets fout doen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
TheVMaster schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:56:
[...]

Ik weet het niet. Wat jij stelt zou idd een probleen kunnen zijn. Ze hebben aangekondigt dat ze het gaan doen, maar ja..ze kondigen natuurlijk wel meer aan. Op zich vind ik het principe wel beter dan die stomme simulaties waarbinnen alleen die functies actief zijn die je nodig hebt. Zo kun je zowat niets fout doen natuurlijk...
Tja aankondigingen :)

Het voordeel van die stomme simulaties is wel dat je niet bij een DNS vraag alle DHCP functies kan gaan bekijken om zodoende andere vragen op te kunnen lossen.

Hoe meer goede simulaties hoe beter natuurlijk voor het niveau van het examen. Nadeel is wel dat het examen langer duurt :p Met die multiple choice vragen ben ik nooit meer dan 60 minuten bezig en dan heb ik het er nog niet eens over hoe lang je er over doet als je de vragen uit je hoofd kent.
Het record is bij ons iemand die bijna elk examen in 3 tot 5 min doet. Die doet zeg maar aan het betere stampwerk. Hopelijk kent hij de materie verder ook want anders valt hij nog wel een keer door de mand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
RagEnigma schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:11:
Ik sta op passed :)
Geen idee wat mijn score is maar ik heb hem.
Nu wachten totdat de 70-647 uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Heeft iemand een recent oefen examen van 70-284 voor mij?
halverwege dit jaar begonnen met mcsa, maar ga het nu maar weer es oppakken om de laatste 2 examens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagEnigma
http://www.sadikhov.com/forum/index.php?showforum=44 probeer dit forum eens hier staat heel veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgenochtend om 9.30 bij Computrain de 70-293 doen, komt wel goed denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Is het bij jullie ook zo lastig om een examen geboekt te krijgen? Ik train bij New Horizons maar het schijnt nogal druk te zijn. Ik wil toch graag mijn laatste 2 examens nog voor 1 januari halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:10
Zo, vandaag de 70-290 gehaald met 928 punten.
Heb nu de volgende examens gehaald:

70-215 :)
70-290 :)
70-284 :)

Nog te doen:

70-291 d:)b

Deze moet ik zien te halen voor 1 januari 2008. Dan staat er een mooie loonsverhoging in het verschiet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To do list :

70-290: Managing and Maintaining a Windows Server 2003 Environment
70-291: Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure
70-293: Planning and Maintaining a Windows Server 2003 Network Infrastructure
70-294: Implementing, and Maintaining a Windows Server 2003 Active Directory Infrastructure
70-270: Configuring, and Administering Microsoft Windows XP Professional
70-620: Microsoft Windows Vista, Configuring
70-445 Als ELECTIVE Voor me latere MCDBA traject
70-298: Designing Security for a Windows Server 2003 Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geslaagd dus voor de 293 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de to-do list 70-431 Microsoft SQL Server 2005. Het wordt m'n eerste certificering :) Plan is om in januari te beginnen en dan ergens in maart klaar te zijn. Is dat een realistische inschatting? Heb kennis van MySQL, en kom wel weg met eenvoudigere queries, maar heb 't mezelf een aangeleerd: ik weet dus alleen wat ik tot nu toe nodig gehad heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in januari ga ik maar weer eens verder met de 294 op het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Hoe is hij te doen in vergelijking met de 291? ik ga over een maandje voor de 293.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xylonite schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:54:

Hoe is hij te doen in vergelijking met de 291? ik ga over een maandje voor de 293.
293 is best wel makkie....

zit alleen een fout in sims, je kan rechten uitdelen op de root CA (normaal doe je dat met rechtermuissie, in de sim moet je het via AD users en computers doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Het lijkt wel vaker of Microsoft je het op de omslachtige manier wil laten doen
Waar gaan ze een beetje op in allemaal op het examen, veel hetzelfde als de 291 of meer de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel herhaling DNS en Networking essentials (WAP, Static/DHCP etc.)

ik vond de 293 een beetje combo van 90 en 91 met als aanvulling certificates en clustering....

met name GPO's wordt veel besproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg lekker btw, want heb me personal goals gehaald voor dit jaar......

eind sept begonnen en nu 290,291 en 293 binnen....

effe chill tot januari nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:33:
Wel erg lekker btw, want heb me personal goals gehaald voor dit jaar......

eind sept begonnen en nu 290,291 en 293 binnen....

effe chill tot januari nu :D
Chill? Juist nu moet je doorgaan! Nu zit alles nog vers in je hoofd, vlug met die 294 aan de gang kerel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee joh, met kerst en O&N effe nietsen en dan na het eerste weekend in Januari weer aan de slag :)

AD is zoiezo een ander hoofdstuk dus dat kan wel iets later......

eerste 3 hebben redelijk wat verband met elkaar dus die wilde ik hoe dan ook dit jaar nog af hebben....

EDIT: en ik begin wel rustig aan met lezen in me kerstvakantie, het heeft alleen dan even geen prio, zoiezo CCNP effe doen in Januari (cursus vanuit baas enzo :) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
"effe" CCNP doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
MADG0BLIN schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:29:
Is het bij jullie ook zo lastig om een examen geboekt te krijgen? Ik train bij New Horizons maar het schijnt nogal druk te zijn. Ik wil toch graag mijn laatste 2 examens nog voor 1 januari halen. :)
Klopt. Daar heb ik ook de balen van.

Ik heb eind november examen proberen aan te vragen voor 70-298. Dan was ik dit jaar nog MCSA en in het nieuwe jaar nog 1 examen verwijderd (70-299) van MCSE Heel december is vol vertelde het opleidings instituut. Daar komt nog bij dat Azlan niet meer bestaat (nu global knowledge). Examen daar doen is hopeloos. Mijn hoop is nu gevestigd op 7 januari bij New Horizons in Zwolle. Ze zijn voor me bezig.

Ik vraag me af waarom het nu zo druk is opeens aan het einde van het jaar. Is dat omdat er:
1. Verplichtingen aan je baas dat je dit jaar nog een examen af moet hebben.
2. Er mensen zijn die denken dat vanaf 1 januari 2008 een aantal examens verlopen (wat niet zo is)
3. Iedereen opeens examen aan het doen is voor Windows Server 2008.
4. Iets anders.

Bij mij is het duidelijk iets anders. Ik lig gewoon op schema om mijn examen te doen. Vorige examen was begin oktober. Dan had ik met kerst en oud/nieuw niets te doen en half januari verder voor de laatste. Nu heb ik met kerst/oud en nieuw nog steeds lekker niets te doen, de stof ken ik nu wel, en ga vanaf 2 januari herhalen om op de 7e examen te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week begin ik met MCSA en als alles loopt zoals gepland dan ben ik in Juli 2008 MSCA gecertificeerd. Ik ga beginnen met 70-620 en 70-290, 70-291 en 70-431 zullen daarna volgen.

Heeft iemand van jullie ervaring met het Miles traject? Ik heb de topics terug gelezen en ik geloof dat de meeste vooral zelfstudie doen. Ik kreeg dit traject aangeboden van mijn werkgever, daar heb ik geluk mee :)

Ik hoop dat ik een beetje vlot in het ritme zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohww..ik heb net even m'n System Center Configuration Manager (beta) examen gerescheduled. hehe 'k had toch een beetje te weinig tijd om me goed voor te kunnen bereiden. Heb hem nog 5 dagen in de toekomst kunnen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Zijn er al mensen die via Prometric een examen hebben gedaan?

Ik vrijdag 30 november een examen gedaan bij Idee ICT in Assen.
Ik heb dat examen gehaald, dat was tevens m'n laaste examen voor m'n MCSE.
Natuurlijk hardstikke blij, tis alleen jammer dat de score nog steeds niet is bijgeschreven op m'n transcript op m'n mcp pagina.
Er staat daar een melding bij dat ze problemen hebben met het doorkrijgen van examen scores, dat dat wel 10 werkdagen kan duren.
Maar goed, ik wil toch graag dat examen erbij krijgen.

Iemand hier ervaring mee?

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als dat er staat wat moet je dan nog weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

paella schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:49:
Als dat er staat wat moet je dan nog weten?
Moet ik dan nu nog een week gaan wachten voordat ik de regional office moet gaan bellen?
Of zijn er mensen die het examen na 3 dagen al hebben bijgeschreven op hun pagina.
Dan kan ik nu al gaan bellen.

Noobmeter WoT: Froekie

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.