Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:55:
Ik ga ervan uit, zoveel te meer middelen je gebruikt, zoveel te beter. Hell, er zijn examens waar ik letterlijk duizenden vragen voor gebruikt heb. Maar ik heb WEL iets tegen het gebruik van bovengenoemde examenvragen, net omwille van dat aspect. Het is letterlijk het examen zelf. Het kan er bij mij gewoon niet in dat jullie dat zelf goedpraten.
Ik heb morgen bijvoorbeeld een examen. Is het dan eerlijk als ik al eens even op voorhand de vragen EN de antwoorden kan inkijken? In mijn opzicht niet nee.
Aan papieren mcse'ers heb je helemaal niets laten we daar eerlijk over zijn.
Als je de stof niet beheerst maar wel je examen van buiten leert moet je natuurlijk zelf weten.
Maar niet komen huilen als je baas je naar buiten dondert zodra hij er door heen geprikt heeft. (Als het goed is prikt men erbij het sollicitatieprocess gelijk doorheen)
Verder heb ik er dus totaal geen moeite mee dat men testexamens maakt met recente examenvragen. Maar ga niet lopen pochen met die 1000 punten die je gehaald hebt hierdoor.
Ik zelf bereid me zoveel mogelijk voor met relevante informatie waaronder dus recente testkings. Zo gebruiken wij bij ons op het werk wel eens testexamens van measure up en die gebruik ik bij heel veel examens gewoon liever niet ter voorbereiding omdat ik deze niet prettig vind en vaak niet duidelijk genoeg vind qua uitleg en vraagstelling.
Microsoft is zelf ook niet echt handig bezig want zij kunnen met een paar simpele aanpassingen het een stuk moeilijker maken.
Als ze de antwoorden al eens door elkaar zouden gooien word het al een stuk moeilijker. Dus niet dat de vraag over dat specifieke probleem altijd antwoord A is.
Maak voor elk examen een paar 100 vragen. (300+ ofzo)
Maak vragen die op elkaar lijken met antwoorden die op elkaar lijken maar toch net iets anders zijn.
Tevens zou het ook fijn zijn als MS zich tot de stof beperkt en niet in bijvoorbeeld een wss3.0 examen op eens vragen stelt over het instellen van multicast of unicast bij een load balancing verhaal.
Na het eten meer