[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.852 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:29:

.. Maar stel dat deze update binnenkort komt. Is het dan waarschijnlijk dat er daarna en voor de zomervakantie nog een MacBook Pro komt met HD-DVD speler of Blu-Ray speler? (Of misschien wel een helemaal nieuwe MacBook?)

Een andere vraag is: Krijg ik ook korting als ik nog op een middelbare school zit? (HAVO 5)

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)
ongeveer om de 186 dagen vindt er een update plaats, zie http://buyersguide.macrumors.com/
dus voor de zomer vakantie misschien nog een (?)

korting kan je nog niet krijgen met havo, pas op de hogeschool of universiteit. lees: Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial
maar wat je wel kan doen is om een select member te nemen (http://developer.apple.com/products/select.html), kost 500 euri, maar dan heb je wel 20 % korting wat al besparend is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je 18 bent kan je gewoon korting krijgen, gelijk welke onderwijsinstelling je zit volgens mij. Al is dat dan "slechts" 6 procent. Los van die ADC dus.

Als je je netsnoer laat zitten dan laad die volgens mij zelfs niet eens meer op? Dus dan gaat je batterij op non-actief en je laptop gewoon rechtstreeks op netspanning volgens mij? Want als ik hem laat zitten wordt het lichtje groen, maar zie ik de batterij wel een klein beetje verminderen met coconut battery (tot 99 procent ofzo). Als je de stekker laat zitten lopen de laad-cycles niet op denk ik, dus kan het toch niet echt schadelijk zijn ook niet?

Blu-Ray zal niet eerst in een MBP komen voor hij in een Mac Pro verschenen is, lijkt me.

offtopic:
Wat is dat toch altijd met die updates? Sommige mensen zien een MBP als een investeringsgoed volgens mij? Ja, als er een update komt zal je toestel in waarde dalen. Maar dat zal het zonder updates ook, het is een gebruikersgoed. Als je nu bereid bent x euro voor x Ghz te geven, waarom zou dat dan morgen anders zijn als er dan een update aankomt? Die 0,5 seconde dat je Photoshop sneller zal opstarten zal je heus niet merken. En als je die dan toch wil, koop dan een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
Tofu schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:46:
offtopic:
Wat is dat toch altijd met die updates? Sommige mensen zien een MBP als een investeringsgoed volgens mij? Ja, als er een update komt zal je toestel in waarde dalen. Maar dat zal het zonder updates ook, het is een gebruikersgoed. Als je nu bereid bent x euro voor x Ghz te geven, waarom zou dat dan morgen anders zijn als er dan een update aankomt? Die 0,5 seconde dat je Photoshop sneller zal opstarten zal je heus niet merken. En als je die dan toch wil, koop dan een desktop.
Nouja, ik snap best dat als mensen een MBP niet direct nodig hebben, maar wel graag willen, dat ze zich dan afvragen of ze nog even moeten wachten.
Maar om al vooruit te denken over de update van de komende update gaat inderdaad wel erg ver!

Ik heb de mijne gekocht zodra de SR's er waren (toeval, kwam zo uit), en heb er sindsdien iedere dag plezier van. Dat er straks modellen met nieuwe cpu's komen, och.. deze is nog steeds bloedsnel!! (en ik heb standaard de Activity Monitor open met als dockicon de cpu-usage, die is bijna nooit @ 100%!)

Ik geniet gewoon van mijn MBP! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Update of geen update ik zal morgen vroeg mijn bestelling plaatsen. Volgens Arn van macrumors moet het vandaag of komende dinsdag gaan gebeuren. Volgende week ga ik niet halen, ben het wachten zat! Stevie, hope ur listening and give us some new macbook pro's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Komende dinsdag is trouwens in de VS super-dinsdag. Dan zijn er verkiezingen enzo, als er 1 dag is dat Apple GEEN nieuwe producten gaat aankondigen is het die dag wel. Maakt niet uit met wat je komt, je eindigt toch op pagina 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
ecteinascidin schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:
Komende dinsdag is trouwens in de VS super-dinsdag. Dan zijn er verkiezingen enzo, als er 1 dag is dat Apple GEEN nieuwe producten gaat aankondigen is het die dag wel. Maakt niet uit met wat je komt, je eindigt toch op pagina 20.
U gotta point there :) Nou dan maar vandaag eh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 17:14

Puck

W32.Deadcode.A

Of toch pas in maart? Nogmaals een quote van Macrumors.com
CrunchGear pinpoints March 17th as the date for the release of next generation MacBook Pros alongside a price drop of the high end model, which currently runs $2799.

They also claim the overall design will remain the same but with the expected inclusion of multi-touch.

CrunchGear has had some rumor hits in the recent past, but their timeframes have not been accurate. Their date also conflicts with recent whispers that expected MacBook Pro updates in the next two weeks.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 16:48

basvdijk1647

aka Osiris

Ik wacht ook al een tijdje op een upgrade. Zodra Apple de MBP van een upgrade voorziet ga ik er ook een bestellen. Verder eens kijken waar ik 4GB ram ga bestellen.

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Jongens, even een vraagje...

Mijn standaard garantie van een half jaar is over een paar weken voorbij, en ik nu dat ik een groepje dode pixels heb. Ik kan niet zeggen hoeveel precies, het is net een klein stofje/haartje onder het beeldscherm. Kan hij hiervoor nog onder die jaarlijkse garantie gerepareerd worden?

Thanks! :*)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd proberen StromBringer maar ik denk dat Apple dat wel oplost voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Stormbringer schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:15:
een groepje dode pixels heb. Ik kan niet zeggen hoeveel precies, het is net een klein stofje/haartje onder het beeldscherm.
Das naar, ik heb verschillende laptops gezien maar nog nooit een met dode pixels :S je zou zeggen dat dat tegenwoordig niet meer hoeft te gebeuren...Ik zou me der toch de pest in hebben als ik nieuwe MBP met dode pixel krijg...

[ Voor 17% gewijzigd door basvdijk1647 op 29-01-2008 14:20 ]

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / arduino-lessen.nl / blender-lessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
basvdijk1647 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Das naar, ik heb verschillende laptops gezien maar nog nooit een met dode pixels :S je zou zeggen dat dat tegenwoordig niet meer hoeft te gebeuren...Ik zou me der toch de pest in hebben als ik nieuwe MBP met dode pixel krijg...
Dode pixels zijn inherent aan het productieproces van een TFT. ergo, het kan nog altijd voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41
basvdijk1647 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:18:
[...]

Waarschijnlijk is het ook stof in je scherm. Maatje van me had dat ook, en dat valt gewoon onder de garrantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

ik was als de dood dat ik dode pixels zou hebben in mijn Samsung 24" gelukkig niet aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 16:58
Apple is keihard met dode pixels. Je moet er 7 hebben anders heb je pech. Ik had 2 maanden terug ook een dode (zwarte) pixel opgelopen en ze keken me toch raar aan alsof ik niet moest zeuren voor 1 pixel, want dat is heel normaal.

Op de apple site zelf staat ook dat als ze vanaf de 'fabriek' alle schermen zouden selecteren zodat alles 100% is, de kost prijs omhoog zal gaan. Dit terwijl dat Philips, sony etc een zero tolerance garantie hebben. Arrogantie van apple dus.

Europese norm zijn er echter 3, dus heb je er 3 dan heb je wettelijk recht op een reparatie. Hopelijk kan je uit mijn verhaal wat minutie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch even langs de MM gelopen vandaag ivm de actie dat je geen BTW hoeft te betalen (scheelt toch bijna 20%), kon de macbookpro gewoon niet laten staan :D

zijn er toevallig nog meer mensen hier die bezig zijn met muziek (productie)? deze nieuwe hobby waar ik serieus mee aan de slag wil is een van de redenen dat ik 'm gekocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:18:
kon de macbookpro gewoon niet laten staan :D
en? dode pixels? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag hem altijd zonder dat ze er naar mogen vragen terug brengen binnen 14 dagen toch? Dus wanneer je een dode pixel hebt bij aankoop breng je hem toch gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
DaannO schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:18:
[...]

Ik heb precies het zelfde ook de zelfde plek alleen andere hoek :S Kost 160 euro voor de onderkap + 70 euro om het om te zetten. Totaal 250 ongeveer :S
DaannO, kan je me vertellen welke winkel? Als ik bij de stores vraag dan zijn het vaak drievoudige bedragen dan wat jij hebt en dat maakt het een stuk interessanter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
F r a n k D schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:00:
[...]

DaannO, kan je me vertellen welke winkel? Als ik bij de stores vraag dan zijn het vaak drievoudige bedragen dan wat jij hebt en dat maakt het een stuk interessanter >:)
Apple store CS Amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
F r a n k D schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:16:
Apple is keihard met dode pixels. Je moet er 7 hebben anders heb je pech. Ik had 2 maanden terug ook een dode (zwarte) pixel opgelopen en ze keken me toch raar aan alsof ik niet moest zeuren voor 1 pixel, want dat is heel normaal.

Op de apple site zelf staat ook dat als ze vanaf de 'fabriek' alle schermen zouden selecteren zodat alles 100% is, de kost prijs omhoog zal gaan. Dit terwijl dat Philips, sony etc een zero tolerance garantie hebben. Arrogantie van apple dus.

Europese norm zijn er echter 3, dus heb je er 3 dan heb je wettelijk recht op een reparatie. Hopelijk kan je uit mijn verhaal wat minutie halen.
Ah, bedankt! Ik dacht dat je er 5 moest hebben, maar drie heb ik zeker! Volgens mij is het geen haartje, want ik krijg er geen beweging in. Bovendien zit hij daar al bijna twee maand.

Weet iemand trouwens hoe dat reparatie-proces gaat? Moet ik hem opsturen, of kan ik hem bij de Media Markt afgeven? En hoe lang duurt dat (heb de laptop voor mijn studie elke dag nodig eigenlijk, en ik heb geen desktop... ;() ?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
Stormbringer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:37:
[...]
Ah, bedankt! Ik dacht dat je er 5 moest hebben, maar drie heb ik zeker! Volgens mij is het geen haartje, want ik krijg er geen beweging in. Bovendien zit hij daar al bijna twee maand.

Weet iemand trouwens hoe dat reparatie-proces gaat? Moet ik hem opsturen, of kan ik hem bij de Media Markt afgeven? En hoe lang duurt dat (heb de laptop voor mijn studie elke dag nodig eigenlijk, en ik heb geen desktop... ;() ?
Je kan naast de mediamarkt ook normale apple stores proberen, misschien bij amsterdam cs, thanks DaannO ;) En met planning kan je het beste doen in een schoolvakantie waar je hem minder of niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
F r a n k D schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:47:
[...]

Je kan naast de mediamarkt ook normale apple stores proberen, misschien bij amsterdam cs, thanks DaannO ;) En met planning kan je het beste doen in een schoolvakantie waar je hem minder of niet nodig hebt.
Ik ga er eerst naar toe en het onderdeel laten betalen en bestellen en vervolgens als het er is pas langs brengen. Anders duurt het te lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
Ik ben van plan om vandaag of morgen een Macbook Pro te bestellen via de online apple store met surfspot.nl studenten korting.

Het wordt waarschijnlijk de 15", 2.2ghz, 2gb ram, 120gb. Nu krijg ik de gratis optie voor breedbeeldscherm met glanzende(glossy) toplaag. Vinden jullie dit aan te raden?

Ik heb zelf al op internet gezocht naar discussies hier over. Veel mensen die voor een glossy hebben gekozen zijn er erg tevreden mee. De voor- en nadelen van het glossy scherm die ik tegengekomen zijn.

Voordelen:
Scherper beeld.
Diepere kleuren, zwart = zwart.

Nadelen:
Reflectie, dit schijnt erg mee te vallen bij het MBP scherm.
Kleurechtheid komt bij het matte scherm meer overeen met de werkelijkheid.
Lastiger schoon te maken.

Ik ga de MBP gebruiken voor grafisch ontwerp (vooral web maar ook wat druk), videobewerking (FCP, aftereffects) en voor de rest ook nog voor allerdaags gebruik zoals surfen, tekstverwerking etc.

Iemand ervaring met het MBP glossy scherm of misschien wel beide schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door SICK op 30-01-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Degene die je wijs gemaakt heeft dat glossy schermen lastiger schoon te maken zijn mag je alvast afschieten.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvdijk1647

basvdijk1647

aka Osiris

Ik heb ze in de macshop vergeleken (ivm met aanschaf MBP) en ben tot de conclusie gekomen dat ik geen glossy wil. De kleuren zijn wel voller maar bij het bewerken van foto's lijkt mij dit onhandig. De verkoper gaf zelf aan de glossy gericht is op entertainment zoals films (niet dat dit bindend is ;)).

Verder denk ik dat het smaak is, de een zal glossy wel prettig vinden de ander niet. Wellicht zelf ook ff naar een macshop gaan en zelf kijken wat je prettiger vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Mat voor de win. Ik programmeer, dus dat het er beter uitziet vind ik niet zo interessant. Als ik onder een tl-balk zit en ik zie m'n scherm niet meer (ja ja, overdreven, maar je begrijpt) dan is dat voor mij meteen ruk.

Batterijen: http://www.apple.com/batteries/
Zoals ik het lees, is het juist slecht voor je batterij om als het lichtje groen wordt de stekker eruit te halen en op batterij verder te werken, omdat zo je charge cycles omlaag gaan en je dus sneller een nieuwe batterij nodig hebt. Ik neem verder aan dat de Mac slim genoeg is om niet verder te laden wanneer 'ie vol is, vooral ook omdat hij al niet verder laadt wanneer je charge op >95% zit. Lekker zo veel mogelijk de stekker erin laten dus.

Overigens ook: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284
"The battery has an internal microprocessor that provides an estimate of the amount of energy in the battery as it charges and discharges. The battery needs to be recalibrated from time to time to keep the onscreen battery time and percent display accurate. With all iBooks and PowerBook G4 computers except the aluminum PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), you should perform this procedure when you first use your computer and then every few months thereafter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 16:44
Glossy voor de win. Ik programmeer en ik geef de voorkeur uit aan het feit dat het scherm mooier lijkt / is (jij mag kiezen). Als ik onder een tl-balk zit (wat niet al te vaak voorkomt) heb ik eigenlijk helemaal geen last van het feit dat sommige mensen beweren dat je dan niks meer ziet. Voor mij is glossy geniaal en dat vind ik naast m'n MBP ook van het scherm van m'n iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Denk toch dat mijn volgende Laptop een Macbook word :D Als ik het zo lees dan moet dit toch een heel mooi apparaatje zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door VulcanRaven op 30-01-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Chatten kun je doen op MSN of ICQ, maar op GoT verwachten we iets meer inhoud te vinden in een post.

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Over batterijen gesproken, mijn batterij heeft aardige kuren en uiteraard is m'n garantie net 1,5 week verlopen. De problemen, normaal als je op de accu werkt en je accu is bijna leeg dan komt OSX netjes met een melding en als je daarna toch doorwerkt op de accu gaat je MB/MBP netjes op slaapstand en wordt je workspace gesaved.
Mijn MBP gaat echter meteen uit (en niet constant op hetzelfde percentage). Heb nu een paar keer geprobeerd en hij is al uitgevallen op 40% vol, 20% vol (en lager), aka calibreren wil dus ook al niet. Tevens is sinds gisteren mijn macsafe lampje begonnen met knipperen van groen naar oranje en terug tijdens het opladen (als accu vol is 99-100% wisselt constant). Al op verschillende fora rondgeneusd en over het algemeen is de batterij de boosdoener.

Nu is het bekend dat er problemen zijn met de Macbook en Macbook pro batterijen die in macbooks zitten die tussen februari 2006 en april 2007 gekocht zijn. Mijn MBP is van januari 2007. Onderstaande criteria worden aangegeven voor defecte batterijen (1 of meerdere kunnen van toepassing zijn).

Battery is not recognized causing an “X” to appear in the battery icon in the Finder menu bar.
Battery will not charge when computer is plugged into AC power.
Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.
Battery pack is visibly deformed.

http://www.apple.com/uk/s...macbookpro/batteryupdate/

Nu heb ik vandaag apple gebeld en ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die het met me eens was en het zonde vond dat dat nu weer net buiten de garantieperiode moest gebeuren etc. Helaas kan zo'n helpdesk medewerker niet beslissen of zo'n batterij binnen de bovenstaande regeling valt. Hij dus met Ierland contact opnemen om het probleem voor te leggen. Helaas voor mij vond de Ierse meneer dat mijn laptop niet binnen de serienummers viel (hier heb ik ook een apple pagina over kunnen vinden en dat is idd waar, de bovenstaande pagina is echter nieuwer).

Wat denken jullie ervan, zou ik nog een keer 20 minuten aan de lijn hangen in de hoop een welwillende werknemer te spreken te krijgen of zou ik het beter kunnen houden op e-mail verkeer en daar het keiharde bewijs (hun eigen site nota bene) voorleggen. Want zover ik die criteria begrijp voldoen mijn verschijnselen gewoon aan #3, mijn batterij heeft maar iets van 115 cycles gedaan.
Naja ik weet het niet hoe het zit, maar als ik het zo lees op inet kun je beter in de USA of UK wonen als je echt puike service wilt (heb ook al wat mindere ervaringen met een AASP hier in de buurt :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De glossy vs mat discussie is al vaker losgebroken. Maar aangezien jij hem voornamelijk wil gaan gebruiken voor grafische toepassingen zou ik toch kiezen voor een mat scherm. Dit vooral omdat deze de kleuren wat "neutraler" houdt. Het is zo'n zonde als je een ontwerp maakt op je MBP, en het er op een ander scherm anders uit ziet dan je het had bedoeld.
Zoals anderen al zeggen: voor programmeren is een glossy ook prima, maargoed, dan maken de kleuren niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-10 22:04
Iedereen bedankt voor de feedback! Ja ik ben toch maar voor de matte gegaan door de reden die rob1n ook al aangeeft.

Ik zit er nog aan te denken om er zelf gelijk 4GB Geheugen in te prikken vanwege de lage geheugen prijzen. Bij Apple zelf is dat natuurlijk absurd duur. Twee van deze pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)
moet gewoon werken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-10 19:00
Ik heb een MBP 17" 1,2 CD deze heeft een 802.11B/G kaartje erin zitten. Met het oog op een TimeCapsule zit ik te denken om een N-kaart erin te zetten. Bij iFixit verkopen ze die kaartjes ($100 + $40 verzendkosten). Ik ben in NL opzoek geweest naar een leverancier voor die kaart maar heb ze nog niet gevonden.
Mijn vraag, is er al iemand die deze operatie heeft gedaan en/of iemand die weet of ik dezelfde kaart ook in NL kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
Over glossy en mat is het puur persoonlijke voorkeur. Alleen vindt ik het vreemd dat men een mat scherm meteen vergrendeld met grafisch werken. Kan bij drukwerk wel een beetje voorstellen, maar niet bij schermen. Als vormgever etc moet je je aanpassen aan wat de ontvanger gebruikt, dus kwa resolutie, maar ook soort scherm. Nu werkt het merendeel van de doodgewone mens met een glossy scherm en dan komen je kleuren idd heel anders over als je vast blijft zitten op je mat scherm. Dus komt het weer neer op persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik stond vorige week voor dezelfde keuze, mat of glossy. Ben achteraf na het vergelijken in de winkel toch voor mat gegaan, hoewel ik de afgelopen 2 jaar op een glossy scherm heb gewerkt. Aan het glossy stoorde ik me in het begin heel erg (echter zijn apple's glossy schermen wel een stuk beter).

Tevens, wat ik vooral interessant vind, is dat apple's matte schermen meer glossy zijn dan het standaard matte scherm zoals ik op een externe monitor heb. Ik heb volledige weerspiegeling van mijn hand, en als ik erboven sta van de toetsen vh toetsenbord. Mede door het LED scherm is wit voller en zijn kleuren ook nog eens voller, dus in vergelijking met een glossy vind ik de kleuren en het contrast niet erg verschillend.

Zeker nog geen seconde spijt van gehad! Jammer dat, toen ik mijn vorige laptop kocht (acer aspire met trubrite scherm), er geen "matte" schermen a la macbook pro beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er nu ook 1 gaan halen, een Macbook pro maar wacht nog even of er misschien wat meer nieuws uitkomt voor evt nieuwere versie!
Ik ga dan denk ik voor het glossy scherm. omdat ik in de zomer ook veel buiten met de laptop wil zitten.

Als ik voor één van de modellen ga die er nu zijn, twijvel ik nog tussen de 2 15" varianten.. die met die grotere hdd, betere processor en videokaart is natuurlijk nog wel net weer wat gelikter! maar weer een heel stuk duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:01
Je wilt buiten zitten? Dan moet je juist géén glossy nemen! Dan zie je echt totaal niets..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:16:
Je wilt buiten zitten? Dan moet je juist géén glossy nemen! Dan zie je echt totaal niets..
Ow, ik meende dat ik gelezen had dat die juist beter was daarvoor! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:31:
[...]

Ow, ik meende dat ik gelezen had dat die juist beter was daarvoor! :O
Nee, want met een beetje zon zie je helemaal niks meer op je scherm ;)
Als je voor kleurechtheid wilt gaan -> mat
Als je buiten wil werken -> mat
Als je onder TL buizen moet werken -> mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn laptop heeft een glossy scherm en als ik buiten zit met de zon er verkeerd op, dan zie ik helemaal niets. Mijn nieuwe iMac heeft dus ook Glossy maar dat vind ik prima werken!

Glossy is voor binnenshuis prima, buitenshuis niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10 15:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Nog even afgezien van de buitenshuis/binnenshuis discussie, een glossy scherm vind ik persoonlijk veel vermoeiender kijken, omdat je niet focust op de reflecties, maar op het scherm, maar onbewust toch die reflecties in beeld hebt (het is een beetje lastig uit te leggen). Met een mat scherm zie je helemaal geen reflecties.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op Macrumors.com dat je op het moment beter geen macbook pro kunt kopen omdat er waarschijnlijk volgende week dinsdag een nieuwe versie van uit gaat komen. Is het zo dat Apple alleen op dinsdag nieuwe producten onthult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Traditiegetrouw wel vaak idd, echter is er geen pijl op te trekken zoals je kunt lezen in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:22
A.s. dinsdag lijkt me erg onwaarschijnlijk vanwege Super Tuesday, weinig kans dat ze het nieuws dan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er een programma is waardoor de achtergrond verlichting van de MBP gewoon aanblijft en niet na een X aantal seconden gaat faden zodat het scherm minder licht gaat geven.
Er zal vast wel een "work-arround" voor zijn denk ik want tijdens het afspelen van een film gebeurt dit niet. En er zijn vast wel meer mensen die zich dit afvragen denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 16-10 10:03
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:54:
Weet iemand toevallig of er een programma is waardoor de achtergrond verlichting van de MBP gewoon aanblijft en niet na een X aantal seconden gaat faden zodat het scherm minder licht gaat geven.
Er zal vast wel een "work-arround" voor zijn denk ik want tijdens het afspelen van een film gebeurt dit niet. En er zijn vast wel meer mensen die zich dit afvragen denk ik zo :)
Ooit al eens een keer in de System Preferences rondgekeken?

Hint: Energy Saver

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En anders: Caffeine.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:58:
[...]

Ooit al eens een keer in de System Preferences rondgekeken?

Hint: Energy Saver
nee, als je mijn bericht goed hebt gelezen dan bedoelde ik dat hij het scherm dimt en dus niet uitzet !

@Daedalus hartstikke bedankt ! :) dat is hem inderdaad ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@bmwmaster:

open een Terminal en typ:
sudo pmset -a halfdim 0

That should be all ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
scim schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:27:
Over batterijen gesproken, mijn batterij heeft aardige kuren en uiteraard is m'n garantie net 1,5 week verlopen. De problemen, normaal als je op de accu werkt en je accu is bijna leeg dan komt OSX netjes met een melding en als je daarna toch doorwerkt op de accu gaat je MB/MBP netjes op slaapstand en wordt je workspace gesaved.
Mijn MBP gaat echter meteen uit (en niet constant op hetzelfde percentage). Heb nu een paar keer geprobeerd en hij is al uitgevallen op 40% vol, 20% vol (en lager), aka calibreren wil dus ook al niet. Tevens is sinds gisteren mijn macsafe lampje begonnen met knipperen van groen naar oranje en terug tijdens het opladen (als accu vol is 99-100% wisselt constant). Al op verschillende fora rondgeneusd en over het algemeen is de batterij de boosdoener.

Nu is het bekend dat er problemen zijn met de Macbook en Macbook pro batterijen die in macbooks zitten die tussen februari 2006 en april 2007 gekocht zijn. Mijn MBP is van januari 2007. Onderstaande criteria worden aangegeven voor defecte batterijen (1 of meerdere kunnen van toepassing zijn).

Battery is not recognized causing an “X” to appear in the battery icon in the Finder menu bar.
Battery will not charge when computer is plugged into AC power.
Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.
Battery pack is visibly deformed.

http://www.apple.com/uk/s...macbookpro/batteryupdate/

Nu heb ik vandaag apple gebeld en ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die het met me eens was en het zonde vond dat dat nu weer net buiten de garantieperiode moest gebeuren etc. Helaas kan zo'n helpdesk medewerker niet beslissen of zo'n batterij binnen de bovenstaande regeling valt. Hij dus met Ierland contact opnemen om het probleem voor te leggen. Helaas voor mij vond de Ierse meneer dat mijn laptop niet binnen de serienummers viel (hier heb ik ook een apple pagina over kunnen vinden en dat is idd waar, de bovenstaande pagina is echter nieuwer).

Wat denken jullie ervan, zou ik nog een keer 20 minuten aan de lijn hangen in de hoop een welwillende werknemer te spreken te krijgen of zou ik het beter kunnen houden op e-mail verkeer en daar het keiharde bewijs (hun eigen site nota bene) voorleggen. Want zover ik die criteria begrijp voldoen mijn verschijnselen gewoon aan #3, mijn batterij heeft maar iets van 115 cycles gedaan.
Naja ik weet het niet hoe het zit, maar als ik het zo lees op inet kun je beter in de USA of UK wonen als je echt puike service wilt (heb ook al wat mindere ervaringen met een AASP hier in de buurt :( ).
In Nederland geldt niet alleen de garantie die de fabrikant opgeeft maar ook nog een zogenaamde 'verwachte levensduur'. Ik ben met een gids van de consumentenbond naar de MacMe hier in Groningen gegaan en toen kon er ineens wel iets gedaan worden 3 maanden na de garantie van 1 jaar die ik had. Dat zou ik zeker proberen. Ga met je klacht naar diegene waar je de macbook hebt gekocht, die is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling. De online store is iets lastiger maar moet wel dezelfde regels naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor iedereen met garantieproblemen of -vragen, is het misschien raadzaam om eens te kijken in Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

Dan kunnen we het hier gewoon over MacBook Pro's hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:35:
[...]

nee, als je mijn bericht goed hebt gelezen dan bedoelde ik dat hij het scherm dimt en dus niet uitzet !

@Daedalus hartstikke bedankt ! :) dat is hem inderdaad ! 8)
Ja inderdaad, je hebt er niet goed rondgekeken. Als je dat wel had gedaan dan had je de volgende optie wel gezien:
Automatically reduce the brightness of the display before display sleep

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Apple store is down mensen! Zou het kunnen?! Kom op Macbook Pro's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ibix schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:03:
Apple store is down mensen! Zou het kunnen?! Kom op Macbook Pro's!!
ben benieuwd :p

edit: valentijn kleurtjes :')

[ Voor 7% gewijzigd door Liquid op 05-02-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:08:
[...]

Ja inderdaad, je hebt er niet goed rondgekeken. Als je dat wel had gedaan dan had je de volgende optie wel gezien:

[...]
oeps :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01

Zillion01

Obey your screen!

Iemand enig idee wat de upgrade gaat worden van de MB Pro's ? Ik ben nu aan het overwegen om er 1 aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DaannO schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:18:
[...]

Ik heb precies het zelfde ook de zelfde plek alleen andere hoek :S Kost 160 euro voor de onderkap + 70 euro om het om te zetten. Totaal 250 ongeveer :S
Oke, vandaag even macrepair.nl naar een offerte gevraagd:
Op basis van uw serienummer hebben we de kosten voor uw geval bekeken.
Bij de MacBook is het zo dat de bottom case als chassis functioneert voor de machine.
Dat betekent dat de gehele machine uit elkaar moet worden genomen en overgebouwd naar de nieuwe behuizing.
Op zich geen probleem maar kost dat alleen meer arbeidsloon.

Het kosten plaatje ziet er dan als volgt uit.

Bottom case onderdeel eur. 190,-
Arbeidsloon 2.0 uur incl administratie kosten eur. 194,-

Bij elkaar eur. 384,- euro ex btw incl. arbeid en onderdelen.

Al met al toch een behoorlijk bedrag.
No shit Einstein :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-10 19:00
Als je een beetje handig bent met een schroevendraaier zou ik het zelf doen. Heel voorzichtig werken. Ik heb een jaar geleden zelf de HDD van een MBP verwisseld, eitje met de guide van iFixit erbij. Met een uur had ik alles voor elkaar (begin tot eind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verry difficult: http://www.ifixit.com/Gui...e-2-Duo/Lower-Case/115/29

Alles moet eruit gehaald worden en dat ga ik echt niet doen met een laptop van 2000 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Werk nu bijna een week op mijn MBP en het is echt een genot. Zo snel voor een mobiel workstation. Heb vandaag mijn 2GB ram voor 72 euro geupgrade naar 4GB en nu is zelfs het multi-tasken van zware applicaties goed te doen. Leopard gaf nog wat probleempjes met XDCam transfer van sony maar met versie 2.1 doet alles het, vooralsnog, goed. Wacom moest ook even geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil Hobbit schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:30:
Werk nu bijna een week op mijn MBP en het is echt een genot. Zo snel voor een mobiel workstation. Heb vandaag mijn 2GB ram voor 72 euro geupgrade naar 4GB en nu is zelfs het multi-tasken van zware applicaties goed te doen. Leopard gaf nog wat probleempjes met XDCam transfer van sony maar met versie 2.1 doet alles het, vooralsnog, goed. Wacom moest ook even geupdate worden.
Hoe heb je het voor 72,- kunnen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb het voor 50 kunnen upgraden. 85 voor de nieuwe reepjes - 35 voor de oude die ik heb verkocht = 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Kingston 2GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0

pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G)

Vervangen is echt 5 minuten werk, een passende schroevendraaier zoeken duurt langer dan het vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Heb zelf deze: DaannO in "\[Mem-ervaringen] Intel Mac" Ben voor de KTA serie gegaan omdat de KVR serie problemen kan geven: Rapatski in "[Geheugen] Geheugen upgrade tips & weetjes" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe muis nodig, maar wil niet de Rechtermuisknop functie kwijtraken.
Door bijvoorbeeld ene MightyMouse.

Werken Logitech Bluetooth muizen ook gewoon met de ingebouwde bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De MM heeft gewoon een rechtermuisknop hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Inderdaad, moet je gewoon de rechterkant instellen als Secondary Button.
Works like a charm! :9

Moet je er wel op letten dat je je linkerkant niet aanraakt met je vinger.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 07-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohw dat wist ik niet...
Ga k eens proberen thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
DaannO schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:41:
[...]

Oke, vandaag even macrepair.nl naar een offerte gevraagd:

[...]

No shit Einstein :S
Zoals je weet heb ik ook schade aan mijn MacBook Pro. Top en bottom case moeten vervangen worden. Gister brief terug ontvangen van mijn verzekering, alles wordt vergoed, ben nu even aan het kijken of iCentre gewoon een acceptgiro kan maken. Hoef ik niks te betalen, alleen de acceptgiro door te sturen. Dus die vraag heb ik gesteld even afwachten.

Bij iCentre kreeg ik dit:
-topcase €175,-
-bottomcase €140,-
-arbeidsloon €110,-
ex. btw.

140 + 110 + 19% = 297,50 incl. btw. Dat is een stuk minder dan wat jij kwijt bent bij MacRepair.

Wat mijn schade gaat kosten nu:

175 + 140 + 110 + 79 (extra onderzoek, of er meer schade is) + 19% = € 599,76

[ Voor 7% gewijzigd door borstel op 09-02-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:45
drensenbrink: Unigarant lijkt alles dus goed af te handelen... Beterr :)
Ik ga maar eens de verzekering afsluiten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
drensenbrink schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:51:
[...]

Zoals je weet heb ik ook schade aan mijn MacBook Pro. Top en bottom case moeten vervangen worden. Gister brief terug ontvangen van mijn verzekering, alles wordt vergoed, ben nu even aan het kijken of iCentre gewoon een acceptgiro kan maken. Hoef ik niks te betalen, alleen de acceptgiro door te sturen. Dus die vraag heb ik gesteld even afwachten.

Bij iCentre kreeg ik dit:
-topcase €175,-
-bottomcase €140,-
-arbeidsloon €110,-
ex. btw.

140 + 110 + 19% = 297,50 incl. btw. Dat is een stuk minder dan wat jij kwijt bent bij MacRepair.

Wat mijn schade gaat kosten nu:

175 + 140 + 110 + 79 (extra onderzoek, of er meer schade is) + 19% = € 599,76
Hoe heb je dat met de verzekering geregeld dan. Wij hebben de zelfde verzekeraar ;) Dus als je kunt vertellen hoe je het hebt aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zegt een vriend van me dat de Applee muis is langzaam is....
hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
DaannO schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:33:
[...]

Hoe heb je dat met de verzekering geregeld dan. Wij hebben de zelfde verzekeraar ;) Dus als je kunt vertellen hoe je het hebt aangepakt :)
Nou meer weet ik nog niet. Een acceptgiro krijgen bij iCentre is niet mogelijk (was te verwachten). Het makkelijkst en snelst is nu gewoon voorschieten, en de rekening doorsturen. Deze week langs brengen voor onderzoek, en dan laten nakijken. En dan wanneer alles is besteld wat nodig is, voor de tweede keer langs brengen, dat is m'n plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:12
Zoals vele hier zit ik met smart te wachten op de updates van de MBP...

Ik vroeg me af hoe lang de leveringstijd van deze geupdate MBP's hier in Nederland zal worden van af het moment dat deze geïntroduceerd worden? Want ik neem aan dat deze niet per direct leverbaar zijn?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
drensenbrink schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:36:
[...]

Nou meer weet ik nog niet. Een acceptgiro krijgen bij iCentre is niet mogelijk (was te verwachten). Het makkelijkst en snelst is nu gewoon voorschieten, en de rekening doorsturen. Deze week langs brengen voor onderzoek, en dan laten nakijken. En dan wanneer alles is besteld wat nodig is, voor de tweede keer langs brengen, dat is m'n plan.
Oke, en je doet het in A'dam? En hoe weet je zeker dat de verzekering uit betaalt, foto opgestuurd oid?

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 11-02-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:32:
Klopt, ik als ex pc gebruiker merkte het meteen. Je kan het sneller zetten maar dan blijft er altijd een soort van muis-acceleratie aanwezig. Met USB Overdrive X heb ik het allemaal weer op normaal kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Nu zegt een vriend van me dat de Apple muis is langzaam is....
In het begin vond ik dat ook, aan de acceleratie kon ik niet wennen. Ik ben toen op zoek gegaan om dat aan te passen. Dit kan je onderandere doen dmv USB Overdrive en Steermouse. Eerst een tijdje USB Ovedrive gebruikt, daarna steermouse. Uiteindelijk er toch maar weer afgegooid. Nu gebruik ik m'n Wireless Mighty Mouse gewoon met de standaard Apple instellingen. Het is inderdaad wennen, maar ik heb er nu helemaal geen problemen meer mee.

En mocht je dat wel houden, dan kan je altijd terugvallen op de genoemde tooltjes. Dan functioneert het op de windows manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
WoBoW schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:36:
Zoals vele hier zit ik met smart te wachten op de updates van de MBP...

Ik vroeg me af hoe lang de leveringstijd van deze geupdate MBP's hier in Nederland zal worden van af het moment dat deze geïntroduceerd worden? Want ik neem aan dat deze niet per direct leverbaar zijn?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik had mijn MBP net na de vorige update besteld, heb toen een kleine maand moeten wachten. Op een 17e besteld, kreeg hem daarna de 11e binnen ofzo. Dat zal nu misschien ook wel weer het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Is even wennen, daarna krijg je een hekel aan de Windows setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:12
drensenbrink schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:29:
[...]
Ik had mijn MBP net na de vorige update besteld, heb toen een kleine maand moeten wachten. Op een 17e besteld, kreeg hem daarna de 11e binnen ofzo. Dat zal nu misschien ook wel weer het geval zijn?
Bedankt voor je snelle reactie.
Dan ga ik niet langer meer wachten, want dat betekend waarschijnlijk nog 1,5 maand wachten.... en dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Nu met de graphics update die met 10.5.2 mee kwam heb ik nog steeds last van een langzaam 3D dock. Ik had toch wel gehoopt dat het dan gefixt zou zijn. Het 3D dock draait op 30fps en de 2D op 50fps. En dat scheelt me toch iets teveel. Ik kan wel de beam-sync uitzetten, maar dan krijg ik last van tearing.

Zijn er andere mensen die dit ook hebben? En wat kan ik er tegen doen. (MBP 2.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:44
Ik ben erg tevreden met de 10.5.2 update en vooral de graphics update voor m'n Macbook Pro SR. Ik had nog één probleem na een reinstall rond nieuwjaar. Dat probleem is opgelost. Het gaat hier om het trage scrollen in voornamelijk Safari bij het veelvuldig switchen tussen extern scherm (m'n TV) en de laptop. Ik switch vaak en dan is het hinderlijk om eens in zoveel (5?) keer te moeten rebooten om het weer normaal te kunnen scrollen.

Verder gaat alle grafische pracht een stuk soepeler. Het niveau is weer vergelijkbaar met Tiger. Vooral bij het genie-in-a-bottle (minimaliseren) effect en het water ripple effect (widget toevoegen aan Dashboard) is het overduidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 12-02-2008 19:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die updates hebben mijn sr mbp ook wat sneller gemaakt hebbik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hm, problemen.

• helft van 't tobo doet 't niet (typ nu noodgedwongen met een bt tobo)
• muis denkt het grootste deel van de tijd dat ik aan 't scrollen ben
• bovenste (naar tobo toe) geheugenslot is lichtelijk onbetrouwbaar
• sinds net: numlock lampje gaat aan en uit als ik fysieke druk plaats op de topcase.

Vreemde shit, apple gebeld voor een casenr.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
  • Laatst online: 10-10 08:39
CyBeR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
hm, problemen.

• sinds net: numlock lampje gaat aan en uit als ik fysieke druk plaats op de topcase.

Hier reageert alleen de eerste toets niet altijd.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? en is er iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CyBeR schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:
hm, problemen.

klinkt als kromme MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
DaannO schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:37:
[...]

Oke, en je doet het in A'dam? En hoe weet je zeker dat de verzekering uit betaalt, foto opgestuurd oid?
iCentre XL in Uitgeest. Schadeformulier opgestuurd, met een brief met extra uitleg erbij. En heb 3 foto's meegestuurd van de schade. Daarna telefonische contact gehad, toen ik een brief terug ontvangen had. Alles wordt vergoed, moet natuurlijk wel de originele facturen opsturen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
drensenbrink schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:25:
[...]

iCentre XL in Uitgeest. Schadeformulier opgestuurd, met een brief met extra uitleg erbij. En heb 3 foto's meegestuurd van de schade. Daarna telefonische contact gehad, toen ik een brief terug ontvangen had. Alles wordt vergoed, moet natuurlijk wel de originele facturen opsturen straks.
Duidelijk, gaan we ook is doen :) Die brief heb je vast niet meer liggen he :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaannO op 13-02-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Krom? Hmm, eens kijken straks thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 20:20

vooghel

Cunning linguist

Goeie batterijenservice bij Apple trouwens d:)b. De batterij van mijn MBP begon het na bijna 2 jaar te begeven, en had nog maar een 'health' van 40%. Zaterdag bij A-Mac in Utrecht langsgeweest en de batterij achtergelaten, en ben zojuist gebeld dat ik de nieuwe batterij kan ophalen :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 17-10 21:51

VisionMaster

Security!

danny230681 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:22:
[...]

Hier reageert alleen de eerste toets niet altijd.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? en is er iets tegen te doen?
Dit klinkt als het probleem dat een paar maanden terug is besproken met Leopard Mac-jes. Bekijk effe wanneer en hoe dit was verlopen.
* VisionMaster VisionMaster blijft nog effe door Tijgeren.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Heeft iemand een idee of het mogelijk is dat mijn MBP na een lid close opstart in het login-scherm, net als in *schrik niet* Windows? Ik vind het wel prettig dat een systeem even op slot gaat na een standby mode op die manier. Ik weet dat keychain die mogelijkheid biedt, maar die is poeplelijk, niet om aan te zien gewoon.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NiteSpeed schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 02:00:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is dat mijn MBP na een lid close opstart in het login-scherm, net als in *schrik niet* Windows? Ik vind het wel prettig dat een systeem even op slot gaat na een standby mode op die manier. Ik weet dat keychain die mogelijkheid biedt, maar die is poeplelijk, niet om aan te zien gewoon.
Onder 'security' in sysprefs.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
CyBeR schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 02:12:
[...]

Onder 'security' in sysprefs.
Hmm dan krijg ik het effect wat je krijgt als je in keychain aanzet dat je wachtwoord moet invullen na een standby actie. Zwart en met een simpel dialoogvenster. Ik wil eigenlijk echt het normale inlogscherm. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk? Ik kijk nog even verder, bedankt :).

/Toevoeging1

Als ik fast-user switching aanzet krijg ik in dat dialoogvenster een optie users... en dan switcht hij heel mooi naar het normale inlogscherm. Als ik ingesteld krijg dat hij meteen naar dat scherm gaat vind ik het perfect.

[ Voor 21% gewijzigd door NiteSpeed op 14-02-2008 02:29 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NiteSpeed schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 02:23:
[...]

Hmm dan krijg ik het effect wat je krijgt als je in keychain aanzet dat je wachtwoord moet invullen na een standby actie. Zwart en met een simpel dialoogvenster. Ik wil eigenlijk echt het normale inlogscherm. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk? Ik kijk nog even verder, bedankt :).

/Toevoeging1

Als ik fast-user switching aanzet krijg ik in dat dialoogvenster een optie users... en dan switcht hij heel mooi naar het normale inlogscherm. Als ik ingesteld krijg dat hij meteen naar dat scherm gaat vind ik het perfect.
Dat kan idd niet.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vooghel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:25:
Goeie batterijenservice bij Apple trouwens d:)b. De batterij van mijn MBP begon het na bijna 2 jaar te begeven, en had nog maar een 'health' van 40%. Zaterdag bij A-Mac in Utrecht langsgeweest en de batterij achtergelaten, en ben zojuist gebeld dat ik de nieuwe batterij kan ophalen :).
Dan neem ik aan dat je de Macbook ook gekocht heb bij A-Mac?
Zo ver ik weet zijn alle A-Macs en You-macs individuele organisaties en bieden die geen garantie voor een mac die gekocht is in een officiele shop of de online apple-store.

• vooghel
  • Laatst online: 20:20

vooghel

Cunning linguist

Wootism schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Zo ver ik weet zijn alle A-Macs en You-macs individuele organisaties en bieden die geen garantie voor een mac die gekocht is in een officiele shop of de online apple-store.
Nee hoor, besteld bij de Apple Store. Maar volgens dit artikel kun je de MBP ook langsbrengen bij een erkende Apple serviceprovider, zoals A-Mac :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wootism schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:43:
[...]

fout :P Alle aMac's, YouMac, HTR, etc... zijn allemaal Apple Premium Reseller. Dat maakt ze ook Authorized Service Provider, en dat is precies waar Apple je heen stuurt in geval van een probleem. Wat YouMac in het verleden nog wel deed was administratiekosten in rekening brengen als de Mac niet bij hen gekocht was, maar dat was eigenlijk vooral omdat de Bijenkorf en MediaMarkt er alles aan deden om YouMac te beconcurreren op prijsvlak, om vervolgens in geval van problemen de klant naar YouMac te verwijzen.

• 1Mark
  • Laatst online: 20:32
Mijn batterij is sinds 10.5.2 inene weer een stuk beter. Had nog maar iets van 2600mAh capaciteit, maar sinds de update weer aardig op 4500mAh. Is trouwens een MBP eerste generatie, dus bijna twee jaar oud.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.