Over batterijen gesproken, mijn batterij heeft aardige kuren en uiteraard is m'n garantie net 1,5 week verlopen. De problemen, normaal als je op de accu werkt en je accu is bijna leeg dan komt OSX netjes met een melding en als je daarna toch doorwerkt op de accu gaat je MB/MBP netjes op slaapstand en wordt je workspace gesaved.
Mijn MBP gaat echter meteen uit (en niet constant op hetzelfde percentage). Heb nu een paar keer geprobeerd en hij is al uitgevallen op 40% vol, 20% vol (en lager), aka calibreren wil dus ook al niet. Tevens is sinds gisteren mijn macsafe lampje begonnen met knipperen van groen naar oranje en terug tijdens het opladen (als accu vol is 99-100% wisselt constant). Al op verschillende fora rondgeneusd en over het algemeen is de batterij de boosdoener.
Nu is het bekend dat er problemen zijn met de Macbook en Macbook pro batterijen die in macbooks zitten die tussen februari 2006 en april 2007 gekocht zijn. Mijn MBP is van januari 2007. Onderstaande criteria worden aangegeven voor defecte batterijen (1 of meerdere kunnen van toepassing zijn).
Battery is not recognized causing an “X” to appear in the battery icon in the Finder menu bar.
Battery will not charge when computer is plugged into AC power.
Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.
Battery pack is visibly deformed.
http://www.apple.com/uk/s...macbookpro/batteryupdate/
Nu heb ik vandaag apple gebeld en ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die het met me eens was en het zonde vond dat dat nu weer net buiten de garantieperiode moest gebeuren etc. Helaas kan zo'n helpdesk medewerker niet beslissen of zo'n batterij binnen de bovenstaande regeling valt. Hij dus met Ierland contact opnemen om het probleem voor te leggen. Helaas voor mij vond de Ierse meneer dat mijn laptop niet binnen de serienummers viel (hier heb ik ook een apple pagina over kunnen vinden en dat is idd waar, de bovenstaande pagina is echter nieuwer).
Wat denken jullie ervan, zou ik nog een keer 20 minuten aan de lijn hangen in de hoop een welwillende werknemer te spreken te krijgen of zou ik het beter kunnen houden op e-mail verkeer en daar het keiharde bewijs (hun eigen site nota bene) voorleggen. Want zover ik die criteria begrijp voldoen mijn verschijnselen gewoon aan #3, mijn batterij heeft maar iets van 115 cycles gedaan.
Naja ik weet het niet hoe het zit, maar als ik het zo lees op inet kun je beter in de USA of UK wonen als je echt puike service wilt (heb ook al wat mindere ervaringen met een AASP hier in de buurt

).