[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bestaat de kans niet dat ze een soort van asus eepc achtig iets gaan maken? Naast de macbook pro updates?

Een laptop goedkoper dan het huidige aanbod (max 1000 euro of zo?) met een 10"scherm en flash geheugen? Ik ben zelf wel op zoek naar een laptop voor ernaast, maar die eepc is mij net wat te klein/langzaam.

Want ik denk dat daar wel een aardige markt voor aan het ontstaan is. Ach ja als er een 12" macbook pro komt die kwa specs mijn desktop kan vervangen ben ik ook blij hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gravedigger schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:10:
[afbeelding]

[afbeelding]

Even aan het prutsen geweest. Dit is wat ik denk dat ze ongeveer gaan maken, of zouden moeten maken.

Nieuwe macbook pro 'swiffel', waarbij je het scherm geheel om kan draaien (zoals veel camera schermpjes in digitale fototoestellen). Dit zodat je je de 'macbook swiffel' makkelijk in je base station kan schuiven. De base station is geheel wireless, kan op lichtnet worden aangesloten voor rechargen.

Base station ziet er ongeveer uit als de nieuwe imac maar dan zonder baard aangezien er geen interne componenten in hoeven afgezien van de swiffel. Er zit een opening ter groote van de isight van de swiffel uitgespaard in de base station, zodat de isight ook in de base station werkt.

Net zoals de apple cube is het een toploader geworden, dus van bovenaf cd's etc erin. De Base station heeft verder geen electronische componenten aangezien dit niet nodig is door het handig gebruiken van de macbook pro 'swiffel'.

Zoiets had ik in gedachte :P
Prachtig!
Als ze met zoiets afkomen koop ik dat onmiddelijk ter vervanging van mijn PB.
MBP altijd mee onderweg en die "dock" voor op kot of thuis. Geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Erhnam schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:28:
Zou dit waar zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

De nieuwe 13" zonder dvd drive en 50% dunner.
Als dit m wordt gaat mijn SR MBP er per direct uit!

[ Voor 3% gewijzigd door tinker23 op 05-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee wat voor geheugen er standaard in de MBP wordt meegeleverd door Apple? Ik wil het in de V&A gaan zetten, maar als ik het kwijt wil raken dan moet ik wel weten wat t is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
DaannO schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:12:
Iemand enig idee wat voor geheugen er standaard in de MBP wordt meegeleverd door Apple? Ik wil het in de V&A gaan zetten, maar als ik het kwijt wil raken dan moet ik wel weten wat t is :P
Deze stak er bij mij in:

memory size: 2gb (2x 1gb)
memory technology: ddr2 sdram
socket type: 200-pin sodimm
bandwidth: pc2-5300
clock speed: 667 mhz
model number : m470t2953ez3-ce6 (samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:32:
Bestaat de kans niet dat ze een soort van asus eepc achtig iets gaan maken? Naast de macbook pro updates?

Een laptop goedkoper dan het huidige aanbod (max 1000 euro of zo?) met een 10"scherm en flash geheugen? Ik ben zelf wel op zoek naar een laptop voor ernaast, maar die eepc is mij net wat te klein/langzaam.

Want ik denk dat daar wel een aardige markt voor aan het ontstaan is. Ach ja als er een 12" macbook pro komt die kwa specs mijn desktop kan vervangen ben ik ook blij hoor :).
daar geloof ik echt helemaal niet in ! een goedkope machine door apple, nee gaat niet gebeuren denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Iemand enig idee hoeveel geheugen de vorige MBP serie kun slikken? Volgens mij toch ook 4gb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Originele (Core Duo) MBP: 2GB
Core 2 Duo MBP: 3GB
Santa Rosa MBP: 4GB

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
CyBeR schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:41:
Originele (Core Duo) MBP: 2GB
Core 2 Duo MBP: 3GB
Santa Rosa MBP: 4GB
Maar 4 gig in je core2duo schijnt wel gewoon prima te werken. En nog zelfs marginaal sneller te zijn dan 3 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:00
Ja het werkt ook wel, maar de totale 4GB wordt niet geadresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kaspers schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:14:
Ja het werkt ook wel, maar de totale 4GB wordt niet geadresseerd.
Maar is het dan alsnog niet handiger om 2*2 te nemen ivm dualchannel. Dat zou toch een kleine prestatie winst moeten geven ook al wordt niet de volle 4gb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
DaannO schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Maar is het dan alsnog niet handiger om 2*2 te nemen ivm dualchannel. Dat zou toch een kleine prestatie winst moeten geven ook al wordt niet de volle 4gb gebruikt?
Dual channel werkt bij die chipset ook bij asynchrone geheugenparen. Dus dat maakt niet uit :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gravedigger schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:10:
Even aan het prutsen geweest. Dit is wat ik denk dat ze ongeveer gaan maken, of zouden moeten maken.

Base station ziet er ongeveer uit als de nieuwe imac maar dan zonder baard aangezien er geen interne componenten in hoeven afgezien van de swiffel. Er zit een opening ter groote van de isight van de swiffel uitgespaard in de base station, zodat de isight ook in de base station werkt.
En dan desktoppen op een 15 inch scherm? Volgens mij gaat die base station zeker en vast een eigen scherm (20inch ofzo) bevatten, zodat je een volwaardige desktop pc hebt indien je je macbook pro erin plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat jullie teveel van macworld verwachten, lijkt me dat ze "gewoon" een 13" MBP met SSD schijf uitbrengen.... evengoed heel vetjes, maar net iets minder extreem. en daarbij een 13" MBP klinkt logisch: 12" Ibook -> 12" powerbook, 14" ibook-> 15" powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:18:
ik denk dat jullie teveel van macworld verwachten, lijkt me dat ze "gewoon" een 13" MBP met SSD schijf uitbrengen.... evengoed heel vetjes, maar net iets minder extreem. en daarbij een 13" MBP klinkt logisch: 12" Ibook -> 12" powerbook, 14" ibook-> 15" powerbook.
Ik denk dat het ook niet wereldschokkend zal zijn. Ze hebben vandaag de Mac Pro een update gegeven en daar zit bijv geen blue-ray in. Dus hij is gewoon sneller gemaakt, nieuw chipset maar verder weinig schokkends. Dit verwacht ik oop voor de MBP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:35:
[...]

daar geloof ik echt helemaal niet in ! een goedkope machine door apple, nee gaat niet gebeuren denk ik :P
1000 euro voor een soortgelijk model die de concurrent voor 300 aanbiedt noem ik niet echt goedkoop :). Tuurlijk zou de prijs dan iets onder de macbook liggen, maar het zou ook niet voor dezelfde doelgroep bedoelt zijn. Meer voor mensen die on the road nog snel wat aanpassingen willen doen, foto's uploaden etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Als jarenlange Windows-gebruiker nu toch de basic Macbook Pro besteld omdat ik hem nodig ga hebben voor muziek en ik kan er mijn werk ook prima op doen. Het zal even wennen zijn, alhoewel ik OSX zo onder de knie had, en ben erg benieuwd. Vooral ook om te kijken hoe snel Bootcamp is etc. Nog nooit een Core2Duo gehad :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heb je die net besteld? Vrijwel alle hardwaresites verwachten volgende week een update (nieuwe CPU enzo) dus die wetenschap moet je in de toekomst niet verwensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja, omdat mensen in dit topic zeiden dat het onzin was te wachten......

En eerlijk gezegd heb ik nu toch echt wel hard zo'n laptop nodig en als er dan een hardwareupdate inzit...tja, dikke pech. Want als ik dan bestel bestelt iedereen en duurt het ontzettend lang. Ik ga ervan uit dat ik voor dit bedrag gewoon een goede, snelle laptop krijg die niet al verouderd is op het moment dat ie uitkomt.

[ Voor 69% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-01-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens mij zeiden we dat tot een paar weken terug. 1 week wachten kan natuurlijk iedereen wel, daarop hoeven we je toch niet attent te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Tja, nu is het te laat he?

Overigens betaal ik vooruit (niet creditcard) en heb ik dat nog niet gedaan. Ik kan hem natuurlijk gewoon annuleren, maar dat moet telefonisch en weet niet of dat kan.

[ Voor 76% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-01-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Het scheelt dat de huidige modellen niet van karton zijn. Je zult er heus geen spijt van krijgen als je hem hebt :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hij is geannuleerd... stelletje pestkoppen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
En dan zul je dadelijk zien dat er geen update komt ;)

Ik wacht persoonlijk ook nog even, puur omdat ik hem op dit moment niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Chiron

Moderator Discord
Het feit dat ze de updates van de Mac Pro's en de XServes nu al hebben aangekondigd ipv op de Macworld Expo zelf geeft al aan dat er wellicht nog grotere dingen worden aangekondigd volgende week :)

De huidige Macbook Pro is ook nu nog een respectabele machine, maar ik denk dat armageddon_2k1 er goed aan gedaan heeft om nog even te wachten tot na de Expo, al was het maar omdat de prijs van de 'oude' MBP omlaag gaat mocht de MBP lijn ook een opfrisbeurt krijgen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Mijn verwachting was namelijk dat er zo'n ultra-slim MBP aankomt. Maar wellicht ook CPU upgrade dus, maar ik denk niet dat dat de Penryns zullen zijn, want die zijn toch nog niet te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08

Chiron

Moderator Discord
Mobile penryn's lijkt me sterk, maar de 'gewone' penryn's liggen nu al in de winkel (Mac Pro). Ik verwacht dat ze OF de hele MBP lijn aanharken en een redesign geven (maar het design van de Mac Pro is ook hetzelfde gebleven), waarschijnlijker is dat er een 13,3" MBP bij komt (met led scherm en ssd) en de 15" en 17" een kleine hardware upgrade gaan geven (blu-ray drive bijv. en multi-touchpad).

Maar we zullen het allemaal gaan zien volgende week :)

Ik hoop zelf op een belastingmeevaller ergens in april, en daarvan een MBP aan te kunnen schaffen (voornaamste reden voor een MBP is de mogelijkheid voor een mat scherm).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Chiron schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:00:
Mobile penryn's lijkt me sterk, maar de 'gewone' penryn's liggen nu al in de winkel (Mac Pro). Ik verwacht dat ze OF de hele MBP lijn aanharken en een redesign geven (maar het design van de Mac Pro is ook hetzelfde gebleven), waarschijnlijker is dat er een 13,3" MBP bij komt (met led scherm en ssd) en de 15" en 17" een kleine hardware upgrade gaan geven (blu-ray drive bijv. en multi-touchpad).

Maar we zullen het allemaal gaan zien volgende week :)

Ik hoop zelf op een belastingmeevaller ergens in april, en daarvan een MBP aan te kunnen schaffen (voornaamste reden voor een MBP is de mogelijkheid voor een mat scherm).
Vaak valt de aankondiging van Intel samen met die van Apple. Dus het kan best dat Intel de mobile aankondigt en dat Apple ze gelijk levert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

armageddon_2k1 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:50:
Mijn verwachting was namelijk dat er zo'n ultra-slim MBP aankomt. Maar wellicht ook CPU upgrade dus, maar ik denk niet dat dat de Penryns zullen zijn, want die zijn toch nog niet te leveren?
Dat klopt. Die zijn allemaal door Apple besteld.

En er zijn wel meer dingen die kunnen veranderen, namelijk een multitouch muispad, een nieuwe CPU dus, een HDD upgrade maar er zijn ook HD3600's en HD3400's gelanceerd die dus ook mogelijk zijn. Weliswaar zijn ze qua specs vergelijkbaar met een Radeon 2600 of 2400 (en dat is ongeveer een 8600 GT of 8400) maar dankzij de dieshrink verbruikt die minder stroom. Als Apple serieus aan de bak gaat om het verbruik te verlengen... waarom niet met een HD3600?

Er kan een hoop gebeuren in 1 week tijd (voor een maand wachttijd had ik 'm ook gewoon besteld) maar als er geen update is, dan zal wellicht de prijs in beweging komen om de boel marktcomform te krijgen, de dollar (inkoopprijs laptops) is immers flink weggezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik hoop stiekem op een HDMI uitgang :)
Dat zou een leuke nieuwe toegevoegde waarde zijn. En dan het liefst ook blu-ray erbij.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Naja, ben erg benieuwd, maar wacht nu al zo lang :D Wil hem erg graag hebben. Heb Logic Express hier al staan zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 16:17
Zijn er nog meer mensen met een Macbook Pro die problemen hebben met de toetsaanslag registratie?

Zodra ik begin te typen dan vergeet hij vaak de eerste letter. Ook random tussen het typen door vergeet hij nog weleens een letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is een bekend probleem, zie http://discussions.apple....threadID=1036890&tstart=0

Ik heb er ook last van, daarom gebruik ik nu zelfs een extern toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ReCreator schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:06:
Ik hoop stiekem op een HDMI uitgang :)
Dat zou een leuke nieuwe toegevoegde waarde zijn. En dan het liefst ook blu-ray erbij.
Reken er maar niet op. De apparte S-Video uitgang kwam na de Powerbook ook al te vervallen, ik zie er niet zomaar weer een video-uitgang voor terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
HDMI uitgang is wel super handig! Mijn HP Pavilion dv9255ea heeft dat ook. In combinatie met mijn HDTV levert het superbeeld op.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny230681
  • Laatst online: 12-09 16:17
Blaise schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:40:
Dat is een bekend probleem, zie http://discussions.apple....threadID=1036890&tstart=0

Ik heb er ook last van, daarom gebruik ik nu zelfs een extern toetsenbord.
Ja klopt, heb die discussie ook gelezen, heb ook een bug report aangemeld bij apple.
Hoop dat ze er iets aan doen want het is zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

DaannO schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Vaak valt de aankondiging van Intel samen met die van Apple. Dus het kan best dat Intel de mobile aankondigt en dat Apple ze gelijk levert. :)
Dan heeft Intel zijn huiswerk al goed gedaan. ;) nieuws: Intel presenteert zestien nieuwe processors met 45nm-techniek

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Rivanov schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:54:
HDMI uitgang is wel super handig! Mijn HP Pavilion dv9255ea heeft dat ook. In combinatie met mijn HDTV levert het superbeeld op.
HDMI is een kleinere stekker die zich kan laten downscalen naar DVI en VGA. Dus zo gek is het niet om HDMI aan te bieden. Eventueel met 5.1 of DTS geluid door die stekker.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

VisionMaster schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:32:
[...]

HDMI is een kleinere stekker die zich kan laten downscalen naar DVI en VGA. Dus zo gek is het niet om HDMI aan te bieden. Eventueel met 5.1 of DTS geluid door die stekker.
Alleen naar dvi, HDMI heeft geen analoge signalen voor VGA ;)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nou, m'n bestelling annuleren was dus niet nodig geweest......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoezo, de week (expo) is nog niet voorbij?

En daarbij, was er wel een update had je flink lopen balen. Nu ook wel een beetjemaar het had erger gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zo erg had ik niet gebaald hoor. Ik ben PC-hardware gewend :+. Dat is al verouderd als je het ingebouwd hebt enzo. Ik kan daar nooit zo wakker om liggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Het gaat hier dus over de MacBook Pro, niet over de MacBook Air :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
Probleem: ik werk bijna altijd met de MBP op de adapter, maar vanavond had ik hem voor de verandering eens op de bank. Toen ik lekker aan het surfen was ging ie opeens op zwart. Het leek op een lege batterij, maar dit gebeurde dus na 35 minuten! Ook onderop het knopje gedrukt en ik kreeg nog 3 groene ledjes. Hier wat info:
Informatie batterij:

Modelinformatie:
Fabrikant: Sony
Apparaatnaam: ASMB012
Pack Lot Code: 0003
PCB Lot Code: 0000
Firmwareversie: 102a
Hardwarerevisie: 0400
Celrevisie: 0303
Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 3741
Volledig opgeladen: Nee
Bezig met opladen: Ja
Volledige laadcapaciteit (mAh): 5168
Statusinformatie:
Aantal cycli: 64
Batterijstatus: Goed
Batterij geïnstalleerd: Ja
Ampèrage (mA): 1869
Voltage (mV): 12460
Is het tijd voor een andere batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je al de smc gereset? Op zich kan ik aan die gegevens van de accu niet iets fouts opmerken, wat niet klopt is natuurlijk dat je computer uitviel als de accu nog niet leeg is. Brandde het slaaplicht?

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
begintmeta schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:03:
Heb je al de smc gereset? Op zich kan ik aan die gegevens van de accu niet iets fouts opmerken, wat niet klopt is natuurlijk dat je computer uitviel als de accu nog niet leeg is. Brandde het slaaplicht?
De SMC heb ik nog niet gereset, kan dat geen kwaad? En het slaaplicht brandde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Voor de geinteresseerden, ik heb vanmiddag een Sitecom Serieel ata express xc-041 expresscard bij Paradigit gekocht om mijn 500 GB eSATA schijf aan te sluiten en dit werkt perfect onder OSX 10.5.1 met deze driver, ook al wordt OSX officieel niet ondersteund volgens Sitecom.

De schijf zat eerst aangesloten via USB2.0 en na opnieuw verbinden via eSATA werd ie automatisch weer als Time Machine schijf gezien, alsof er niks veranderd was. Hotpluggen van de schijf werkt ook prima, gewoon ejecten via de trash en je kunt de schijf ontkoppelen en/of het kaartje eruit halen.

Kopieren van schijf naar schijf gaat nu met 50+ MB/s, moet er wel bij vertellen dat ik sinds een aantal dagen een Hitachi HTS722020K9SA00 200 GB 7200 RPM schijfje erin heb zitten dus dat helpt ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
ff een discussie puntje:
De MBP ondersteunt 2-vingers-scrollen [ik ben de mooie naam ervan kwijt].

Nu zie ik dat de AIR [zie mijn negatieve uitlatingen daarover in het daarbij horende topic :P ] dit ook heeft, maar dat je ook kan inzoomen, rotaten en navigeren [in Safari].

Nou denk ik dat mijn MBP dit hardware-matig ook wel kan, alleen heeft Apple dit software-matig [lees: expres] nog niet doorgevoerd naar de MBP's en de MB's.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de MBP's dit niet kunnen, het inzoomen, rotaten en navigeren met de trackpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Misschien dat het in 1.5.2 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 12:15
Raween schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:00:
ff een discussie puntje:
De MBP ondersteunt 2-vingers-scrollen [ik ben de mooie naam ervan kwijt].

Nu zie ik dat de AIR [zie mijn negatieve uitlatingen daarover in het daarbij horende topic :P ] dit ook heeft, maar dat je ook kan inzoomen, rotaten en navigeren [in Safari].

Nou denk ik dat mijn MBP dit hardware-matig ook wel kan, alleen heeft Apple dit software-matig [lees: expres] nog niet doorgevoerd naar de MBP's en de MB's.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom de MBP's dit niet kunnen, het inzoomen, rotaten en navigeren met de trackpad?
Simpel.. De touchpad in de MB Air is multi-touch, die in de MB en MBP niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01

Vuvuzela

My spire is forming

Voor de mensen die twijfelen aan de degelijkheid. Heb vanochtend een volle martinifles van bovenop m'n kast op m'n macbookpro 15.4" laten vallen op het toetsenbord.
Redelijke deuk in tobo en touchpad en de muisknop doet het half.. :*)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
Maciek schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:43:
Voor de mensen die twijfelen aan de degelijkheid. Heb vanochtend een volle martinifles van bovenop m'n kast op m'n macbookpro 15.4" laten vallen op het toetsenbord.
Redelijke deuk in tobo en touchpad en de muisknop doet het half.. :*)
zo vroeg al aan de martini ;)

Ik ga van de week maar een MBP bestellen, had de keynote even afgewacht op mogelijke verbeteringen of een 12" MBP...maar helaas. Denk niet dat ze binnen afziende tijd wel iets zullen gaan veranderen aan hun arsenaal notebooks, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kneep schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:28:
[...]

zo vroeg al aan de martini ;)

Ik ga van de week maar een MBP bestellen, had de keynote even afgewacht op mogelijke verbeteringen of een 12" MBP...maar helaas. Denk niet dat ze binnen afziende tijd wel iets zullen gaan veranderen aan hun arsenaal notebooks, ofwel?
Tja, de volgende keynote is eind mei, nieuwe modellen zul je dus niet hoeven te verwachten. :) Hooguit een paar verbeteringen, maar dat weet je dus nooit.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Tja, is het nou wel of niet verstandig nu een MBP te kopen? In ieder geval wacht ik MacExpo af, maar verder....tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Tsja wat is verstandig?
Je moet natuurlijk ook niet "sterven met de folder in je hand".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
"sterven met de folder in je hand"? :) wat houdt dat in?
EDIT: Google :P Je kan wel blijven wachten inderdaad.....

[ Voor 34% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-01-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik wacht nog gewoon af, want ik kan me niet voorstellen dat ze nog maanden gaan wachten voordat er een MBP met nieuwe specs komt, en ik weet dat ik baal als ik net van te voren er eentje heb gekocht :) .
En een MBP hoeft natuurlijk niet persé op een keynote he, als het gewoon een kleine upgrade is (penryn bijv. en hopelijk standaard snellere / grotere HDD), dan gaan ze daar niet een keynote voor houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nee, dat was ook met de nieuwe Mac Pro's inderdaad. En eerlijk gezegd zal het niet spectaculair zijn, maar gewoon meer bang for the buck. Een paar maanden terug was de top-Dell gelijk kwa prijs met d MBP base-model. Nu is Dell velen malen goedkoper. Niet helemaal goede vergelijking, maar als Dell met dezelfde specs €600 goedkoper is is ook zo wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
Ja bij macrumours staat nog hetvolgende in de buyersguide
Product: MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon *
Notes * On November 1st, Apple added a 2.6 GHz processor option and 250 GB Hard Drive BTO options, but the remainder of the MacBook Pro line remained the same. This seems unlikely to represent a true update, but may push off a true revision a few months.
Eerst maar s me ADC membership krijgen, daarna zien we wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat staat er al dik een maand of 2 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een nieuwe MBP besteld. Ben het wachten meer dan zat, en tijdens deze expo wordt er echt niet meer een upgrade gepresenteerd. En als het wel zou gebeuren heeft Apple toch wel weer een actie dat je voor 100 euro een nieuw model kunt krijgen. Dus daar zie ik het gevaar niet van in.

Gewoon bestellen *D een 2.6ghz is snel zat :)

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
"En als het wel zou gebeuren heeft Apple toch wel weer een actie dat je voor 100 euro een nieuw model kunt krijgen. Dus daar zie ik het gevaar niet van in."

Is dat echt zo?
Want anders bestel ik hem ook nu. Die Penryn is 'maar' 5% sneller en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Ik herinner me zo'n actie toen de 2.4Ghz Core2Duo werd gelanceerd, terwijl een kennis van mij net een 2.33Ghz had gekocht. Deze kon tegen een zachte vergoeding opwaarderen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
SyS_ErroR schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:07:
[...]

Simpel.. De touchpad in de MB Air is multi-touch, die in de MB en MBP niet..
Mijn MacBook Pro ondersteunt ook het touchen met 2 vingers, dat is toch ook al multi-touch? Daarmee zou je op z'n minst ook moeten kunnen inzoomen en rotaten.

Het navigeren moet met 3 vingers, dus dat zou software-matig wel kunnen denk ik. [gewoon een update uitbrengen wat hierboven gezegd is]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

armageddon_2k1 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:39:
Tja, is het nou wel of niet verstandig nu een MBP te kopen? In ieder geval wacht ik MacExpo af, maar verder....tja.
Zit met hetzelfde dilemma. Viel me in dat licht wel op dat Steve tijdens de keynote nog benadrukte hoeveel nieuwe items ze al niet geintroduceerd hadden in de eerste 2 weken van 2008: "all of this in the first two weeks, and we've got 50 more to go".

Klinkt alsof hij nog veel meer had kunnen aankondigen. Heb niet a la minute een laptop nodig, dus ik wacht nog heel even (hopend op een kleinere hardware update).

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat de macbook pro update niet zo ver verwijdert is, aangezien (zoals ook op macrumors.com buyers guide staat) hij al vrij lang niet meer is geupdate en anders teveel achter zou lopen op de concurrentie. Mei is onzinnig, hij komt veel eerder: het is niet alsof ze een keynote nodig hebben om een nieuw product op de markt te zetten, zeker niet als het gewoon het bestaande product is met interne vernieuwingen, bij macbook pro, lees: penryn processor, multi-touch pad, nieuwere gfx kaart, misschien wat meer opties of whateva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mij zit het nog het meeste dwars van die hele expo-praat dat er niets is gedaan. De dollar is sinds juni weggezakt dus Apple draait in Europa per macbook pro nog eens 100den euro's winst tov Amerikaanse modellen. Dat terwijl de productiekosten ook in dollars betaald worden. Jobs lacht zich helemaal ziek met die prijzen in de EU.

Een update (of iets kleins) zou je verwachten alhoewel de specs nog prima meekomen. De prijs is echter momenteel echt niet goed meer. Maar ja, wachten of kopen? Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Naja, ik heb hem gewoon besteld. Dikke pech. Met een beetje geluk kan ik goedkoop upgraden als er een update komt en anders niet.....dat is dan jammer, maar ik kan wel blijven wachten. Heb hem belastingvrij, dus dat scheelt al een hoop. Het blijft een goede laptop en Mac OSX is een meerwaarde. Heb hem nu gewoon hard nodig voor muziekwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 16-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem: mijn apple keyboard op mn mbp (met snoer) functioneert niet zoals gewensd.
mijn keypad kan ik gebruiken om mijn cursor mee te bewegen en met het nummertje 5 kan ik zelfs dingen selecteren en dubbelklikken. ik wil graag gewoon de cijfers ipv cursor movements. ik heb de keyboard software al geinstalleerd btw.

(ik weet niet of dit hier goed gepost is maar dat merk ik vanzelf wel als het niet goed is toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Misschien wel mooi voor de mensen welke hier een Pro willen bestellen:

Gistermiddag contact gehad met EPP International (gevestigd te Emmeloord), en gevraagt voor een offerte aangaande een MBP. Deze kreeg ik vervolgens binnen een half uur terug, met ook nog eens 3% korting ten opzichte van de Apple Store!

Leuk extra nieuwtje daarbij is dat hij hem waarschijnlijk vandaag al :X!!!!!! leveren kan!
Dus voordat iedereen op de applestore begint te shoppen, is het wellicht de moeite waard om even bij bovenstaande partij te checken... maybe dat iemand er wat aan heeft...

edit:

Link vergeten te vermelden: www.eppinternational.nl

[ Voor 5% gewijzigd door PLeX op 17-01-2008 08:44 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
www.prowarehouse.nl heeft ook ongeveer die korting hoor :) nl. 5% op de MBP in ieder geval. Scheelt ook wel het e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Ook ik hoopte op een update van de MBP deze week. Toch verwacht ik wel dat deze er binnenkort aan zit te komen (kleine hardware upgrades). Ik heb gelukkig geen haast, aangezien mijn huidige (Windows) laptop het nog prima doet, maar wel aan vervanging toe is.

De geruchten over MBP blijven ook gewoon de ronde gaan. Quote van macrumors.com:
More To Come This Week?

Wednesday January 16, 2008 02:11 AM EST; Category: MacBook Pro
Written by longofest
...
We have also heard unconfirmed rumblings that MacBook Pro updates are to come shortly, though no exact timing is indicated.
Toch maar vast die ADC Student Membership aanvragen!?

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 17-01-2008 09:38 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Puck schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:34:
Toch maar vast die ADC Student Membership aanvragen!?
Wat is dat?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Dan betaal je 99euro per jaar en ben je lid van de Development.
Je krijgt dan elke maand software (geloof ik)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Het gaat hier over de Macbook Pro. Het pluggen van die winkel kan geen kwaad, maar het moet geen spammen worden ;).

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 17-01-2008 11:01 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Meer mensen hier die last hebben van de bulge bij de opening lid? Dus zoals hieronder weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/172/375897836_22bf049982.jpg?v=0

Hij is nu namelijk best extreem bij mij. En zou ik mijn harde schijf zelf kunnen vervangen, ik heb wel wat ervaring met het in en uit elkaar halen van desktops, maar laptops nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55
@StephaN900

ja ik heb dit zelf ook, toen het begon heb ik het gelijk laten fixen via mijn werk (ASP) maar wil je hier zelf werk van maken dat zou ik toch snel met Apple gaan bellen. Bij mij hebben ze het opgelost door hem open te halen en het terug te buigen wat aardig goed is gelukt :) Maar zoals bij jouw zou ik gewoon Apple bellen en een nieuwe behuizing eisen, dit is gewoon slechte kwaliteit. Het is ook een redelijk bekend probleem helaas.

Zie ook: http://www.appledefects.c...MacBook_Pro#Warped_casing
En: http://www.mymacpower.de/Bilder/mbp2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Xiqum op 19-01-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Mja geen garantie meer, dus is het het dan wel waard om daar weer €100+ voor neer te gaan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Tsja, je performance zal niet achteruit gaan erdoor...
Het is maar net waar je je prioriteiten liggen qua geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ach dat bedoel ik, heb een 2.0ghz met 2gb en dat gaat allemaal prima. Dus ben nog niet aan vervanging toe, al zou een whine free (opgelost door een programma) en eentje zonder bulge bij de lid wel fijn zijn, of hebben de nieuwe pro's daar ook nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55
StephaN900 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:00:
Ach dat bedoel ik, heb een 2.0ghz met 2gb en dat gaat allemaal prima. Dus ben nog niet aan vervanging toe, al zou een whine free (opgelost door een programma) en eentje zonder bulge bij de lid wel fijn zijn, of hebben de nieuwe pro's daar ook nog last van?
De mijne is een 2,2SR model dus van dat probleem met de behuizing heb ik iig wel last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb gelezen dat als het een bekend probleem is wat Apple erkent, dat ze het ook nog wel eens buiten de garantie willen oplossen zonder kosten. Ik zou gewoon even met Apple zelf bellen en het uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Dat is waar, maandag maar even proberen, zal wel laten horen wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:24:
Dat is waar, maandag maar even proberen, zal wel laten horen wat ze zeggen.
je slaat je MBP gewoon te hard dicht.... oplossing: voorzichtig zijn voor je machine :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik heb die bult ook op mijn MBP 2.2SR. Bij mij zit de bult meer aan de rechter kant en is het niet zo heftig als op die foto hier.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Van MacRumors:
The MacBook Pro updates are certainly coming -- and soon. Even without our rumor sources, the MacBook Pros are simply due for refresh. But the most interesting tidbit is that there have been reliable reports that the Pro machines will incorporate Apple's new multi-touch trackpad.
Alhoewel het hier natuurlijk om geruchten, ben ik toch echt wel benieuwd wanneer de nieuwe MBP uitkomt!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ook.

Ik heb namelijk vandeweek eindelijk mijn windows laptop verkocht omdat ik op een macbook (pro) wil overstappen. Nu heb ik de uitkomst van macworld voor de zekerheid nog afgewacht, want ik vind een groter touchpad met multi-touch zeker een leuke feature. ik heb namelijk al ervaring met deze nieuwe "gestures" via mijn iPhone.

Daarnaast vraag ik mij af of, indien ik een macbook pro als desktopvervanger koop, ik zo veel verschil zal merken tussen de 2,2GHz of de 2,4Ghz versie (15")... ik vraag mij af of het die extra EUR450 rechtvaardigd. Heeft iemand hier ervaring met beide modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
dat vraag ik mij ook af...

Verder vraag ik me af of ze de gehele macbook-line niet zullen aanpassen als ze ze van die nieuwe track-pad gaan voorzien... De witte en zwarte macbook van kunststof lijken niet meer in de line-up te passen, maar als ze die van een aluminium kaft voorzien ala macbook pro lijkt het uiterlijke verschil tussen die twee helemaal verdwenen... Ik ben benieuwd wat ze gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mijn MBP heeft geen gekke bulten of problemen (tot nu toe, hij lijkt wel iets luidruchtiger geworden). Alleen de accu baart wat zorgen: ong 6 maanden, 45 cycles en 91%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
begintmeta schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:13:
Mijn MBP heeft geen gekke bulten of problemen (tot nu toe, hij lijkt wel iets luidruchtiger geworden). Alleen de accu baart wat zorgen: ong 6 maanden, 45 cycles en 91%...
Dat is toch niet zo heel erg raar? Je zou misschien zelfs wat meer op de batterij kunnen werken, want 'm weinig gebruiken is slecht voor je accu. 45 cycles in 6 maanden is wel weinig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:34
Jup, wel erg weinig. Zit in 4,5 maand op 156 cycles aldus iStat pro en 92%.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, mijn iBook ging langer mee (maar OK, is ook een ander ding). 1 cycle per 3,5dag was het ongeveer, elke week minimaal een keer helemaal ontladen&herladen (wel even weggeweest). Is dat echt zo weinig? (OK, veel is het niet, toen ik mobieler was was het gewoon 6-10 cycles per week (met een andere compu).)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 20-01-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik weet niet wat voor accu er in de iBooks zat, maar de accu in de MBP moet je idealiter juist niet helemaal ontladen en dan helemaal opladen, maar 'm gewoon gebruiken en dan weer wat opladen etc.

De accu helemaal ontladen en/of weinig gebruiken tussendoor maakt je accu 'lui' en 'futloos'.
Zie het maar als een paard, je moet er iedere dag even op rijden, want hij wordt er niet beter op als je 'm op stal laat staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
hmm, ik heb nog maar 5 cycles op evenveel maanden :p
volgens istat is de health 98%, volgens coconut 100% (current capacity: 5517, original 5500)

Maar ik maak mij niet te veel zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tja, helaas is zit ik vaak vrij lang zonder stopcontact, als ik zonder stopcontact zit, dus dan gaat het ontladen vanzelf vrij ver. Als het ontladen niet ver gaat lijken trouwens geen/nauwlijks cycles te worden geteld. Ik denk trouwens dat de soms wel hoge temperaturen niet erg positief werken, als de computer flink aan het werk is wordt hij toch wel behoorlijk warm

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 20-01-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
5 cycles in 5 maanden, waarom koop je dan een laptop :?

Naja ik zou er wel op letten als ik jou was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:25:
5 cycles in 5 maanden, waarom koop je dan een laptop :?

Naja ik zou er wel op letten als ik jou was. :)
haha,,, gruwelijk waar. ik zit nu op 106 cycles in 6 maanden en 90%. ik vind het best zolang ik geen beperkingen tegenkom :P
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.