[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 30.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
CyBeR schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:52:
[...]

Niet als je 't goed doet :P Dwz, niks sloopt.

't komt er namelijk op neer dat als je 't zelf sloopt, het nooit onder garantie valt. En aangezien er geen 'warranty void if seal broken' stickers zijn is 't dus, zolang je niks sloopt, niet te detecteren of jij (vs. een AASP) die laptop open hebt geschroeft of niet.
Maar ik heb mijn geheugen ook al vervangen, en ook al heb ik een goede schroevendraaier gekocht, toch kan je precies héél minuscuul zien dan ik aan de schroefjes geschroefd heb. Vraag me af hoe ze die er in de fabriek ingekregen hebben, want die waar ik nog niet aangeweest ben zien er zo perfect uit, onaangeraakt.

Maar het is nu natuurlijk nog te zien of ik die garantie niet zowiezo kwijt ben. Als mijn schijf oid het begeeft kunnen ze het nu wel op valschade gooien waarschijnlijk. Maar goed, het zou al moeten lukken dat er binnen de 2 jaar plots nog iets stukgaat.

Maar goed dat er geen stikkers zijn, dat was wat ik wou weten, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:30:
Apple heeft een update uitgebracht voor het toetsenbord probleem bij veel mensen!!
bij mij werkt ie goed! :D
dus updaten zou ik zeggen :*)
Ik heb hem ook net geinstalleerd, ik ben benieuwd!

Hoop vooral dat ze de bug hebben opgelost, waarbij je af&toe na sleep een ontzettend traag systeem hebt (muis is dan ook niet vloeiend te bewegen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tofu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:38:
[...]
Maar ik heb mijn geheugen ook al vervangen, en ook al heb ik een goede schroevendraaier gekocht, toch kan je precies héél minuscuul zien dan ik aan de schroefjes geschroefd heb. Vraag me af hoe ze die er in de fabriek ingekregen hebben, want die waar ik nog niet aangeweest ben zien er zo perfect uit, onaangeraakt.

Maar het is nu natuurlijk nog te zien of ik die garantie niet zowiezo kwijt ben. Als mijn schijf oid het begeeft kunnen ze het nu wel op valschade gooien waarschijnlijk. Maar goed, het zou al moeten lukken dat er binnen de 2 jaar plots nog iets stukgaat.

Maar goed dat er geen stikkers zijn, dat was wat ik wou weten, bedankt!
Hmm, ik heb speciaal opgelet en ook nog even gekeken naar de schrofjes nadat ik het geheugen had vervangen(maar dat mag natuulijk toch wel van Apple), ook met een loep niets gezien aan de schroefgaten&schroeven. Misschien dat ze wel wat kunnen zien aan dat blauwe spul (locktite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik had vandaag iets raars. :{
Thuis lag m'n MBP in de clamshell. Ik ga naar college toe, dus ik trek de stekkers eruit, hoes erom, hup in de tas. Kom ik op college aan, vouw m'n MBP open, doet de helft van m'n toetsenbord niet meer en de andere helft klopt niet met de letters.
Nu had ik dat wel eens eerder gehad, dus ik reboot. Duurt het rebooten bijna 10 minuten, kom ik daarna in de safe mode terecht. Pas nadat ik nog een keer gereboot had, werkte alles pas weer naar behoren. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:36:
[...]

Ik heb hem ook net geinstalleerd, ik ben benieuwd!

Hoop vooral dat ze de bug hebben opgelost, waarbij je af&toe na sleep een ontzettend traag systeem hebt (muis is dan ook niet vloeiend te bewegen e.d.)
Is niet opgelost. :( :( bij mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:46
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:55:
[...]

Is niet opgelost. :( :( bij mij toch niet.
Toevallig parallels geïnstalleerd? Bij mij is dat probleem van de baan sedert parallels en z'n network services uninstalled zijn.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, wel VMWare i.c.m. bootcamp.
(voor de VMWare kenners, ik krijg die tools niet geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:39:
Je weet niet hoe het moet, of je krijgt een fout? Ging gewoon bij mij hoor. Hier is loopt trouwens ook topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tofu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:38:
[...]
Machinale schroevendraaiers. Dat is ook de reden dat kruiskoppen ingevoerd zijn: die zijn makkelijker te gebruiken met machines. En die hebben uiteraard bitjes die exact passen, schroeven exact recht en met exact de juiste hoeveelheid kracht. En dan zien die dingen er idd uit alsof ze nog nooit aangeraakt zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tofu schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:49:
[...]

Je weet niet hoe het moet, of je krijgt een fout? Ging gewoon bij mij hoor. Hier is loopt trouwens ook topic over.
Ik klik op Install VMware tools. En dan doet hij niets meer. Ik kan dan wel klikken op Cancel tools installation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Sjoewe schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:22:
Ik had vandaag iets raars. :{
Thuis lag m'n MBP in de clamshell. Ik ga naar college toe, dus ik trek de stekkers eruit, hoes erom, hup in de tas. Kom ik op college aan, vouw m'n MBP open, doet de helft van m'n toetsenbord niet meer en de andere helft klopt niet met de letters.
Nu had ik dat wel eens eerder gehad, dus ik reboot. Duurt het rebooten bijna 10 minuten, kom ik daarna in de safe mode terecht. Pas nadat ik nog een keer gereboot had, werkte alles pas weer naar behoren. :{
Grote kans op overheating. Als je usb apparaten uit een sleeping clamshelled MBP trekt wordt hij weer wakker :).

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
KraveN schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:16:
[...]

Ik zit aan dezelfde macbook pro te denken, maar ik vind persoonlijk de tijd vrij kort. Ik had meer verwacht. De grafische kaart zal wel de boosdoener zijn of niet ?
ik heb eerlijk gezegd geen idee of het door de videokaart komt dat ik maar 2,5 uur met de batterij doe
ik denk het niet hoor want met de taken die ik nu doe met de MBP gebruik ik niet de videokaart veel

het is dus gewoon Firefox aan, Iphoto, word, excel, mail. dan ben ik met 2,5 uur van 100% naar 10%.
misschien dat ik er langer mee kan doen door contrast van het scherm lager ofzo..

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ik de informatie uit mijn MBP kan halen waarin ik terug kan vinden hoeveel chargecycle's de accu heeft ondergaan..

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

murky123 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:07:
[...]

ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ik de informatie uit mijn MBP kan halen waarin ik terug kan vinden hoeveel chargecycle's de accu heeft ondergaan..
Dit zit onder Systeemprofiel -> Voeding en dan helemaal onderaan.... aantal cycli.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In het Engels [System Profiler] > Power > Cycle Count
Je kunt eventueel ook de commando's
system_profiler | grep -i cycle
of
ioreg -l -w 0 | grep LegacyBatteryInfo
in de terminal uitvoeren, of installeer iStat in het Dashboard.

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 20-12-2007 11:58 ]

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Weet een van jullie wat de batterijduur nu is van bijv. een MacBook Pro 2.6 / 200GB 7200RPM in veregelijking met een "oudere" 2.33 / 120GB 5400RPM.

Anders zijn natuurlijk betere batterijduur door LED ipv LCD etc., maar HDD is ook weer meer RPM.

Zou het veel schelen, of praten we hier over een paar minuten...

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Tha BasZ schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:46:
Weet een van jullie wat de batterijduur nu is van bijv. een MacBook Pro 2.6 / 200GB 7200RPM in veregelijking met een "oudere" 2.33 / 120GB 5400RPM.

Anders zijn natuurlijk betere batterijduur door LED ipv LCD etc., maar HDD is ook weer meer RPM.

Zou het veel schelen, of praten we hier over een paar minuten...
Dat is ongeveer een paar minuten minder. Niet echt significant. De processoren draaien sneller, maar worden beter per serie. Ik heb zelf een 160GB 7200rpm en die is marginaal duurder in het gebruik.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Paar dagen terug is mij de volgende schade opgevallen aan mijn macbook pro. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan komen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn macbook pro.

Linkerkant van de touchpad:
Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/129damage_armrest.jpg
(klikbaar)

En onder de spatiebalk:
Afbeeldingslocatie: http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/7641damage_under_spacabar.jpg
(klikbaar)

Meer mensen die hier last van hebben? Kan ik hier eventueel mee terug naar Apple? Geen flauw idee hoe dat kan komen.

Edit: Heb al geprobeerd schoon te maken met een microvezel doekje (en hier door is het niet gekomen)

[ Voor 6% gewijzigd door Royal op 21-12-2007 13:38 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

VisionMaster schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:56:
[...]

Dat is ongeveer een paar minuten minder. Niet echt significant. De processoren draaien sneller, maar worden beter per serie. Ik heb zelf een 160GB 7200rpm en die is marginaal duurder in het gebruik.
En iemand een idee wat Santa Rosa en LED-display oplevert aan batterijduur?
(natuurlijk voor de rest vergelijkbare specs).

1/2 uurtje / uurtje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't lijkt haast schimmel :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Of brandplekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Royal schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:36:
Paar dagen terug is mij de volgende schade opgevallen aan mijn macbook pro. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan komen, ik ben altijd heel voorzichtig met mijn macbook pro.

Linkerkant van de touchpad:
[afbeelding]
(klikbaar)

En onder de spatiebalk:
[afbeelding]
(klikbaar)

Meer mensen die hier last van hebben? Kan ik hier eventueel mee terug naar Apple? Geen flauw idee hoe dat kan komen.

Edit: Heb al geprobeerd schoon te maken met een microvezel doekje (en hier door is het niet gekomen)
Corrosie. Kun je niet mee terug nee, tenzij 'ie net nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Corrosie van plastic/verf, 't moet niet gekker worden. Eerst was't nog alleen aluminium... Goed poetsen heeft geen effect gehad neem ik aan? 't is misschien slijtage, daar heb ik wel eens van gehoord inderdaad, alleen onder de spatiebalk hoort de boel niet te slijten denk ik (maar ik weet niet hie jij je handen legt)

[ Voor 59% gewijzigd door begintmeta op 21-12-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Ik heb ook een zwart plekje rechts op mijn laptop. Beetje antraciet/glimmed. Lijkt wel alsof er gewoon geen kleur meer zit daar. Poetsen helpt niet, maar ik weet niet of ik hier nou voor garantie wil vragen. Het stoort in ieder geval wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

De Macbook is van augustus dit jaar, ik ga in ieder geval proberen om hem laten te vervangen dit hoort namelijk niet op een laptop van €2200,-

Dit vond ik nog online:
http://www.appledefects.c...#Corrosion_on_MBP_Topcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:39:
Ik heb gisterenavond met Apple Support gebeld (een half uur) over precies dit probleem. Er is in mijn geval een case voor aangemaakt en 2e lijns is ermee bezig, maar mijn hoofdverdachte is tot dusverre Vmware Fusion. Ik heb handmatig alle vmnet processen gekilled en mijn system.log is een stuk netter nu rond Sleep en Wake events, en ook het slapen gaat sneller en wakker worden is tot nu toe ook snel en stabiel.

Overigens heb ik Safe Sleep disabled staan (hibernatemode = 0)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heeft iemand eigenlijk een reden gevonden waarom apple nog steeds geen dockingstation heeft uitgebracht voor de macbook / macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Omdat ze dat nog nooit gedaan hebben (met uitzondering van de PowerBook DuoDock)? Daarnaast ontbreekt er iets van een docking port. Je zou naar BookEndz kunnen kijken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:44:
[...]

Ik heb gisterenavond met Apple Support gebeld (een half uur) over precies dit probleem. Er is in mijn geval een case voor aangemaakt en 2e lijns is ermee bezig, maar mijn hoofdverdachte is tot dusverre Vmware Fusion. Ik heb handmatig alle vmnet processen gekilled en mijn system.log is een stuk netter nu rond Sleep en Wake events, en ook het slapen gaat sneller en wakker worden is tot nu toe ook snel en stabiel.

Overigens heb ik Safe Sleep disabled staan (hibernatemode = 0)
Hmm, heb het nu ook gezien. Er draaien een stuk of 6 processen met de naam vmnet. Ik heb sinds een reboot nog niks van VM gebruikt.
Ik heb dat probleem wel niet altijd. Ik heb nu al een hele dag gewerkt, en had er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Daedalus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:25:
Omdat ze dat nog nooit gedaan hebben (met uitzondering van de PowerBook DuoDock)? Daarnaast ontbreekt er iets van een docking port. Je zou naar BookEndz kunnen kijken.
Mja. Toch vind ik het gewoon raar. Het kan toch niet zijn dat er geen vraag is voor een DS. De macbook pro wordt door veel mensen bijna gebruikt als een vervanging voor de desktop. Het is dan raar dat apple na elke revisie toch de docking functionaliteit weg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Liquid schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:36:
[...]

Mja. Toch vind ik het gewoon raar. Het kan toch niet zijn dat er geen vraag is voor een DS. De macbook pro wordt door veel mensen bijna gebruikt als een vervanging voor de desktop. Het is dan raar dat apple na elke revisie toch de docking functionaliteit weg laat.
Een docking connector vereist een gat en/of een klepje in de bottomcase, en als er iets is waar Steve Jobs groen van uitslaat is het dat soort 'user-unfriendly' zaken. Wat hem betreft is elke knop, klepje, schuifje er 1 teveel. Vandaar dat de Apple notebooks zo strak vormgegeven zijn.

Noem het function over looks, noem het een gemiste kans, maar zolang Apple geen simpele oplossing vindt die geen aanslag op de bottomcase pleegt, zie ik die docking connector er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou misschien wat kunnen doen met een (of eventueel twee) plugjes natuurijk, 1394b nieuwe stijl zou snel genoeg moeten zijn(ok,niet voor de hoogste resoluties). En anders 1x800Mb FW+DVI-connector of een expresscard-connector

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 22-12-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

begintmeta schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:54:
Je zou misschien wat kunnen doen met een (of eventueel twee) plugjes natuurijk, 1394b nieuwe stijl zou snel genoeg moeten zijn(ok,niet voor de hoogste resoluties). En anders 1x800Mb FW+DVI-connector of een expresscard-connector
Ik plug op mijn werk een DVI connector, kensington slot, stroomadapter en eventueel de USB van telefoon of eToken in mijn laptop. Ik heb mijn muisje draadjesloos en de rest is niet echt nodig.

Misschien dat je dezelfde soort functionaliteit kan krijgen over een tijdje als de wireless USB eindelijk iets gaat worden. Want waar gaat het om, je wilt je randapperatuur aansluiten en eventueel een extra scherm. Een hoop kan je bereiken via 1 USB hubje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ik kan niet zeggen dat ik die functionaliteit echt mis. Meestal prop ik alleen de stroom in m'n mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Ja de docking station heb je niet echt nodig als je een laptop echt als een laptop gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik wil maandag een MBP gaan bestellen telefonish.
Weet iemand misschien welk OS er bij wordt geleverd? Is dit gewoon de laatste die beschikbaar is, of moet daar extra voor betalen? Ik hoop eigenlijk wel voor 2400 euro een heel eind klaar te zijn ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
ReCreator schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:12:
Ik wil maandag een MBP gaan bestellen telefonish.
Weet iemand misschien welk OS er bij wordt geleverd? Is dit gewoon de laatste die beschikbaar is, of moet daar extra voor betalen? Ik hoop eigenlijk wel voor 2400 euro een heel eind klaar te zijn ;)
Ze geven je er Windows 98 bij. Maar als je het heel lief vraagt misschien OSX Leopard.
Staat helaas ook niet op de site onder Software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Tofu schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:18:
[...]
Ze geven je er Windows 98 bij. Maar als je het heel lief vraagt misschien OSX Leopard.
Staat helaas ook niet op de site onder Software..
Ik zag het inderdaad 1 minuut geleden staan :X
Maar toch bedankt en, sorry ;)
(wordt mijn eerste mac)

[ Voor 3% gewijzigd door ReCreator op 22-12-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Is er trouwens ergens verf ofzo te krijgen waardoor ik de cover een beetje kan bijwerken. Ik stoor me echt aan dat grijze plekje. Het is miniscuul, maar toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

NiteSpeed schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:33:
Is er trouwens ergens verf ofzo te krijgen waardoor ik de cover een beetje kan bijwerken. Ik stoor me echt aan dat grijze plekje. Het is miniscuul, maar toch irritant.
Ik ga volgende week langs de Apple store, ik vind persoonlijk dat ze dit maar moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
Royal schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:59:
[...]

Ik ga volgende week langs de Apple store, ik vind persoonlijk dat ze dit maar moeten vervangen.
Bij jou is het ook echt corossie als ik het zo zie.. Bij mij is het puur een grijs/zwart puntje rechts van mijn touchpad. Grote kans dat ik er ooit met een USB aansluiting tegen aan heb gestoten of laten vallen.

Succes er mee in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
[...]

Och, ik gebruik 'm thuis als desktop. Die hele 4 stekkers erin steken iedere keer ga ik ook niet kapot aan. Als je je bureau er een beetje op inricht met de kabels is het allemaal zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een kleine roddel tussendoor: er schijnt dus een MBP 13" heel mischien aan te gaan komen, geloven jullie hier een beetje in :> ?

*heb ik wel intresse in, en dan weer lekker volrammen met leuke dingetjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Ze hadden vroeger ook een cute 12" Powerbook, dus geheel onwaarschijnlijk is het niet. Volgens mij was die 12" ook wel een redelijk succes (maar ik kan er naast zitten).
Aan de andere kant, de MB en de MBP ontlopen elkaar niet zó idioot veel*, op de GPU na. Dus of een 13" MBP nog veel toegevoegde waarde heeft :?
We zullen zien :)

* RAM is gemakkelijk te vervangen en harde schijf is wmb een non-issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Wilko schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:11:
Ze hadden vroeger ook een cute 12" Powerbook, dus geheel onwaarschijnlijk is het niet. Volgens mij was die 12" ook wel een redelijk succes (maar ik kan er naast zitten).
Aan de andere kant, de MB en de MBP ontlopen elkaar niet zó idioot veel*, op de GPU na. Dus of een 13" MBP nog veel toegevoegde waarde heeft :?
We zullen zien :)

* RAM is gemakkelijk te vervangen en harde schijf is wmb een non-issue
Dan mogen ze de duurste MB wel wat in prijs verlagen, aangezien ik niet denk dat een 13" MBP 1700 gaat kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik zit nog te twijfelen of ik vandaag een MBP ga bestellen.
Voordelen nu:
- Geen kinderziektes
- Weten wat je in huis hebt
- Goede hardware (Loopt niet achter op de concurrent)
- Kan ik nu halen

Nadelen nu:
- Binnenkort een opvolger?

Nadelen wachten:
- Wachten
- Kinderziektes? (kan niemand weten eigenlijk)
- Misschien duurder? (Huidige prijs is goed voor wat je krijgt)

Twijfel... iemand misschien een idee of kan een punt van me schrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, ik vind de hardware update's bij Apple nooit echt een issue. De laatste die ik echt van grote waarde vond was de core duo naar de core 2 duo ivm 64-bits ondersteuning om eerlijk te zijn.
voor de rest is de snelheidsvermeerdering en de verandering in de hardware eigenlijk altijd marginaal geweest. Tenzij je er ook op wilt gamen natuurlijk , dan is de videokaart maybe wel interessant, met DX10 en dergelijke.

Ik moet zeggen dat als je eenmaal een mac hebt je amper nog denkt aan wat er onder de kap zit.

het enige waar je op kan wachten is of er echt een kleine 13" MBP uitkomt. Dat is natuurlijk een hele andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
ReCreator schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:26:
Ik zit nog te twijfelen of ik vandaag een MBP ga bestellen.
Voordelen nu:
- Geen kinderziektes
- Weten wat je in huis hebt
- Goede hardware (Loopt niet achter op de concurrent)
- Kan ik nu halen

Nadelen nu:
- Binnenkort een opvolger?

Nadelen wachten:
- Wachten
- Kinderziektes? (kan niemand weten eigenlijk)
- Misschien duurder? (Huidige prijs is goed voor wat je krijgt)

Twijfel... iemand misschien een idee of kan een punt van me schrappen?
Het is dan altijd het standaard antwoord wat je dan krijgt: "als je hem nu nodig hebt, dan koop je hem nu". Ik vind het punt van Sjoewe daarbij ook wel sterk. Aan de andere kant, het gaat om een hoop geld, dus ik zou zeker 15 januari nog even afwachten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hoedje schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:38:
[...]
Het is dan altijd het standaard antwoord wat je dan krijgt: "als je hem nu nodig hebt, dan koop je hem nu". Ik vind het punt van Sjoewe daarbij ook wel sterk. Aan de andere kant, het gaat om een hoop geld, dus ik zou zeker 15 januari nog even afwachten :).
Ja inderdaad, echter zit ik niet op een 13" MBP te wachten, maar waarschijnlijk krijgt de 15" ook een (wellicht kleine) upgrade.
Ik heb hem niet binnen nu en een maand hard nodig, dus ik zal nog even wachten, alhoewel dat ook niet makkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

update:

VMware's achtergrond services uitzetten lost het probleem niet op. Een paar dagen geen last gehad maar vanmorgen was het wederom raak. Systeem komt uit sleep, er komt beeld, maar keyboard en trackpad lijken niet te werken... *irritant*

donderdag maar weer eens met Apple bellen :|

edit:
for some reason stond safe sleep ineens weer aan |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 25-12-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
update:

VMware's achtergrond services uitzetten lost het probleem niet op. Een paar dagen geen last gehad maar vanmorgen was het wederom raak. Systeem komt uit sleep, er komt beeld, maar keyboard en trackpad lijken niet te werken... *irritant*

donderdag maar weer eens met Apple bellen :|

edit:
for some reason stond safe sleep ineens weer aan |:(
waarschijnlijk je topcase defect, gewoon onder garantie een nieuwe krijg je dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:05:
[...]

waarschijnlijk je topcase defect, gewoon onder garantie een nieuwe krijg je dus :).
hij weigerde 1x na het wakker worden. Topcase is dus niet stuk maar het lijkt meer op een bug icm Safe Sleep. Nu Safe Sleep en Vmware's achtergrond services uit staan lijkt alles weer naar behoren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb slechts 7 battery-cyclussen gehad, en iStat geeft nu al 91% health aan. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:53:
[...]

hij weigerde 1x na het wakker worden. Topcase is dus niet stuk maar het lijkt meer op een bug icm Safe Sleep. Nu Safe Sleep en Vmware's achtergrond services uit staan lijkt alles weer naar behoren te werken.
ik ging ervanuit dat alle software problemen al uitgesloten waren natuurlijk.. ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:06:
Ik heb slechts 7 battery-cyclussen gehad, en iStat geeft nu al 91% health aan. Is dit normaal?
en dat is niet normaal vind ik, wel is een MBP accu wel een slechte accu is mijn ervaring ! ik heb een PB gehad (meerdere) en die zaten gewoon na 200 cycles nog op 98%. mijn accu zit nu op 90 cycles op 91%, best beroerd. echter zolang het mij niet hindert hou ik hem gewoon lekker, echter als het te slecht wordt en gaat storen gaat er een nieuwe accu in :P . waarschijnlijk tegen die tijd heb ik al een nieuwe MBP mag ik hopen :*) hopen dat die 13" MBP geen gerucht is met SSD drive :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Mijn batterij is ook een beetje vaag. Hij heeft nu 94 cycles gehad en istat geeft een health weer van 94%. Maar dit kan morgen zo weer 86 of 97 procent zijn. Dit verschilt per dag.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:35:
[...]

en dat is niet normaal vind ik, wel is een MBP accu wel een slechte accu is mijn ervaring ! ik heb een PB gehad (meerdere) en die zaten gewoon na 200 cycles nog op 98%. mijn accu zit nu op 90 cycles op 91%, best beroerd. echter zolang het mij niet hindert hou ik hem gewoon lekker, echter als het te slecht wordt en gaat storen gaat er een nieuwe accu in :P . waarschijnlijk tegen die tijd heb ik al een nieuwe MBP mag ik hopen :*) hopen dat die 13" MBP geen gerucht is met SSD drive :D
Na 2 reboots geef iStat nu weer 100% aan. -_-' Ik werk bijna nooit enkel op accu-power dus zoveel last heb ik er ook niet van. Waar ik dan wel weer last van heb is dat ie soms niet wakker wilt worden vanuit sleep-mode.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tofu schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:18:
[...]
Ze geven je er Windows 98 bij. Maar als je het heel lief vraagt misschien OSX Leopard. (...)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de MBP HDD? Ik heb samen met mijn vader al eerder HDD vervangen van onder andere de 12" PB, 12" iBook G3 en andere laptops. Nu heb ik de externe 2.5" HDD van Western Digital gekocht, mijn plan is om de 250GB van WD in de MBP te plaatsen en de 120GB in mijn MBP in de externe behuizing.

Iemand nog enige tips?
Ik gebruik altijd de guides op ifixit.com, ik vind deze persoonlijk zeer duidelijk en de foto's helpen ook veel.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Je garantie komt dan wel te vervallen geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb geen garantie meer, de MBP is 13 maanden oud. En ja, de garantie komt te vervallen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azt33 schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:02:
Ik heb geen garantie meer, de MBP is 13 maanden oud. En ja, de garantie komt te vervallen :)
is echt niet moeilijk, ik zou het gewoon doen. zeker als je al eerder de harddisk van een 12" PB hebt vervangen (wat zonder twijfel de lastigste machien van apple is om een harddisk van te vervangen is) en ook een 12" IB, zou ik gewoon lekker de Torx T6 en een kruiskop schroevendraaier pakken(enige dat je nodig hebt) en lekker aan de slag gaan. veel plezier, en succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik heb een paar uur geleden de HDD met succes vervangen. Het ging allemaal zonder problemen en ik kon binnen 20 minuten Leopard op de nieuwe HDD installeren.

Het moeilijkste was eigenlijk de WD Passport behuizing open krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Tofu schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:52:
Je garantie komt dan wel te vervallen geloof ik..
huh? Ik snap het niet meer... Ik wil ook mijn HDD vervangen en heb er al veel over gelezen, op veel sites zeggen ze dat je garantie behoudt zolang je MPB niet kapot gaat door vervanging van de HDD mits je dus daarbij niets kapot maakt. Ik zou hier graag eens duidelijkheid over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik nog tot 2010 AppleCare op mijn laptop heb....

Mits het goed gedaan wordt, valt het vervangen van de harde schijf in een MacBook Pro dan onder garantie (dus mag je het zelf doen) of verbreek je daarmee je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:50:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik nog tot 2010 AppleCare op mijn laptop heb....

Mits het goed gedaan wordt, valt het vervangen van de harde schijf in een MacBook Pro dan onder garantie (dus mag je het zelf doen) of verbreek je daarmee je garantie.
Heel simpel: Je verbreekt NOOIT de garantie door iets zelf te repareren of te vervangen. Zegeltjes van fabrikanten die iets anders beweren zijn simpelweg niet rechtsgeldig. Alleen je moet wel kunnen aantonen dat eventueele andere schade niet door jou reparatie of vervanging is gekomen en dat kan wel eens lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
In mijn ervaring is het vaak zo, dat als je iets beschadigt tijdens het vervangen van de HDD, dat Apple kan zeggen dat het je eigen schuld was en dat je daar niks te zoeken had. En je kan dan een factuur thuis verwachten. Dat overkwam een vriendin van mij.

Ik wacht daarom meestal totdat ik er geen garantie meer op heb. Als je trouwens voorzichtig genoeg bent, dan kan Apple in principe niet weten of je in de laptop bent geweest. Alleen de HDD kan het 'verraden'.

Ik ben trouwens geen zegels of iets dergelijks tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je iets (door jou onvoorzichtige actie) beschadigd is het (natuurlijk) zo dat je voor die schade verantwoordelijk bent. Maar het is niet zo dat je, als je bijvoorbeeld na 6 maanden je hdd vervangt en 3 weken later begeeft de laser van de optische drive of de backlight van het scherm het, dan geen aanspraak meer kunt maken op een behoorlijke werking van het product.

Je hebt meestal ook nog recht op 'garantie' na 13 maanden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Ik denk dat je gelijk hebt, begintmeta, maar alsnog zou Apple kunnen zeggen dat je tijdens het openen van de case bijvoorbeeld, iets te ruw bent geweest waardoor je een kabeltje hebt beschadigd. Het hoeft niet voor te komen, maar goed, laten we hopen dat iedereen voorzichtig ermee omgaat.

Dat klopt ja, dat heb ik eerder gelezen. Dat vind ik weer een leuke bijkomstigheid van Apple, de service die ze (meestal) verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:30:
Apple heeft een update uitgebracht voor het toetsenbord probleem bij veel mensen!!
bij mij werkt ie goed! :D
dus updaten zou ik zeggen :*)
Na het een weekje aangekeken te hebben bleek dat het probleem bij mij nog niet weg was; m'n MBP 17" weigert koppig om de eerste letter die ik type te pakken en ook tijdens het typen mist íe veel letters. Nadat eergisteren het trackpad "stroperig" werd en zelfs de interface begon te haperen ben ik toch maar weer ermee naar de Mac dealer gegaan en daar kon ik hem gelijk achterlaten voor reparatie. Het is waarschijnlijk een losse verbinding tussen het moederbord en het geïntegreerde toetsenbord en trackpad. Als er dus mensen zijn waarbij het probleem na de update nog niet is opgelost zou ik zeker even mee naar de winkel gaan (of met Apple bellen).
Voorlopig moet ik me dus maar even zien te redden op m'n ouwe Windows flaptop :r *sta me bij*

[ Voor 0% gewijzigd door Daedalus op 31-12-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zou dit waar zijn?

Afbeeldingslocatie: http://albotas.com/wp-content/uploads/2008/01/up_mbp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2192/2158300908_9d6fe17229_o_d.jpg

De nieuwe 13" zonder dvd drive en 50% dunner.

[ Voor 12% gewijzigd door Erhnam op 03-01-2008 11:29 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zou daar dan wel een 8600 GT inzitten? In de oude powerbookserie zat ook een beduidend lichter model GPU dan in de grotere modellen.

De GPU is voor mij iig wat de Pro maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Erhnam schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:28:
Zou dit waar zijn?

[afbeelding]

[afbeelding]

De nieuwe 13" zonder dvd drive en 50% dunner.
Lijkt me niet. Dat touchpad is toch veel te breed, dat is helemaal nergens voor nodig. En het is op deze manier ook wel heel erg lastig om te typen zonder dat je her en der klikt...

Nice shop though :P

edit:
En over de naam. Ik geloog er niks van dat ze de nieuwe platte laptop ook MacBook Pro gaan noemen. Het is een totaal andere laptop, dan lijkt het me logisch dat ze em ook een andere naam gaan geven. MacBook Mini of MacBook Nano lijkt me eerder logisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Vanitas op 03-01-2008 11:42 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Vanitas schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:40:
[...]

Lijkt me niet. Dat touchpad is toch veel te breed, dat is helemaal nergens voor nodig. En het is op deze manier ook wel heel erg lastig om te typen zonder dat je her en der klikt...

Nice shop though :P

edit:
En over de naam. Ik geloog er niks van dat ze de nieuwe platte laptop ook MacBook Pro gaan noemen. Het is een totaal andere laptop, dan lijkt het me logisch dat ze em ook een andere naam gaan geven. MacBook Mini of MacBook Nano lijkt me eerder logisch.
Zat ik idd ook naar te kijken. Ik kan me werkelijk niet voorstellen waar dat goed voor zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het trackpad zou volgens eerdere geruchten wel kunnen kloppen. 'There's something strange about the trackpad' Verder denk ik dat 50% dunner er niet inzit. Waar ga je heen met je RJ45 connector? Fullsize DVI is te vervangen door Mini-DVI, FW800 is desnoods weg te laten, maar RJ45 kan je niet echt veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
er gaan wel geruchten rond dat het een externe dvd-drive krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 15:40
Whieee schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:26:
Het trackpad zou volgens eerdere geruchten wel kunnen kloppen. 'There's something strange about the trackpad' Verder denk ik dat 50% dunner er niet inzit. Waar ga je heen met je RJ45 connector? Fullsize DVI is te vervangen door Mini-DVI, FW800 is desnoods weg te laten, maar RJ45 kan je niet echt veranderen ;)
http://www.macrumors.com/...rtable-connecting-system/

_/-\o_

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Ik denk wel dat het touchpad klopt, check het Apple patent:

http://www.macsimumnews.c...e_touchpad_for_notebooks/

Wel een mooi ding, maar wat maakt een MBP een Pro, in tegenstelling tot de gewone MB's? In mijn ogen is dat wel de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Tsja de foto kan natuurlijk ook bewerkt zijn om alle voorgaande rumours te bevestigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Liquid schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:08:
Heeft iemand eigenlijk een reden gevonden waarom apple nog steeds geen dockingstation heeft uitgebracht voor de macbook / macbook pro?
Apple Creating iMac-like Docking Station

A patent application submitted in 2006 and published for the first time today has revealed that Apple is working on a docking station for portable computers, the exterior of which closely resembles Apple's iMac line of desktop computers.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2008/01/03/iMacDock_300.jpg
A docking station is disclosed. The docking station includes a display and a housing configured to hold the display in a manner that exposes a viewing surface of the display to view. The housing defines a docking area configured to receive a portable computer; The docking area is at least partly obscured by the display when viewed from the viewing surface side of the display at an angle substantially orthogonal to the viewing surface.

Apple argues that its docking station concept is superior in that it requires less desk space due to its vertical orientation. It is also simpler, as the display is integrated and wireless network technologies will be employed for communication between the dock and the portable.

There has been some speculation around the internet that the patent could be tied to the rumored Apple ultra-portable. While the timing of the publication is interesting, the application itself remains generic in nature, and appears to be applicable to any notebook computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik kwam dit net tegen en het lijkt me wel super cool als dat in de nieuwe MBP zou zitten. Dit bericht komt pas morgen online, had ik net geschreven :P
Apple komt mogelijk met eigen OLED toetsenbord

Apple heeft in 2007 een patentaanvraag ingediend voor een OLED toestenbord zoals we dat al kennen van de Optimus fabrikant. Dit toetsenbord kan van "gedaante" verwisselen doordat in de toetsen mini-schermpjes zitten ingebouwd.

De patentaanvraag dateert al van 13 maart van vorig jaar (2007), echter is deze nu pas naar buiten gekomen. Apple staat erom bekend dat ze vaak de nieuwste technieken gebruiken voor hun producten en dit OLED (Organic Light Emitting Diodes) tobo past dan ook goed in het rijtje van deze fabrikant.

OLED vraagt erg weinig energie en is dan ook een nieuwe zuinige techniek die erg intressant is voor fabrikanten zoals Apple om in haar laptops te verwerken. Zo wordt de batterij duur nauwelijks verkort en zijn de mogelijkheden van het tobo (ook wel toetsenbord) eindeloos. Zo hoef je bijvoorbeeld niet voor elk land een aparte toetsenbord lay-out te maken zoals hierboven op het plaatje te zien is, je kunt gewoon een andere lay-out kiezen onder instellingen in bijvoorbeeld een laptop.

Je zou natuurlijk ook je hele eigen indeling kunnen maken of short-keys kunnen creëren voor programma's die jij veel gebruikt. De mogelijkheden zijn in ieder geval eindeloos en met de vormgeving van Apple moet dit wel een succes worden!

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/images/upload/1199395970keyboard2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Heeft iemand last van Kernel Panics door de Airport kaart? Ik heb het in 3 uur tijd 3 keer gehad vanavond, nogal irritant :(

In het rapport staat het volgende:
Thu Jan 3 23:18:41 2008
panic(cpu 0 caller 0x0039CD77): "m_free: freeing an already freed mbuf"@/SourceCache/xnu/xnu-1228.0.2/bsd/kern/uipc_mbuf.c:2742
Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x5813f978 : 0x12b0e1 (0x455670 0x5813f9ac 0x133238 0x0)
0x5813f9c8 : 0x39cd77 (0x48e03c 0x1 0x4768d01c 0x19bffc)
0x5813fa08 : 0x39d073 (0x434f5800 0x8 0x5813fa58 0x1)
0x5813fa28 : 0x8f5b87 (0x434f5800 0x0 0x20 0x0)
0x5813fb98 : 0x8f5ec5 (0x34e492c8 0x34e4b150 0x2dd000 0x0)
0x5813fce8 : 0x90120b (0x34e4c004 0x0 0x5813fd18 0x1a1912)
0x5813fe68 : 0x8d184a (0x34e494c0 0x34e494c0 0xd86927c5 0x65f)
0x5813feb8 : 0x8d2f3f (0x959c80 0x959c84 0x5813fee8 0x55ed01c)
0x5813ff48 : 0x8d14b7 (0x5574004 0x0 0x1361b0 0x19ccc1)
0x5813ff78 : 0x13e987 (0x5574494 0x5574004 0x1a136f 0x4ffac80)
0x5813ffc8 : 0x19e2ec (0x0 0x0 0x1a10b5 0xe625d60)
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0
Kernel loadable modules in backtrace (with dependencies):
com.apple.driver.AirPort.Atheros(300.22)@0x8d0000->0x95afff
dependency: com.apple.iokit.IO80211Family(200.7)@0x8b2000
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.4)@0x63c000
dependency: com.apple.iokit.IONetworkingFamily(1.6.0)@0x64c000

BSD process name corresponding to current thread: kernel_task

Mac OS version:
9B18

Kernel version:
Darwin Kernel Version 9.1.0: Wed Oct 31 17:46:22 PDT 2007; root:xnu-1228.0.2~1/RELEASE_I386
System model name: MacBookPro2,2 (Mac-F42187C8)
Iemand enig idee wat ik kan doen? Software is up to date, 10.5.1 is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
Ik denk eerder dat het aan Leopard ligt. Ik wilde gisteren ook uit slaapstand mijn laptop aandoen [openklappen]. Maar ik kreeg niks te zien [heb ik de laatste tijd erg veel last van], ook niet na ff wachten.
Toen een harde reset gedaan, en bij het aanmelden kreeg in ook een melding dat er een AirPort Kernel-Panic was geweest.

Ik hoop maar dat Apple snel met een 10.5.2 komt [of een gratis 10.6 :P zoals bij 10.0 -> 10.1] ... Over Leopard ben ik steeds minder tevreden.....

[ Voor 3% gewijzigd door Raween op 04-01-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Dus het is niet hardware-matig? Hmm, dat is op zich wel een opluchting. In het ergste geval kan ik terug naar Tiger, mocht het me teveel gaan belemmeren.
En dat niet ontwaken heb ik ook een paar keer gehad. Ik merk altijd dat er een KP aankomt wanneer mijn Internet wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
Nou, volgens mij is het niet hardware matig, want onder Tiger had ik nooit last. Maar ik heb maar 2 maanden Tiger gedraaid. En van half nov - nu Leopard.

Ik ben benieuwd of meer MBP-gebruikers hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein vraagje: is het normaal dat de linker-fan op mijn MBP C2D veel luider is dan de rechter?
Op 2000 rpm hoor ik mijn laptop constant zoemen aan de linkerkant.
Voorheen had ik hier geen last van, maar misschien ben ik gewoon gek aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:15:
Een klein vraagje: is het normaal dat de linker-fan op mijn MBP C2D veel luider is dan de rechter?
Op 2000 rpm hoor ik mijn laptop constant zoemen aan de linkerkant.
Voorheen had ik hier geen last van, maar misschien ben ik gewoon gek aan het worden...
Kan kloppen... de CPU zit links ongeveer en de GPU links-midden-boven. De harddisk zit volgens mij links onder, momenteel onder mijn linker pols. Dus zo gek is het niet dat het geluid daar harder zal zijn.
Ik luister er nu eens naar en het is bij mij dus ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn de fans dan ook duidelijk hoorbaar als je gewoon voor de computer zit?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik de laatste dagen op een andere locatie als normaal zit, misschien viel het me eerder gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:24:
Maar zijn de fans dan ook duidelijk hoorbaar als je gewoon voor de computer zit?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik de laatste dagen op een andere locatie als normaal zit, misschien viel het me eerder gewoon niet op.
Als ik ervoor zit dan hoor ik ze ook hoor. Als hij naast me staat, of een niveau lager dan al een stuk minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
als je een witte koopt, kun je dan ook hem 'verbouwen' op een simpele manier tot de zwarte versie?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27
Jaspur schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:10:
als je een witte koopt, kun je dan ook hem 'verbouwen' op een simpele manier tot de zwarte versie?
een MBP is van alu ;)
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een witte MB om te bouwen tot een zwarte MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Raween schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:16:
Nou, volgens mij is het niet hardware matig, want onder Tiger had ik nooit last. Maar ik heb maar 2 maanden Tiger gedraaid. En van half nov - nu Leopard.

Ik ben benieuwd of meer MBP-gebruikers hier last van hebben.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet gekeken in de logs ofzo. Gewoon een zwart beeld. :)
Wat ik ook een aantal keer gehad heb is dat hij gewoon wakker wordt en het scherm gaat aan, maar dat m'n muis niet meer werkt op de linker usb poort, opeens alleen in de rechter. M'n externe harde-schijf wil het dan wel in de linker doen, maar m'n usb muis weigert gewoon in de linker totdat ik hem opnieuw opstart. 8)7
Met tiger dit allebei nog nooit gehad, dus ik kijk wel uit naar een software update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Haha, ik hoop niet dat dit hem gaat worden: klik
Wat lijkt mij dit onhandig zeg. :D

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 29-07 01:10
mark de man schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:26:
Haha, ik hoop niet dat dit hem gaat worden: klik
Wat lijkt mij dit onhandig zeg. :D
Sweet mother, dit is het meest krankzinnige model aller tijden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jaspur schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:10:
ik denk dat het wel kan hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://whieee.nl/forumpics/verfblik.jpg

:+

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 04-01-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baquelappe schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:30:
[...]

Sweet mother, dit is het meest krankzinnige model aller tijden :o
Zit wel goed elkaar. :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/2541/macconceptgravedf9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3330/73433746pa3.jpg

Even aan het prutsen geweest. Dit is wat ik denk dat ze ongeveer gaan maken, of zouden moeten maken.

Nieuwe macbook pro 'swiffel', waarbij je het scherm geheel om kan draaien (zoals veel camera schermpjes in digitale fototoestellen). Dit zodat je je de 'macbook swiffel' makkelijk in je base station kan schuiven. De base station is geheel wireless, kan op lichtnet worden aangesloten voor rechargen.

Base station ziet er ongeveer uit als de nieuwe imac maar dan zonder baard aangezien er geen interne componenten in hoeven afgezien van de swiffel. Er zit een opening ter groote van de isight van de swiffel uitgespaard in de base station, zodat de isight ook in de base station werkt.

Net zoals de apple cube is het een toploader geworden, dus van bovenaf cd's etc erin. De Base station heeft verder geen electronische componenten aangezien dit niet nodig is door het handig gebruiken van de macbook pro 'swiffel'.

Zoiets had ik in gedachte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gravedigger schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:10:
[afbeelding]

[afbeelding]

Even aan het prutsen geweest. Dit is wat ik denk dat ze ongeveer gaan maken, of zouden moeten maken.

Nieuwe macbook pro 'swiffel', waarbij je het scherm geheel om kan draaien (zoals veel camera schermpjes in digitale fototoestellen). Dit zodat je je de 'macbook swiffel' makkelijk in je base station kan schuiven. De base station is geheel wireless, kan op lichtnet worden aangesloten voor rechargen.

Base station ziet er ongeveer uit als de nieuwe imac maar dan zonder baard aangezien er geen interne componenten in hoeven afgezien van de swiffel. Er zit een opening ter groote van de isight van de swiffel uitgespaard in de base station, zodat de isight ook in de base station werkt.

Net zoals de apple cube is het een toploader geworden, dus van bovenaf cd's etc erin. De Base station heeft verder geen electronische componenten aangezien dit niet nodig is door het handig gebruiken van de macbook pro 'swiffel'.

Zoiets had ik in gedachte :P
Heb jij dat gemaakt?? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zoeken ze bij Apple niet nog iemand bij de design-afdeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Ziet er erg netjes uit, maar om nou dit te designen. Enkele minuten Photoshoppen en je bent er ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Red schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:44:
Ziet er erg netjes uit, maar om nou dit te designen. Enkele minuten Photoshoppen en je bent er ook....
Even aan het prutsen geweest.
;) Need I say more. Gisteravond laat nog even snel dit inelkaar gezet, wat ik denk wat ze gaan maken. Zag sommige dingen hier die wel heel erg ingewikkeld inelkaar zitten, waarbij je eerst een gevorderde ingenieur moet zijn om het werkend te krijgen in je eigen huis.

Heb het gewoon simpel gehouden, iets wat makkelijk kan werken en iets wat je in 5 seconden klaar kan zetten.

Maar ik wacht met spanning af op jouw idee :)

[ Voor 3% gewijzigd door El Gravedigger op 05-01-2008 11:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.