Sinds september heb ik mijn diploma in de informatica behaald aan de universiteit (master niveau).
Nu staat het job hunten voor de deur, en krijg ik het best even moeilijk.
Na wat aftasten van de markt (sollicitatiegesprekken bij 2 bedrijven tot nu toe, en van elk bedrijf een contract aanbod gekregen) kom ik steeds meer tot het besef dat ik sterk tegen het hele job gebeuren op zie.
Mijn probleem voornamelijk:
* 40u per week werken
* tussen 10u à 16u per week transport-tijd
* nog een paar uurtjes overuren en avondwerk mee naar huis nemen
Dus dat mag je afronden op 60u per week.
Dan zit je ook heel het jaar door met deadlines en stress, 5 dagen van je week spendeer je quasi enkel aan werken/slapen/transport.
Nu vraag ik me af: is er ook een andere manier om te leven?
Met een betere work-life balance, met meer vrijheid en mogelijkheden...
Ik zou graag zelf kiezen wanneer, waar en hoe lang ik werk.
Moet je dan in de richting van freelancing kijken?
Ik droom er echt van om een klein bedrijfje te vinden dat erg liberaal is in die dingen, waar je gewoon lekker 32u per week mag komen werken bijvoorbeeld, plus gedeeltelijk thuiswerken misschien...
Waarschijnlijk verlang ik gewoon te veel
Iemand nuttig advies, tips?
Nu staat het job hunten voor de deur, en krijg ik het best even moeilijk.
Na wat aftasten van de markt (sollicitatiegesprekken bij 2 bedrijven tot nu toe, en van elk bedrijf een contract aanbod gekregen) kom ik steeds meer tot het besef dat ik sterk tegen het hele job gebeuren op zie.
Mijn probleem voornamelijk:
* 40u per week werken
* tussen 10u à 16u per week transport-tijd
* nog een paar uurtjes overuren en avondwerk mee naar huis nemen
Dus dat mag je afronden op 60u per week.
Dan zit je ook heel het jaar door met deadlines en stress, 5 dagen van je week spendeer je quasi enkel aan werken/slapen/transport.
Nu vraag ik me af: is er ook een andere manier om te leven?
Met een betere work-life balance, met meer vrijheid en mogelijkheden...
Ik zou graag zelf kiezen wanneer, waar en hoe lang ik werk.
Moet je dan in de richting van freelancing kijken?
Ik droom er echt van om een klein bedrijfje te vinden dat erg liberaal is in die dingen, waar je gewoon lekker 32u per week mag komen werken bijvoorbeeld, plus gedeeltelijk thuiswerken misschien...
Waarschijnlijk verlang ik gewoon te veel
Iemand nuttig advies, tips?