Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Geen matches
Kan iemand me een link geven van een site die gehost wordt op een WE met lighttpd en een sql-server? Is dit qua snelheid een beetje acceptabel? En kun je hier meerdere sites op hosten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:16:
[...]
Hoe weet je dan of Bind is geïnstalleerd? :P

Kijk eens in /etc/bind? :)
/etc/bind8/ bestaat nog niet eens :? 8)7 terwijl hij gewoon aangeeft dat deze gedownload en geïnstalleerd is.
Ik heb nou ook al gekeken in /usr/local/webmin/bind8 hier staan een aantal .conf en .cgi bestanden maar hier kan ik verder niks doen voor een installatie omdat er geen setup of iets dergelijks terug te vinden is.

edit.

Hij staat geïnstalleerd onder /etc/webmin/bind8 en het enigste wat hier onder staat is een conf bestand.
Hierstaat dat named.pid onder /var/run/named.pid hoort te staat net als named.conf in /etc wat dus niet het geval is.

Zijn er simpelere manieren dan deze om 2 websites te hosten op de MBWE? Ik heb het eigelijk wel heel erg gehad met webmin :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Matched: mybook
Mar2zz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:48:
Dat kan gewoon via het menu van de mybook. general setup > configure network settings. Vul je in wat ie af en toe krijgt van je router en wel werkt, en dan zou het moeten werken.
Ben nog steeds een beetje aan het stoeien met de settings.

Ik ga eerst naar de config tool: general setup > configure network settings > begin wizard > Obtain Network Address: manual. Vervolgens kan ik een static IP adres invoeren met één vakje erachter voor een mask? Hierbij staat vermeld "Recommended subnet mask is 255.255.255.0 which is equivalent to 24 in mask input box". Neem aan dat ik aan dat mask verder niets aan hoef te veranderen. Ik ken een IP adres toe: 192.168.1.200 (buiten de DHCP range van m'n router). Vervolgens ga ik naar de gateway page.

Gateway: 192.168.1.1 (IP adres van router)
DNS servers: 2x DNS (gekopieert vanaf osx > systeemvoorkeuren > netwerk > vakje DNS-servers)
NTP server: geen idee?

Wat moet ik bij de NTP server invoeren en kloppen mijn settings verder? Ben een behoorlijke netwerk noob dus alle hulp wordt zeer gewaardeerd :) .

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de activatie van SWAT?
De webinterface kan ik bereiken op htpp://mybookworld:901
Bij het aanmaken van een nieuwe share krijg ik volgende error: failed to open /usr/local/samba/lib/smb.conf for writing
op /usr/local/samba/lib/ heb ik geen file smb.conf maar wel op /var/oxsemi/smb.conf
heb een sybmolic link tussen /usr/local/samba/lib/smb.conf en /var/oxsemi/smb.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik heb net mijn firmware geupgrade naar 2.0.0.18, maar nu wil ik ssh-access krijgen. Beide methoden kunnen alleen geen firmware meer downloaden. Ik kan wel verbinding krijgen via SSH, maar geen van de rootwachtwoorden wordt gepakt (niet mijn oude ww, niet root:root, niet root:[spatie])

Iemand enig idee hoe ik weer in mijn mybook kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
gebruik eens hoofdletters voor de username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje.

Ikzelf heb ook een MybookWorld, maar wanneer ik een DVD (video_TS) probeer af te spelen dan begint hij soms te stotteren (vooral bij drukke scènes enzo).

Is het hier iemand wel gelukt om DVDs zo te kunnen kijken? of is er misschien een oplossing voor?

(heb trouwens de 1TB verzie met blauwe ringen, en in RAID-1)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vraagje:

Ik gebruik VSFTP. Werkt prima. Ik kan bestanden bekijken, uploaden, mappen aanmaken.
Alleen heb ik geen schrijfrechten in submappen. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Het volgende is ingesteld:
chroot_local_user=YES
USERNAME:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC/./:/bin/sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
het inloggen is gelukt en ik heb nu net met optware php en mysql geinstalleerd...

ik kan via ssh inloggen op mysql (root en ww), heb een table gemaakt met velden, maar als ik deze uitlees krijg ik een witte pagina... Er lijkt toch een probleem met de connectie te zijn, maar volgens mij klopt het gewoon... hoe kan ik de connectie testen?

html klopt en is zichtbaar, maar het php/mysql gedeelte niet... Hij include config.php op het goede level...

[ Voor 14% gewijzigd door Paultje3181 op 24-03-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:43:wanneer ik een DVD (video_TS) probeer af te spelen dan begint hij soms te stotteren (vooral bij drukke scènes enzo).

Is het hier iemand wel gelukt om DVDs zo te kunnen kijken? of is er misschien een oplossing voor?
Ik speel continu DVD's af via de MyBook en dat gaat super.
Alleen met HD heb ik geen ervaring maar zou in theorie ook moeten werken

Ik heb alleen soms problemen met performance als je b.v. aan het unrarren bent.
kijk eens maar eens met "top" om te zien waar de CPU druk mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReMiA schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:59:
[...]

Ik speel continu DVD's af via de MyBook en dat gaat super.
Alleen met HD heb ik geen ervaring maar zou in theorie ook moeten werken

Ik heb alleen soms problemen met performance als je b.v. aan het unrarren bent.
kijk eens maar eens met "top" om te zien waar de CPU druk mee is.
bedankt voor de reactie,

Ik heb mijn mybook (nog) niet ge-hacked. Gewoon out of the box met raid 1 geconfigureerd. Waar zou het verschil tussen ons in kunnen zitten? ik zal ook nog eens andere dvd proberen.

hoop echt dat het hier straks ook werkt, zou ideaal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:
[...]

bedankt voor de reactie,

Ik heb mijn mybook (nog) niet ge-hacked. Gewoon out of the box met raid 1 geconfigureerd. Waar zou het verschil tussen ons in kunnen zitten? ik zal ook nog eens andere dvd proberen.

hoop echt dat het hier straks ook werkt, zou ideaal zijn
Ik heb de standaard software nooit gebruikt, maar hoor weinig positiefs over de Mionet software.
Voor mij was stap éen hacken en vervolgens Mionet uitzetten (kost nutteloos veel CPU/Memory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:20:
Vraagje:

Ik gebruik VSFTP. Werkt prima. Ik kan bestanden bekijken, uploaden, mappen aanmaken.
Alleen heb ik geen schrijfrechten in submappen. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Het volgende is ingesteld:
chroot_local_user=YES
USERNAME:x:1004:1004:Linux User,,,:/shares/internal/PUBLIC/./:/bin/sh
Zorg ervoor dat USERNAME execute rechten heeft op de sub-directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Paultje3181 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:13:
het inloggen is gelukt en ik heb nu net met optware php en mysql geinstalleerd...

ik kan via ssh inloggen op mysql (root en ww), heb een table gemaakt met velden, maar als ik deze uitlees krijg ik een witte pagina... Er lijkt toch een probleem met de connectie te zijn, maar volgens mij klopt het gewoon... hoe kan ik de connectie testen?

html klopt en is zichtbaar, maar het php/mysql gedeelte niet... Hij include config.php op het goede level...
als je wel html pagina's ziet zal de connectie niet het probleem zijn.
Ik denk dat je lighttpd config niet klopt voor het PHP deel.

/etc/lighttpd/lighttpd.conf (zie vetgedrukte deel)
“nasMaster.pl” => (( “socket” => “/tmp/lighttpd.fcgi.socket”,
“check-local” => “disable”,
)),
“.php” => (( “bin-path” => “/usr/local/bin/php-cgi”,
“socket” => “/tmp/php.socket”,
))

)

...
...

index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.html", "index.php" )

[ Voor 25% gewijzigd door ReMiA op 27-03-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
ReMiA schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:25:
[...]

als je wel html pagina's ziet zal de connectie niet het probleem zijn.
Ik denk dat je lighttpd config niet klopt voor het PHP deel.

/etc/lighttpd/lighttpd.conf (zie vetgedrukte deel)
)),
))

)

...
...

code:
1
2
3
4
5
6
7
[root@ChaCha ~]# 2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.892) execve failed for: /usr/local/bin/php-cgi No such file or directory
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.920) child exited: 2
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.923) if you try do run PHP as FastCGI backend make sure you use the FastCGI enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT (cgi) NOR (cli)
For more information check http://www.lighttpd.net/documentation/fastcgi.html#preparing-php-as-a-fastcgi-program
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.1200) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-03-28 00:12:22: (server.c.673) Configuration of plugins failed. Going down.

php, php-fcgi en mysql zijn geinstalleerd. php -v geeft:

code:
1
2
3
4
5
[root@ChaCha ~]# php -v
PHP 5.2.9 (cli) (built: Mar 13 2009 10:25:36)
Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2009 Zend Technologies
    with eAccelerator v0.9.5.3, Copyright (c) 2004-2006 eAccelerator, by eAccelerator

Ik krijg lighttpd nu ook niet gestart zonder -f optie omdat ie geen configfile vind... Het wordt steeds vager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Paultje3181 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:17:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
[root@ChaCha ~]# 2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.892) execve failed for: /usr/local/bin/php-cgi No such file or directory
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.920) child exited: 2
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.923) if you try do run PHP as FastCGI backend make sure you use the FastCGI enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT (cgi) NOR (cli)
For more information check http://www.lighttpd.net/documentation/fastcgi.html#preparing-php-as-a-fastcgi-program
2009-03-28 00:12:22: (mod_fastcgi.c.1200) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-03-28 00:12:22: (server.c.673) Configuration of plugins failed. Going down.

php, php-fcgi en mysql zijn geinstalleerd. php -v geeft:

code:
1
2
3
4
5
[root@ChaCha ~]# php -v
PHP 5.2.9 (cli) (built: Mar 13 2009 10:25:36)
Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2009 Zend Technologies
    with eAccelerator v0.9.5.3, Copyright (c) 2004-2006 eAccelerator, by eAccelerator

Ik krijg lighttpd nu ook niet gestart zonder -f optie omdat ie geen configfile vind... Het wordt steeds vager...
Bij mij staat dit in /usr/local/bin
-rwxr-xr-x 1 root root 9537048 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php
-rwxr-xr-x 1 root root 9564393 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-cgi
-rwxr-xr-x 1 root root 2056 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-config
-rwxr-xr-x 1 root root 4184 Mar 16 2008 /usr/local/bin/phpize

Heb jij misschien PHP via Optware geinstalleerd ?
dan staan de binaries ergens in /opt/.....
Dit pad kun je dan meegeven in de lighttpd.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
ReMiA schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:07:
[...]

Bij mij staat dit in /usr/local/bin
-rwxr-xr-x 1 root root 9537048 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php
-rwxr-xr-x 1 root root 9564393 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-cgi
-rwxr-xr-x 1 root root 2056 Mar 16 2008 /usr/local/bin/php-config
-rwxr-xr-x 1 root root 4184 Mar 16 2008 /usr/local/bin/phpize

Heb jij misschien PHP via Optware geinstalleerd ?
dan staan de binaries ergens in /opt/.....
Dit pad kun je dan meegeven in de lighttpd.conf
server.document-root = "/shares/internal/WWW/url/paul"
mimetype.assign += (".m3u" => "audio/x-mpegurl")
fastcgi.server = (
"nasMaster.pl" => (( "socket" => "",)),
".pl" => (( "socket" => "",)),
".php" => ((
"bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi",
"socket" => "/tmp/php.socket",
"check-local" => "disable",
"min-procs" => 1,

dit staat er dus al in... ik ga eens proberen eaccelerator eruit te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ReMiA schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:19:
[...]

Ik heb de standaard software nooit gebruikt, maar hoor weinig positiefs over de Mionet software.
Voor mij was stap éen hacken en vervolgens Mionet uitzetten (kost nutteloos veel CPU/Memory).
Ik heb hem nu ook gehacked. en mionet uitgeschakeld (tenminste dat denk ik :D geen idee hoe ik dat kan controleren)

wanneer ik dus een DVD afspeel via het netwerk en dan kijk naar "TOP" dan zie ik het volgende:
Load average: 0.62, 0.47, 0.37
Tasks: 44 total, 1 running, 43 sleeping
en dit zijn de top 2 tasks:
1: www-data, 5.5% cpu, 3.7% mem, command: smbd
2: Admin, 2.6% cpu , 0.9% mem, command: Top

de rest staat cpu en mem ongeveer op 0%

Dit is dus op het moment dat de film schokt (hij schokt niet constand, maar wel bij somige scenes)
dus ik neem aan dat het m dan niet in de CPU of MEM zit?

EDIT: hummm, op deze computer hier lijkt hij het beter te doen... nog geen problemen. de pc waarop ik het probeerde is heel oud, maar speelt wel dvd af vanuit zijn dvd-rom station. ga even op CPU belasting van die computer checken.
EDIT2: weer een stapje dichterbij.... ik merk dat op de PC waar hij wel goed draait mijn netwerk belasting naar de 10% gaat, en soms zelfs 20%. terwijl de netwerkbelasting bij de andere PC constand op 6% blijft hangen... nu nog erachter komen hoe het kan zijn dat hij op 6% blijft hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
@Paultje3181

Verander "bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi", eens in

"bin-path" => "/opt/bin/php-cgi", (zonder de F dus, want die binary heb ik nergens staan ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 28-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:38:Ik heb hem nu ook gehacked. en mionet uitgeschakeld (tenminste dat denk ik :D geen idee hoe ik dat kan controleren)
# ps -ef | grep mionetd (als je geen mionetd ziet staan is de deamon niet aktief)

In onderstaand voorbeeld is hij dus niet aktief
[root@MyBookWorld init.d]# ps -ef | grep mionetd
root 26639 20740 1 19:04 pts/1 00:00:00 grep mionetd
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:38:
EDIT2: weer een stapje dichterbij.... ik merk dat op de PC waar hij wel goed draait mijn netwerk belasting naar de 10% gaat, en soms zelfs 20%. terwijl de netwerkbelasting bij de andere PC constand op 6% blijft hangen... nu nog erachter komen hoe het kan zijn dat hij op 6% blijft hangen.
Welke snelheden haal jij bij het kopieren van bestanden ?
ik haal ca 4MB/s dit is ruim voldoende voor afspelen van (niet HD) DVD's (ca 6Mbit/s = 0,7MB/s)

[ Voor 8% gewijzigd door ReMiA op 28-03-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
ReMiA schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:56:
@Paultje3181

Verander "bin-path" => "/opt/bin/php-fcgi", eens in

"bin-path" => "/opt/bin/php-cgi", (zonder de F dus, want die binary heb ik nergens staan ;) )
Hij werkt nu! Er stonden in mijn config-file een verwijzing naar /opt/bin/php-cgi en naar php-fcgi. Het moest dus allebei fcgi zijn... Ik heb nu een LLMP-server staan... FTP nu nog goed aan de praat krijgen (krijg steeds een 500 OOPS: cannot bind to IPv4 socket-fout) omdat bestanden overzetten via scp wel heel sloom is (300 KB/s intern wifi netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
Paultje3181 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:34:
[...]

Hij werkt nu! Er stonden in mijn config-file een verwijzing naar /opt/bin/php-cgi en naar php-fcgi. Het moest dus allebei fcgi zijn... Ik heb nu een LLMP-server staan... FTP nu nog goed aan de praat krijgen (krijg steeds een 500 OOPS: cannot bind to IPv4 socket-fout) omdat bestanden overzetten via scp wel heel sloom is (300 KB/s intern wifi netwerk)
En eindelijk een oplossing die werkt... in /etc/inetd.conf (dacht ik) achter tcp nowait ... ook nog nolisten toevoegen werkt. Je moet dan wel zelf vsftpd starten met vsftpd &. Maar ik heb nu een werkende ftp-server :D Blijkbaar wordt door init.d al een ftp-server gestart welke op 21 luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Paultje3181 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:25:
En eindelijk een oplossing die werkt... in /etc/inetd.conf (dacht ik) achter tcp nowait ... ook nog nolisten toevoegen werkt. Je moet dan wel zelf vsftpd starten met vsftpd &. Maar ik heb nu een werkende ftp-server :D Blijkbaar wordt door init.d al een ftp-server gestart welke op 21 luistert.
De vsftpd wordt gestart door /etc/init.d/S31vsftpd.sh (als je hem van de chayden site hebt gehaald)
als je deze verwijderd wordt hij niet meer automatisch gestart.

Als je hem wilt starten via de inetd.conf kun je het beste "listen=NO" in /etc/vsftpd.conf zetten

Heb gelijk maar een nieuwe versie er op gezet (zit een behoorlijk aantal bugfixes in)
# cd /tmp/myfiles
# wget ftp://vsftpd.beasts.org/users/cevans/vsftpd-2.1.0.tar.gz
# tar xvzf vsftpd-2.1.0.tar.gz
# cd vsftpd-2.1.0
# make
# make install
# mv /usr/local/sbin/vsftpd /usr/sbin

[ Voor 22% gewijzigd door ReMiA op 31-03-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Update NZBGET en NZBGETWEB
Nieuw !!
Er is weer een nieuwe "stable" versie, NZBGET v6.0 en NZBGETWEB v1.3 is door de makers uitgebracht :)

De HowTo is weer aangepast
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Het is nu mogelijk om NZBGET te stoppen, starten en configureren via de Webinterface :P

[ Voor 49% gewijzigd door ReMiA op 01-04-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Help!, heel vreemd iets hier. Ik was bezig met mijn (vandaag aangeschafde) mybook world 750gb. Ging prima, heb SSH aan weten te krijgen. Paar simpele commando's bekeken zoals df en top.

Toen even weggeweest. Kom ik terug, schijf alle lampjes van uit. Ik stroomadapter eruit en er in. Niks.
Stroom paar min. af, opnieuw erop. Niks.

Kan hem nu op geen manier meer aankrijgen, power knop ingedrukt houden werkt niet, reset knop indrukken voor aantal sec doet ook niks. Iemand tips?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Geen matches
geerttttt schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 18:30:

Kan hem nu op geen manier meer aankrijgen, power knop ingedrukt houden werkt niet, reset knop indrukken voor aantal sec doet ook niks. Iemand tips?
Heb ik ook gehad. Is terug naar de winkel gegaan en kreeg uiteindelijk een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Geen matches
maartend schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 19:35:
[...]

Heb ik ook gehad. Is terug naar de winkel gegaan en kreeg uiteindelijk een andere.
Klotezooi, moet ik tot maandag wachten tot ik hem als DOA kan inleveren. Hoe zit dat wettelijk, moeten ze je direct een nieuwe meegeven in principe? Ik heb geen zin om dan nog weer een week te wachten totdat ze hem willen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb al een hele tijd een Mybook, en hij bevalt prima wat betreft streamen van films en muziek. Ik heb ooit een SSH sessie gemaakt mbv de andere firmware, maar verder heb ik er niks mee gedaan, geen tijd voor gehad.

Nu kon ik vroeger altijd kopiëren met 1-2 MB/s, maar dit is nu ineens 100-200 kB/s :S
Ik heb hem al eens gereset, USB-schijf eruit, maar niks werkt. Kan dit eraan liggen dat ik ooit een SSH sessie heb gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mijn DVDs niet goed draaien komt denk ik door de Ethernet kaart van de oude pc waarop ik DVDs probeer af te spelen :)

Heeft iemand hier ervaring met het volledig Downloaden (usenet), eventueel repareren, en unraren van dvds met de mybook? Ik las hier wel iets over unraren:
http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-28720/rar

En, ik heb nog geen mooie manier gevonden om outlook (POP3) mails te backupen, ik kan wel constand het data bestandje van outlook naar mijn mybook copieren, maar dit moet ik dan iedere keer doen wanneer er een nieuwe mail binnen komt, en dat bestand is niet zo klein! is er niet zo iets als outlook exchange server, of zo iets wat het probleem oplost?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 16:51:
Heeft iemand hier ervaring met het volledig Downloaden (usenet), eventueel repareren, en unraren van dvds met de mybook?
Ik gebruik NZBGET, dit werkt super.
Ik heb zelf een scriptje gemaakt die het unrar-en verzorgt.
Automatisch par2 is mogelijk in NZBget maar dit duurt erg lang en je MyBook wordt erdoor unresponsive.

ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Crackh34d schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:10:
Nu kon ik vroeger altijd kopiëren met 1-2 MB/s, maar dit is nu ineens 100-200 kB/s :S
Ik heb hem al eens gereset, USB-schijf eruit, maar niks werkt. Kan dit eraan liggen dat ik ooit een SSH sessie heb gemaakt?
Het is erg onwaarschijnlijk dat dit door SSH komt.
Het zal wel door de MioNet software komen.
Gewoon uitzetten en standaard SMB shares gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
ReMiA schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:20:
[...]

Het is erg onwaarschijnlijk dat dit door SSH komt.
Het zal wel door de MioNet software komen.
Gewoon uitzetten en standaard SMB shares gebruiken.
Ik heb de shares sowieso al alleen voor het interne netwerk, ik kan dus niet van buiten op de MyBook komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Geen matches
Ok, ik heb nu een nieuwe die het tot nu toe wel doet.
Alle shares zijn op everyone ingesteld, behalve 1 backup map. Hier heb ik een user voor aangemaakt, deze full rechten gegeven. wil ik echter inloggen met die user en password (ook met alleen grote letters geprobeerd), wil hij toch niet inloggen.
Blijft maar de melding geven dat mijn gegevens niet kloppen.
Ik gebruik vista...

Iemand een idee hoe dit komt of wat ik over het hoofd zie? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Crackh34d schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:48:
[...]Ik heb de shares sowieso al alleen voor het interne netwerk, ik kan dus niet van buiten op de MyBook komen
Traagheid kan worden veroorzaakt doordat de CPU/Memory resources door een ander proces in gebruik zijn
Denk hierbij aan Mionet/NZB/Unrar e.d. dit kun je onderzoeken middels: # top

Het kan ook aan de netwerkkaart/switch liggen, probeer b.v. eens een andere router of switch
of een andere PC/laptop.

P.S. probeer ook de netwerkkaart van je PC eens op 100Mbit half-duplex te zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Heeft iemand er al een werkende iSCSI-target van weten te maken?

Ik probeer er IET op te krijgen maar ik loop er tegenaan dat de symlinks in /lib/modules/2.6.17.14 naar build (/data/releases/v1.18/WD_v1.18/vendor/linux-kernel) en source (/data/releases/v1.18/WD_v1.18/vendor/linux-kernel) dood zijn, /data bestaat niet.

Hoe kan ik daar werkende items krijgen? ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..." gebruiken om de kernel-sources en de .config te bemachtigen en dan zelf maar een kernel maken + installen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:53:
Heeft iemand er al een werkende iSCSI-target van weten te maken?

Ik probeer er IET op te krijgen maar ik loop er tegenaan dat de symlinks in /lib/modules/2.6.17.14 naar build (/data/releases/v1.18/WD_v1.18/vendor/linux-kernel) en source (/data/releases/v1.18/WD_v1.18/vendor/linux-kernel) dood zijn, /data bestaat niet.

Hoe kan ik daar werkende items krijgen? ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..." gebruiken om de kernel-sources en de .config te bemachtigen en dan zelf maar een kernel maken + installen?
Ik had de kernel source gedownload, probeeer deze link eens ....

http://www.ismprofessiona...ex.php/mybook-repository/
http://www.ismprofessiona...14-20070817-mybook.tar.gz
of http://ftp.penguin.cz/pub...-kernel-2.6.17.14.tar.bz2

[ Voor 12% gewijzigd door ReMiA op 14-04-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Ik ben nu bezig met het postnzbget script van Remia. Ben nog een newB op dit gebied, heb geen idee waar ik dit script moet plaatsen. Gewoon in de root? Heb het script nu staan op /tmp/postnzbget_v2.sh. In de config file staat ie op PostProcess=~/tmp/postnzbget_v2.sh. Is dit correct?

Download script is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
#!/bin/bash

#  1 - path to destination dir, where downloaded files are located;
#  2 - name of nzb-file processed;
#  3 - name of par-file processed (if par-checked) or empty string (if not);
#  4 - result of par-check:
#      0 - not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any
#          par-files;
#      1 - checked and failed to repair;
#      2 - checked and sucessfully repaired;
#      3 - checked and can be repaired but repair is disabled;
#  5 - state of nzb-job:
#      0 - there are more collections in this nzb-file queued;
#      1 - this was the last collection in nzb-file;
#  6 - indication of failed par-jobs for current nzb-file:
#      0 - no failed par-jobs;
#      1 - current par-job or any of the previous par-jobs for the
#          same nzb-files failed;

Sendmail=True
from=mybook@xxxxx.com
sendto=ik@xxxxx.com
server=mail.xxxxx.com
nzbdir=/shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB/nzb/

# True False
UNRAR=True
declare -a RARFILES
dir=$1
dest=/shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB/dst/
PauseServer=True

if [ "$5" = "1" ]
then
      chmod -R 766 "$1"
      subject="Download of $1 completed"
      if [ "$4" = "0" ] ; then
            echo "PAR2 not checked: par-check disabled or nzb-file does not contain any par-files" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "1" ] ; then
            echo "PAR2 checked and failed to repair" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "2" ] ; then
            echo "PAR2 checked and sucessfully repaired" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "3" ] ; then
            echo "PAR2 checked and can be repaired but repair is disabled" > "$nzbdir/message.txt"
      elif [ "$4" = "" ] ; then
            echo "No PAR2 returncode" > "$nzbdir/message.txt"
      fi
      if [ -f "$1/_brokenlog.txt" ] ; then
        echo  >> "$nzbdir/message.txt"
        echo "Broken Files:" >> "$nzbdir/message.txt"
            cat "$1/_brokenlog.txt" >> "$nzbdir/message.txt"
      fi
fi

if [ $UNRAR = "True" ] ; then
# PAUSE Server
    if [ $PauseServer = "True" ] ; then
        /usr/local/bin/nzbget -P
    fi
    cd "$dir"
    RARFILES=(`ls | grep -E [.][pP][Aa][Rr][Tt][0]*[1][.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' 'ß'`)
    number_rar=${#RARFILES[*]}
    if [ $number_rar -ge 1 ] ; then
        for b in ${RARFILES[@]}
        do
            #   t=${RARFILES[0]##/*/} verwijder path in filename
            rar=${b//ß/ }
            f=${rar/[.][pP][Aa][Rr][Tt][01]*[.][Rr][Aa][Rr]/}
            destdir=$dest$f
            mkdir "$destdir"
            unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir"
                echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt"
                chmod -R 766 "$destdir"
        done
    else
        RARFILES=(`ls | grep -E [.][Rr][Aa][Rr] | tr ' ' 'ß'`)
        number_rar=${#RARFILES[*]}
        if [ $number_rar -ge 1 ] ; then
        for b in ${RARFILES[@]}
        do
            rar=${b//ß/ }
                f=${rar/[.][Rr][Aa][Rr]/}
                destdir=$dest$f
                mkdir "$destdir"
                unrar x -y -o- -p- "$rar" "$destdir"
                    echo "UNRARRED $rar to $destdir" >> "$nzbdir/message.txt"
                chmod -R 766 "$destdir"
        done
        fi
    fi

# UN-Pause server
    if [ $PauseServer = "True" ] ; then
    /usr/local/bin/nzbget -U
    fi
fi

if [ $Sendmail = "True" ] ; then
echo OK
      sendEmail -t $sendto -f $from -u $subject -s $server -o message-file="$nzbdir/message.txt" -q
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
CoDe-ReD schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:35:
Ik ben nu bezig met het postnzbget script van Remia. Ben nog een newB op dit gebied, heb geen idee waar ik dit script moet plaatsen. Gewoon in de root? Heb het script nu staan op /tmp/postnzbget_v2.sh. In de config file staat ie op PostProcess=~/tmp/postnzbget_v2.sh. Is dit correct?

Download script is als volgt:
De ~ verwijst naar je user home directory
Voor jou wordt het dus: PostProcess=/tmp/postnzbget_v2.sh

P.S. Als ik me niet vergis stond ergens ook een download linkje naar het postnzbget script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
ReMiA schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:11:
[...]

De ~ verwijst naar je user home directory
Voor jou wordt het dus: PostProcess=/tmp/postnzbget_v2.sh

P.S. Als ik me niet vergis stond ergens ook een download linkje naar het postnzbget script
Thnx voor de tip!

Die link naar het script heb ik gebruikt. Het gaat mij nu meer om dit deel:

code:
1
2
3

Nzbdir verwijst in mijn script naar de map waar mijn nzb bestanden staan. Die map wordt automatisch gelezen door nzbget. De dest dir is de map waar mijn downloads na het downloaden terecht komen. Is dit zo correct ingesteld of moet ik hierin iets aanpassen?

Alvast thnx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
CoDe-ReD schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:38:
[...]

Thnx voor de tip!

Die link naar het script heb ik gebruikt. Het gaat mij nu meer om dit deel:

code:
1
2
3

Nzbdir verwijst in mijn script naar de map waar mijn nzb bestanden staan. Die map wordt automatisch gelezen door nzbget. De dest dir is de map waar mijn downloads na het downloaden terecht komen. Is dit zo correct ingesteld of moet ik hierin iets aanpassen?

Alvast thnx voor de hulp!
Lijkt mij prima, je moet alleen zorgen dat de user waarmee NZBGET draait voldoende rechten heeft
in /shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB (b.v. door: # chmod 777 /shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB)

Ik draai NZBGET als user www-data, dit is dezelfde user die default door SMB wordt gebruikt.
Op die manier is die user gelijk owner van de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKKie1989
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:53
Geen matches
Is het ook mogelijk om aan de usb poort een usb hub te hangen? uiteraard met een externe stroom toe voer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Ben een beetje aan het klooien met het unrar script. Wil nog niet echt meewerken. Krijg de volgende error messages in mijn nzbget.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Collection amstel-passion.of.the.christ.nfo completely downloaded
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Queueing amstel-passion.of.the.christ.nfo for post-process-script
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Pausing queue before post-process-script
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Executing post-process-script for amstel-passion.of.the.christ.nfo
Sat Apr 25 18:02:37 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 58: /usr/local/bin/nzbget: No such file or directory
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 85: unrar: command not found
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 94: /usr/local/bin/nzbget: No such file or directory
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: OK
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 100: sendEmail: command not found
Sat Apr 25 18:02:38 2009    INFO    Completed post-process-script for amstel-passion.of.the.christ.nfo
Sat Apr 25 18:02:38 2009    INFO    Unpausing queue after post-process-script

Er is geen unrar gevonden (wat ik naar mijn weten gewoon heb geinstalleerd), en een e-mail sturen werkt ook niet. Tevens kan hij de nzbget map niet vinden, dat zal ik eventjes moeten aanpassen in het script.

Ik ben geen linux expert, maar wil wel graag unrar laten werken. Wie kan me helpen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
[quote]CoDe-ReD schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:32:
Ben een beetje aan het klooien met het unrar script. Wil nog niet echt meewerken. Krijg de volgende error messages in mijn nzbget.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Collection amstel-passion.of.the.christ.nfo completely downloaded
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Queueing amstel-passion.of.the.christ.nfo for post-process-script
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Pausing queue before post-process-script
Sat Apr 25 18:02:37 2009    INFO    Executing post-process-script for amstel-passion.of.the.christ.nfo
Sat Apr 25 18:02:37 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 58: /usr/local/bin/nzbget: No such file or directory
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 85: unrar: command not found
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 94: /usr/local/bin/nzbget: No such file or directory
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: OK
Sat Apr 25 18:02:38 2009    DETAIL  Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: line 100: sendEmail: command not found
Sat Apr 25 18:02:38 2009    INFO    Completed post-process-script for amstel-passion.of.the.christ.nfo
Sat Apr 25 18:02:38 2009    INFO    Unpausing queue after post-process-script

unrar: command not found
/usr/local/bin/nzbget: No such file or directory
sendEmail: command not found

UNRAR
#cd /tmp/myfiles
#wget http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
#cd /
#tar -xjvf /tmp/myfiles/unrar-arm.tar.bz2

NZBGET
Nzbget zal wel in een andere directory staan
# cd /
# find . | grep nzbget

SENDEMAIL
#cd /tmp/myfiles
#wget http://caspian.dotconf.ne...il/sendEmail-v1.55.tar.gz
#tar xvzf sendEmail-v1.55.tar.gz
#cd sendEmail-v1.55
#cp sendEmail /usr/local/bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Top! Het pauzeren en unrarren was me al gelukt, ik heb nzbget draaien via een ipkg. SendEmail ga ik nu testen. Thnx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Crap, nu begint hij weer te zeuren over Perl.

code:
1
Post-Process: /tmp/postnzbget_v2.sh: /usr/local/bin/sendEmail: /usr/bin/perl: bad interpreter: No such file or directory

Hoe installeer ik dit pakketje dan weer :)? Thnx voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Pfff wat een ramp was dat zeg. Ben er zelf eventjes mee aan de slag gegaan. Perl opnieuw geïnstalleerd aan de hand van deze tutorial: http://mybookworld.wikidot.com/perl-5-8-8. Dat duurde een eeuwigheid maar sendEmail werkte nu gelukkig wel mee.

Volgende probleem: de mailserver die ik had ingesteld werkte niet. Heb toen een andere mailserver gekozen, en toen werden de mailtjes daadwerkelijk verzonden, alleen ze kwamen niet aan. Bleek dat de mailtjes in de spamfilter van mijn provider bleven hangen. Een andere afzender kiezen deed wonderen. Uiteindelijk is het dan toch gelukt!

En nu downloaden als een dolle :) . Thnx voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
CoDe-ReD schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:22:
Pfff wat een ramp was dat zeg. Ben er zelf eventjes mee aan de slag gegaan. Perl opnieuw geïnstalleerd aan de hand van deze tutorial: http://mybookworld.wikidot.com/perl-5-8-8. Dat duurde een eeuwigheid maar sendEmail werkte nu gelukkig wel mee.

Volgende probleem: de mailserver die ik had ingesteld werkte niet. Heb toen een andere mailserver gekozen, en toen werden de mailtjes daadwerkelijk verzonden, alleen ze kwamen niet aan. Bleek dat de mailtjes in de spamfilter van mijn provider bleven hangen. Een andere afzender kiezen deed wonderen. Uiteindelijk is het dan toch gelukt!

En nu downloaden als een dolle :) . Thnx voor alle hulp!
Mooi zo !

Trouwens Perl staat er standaard al op, alleen op een andere plek.
Wijzig de eerste in sendEmail regel in
#!/usr/local/bin/perl -w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Al een paar maanden gebruik ik heel tevreden een MyBook en vandaag ben ik bezig geweest met het instellen van transmission. Een tutorial ( http://kyyhkynen.net/stuff/mybook/torrent_transmission.php ) heeft me prima geholpen, maar nu wil ik ook de rss mogelijkheden gebruiken en daar gaat het fout.

Bij het compileren van xmlstarlet krijg ik een foutmelding van libxslt:
xml: can't load library 'libxslt.so.1'

En dat terwijl ipkg dit netjes heeft geinstalleerd.

Iemand die transmission in combinatie met rss gebruikt en enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Aiolos schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:41:
Bij het compileren van xmlstarlet krijg ik een foutmelding van libxslt:
xml: can't load library 'libxslt.so.1'

En dat terwijl ipkg dit netjes heeft geinstalleerd.

Iemand die transmission in combinatie met rss gebruikt en enig idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik geen transmission, maar probeer het volgende eens.
Zet de directory waar 'libxslt.so.1' staat in onderstaand bestand en voer ldconfig uit
Bijvoorbeeld:
# echo "/opt/lib" >>/etc/ld.so.conf
# ldconfig
# /opt/bin/ipkg update

[ Voor 95% gewijzigd door ReMiA op 01-05-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hi allemaal,

Ik loop tegen een vaag probleem op met NFS en de MBWE2

Ik heb de hinner procedure gevolgd voor NFS, en via een linux-bak kan ik keurig een mount maken naar de exported NFS Share.
Nu probeer ik het zelfde vanaf een Vista Machine, en dat werkt niet....
Dus na wat klooien, heb ik op een andere linux machine eens een NFS geexporteerd, en deze geprobeerd te mounten op Vista: Wat erg lullig was: dat werkt dus prima! 8)7

Dus waarom kan ik met vista niet naar MBWE via NFS (Error 53) en wel met vista naar een andere NFS Server mounten?
En waarom kan ik wel vanaf een linuxmachine naar de MBWE NFS mounten?

Elke hulp is welkom! Ik stoei nu al een dag of 6, maar ben nog geen moer verder... (enneh, googlen kom ik ook niet veel verder mee: met name omdat de mount naar een andere server wel werkt, heb ik dus het idee dat het aan de MBWE ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik heb zojuist debian geprobeerd te installeren op mijn mybook. Ik heb hiervoor http://mybookworld.wikido...-into-my-500gb-world-book exact gevolgd (m.u.v. de partitietabel, laatste partitie is 746GB ipv 496GB). Ik ben gebleven bij stap 16...

Ik heb hem echter opnieuw in de mybook gedaan, maar er worden geen blauwe ringen gevormd... Ik gok dus dat ie blijft hangen bij de install. tune2fs is uiteraard gedaan en hij zou niet moeten checken...

Iemand anders een optie waardoor het zou kunnen komen en belangrijker, hoe ik het op zou kunnen lossen? In /etc/fstab staat /dev/root, moet dit misschien /dev/sda1 zijn? Dit is denk ik wat logischer, maar jah... Eerdere resultaten werkten ook al niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikt al een tijd transmission op mijn mybookworld. Een aantal dagen geleden merkte ik op dat transmission niet meer bereikbaar was. Ook de standaard webinterface werd niet meer ingeladen.
Mijn bestanden op de shares kan ik nog altijd raadplegen / wijzigen / ....

Na wat verder onderzoek bleek dat niet alle services opgestart werden na een poweron.

Het commando mount gaf me volgend verontrustend resultaat:

/dev/root on / type ext3 (ro,noatime,data=ordered)
proc on /proc type proc (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
sys on /sys type sysfs (rw)
/dev/md3 on /var type ext3 (rw,noatime,data=ordered)
/dev/md4 on /shares/internal type ext3 (rw,noatime,data=ordered)
usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

Blijkbaar wordt /dev/root als READ-ONLY gemount. Ik kan geen enkele file wijzigen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen matches
Kijk /etc/fstab eens na en zie hoe /dev/root daar gemount wordt. Wijzigen indien nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Boeboe schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:05:
Kijk /etc/fstab eens na en zie hoe /dev/root daar gemount wordt. Wijzigen indien nodig.
hierin staat het volgende:
# <file system> <mount pt> <type> <options> <dump> <pass>
/dev/root / ext3 rw,noauto,noatime 0 1

en toch geeft mount:

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen matches
Ik zit zelf ook met een vervelend probleem trouwens. Transmission wil mijn config niet onthouden. Als ik wijzigingen doe in /root/.config/transmission-daemon/settings.json en ik herstart mijn daemon zijn die settings weer doodleuk verdwenen :?

*edit* zelf opgelost. Transmission schrijf zijn huidige config weg naar settings.json bij het afsluiten. Niet wijzigen terwijl transmission draait dus, eerst transmission stopzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door boe2 op 12-05-2009 12:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:53:
hierin staat het volgende:
# <file system> <mount pt> <type> <options> <dump> <pass>
/dev/root / ext3 rw,noauto,noatime 0 1
en toch geeft mount:
Hoeveel ruimte is er nog vrij ?
En heb je al eens fsck gedaan op die disk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ReMiA schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:31:
[...]

Hoeveel ruimte is er nog vrij ?
En heb je al eens fsck gedaan op die disk ?
diskspace zit goed:
code:
1
2
3
4
5
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
rootfs                2.8G  702M  2.0G  27% /
/dev/root             2.8G  702M  2.0G  27% /
/dev/md3              950M  152M  750M  17% /var
/dev/md4              455G  315G  140G  70% /shares/internal

fsck lukt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
fsck 1.38 (30-Jun-2005)
e2fsck 1.38 (30-Jun-2005)
fsck.ext3: No such file or directory while trying to open /dev/root

The superblock could not be read or does not describe a correct ext2
filesystem.  If the device is valid and it really contains an ext2
filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock
is corrupt, and you might try running e2fsck with an alternate superblock:
    e2fsck -b 8193 <device>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-08 15:21
Geen matches
Enkele dagen is mijn Western Digital My World New 1TB problemen gaan geven. Ik kan op geen manier de shares openen.

Als ik de map met shares wil openen kijg ik een "Read/Write error" melding.

Als ik fsck uitvoer krijg ik ook deze melding zoals
orkidea
:

e2fsck 1.38 (30-Jun-2005)
Couldn't find ext2 superblock, trying backup blocks...
fsck.ext3: while trying to open /dev/md2

The superblock could not be read or does not describe a correct ext2
filesystem. If the device is valid and it really contains an ext2
filesystem (and not swap or ufs or something else), then the superblock
is corrupt, and you might try running e2fsck with an alternate superblock:
e2fsck -b 8193 <device>

fsck.ext3:

Iemand een Idee?

Op https://www.incotech.online publiceer ik video's, artikelen en meer m.b.t. de I(C)T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Ok ik heb weer een nieuw probleem. Sinds gisteren kan ik mijn mybook manager niet meer benaderen via de webinterface. Ik krijg een 500 - Internal Server Error. FTP werkt prima, SSH niet getest maar ik ga er vanuit dat dit ook werkt. Via de Finder in OSX kan ik hem ook gewoon benaderen. Ik heb geen installaties gedaan of dingen gewijzigd. Geen idee wat er mis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoDe-ReD schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:21:
Ok ik heb weer een nieuw probleem. Sinds gisteren kan ik mijn mybook manager niet meer benaderen via de webinterface. Ik krijg een 500 - Internal Server Error. FTP werkt prima, SSH niet getest maar ik ga er vanuit dat dit ook werkt. Via de Finder in OSX kan ik hem ook gewoon benaderen. Ik heb geen installaties gedaan of dingen gewijzigd. Geen idee wat er mis is...
Waarschijnlijk is er iets gewijzigd in je configuratie bestand van de http server, of in de document_root / script_root van je server: als je de rechten daar bijv verkeerd zet, is de kans op een 500 erg groot...
Je kunt controleren wat er aan de hand is in /var/log/lighttpd/error.log (er van uit gaande dat je de standaard http server nog gebruikt)
De meldingen in dit bestand zullen je op weg helpen met het probleem... Post anders de output hier, kijk ik er ff naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:46:
[...]

Waarschijnlijk is er iets gewijzigd in je configuratie bestand van de http server, of in de document_root / script_root van je server: als je de rechten daar bijv verkeerd zet, is de kans op een 500 erg groot...
Je kunt controleren wat er aan de hand is in /var/log/lighttpd/error.log (er van uit gaande dat je de standaard http server nog gebruikt)
De meldingen in dit bestand zullen je op weg helpen met het probleem... Post anders de output hier, kijk ik er ff naar..
Eventjes in het log gekeken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
2009-05-12 19:59:39: (server.c.1121) unlink failed for: /var/run/lighttpd.pid 2 No such file or directory 
2009-05-12 19:59:39: (log.c.133) server stopped 
2009-05-12 19:59:48: (log.c.73) server started 
2009-05-12 23:31:31: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-12 23:31:32: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 1167 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:31:32: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-12 23:31:34: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-12 23:31:35: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 1168 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:31:35: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-12 23:31:53: (log.c.133) server stopped 
2009-05-12 23:32:00: (log.c.73) server started 
2009-05-12 23:32:04: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 783 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:32:04: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-12 23:32:15: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-12 23:32:16: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 797 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:32:16: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-12 23:32:18: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-12 23:32:19: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 798 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:32:19: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-12 23:33:37: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-12 23:33:37: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 801 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-12 23:33:37: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1103 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-13 09:34:30: (connections.c.245) SSL: 1 error:140940E5:SSL routines:SSL3_READ_BYTES:ssl handshake failure 
2009-05-13 09:34:30: (connections.c.245) SSL: 1 error:00000000:lib(0):func(0):reason(0) 
2009-05-13 09:34:33: (connections.c.245) SSL: 1 error:140940E5:SSL routines:SSL3_READ_BYTES:ssl handshake failure 
2009-05-13 09:34:40: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-13 09:34:40: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 1724 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-13 09:34:40: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1096 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12 
2009-05-13 09:39:26: (mod_fastcgi.c.1532) connect failed: 12 Connection refused 111 0 /tmp/lighttpd.webmgr.socket-0 
2009-05-13 09:39:26: (mod_fastcgi.c.1992) unexpected end-of-file (perhaps the fastcgi process died): pid: 1732 fcgi-fd: 12 remote-fd: 11 
2009-05-13 09:39:26: (mod_fastcgi.c.2866) response not sent, request sent: 1096 connection-fd: 11 fcgi-fd: 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Heb tevens ook geprobeert om lighttpd te herstarten. Dit geeft de volgende errors:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Can't locate FCGI.pm in @INC (@INC contains: /usr/www/lib /usr/local/lib/perl5/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl .) at /usr/local/lib/perl5/5.8.8/CGI/Fast.pm line 22.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/local/lib/perl5/5.8.8/CGI/Fast.pm line 22.
Compilation failed in require at /usr/www/lib/nasMaster.pl line 12.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/www/lib/nasMaster.pl line 12.
Can't locate FCGI.pm in @INC (@INC contains: /usr/local/lib/perl5/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl .) at /usr/local/lib/perl5/5.8.8/CGI/Fast.pm line 22.
BEGIN failed--compilation aborted at /usr/local/lib/perl5/5.8.8/CGI/Fast.pm line 22.
Compilation failed in require at /shares/internal/PUBLIC/WWW/Admin/WebMgr.pl line 4.
BEGIN failed--compilation aborted at /shares/internal/PUBLIC/WWW/Admin/WebMgr.pl line 4.
Can't locate FCGI.pm in @INC (@INC contains: /usr/local/lib/perl5/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8/armv5tejl-linux /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.8 /usr/local/lib/perl5/site_perl .) at /usr/local/lib/perl5/5.8.8/CGI/Fast.pm line 22.
Compilation failed in require at /shares/internal/PUBLIC/WWW/Welcome/Main.pl line 4.
BEGIN failed--compilation aborted at /shares/internal/PUBLIC/WWW/Welcome/Main.pl line 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Goed ik ga vanavond maar eens aanrommelen met Perl dan, aangezien dat het probleem is volgens mij. Ik heb naast de standaard versie die op de My Book geïnstalleerd staat een eigen versie erbij gezet. Dit werkte prima voor een aantal weken, nu ineens dus niet meer. Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
Geen matches
Sorry voor de bump, maar ik kom er echt niet uit. Wie kan me helpen? Zomaar Perl overschrijven lijkt me niet echt verstandig. Is er geen mogelijkheid om perl te verwijderen en opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
CoDe-ReD schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:23:
Sorry voor de bump, maar ik kom er echt niet uit. Wie kan me helpen? Zomaar Perl overschrijven lijkt me niet echt verstandig. Is er geen mogelijkheid om perl te verwijderen en opnieuw te installeren?
Het lijkt er op dat je bij het uitvoeren van deze procedure (http://mybookworld.wikidot.com/perl-5-8-8) een probleem is ontstaan
heb je de orginele versie nog staan ?
(als het goed is heb je dit gedaan .... mv /usr/local/lib/perl5 /usr/local/lib/perl5.bak)

Aanvullend heb ik dit in /usr/local/bin staan
-rwxr-xr-x 1 root root 939484 Mar 26 2007 perl
-rwxr-xr-x 1 root root 939484 Mar 26 2007 perl5.8.8
-rwxr-xr-x 1 root root 37285 Oct 27 2006 perlbug
-rwxr-xr-x 1 root root 17965 Oct 27 2006 perlcc
-rwxr-xr-x 1 root root 236 Oct 27 2006 perldoc
-rwxr-xr-x 1 root root 11949 Oct 27 2006 perlivp

Ik heb een tarretje gemaakt van mijn (orginele) installatie
Het staat op http://www.mediafire.com/?od0kmymdjxk

[ Voor 32% gewijzigd door ReMiA op 21-05-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
ReMiA schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:00:
[...]

Het lijkt er op dat je bij het uitvoeren van deze procedure (http://mybookworld.wikidot.com/perl-5-8-8) een probleem is ontstaan
heb je de orginele versie nog staan ?
(als het goed is heb je dit gedaan .... mv /usr/local/lib/perl5 /usr/local/lib/perl5.bak)

Aanvullend heb ik dit in /usr/local/bin staan
-rwxr-xr-x 1 root root 939484 Mar 26 2007 perl
-rwxr-xr-x 1 root root 939484 Mar 26 2007 perl5.8.8
-rwxr-xr-x 1 root root 37285 Oct 27 2006 perlbug
-rwxr-xr-x 1 root root 17965 Oct 27 2006 perlcc
-rwxr-xr-x 1 root root 236 Oct 27 2006 perldoc
-rwxr-xr-x 1 root root 11949 Oct 27 2006 perlivp

Ik heb een tarretje gemaakt van mijn (orginele) installatie
Het staat op http://www.mediafire.com/?od0kmymdjxk
Held! Hij werkt inderdaad weer. Heb perl maar weer terug gezet. Toen nzbget opnieuw geïnstalleerd, die werkte namelijk niet meer (parsen nzb files werkte niet). Nu werkt alles weer prima, inclusief het eerder geposte e-mail script. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb snel een grote SATA HDD nodig, en denk eraan om die uit mijn Mybook world 500GB te halen. Nu wil ik later wel weer gebruik maken van mijn mybook world, maar dan met een 250 GB Sata schijf die ik nog heb liggen. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk? Er zijn namelijk images voor de Mybookworld te vinden op de welbekende wiki, maar kun je die ook restoren op een andere kleinere HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik zit helaas nog steeds met het probleem dat mijn debian installatie niet lukt. Ik heb alles stap voor stap gevolgd, maar het lukt gewoon niet. De drive spint wel in de mybook, maar er gebeurd verder niets. Geen IP, niets.

Ik heb geen serial console, en kan dus ook niets zien waar hij blijft hangen.

Iemand die nog een optie heeft?

Het zelf builden lukt ook niet. Ik krijg een access denied op mconf als ik make menuconfig doe (als root uitgevoerd natuurlijk, eigenaar van de file is root 777 file perm).

Ik kan dus ook geen losse stage1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Paultje3181 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:26:
Ik zit helaas nog steeds met het probleem dat mijn debian installatie niet lukt. Ik heb alles stap voor stap gevolgd, maar het lukt gewoon niet. De drive spint wel in de mybook, maar er gebeurd verder niets. Geen IP, niets.

Ik heb geen serial console, en kan dus ook niets zien waar hij blijft hangen.

Iemand die nog een optie heeft?

Het zelf builden lukt ook niet. Ik krijg een access denied op mconf als ik make menuconfig doe (als root uitgevoerd natuurlijk, eigenaar van de file is root 777 file perm).

Ik kan dus ook geen losse stage1 krijgen.
Hmm, vreemd. Ik heb dit weekeinde ook weer een mybook gekocht, en ook Debian erop gezet, maar dat werkte bij mij zonder problemen. De fstab hoefde niet aangepast worden voor het booten (bij mij werkt het gewoon met /dev/boot), maar dat wil je daarna toch nog wel even doen want swap en /home staan er niet in.

Het ging bij mij alleen even mis bij die stap waar de ssh-keys weggegooid worden, er mist een instructie voor het opnieuw genereren van keys denk ik. Ook apt-get had wat kuren, maar dat is met een forced reïnstall van het juiste package ook opgelost.

Ik ben zo blij met Debian, apt-get / aptitude roeleert ! Dit werkt zoveel fijner dan de orginele software _/-\o_

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
u_nix_we_all schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:30:
[...]

Hmm, vreemd. Ik heb dit weekeinde ook weer een mybook gekocht, en ook Debian erop gezet, maar dat werkte bij mij zonder problemen. De fstab hoefde niet aangepast worden voor het booten (bij mij werkt het gewoon met /dev/boot), maar dat wil je daarna toch nog wel even doen want swap en /home staan er niet in.

Het ging bij mij alleen even mis bij die stap waar de ssh-keys weggegooid worden, er mist een instructie voor het opnieuw genereren van keys denk ik. Ook apt-get had wat kuren, maar dat is met een forced reïnstall van het juiste package ook opgelost.

Ik ben zo blij met Debian, apt-get / aptitude roeleert ! Dit werkt zoveel fijner dan de orginele software _/-\o_
Welke versie heb je gekocht? Zou je misschien een image willen maken van je partitietabel en van je root? Dan kan ik die wellicht erop zetten en kijken of deze wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Geen matches
Paultje3181 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:49:
[...]

Welke versie heb je gekocht? Zou je misschien een image willen maken van je partitietabel en van je root? Dan kan ik die wellicht erop zetten en kijken of deze wel werkt.
Ik heb een 500GB MBWE (gewoon single drive dus), volgens mij redelijk recent, standaard stond er fw versie 2.00.15 op.
Mijn fstab is helemaal identiek aan die die in de instructies staat.* En eigenlijk moet die rootimage ook gewoon werken, (en ik heb even geen ruimte om die online te zetten helaas. Als het echt niet gaat lukken moet ik even kijken of ik wat kan regelen).

Heb je de instructie wel helemaal gevolgd, inclusief het vullen met 0-bytes ? Dat schijnt nog wel uit te maken namelijk... :?

* (edit), fstab is identiek voor alle regels behalve sda3 en swap die ik toegevoegd heb. Uit mijn hoofd (ik kan er nu niet bij):
/dev/sda3 /home ext3 defaults 0 0
/dev/sda2 none swap sw 0 0

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 26-05-2009 14:46 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo,

Ik ben een beginnende MacBook Pro gebruiker en ik heb een uitdaging.

Ik heb een Western Digital World Edition 1TB harde schijf aan m'n router hangen en ik wil deze gebruiken in combinatie met Time Machine van Apple. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe ik dit dan moet aanpakken?

Alvast bedankt voor reacties.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:26:
Ik heb een Western Digital World Edition 1TB harde schijf aan m'n router hangen en ik wil deze gebruiken in combinatie met Time Machine van Apple. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe ik dit dan moet aanpakken?
Geen idee, de WD NAS kan in ieder geval als netwerkschijf benaderd worden. Of Time Machine daarmee kan werken en hoe, lijkt me iets wat je misschien in het Apple forum kunt vragen, daar is een topic m.b.t. Time Machine geloof ik.

Ik heb zelf nu met mijn debian-mybook een test gedaan met ATA over Ethernet maar met bedroevend slecht resultaat. Jammer, ik had gehoopt dat zo'n low-level protocol nog wat performance-winst zou opleveren, maar 1,4 MB/s is minder dan 1/3 van wat ik met NFS haal. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Crackh34d schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:58:
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb snel een grote SATA HDD nodig, en denk eraan om die uit mijn Mybook world 500GB te halen. Nu wil ik later wel weer gebruik maken van mijn mybook world, maar dan met een 250 GB Sata schijf die ik nog heb liggen. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk? Er zijn namelijk images voor de Mybookworld te vinden op de welbekende wiki, maar kun je die ook restoren op een andere kleinere HDD?
Dat zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Crackh34d schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:58:
In principe moet dit wel werken, alleen de grootte van de laatste partitie zal iets anders zijn, maar dat moet verder niet uitmaken.
Alternatief is debian installeren, mbv de instructies in de link in deze post. Alleen ook de grootte van de laatste partitie aanpassen. (Ik draai zelf ook debian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Geen matches
Naar het schijnt is de nieuwe My Book World Edition pakken sneller (snellere cpu en 128 MB geheugen) en stiller (WD Green HD en geen fan) dan de vorige. Ik heb het dus over de white bar, het nieuwe model zonder de led-ring: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=586 Ik was dus van plan om zo'n model te kopen, vooral voor de stilte. Maar nu zie ik een zeer mooie aanbieding op Komplett: http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5 Het oude model kost daar nu maar € 85 meer voor 750 GB tegenover € 159 voor het nieuwe model van 1 TB. Dat is bijna het dubbele voor "slechts" 250 GB meer maar daar staat tegenover dat je ook een stillere en snellere NAS hebt. Eigenlijk maakt de opslagcapaciteit mij niet zo veel uit maar ik zou de My Book toch graag gebruiken als file-, stream-, print- en synchronisatiesevertje en dit meestal voor 1 gebruiker en max. 2 gebruikers tegelijkertijd. Af en toe zal er ook wel eens een torrentje of zo mee gedownload worden maar dat zal dan vooral 's nachts gebeuren (scheduling is wel mogelijk, gok ik?). Nu is mijn vraag of die oude echt zo traag is?? De My Book zal worden aangesloten op een Asus WL-520gC router (met dd-wrt firmware) dus 100 mbit netwerk en 54Mb wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Geen matches
Als ik die reviews waar WD naar linkt mag geloven is de snelheid even belabberd als de eerste versie, maar afhankelijk van wat je er mee gaat doen kan het extra geheugen (32mb voor de eerste versie) misschien handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
Lex_brugman schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:45:
Als ik die reviews waar WD naar linkt mag geloven is de snelheid even belabberd als de eerste versie, maar afhankelijk van wat je er mee gaat doen kan het extra geheugen (32mb voor de eerste versie) misschien handig zijn.
Op de meest uitgebreide review zie ik toch dat het nieuwe model 2x tot 4x sneller is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Laagvliegerke schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:19:
[...]

Op de meest uitgebreide review zie ik toch dat het nieuwe model 2x tot 4x sneller is? :?
I moved a 350MB file from my laptop to the network drive wirelessly (802.11b/g) that took a little over two minutes. I then transferred 1.65GB worth of RAW images and that took about 13 minutes
350/(2*60) = 2,92 MB/s
1650/(13*60) = 2,12 MB/s

Ligt zelfs iets lager dan de eerste uitvoering dus.

EDIT: doh! er staat wireless 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Ik kan misschien aan de behuizing van dit apparaat komen, moet alleen nog een schijf in dan.

Ik heb nog een 1.5TB SATA 'over' (zit nu in een PC, die als download PC wordt gebruikt, maar dit is natuurlijk veel zuiniger).

Maar hoe zit dat precies met dat OS... Dat staat neem ik aan op Flash geheugen in het apparaat zelf? En niet op de HDD?

En hoe zit dat met het bestandssysteem van de schijf? Want die is nu FAT32/NTFS, maar ik las in dit topic dat de WD MyBook gebruikt maakt van een linux bestandssysteem. Moet ik dan de complete schijf formatteren?

Dat zou nogal moeilijk zijn, omdat ik nogal veel data op die 1.5TB heb staan, die ik dan ergens moet dumpen (heb geen andere schijf met zoveel opslagmogelijkheid hier in huis :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je moet gewoon een restore doen, staat in de TS.

Je OS staat dus OP de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25
Met deze tutorial http://mybookworld.wikidot.com/add-new-hdd-to-wdwe zou het moeten lukken denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bedoelde ik... gezien het tijdstip gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
En net m'n nieuwe My Book aangeleverd gekregen. Ondanks de aanbieding bij Komplett, ben ik toch voor het nieuwe model gegaan met witte led. Net aangesloten op m'n router en ik ben toch verrast hoeveel instellingen er toch mogelijk zijn. Maar toch nog te weinig instellingen, geen zin om de WD software te installeren en voor zover ik weet geen mogelijkheid om een usb printer aan te sluiten... ;) Dus toch maar even kijken hoe ik andere software op dit ding kan krijgen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 19-06-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik heb de oude 500GB versie met laatste firmware en probeer er cups op werkend te krijgen.

SSH is probleemloos geinstaleerd
CUPS geinstaleerd volgens http://mybookworld.wikidot.com/print-server wel heb ik de laatste versie van CUPS gebruikt (1.3.11)
USB printer geconnecteerd en herkend:

code:
1
2
3
[root@NAS1 cups]# lsusb
Bus 001 Device 002: ID 043d:004d Lexmark International, Inc. 
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

printer gevonden door cups, geinstaleerd met juiste ppd file.
testpagina afgedrukt, ook goed.
Printer weggegooid, en opnieuw proberen aan te maken volgens dezelfde procedure, werkte ook, alleen krijg ik er nu met geen geweld nog een testpagina uit, de testpagina blijft in CUPS in de queue hangen.

code:
1
2
3
4
5
Description: Lexmark T520
Printer Driver: Lexmark T520 PS
Printer State: processing, accepting jobs, published.
Device URI: usb://Lexmark/T520

hij blijft dus op processing staan..

het vreemde is dat lpstat geen geinstaleerde printers toont terwijl ik verwacht dat dat wel zou moeten.

Error logs geven geen aanwijzingen:

error log (debug level)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Saving remote.cache...
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Listening to :::631 (IPv6)
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Listening to 0.0.0.0:631 (IPv4)
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] cupsdDenyIP(loc=0x94870(/), address=0:0:0:0, netmask=0:0:0:0)
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] cupsdDenyIP(loc=0x6ed60(/printers), address=ffffffff:ffffffff:ffffffff:ffffffff, netmask=0:0:0:0)
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] cupsdDenyIP(loc=0x776c8(/admin), address=0:0:0:0, netmask=0:0:0:0)
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Remote access is enabled.
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Added auto ServerAlias 192.168.1.10m
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Loaded configuration file "/etc/cups/cupsd.conf"
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Using default TempDir of /var/spool/cups/tmp...
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Configured for up to 10 clients.
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Allowing up to 10 client connections per host.
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Creating CUPS default administrative policy:
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] <Policy default>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] <Limit Send-Document Send-URI Cancel-Job Hold-Job Release-Job Restart-Job Purge-Jobs Set-Job-Attributes Create-Job-Subscription Renew-Subscription Cancel-Subscription Get-Notifications Reprocess-Job Cancel-Current-Job Suspend-Current-Job Resume-Job CUPS-Move-Job CUPS-Authenticate-Job>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Order Deny,Allow
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Require user @OWNER @SYSTEM
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] </Limit>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] <Limit Pause-Printer Resume-Printer Set-Printer-Attributes Enable-Printer Disable-Printer Pause-Printer-After-Current-Job Hold-New-Jobs Release-Held-New-Jobs Deactivate-Printer Activate-Printer Restart-Printer Shutdown-Printer Startup-Printer Promote-Job Schedule-Job-After CUPS-Add-Printer CUPS-Delete-Printer CUPS-Add-Class CUPS-Delete-Class CUPS-Accept-Jobs CUPS-Reject-Jobs CUPS-Set-Default>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] AuthType Default
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Require user @SYSTEM
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] <Limit All>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] </Policy>
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Full reload is required.
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Saving job cache file "/var/cache/cups/job.cache"...
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Discarding unused printer-stopped event...
I [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Loaded MIME database from '/etc/cups': 35 types, 36 filters...
D [14/Jul/2009:15:44:54 +0200] Loading printer LEXT520...
I [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Loading job cache file "/var/cache/cups/job.cache"...
D [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] [Job 8] Loading from cache...
D [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] [Job 9] Loading from cache...
D [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] [Job 10] Loading from cache...
D [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] [Job 11] Loading from cache...
I [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Full reload complete.
E [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Unable to open listen socket for address :::631 - Address family not supported by protocol.
I [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Listening to 0.0.0.0:631 on fd 3...
I [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Resuming new connection processing...
D [14/Jul/2009:15:44:55 +0200] Discarding unused server-restarted event...
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: clients=0
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: jobs=4
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: jobs-active=0
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: printers=1
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: printers-implicit=0
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: stringpool-string-count=323
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: stringpool-alloc-bytes=7016
D [14/Jul/2009:15:44:56 +0200] Report: stringpool-total-bytes=6248
D [14/Jul/2009:15:45:17 +0200] cupsdAcceptClient: 8 from 192.168.1.200:631 (IPv4)
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] encrypt_client: 8 Connection from 192.168.1.200 now encrypted.
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] cupsdReadClient: 8 GET / HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] cupsdReadClient: 8 GET /cups.css HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] cupsdReadClient: 8 GET /images/button-help.gif HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:18 +0200] cupsdAcceptClient: 11 from 192.168.1.200:631 (IPv4)
D [14/Jul/2009:15:45:19 +0200] encrypt_client: 11 Connection from 192.168.1.200 now encrypted.
D [14/Jul/2009:15:45:19 +0200] cupsdReadClient: 8 GET /images/happy.gif HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:19 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:19 +0200] cupsdReadClient: 11 GET /images/button-manage-server.gif HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:19 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] cupsdReadClient: 11 GET /admin/ HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] cupsdIsAuthorized: username="root"
D [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] [CGI] /usr/lib/cups/cgi-bin/admin.cgi started - PID = 1055
I [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] Started "/usr/lib/cups/cgi-bin/admin.cgi" (pid=1055)
D [14/Jul/2009:15:45:21 +0200] cupsdSendCommand: 11 file=9
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] [CGI] admin.cgi started...
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdAcceptClient: 12 from localhost:631 (IPv4)
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] [CGI] http=0x2a058
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] [CGI] No form data, showing main menu...
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] [CGI] /usr/share/cups/drivers/pscript5.dll: No such file or directory
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdReadClient: 12 POST / HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdAuthorize: No authentication data provided.
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] Get-Subscriptions ipp://localhost/
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] Get-Subscriptions client-error-not-found: No subscriptions found.
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdProcessIPPRequest: 12 status_code=406 (client-error-not-found)
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] [CGI] lang="en_US.UTF8", locale="/en_US"...
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] Script header: Content-Type: text/html;charset=utf-8
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] Script header: 
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdReadClient: 8 GET /cups.css HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] cupsdCloseClient: 12
D [14/Jul/2009:15:45:22 +0200] PID 1055 (/usr/lib/cups/cgi-bin/admin.cgi) exited with no errors.
D [14/Jul/2009:15:45:25 +0200] cupsdReadClient: 8 GET /admin/log/error_log HTTP/1.1
D [14/Jul/2009:15:45:25 +0200] cupsdAuthorize: Authorized as root using Basic
D [14/Jul/2009:15:45:25 +0200] cupsdIsAuthorized: username="root"

allerhande fora afgezocht maar zonder aanwijzingen wat er fout is kan ik weinig aanvangen...

[ Voor 20% gewijzigd door Yalopa op 14-07-2009 16:30 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal het wil me niet lukken om ncurses erop te krijgen omdat gcc niet werkt.

Ik heb firmware 01.00.16 with MioNet 2.3.9.13 (heb de mybook world witte lightje edtion single disk)

Ik blijf steken bij het volgende:

/tmp/myfiles # cd ncurses-5.6
/tmp/myfiles/ncurses-5.6 # ./configure
checking for egrep... grep -E
Configuring NCURSES 5.6 ABI 5 (Thu Jul 30 22:21:40 CEST 2009)
checking build system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking host system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
checking target system type... armv5tejl-unknown-linux-gnu
Configuring for linux-gnu
checking for prefix... /usr
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable cc found in $PATH
/tmp/myfiles/ncurses-5.6 #

Geen GCC dus hoe krijg ik die erop

Ik heb ook deze stappen gedaan maar werkt niet

http://mybookworld.wikido...-firmware-2-00-15-upgrade

Heeft iemand een idee?

Wat mijn bedoeling was om een usenet client erop te zetten zodat hij kan downloaden

EDIT: Gelukt heb het volgende gedaan
http://highlevelbits.free.fr/
Future pack geinstalleerd ging snel en simpel torrent client en usenet client alles binnen 15 minuten geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb een probleem mensen.
De webinterface op mijn mybook doet niks meer?
Kan ik dit oplossen met de reset knop op de achterkant? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:23:
Ik heb een probleem mensen.
De webinterface op mijn mybook doet niks meer?
Kan ik dit oplossen met de reset knop op de achterkant? :)
Welkom op GoT. Om je te kunnen helpen hebben we wat meer informatie nodig. Wat heb je al geprobeerd? Heb je de reset knop al eens ingedrukt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geen matches
Room42 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Welkom op GoT. Om je te kunnen helpen hebben we wat meer informatie nodig. Wat heb je al geprobeerd? Heb je de reset knop al eens ingedrukt?
Hey :)

Ik heb hem al ingedrukt inderdaad. Maar de instellingen blijven gewoon staan.
Ik heb ooit zelf SSH erop gezet enzo zodat ik via command line dingen kon aanpassen. En toen stopte de webinterface ermee.
Nu ben ik het wachtwoord van de SSH ook kwijt :O Hoe moet ik die reset knop precies gebruiken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geen matches
DennusB schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:41:
[...]

Hey :)

Ik heb hem al ingedrukt inderdaad. Maar de instellingen blijven gewoon staan.
Ik heb ooit zelf SSH erop gezet enzo zodat ik via command line dingen kon aanpassen. En toen stopte de webinterface ermee.
Nu ben ik het wachtwoord van de SSH ook kwijt :O Hoe moet ik die reset knop precies gebruiken ? :)
Schopje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
Transmission 1.73 installatie
voor iedereen die torrents wil gaan downloaden met een mooie webinterface :)
In de eerdere posts staan een hoop dependancies die b.v. voor NZBGET nodig zijn.
maar ik heb ze nog maar een keer op een rijtje gezet (Zlib, LibXML, PHP, Gettext, Libsigc++, PKG-Config had ik al staan)

ZLIB
# cd /tmp/myfiles
# wget http://www.zlib.net/zlib-1.2.3.tar.gz
# tar -zxvf zlib-1.2.3.tar.gz
# cd zlib-1.2.3
# ./configure
# make test
# make install

LIGHTTPD Port wijzigen
Hierna is de webadmin te benaderen op http://MyBookWorld:82 en eigen pagina op port 80

Maak via webadmin share WWW aan
# nano /etc/lighttpd/lighttpd.conf

server.port = 82 (standaard 80)
index-file.names = ( "nasMaster.pl", "index.htm", "index.html" )
Onderstaande toevoegen
$SERVER["socket"] == ":80" {
server.document-root = "/shares/internal/WWW"
}

LIBXML
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...2.6/libxml2-2.6.30.tar.gz
# tar xfz libxml2-2.6.30.tar.gz
# cd libxml2-2.6.30
# ./configure
# make
# make install

PHP
# ln -s /usr/local/lib/libxml2.so.2 /lib/libxml2.so.2
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://uk.php.net/distributions/php-5.2.5.tar.gz
# tar xvfz php-5.2.5.tar.gz
# cd php-5.2.5
# ./configure -without-iconv -without-pear -enable-fastcgi -enable-discard-path -enable-force-cgi-redirect -without-mysql -enable-sockets
# make
# make install

# cd /etc/lighttpd
# cp lighttpd.conf lighttpd.conf.backup
# nano lighttpd.conf

Vervang deze sectie:
))
)

Met deze sectie:
)),
))
)

Wijzig deze sectie
index-file.names = ( "nasMaster.pl" )

Hierin:

# /etc/init.d/lighttpd.sh restart

Libsigc++
# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...0/libsigc++-2.0.18.tar.gz
# tar xvzf libsigc++-2.0.18.tar.gz
# cd libsigc++-2.0.18
# ./configure
# make
# make install

Pkg-config
# cd /tmp/myfiles
# wget http://pkgconfig.freedesk...es/pkg-config-0.23.tar.gz
# tar xvzf pkg-config-0.23.tar.gz
# cd pkg-config-0.23
# ./configure
# make
# make install

Gettext
# cd /tmp/myfiles
# wget ftp://ftp.gnu.org/pub/gnu/gettext/gettext-0.16.tar.gz
# tar xvfz gettext-0.16.tar.gz
# cd gettext-0.16
# ./configure
# make
# make install

Dynamic linker configuratie
# nano /etc/ld.so.conf
voeg regel toe met "/usr/local/lib"
# ldconfig

OpenSSL
# cd /tmp/myfiles/
# wget http://www.openssl.org/source/openssl-0.9.8k.tar.gz
# tar -xvf openssl-0.9.8k.tar.gz
# cd openssl-0.9.8k/
# ./config
# make
# make install
# export PKG_CONFIG_PATH=/usr/local/ssl/lib/pkgconfig/

CURL
# cd /tmp/myfiles
# wget http://curl.haxx.se/download/curl-7.19.5.tar.gz
# tar -xvzf curl-7.19.5.tar.gz
# cd curl-7.19.5
# ./configure
# make
# make install

Expat
# cd /tmp/myfiles
# wget http://downloads.sourcefo....1.tar.gz?use_mirror=kent
# tar -xvzf expat-2.0.1.tar.gz
# cd expat-2.0.1
# ./configure
# make
# make install

Lynx (niet zeker of je die nodig hebt)
# cd /tmp/myfiles
# wget http://lynx.isc.org/lynx2.8.7/lynx2.8.7.tar.gz
# tar -xvzf lynx2.8.7.tar.gz
# cd lynx2.8.7
# ./configure
# make
# make install

LibWWW-Perl
# cd /tmp/myfiles
# wget http://cpan.org/authors/i.../libwww-perl-5.806.tar.gz
# tar -xvzf libwww-perl-5.806.tar.gz
# cd libwww-perl-5.806
# perl Makefile.PL
# make
# make install

URI
# cd /tmp/myfiles
# wget http://cpan.org/authors/id/G/GA/GAAS/URI-1.35.tar.gz
# tar -xvzf URI-1.35.tar.gz
# cd URI-1.35
# perl Makefile.PL
# make
# make install

MIME-Base64
# cd /tmp/myfiles
# wget http://search.cpan.org/CP...S/MIME-Base64-3.08.tar.gz
# tar -xvzf MIME-Base64-3.08.tar.gz
# cd MIME-Base64-3.08
# perl Makefile.PL
# make
# make install

HTML-Tagset
# cd /tmp/myfiles
# wget http://cpan.org/authors/i...E/HTML-Tagset-3.10.tar.gz
# tar -xvzf HTML-Tagset-3.10.tar.gz
# cd HTML-Tagset-3.10
# perl Makefile.PL
# make
# make install

HTML-Parser
# cd /tmp/myfiles
# wget http://search.cpan.org/CP...S/HTML-Parser-3.61.tar.gz
# tar -xvzf HTML-Parser-3.61.tar.gz
# cd HTML-Parser-3.61
# perl Makefile.PL
# make
# make install

libintl-perl (misschien niet nodig)
# cd /tmp/myfiles
# wget http://search.cpan.org/CP.../libintl-perl-1.20.tar.gz
# tar -xvzf libintl-perl-1.20.tar.gz
# cd libintl-perl-1.20
# perl Makefile.PL
# make
# make install

XML-Parser
# cd /tmp/myfiles
# wget http://search.cpan.org/CP...NT/XML-Parser-2.36.tar.gz
# tar -xvzf XML-Parser-2.36.tar.gz
# cd XML-Parser-2.36
# perl Makefile.PL EXPATLIBPATH=/usr/local/lib EXPATINCPATH=/usr/local/include
# make
# make install

Intltool
# cd /tmp/myfiles
# wget http://ftp.gnome.org/pub/...40/intltool-0.40.6.tar.gz
# tar -xvzf intltool-0.40.6.tar.gz
# cd intltool-0.40.6
# ./configure
# make
# make install

Transmission
# cd /tmp/myfiles
# wget http://download.m0k.org/t...transmission-1.73.tar.bz2
# tar jxvf transmission-1.73.tar.bz2
# cd transmission-1.73
# ./configure --disable-gtk --disable-nls
# make
# make install

# mkdir <path waar downloads in komen>
# chmod 777 <path waar downloads in komen>

Wijzig de settings in RPC config file (IP-adressen en download Path)
# nano /root/.config/transmission-daemon/settings.json

Als alles goed is gegaan kun je Transmission benaderen via deze link:
http://<MyBook IP-Adres>:9091/transmission/web/

Files:
/usr/local/share/transmission/web
/usr/local/bin/transmission-daemon
/usr/local/bin/transmission-remote

P.S. Vervallen # wget http://clutchbt.com/Files/Clutch-0.4.tar.gz
Configure opties voor Transmission
* --disable-gtk: disables the unnecessary GTK client, unless GTK+ is actually installed, it wouldn't have build anyway
* --disable-nls: disables the unnecessary gettext dependancy (will only be valid on Transmission 1.50 or r7258 and later)
* CPPFLAGS=-DTR_EMBEDDED: Builds Transmission in embedded mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen matches
ofwel gewoon:
ipkg install transmission :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik proberen EyeOS te installeren op mijn Mybook. http://eyeos.org/
Lijkt me de perfecte combinatie, mybook / EyeOS.
EyeOS heeft alleen php nodig, en de Webserver app ondersteund dat dus we gaan het zien :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal ik wilde even het volgende mededelen.

Omdat ik veel negatieve reacties op het forum lees met hoog op traagheid bestanden kopieeren.

Daarom was ik even benieuwd hoe mijn NAS presteerde en een aantal snelheid testjes gedaan met mijn mybook world 1 TB edition (witte lampje versie)

Het vreemde was bij winxp (verkenner)haalde ik maar 6 mb/s wat overeen komt met iedereen hier.

Maar met FTP haal ik de volledige 100 mbit.

Vandaag even op me dektop pc geprobeerd (windows 7) met gigabit connectie en hier ook goede resultaten( dit is wel met een cross kabel gebeurd heb geen gigabit switch in huis).

De resultaat bij gigabit:
FTP 45.68 MB/S
Met windows browser: 34.9 MB/S

Deze resultaten zijn van binnenhallen van bestanden van NAS naar pc.

Van PC naar NAS gaat ook gewoon met 100 mbit niet getest met gigabit.

Wel heb ik mijn mybook world aangepast zoals een torrent client en usenet client en een aantal onodige rotzooi uitgeschakeld.

Ik ben er zeer tevreden over.

Edit: dit leest wat makkelijker :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Jij hebt de versie met de wittle lampjes, die versie heeft in tegenstelling tot de versie met de blauwe lampjes geen problemen met de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd85
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-07 11:40
Hallo allemaal,

ik heb de mybook (blauwe lampjes) 750 GB werkend met SSH, nu wil ik er een webserver van maken maar had het zelfde probleem als mr evil (configure: error: no acceptable cc found in $PATH) dus wou ik ook de futurepack optie proberen, alleen als ik dit doe krijg ik een melding dat de firmware update mislukt is.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, ik weet wel dat de bovenstaande error te maken had met het feit dat ik te nieuwe firmware heb (de laatste)

Edit: op de wiki staat een uitleg over GCC wat ontbreekt bij nieuwere firmware dus probleem is opgelost. en futurepack wordt alsnog geinstalleerd ook al zegt die van niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjoerd85 op 20-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik heb na veel proberen toch de mybook teruggestuurd naar WD. Ik heb een RMA ingevuld en krijg van de week een nieuwe schijf. Volgens de RMA is het een WDG1NC10000E. Volgens mij is dit een 1TB schijf? Dat zou mooi zijn, want ik heb een 750GB schijf ingestuurd... :D

Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Paultje3181 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:58:
Ik heb na veel proberen toch de mybook teruggestuurd naar WD. Ik heb een RMA ingevuld en krijg van de week een nieuwe schijf. Volgens de RMA is het een WDG1NC10000E. Volgens mij is dit een 1TB schijf? Dat zou mooi zijn, want ik heb een 750GB schijf ingestuurd... :D

Ben benieuwd :D
En ik heb hem vandaag binnen gekregen en het is inderdaad een 1TB schijf... Leuk, aangezien ik er 75 euro voor betaald had voor de 750GB :D

Voor de debian-gebruikers: ik lees op mybookworld.wikidot steeds dat de power-button niet goed werkt als debian geinstalleerd wordt. Klopt dit? En wat heeft dit voor nadeel? Of is het alleen het ledje wat niet aangaat? Iemand ook ervaring met de mylenny firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Paultje3181 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:52:
[...]
Voor de debian-gebruikers: ik lees op mybookworld.wikidot steeds dat de power-button niet goed werkt als debian geinstalleerd wordt. Klopt dit? En wat heeft dit voor nadeel? Of is het alleen het ledje wat niet aangaat?
Bij mij werkt de powerbutton wel, volgens mij stond dat los ergens op die site beschreven hoe je dat kon fixen.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste