Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Matched: mybook
Ik heb een World Edition 2TB (white light) en deze werkt op zich goed, ik heb in enkele shares aangemaakt en deze worden geshared naar mijn Ubuntu desktop via NFS of Samba (door /etc/fstab).

Als ik de shares mount met Samba haal ik rond de 10MB/sec via Gigabit LAN verbinding (de Mybook is geen snelheidsmonster). Mount ik de shares met NFS, dan haal ik met moeite 900KB/sec.

De betreffende items in mijn fstab zien er zo uit:

Voor NFS
code:
1
192.168.0.4:/nfs/public /media/nas nfs rw,initr,rsize=8192,wsize=8192,hard 0 0

Voor Samba
code:
1
//192.168.0.4/public /media/nas -o username=user,password=pw 0 0

Ze doen het allebei, alleen de snelheid bij NFS is om te janken. Heeft een van jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb al geexperimenteerd met rsize & wsize waarden, het weglaten hiervan ook, maar niks helpt. Ook heb ik op de Mybook de Mionet service uitgeschakeld omdat deze nogal veel geheugen in beslag nam en ik deze toch niet gebruik.

Volgens mij moet een hogere snelheid dan 10MB/sec ook mogelijk zijn, anders hadden ze die Gigabit interface wel voor een 100Mbit kunnen vervangen, maar op zich kan ik daar nog wel mee leven.

Zie ik soms een setting over het hoofd of is dit 'normaal'
Boeboe schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:01:
ofwel gewoon:
ipkg install transmission :)
En voor Midnight Commander typ je:
code:
1
ipkg install mc

[ Voor 8% gewijzigd door firebird_1979 op 31-08-2009 17:41 . Reden: Opmaak, kleine toevoeging ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 22:49
Geen matches
Ik ben weer eens bezig gegaan met Debian, maar ik krijg nog steeds geen IP-adres. Op de wikidot (my perfect guide to debian Lenny topic) zijn er meer met dit probleem, maar er komt daar geen antwoord. Ik heb de eerste 10 GB gezero-filled, alles perfect gevolgd via Ubuntu 9.04, maar hij komt gewoon niet up (spint wel up, maar daar stopt het. De filesystems zijn gecheckt en met tune2fs -c 1 -i 0 uitgezet (ook -c 0 -i 0 geprobeerd zonder effect).

Kunnen de debian gebruikers stap voor stap uitleggen hoe ze debian aan de praat hebben gekregen? Ook de power leds patch is me niet duidelijk wat ik daar moet doen... Moet ik een nieuwe kernel maken of is dit niet nodig?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Paultje3181 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:04:
Ik ben weer eens bezig gegaan met Debian, maar ik krijg nog steeds geen IP-adres. Op de wikidot (my perfect guide to debian Lenny topic) zijn er meer met dit probleem, maar er komt daar geen antwoord. Ik heb de eerste 10 GB gezero-filled, alles perfect gevolgd via Ubuntu 9.04, maar hij komt gewoon niet up (spint wel up, maar daar stopt het. De filesystems zijn gecheckt en met tune2fs -c 1 -i 0 uitgezet (ook -c 0 -i 0 geprobeerd zonder effect).

Kunnen de debian gebruikers stap voor stap uitleggen hoe ze debian aan de praat hebben gekregen? Ook de power leds patch is me niet duidelijk wat ik daar moet doen... Moet ik een nieuwe kernel maken of is dit niet nodig?
Jammer om te horen dat het bij jou niet wil lukken. Ironisch genoeg heb ik debian op mijn mybook gekregen door de link naar wikidot te volgen die jij hier postte ..... Bij mij werkte het wel allemaal, gewoon netjes die stappen gevolgd.

V.w.b. de power en leds, ik heb dat geloof ik niet eens gedaan, de leds werken wel gewoon, maar de powerbutton gebruik ik dus niet, als hij uit moet geef ik gewoon een shutdown commando.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Paultje3181
u_nix_we_all schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:09:
[...]

Jammer om te horen dat het bij jou niet wil lukken. Ironisch genoeg heb ik debian op mijn mybook gekregen door de link naar wikidot te volgen die jij hier postte ..... Bij mij werkte het wel allemaal, gewoon netjes die stappen gevolgd.

V.w.b. de power en leds, ik heb dat geloof ik niet eens gedaan, de leds werken wel gewoon, maar de powerbutton gebruik ik dus niet, als hij uit moet geef ik gewoon een shutdown commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:49
Geen matches
Hoe zit het eigenlijk met update voor de ssh server? Ik zou graag de beschikking willen hebben over de laatste versie van ssh (veiligheid). Is hier een eenvoudig upgrade-stappenplan voor beschikbaar?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
Deze kun je toch gewoon compilen (mits je gcc nog hebt)?

Iemand enig idee of je de eerste en tweede partitie kunt backuppen met dd als de MB aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Geen matches
Backuppen met dd terwijl een filesystem gemount is lijkt mij voor geen enkele partitie verstandig ;) je kan dan beter iets met `cp -a` oid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
Ik word echt gek van dat debian installeren. Ik heb de volledige schijf gezerodisked. Heb met ubuntu 9.04 geinstalleerd en met debian lenny livecd geprobeerd. Steeds krijg ik hetzelfde probleem: geen blauwe ringen en belangrijker, geen IP. Ik heb e2fsck gerenamed naar e2fsck.backup om er zeker van te zijn dat ie niet blijft hangen op de e2fsck. Ik heb alle logs in /var/log doorgenomen, maar nergens kan ik iets vinden wat erop wijst wat het probleem is.

Misschien dat iemand duidelijk kan maken wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Laatst online: 08:49
Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is om met de standaard webserver een share webbased benaderbaar te maken na login zoals bijvoorbeeld Apache via .htaccess doet? Ik zou alleen de directory listing willen tonen. De share aanmaken lukt (via symlink), maar ik wil hier graag een wachtwoord voor plaatsen.

Dus ik wil via internet http://[mijn-IP-adres]/Public mijn share benaderen na het invoeren van een naam / wachtwoord.

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zijn er nog ervaringen met andere OSen dan Debian en Ubuntu i.c.m MB?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:56:
Zijn er nog ervaringen met andere OSen dan Debian en Ubuntu i.c.m MB?
Zijn er ervaringen met Ubuntu dan ? :o

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Paultje3181
Het is me eindelijk gelukt om Debian te installeren... Ubuntu 8.x werkt niet, maar Gutsy 7.10 wel :D. Ik heb vantevoren de complete schijf gezero'd (dus de volle 1TB). Nu heb ik een LLMP-server. Verder wil ik nog bind (of een alternatief?) installeren en een mailserver (imap). Iemand goede opties welke bruikbaar zijn voor de mybook world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zat eraan te denken om ook zo,n MB te halen om als OpenBSD firewall/proxyserver/mailservertje(?) te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus via de wikidot de web-server incl PHP en Accessbook geinstalleerd. Werkt als een zonnetje, maar ik krijg hem niet naar buiten toe. Lokaal is alles prima te benaderen door bijv. gewoon http://192.168.1.14:8080 in te typen. Als ik echter in mijn router (Livebox van Orange) aangeef dat ik bijv de externe poort 8080 naar intern ip-adres 192.168.1.14 wil mappen dan kom ik natuurlijk gewoon op de standaard webinterface van de mybook uit (met Drive Management enzo). Ben ik nu echt zo stom of zie ik gewoon iets over het hoofd. Ik kan namelijk niet bij het poortmappen aangeven dat ik specifiek naar 192.168.1.14:8080 wil mappen...ik kan alleen het ip opgeven..... hoe hebben jullie dit gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat ligt niet aan de Mybook, denk ik, Deadwinter ;)
Je kunt beter je heil zoeken in de Port forwarding topic's in Netwerken zoals Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik ken de LiveBox niet, maar bij een standaard port forwarding geef je het lokale IP-adres en het bij behorende poortnummer op. Vaak kun je daarbij ook het gewenste externe poortnummer opgeven. Mocht je er niet uit komen, liever niet in deze thread omdat dat off-topic is.

Over 'livebox port forwarding' zijn trouwens wel wat topics te vinden. Wellicht dat je daar nog wat aan hebt.

Succes :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidBlackNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 13:58
Beste Tweakers,

Ik wilde ook via een Western Digital Mybook World Edition downloaden via usenet. Graag zou ik hierbij gebruik maken van SABnzbd+ of een dergelijk programma.
Nu is het installeren en configureren etc niet moeilijk want ik heb een vriend die weet hoe dit moet.

Nu is wel nog mijn vraag. Welke moet of kan ik kopen waar deze hack op werkt?

Via de pricewatch vind ik deze modellen.

Uit welke kan ik kiezen waar deze hack zeker op werkt?

Alvast bedankt,

Sjoerd

--------------------------------------------------

Edit:
Zoals ik het nu volgens mij begrijp zijn er 4 soorten "My Books" namelijk:

My Book World Edition - Blue rings
Afbeeldingslocatie: http://support.wdc.com/product/images/groupth_106.jpg

My Book World Edition II - Blue rings (2 HDD's?)
Afbeeldingslocatie: http://support.wdc.com/product/images/groupth_107.jpg

My Book World New Edition - White Light
Afbeeldingslocatie: http://support.wdc.com/product/images/groupth_117.jpg

My Book World New Edition II - White Light(2 HDD's?)
Afbeeldingslocatie: http://support.wdc.com/product/images/groupth_118.jpg

Deze informatie maak ik hier uit op.

Welke mag ik nu kopen waar deze hack op werkt?

[ Voor 50% gewijzigd door LiquidBlackNL op 07-10-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Paultje3181 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:41:
Het is me eindelijk gelukt om Debian te installeren... Ubuntu 8.x werkt niet, maar Gutsy 7.10 wel :D. Ik heb vantevoren de complete schijf gezero'd (dus de volle 1TB).
Als ik het goed begrijp hang je dus de MyBook schijf in een PC waar je Ubuntu op draait, en dan installeer je vanaf dat systeem je Debian systeem op de schijf? En dan maakt het dus uit welke versie van Ubuntu het is? En wat is dan de gedachte achter het zero-en van de schijf? (Het lijkt wel goochelen... daar durf ik niet zo goed aan te beginnen).

Als ik de Debian gebruikers nog wat meer mag vragen:

Ik wil dus ook graag een Debian userland op mijn (white-bar) MBWE - ik mis APT! - maar... eigenlijk vind ik het wel erg fijn dat alles gewoon werkt met de standaardfirmware. Nou begrijp ik uit de beschrijving op die ismprofessional site dat de Debian-install die ze doen eigenlijk een installatie is van een Debian userland waarbij de oorspronkelijke door WD gebouwde kernel wordt ingezet. Klopt dat?

Kan ik dan misschien gewoon de bestaande firmware laten staan en Debian armel in een chroot installeren? Of is dat helemaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Er is een nieuwe "firmware" die je via mybook.wikidot.com kunt krijgen om zo je mybook te overschrijven. Volgens mij kun je ze niet naast elkaar draaien, aangezien je geen duidelijk bootmanager (ala lilo, grub) hebt. Maar idd, zoals je het beschrijft zou het moeten. Ik ben er zelf nog niet achter hoe het precies zit, maar bij mij werkt het nu met 7.10 ubuntu. Misschien toch iets met een andere gcc of kernel oid, maar dat weet ik niet. zerofill is volgens mij niet persé nodig, maar geeft je uiteraard wel een nette lege disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Een chroot met daarin debian zou geen probleem moeten zijn, de debian install gaat uit van een kernel gemaakt met de door WD aangeleverde SDK, deze zal niet veel verschillen met die van de originele installatie (en dan nog, moet niet uitmaken, als het maar een werkende linux kernel is).
Het enige is dat het geheugen (van die blauwe led versie dan) misschien wat krap gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen matches
Bedankt - dan ga ik het eerst maar eens lafjes met een chroot proberen :)
Ik heb de versie met witte led, die heeft dacht ik dubbel zo veel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Vier keer zoveel geheugen zelfs ;), 128MB ipv 32MB.

[ Voor 7% gewijzigd door Lex_brugman op 11-10-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
Kan ik gewoon upgraden naar squeeze door mijn /etc/apt/sources.list aan te passen en dan aptitude update && aptitude dist-upgrade door te voeren? Of kan ik dan allerlei rare dingen verwachten (m.n. niet booten ;) ).

Volgens mij is mijn kernel gepind, maar ik weet het niet helemaal zeker. Hoe kan ik dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidBlackNL
Geen matches
Niemand die me even kan vertellen welke ik ervoor kan kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
LiquidBlackNL schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:38:
Niemand die me even kan vertellen welke ik ervoor kan kopen? :P
Volgens mij gewoon allemaal. Op internet is wel het meeste te vinden over de blauwe ringen volgens mij, maar ook de witte werkt. Dus kies zelf maar ;) Op mybookworld.wikidot.com kun je iig een hoop info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidBlackNL
Paultje3181 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

Volgens mij gewoon allemaal. Op internet is wel het meeste te vinden over de blauwe ringen volgens mij, maar ook de witte werkt. Dus kies zelf maar ;) Op mybookworld.wikidot.com kun je iig een hoop info vinden.
Die ga ik eens even doornemen dan, want wat ik zo vind op Google is dat de blauwe ring versie snelheids problemen heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
het blijft een nas met een beperkte hoeveelheid geheugen... dus qua snelheid is het niet super, maar toch wel te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidBlackNL
Geen matches
Paultje3181 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:49:
het blijft een nas met een beperkte hoeveelheid geheugen... dus qua snelheid is het niet super, maar toch wel te doen...
Inderdaad logisch. Ik denk dat ik voor een witte led versie ga :-)
Bedankt voor de hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
LiquidBlackNL schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:38:
[...]

Inderdaad logisch. Ik denk dat ik voor een witte led versie ga :-)
Bedankt voor de hulp :D
iemand al enig idee of je gewoon kan upgraden naar testing, zonder de kernel te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Paultje3181 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

iemand al enig idee of je gewoon kan upgraden naar testing, zonder de kernel te verliezen?
Ik zou zeggen, maak een image en probeer het ;) ik denk dat het geen probleem moet geven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe het met de snelheid van een USB harde schijf die aan de MyBook hangt zit? :) Ik las ergens op internet dat dat erg langzaam zou gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:06:
Weet iemand toevallig hoe het met de snelheid van een USB harde schijf die aan de MyBook hangt zit? :) Ik las ergens op internet dat dat erg langzaam zou gaan ;)
Hangt voornamelijk af van welke MyBook World je hebt, de versie met blauwe leds zal nier meer dan 3-4MB/s halen, maar de versie met witte leds zal een stuk sneller zijn, iets langzamer dan de interne schijf aangezien USB extra overhead geeft, ik denk rond de 30MB/s, maar zolang je geen gigabit netwerk hebt zal je het verschil bij deze niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
Lex_brugman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:05:
[...]

Ik zou zeggen, maak een image en probeer het ;) ik denk dat het geen probleem moet geven hoor.
Dat heb ik nu geprobeerd, maar er wordt niks geupdate. Ik heb /etc/apt/sources.list aangepast naar deb http://ftp.nl.debian.org squeeze main contrib non-free ipv lenny main contrib non-free.
aptitude update && aptitude install apt dpkg aptitude && aptitude full-upgrade, maar hij loopt eigenlijk al vast bij de herinstall van apt dpkg en aptitude. Deze worden niet geupgrade en ook de full-upgrade werkt niet.

Doe ik nu iets heel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:22:
[...]

Hangt voornamelijk af van welke MyBook World je hebt, de versie met blauwe leds zal nier meer dan 3-4MB/s halen, maar de versie met witte leds zal een stuk sneller zijn, iets langzamer dan de interne schijf aangezien USB extra overhead geeft, ik denk rond de 30MB/s, maar zolang je geen gigabit netwerk hebt zal je het verschil bij deze niet merken.
Ga een MyBook World met witte led halen, de 4TB versie :) Heb een gigabit netwerk liggen (ook wifi-n), dus daar zal de bottleneck niet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
Paultje3181 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:26:
[...]

Dat heb ik nu geprobeerd, maar er wordt niks geupdate. Ik heb /etc/apt/sources.list aangepast naar deb http://ftp.nl.debian.org squeeze main contrib non-free ipv lenny main contrib non-free.
aptitude update && aptitude install apt dpkg aptitude && aptitude full-upgrade, maar hij loopt eigenlijk al vast bij de herinstall van apt dpkg en aptitude. Deze worden niet geupgrade en ook de full-upgrade werkt niet.

Doe ik nu iets heel raars?
Ik denk dat dit niet iets specifieks is voor de WD world ;) ik denk dat de oplossing hiervoor zo met google te vinden is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Geen matches
ik kom steeds op tutorials uit die precies zeggen zoals ik het doe... Wellicht toch iets met de WD te maken? Ik heb iig geen enkel idee hoe ik zoiets bij google duidelijker kan vinden. Ik kan bijvoorbeeld ook netselect niet installeren. Hij kent dit pakket niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Geen matches
Ik vind de repositories die met het debian image standaard meekomen ook wat karig, veel software is voor de ARM-architektuur volgens mij gewoon niet beschikbaar.
Ik ben zelf wel eens een poging begonnen om een webcam aan te sluiten, en met motion om alerts e.d. te doen als er iets beweegt.

Ik liep al vast bij de pogingen om de driver vanuit een source .dep geïnstalleerd te krijgen , veel dependencies voor het build systeem waren al niet in rep. te vinden.

Heb het uiteindelijk (voorlopig) opgegeven, kostte teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik wil de MB world kopen white light en wil deze naast storage gebruiken voor het downloaden van NZB usenet files. Ik heb hierover een aantal vragen:
1. Ik lees op de http://mybookworld.wikidot.com dat er NZBget geinstalleerd kan worden (downloaden tegen betaling). Doet NZBget het downloaden, parren en unrarren? Dus NZB in map zetten en film eruit halen?
2. Hoe snel doet het systeem het parren en unrarren? Ik begreep dat met de MB blue ring versie dit altijd erg lang duurde. Is dit verbeterd door de nieuwe cpu en meer memory?
3. Is dat NZBget ook ergens gratis te krijgen (of soortgelijke tool)?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
  • Laatst online: 20-09-2023
VivaAtloni schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:07:
Ik wil de MB world kopen white light en wil deze naast storage gebruiken voor het downloaden van NZB usenet files. Ik heb hierover een aantal vragen:
1. Ik lees op de http://mybookworld.wikidot.com dat er NZBget geinstalleerd kan worden (downloaden tegen betaling). Doet NZBget het downloaden, parren en unrarren? Dus NZB in map zetten en film eruit halen?
2. Hoe snel doet het systeem het parren en unrarren? Ik begreep dat met de MB blue ring versie dit altijd erg lang duurde. Is dit verbeterd door de nieuwe cpu en meer memory?
3. Is dat NZBget ook ergens gratis te krijgen (of soortgelijke tool)?
1. NZBGet doet het downloaden en parren. Voor het unrarren kan je een los script gebruiken wat door NZBget na het downloaden en parren wordt aangeroepen. Als je dit doet is het dus inderdaad een kwestie van NZB in een map zetten en film eruit halen.

2. Ik heb de blue ring versie, dus op deze vraag kan ik je geen antwoord geven, maar zelfs met de blue ring versie vindt ik het nog wel te doen.

3. NZBGet het programma is gratis. Het downloaden tegen betaling komt omdat je een abonnement op een nieuwsgroepen provider nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Dag allen,

Ik ben al een tijdje bezig met het correct installeren van MediaTomb op mijn MyBook World en heb het sinds afgelopen week eindelijk aan de praat. Nu geloof ik alleen dat ik er een oudere versie op heb draaien (hoe kun je de versie achterhalen?) en vroeg mij af hoe ik deze het makkelijkste kan updaten naar de nieuwste versie (0.11.0-5 geloof ik).

Iemand die mij hiermee kan helpen?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Geen matches
[b]
3. NZBGet het programma is gratis. Het downloaden tegen betaling komt omdat je een abonnement op een nieuwsgroepen provider nodig hebt.
Dat begrijp ik, want ik gebruik al jaren eweka. Maar ik doelde op het installeren van nzbget op de nieuwe my book white light. Ik vind namelijk op deze website, dat ik eerst donateur moet worden voordat ik het mag gebruiken.
Is er niet een gratis manier om dit te doen. Voor de oude my book blue ring is het allemaal gratis. Verschillend deze zo veel van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Heeft iemand is getest wat voor snelheid hij met de nieuwe wd mybook world haalt? (de witte led).

Ben wel benieuwd hoeveel het verschilt, heb nu die blauwe led en ik haal vaak 2,5 tot 5 mbps.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
  • Laatst online: 20-09-2023
Geen matches
VivaAtloni schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:19:
[...]

Dat begrijp ik, want ik gebruik al jaren eweka. Maar ik doelde op het installeren van nzbget op de nieuwe my book white light. Ik vind namelijk op deze website, dat ik eerst donateur moet worden voordat ik het mag gebruiken.
Is er niet een gratis manier om dit te doen. Voor de oude my book blue ring is het allemaal gratis. Verschillend deze zo veel van elkaar?
Lijkt me dat het via de How-to van Remia gewoon mogelijk moet zijn om het gratis te installeren. Misschien alleen iets meer werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Geen matches
VivaAtloni schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:19:
[...]

NZBget is open source. Sites die proberen geld te vragen voor downloads van open source zou ik links laten liggen. Broncode van NZBget is gewoon voor niets vanaf sourceforge te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Geen matches
ok, ik wil dit ook wel zelf doen, maar ik heb dus zero linux kennis. Nu kan ik de guide in dit topic gaan proberen, maar die is voor de blue ring versie en ben bang dat ik iets kapot maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
VivaAtloni schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:56:
ok, ik wil dit ook wel zelf doen, maar ik heb dus zero linux kennis. Nu kan ik de guide in dit topic gaan proberen, maar die is voor de blue ring versie en ben bang dat ik iets kapot maak.
het hoeft volgens mij niet eens een specifieke guide voor de mybook world te zijn hoor ;), als het maar als doel heeft nzbget compileren vanaf source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 16:38
Hallo,

Ik zou graag op mijn mybook een netwerkshare willen mounten. Weet iemand of dit kan en hoe ?

Ik heb bijvoorbeeld een usb disk in mijn netgear router die via het netwerk te bereiken is onder \\readyshare\disk

hoe zou ik deze kunnen mounten op mijn mybook ?

[ Voor 1% gewijzigd door Raainman op 29-10-2009 22:04 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
raainman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:03:
Hallo,

Ik zou graag op mijn mybook een netwerkshare willen mounten. Weet iemand of dit kan en hoe ?

Ik heb bijvoorbeeld een usb disk in mijn netgear router die via het netwerk te bereiken is onder \\readyshare\disk

hoe zou ik deze kunnen mounten op mijn mybook ?
Waarom stop je die USB harde schijf niet gewoon IN je Mybook? Anders zul je op je Mybook je /etc/fstab aan moeten passen met de informatie van je Netgear router zodat hij deze schijf mount, maar dat is dan dus een beetje dubbel aangezien deze schijf al bereikbaar is via je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
Lex_brugman schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:44:
[...]

het hoeft volgens mij niet eens een specifieke guide voor de mybook world te zijn hoor ;), als het maar als doel heeft nzbget compileren vanaf source.
De White ring is toch al unlocked, dus hier hoef je die hack niet uit te voeren, je logt gewoon in met ssh, default password is welc0me (meteen veranderen).

Dan kan je gewoon de rest volgen uit dat Blue ring topic om je software te installeren en te compileren.
geerttttt schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:20:
Heeft iemand is getest wat voor snelheid hij met de nieuwe wd mybook world haalt? (de witte led).

Ben wel benieuwd hoeveel het verschilt, heb nu die blauwe led en ik haal vaak 2,5 tot 5 mbps.
Met mijn White ring haal ik continue tussen de 8 en 12MB/sec op een gigabit netwerk.

[ Voor 26% gewijzigd door firebird_1979 op 03-11-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
Het voordeel van de usb hd in de netgear stoppen is dat hij dan heel eenvoudig via ftp of http beschikbaar kan worden gemaakt. En ik heb het idee dat via de usb van de mybook WE eea wat langzamer is.

/etc/fstab had ik al geprobeerd zonder succes. Het is mij nu wel gelukt met behulp van deze uitleg;

http://blog.doylenet.net/?p=82

Nu nog even zorgen dat het ook na een reboot blijft werken, maar dat moet wel lukken.

Nog een vraagje, ik ben mijn web wachtwoord kwijt om wijzigingen te kunnen doorvoeren (shares aanmaken e.d.) Ik heb wel SSH root access. Dus weet iemand een manier om via de cmd shell weer toegang te krijgen tot het web gedeelte ? Ik heb het idee dat de reset knop op de Mybook zou kunnen helpen, maar ben een beetje bang voor bijwerkingen (opnieuw moeten unlocken of zo).
firebird_1979 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:01:
[...]

Waarom stop je die USB harde schijf niet gewoon IN je Mybook? Anders zul je op je Mybook je /etc/fstab aan moeten passen met de informatie van je Netgear router zodat hij deze schijf mount, maar dat is dan dus een beetje dubbel aangezien deze schijf al bereikbaar is via je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Geen matches
Ik heb geprobeerd nxbget te installeren op de whitelight, maar ik kreeg een error bij ./configure. Dus ik heb maar de nzbget package gekocht van deze site, om mezelf tijd te besparen. Werkt perfect en heb nu ook direct een mooi ingerichte webserver en monitoring tools gekregen. http://highlevelbits.free.fr/
Maar ik blijf dit topic volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
raainman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:58:
Het voordeel van de usb hd in de netgear stoppen is dat hij dan heel eenvoudig via ftp of http beschikbaar kan worden gemaakt. En ik heb het idee dat via de usb van de mybook WE eea wat langzamer is.

/etc/fstab had ik al geprobeerd zonder succes. Het is mij nu wel gelukt met behulp van deze uitleg;

http://blog.doylenet.net/?p=82

Nu nog even zorgen dat het ook na een reboot blijft werken, maar dat moet wel lukken.

Nog een vraagje, ik ben mijn web wachtwoord kwijt om wijzigingen te kunnen doorvoeren (shares aanmaken e.d.) Ik heb wel SSH root access. Dus weet iemand een manier om via de cmd shell weer toegang te krijgen tot het web gedeelte ? Ik heb het idee dat de reset knop op de Mybook zou kunnen helpen, maar ben een beetje bang voor bijwerkingen (opnieuw moeten unlocken of zo).

[...]
Dat is een handige site die je daar post. Ik wist niet dat je nog extra packages nodig had voor wat jij wilde.

Om weer in je web interface te komen, moet je het password van admin wijzigen, dat kan je doen door via SSH als root in te loggen en dan "passwd admin" te typen.

Het hoeft trouwens niet perse admin te zijn, elke user die je admin rechten hebt gegeven kan inloggen via de web interface.

Haal jij trouwens zulke hoge snelheden met je USB disk via je router? Ben ik wel benieuwd naar. Mijn Mybook White lights doet over GB ethernet rond de 11MB/sec. Ik nam aan dat dat voor een USB disk ongeveer gelijk zou zijn. Haal je via je router meer dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
passwd admin geeft "unknown user admin"

En voor wat betreft de usb snelheid, ik heb een blue light en die is aanmerkelijk langzamer dan een white light. De netgear router geeft een zelfde snelheid als jij haalt met de white light. Dus dat is niet verkeerd.

Zie ook hier onder het kopje "Readyshare"

http://www.smallnetbuilde...wndr3700-reviewed?start=2
firebird_1979 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:04:
[...]

Dat is een handige site die je daar post. Ik wist niet dat je nog extra packages nodig had voor wat jij wilde.

Om weer in je web interface te komen, moet je het password van admin wijzigen, dat kan je doen door via SSH als root in te loggen en dan "passwd admin" te typen.

Het hoeft trouwens niet perse admin te zijn, elke user die je admin rechten hebt gegeven kan inloggen via de web interface.

Haal jij trouwens zulke hoge snelheden met je USB disk via je router? Ben ik wel benieuwd naar. Mijn Mybook White lights doet over GB ethernet rond de 11MB/sec. Ik nam aan dat dat voor een USB disk ongeveer gelijk zou zijn. Haal je via je router meer dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb sinds vandaag een vaag probleem met mijn mybook. (750gb, oude versie met blauwe ringen)

Begin van de middag wilde ik ff wat muziek luisteren wat op die schijf staat, maar ik kon er ineens niet opkomen... nouja, misschien vastgelopen, vaak helpt een herstart dan wel.
Maar nadat ik de stekker eruit had getrokken, en er weer in had gedaan, starte hij niet meer op.

De schijf was gloeiend heet, dus ik heb hem even uit de meterkast gehaald, en op mn buro laten afkoelen. Nadat hij afgekoeld was, heb ik hem weer gestart, en de schijf starte ook weer netjes op. Helaas na een 10 minuten, voelde hij weer erg warm aan, en liep hij dus weer vast.

Ik heb nu even de mybook opengemaakt, zodat hij zijn warmte beter kwijt kan. Heb hem weer even 2 uur af laten koelen, en ik start hem nu weer op, maar hij lijkt weer mega warm te worden. (terwijl ik niks met de schijf aan het doen ben)

ik gebruik de schijf alleen vanaf mijn pc, server en mediapc; de mediapc staat uit, de server draait nu idle, dus doet niks met de schijf, en vanaf mijn pc heb ik ook geen files openstaan.
Is er een manier om via ssh te checken waar de schijf mee bezig is?
Gek is ook, dat als ik naar de firmware update pagina ga, dat hij aangeeft dat de schijf bezig is, terwijl ik naar mijn weten niks heb openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
Geen matches
raainman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 07:13:
passwd admin geeft "unknown user admin"

En voor wat betreft de usb snelheid, ik heb een blue light en die is aanmerkelijk langzamer dan een white light. De netgear router geeft een zelfde snelheid als jij haalt met de white light. Dus dat is niet verkeerd.

Zie ook hier onder het kopje "Readyshare"

http://www.smallnetbuilde...wndr3700-reviewed?start=2

[...]
Dan zou ik het zo ook niet weten hoe dat bij de blue rings werkt. Ik heb een witte led, en die heeft altijd een admin account. Je zou dus op 1 of andere manier moeten uitvinden welke users (met web toegang) die van jou heeft, en dan zo een password van 1 ervan wijzigen.

Volgens mij ben je bij een reset wel al je data kwijt, maar dat weet ik niet zeker. Mocht je er zo niet uitkomen dan zou ik in elk geval eerst een backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

geerttttt schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:20:
Ik haal hier met de 2 TB versie vanaf de interne schijf :

Lezen : gemiddeld 40 MB/sec
Schrijven : gemiddeld 18 MB/sec

[ Voor 4% gewijzigd door adoy op 08-11-2009 00:59 . Reden: Ff pimpen... ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heeft iemand de itunes server al getest (white light)? De mybook komt goed te voorschijn in Itunes en ik kan er muziek in afspelen. Alleen begrijp ik niet hoe ik die mp3's nu kan syncen met mijn ipod nano, want ik kan de mp3's niet verplaatsen naar mijn bibliotheek. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

In aanvulling tot mijn vorige post:

Ik heb nu even als test de schijf laten afkoelen, en zonder netwerk aansluiting aangezet. (dus geen clients oid)
Ook nu word de schijf heel erg warm, kan het misschien zijn dat er software op de mybook staat, welke onderhoud pleegt aan de HD, waardoor hij zo warm word? (hoewel ik geen zoek acties van de hd hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:26:
In aanvulling tot mijn vorige post:

Ik heb nu even als test de schijf laten afkoelen, en zonder netwerk aansluiting aangezet. (dus geen clients oid)
Ook nu word de schijf heel erg warm, kan het misschien zijn dat er software op de mybook staat, welke onderhoud pleegt aan de HD, waardoor hij zo warm word? (hoewel ik geen zoek acties van de hd hoor)
Zo los ik dat op:

Verwijderd in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."

En deze draait 2x per dag een backup voor iemand, tenminste de laptop doet dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:42:
[...]

Zo los ik dat op:

En deze draait 2x per dag een backup voor iemand, tenminste de laptop doet dat :D
Ziet er goed uit, al vind ik het wel vreemd dat ik voorheen geen problemen had... Ik zal voor de zekerheid de schijf er even uithalen en in mijn pc hangen, om te kijken of ie smart-errors geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik vind dat ze sowiezo wat warm worden... volgens mij crashen ze daardoor ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:42:
[...]

Zo los ik dat op:

Hoe gaat dat backuppen precies in z'n werk? Ik ben ook op zoek naar een beetje een degelijke manier van automatisch backuppen/syncen van m'n laptop. Maar wel met een soort "time machine" zodat eventuele wijzigingen eventueel nog ongedaan gemaakt kunnen worden. De enige ervaring van backuppen die ik heb is gewoon telkens manueel kopiëren en dat gebeurt jammergenoeg veel te onregelmatig (of via een script/batch) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Laagvliegerke schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:11:
[...]

Hoe gaat dat backuppen precies in z'n werk? Ik ben ook op zoek naar een beetje een degelijke manier van automatisch backuppen/syncen van m'n laptop. Maar wel met een soort "time machine" zodat eventuele wijzigingen eventueel nog ongedaan gemaakt kunnen worden. De enige ervaring van backuppen die ik heb is gewoon telkens manueel kopiëren en dat gebeurt jammergenoeg veel te onregelmatig (of via een script/batch) ;)
Cobian Backup is een goede oplossing.

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
Ik weet niet of dit de juiste plek is, hier aan het einde van de draad, maar ik heb het volgende probleem.
Na een update naar Snow Leopard 10.6.2 is mijn 1.0.18 firmware gehackte MyBook WE II (2 disks) niet meer via Samba te benaderen.
Ik wilde de firmware updaten, maar weet het root password niet meer.
Via poort 8080 kan ik blijkbaar via een truc /etc/passwd /etc/shadow e.d. editen (admin interface van Martin Hinner).
Ik dacht even een passwd in de root te zetten en shadow uit, maar iets gaat verkeerd.

Wat lukt nog:
- inloggen met een gewoon account via ssh
- via de niet default web interface bestanden wijzigen (ook die met root rechten)

Wat lukt niet:
- root worden : nadat het passwd dat ik heb gezet in /etc/passwd wordt geaccpeteerd, krijg ik een file not found melding en word ik geen root.
- De standaard webinterface is plat
- ik kan hierdoor geen firmware update doen en het lukt me niet root te worden

Kan iemand mij helpen?
Ik ben best wel wanhopig ... :(

• Paultje3181
Geen matches
even de schijf eruit halen en in een pc stoppen? Is denk ik het snelste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
Bedankt voor de snelle reply.
De data benaderen is geen probleem.
Het ssh account heeft rechten op de folder, dus de data krijg ik er wel af.
Ik zou alleen liever de huide firmware upgraden, dan hoef ik de data niet te backuppen.

iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen matches
OpenMinded schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:55:
Bedankt voor de snelle reply.
De data benaderen is geen probleem.
Het ssh account heeft rechten op de folder, dus de data krijg ik er wel af.
Ik zou alleen liever de huide firmware upgraden, dan hoef ik de data niet te backuppen.

iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Wat paultje zegt, en dan de passwd file restaureren met een nieuw password voor root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Geen matches
Alhoewel het een probleem is, wil ik de vraag toch hier stellen, aangezien hier de meeste gebruikers zitten van de MBWE.

Tot gister had ik mijn MBWE aan het netwerk zitten op IP 192.168.1.112 (statisch, router op 192.168.1.1). Hier had ik SSH opgezet zodat ik NZBget kon draaien en tot gister werkte dit allemaal perfect.

Gister heb ik echter mijn netwerkconfiguratie veranderd waarbij de ik de MBWE even van de stroom heb afgehaald. Toen heb ik deze weer aangesloten op de nieuwe router welke op 192.168.0.1 werkt. Zou in feite weinig problemen moeten geven aangezien het apparaat op hetzelfde subnet zit. Echter kom ik er met geen mogelijkheid meer op!

Wat ik al heb geprobeerd;
  • Netwerkkabel getest en andere geprobeerd > Geen resultaat
  • Gereset door de knop 15 seconden (oid) in te houden > Geen resultaat
  • Aansluiten op oude router > Geen resultaat
Echter valt mij ook op dat de netwerklampjes op de MBWE geen teken van leven vertonen. Op de router wordt dit apparaat dan ook niet herkend. Het gaat hierbij overigens om de blauwe versie! Mijn vraag is nu, of er toevallig al meer mensen tegen dit probleem aangelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
Als jouw subnetmasker op 255.255.255.0 staat, zal je de schijf inderdaad niet kunnen benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Geen matches
Laagvliegerke schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:55:
Als jouw subnetmasker op 255.255.255.0 staat, zal je de schijf inderdaad niet kunnen benaderen :)
Niet? Echter kan ik wel de router aan die op 192.168.1.1 zit. Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een my book world gekregen die software matig defect was/is. nu heb ik de schijf geformateerd in linux taal, mijn bdoelin gis om opnieuw het een en ander te installeren.HELP kan dit eigenlijk wel kan er namelijks niks over vinden hoe je een lege hd in je mybook weer aan de praat krijgt, heeft iemand een idee alvast heel erg bedankt

heb wel het een en ander gevonden over recovery maar dan moet je wel met putty erin komen op dit moment is hij helemaal niet te benaderen.

mvgr
atoompjenl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
alex3305 schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:04:
[...]

Niet? Echter kan ik wel de router aan die op 192.168.1.1 zit. Zou je misschien iets duidelijker kunnen zijn?
Ah, je zei eerst dat de router op 192.168.0.1 zit? Als de router effectief 192.168.0.1 als IP adres heeft (zoals je eerst zei) en jouw PC krijgt IP adres toegewezen door de router, dan zal dat normaal gezien een adres zijn in de range 192.168.0.x. Jouw PC zal dan een IP adres in de 192.168.1.x range niet kunnen benaderen als jouw subnetmasker op 255.255.255.0 staat (wat in de meeste gevallen standaard zo is).
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:02:
Hallo,

Ik heb een vraag ik heb een my book world gekregen die software matig defect was/is. nu heb ik de schijf geformateerd in linux taal, mijn bdoelin gis om opnieuw het een en ander te installeren.HELP kan dit eigenlijk wel kan er namelijks niks over vinden hoe je een lege hd in je mybook weer aan de praat krijgt, heeft iemand een idee alvast heel erg bedankt

heb wel het een en ander gevonden over recovery maar dan moet je wel met putty erin komen op dit moment is hij helemaal niet te benaderen.

mvgr
atoompjenl
linuxtaal? :) Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt. Maar ik veronderstel dat je de schijf in een PC hebt gehangen en alles gewist hebt? Voor zover ik weet, is het niet al te simpel om de HD terug in orde te krijgen. Op http://mybookworld.wikidot.com/ kan je het één en ander vinden maar ik heb al gezien dat bepaalde info elkaar tegenspreekt. Betreft het een My Book met blauwe ring of één met witte led-bar?

[ Voor 45% gewijzigd door D-Three op 17-11-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Linuxtaal daar bedoel ik mee geformateerd naar ext2 of ext3!!!! het gaat om een my book met blauwe ring. heb wel knopix geinstallerd op die schijf en in de pc start hij ook wel op, maar ik heb geen verstand van linux wand als ik hem terug in de behuizing van de my book stop dan doet hij het niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:15:
Linuxtaal daar bedoel ik mee geformateerd naar ext2 of ext3!!!! het gaat om een my book met blauwe ring. heb wel knopix geinstallerd op die schijf en in de pc start hij ook wel op, maar ik heb geen verstand van linux wand als ik hem terug in de behuizing van de my book stop dan doet hij het niet,
Er zijn globaal 2 opties, de orginele firmware restoren, daarvoor zijn instructies te vinden op mybookworld.wikidot.com, of debian installeren, hiervoor is de link ook al vaker in dit topic voorbij gekomen.

Maar gezien je beperkte kennis, (je probeert een knoppix x86 installatie op een systeem met ARM-cpu te laten draaien :> NOFI ) vraag ik me af of dit niet wat ingewikkeld voor je is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
De debian-installatie is denk ik het makkelijkst voor je. Gebruik hiervoor wel ubuntu 7.10 (die werkt in ieder geval). Laat hem lekker in je pc zitten en volg de guide (perfect guide bla bla op wikidot) en dan heb je gewoon een debian-server. Daar kun je meer van vinden denk ik op internet dan voor de mybook zelf. Dus in de toekomst kun je gewoon zeggen dat je dan een debian-server hebt op een ARM-processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ok thanks voor de info, dus als ik debian vanaf de dvd installeer op de in mijn windows geplaatste schijf, daarna deze weer terug zet in de my book start deze vervolgens weer op, kan ik er dan weer opkomen via de netwerk kabel en moet ik dan ook weer putty gebruiken. heb er niet zo veel verstand van maar wil het wel graag leren, en leren doe je sneller door te doen. ben nu debian 503 alpha aan het downloaden is dit de juiste!!!

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
ga eerst naar mybookworld.wikidot.com en volg daar de tutorial. Je moet een aantal bestanden downloaden en unzippen naar je schijf. That's all eigenlijk. Lees gewoon even goed door, dan lukt het vanzelf wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:29:
ben nu debian 503 alpha aan het downloaden is dit de juiste!!!
Wat wil je ermee doen?
Wil je hem weer werkend krijgen (zoals die was toen die nieuw was)? dan zit je met debian verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:29:
Ok thanks voor de info, dus als ik debian vanaf de dvd installeer op de in mijn windows geplaatste schijf, daarna deze weer terug zet in de my book start deze vervolgens weer op, kan ik er dan weer opkomen via de netwerk kabel en moet ik dan ook weer putty gebruiken. heb er niet zo veel verstand van maar wil het wel graag leren, en leren doe je sneller door te doen. ben nu debian 503 alpha aan het downloaden is dit de juiste!!!

thanks
u_nix_we_all schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:48:
[...]
(je probeert een knoppixdebian x86 installatie op een systeem met ARM-cpu te laten draaien :> NOFI
[...]
Kortom, gaat niet werken, komt namelijk op hetzelfde neer.
Ik zou je willen adviseren (zoals al meerdere hebben aangeraden), doe wat onderzoek op http://mybookworld.wikidot.com ;) .

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Omdat ik problemen heb met mijn mybook, heb ik besloten om de schijf eruit te halen, hem te formateren, en in mijn server te plaatsen.

Nu wil ik nog wel de data eraf halen, in welk formaat is de hd geformateerd, en kan ik vanuit windows data van de schijf afhalen? (via de mybook gaat niet, hij crasht na 10 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
RonnieB82 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:05:[...]
Nu wil ik nog wel de data eraf halen, in welk formaat is de hd geformateerd, en kan ik vanuit windows data van de schijf afhalen? (via de mybook gaat niet, hij crasht na 10 minuten)
Hij is geformatteerd in ext3, het makkelijkst is om de data mbhv een linux livecd (knoppix, ubuntu, ...) eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus heeft al een tijd geen Mybook meer, maar ik ben wel de topicstarter.

Nu is er een nieuwe feature dat meerdere mensen de topicstart kunnen editten.
Zijn er mensen die het over willen nemen en ik toe kan voegen aan de topicstart?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 01-12-2009 21:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
RonnieB82 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:05:Nu wil ik nog wel de data eraf halen, in welk formaat is de hd geformateerd, en kan ik vanuit windows data van de schijf afhalen? (via de mybook gaat niet, hij crasht na 10 minuten)
Hij is geformatteerd in EXT3 formaat.
Je kunt hiervoor een (Freeware) windows driver installeren.
Ik gebruik zelf ext2fsd maar ook ext2ifs werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Geen matches
Ik heb een MBWE (1TB) met een witte led-balk ipv een blauw rondje aan de voorkant.

Het enige wat ik wil is twonky media server, dat ik de PS3 kan gebruiken om HD content te bekijken en andere streams. Hebben jullie hier ervaring mee? Loopt het lekker?

Tweede is optioneel, maar het zou fijn zijn als de MBWE ook kan downloaden (nieuwsgroepen & torrents). Dit is echter niet vereist als het teveel installatiewerk is.

Tot nu toe loopt het nog niet vlekkeloos, maar ik ben er mee aan de slag.

[ Voor 55% gewijzigd door RickV. op 12-12-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Geen matches
Ik heb vandaag mijn WD WE 1TB wit met witte streepvormige LED aangeschaft.

En goed nieuws: hij werkt helemaal perfect!

Ik gebruik hem icm mijn WD HD TV LIVE mediaplayer. De player heb ik met kabel op de FritzBox 7170 router aangesloten (10/100 Mbit) en de WDWE idem dito.

Ik speel nu een MKV af die op een schijfje staat wat via de USB aan de WDWE hangt, George Michael Live MKV, en die doet het PERFECT!

Ben nu een mkv op de de WDWE zelf aan het kopieren, ik neem aan dat die het ook goed doet, ik ga het zometeen wel ervaren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
Iemand ervaring met de laatste firmware? Er zijn meldingen dat de schijf warmer wordt en niet meer in standby gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Geen matches
Aanvulling: ook MKV bestanden op de WDWE zelf doen het uitstekend al streamend naar de WD HD TV LIVE.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen matches
flopdoc schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:33:
Aanvulling: ook MKV bestanden op de WDWE zelf doen het uitstekend al streamend naar de WD HD TV LIVE.
Bedoel je dan via een samba share of via Twonkymedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen matches
Laagvliegerke schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:49:
Iemand ervaring met de laatste firmware? Er zijn meldingen dat de schijf warmer wordt en niet meer in standby gaat...
Die van mij (white light met firmware v1.01.16 - de nieuwste dus) zet de schijf wel gewoon in standby. Dat schijnt met de firmware daarvoor een probleem te zijn geweest, maar die had ik overgeslagen :)

Er is nog wel iets raars aan de hand met de Mionet service. Als je die uitzet in de admin interface start hij na een tijdje toch weer op. Heel irritant, is ergens in een scriptje ge-hardcode, moet ik nog eens beter naar kijken.

Overigens had die firmware-update ook mijn root-password weer teruggezet naar "welc0me". Is dat even schrikken, als je ineens wordt geweigerd bij ssh-inlog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen matches
ReMiA schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:26:
[...]

Hij is geformatteerd in EXT3 formaat.
Je kunt hiervoor een (Freeware) windows driver installeren.
Ik gebruik zelf ext2fsd maar ook ext2ifs werkt prima.
Beetje laat om hier nog op in te gaan, maar bij mij is de data-partitie volgens mij in XFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
Bedankt betreffende mensen voor de input.
Ik heb inmiddels een werkende passwd file.
Helaas kan ik nog steeds niet su - en.
Ik heb het wachtwoord van root niet in shadow gezet maar in passwd.
Als ik nu su - type (gevolgd door het root password) krijg ik :
Password:
: No such file or directory

Weet iemand een oplossing?
Ik zie verder niets raars in passwd en heb geen idee waarom het nu nog steeds niet lukt.
Met Google kom ik er ook niet uit.

De data heb ik inmiddels, dus eender welke methode die hem terug krijgt naar standaard vind ik acceptabel.
Ik wil simpelweg naar de 2.00 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Geen matches
OpenMinded schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:08:
Als ik nu su - type (gevolgd door het root password) krijg ik :
Password:
: No such file or directory
Wat staat er nu in /etc/passwd als shell en als homedir voor root?
Klinkt alsof een van de twee verkeerd is gespecificeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:45
John_Glenn schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:41:
[...]

Beetje laat om hier nog op in te gaan, maar bij mij is de data-partitie volgens mij in XFS.
Ben as we speak mijn data partitie aan het back-uppen vanaf een 500Gb mybook I (blue rings)
Hier is ie gewoon in Ext3 geformatteerd.

Straks maar eens even kijken waarom ik 10 minuten na het booten geen connectie meer kan/kon maken. Zal wel een format en een algehele restore worden ben ik bang....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
John_Glenn schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:27:
[...]

Wat staat er nu in /etc/passwd als shell en als homedir voor root?
Klinkt alsof een van de twee verkeerd is gespecificeerd...
Ik dacht ook dat het de shell was, maar zowel /bin/sh as /bin/bash werken niet (laatste is overigens een symlink naar de 1e).
Het volgende staat in /etc/passwd (als homedir /root , die bestaat ook):

root:Npge08pfz4wuk:0:0:root:/root:/bin/bash

Als je meer info nodig hebt hoor ik het graag!
Ik begrijp ook niet wat er fout gaat, ik heb ook al als home /home/test1 geprobeerd maar ook dan krijg ik dezelfde error.
/root is overigens ook van root:
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jan 5 2008 root

any help is welkom, ik begrijp niet waar de foutmelding vandaan komt en Googlen heeft mij ook niets opgeleverd.
Misschien een Linux-expert die het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Waarom staat je pass eigenlijk in /etc/passwd ?
Die hoort (normaal) in /etc/shadow
Ik heb geen verstand van MyBook, dus ik kan het mis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
d1ng schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:18:
Waarom staat je pass eigenlijk in /etc/passwd ?
Die hoort (normaal) in /etc/shadow
Ik heb geen verstand van MyBook, dus ik kan het mis hebben :)
ik had /etc/shadow corrupt gemaakt.
Ik kan de bestanden namelijk alleen nog editen via een webserver cgi script :).
Het lijkt mij dat het niet uit zou moeten maken?
Het wachtwoord werkt en het is niet de home-directory, want ik krijg de melding dat die niet bestaat als ik een niet bestaande invul en een wrong password als het password niet klopt.

Dan blijft het starten van de shell over zou je zeggen, maar ik heb geen idee waarom dat niet werkt?
Ik ben ten einde raad en wil het apparaat liever niet open maken.
Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Geen matches
OpenMinded schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:15:
[...]
Ik dacht ook dat het de shell was, maar zowel /bin/sh as /bin/bash werken niet (laatste is overigens een symlink naar de 1e).
Wellicht een typfout, maar zou het toch even nakijken.
/bin/sh zou de symlink moeten (kunnen) zijn naar /bin/bash ipv andersom, aangezien de meerderheid van de linux distros /bin/bash gebruiken als shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
het werkt beide niet, (/bin/bash of /bin/sh).
Het lijkt me dus geen typefout.
Er kan hooguit een karakter achter staan wat ik niet kan zien, maar dat is in de webinterface en via less niet te zien.
sh is een symlink naar bash.
-rwxr-xr-x 1 root root 620756 Mar 26 2007 bash
lrwxrwxrwx 1 root root 4 Mar 7 2002 sh -> bash

Merk op dat de WD MyBook WE II busybox draait:
BusyBox v1.2.2 (2007.06.30-14:33+0000) multi-call binary

Als ik gewoon bash in type start er ook gewoon een shell, evenals als ik sh type (als user test1).

Weet iemand nog wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
mmm, mogelijk het probleem gevonden, nu nog een oplossing :).
Via via zag ik dat er allemaal karakters achter de passwd file staan:

root:Npge08pfz4wuk:0:0:root:/root:/bin/bash ^M
root2:Npge08pfz4wuk:0:0::/home/root2:/bin/sh^M
daemon:x:1:1:daemon:/usr/sbin:/bin/sh^M
bin:x:2:2:bin:/bin:/bin/sh^M
sys:x:3:3:sys:/dev:/bin/sh^M
sync:x:4:100:sync:/bin:/bin/sync^M
mail:x:8:8:mail:/var/spool/mail:/bin/sh^M
proxy:x:13:13:proxy:/bin:/bin/sh^M
www-data:x:33:33:www-data:/var/www:/bin/sh^M
backup:x:34:34:backup:/var/backups:/bin/sh^M
operator:x:37:37:Operator:/var:/bin/sh^M
sshd:x:103:99:Operator:/var:/bin/sh^M
nobody:x:99:99:nobody:/home:/bin/sh^M
default:x:1000:1000:Default non-root user:/home/default:/bin/sh^M
guest:Npge08pfz4wuk:1001:500:guest:/home/guest:/bin/bash^M
guest01:Npge08pfz4wuk:1003:1003:Linux User,,,:/home/guest01:/bin/sh^M
vincent:x:1004:1004:Linux User,,,:/home/vincent:/bin/sh^M
test1:x:1005:1005:Linux User,,,:/home/test1:/bin/sh

Behalve bij de laatste regel blijkbaar.
Het probleem is dat ik alleen via een cgi-script in de boa package de bestanden kan wijzigigen.
Met vi heb ik root rechten nodig, waar ik niet bij kan komen.

Is er iemand die nog een trucje weet?
Anders zit er niets anders op dan het ding open te peuteren en extern aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
say hell yeah :)!
ik zag dat de laatste regel geen ^M bevatte, dus ik heb daar de root info ingezet.
Daarna kon ik su - gebruiken en heb ik de passwd file gefixt.

Ik kan nog geen firmware update doen via de webintereface, iets met drives inconsistent.
Config aanpassen lukt niet omdat hij 'busy' is.
Nog even verder puzzelen dus.
Bedankt voor alle tips :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpenMinded
Geen matches
Ik heb inmiddels volgend de interface firmware 2.00.19.
Ik heb weer een werkend root account en shadow.
Alleen het aanmaken van shares lukt niet.

ik zou graag de default confi laden, maar kan de bestanden niet vinden.
Ik heb ooit een aanpassing naar ramdisk gemaakt waar samba last van lijkt te hebben.
Kan iemand linken naar de originele /etc/passwd, group en shadow bestanden, zodat ik net als voorheen niet meer als root kan ssh-en.

Weet iemand hoe ik dit weer aan de praat krijg?
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste