Ik heb al een tijdje Transmission i.c.m. Clutch draaien op de MybookWorld en mijn versie loopt dan ook al wat achter, maar is er een manier om maximaal 1 torrent tegelijkertijd te laten draaien? Dit om de mybook te ontlasten. Ik zie het nergens in de arguments van transmission-remote staan.
Nou, ik had een media center gebouwd (met 1Tb), dus dat was ook mijn 'NAS' en toen was mijn MyBook niet meer nodig en heb ik er iemand anders mee blij gemaakt, maar nu is mijn media center een game PC geworden en heb ik een xbox als media center, en dus weer een NAS nodigAiolos schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:56:
[...]
Had je toen nog een speciale reden om hem te verkopen dan?
Raar eigenlijk dat er blijkbaar zo weinig NASsen met deze mogelijkheden in dit prijssegment zitten.
Recycling
Maar was dus niet vanwege de MyBook zelf dat ik hem verkocht had
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-12-2008 10:01 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Een klein vraagje ;
Maakt het uit welke Mybook ik aanschaf? Voor de hack dus, wil hem gaan gebruiken als usenet downloader en natuurlijk zelfstandig draaiend.
Edit;
Ik zie dus dat ze zijn met en zonder netwerk aansluiting.
Ik dacht dat ik er enkel met een USB niet kwam toch? Moet er dus zeker een zijn met een netwerk aansluiting. Maakt het daarin dan uit welke ik neem? Zijn sommige versies bestand tegen deze hack?
Ederom Edit;
Moet dus een world edition zijn.
Maakt het uit welke Mybook ik aanschaf? Voor de hack dus, wil hem gaan gebruiken als usenet downloader en natuurlijk zelfstandig draaiend.
Edit;
Ik dacht dat ik er enkel met een USB niet kwam toch? Moet er dus zeker een zijn met een netwerk aansluiting. Maakt het daarin dan uit welke ik neem? Zijn sommige versies bestand tegen deze hack?
Ederom Edit;
[ Voor 50% gewijzigd door maartend op 18-12-2008 12:39 ]
Ja het moet inderdaad een World Edition zijnmaartend schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:58:
Een klein vraagje ;
Edit;
Ederom Edit;
Het maakt niet een 1 of 2 disk versie is.
Bedenk je wel dat je op linux aan de slag moet om het werkend tekrijgen
Heb dus een 1TB wolrd 2 gekocht.ReMiA schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:17:
[...]
Ja het moet inderdaad een World Edition zijn
Het maakt niet een 1 of 2 disk versie is.
Bedenk je wel dat je op linux aan de slag moet om het werkend tekrijgen
Moet ik op mijn PC met Linux aan de slag? Of enkel op die drive? Rn als het op de PC moet, kan dit dan via een live-cd?
Heb nl. geen linux op mijn puter staan (ja ik weet het, maar ik heb daar wat redenen voor ; n; 2 kinderen en de Sims 2 en zo nog wat games)
Er draait linux op de Mybook, er staat aardig wat info in dit topic:maartend schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:49:
Moet ik op mijn PC met Linux aan de slag? Of enkel op die drive? Rn als het op de PC moet, kan dit dan via een live-cd ?
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."
De nieuwe firmware heeft geen GCC dit zul je eerst moeten recoveren, nadat je SSH hebt draaien
http://mybookworld.wikidot.com/recover-gcc
Deze stukken heb ik idd stevig wat zitten doorbladeren, maar ik begon te twijfelen over dat linux of ik dat dus ook op de pc moest draaien, hoewel ik dacht teweten dat ik hem vanuit de console moest benaderenReMiA schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:01:
[...]
Er draait linux op de Mybook, er staat aardig wat info in dit topic:
ReMiA in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."
De nieuwe firmware heeft geen GCC dit zul je eerst moeten recoveren, nadat je SSH hebt draaien
http://mybookworld.wikidot.com/recover-gcc
Putty is je vriendmaartend schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 23:29:
ook op de pc moest draaien, hoewel ik dacht teweten dat ik hem vanuit de console moest benaderen
[ Voor 20% gewijzigd door ReMiA op 19-12-2008 23:53 ]
Heb je wat meer woorden voor Google? Dit levert hele vreemde hits op
Putty is (o.a.) een SSH client. Volgens mij is het de aller populairste voor het Windows platform*. Het is open source, vrij en gratis. Download het hier: http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.htmlmaartend schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 01:20:
[...]
Heb je wat meer woorden voor Google? Dit levert hele vreemde hits op
Overigens is het altijd de eerste hit als je zoekt bij google naar 'putty'. Handig om te weten, als je het op een andere PC ook moet downloaden
* In ieder geval bij mij
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 20-12-2008 01:51 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dubbel T, dat maakt idd wat uit.
Thnx
Ik hoop hem dit wknd nog binnen te krijgen en dan er mee aan de slag.
Wil er mee
- nzb verwerken
- indien mogelijk als oplsagplaats voor foto's en dan acuut uploaden naar een site als bijv. Flickr.
- delen voor mijn kids appart zetten, zodat ze zowel beneden als op hun kamer hun eigen muziek en andere rommel kunnen benaderen (maar dat is het makkelijkst)
Laatste vraagje nog, ik doe dus alles vanuit Putty/ Dat wordt de terminal (of hoe dat ook heet) van waar ik mijn World ga benaderen.
Thnx
Ik hoop hem dit wknd nog binnen te krijgen en dan er mee aan de slag.
Wil er mee
- nzb verwerken
- indien mogelijk als oplsagplaats voor foto's en dan acuut uploaden naar een site als bijv. Flickr.
- delen voor mijn kids appart zetten, zodat ze zowel beneden als op hun kamer hun eigen muziek en andere rommel kunnen benaderen (maar dat is het makkelijkst)
Laatste vraagje nog, ik doe dus alles vanuit Putty/ Dat wordt de terminal (of hoe dat ook heet) van waar ik mijn World ga benaderen.
[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 20-12-2008 02:07 ]
Kreeg jij geen "Bedoelde u: putty" dan?maartend schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:06:
Dubbel T, dat maakt idd wat uit.
Dat is geen vraag maar een stelling[...]
edit:
Oh die / had een ? moeten zijn, my bad. Antwoord is 'Ja' dus.
Oh die / had een ? moeten zijn, my bad. Antwoord is 'Ja' dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 20-12-2008 03:14 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Jawel, maar daar let ik nooit op, krijg dat zo vaak.
Oke, maar ik snap het en kan aan de slag.
Goh, terminallen, dat is lang geleden, toen zat ik nog op kantoor.
Heb dus firmware 2.00.15 en ik kan daar geen new user in aanmaken onder general setup. Enkel Update admin username and password, Wat nu?
Gevonden, stond onder file sharing
Oke, nieuwe firmware instaleert dus niet, want er staat 2.00.15 op.
Als ik probeer in te loggen via Putty, krijg ik dit
2008-12-23 21:36:20 Looking up host "192.168.1.71"
2008-12-23 21:36:20 Connecting to 192.168.1.71 port 22
2008-12-23 21:36:21 Failed to connect to 192.168.1.71: Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:21 Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:56 ----- Session restarted -----
2008-12-23 21:36:56 Looking up host "192.168.1.71"
2008-12-23 21:36:56 Connecting to 192.168.1.71 port 22
2008-12-23 21:36:57 Failed to connect to 192.168.1.71: Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:57 Network error: Connection refused
2 maal geprobeerd, 2de keer zonder firewall
Oke, gevonden, moest de Mybook resetten.
Werkt nu, op naar het volgende probleem.
Gevonden, stond onder file sharing
Oke, nieuwe firmware instaleert dus niet, want er staat 2.00.15 op.
Als ik probeer in te loggen via Putty, krijg ik dit
2008-12-23 21:36:20 Looking up host "192.168.1.71"
2008-12-23 21:36:20 Connecting to 192.168.1.71 port 22
2008-12-23 21:36:21 Failed to connect to 192.168.1.71: Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:21 Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:56 ----- Session restarted -----
2008-12-23 21:36:56 Looking up host "192.168.1.71"
2008-12-23 21:36:56 Connecting to 192.168.1.71 port 22
2008-12-23 21:36:57 Failed to connect to 192.168.1.71: Network error: Connection refused
2008-12-23 21:36:57 Network error: Connection refused
2 maal geprobeerd, 2de keer zonder firewall
Oke, gevonden, moest de Mybook resetten.
Werkt nu, op naar het volgende probleem.
[ Voor 133% gewijzigd door maartend op 23-12-2008 22:07 ]
Ik ben aan het proberen om python te installeren, maar ik krijg het niet voor elkaar.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:28:
LET OP: deze post word nog aangepast / verbeterd
Het installeren en gebruiken van HellaNZB
...
Dan Python installeren (duurt erg lang):
# cd ..
# wget http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/Python-2.5.1.tgz
# tar -zxvf Python-2.5.1.tgz
# cd Python-2.5.1.tgz
# ./configure
# make
# make install
De voorgaande stap(pen) heb ik met succes doorlopen, maar op het moment dat ik python 2.5.1 installeer krijg ik een error 1: frexp() result out of range.
Ook versie 3.0 geprobeerd, die geeft ook een error 1: File ./setup.py. line 13 in <module>
Met een poging om met ipkg install python te installeren, krijg ik een foutnelding dat de bestanden /opt/include/zconf.h en /opt/include/zlib.h reeds worden gebruikt door libc-dev.
heeft iemand een idee hoe ik python wél geïnstalleerd kan krijgen?
Het betreft een WD 1TB schijf (eerste editie) met firmware 2.00.18
Edit: een collega van mij gaf mij de hint om te controleren of de versies overeenkwamen. Dit ga ik vanavond dan sowieso maar even doen.
[ Voor 15% gewijzigd door martennis op 24-12-2008 11:36 ]
Oke mensen, ik heb de mijne gebricked door een verkeerde file tre verwijderen.
Hij start niet meer op, het gaat om de WE II, 1TB.
Ik heb hem nu via SATA aan mijn PC hangen en kan een live-cd booten van Linux.
Ik heb wel handleidingen gevonden hoe te repareren, maar het probleem daarbij is dat er dan een verkeerd mac-adres in komt te staan.
Heeft iemand ervaring met het unbricken van deze WE?
Ik heb wel handleidingen gevonden hoe te repareren, maar het probleem daarbij is dat er dan een verkeerd mac-adres in komt te staan.
Je hebt de tutorials op wikidot doorgelezen?maartend schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:19:
Oke mensen, ik heb de mijne gebricked door een verkeerde file tre verwijderen.
Fora ook gecheckt?

Vandaag is mijn MyBook bezorgd.
Was tweedehands en blijkbaar had diegene ssh al aangezet, dus dat was easy
Optware erop, Transmission erop.
Settings.json aangepast voor user/pass en om de IP van mijn PC te whitelisten.
Transmission Remote op mijn PC gezet, en een test-torrentje ingeladen.
Loop prima op 500kb/s
Lekker hoor

Om hier even op terug te komen. Er is een optware package die svn bevat. De Guide die ik gebruikt heb staat in het volgende topic: http://mybookworld.wikido...talling-subversion-solved. En dan een beetje doorscrollen en dan vind je:bat266 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:50:
Even een vraagje. Op mijn book wil ik graag subversion zetten. Ik heb in dit topic gelezen dat het mogelijk is als je ook ARP installed. Heeft iemand een linkje naar een duidelijke tutorial / guide om subversion te installeren
1. http://mybookworld.wikidot.com/forum/t-29433#post-76119
2. /opt/bin/ipkg install svn
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Wat gebruiken jullie om de Mybook te montoren?
SNMP met bijv. Cacti? Of zo'n custom html-pagina? Of wat?
Ik heb daar SNMP met MRTG voor gebruikt, zodat ik grafiekjes op een html pagina kan krijgen.anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:48:
Wat gebruiken jullie om de Mybook te montoren?
De setup van MRTG is een beetje een bitch, en aangezien mijn mybook overleden is (disk stuk, ik krijg een nieuwe, maar dat duurt al even ....) kan ik je even niet aan een voorbeeld config helpen.
Ik ben redelijk thuis in SNMP (heb zelfs disktemperatuur als custom OID aan de snmpd toegevoegd), maar MRTG is dus niet heel simpel, misschien dat er andere tools zijn die makkelijker werken, zoals cactus..... YMMV.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Verwijderd
Matched: mybook
Ik probeer momenteel een MyBook te resetten wat echt totaal niet lukt.
DHCP werkt niet en ik kan geen IP achterhalen, ook niet met look@lan of iets dergelijks.
Ik wacht tot de blauwe lampjes voorop gaan knipperen, wacht 10 seconden en laat hem daarna opstarten.
Helaas, geen sjoegen... zal wel weer een herinstall worden.
Iemand tips ?
DHCP werkt niet en ik kan geen IP achterhalen, ook niet met look@lan of iets dergelijks.
Ik wacht tot de blauwe lampjes voorop gaan knipperen, wacht 10 seconden en laat hem daarna opstarten.
Helaas, geen sjoegen... zal wel weer een herinstall worden.
Iemand tips ?
Ik heb een lege My Book World Edition II behuizing gekocht va Marktplaats (voor slechts 2 tientjes
) Ik moet hier alleen zelf nog 2 harddisks in zetten en de firmware recoveren.
Wat ik mij af vroeg is of de MBWE-II en MBWE qua hardware architectuur en bootloarder hetzelfde zijn zodat ik de software van de MBWE op mijn MBWE-II kan draaien en zo met 1 harddisk kan werken (1x 1TB is veel goedkoper dan 2x 500GB ). Iemand een idee?
Verder zag ik ook dat de MBWE-II gebruik maakt van de MD kernel module (software RAID). Dus zou het in theorie mogelijk moeten zijn om een RAID opstelling met twee ongelijk schijven te draaien. Gaat dit in de praktijk ook goed? (Zou erg handig zijn, dan stop ik er nu 1x 1TB in en plaats ik over een jaar of 2 de tweede)
Wat ik mij af vroeg is of de MBWE-II en MBWE qua hardware architectuur en bootloarder hetzelfde zijn zodat ik de software van de MBWE op mijn MBWE-II kan draaien en zo met 1 harddisk kan werken (1x 1TB is veel goedkoper dan 2x 500GB ). Iemand een idee?
Verder zag ik ook dat de MBWE-II gebruik maakt van de MD kernel module (software RAID). Dus zou het in theorie mogelijk moeten zijn om een RAID opstelling met twee ongelijk schijven te draaien. Gaat dit in de praktijk ook goed? (Zou erg handig zijn, dan stop ik er nu 1x 1TB in en plaats ik over een jaar of 2 de tweede)
Kijk eens rond op de site op wikidot, daar staat het wel uitgelegd.Gabriel-LG schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:50:
Ik heb een lege My Book World Edition II behuizing gekocht va Marktplaats (voor slechts 2 tientjes![]()
) Ik moet hier alleen zelf nog 2 harddisks in zetten en de firmware recoveren.
Ik heb daar al even rond gekeken, maar ik vind niet zoveel info over de MBWE-II. Ik heb de "firmware" upgrade (eigenlijk een OS-upgrade) voor de MBWE-II en MBWE-I even gedownload (van WD). Ik heb deze met de hand ge-extract en een diff gedraaid, beide versies zijn 100% identiek.anandus schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:24:
[...]
Kijk eens rond op de site op wikidot, daar staat het wel uitgelegd.
Tenzij er iets in de firmware (boot-ROM) zit wat operatie met 1 HDD onmogelijk maakt, moet het gewoon mogelijk zijn om met 1 HDD te werken (of om dit werkend te maken)
Inmiddels toch al een tijdje aan het draaien met NZBGet. Werkt perfect op één ding na, het parren werkt echt niet lekker.
Laatste een tv-serie gedownload (700MB) en daarvan kon 1 deeltje (van de 850 oid) niet gefetched worden. Echter werd deze niet gerepareerd, terwijl er dik 150MB aan PARs bijzat. Iemand die dezelfde ervaringen heeft of misschien een tip heeft om dit op te lossen (Remia?)
Laatste een tv-serie gedownload (700MB) en daarvan kon 1 deeltje (van de 850 oid) niet gefetched worden. Echter werd deze niet gerepareerd, terwijl er dik 150MB aan PARs bijzat. Iemand die dezelfde ervaringen heeft of misschien een tip heeft om dit op te lossen (Remia?)
Ik PAR zelf niet omdat het veel te lang duurt ..alex3305 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:07:
Inmiddels toch al een tijdje aan het draaien met NZBGet. Werkt perfect op één ding na, het parren werkt echt niet lekker.
dus eigenlijk geen idee of het bij mij werkt, zal eens proberen.
Heb je onderstaande instelling in je nzbget.conf ?
LoadPars=all
ParCheck=yes
ParRepair=yes
Je kunt hem eventueel ook in je postnzbget.sh script opnemen om na afloop te laten uitvoeren.
Kan iemand die ushare met een xbox 360 gebruikt een voorbeeld van zijn configuratiebestand neerzetten?
Ik heb ushare geinstalleerd met optware en hij lijkt op zich wel te draaien (de webinterface is up) maar mijn xbox ziet hem niet.
Edit : Nevermind, er zat een typo in mijn config
Hij's nu braaf een index aan het bouwen, kijken of ie het daarna wel doet.
Ik heb ushare geinstalleerd met optware en hij lijkt op zich wel te draaien (de webinterface is up) maar mijn xbox ziet hem niet.
Edit : Nevermind, er zat een typo in mijn config

Hij's nu braaf een index aan het bouwen, kijken of ie het daarna wel doet.
[ Voor 22% gewijzigd door Charly op 29-01-2009 22:46 ]
weet iemand hoe ik mijn programma's door kan laten lopen nadat ik mijn ssh connectie verbroken heb?
ushare draait, gaat netjes bestanden indexen en heeft de webinterface up. Maar zodra ik mijn ssh verbinding verbreek is alles ook weer weg.
Ik heb # nohup ushare & gebruikt, maar dat lijkt geen verschil te maken...
ushare draait, gaat netjes bestanden indexen en heeft de webinterface up. Maar zodra ik mijn ssh verbinding verbreek is alles ook weer weg.
ScreenCharly schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:46:
weet iemand hoe ik mijn programma's door kan laten lopen nadat ik mijn ssh connectie verbroken heb?
Ja dat zag ik ook ergens voorbij komen maar het was me niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet gebruiken.
Maar daar ga ik dit weekend dan nog wel eens naar kijken.
thx
Screen is simpel. Als je het eenmaal geinstalleerd hebt, dan typ je 'screen' om een ..euh.. virtuele sessie te openen.Charly schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:27:
[...]
Ja dat zag ik ook ergens voorbij komen maar het was me niet helemaal duidelijk hoe ik dat moet gebruiken.
Maar daar ga ik dit weekend dan nog wel eens naar kijken.
thx
Hierin kan je doen wat je wilt, als je dan 'ctrl-a' en 'd' doet, dan 'detach' (losmaken) je de virtuele sessie, hij blijft dan doordraaien, ongeacht of je wel of niet ingelogd bent.
Wil je de sessie weer in dan typ je ' screen -r' (de 'r' van 'reattach') . Als je meerdere screens open hebt staan krijg je eerst een lijstje welke er nog openstaan.
Een kind kan de was doen
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 30-01-2009 10:42 ]
Anandus-> kan je op de voorpagina noteren welke MyBooks werken met deze tweaks?
Volgens mij alle Western Digital Mybook World Edition, toch? Of zijn er versies die het tegenwoordig niet doen?Kingskawn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:52:
Anandus-> kan je op de voorpagina noteren welke MyBooks werken met deze tweaks?
en de "Western Digital Mybook World Edition II", werken die ook? Is er veel verschil tussen I en II?
Ja, de Edition II werkt ook.Kingskawn schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:06:
en de "Western Digital Mybook World Edition II", werken die ook? Is er veel verschil tussen I en II?
het verschil is dat er in de I-versie 1 schijf zit en in de II-versie 2 schijven
Ow ik dacht dat de versie II een iets sterke cpu had.
Wat is de snelheid van WD naar PC. Heb hier niet zo'n lovende oordelen over gehoord.
Bagger helaas. Ik heb echt als topsnelheid een beschamende 10Mb/s gehaald. Over het algemeen zit ik rond de 6Mb/s geloof ik.Kingskawn schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:10:
Wat is de snelheid van WD naar PC. Heb hier niet zo'n lovende oordelen over gehoord.
Zit je al hoger dan ik, ik haal er naar toe een 4,5 MB/s en er vanaf ongeveer 5,5 MB/sanandus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:14:
[...]
Bagger helaas. Ik heb echt als topsnelheid een beschamende 10Mb/s gehaald. Over het algemeen zit ik rond de 6Mb/s geloof ik.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
K heb al een tijdje de MBW en sinds kort SSh toegang gerealliseerd via deze en andere forum waarvoor dank
Nu wil ik echter NZBGET en NZBGETWEB erop hebben en loop t lijstje af met dingen die geinstalleerd moeten worden.
Ik ben bij het installeren van Libpar2 en daar gaat het mis.
Downloaden lukt , uitpakken doet ie maar als ik de opdracht ./configure geef loopt ie de boel af om met de melding te komen error: C++ compiler cannot create executables
Ben nog aan het zoeken wat de oorzaak kan zijn en zie door de bomen het bos niet meer .
Er zijn mensen die zeggen dat je de c++ mist , k heb nog geen last gehad en alles compileerde tot nog toe goed.
Veel verstand heb ik er niet van , k werk gewoon todo lijstjes af en leer gaandeweg
Wat kan ik doen en/of hoe installeer ik een evt supplement van de GCC (sommigen hebben het over een gcc-c++ package ) ???
zodat Libpar2 erop komt te staan..of kan het met een ipkg install ????
Nu wil ik echter NZBGET en NZBGETWEB erop hebben en loop t lijstje af met dingen die geinstalleerd moeten worden.
Downloaden lukt , uitpakken doet ie maar als ik de opdracht ./configure geef loopt ie de boel af om met de melding te komen error: C++ compiler cannot create executables
Ben nog aan het zoeken wat de oorzaak kan zijn en zie door de bomen het bos niet meer .
Er zijn mensen die zeggen dat je de c++ mist , k heb nog geen last gehad en alles compileerde tot nog toe goed.
Veel verstand heb ik er niet van , k werk gewoon todo lijstjes af en leer gaandeweg
Wat kan ik doen en/of hoe installeer ik een evt supplement van de GCC (sommigen hebben het over een gcc-c++ package ) ???
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Nog bedankt trouwens ReMiA. Ik heb nog even mijn config helemaal bijgewerkt, alle opties afgelopen en zwaar geoptimaliseerd. Tjee dat scheelt erg veel zeg! Het geheel is een stuk sneller en stabieler nu.ReMiA schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:12:
[...]
Ik PAR zelf niet omdat het veel te lang duurt ..
dus eigenlijk geen idee of het bij mij werkt, zal eens proberen.
Heb je onderstaande instelling in je nzbget.conf ?
LoadPars=all
ParCheck=yes
ParRepair=yes
Je kunt hem eventueel ook in je postnzbget.sh script opnemen om na afloop te laten uitvoeren.
Als je firmware 2.x hebt, dan hebben ze de gcc-compiler eruitgesloopt.scorpio schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:26:
K heb al een tijdje de MBW en sinds kort SSh toegang gerealliseerd via deze en andere forum waarvoor dank![]()
Je kan gcc installeren via ipkg, als je dat geïnstalleerd hebt, of je kan gcc zelf compileren (dat duurt wel eventjes).
Maar de makkelijkste manier is de compiler van de 1.x firmware gebruiken, zoals hier staat.
Succes!
thanks..
Zover was k (had ik even moeten vermelden) en stond er al weer op.
Heb de firmware update opnieuw gedaan en heb inmiddel internet toegang tot m'n mybook
edit>> geen internet toegang nog ..alles werkt maar een livebox-sitecom 300N combinatie maakt het me moeilijk, vooralsnog kunnen mijn kids nog niet op de MBW komen,wordt ff zoeken , of iemand moet er ook mee hebben gestruggeld en het antwoord weten)
Nu ga k nzbget en nzbweg erop gooien , k had/heb hulp van http://www.wikidot.com/
TeinturMan heeft daar een tutorial over Access Book (pracht ding) en die heb k gevolgd en mail met hem gaandeweg .
Zover was k (had ik even moeten vermelden) en stond er al weer op.
Heb de firmware update opnieuw gedaan en heb inmiddel internet toegang tot m'n mybook
edit>> geen internet toegang nog ..alles werkt maar een livebox-sitecom 300N combinatie maakt het me moeilijk, vooralsnog kunnen mijn kids nog niet op de MBW komen,wordt ff zoeken , of iemand moet er ook mee hebben gestruggeld en het antwoord weten)
Nu ga k nzbget en nzbweg erop gooien , k had/heb hulp van http://www.wikidot.com/
TeinturMan heeft daar een tutorial over Access Book (pracht ding) en die heb k gevolgd en mail met hem gaandeweg .
[ Voor 22% gewijzigd door scorpio op 05-02-2009 18:05 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Verwijderd
Geen matches
Voor 2.0.0.18 kun je even een share aanmaken (en deze weer verwijderen).bartbh schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:32:
Ik blijf de hele tijd met de melding "The drive is currently busy. Please stop using all shares and try again." Als ik de firmware wil updatenDit is helemaal een nieuwe schijf en toch werkt het nog niet. Geen enkele user/pc oid is verbonden met de harde schijf. Iemand die ene oplossing heeft?
Ik krijg wel steeds een melding dat "Firmware failed to download - try later".
Daar heb ik nog geen oplossing voor.
al opgelost
[ Voor 255% gewijzigd door scorpio op 11-02-2009 10:58 ]
K probeer Libpar2 te installeren maar blijf vastlopen .
Bij ./configure zegt ie :
checking for SIGC... Package sigc++-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `sigc++-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'sigc++-2.0' found
configure: error: Package requirements (sigc++-2.0 ) were not met:
Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.
Alternatively, you may set the environment variables SIGC_CFLAGS
and SIGC_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.
Er is sigc++ geinstalleerd in /opt
wat kan/moet ik doen ??
Help aub
Bij ./configure zegt ie :
checking for SIGC... Package sigc++-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `sigc++-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'sigc++-2.0' found
configure: error: Package requirements (sigc++-2.0 ) were not met:
Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
Alternatively, you may set the environment variables SIGC_CFLAGS
and SIGC_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.
Er is sigc++ geinstalleerd in /opt
wat kan/moet ik doen ??
Help aub
[ Voor 126% gewijzigd door scorpio op 11-02-2009 10:56 ]
- Mighty Giesso
- Registratie: December 2003
- Laatst online: 06-07 13:40
Me is Mighty I hope :P
:strip_icc():strip_exif()/u/99207/avatar26547_2.jpg?f=community)
Geen matches
Ik heb sinds kort ook een WD world editon 2. Deze draait in een mirror. Echter heb ik heel vaak dat de share niet toegankelijk is, maar de webinterface wel. De oplossing is dan het hele apparaat herstarten.
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai de laatste firmware.....
En iemand eventueel een oplossing....
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai de laatste firmware.....
En iemand eventueel een oplossing....
Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500
Verwijderd
Matched: mybook
Mijn Mybook start niet meer op. Ik heb de harddisk eruit gehaald, in een usb case gestopt en aan mijn Windows pc gehangen. Via diskinternals een software pakket gedownload om van mijn XP bak de data te copieren. Helaas niet gelukt. Zal wel even de schijf maar nu helemaal niet meer. Iemand idee wat dit kan zijn ?
Hoe kan ik mijn data veilig stellen ? De disk lijkt nog te werken.
Hoe kan ik mijn data veilig stellen ? De disk lijkt nog te werken.
@justright, zelfde probleem hier gehad, sinds 9 februari bevroor mijn Mybook continue. Ook data aan het veilig stellen geweest. De ext2-windows driver zien de vlag verkeerd staan als de mybook niet goed is afgesloten. Dat kan je zien met mountdiag.exe.
In ubuntu krijg ik om dezelfde reden de schijf helemaal niet te zien.
Je enige kans om dit goed te krijgen is eigenlijk even een andere mybook te regelen, daar even je schijf inhangen, en dan de mybook opstarten en gelijk weer afsluiten. (met je ouwe eventueel te proberen zonder netwerkkabel er aan te hangen, misschien wil ie dan starten).
Bij mij is het overigens wel mijn disk. Ik heb 'm in een usb-case gehangen, en tijdens het transferren van mijn files valt ie ook vaak even weg. Via de westerndigital kan je een advanced RMA aanvragen. Krijg je een nieuwe mybook als je binnen de garantie zit. Die nieuwe mybook kan je eventueel gebruiken om de oude even te booten en af te sluiten.
De oude moet je na ontvangst van de nieuwe wel binnen 30 dagen opsturen. Hier kan je die RMA aanvragen. Heb je wel een creditcard nodig als je advanced wil doen (dat is dus eerst nieuwe krijgen, dan ouwe terug). Je oude mybook moet wel enigszins deftig zijn volgens de voorwaarden, dus niet in gezaagd enzo).
Je enige kans om dit goed te krijgen is eigenlijk even een andere mybook te regelen, daar even je schijf inhangen, en dan de mybook opstarten en gelijk weer afsluiten. (met je ouwe eventueel te proberen zonder netwerkkabel er aan te hangen, misschien wil ie dan starten).
Bij mij is het overigens wel mijn disk. Ik heb 'm in een usb-case gehangen, en tijdens het transferren van mijn files valt ie ook vaak even weg. Via de westerndigital kan je een advanced RMA aanvragen. Krijg je een nieuwe mybook als je binnen de garantie zit. Die nieuwe mybook kan je eventueel gebruiken om de oude even te booten en af te sluiten.
De oude moet je na ontvangst van de nieuwe wel binnen 30 dagen opsturen. Hier kan je die RMA aanvragen. Heb je wel een creditcard nodig als je advanced wil doen (dat is dus eerst nieuwe krijgen, dan ouwe terug). Je oude mybook moet wel enigszins deftig zijn volgens de voorwaarden, dus niet in gezaagd enzo).
[ Voor 1% gewijzigd door Mar2zz op 13-02-2009 08:38 . Reden: linkje vergeten ]
Een andere mogelijkheid is de schijf aan een linux systeem hangen en dan een fsck (een soort van chkdsk zeg maar) op de schijf te doen.Mar2zz schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 08:36:
@justright, zelfde probleem hier gehad, sinds 9 februari bevroor mijn Mybook continue. Ook data aan het veilig stellen geweest. De ext2-windows driver zien de vlag verkeerd staan als de mybook niet goed is afgesloten. Dat kan je zien met mountdiag.exe.
[.....]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ja ik weet hoe het in linux moet, heb me suf gegoogled, ben er nog flink mee bezig geweest. Ubuntu kreeg hem niet zichtbaar als ie niet goed geunmount was. Na dat ik een restart/shutdown van de mybook deed was ie zowel in windows als in linux zichtbaar. Met windows heb ik alles overgepompt naar een andere schijf.
Ik denk eigenlijk dat die schijven een firmwareprobleem hebben. er lijkt helemaal niets mis mee te zijn. geen rare geluiden, alles wat erop moet staan staat er op, maar toch elke keer ff down. Heb nu een WD Caviar 500GB in mijn externe case hangen en daar gaat het prima mee. Ik heb voortaan al mijn bestanden dubbel, dat weet ik wel. Wijze les.
Ik denk eigenlijk dat die schijven een firmwareprobleem hebben. er lijkt helemaal niets mis mee te zijn. geen rare geluiden, alles wat erop moet staan staat er op, maar toch elke keer ff down. Heb nu een WD Caviar 500GB in mijn externe case hangen en daar gaat het prima mee. Ik heb voortaan al mijn bestanden dubbel, dat weet ik wel. Wijze les.
Wie heeft ervaring met usb hard drives aan de mybook hangen? Het maakt me niet uit of je ernaar kan schrijven, maar kan ie ntfs schijven lezen?
Zodra ik mijn nieuwe heb wil ik alle bestanden van de usb schijf kopieren naar de mybook, maar 400Gb duurt zo lang. Hoop eigenlijk dat het sneller kan door hem rechtstreeks te koppelen, maar daar dacht ik niet bij na toen ik de nieuwe schijf formatteerde. Heb dus ntfs gekozen en nu staat ie al vol (met veel pijn en moeite alles kunnen redden van de mybook, tig IO errors en 3 dagen verder (heb allway sync daarvoor gebruikt met een automatische resume optie, maar dan nog moest af en toe de stroom eraf)).
Zodra ik mijn nieuwe heb wil ik alle bestanden van de usb schijf kopieren naar de mybook, maar 400Gb duurt zo lang. Hoop eigenlijk dat het sneller kan door hem rechtstreeks te koppelen, maar daar dacht ik niet bij na toen ik de nieuwe schijf formatteerde. Heb dus ntfs gekozen en nu staat ie al vol (met veel pijn en moeite alles kunnen redden van de mybook, tig IO errors en 3 dagen verder (heb allway sync daarvoor gebruikt met een automatische resume optie, maar dan nog moest af en toe de stroom eraf)).
Volgens mij kan dat gewoon.Mar2zz schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 09:41:
Wie heeft ervaring met usb hard drives aan de mybook hangen? Het maakt me niet uit of je ernaar kan schrijven, maar kan ie ntfs schijven lezen?
De drive komt dan in /shares/external/ te staan, geloof ik
ntfs weet ik niet, maar daar is vast iets voor te installeren
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 14-02-2009 10:41 ]
druk bezig nzb aan de praat te krijgen
[ Voor 255% gewijzigd door scorpio op 14-02-2009 19:06 ]
scorpio schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:36:
pff laat maar , nog steeds bezig..k geeft nog niet op
Heb je daar al naar gekeken?Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
code:
1
| export PKG_CONFIG_PATH=/usr/sbin/padnaarpkg |
ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-02-2009 18:54 ]
Sorry maar k kreeg ineens een idee .
ik heb gcc eraf gegooid want die was verantwoordelijk voor heel wat niet installeerbare meldingen .
Nadat gcc eraf was kon ik wel libpar2 en unrar installeren .
Ha
toe kreeg ik met de NZBGET ineens wel een mooi scherm met curent status scherm en al
Maar nog wert er niets gedownload ( wel gequeued)
Dus heb ik ipkg remove nzbget gedaan en toe er weer op.
Nu krijg ik :
Installing nzbget (0.5.1-1) to /opt/...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...le/nzbget_0.5.1-1_arm.ipk
Configuring nzbget
Successfully terminated.
ldconfig: skipping /lib/libpar2.so.0: No such file or directory
ldconfig: skipping /lib/libxml2.so.2: No such file or directory
ldconfig: skipping /opt/sbin: No such file or directory
cannot create directory `/shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB': File exists
Wat gaat er fout bij de ldconfig en/of kan ik het zo laten?
Wilde ff dit kwijt , na dit typen ga k verder kijken of ie al wat doet .
Bedankt zover , ben al een eindje verder nu..verder met nzbget dus
ik heb gcc eraf gegooid want die was verantwoordelijk voor heel wat niet installeerbare meldingen .
Nadat gcc eraf was kon ik wel libpar2 en unrar installeren .
Ha
toe kreeg ik met de NZBGET ineens wel een mooi scherm met curent status scherm en al
Maar nog wert er niets gedownload ( wel gequeued)
Dus heb ik ipkg remove nzbget gedaan en toe er weer op.
Nu krijg ik :
Installing nzbget (0.5.1-1) to /opt/...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...le/nzbget_0.5.1-1_arm.ipk
Configuring nzbget
Successfully terminated.
ldconfig: skipping /lib/libpar2.so.0: No such file or directory
ldconfig: skipping /lib/libxml2.so.2: No such file or directory
ldconfig: skipping /opt/sbin: No such file or directory
cannot create directory `/shares/internal/PUBLIC/WWW/NZB': File exists
Wat gaat er fout bij de ldconfig en/of kan ik het zo laten?
Wilde ff dit kwijt , na dit typen ga k verder kijken of ie al wat doet .
Bedankt zover , ben al een eindje verder nu..verder met nzbget dus
YESYES
Ok k ben er .
NZBGET doet het na herinstall
Schitterend ..heeft wat zweetdruppels gekost hier.
Mooi werk , ff puntjes op de i vwb het aanpassen v/d config zodat ie wel alle par2 's binnenhaalt als ik dat zou willen..komt wel goed.

K heb nog 2 vragen : kan ik de tmp leegmaken (dacht ik van wel) en hoe doe ik dat zodat die incl subdirs helemaal leegkomt .
rm en dan ?? (beetje bang dat ik verkeerd commando geef en er teveel weggaat
en ik heb nzbweb neergehaald en uitgepakt maar nu moet ik die van mijn /internal/public naar mijn /usr/www/lib hebben
ik ken het commando cp maar hoe zet ik een compleet uitgepakte map van public naar die usr/www/lib ???
thanks in advance
Ok k ben er .
NZBGET doet het na herinstall
Mooi werk , ff puntjes op de i vwb het aanpassen v/d config zodat ie wel alle par2 's binnenhaalt als ik dat zou willen..komt wel goed.
K heb nog 2 vragen : kan ik de tmp leegmaken (dacht ik van wel) en hoe doe ik dat zodat die incl subdirs helemaal leegkomt .
en ik heb nzbweb neergehaald en uitgepakt maar nu moet ik die van mijn /internal/public naar mijn /usr/www/lib hebben
ik ken het commando cp maar hoe zet ik een compleet uitgepakte map van public naar die usr/www/lib ???
thanks in advance
[ Voor 48% gewijzigd door scorpio op 14-02-2009 20:01 ]
Leeg maken map kan je met rm -f *scorpio schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:25:
YESYES
Ok k ben er .
NZBGET doet het na herinstall![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
thanks in advance
Weet even geen andere manier maar let wel dat je het in de juiste dir doet anders gaat het fout.
Kopieeren kan als volgt:
cp -R /internal/public/<naam map> /usr/www/lib
De -R zorgt er voor dat je een dir kopieert.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Dank je wel 
K heb de nzbgetweb directory geplaatst maar kan settings.php erin niet aanpassen .
Na editten in Nano kan ik hem niet wegschrijven
[ Error writing settings.php: Permission denied ]
en als ik nzbgetweb probeer op te starten zoals hier vermeld met "http://<NAS>/nzbgetweb" krijg k niets?
heb server.document-root opgezocht maar in de etc/lighttpd/lighttpd.conf
maar daar staan meedere dir in , heb nzbgetweb map in al die mappen gedaan zelfs maar njente/nada/nop
sorry for beeing noob here
ps nzbget download maar met 200kb/s terwijl via windows wel 660 kb/s gehaald wordt ?
Is dit aan te passen?
K heb de nzbgetweb directory geplaatst maar kan settings.php erin niet aanpassen .
en als ik nzbgetweb probeer op te starten zoals hier vermeld met "http://<NAS>/nzbgetweb" krijg k niets?
maar daar staan meedere dir in , heb nzbgetweb map in al die mappen gedaan zelfs maar njente/nada/nop
ps nzbget download maar met 200kb/s terwijl via windows wel 660 kb/s gehaald wordt ?
Is dit aan te passen?
[ Voor 255% gewijzigd door scorpio op 15-02-2009 11:09 ]
Je kan met "ls -l" kijken wat de permissie is op de files als je als root bent ingelogt kan je ten alle tijden de files aanpassesn (wel 99,99% van de gevallen). Om als root in te loggen doe je "su -"scorpio schreef op zondag 15 februari 2009 @ 09:58:
Dank je wel
Waarschijnlijk ben je niet bezig geweest onder root account en heeft het programma teweinig permissie om te draaien even kijken in de wiki hoe je dat op moet lossen je zal het programma wel onder de juiste usergroup moeten draaien. Maar ik dacht zelf dat nzbget onder de optware zat heb je die al draaiende dan kan je heel simple een programma installeren.en als ik nzbgetweb probeer op te starten zoals hier vermeld met "http://<NAS>/nzbgetweb" krijg k niets?
Is dit aan te passen?
De snelheid is niet het zelfde als op een pc kijk even in deze topics wat voor snelheid ze halen.
[ Voor 3% gewijzigd door we_are_borg op 15-02-2009 11:33 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
gebruik liever rm zonder -f (force), tenzij je weet wat je doet. Een lege dir kun je trouwens ook weghalen met rmdir.we_are_borg schreef op zondag 15 februari 2009 @ 02:49:
[...]
Leeg maken map kan je met rm -f *
Weet even geen andere manier maar let wel dat je het in de juiste dir doet anders gaat het fout.
Kopieeren kan als volgt:
cp -R /internal/public/<naam map> /usr/www/lib
De -R zorgt er voor dat je een dir kopieert.
De -R bij cp staat voor Recursive. Die pakt dus het object (bestand of directory) en onderliggende directories.
Dat bestaat ook voor rm. Dan is het rm -r. Daarom is "rm -rf" zo gevaarlijk, omdat dat je in staat stelt je hele systeem in een flits te wissen.
Ik heb het verhaal niet gelezen, maar ik neem aan dat je als root werkt? Dat kun je herkennen aan het hekje (#) achter de prompt. Als dat een dollarteken is ($), ben je gewone user en moet je sudo of su gebruiken.scorpio schreef op zondag 15 februari 2009 @ 09:58:
[...]
Ik heb de nzbgetweb directory geplaatst maar kan settings.php erin niet aanpassen.
Na editten in Nano kan ik hem niet wegschrijven:
[...]
Zou je alsjeblieft een beetje op je schrijfstijl/gramatica willen letten? Niet te lezen zo.
@we_are_borg settings.php heb ik niet vanuit de root (su - ) geprobeerd omdat ie dan denkt dat ik een nieuwe php wil maken ?
K ga morgen verder proberen nzbweb aan de praat te krijgen ( moet zo >werk namelijk)
snelheid is via nzbget -C te zien nu als 400kb/s , ik heb in nzbget.conf de threads aangepast , stond op 6 heb k terug op 100
Ik heb inderdaad optware draaien maar daar zit nzbgetweb niet tussen
die heb ik al wel via Putty geinstalleerd middels handleiding van ReMiA (waarvoor dank
)
dus die staat er op , maar werkt nog niet via m'n internet explorer.
Zoals gezegd , k ga auw eten en dan > werk ..morgen verder.
Indien je nog wat te binnen scchiet wat ik moet doen "hoor "k 't graag.
bedankt voor je hulp en uitleg ( ook sjaakduhuuhl ) .
K ga morgen verder proberen nzbweb aan de praat te krijgen ( moet zo >werk namelijk)
snelheid is via nzbget -C te zien nu als 400kb/s , ik heb in nzbget.conf de threads aangepast , stond op 6 heb k terug op 100
Ik heb inderdaad optware draaien maar daar zit nzbgetweb niet tussen
die heb ik al wel via Putty geinstalleerd middels handleiding van ReMiA (waarvoor dank
dus die staat er op , maar werkt nog niet via m'n internet explorer.
Zoals gezegd , k ga auw eten en dan > werk ..morgen verder.
Indien je nog wat te binnen scchiet wat ik moet doen "hoor "k 't graag.
bedankt voor je hulp en uitleg ( ook sjaakduhuuhl ) .
Tip voor de koopjes jagers: Op iBood staat een 750GB versie voor 105€ incl.
Op ibood.com staat vandaag een goede aanbieding!!
edit: dubbel

[ Voor 19% gewijzigd door Erhnam op 18-02-2009 13:11 . Reden: dubbel ]
http://www.xbmcfreak.nl/
Vraag: bestaan er ook andere NAS systemen in ongeveer dezelfde prijs categorie die ook goed te modden zijn en een hogere doorvoersnelheid hebben? Ik twijfel om de iBood aanbieding te kopen. Het modden spreekt mij erg aan, alleen de lage snelheid vind ik een nadeel.
Misschien dat iemand ervaring heeft met meerdere NAS systemen en kan vertellen of andere merken ook goed te tweaken zijn en een hogere snelheid (10-20 mb/s) halen?
Misschien dat iemand ervaring heeft met meerdere NAS systemen en kan vertellen of andere merken ook goed te tweaken zijn en een hogere snelheid (10-20 mb/s) halen?
Nee, niet voor dat geld.segil schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:16:
Vraag: bestaan er ook andere NAS systemen in ongeveer dezelfde prijs categorie die ook goed te modden zijn en een hogere doorvoersnelheid hebben?
Exclusief harde schijf wel.
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323
Heb gisteren de ibood aanbieding gekocht omdat ik zowiso op zoek was naar een NAS schijfje. Nu kom ik dit topic tegen, waar ik alleen maar blij van wordt
. Ik hoop dat ze hem snel leveren.
De netwerksnelheid is vrij traag, naar wat ik hier lees. Kan ik best mee leven. Wat ik me echter afvraag: Hoe zit het met de USB snelheid? Ik wil graag mijn oude USB schijf eraan hangen om de data over te copieren. Dat gaat over zo'n 300GB aan data, dus ook hoop toch een ietwat degelijke snelheid te halen.
De netwerksnelheid is vrij traag, naar wat ik hier lees. Kan ik best mee leven. Wat ik me echter afvraag: Hoe zit het met de USB snelheid? Ik wil graag mijn oude USB schijf eraan hangen om de data over te copieren. Dat gaat over zo'n 300GB aan data, dus ook hoop toch een ietwat degelijke snelheid te halen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ben ik ook erg benieuwd naar. (heb jij ook ntfs usb disk)
Dit is mijn RMA-status :(:
Dit is mijn RMA-status :(:
Ik hoop dat ze uiteindelijk besluiten een 750GB of 1TB versie op te sturenWe are currently experiencing a delay in the shipment of your drive due to inventory shortage. It may take up to 2 weeks for replacement product to be shipped. You will receive an email notification once the replacement product has been shipped.
Kost ook nog 150 euro.Mar2zz schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:06:
Exclusief harde schijf wel.
Heb je wel meerder merken voor.
Mara hij vroeg 100 euro en dan echt niet.
Ik heb al op http://mybookworld.wikidot.com/hacks-and-howto gekeken maar er staat nergens in hoe ik een nieuwe HD erin plaats in de lege behuizing. De originele HD is al weg.
Kan iemand me op pad leiden?
Kan iemand me op pad leiden?
Goed doorlezen!
Als het om de schroefjes enzo gaat:
http://geekoh.com/mybook/...%20from%20MyBook%20WE.pdf
Als het om het voorbereiden van de nieuwe HD
http://mybookworld.wikidot.com/backup-images-of-mybook
http://mybookworld.wikidot.com/add-new-hdd-to-wdwe
Als het om de schroefjes enzo gaat:
http://geekoh.com/mybook/...%20from%20MyBook%20WE.pdf
Als het om het voorbereiden van de nieuwe HD
http://mybookworld.wikidot.com/backup-images-of-mybook
http://mybookworld.wikidot.com/add-new-hdd-to-wdwe
Ik ben van plan een world edition aan te schaffen. Maar nu lees ik hier en daar dat die aardig traag is met lezen/schrijven. Is het bv wel mogelijk om zonder stotteren een 720p/1080 film te streamen over een 100/10 netwerkje ?
[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 21-02-2009 00:02 ]
Bl44t
K heb hier een "aangepaste" xbox waarmee ik foto's/mp3 etc en natuurlijk ook films afspeel .OcGuru schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:58:
Ik ben van plan een world edition aan te schaffen. Maar nu lees ik hier en daar dat die aardig traag is met lezen/schrijven. Is het bv wel mogelijk om zonder stotteren een 720p/1080 film te streamen over een 100/10 netwerkje ?
Die films heb ik opgeslagen op een Mybook World en een daaraan gekoppelde Mybook Essential (usb) .
Gaat prima op 720p , 1080 heb k alleen nog maar in 1080i geprobeerd (ging ook) maar dat was maar even.
Heel af en toe is er tijdens een film even glitch , dan haalt ie data op v/d schijf .
maar dit hangt natuurlijk af van allerlei dingen zoals mijn snelheid instellingen v/d xbox en of de Mybook world ook bezig is met taken zoals downloaden o.i.d.
Ik wist dat ik geen mirakels moest verwachten qua snelheid, maar toch stelt het wat teleur. Ik heb nu een ftp server geïnstalleerd in de hoop om mijn films tegen hogere snelheid op de schijf te krijgen en nu kom ik net boven de 4 MB/sec uit.
Voor de rest ben ik wat aan het experimenteren met transmission. Ideaal zou voor mij zijn dat ik mijn torrents in een folder kan werpen (watchfolder, geen probleem om dit te vinden) en dat deze enkel tussen bepaalde uren actief is (vind ik dus niet). Enige tips?
Voor de rest ben ik wat aan het experimenteren met transmission. Ideaal zou voor mij zijn dat ik mijn torrents in een folder kan werpen (watchfolder, geen probleem om dit te vinden) en dat deze enkel tussen bepaalde uren actief is (vind ik dus niet). Enige tips?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Cronjobs?Boeboe schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:39:
Ik wist dat ik geen mirakels moest verwachten qua snelheid, maar toch stelt het wat teleur. Ik heb nu een ftp server geïnstalleerd in de hoop om mijn films tegen hogere snelheid op de schijf te krijgen en nu kom ik net boven de 4 MB/sec uit.
Overigens is dit dé musthave als je Transmission op je Mybook hebt:
Transmission Remote
Dan heb je een utorrent-achtige GUI om Transmission aan te sturen
Volgens mij gaat hier iets niet goed. Je xbox kan wel ingesteld zijn op 720p of 1080i, maar hier wordt bedoeld dat de source van de film 720p of 1080i/p is. Een xbox trekt dat niet, dus dat heb je vast niet getest. Een mybook misschien ook niet.scorpio schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:04:
[...]
K heb hier een "aangepaste" xbox waarmee ik foto's/mp3 etc en natuurlijk ook films afspeel .
Die films heb ik opgeslagen op een Mybook World en een daaraan gekoppelde Mybook Essential (usb) .
Gaat prima op 720p , 1080 heb k alleen nog maar in 1080i geprobeerd (ging ook) maar dat was maar even.
Heel af en toe is er tijdens een film even glitch , dan haalt ie data op v/d schijf .
maar dit hangt natuurlijk af van allerlei dingen zoals mijn snelheid instellingen v/d xbox en of de Mybook world ook bezig is met taken zoals downloaden o.i.d.
Ik volg het ook niet echt eerlijk gezegd. Het gaat blijkbaar over de klassieke xbox (aangezien je hem aangepast hebt voor je media), die geen HD materiaal aankan. De mybook kan echter ook geen HD materiaal real-time converteren met zijn 200mhz processor, enkel streamen. Dat lijkt me dus een combinatie die zowiso niet wou zerken.
Op een xbox 360 zou het wel mogelijk moeten zijn. Ik verwacht wel dat die 720p/1080i hd files vlotjes kan streamen, vanavond eens testen
Op een xbox 360 zou het wel mogelijk moeten zijn. Ik verwacht wel dat die 720p/1080i hd files vlotjes kan streamen, vanavond eens testen
Mijn nieuwe mybook is binnen! Toch vrij vlot moet ik zeggen, had ik niet verwacht binnen 2 week een nieuwe te zien. De ouwe heb ik ook nog, die moet nog terug, maar met het eventueel redden van data is dat natuurlijk ideaal dat je de ouwe ff mag houden, ook al had ik het niet nodig omdat ik al een nieuwe schijf heb aangeschaft.
De externe usbschijf heb ik maar gewoon aan de pc laten hangen, het programma Allway Sync is nu de usbschijf en de mybook aan het synchroniseren (vanmorgen na 6 uur syncen was ie op 44 procent van de 370Gb die overmoet). Straks heb ik dus alles dubbel
.
Western Digital is een groot bedrijf, maar deze service vind ik helemaal prima. Goeie zaak, want ik wordt zo een trouwe klant.
De externe usbschijf heb ik maar gewoon aan de pc laten hangen, het programma Allway Sync is nu de usbschijf en de mybook aan het synchroniseren (vanmorgen na 6 uur syncen was ie op 44 procent van de 370Gb die overmoet). Straks heb ik dus alles dubbel
Western Digital is een groot bedrijf, maar deze service vind ik helemaal prima. Goeie zaak, want ik wordt zo een trouwe klant.
Welke HD zit erin?
Is het een andere dan de oude versie die je hebt?
Is het een andere dan de oude versie die je hebt?
Heb 'm nog niet opengeschroeft. Zal eens kijken, ik heb alleen altijd ruzie met die rubberrand om die terug te krijgen op de goeie manier
, dus zie daar beetje tegen op. De ouwe was een caviar green power. ben benieuwd!
Het is wel gewoon een 500Gb trouwens, haha ik hoopte echt op een nieuwer model, dat heb ik eens met autoluidsprekers gehad, die konden niet meer geleverd, dus kreeg ik nieuwer model.
Het is wel gewoon een 500Gb trouwens, haha ik hoopte echt op een nieuwer model, dat heb ik eens met autoluidsprekers gehad, die konden niet meer geleverd, dus kreeg ik nieuwer model.
Hmmz.
Ik ben nu een mybook 500gb. Heb net SSH aangezet maar als ik probeer in the loggen als user=admin & password = 123456 ( heb standaard wachtwoord nog niet veranderd ) krijg ik een access denied
Wat doe ik fout?
Hmz, inloggen gaat nu wel alleen dit commando om SSH altijd aan te laten staan wil niet echt..
[root@MyBookWorld ~]# ::sysinit:/usr/sbin/sshd
-bash: ::sysinit:/usr/sbin/sshd: No such file or directory
[root@MyBookWorld ~]#
Ik ben nu een mybook 500gb. Heb net SSH aangezet maar als ik probeer in the loggen als user=admin & password = 123456 ( heb standaard wachtwoord nog niet veranderd ) krijg ik een access denied
Wat doe ik fout?
Hmz, inloggen gaat nu wel alleen dit commando om SSH altijd aan te laten staan wil niet echt..
[root@MyBookWorld ~]# ::sysinit:/usr/sbin/sshd
-bash: ::sysinit:/usr/sbin/sshd: No such file or directory
[root@MyBookWorld ~]#
[ Voor 34% gewijzigd door OcGuru op 28-02-2009 12:45 ]
Bl44t
Begrijpend lezen was bij ons een vak op school vroeger 
Je moet die regel toevoegen in /etc/inittab, niet intypen in je shell prompt
Oke, kan je mij ook nog hertellen hoe ik inittab kan editten? Staat namelijk nergens goed en duidelijk uitgelegd.Boeboe schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:49:
Begrijpend lezen was bij ons een vak op school vroeger
Bl44t
eeh... nano /etc/inittab ?OcGuru schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:40:
[...]
Oke, kan je mij ook nog hertellen hoe ik inittab kan editten? Staat namelijk nergens goed en duidelijk uitgelegd.
Ik ben ook niet echt wijs met linux, maar dat lijkt mij nog logisch?
Ohja, TVP! Zit er aan te twijfelen om ook zo'n gaaf ding te kopen. kan ie mooi nieuwsgroepen shit downloaden voor mij.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Dit doe je middels vi (dit is een text editor)OcGuru schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:40:
[...]
Oke, kan je mij ook nog hertellen hoe ik inittab kan editten? Staat namelijk nergens goed en duidelijk uitgelegd.
Als je niet weet hoe vi werkt kun je met google genoeg vinden (zoeken op "vi manual" ofzo)
Zodra je b.v. nano (andere text editor) hebt geinstalleerd wordt het wat makkelijker ...
P.S. weet je zeker dat je de inittab wilt aanpassen ?
veiliger alternatief voor opstarten van ssh
#vi /etc/inetd.conf
Verwijder het hekje ("#") voor de regel:
#ssh stream tcp nowait root /usr/sbin/sshd sshd -i
suc6
Thanks. Het is inmiddels gelukt.ReMiA schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:05:
[...]
Dit doe je middels vi (dit is een text editor)
Als je niet weet hoe vi werkt kun je met google genoeg vinden (zoeken op "vi manual" ofzo)
Zodra je b.v. nano (andere text editor) hebt geinstalleerd wordt het wat makkelijker ...
P.S. weet je zeker dat je de inittab wilt aanpassen ?
veiliger alternatief voor opstarten van ssh
#vi /etc/inetd.conf
Verwijder het hekje ("#") voor de regel:
#ssh stream tcp nowait root /usr/sbin/sshd sshd -i
suc6
Bl44t
Ik heb wat problemen met mijn MBWE 750GB.
Ik werk op OSX. In de finder komt de mybookworld netjes tevoorschijn en kan ik ook inloggen op het apparaat. Tot voor kort kon ik de webinterface benaderen via 192.168.1.103. Dit adres werkt echter niet meer. Tevens kan ik geen ssh verbinding meer leggen via de terminal. Het apparaat hangt achter een router, waar geen instellingen aan zijn gewijzigd. Het rare is dat ik wel gewoon via de finder het apparaat kan benaderen. Alleen het directe IP adres geeft geen reactie.
Ik werk op OSX. In de finder komt de mybookworld netjes tevoorschijn en kan ik ook inloggen op het apparaat. Tot voor kort kon ik de webinterface benaderen via 192.168.1.103. Dit adres werkt echter niet meer. Tevens kan ik geen ssh verbinding meer leggen via de terminal. Het apparaat hangt achter een router, waar geen instellingen aan zijn gewijzigd. Het rare is dat ik wel gewoon via de finder het apparaat kan benaderen. Alleen het directe IP adres geeft geen reactie.
Dan komt direct de meest voor de hand liggende vraag: heeft die dan wel nog steeds dezelfde IP? Check je router eens zou ik zeggen
Heb nu een webservertje + php op m'n wbme. Draait perfect
Morgen nog ff prutsen om de printserver te installeren.
Voor de mensen die niet mionet gebruiken, schakel het uit. Scheelt nog aardig wat geheugen/cpu usage.
@CoDe-ReD: Krijg je wel response terug als je pingt ?
Voor de mensen die niet mionet gebruiken, schakel het uit. Scheelt nog aardig wat geheugen/cpu usage.
@CoDe-ReD: Krijg je wel response terug als je pingt ?
[ Voor 11% gewijzigd door OcGuru op 05-03-2009 00:18 ]
Bl44t
Yes, ik heb het probleem ook gevonden. Het IP adres wijzigt constant omdat ik op mijn Linksys WRT54GL geen static IP adres aan netwerk apparaten kan toekennen. Enige manier zou zijn door het op de MBWE zelf in te stellen (?) Ben geen expert op dit gebied, iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?Boeboe schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:31:
Dan komt direct de meest voor de hand liggende vraag: heeft die dan wel nog steeds dezelfde IP? Check je router eens zou ik zeggen
Dat kan gewoon via het menu van de mybook. general setup > configure network settings. Vul je in wat ie af en toe krijgt van je router en wel werkt, en dan zou het moeten werken.
Mijn Mybook is er net mee gestopt
, hij was gisteren al raar aan het doen.
En nu gaat het apparaat niet eens meer aan, ik vermoed dus dat het probleem niet aan de disk ligt maar aan het apparaat zelf. Maar voor dat het apparaat terug gaat naar WD wil ik wel graag mijn data eraf halen.
Alleen hoe krijg ik die behuizing open? ik heb wel in een beschrijving gevonden dat je de lipjes aan de zijkant moet indrukken en dat je dan de behuizing eraf kan halen. Maar heeft iemand nog een tip hoe ik dat het beste kan doen, ik krijg er nu nog weinig beweging in.
En nu gaat het apparaat niet eens meer aan, ik vermoed dus dat het probleem niet aan de disk ligt maar aan het apparaat zelf. Maar voor dat het apparaat terug gaat naar WD wil ik wel graag mijn data eraf halen.
Alleen hoe krijg ik die behuizing open? ik heb wel in een beschrijving gevonden dat je de lipjes aan de zijkant moet indrukken en dat je dan de behuizing eraf kan halen. Maar heeft iemand nog een tip hoe ik dat het beste kan doen, ik krijg er nu nog weinig beweging in.
Check hier, bovenaan deze pagina:
Mar2zz in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."
Mar2zz in "Hacken van de Western Digital Mybook Wor..."
Die had ik inderdaad gevonden, maar het is al gelukt. Je moet nog aardig wat kracht zetten om dat ding open te krijgen. Nu hopen dat de disk nog goed is
Verwijderd
Geen matches
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met het grondig doorzoeken van deze topic en vele andere websites, en heb uiteindelijk besloten om ook een account te maken omdat er niet echt een oplossing in te vinden is waar ik op het moment mee zit.
Zelf heb ik de MBWE 500GB en dus gecracked volgens de handleiding aan het begin van deze topic. Vervolgens heb ik nano geïnstalleerd en perl5 om vervolgens webmin (http://www.webmin.com/) te kunnen installeren.
Na een succesvolle installatie van webmin heb ik er apache 2 op gezet die ook via deze UI te benaderen/configureren is zonder problemen. Daarnaast wil ik er ook BIND8 op installeren voor het hosten van eigen websites maar daar loop ik tegen een probleem aan.
De download en de installatie voer ik uit via de UI van webmin zelf waar je hem uit een lijst kan selecteren en installeren. De installatie verloopt goed:
The following modules have been successfully installed and added to your access control list :
BIND DNS Server in /usr/local/webmin/bind8 (1980 kB) under category Servers
Maar als je vervolgens naar de module zelf wilt gaan om je DNS te gaan configureren kom ik het volgende tegen:
The BIND DNS server /usr/sbin/named could not be found on your system. Maybe it is not installed, or your BIND module configuration is incorrect.
Nou ben ik zelf gaan zoeken of dat NAMED ergens anders op de MBWE weggeschreven maar het lijkt er op dat het bestand er helemaal niet is en dit is ook zo met NAMED.CONF
Op het moment ben ik tegen het radeloze aan en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met waar het aan kan liggen.
HELP !

Edit
Het is uiteindelijk de bedoeling dat er op z'n minst 2 websites op gehost gaan worden d.m.v. apache en Bind8 met een ftp server.
Ik ben al een tijdje bezig met het grondig doorzoeken van deze topic en vele andere websites, en heb uiteindelijk besloten om ook een account te maken omdat er niet echt een oplossing in te vinden is waar ik op het moment mee zit.
Zelf heb ik de MBWE 500GB en dus gecracked volgens de handleiding aan het begin van deze topic. Vervolgens heb ik nano geïnstalleerd en perl5 om vervolgens webmin (http://www.webmin.com/) te kunnen installeren.
Na een succesvolle installatie van webmin heb ik er apache 2 op gezet die ook via deze UI te benaderen/configureren is zonder problemen. Daarnaast wil ik er ook BIND8 op installeren voor het hosten van eigen websites maar daar loop ik tegen een probleem aan.
De download en de installatie voer ik uit via de UI van webmin zelf waar je hem uit een lijst kan selecteren en installeren. De installatie verloopt goed:
The following modules have been successfully installed and added to your access control list :
BIND DNS Server in /usr/local/webmin/bind8 (1980 kB) under category Servers
Maar als je vervolgens naar de module zelf wilt gaan om je DNS te gaan configureren kom ik het volgende tegen:
The BIND DNS server /usr/sbin/named could not be found on your system. Maybe it is not installed, or your BIND module configuration is incorrect.
Nou ben ik zelf gaan zoeken of dat NAMED ergens anders op de MBWE weggeschreven maar het lijkt er op dat het bestand er helemaal niet is en dit is ook zo met NAMED.CONF
Op het moment ben ik tegen het radeloze aan en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met waar het aan kan liggen.
HELP !

Edit
Het is uiteindelijk de bedoeling dat er op z'n minst 2 websites op gehost gaan worden d.m.v. apache en Bind8 met een ftp server.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2009 17:35 . Reden: Toevoeging van te behalen resultaat ]
Waarom gebruik je eigenlijk apache en niet lighttpd? Dat is al op de MyBook geïnstalleerd en een stuk lichter dan Apache 
Maar ik begrijp het niet precies, is Bind nou wel of niet geïnstalleerd?
Ik ken 'webmin' niet, dus weet er het fijne niet van.
Maar ik begrijp het niet precies, is Bind nou wel of niet geïnstalleerd?
Ik ken 'webmin' niet, dus weet er het fijne niet van.
Verwijderd
Geen matches
Ik gebruik apache omdat ik deze kan beheren vannuit Webmin en dan hoef ik alleen maar naar de webinterface te gaan en dan heb ik alles onder 1 dak.
Bind is wel geïnstalleerd maar kan er geen geïnstalleerde bestanden van terug vinden en ik ook niet als ik er met ssh op inlog.
(Je kunt een demo bekijken + screenshots op http://www.webmin.com/)
Bind is wel geïnstalleerd maar kan er geen geïnstalleerde bestanden van terug vinden en ik ook niet als ik er met ssh op inlog.
(Je kunt een demo bekijken + screenshots op http://www.webmin.com/)
Hoe weet je dan of Bind is geïnstalleerd?Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:12:
Ik gebruik apache omdat ik deze kan beheren vannuit Webmin en dan hoef ik alleen maar naar de webinterface te gaan en dan heb ik alles onder 1 dak.
Kijk eens in /etc/bind?