Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.814 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-07 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb maar 's even een overzichtje gemaakt van mijn tas voor de mensen die het interesseert. Ik heb een National Geographic Large Backpack en daar past aardig wat in. Het is een grote, degelijke tas met heel veel instelmogelijkheden en heeel veel vakjes aan de buitenkant. Tevens kan er in het rugpand een notebook maar dat ga ik vooralsnog niet doen. Dat komt vooral door het feit dat ik helemaal geen notebook heb ;)
Ik ben lang moest dus ook een forse rugtas hebben die goed op mijn heupen kan rusten en dat kan met deze. Helaas wel fors aan de prijs maar ik ben van plan er dan ook lang mee te doen.

Bovenin (rechts op de foto) is nog ruimte voor een dagbehoefte. Dus wat eten, drinken en misschien een trui en een broek ofzo. Niet heel veel ruimte daar maar genoeg voor mij in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/gear.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, mischien net niet, mischien net wel, maar als je die 30D nu omdraait, en de flapjes wat anders vastzet, kan je dan niet de 17-40 mounten op de body?
Dat lijkt mij in ieder geval handiger. De lens ligt dan wel horizontaal, maar dan kan je wel een stuk sneller schieten dan dat je nu de lens eerst nog moet gaan mounten.

(Ik neem tenminste aan dat je de 30D vooral met de 17-40 zult gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Nee juist niet. De 70-200 zat toevallig nog op de 1D. De 1D heeft een kleinere cropfactor en het zou zonde zijn om het wijde van de 17-40 niet optimaal te benutten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Ik denk dat hij bedoelt dat het jammer is dat je zo'n grote tas hebt en toch maar 1 body ready-met-lens. Met een beetje schuiven zou het mogelijk moeten zijn om beide bodies met je meestgebruikte lens erop in je tas te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
kan denk ik wel, maar dan zal je de camera met lange lens horizontaal moeten leggen (kwartslag draaien tov nu).

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 13:13

Garyu

WW

FaZe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:51:
Heb voor mijn camera de Domke F-5xb gehaald. In de eerste instantie een leuke tas. Had wel van te voren hier gelezen dat waarschijnlijk de camera er niet mounted in kon. Ik natuurlijk eigenwijs en toch halen ;)
En tja.. standaard gaat het in ieder geval niet lekker. Heb om te testen eens twee dingen gedaan:
1. De schotjes wat uit elkaar gezet, en camera er horizontaal in gelegd, met linkerkant van de body naar onder (links gezien vanaf hoe je hem vasthoud om foto's te maken)
[afbeelding]
[afbeelding]

Omdat de camera dan toch schuin ligt, en er volgens mij veel druk op het objectief komt te staan, hier nog een test. Nu een schotje horizontaal, en de body met de rechterkant naar onder. Hierdoor komt de lens op het horizontale schotje te leunen, en kan de camera niet veel schudden omdat het toch de zijkant van het horizontale schotje raakt:
[afbeelding]
[afbeelding]

Tja, alleen ben niet geheel tevreden over de oplossingen en heb ook mijn vraagtekens bij de bescherming. Iemand nog ervaring of een mooie workaround? Vind het een leuk tasje om te zien, al zou ik hem volgens mij nog wel kunnen ruilen...
Och, zal wel goed gaan toch? Zo'n lens kan dat beetje druk echt wel verdragen hoor als ie scheef ligt, er hangt meer gewicht aand e mount als je de camera gewoon vasthoudt.

Ben wel benieuwd naar verder ervaringen met de tas, ik lees dat de rits vrij stroef gaat, of valt het mee? Kan je misschien eens wat foto's maken met de tas om je schouder o.i.d., ben benieuwd hoe ie er nou uitziet!

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 23-05-2008 11:03 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
abrakadaver schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:37:
kan denk ik wel, maar dan zal je de camera met lange lens horizontaal moeten leggen (kwartslag draaien tov nu).
Of de bodies tegenover elkaar, in de diagonaal overliggende hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 21:53

afterburn

No more...

Toch ook even advies nodig.

Een camera tas waar ik in kwijt kan:
- 30D + EF-S 15-55/f2.8 IS gemonteerd
- 5D + grip + EF 24-105/f4 L IS gemonteerd
- Flitser
- 2 losse lenzen (waarschijnlijk EF 17-40/f4 en EF 70-200/f2.8, heb ik nog niet maar moet er tzt wel in)

En ja, ik moet uiteindelijk toch gaan passen, maar het zo me al heel veel helpen als ik al een beetje weet in welke richting.

Ik heb al een Domke F2, en hoewel een mooie en goede tas kan het hele spulletje er alleen in als de lenzen niet gemonteerd zijn. Prima voor onderweg, maar als je een foto wilt maken wil je niet eerst nog eens een lens op de body gaan draaien.

Ow ja, het liefst een schoudertas.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Bedankt voor alle tips. Ik heb nog niet echt een poging gedaan om beide body's met lens erop in de tas te passen. Misschien past het inderdaad wel. Ik zal het proberen en als het lukt hou ik jullie op de hoogte :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed, ik heb maar eens wat (slechte) foto's geschoten van m'n Domke F-802 met F-901 pouch en 720-230 insert.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_01.jpg
Tas met flap open en insert zichtbaar. 400D+grip + 17-40L is eruit gehaald (zit normaal in middelste vak, zie laatste foto) om foto te nemen. Rechts zie je de 580EX II en links de 50mm f1.8 (en normaal ook nog de lenshood van de 17-40).

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_02.jpg
Zelfde maar dan met de Moo-minicards aan een lanyard.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_03.jpg
'Voorvak' met daarin: notitieblok (a5 en nog een hele kleine), twee pakjes zakdoekjes, plattegrond van Amsterdam, van die zeep waarbij je geen water nodig hebt (ik moet soms echt ff m'n handen wassen na een kwartier zweterige palen te hebben vastgehouden in de metro :X )

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_04.jpg
Voorvak met daarin twee 'organisers' en koptelefoon. Zit wat kleine zooi in die organisers, pennen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_05.jpg
Andere voorvak met wat eten en 0.6 liter fles.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_06.jpg
Inhoud van linker flapvak. Vlnr: lenspen, domke 'nametag' met op de achterkant m'n adresgegevens, 4 reservebatterijen (Sanyo Eneloop) foor flitser, klein grijs (overbelicht :P) ding is reserveaccu, blauwe is lensdoekje en uiterst rechts een AA LED zaklampje.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_07.jpg
Heb de F-901 vastgemaakt door de klitteband die er normaal opzit, bovenste stuk klitteband heb ik wel verplaatst omdat het anders niet paste. Verder heb ik de 'compressiehaak' aan het oogje van de pouch vastgemaakt, en ook nog een klein harpje om het sterker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_08.jpg
Inhoud van de pouch. Zit nu een zonnebril en CF-kaartjeshouder in. De 580EX II past er ook precies in (zelfs met bijgeleverde hoes).

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenbosch.net/got/domke/domke_09.jpg
De manier waarop m'n camera erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-08 10:44
Voor de Lowepro Slingshot (300) gebruikers:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3019/2514462252_9aafde1411.jpg

Na een half jaar licht gebruik (keer of 20 mee aan het wandelen geweest) begint de stiknaad waarmee de schouderband aan de tas zit los te laten. Ik vermoed dat het ontwerp van de tas niet helemaal correct is.
Bij volle belading (40D, Sigma 50-500, 10-22, 85/1.8, 50/1.8 en 430ex) Staat er veel spanning op de rechter kant van de stiknaad.
Iets om goed in de gaten te houden ivm de garantie.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 13:13

Garyu

WW

sOid schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:40:
Enorm uitgebreide foto-reportage.. :)
Bedankt voor de foto's! _/-\o_

De tas lijkt me aan de grote kant om gewoon eens op pad te gaan, of niet? Weet je hoe deze zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Domke F-5XA, Domke F-5XB en Domke F-5XC?

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 23-05-2008 17:23 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:23:
[...]

De tas lijkt me aan de grote kant om gewoon eens op pad te gaan, of niet? Weet je hoe deze zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Domke F-5XA, Domke F-5XB en Domke F-5XC?
Het valt wel mee hoor, zo groot is hij niet. De achterzijde is 38cm. Het is vooral een tas voor mensen die ook nog meer spullen wee willen nemen buiten cameragear. Ik gebruik hem ook als schooltas. Mijn 13.3" Macbook past er ook prima in.

Overigens lijkt de 38cm vrij lang/breed/groot (het is overigens excl de zijpouch), maar omdat het zo fexibel is 'vouwt' het zich om je lichaam.

Oh, en graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 11:09
Mijn Lowepro CompuDayPack heeft het prima uitgehouden tijdens 4 maanden in Oeganda en Kenia! Echt de ideale tas om een camera (Panasonic FZ18+zonnekap+lader+geheugenkaarten) en laptop (15") mee te nemen! Het enige wat ik nog zou kunnen wensen was een iets groter hoofdvak (voor andere spullen dan cameraspullen) en een dubbele sluiting voor dit vak. Verder is de tas erg rubuust, waterafstotend en functioneel gebleken. Heb hem trouwens in België gekocht bij Studio 76 of zo. Net over de grens. Scheelde een berg geld!

[ Voor 11% gewijzigd door Leolinedance op 25-05-2008 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

afterburn schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:46:
Toch ook even advies nodig.

Een camera tas waar ik in kwijt kan:
- 30D + EF-S 15-55/f2.8 IS gemonteerd
- 5D + grip + EF 24-105/f4 L IS gemonteerd
- Flitser
- 2 losse lenzen (waarschijnlijk EF 17-40/f4 en EF 70-200/f2.8, heb ik nog niet maar moet er tzt wel in)

En ja, ik moet uiteindelijk toch gaan passen, maar het zo me al heel veel helpen als ik al een beetje weet in welke richting.

Ik heb al een Domke F2, en hoewel een mooie en goede tas kan het hele spulletje er alleen in als de lenzen niet gemonteerd zijn. Prima voor onderweg, maar als je een foto wilt maken wil je niet eerst nog eens een lens op de body gaan draaien.

Ow ja, het liefst een schoudertas.
Heb ik in het verkeerder topic gepost, of ben ik gewoon gemist? :+

Ben dus nog steeds op zoek naar wat advies en suggesties. ;)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Afterburn, je wilt wel heel veel in een schoudertas kwijt. Voor mij is het teveel, mijn schoudertas (PB XXXL) maximaal gevuld is voor mij echt max aan gewicht wat ik in een schoudertas wil (30d, ef 70-200 2.8, 17-50 2.8, 105 2.8, 430ex)
Maar zo te horen heb jij deze keuze bewust gemaakt voor een schoudertas, dus dit argument laat ik verder varen.

Domke kan je ze het beste zelf naar kijken, je hebt er al 1 van en daar moet je vast zelf uitkomen.
Ikzelf ben wel crumpler fan en de "daily sevenfifty" is echt heel groot, ruimte zat.
Van die serie is ook de sixhundred etc, die dan weer een stapje kleiner is.
Crumpler heeft wat rare ideeen over wat er in past, zo zou in mijn tas geloof ik 2dslr's passen met 4 lenzen, maar dat wordt hem niet (30d+10-22, 70-200 2.8, 105 2.8 en 430ex plus blaasbalgje is wel ongeveer de max.)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ik begin ook zo langzamerhand dat gevoel te krijgen. Vond het in eerste instantie allemaal wel meevallen als ik zie wat sommigen hier mee slepen. :)

Heb wel min of meer besloten om de 17-55 te gaan verkopen; hij overlapt met de 24-105 op de 5D, en het is toch de bedoeling om de 30D te gaan gebruiken voor high-speed actie met tele, en de 5D voor wide en statische cq langzaam bewegende doelen.

Een schoudertas vind ik praktsich omdat je makkelijk bij je spullen kan komen terwijl je loopt, maar ik sta ook open voor andere suggesties. Mogelijk is het handiger om bv een backpack of een (kleine) trolley te kopen voor als alles mee moet, en een passende schoudertas voor als ik met 1 body op stap ga.

Zoals gezegd, ik sta open voor suggesties. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 12:06
Garyu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:23:
[...]

je noemt daar 3 tassen die alle 3 enorm in maat verschillen he, de 5XA is nog minder dan half zo hoog als de F-5XC, ik zal als ik de de XC binnen heb wel wat fotos maken naast de F2 en de F-XB..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

afterburn schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:14:
Ik begin ook zo langzamerhand dat gevoel te krijgen. Vond het in eerste instantie allemaal wel meevallen als ik zie wat sommigen hier mee slepen. :)

Heb wel min of meer besloten om de 17-55 te gaan verkopen; hij overlapt met de 24-105 op de 5D, en het is toch de bedoeling om de 30D te gaan gebruiken voor high-speed actie met tele, en de 5D voor wide en statische cq langzaam bewegende doelen.

Een schoudertas vind ik praktsich omdat je makkelijk bij je spullen kan komen terwijl je loopt, maar ik sta ook open voor andere suggesties. Mogelijk is het handiger om bv een backpack of een (kleine) trolley te kopen voor als alles mee moet, en een passende schoudertas voor als ik met 1 body op stap ga.

Zoals gezegd, ik sta open voor suggesties. :)
Voor mij werkt het beste om een grote rugtas te hebben waar alles in past, met een schoudertas waar genoeg in past.
Voor mij betekent dat een rugtas waarin past:
30D + 10-22 + 17-50 2.8 + 70-200 2.8 + 105 2.8 + flitser + cokin systeem + tussenringen + filters + accessoires + drinken&eten

en een schoudertas waarin past:
30D + 10-22, 17-50, 70-200 en 430ex. Vaak neem ik zelfs minder mee.

In een paar gevallen heb ik beide tassen mee genomen, zodat ik alles ter plaatse heb aan spul, maar de rugtas veilig opberg en in de schoudertas stop wat ik op dat moment gebruik.
Dit werkt voor mij het allerfijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Wat voor rug- en schoudertas heb jij in gebruik?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe tas:

Waarom je een nieuwe tas wil
Mijn huidige tas past mijn D50 in met kitlens en imagetank, daarna houdt het op.

Wat voor tas je wil
Een grotere :P Ik zit te denken aan een slingshot ivm het pakgemak.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
D50, 18-55 kitlens, 50mm 1.8, Tamron 90mm 2.8 Macro, een nog nader te kiezen werklens voor als ik aan het wandelen ben, SB-600, imagetank, batterijen en wat losse zooi (lensdoppen, filtertjes en zo)

Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20)
Ik zat te denken aan een slingshot, omdat het handig pakt maar vraag me een beetje af of dat op de termijn ook echt lekker zit. Daarnaast kan ik helaas bijna niets passen omdat mijn lokale fotoboer niet echt veel heeft.

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27

Tarin

Just plain weird.

Ik heb pas een stuk gefietst met m'n Slingshot 200, met daarin 430EX flitser, 70-300 IS USM en 350D met battery-grip en Tamron 17-50/2.8, en na een uur of 5 20-25km/h fietsen was ik hem wel zat. Maar goed, ik heb ook hele dagen rondgelopen met het ding (en nog 2 extra lenzen), en toen ging het eigenlijk prima.
Het is idd een nadeel als alle gewicht op 1 schouder hangt, ik ben blij dat ik niet de 300 heb (ik stouw vaak net zolang spullen in m'n tas tot het echt niet meer past :P).
Maar het grote voordeel van de tas is dat hij wel uit de weg zit als je gaat wandelen (een schoudertas heeft de neiging te gaan zwabberen), en dat de band niet vlak onder je oksels door gaat zoals bij de meeste rugtassen het geval is. En je spul is snel bereikbaar.
M'n pa heeft de Slingshot 100, die is ook erg blij met het systeem.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-08 21:02

polthemol

Moderator General Chat
hier ook een slingshot200aw met een 400D erin, kitlens, metz flitser, 70-300 is usm, 50/1.8, cardreader, acculader wat filters en dopjes, externe hdd en asus eee.

Past allemaal goed na wat gehussel met de standaard klittebandvakjes en gewicht valt me eerlijk gezegd 100% mee (laptop heb k er wel alleen inzitten voor als ik op de trein oid zit, niet als ik ermee aan de wandel ga). Enige wat ik nadelig vind is dat ik bij wat warm weer helemaal bezweet ben, doordat mijn tshirt echt tegen me op wordt geplakt door de riemconstructie. Voor de rest niets dan lof :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

afterburn schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:52:
Wat voor rug- en schoudertas heb jij in gebruik?
Ik heb een crumpler pb xxxl schoudertas, waar ik echt heel tevreden mee ben.

Mijn rugtas ben ik niet zo blij mee, er past ongeveer net in wat ik erin wil, maar heel fijn zitten doet hij niet.(microtrekker 200)
Een mini trekker (classic) (aw) is meer mijn aanrader, daar ben ik ook naar aan het kijken (de minitrekker AW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Nomad schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Ik heb een crumpler pb xxxl schoudertas, waar ik echt heel tevreden mee ben.

Mijn rugtas ben ik niet zo blij mee, er past ongeveer net in wat ik erin wil, maar heel fijn zitten doet hij niet.(microtrekker 200)
Een mini trekker (classic) (aw) is meer mijn aanrader, daar ben ik ook naar aan het kijken (de minitrekker AW).
in die Crumpler xxl, past daar over de breedte een klein statief in?

ik heb er namelijk 1 die ingeklapt 38 cm lang is en vanuit een cirkel perspectief gezien ongeveer 8 cm breed is...

indien niet zo, weet iemand of hij in een Crumpler xxl rugtas ergens langs af te schuiven is...

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kattapult schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:57:
[...]

in die Crumpler xxl, past daar over de breedte een klein statief in?

ik heb er namelijk 1 die ingeklapt 38 cm lang is en vanuit een cirkel perspectief gezien ongeveer 8 cm breed is...

indien niet zo, weet iemand of hij in een Crumpler xxl rugtas ergens langs af te schuiven is...

thnx!
38cm gaat er niet in passen, iets van 28cm max.0
Maar ik zou een statief misschien eerder rechtop aan de zijkant zetten, het flapje wat opzij duwen en met een elastiekje hem vast zetten aan de riem, als ik mijn creative kant zijn gang laat gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Een vraag, ik heb sinds kort een panasonic ZF18, hier heb ik een lowepro tasjes bij gekocht. De 100 AW, hier pas de pana net in. Mijn zonnekap niet, een extra geheugenkaartje gaat net.
Nu ga ik deze zomer op vakantie naar Portugal en hier heb ik nog een rugzak voor nodig, mijn idee was het dan om die pana in het lowpro tasje te stoppen en die mijn rugzak te steken.
Anders loop je met ene citytrip met twee tassen rond je nek.
Of kan die pana ook los in de rugzak? Mij lijkt dat niet zo handig en ook niet goed voor het toestel, dan kan het overal tegenaan botsen.

Ik kan natuurlijk ook een kleine Domke kopen, die wel groter is dan mijn lowepro die ik nu heb. Dan kan ik daar ook nog kleine spulletjes in kwijt. Als we echt meer dagen weggaan kan ik dan ook altijd nog die rugzak meenemen.
Maar om nu twee tassen te kopen, dat vind ik zo overdreven.

Domke heeft volgens mij ook van die 'wraps' , waar je je toestel in kunt wikkelen. Kun je het dan wel los in je rugzak stoppen?

Heeft iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
ik zou 'm gewoon los in de rugzak gooien.
maarja, je loopt wel het risico dat er misschien wat tegenaan schuurt. ;)
Die domke theedoeken zijn wel handig denk ik, maar je kan 'm ook in een t-shirt draaien ofzo = een stuk goedkoper.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
aangezien ik zaterdag toch naar Maastricht ga, ook maar eventjes m'n camera op een dedicated tas trakteren (laptoprugzak met een capuchontrui om je cam en handdoek om je lens is niet ideaal :p )

wil er nog iemand foto's van een bepaald iets toevallig?

(weet er iemand of de verschillen van de prijzen in Crumpler winkels met die online heel groot zijn? thanks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 16:26

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Heeft hier iemand van Lowepro een rugtas uit de Vertex serie? Ik ben wel erg nieuwsgierig naar gebruikerservaringen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eerder in dit topic al wel iets gelezen over de 'Crumpler-Nikon foto-rugzak "The This"'. Toch heb ik nog geen gebruikers ervaring gevonden. Iemand ervaring met deze tas?

Ik ben zelf in het bezit van de d40+kitlens, flitser, battery grip (eind van de week word ie bezorgt), oude 70-300 mm telelens (geen autofocus motor :( ), en nog wat extra assecoires en eventueel wat eten. Althans, dit zou ik mee willen nemen, past dit in die tas?

Ik wil iig een rugtas in ongeveer de maat van de 'Crumpler-Nikon foto-rugzak "The This"'. Maar waar toch in kan wat ik hierboven genoemd heb.

Ik gebruik nu eigenlijk altijd mijn eastpack met daarin een losse body+kitlens hoesje, de 70-300 mm lens in een soort zakje en mn flitser los, ook niet echt ideaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xilantof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:04:
Heeft hier iemand van Lowepro een rugtas uit de Vertex serie? Ik ben wel erg nieuwsgierig naar gebruikerservaringen.
Ik ook wel, ik zit te twijfelen tussen vertrex of primus. Ik lees dat de ritsen wat stroef gaan (vanwege de sealing), maar ik heb de tas bij iemand gezien en die had totaal geen last van de ritsen. Zit veel bergruimte in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:48

Denko

|{ing Øf ßlitz

Aangezien ik toch besloten heb een 400D te halen moet daar natuurlijk een tas bij :P

Waarom je een nieuwe tas wil:
Wegens aanschaf van een nieuwe camera, heb dus nog geen tas.

Wat voor tas je wil:
Een schoudertas, geen rugtas zeg maar

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst):
Canon D400+kitlens
Flitser
2 CF kaartjes
ixus950
lader
Grip (toekomst)
misschien nog 1 lens(toekomst)
extra AA batterijen (toekomst)

Welke tassen je zelf al hebt gevonden:

Crumpler Pretty Boy 3000 (L), alleen ik wil weten wat hiervan allemaal erin past (het liefst wil ik ook een crumpler, vind het gewoon mooie dingen) er hoeven echt alleen maar camera spullen in, verder geen onzin ofzo.

iemand suggesties of bevestiging/ontkenning dat dit erin gaat

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 20:49
Denko schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:
Aangezien ik toch besloten heb een 400D te halen moet daar natuurlijk een tas bij :P

Wat voor tas je wil:

Canon D400+kitlens
Flitser
2 CF kaartjes
ixus950
lader
Grip (toekomst)

Crumpler Pretty Boy 3000 (L), alleen ik wil weten wat hiervan allemaal erin past (het liefst wil ik ook een crumpler, vind het gewoon mooie dingen) er hoeven echt alleen maar camera spullen in, verder geen onzin ofzo.

Denk eerder dat je voor een xl/XXL moet gaan. Heb namelijk zelf een XL met spul uit me sig en zit dan helemaal vol! (fotos staan nog wel ergens hier geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Denko schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:

Wat voor tas je wil:

Canon D400+kitlens
Flitser
2 CF kaartjes
ixus950
lader
Grip (toekomst)

Ik heb ook net een 400D gekocht, en ik ben gister even in de crumpler store (utrecht) geweest om te kijken welke tas ik wil. Ik heb hem in die L gestopt, en dr is in elk geval nog genoeg ruimte voor een extra lens en wat klein spul als filters, kaartjes en batterijen. Of de hele bups met grip en ixus erbij gaat passen betwijfel ik. Denk dat als je alle bovenstaande spullen hebt, dat je de flitser er niet meer bij zou krijgen bijvoorbeeld.

Ik zou denk ik toch voor een maatje groter gaan, maar het beste is denk ik om gewoon met een paar dingen langs de winkel te gaan en te kijken hoe goed het past. Maakt het ook een stuk makkelijker om in te schatten wat er nog bij zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Crumpler The Daily XL:

Van boven:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/fototas/2.jpg

Onder de cam zit nog meer:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/fototas/1.jpg

Note dat er onder de 50 en 85 nog meer ruimte zit, ze kunnen bv makkelijk op elkaar gestapeld worden maar omdat ik de extra ruimte (nog..) niet nodig heb doe ik het zo, kan ik er makkelijk bij.

Alternatieve config met een D50 op de plek van de 50 en 85. Die laatste twee kunnen er eventueel nog wel bij met wat passen en meten.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/fototas/3.jpg

En er kan een héleboel grut mee:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/fototas/4.jpg

En nog een alternatieve config, 1,5 literfles Spa in plaats van de flitser (hij kan dan nog gewoon dicht, al steekt de fles wat uit)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/fototas/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

DocB schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Ik heb ook net een 400D gekocht, en ik ben gister even in de crumpler store (utrecht) geweest om te kijken welke tas ik wil. Ik heb hem in die L gestopt, en dr is in elk geval nog genoeg ruimte voor een extra lens en wat klein spul als filters, kaartjes en batterijen. Of de hele bups met grip en ixus erbij gaat passen betwijfel ik. Denk dat als je alle bovenstaande spullen hebt, dat je de flitser er niet meer bij zou krijgen bijvoorbeeld.

Ik zou denk ik toch voor een maatje groter gaan, maar het beste is denk ik om gewoon met een paar dingen langs de winkel te gaan en te kijken hoe goed het past. Maakt het ook een stuk makkelijker om in te schatten wat er nog bij zou passen.
Ik heb inderdaad even je raad opgevolgd en met me spul langs de winkel gegaan, het word idd een XL, alles past denk ik wel in die L, maar het zou proppen zijn...en dan heb ik liever die XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 21:57:
Ik heb eerder in dit topic al wel iets gelezen over de 'Crumpler-Nikon foto-rugzak "The This"'. Toch heb ik nog geen gebruikers ervaring gevonden. Iemand ervaring met deze tas?

Ik ben zelf in het bezit van de d40+kitlens, flitser, battery grip (eind van de week word ie bezorgt), oude 70-300 mm telelens (geen autofocus motor :( ), en nog wat extra assecoires en eventueel wat eten. Althans, dit zou ik mee willen nemen, past dit in die tas?

Ik wil iig een rugtas in ongeveer de maat van de 'Crumpler-Nikon foto-rugzak "The This"'. Maar waar toch in kan wat ik hierboven genoemd heb.

Ik gebruik nu eigenlijk altijd mijn eastpack met daarin een losse body+kitlens hoesje, de 70-300 mm lens in een soort zakje en mn flitser los, ook niet echt ideaal. :P
Ik heb de Nikon/Crumpler The This, for the time being, in gebruik. Ik heb een Nikon D40 met een Nikkor 18-200mm (vergelijkbaar qua grootte met de kitlens meen ik) erop, die er prima inpast. Maar je moet die schotjes wel eruit halen om zo hem erin te weten te krijgen. Er blijft een beetje ruimte over, waar de flitser wel in moet passen. Geen idee hoe groot die battery grip is, maar dat zou ook nog gaan. Maar om dan ook nog die 70-300mm telelens erbij in te krijgen, dan wens ik je veel succes.

Als ik na stage thuis ben zal ik wel proberen een beetje fatsoenlijke foto´s te maken van de crumpler. Vind het iig een fijne tas qua degelijkheid, qua looks en qua prijs/kwaliteit. Dat je ook het bovenste gedeelte vol kan stouwen met wat je wil is handig. Wat een minpunt is imo, dat je je foto gear moet benaderen intern. De lowepro Rover AW II die ik besteld heb heeft een volledig apart soortgelijke foto gear vak. Maar die staat los van de andere ruimte, waar je drinken/eten/reserve kleren/cd/oordopjes etc in kwijt kan.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/crumpler%20the%20this/P1000189.jpg

Klikbaar om meer foto's te zien. Nu ik eindelijk de Lowepro Rover AW II heb, heb ik die ook maar meegenomen. Ik hou het iig bij de Lowepro. The this is zeker geen verkeerde rugtas, maar nu ik de Lowepro heb is die een tikkie groter, want de D40 met 18-200 mounted kon ik namelijk in 1 vak kwijt, daar waar ik in de Crumpler alle schotten wegmoest halen. Aangezien die in de Crumpler moest liggen, i.p.v. staan omdat dat qua hoogte niet dicht kan. Dus ik ga de Crumpler te koop aanbieden.

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 02-06-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Na het losraken van stiknaden van mijn Lowepro Slingshot 300 heb ik deze om kunnen ruilen voor een Lowepro fastpack 350. (Uitstekende service van Konijnenberg)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2317/2546048860_00f395bd19.jpg

Voordelen tov de slingshot:
- Beter draag comfort
- Mogelijkheid om laptop mee te nemen
- voelt steviger
- groter vak voor niet foto gerelateerde zaken
- tas is minder herkenbaar als fototas dan de slingshot serie

Nadelen
- geen AW cover
- minder vakjes voor geheugenkaartjes in de klep
- de 'sling' functionaliteit is een stuk minder. Al vind ik dat geen bezwaar. De SS300 zat ongeveer op kinhoogte als ik hem naar voren draaide
- deze tas is GROOT. maar dat was ook de bedoeling :p
- De verdeling van het klittenband aan de binnenkant is sub-optimaal

[ Voor 27% gewijzigd door vandijk op 18-07-2010 20:06 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 16:52
Hoi allen,

Omdat er maar apparatuur blijft bijkomen zoek ik een nieuwe rugtas. Mijn voorkeur gaat uit naar Crumpler. Maar heb totaal geen idee in welk model mijn spullen passen. Ook ben ik even niet in de gelegenheid een winkel te bezoeken, dus wilde online bestellen. Daarom mijn topic hier.

Wat moet erin?
- Canon 40D + grip
- Canon 70-200 F4 IS
- Canon 17-85
- Canon 35mm
- Canon Speedlite 580ex II flitser
- 2 tot 3 Nikon SB-26 flitsers
- Batterijtjes met lader
- Cardreader + usb kabel
- Acculader 40D + stroomkabel
- Wat andere kleine dingen
- Eventueel een MacBookPro 15"
- Eventueel ruimte om statief + paraplu te bevestigen (minste prioriteit)

Iemand een tip voor me?

Thanks!

[ Voor 15% gewijzigd door kesj op 03-06-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Eventueel ruimte om statief + paraplu te bevestigen (minste prioriteit)
Dat kun je volgens mij sowieso schudden bij Crumpler. Hun tassen zijn allemaal glad van de buitenkant, dus geen lusjes voor een statief.

Wellicht is de Pyjama Pride L (wat een namen hebben daar |:( ) wat:

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/nikon/d1/backpacks/images/crumpler_pyjama_pride_l/crumpler_pyjama_pride_L_nikon_d2x_dsmith_1.jpg
(Gejat van cambags.com)

Met erin:
1. Nikon D2Xs + Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG
2. Nikon SB-800 flash
3. Sigma 50-150mm f2.8 EX DC
4. Nikon 50mm f/1.8D
5. Sigma 24-70mm f2.8 EX DG
assorted filters, memory cards etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Dat kun je volgens mij sowieso schudden bij Crumpler. Hun tassen zijn allemaal glad van de buitenkant, dus geen lusjes voor een statief.

Wellicht is de Pyjama Pride L (wat een namen hebben daar |:( )
Met erin:
2. Nikon SB-800 flash
4. Nikon 50mm f/1.8D
Twijfel inderdaad tussen deze Pyjama Pride L en de Zoomiverse XL. Moet toch maar een keer naar de winkel om zelf te kijken denk ik.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Da's niet helemaal waar, de The Daily XL heeft wel een lus, maar of er een compleet statief in past betwijfel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:38
Ik ben eigenlijk opzoek naar 'n schoudertas voor mijn dSLR. Ik heb nu alleen een rugzak, maar die vind ik echt te groot en te lomp als ik de camera even mee wil nemen als ik ergens 'even' heen ga. Nu zit ik te twijfelen tussen een Crumper Pretty Boy L of XL. Ik wil er in ieder geval een 400D met grip en 'n objectief erop (24-105 ofzo) en misschien een telezoom (sigma 70-300) er in kwijt.

Past dat in een van deze twee? Die camera met grip en objectief zal wel passen, maar een telelens is natuurlijk weer wat groter ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

De_Bastaard schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:45:
Ik ben eigenlijk opzoek naar 'n schoudertas voor mijn dSLR. Ik heb nu alleen een rugzak, maar die vind ik echt te groot en te lomp als ik de camera even mee wil nemen als ik ergens 'even' heen ga. Nu zit ik te twijfelen tussen een Crumper Pretty Boy L of XL. Ik wil er in ieder geval een 400D met grip en 'n objectief erop (24-105 ofzo) en misschien een telezoom (sigma 70-300) er in kwijt.

Past dat in een van deze twee? Die camera met grip en objectief zal wel passen, maar een telelens is natuurlijk weer wat groter ....
hehe, ik had PRECIES hetzelfde probleem 3 daagjes geleden, ik heb toch voor de XL gekozen (zoveel groter is hij niet eens)

kijk anders hier even: KLIK zie je hoe een XL er gevuld uit ziet, ze hebben helaas geen foto's van de L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hehe, thanks voor de link ;)

Hoe zit die tas? Is die band 'n beetje relaxed op je schouder of is het zo'n band/riem die schuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 02-08 23:24
Er zit een polstering om de band (Ed: en dat draagt dus inderdaad prima, ook diagonaal) en voor de capaciteit die je noemt is ie inderdaad perfect. Ik ga de mijne wegdoen voor een PB backpack omdat ik net wat meer fotozooi mee wil kunnen nemen en het ook wel prettig vind om wat andere losse spulletjes mee te kunnen nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 03-06-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
[...]

Wellicht is de Pyjama Pride L (wat een namen hebben daar |:( ) wat:

[afbeelding]
(Gejat van cambags.com)

Met erin:
2. Nikon SB-800 flash
4. Nikon 50mm f/1.8D
Denk dat het toch de Pyjama Pride wordt.

Iemand een idee hoeveel kleiner die is t.o.v. de Zoomiverse? Kwam deze foto tegen van de Zoomiverse en dat formaat vind ik geen gezicht (of het met een heel klein ventje zijn ;)):

Afbeeldingslocatie: http://www.crumplershop.ch/crumpler/media/laessig_ruecken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Die Zoomiverse is echt lomp groot, het "twee bodies en tien lenzen" waar Crumpler mee adverteert is geen flauwekul. Kijk maar eens op de Crumpler-website wat ze er allemaal inproppen.

Over lusjes: De Prettyboy Backpack heeft wel wat (subtiel weggewerkte) lusjes aan de buitenkant, de Zoomiverse heb ik niet van dicht genoeg bij bekeken en de Pyjama Pride weet ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovenaan zit gewoon een handvat/lus waar je evt statief aan vast zou kunnen maken, ik heb een matchmaker en daarbij is dat iig, dus lijkt me dat zijn broer dat ook heeft :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

De_Bastaard schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:41:
Hehe, thanks voor de link ;)

Hoe zit die tas? Is die band 'n beetje relaxed op je schouder of is het zo'n band/riem die schuurt?
ik ben om eerlijk te zijn gezegend door de sportschool goden met wat breder dan gemiddelde schouders, maar hij blijft bij mij in ieder geval goed zitten, schuurt niet, beweegt amper.(het kussentje dus, de band beweegt daar weer in en daar merkt je schouder dus niks van, geen schuring oid)

over het feit dat het te zwaar is voor 1 schouder, tja, ligt eraan wat je gewend bent, ik heb een targus urban die ik ook tot de nok vol vul, komt neer op kilotje of 6.
Met de XL met daarin een camera+lens en nog een lens en wat klein spul kom je net niet op 3 kilo, merk je niks van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dan denk ik dat ik die ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
vandijk schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:06:
Na het losraken van stiknaden van mijn Lowepro Slingshot 300 heb ik deze om kunnen ruilen voor een Lowepro fastpack 350. (Uitstekende service van Konijnenberg)

[afbeelding]

Voordelen tov de slingshot:
- Beter draag comfort
- Mogelijkheid om laptop mee te nemen
- voelt steviger
- groter vak voor niet foto gerelateerde zaken
- tas is minder herkenbaar als fototas dan de slingshot serie

Nadelen
- geen AW cover
- minder vakjes voor geheugenkaartjes in de klep
- de 'sling' functionaliteit is een stuk minder. Al vindt ik dat geen bezwaar. De SS300 zat ongeveer op kinhoogte als ik hem naar voren draaide
- deze tas is GROOT. maar dat was ook de bedoeling :p
- De verdeling van het klittenband aan de binnenkant is sub-optimaal
Ik zit ook te denken aan deze tas, kan ik hier in ook een slr met grip in krijgen? hoogte? Het gaat om een D80 met grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Een camera met grip is geen probleem voor de fastpack 350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren in het bezit van de Lowepro Flipside 300 (zwart) en de tas bevalt me NU al meer dan geweldig. Heb eerst een Slingshot gehad, maar die kan qua draagcomfort absoluut niet tippen aan deze Flipside.
In de tas is meer dan voldoende bergruimte voor: een Nikon D80 mét grip en een 18-135m lens, daarnaast nog 3 a 4 andere obectieven, een SB600-flitser, lader en laadkabel, zonnekappen en accu’s. In het speciale zijvak zitten twee speciale geheugenkaart-opbergzakjes en ruimte voor batterijen/pennen/oculairkapjes etc.. In het hoofdvak zit nog een speciaal, afsluitbaar vak voor allerhande spullen (er past zelfs een compactcamera in!)
Wat de tas erg fijn maakt, is het feit dat je alleen toegang tot de tas hebt, vanaf het ruggedeelte, waardoor niemand iets uit de tas kan “roven” als je ‘m op je rug hebt. Er is een methode om de tas te openen, zonder ‘m af te hoeven doen, of op de grond te moeten zetten.
Draagcomfort is werkelijk geweldig, door de twee zwaar gepolsterde rughengsels met 2 dwarsriempjes en een stevige heup/buikband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Waarom je een nieuwe tas wil,
Ik wil een nieuwe tas omdat ik een nieuwe camera plus lens heb gekocht i.p.v. oude digitale toestelletje.

Wat voor tas je wil,
Uiteindelijk moet ik met de spullen op mijn rug kunnen lopen, want ik ga er vaak mee de natuur (bergen) in en wil dan geen schoudertas.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
Nikon D60 + Nikon AF-S 16-85
Voor de toekomst hoop ik i.i.g. nog op 2 lenzen (wijdhoek(zoom) en tele(zoom)).
Verder zal de batterijlader mee moeten, reserve digikaartje, misschien op termijn reservebatterij, wat schoonmaakdingetjes etc. Een plekje voor de oude digitale camera is misschien ook niet gek.
Daarnaast zal ik ook mijn andere spullen die ik in de bergen nodig heb (regenjack, eten en drinken, trui etc) mee moeten kunnen nemen.

Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ),
Van alles, maar ben onlangs pas ingestapt in de serieuzere fotografie en heb geen idee. Had tot vandaag nog nooit van Crumpler gehoord, dusss. De Lowepro tassen spreken mij wat meer aan dan de Crumpler, maar dat is een eerste impressie.
Wat mij vooral bezig houdt is het volgende: het meest aantrekkelijk lijkt mij een rugtas waarin je een cameradeel hebt en een deel voor de rest. Alleen: als ik dan niet de hort op ga maar gewoon op een citytrip o.i.d. is zo'n rugzak misschien een beetje lomp. Een alternatief is dan een kleinere fototas (dat zal dan een schoudertas zijn), die ik los in mijn gewone wandelrugzak stop. Nadeel is dan dat je de spullen niet zo voor het grijpen hebt en dat de bergmarmot allang verdwenen is eer je je camera erbij hebt :'( Zijn er ervaringsdeskundigen op dit vlak?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:12:
Een alternatief is dan een kleinere fototas (dat zal dan een schoudertas zijn), die ik los in mijn gewone wandelrugzak stop. Nadeel is dan dat je de spullen niet zo voor het grijpen hebt en dat de bergmarmot allang verdwenen is eer je je camera erbij hebt :'( Zijn er ervaringsdeskundigen op dit vlak?
Ik heb mijn oude schoudertas precies èèn keer in mijn rugzak gepropt, conclusie: Vergeet het, om de reden die je zelf al noemt, slecht bereikbaar. Daarbij is het trouwens ook nog inefficiënt gebruik van de ruimte in je rugzak.

Op basis van je wensen is het misschien een idee om naar de Fastpack van Lowepro te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Dat lijkt mij inderdaad een van de goede kanshebbers. Alleen is het fotovak van de grotere modellen (250/350) wellicht te groot voor wat ik nu heb. Maar ik heb wel een grote tas nodig om mijn andere spullen in mee te nemen. Nadeel vind ik ook dat er geen AW bijstaat, wat dan kennelijk betekent dat ie niet echt waterdicht is. Andere alternatieven zie ik niet zo alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Zolang je niet gaat zwermmen met je tas, dan gaat het wel goed hoor. Je kan altijd nog een AW hoes kopen bij een sportwinkel of de tas inspuiten met waterafstotende spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik ben net even gaan kijken in de winkel maar ik ben niet enthousiast over de fastpack. Dat is echt een tas voor een fotograaf die nog wat andere spullen meeneemt, terwijl ik een wandelaar ben die een fototoestel meeneemt, maar ook een boel andere spullen. Ze hadden in de winkel vooral Lowepro tassen. Zijn er misschien mensen met ervaringen met andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joepert: een kleine padded schoudertas is al snel redelijk groot qua buitenafmetingen. Als je die dan in een rugzak wilt stoppen moet die rugzak flinke interne afmetingen hebben.

En inderdaad; bereikbaar is prut. Heb het zelf gedaan tijdens een kleine week Rome toen ik nog een lompe compactcamera had. Vergeet het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Laatst online: 24-03 16:46
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:32:
Ben sinds gisteren in het bezit van de Lowepro Flipside 300 (zwart) en de tas bevalt me NU al meer dan geweldig. /.../ Er is een methode om de tas te openen, zonder ‘m af te hoeven doen, of op de grond te moeten zetten.
Draagcomfort is werkelijk geweldig, door de twee zwaar gepolsterde rughengsels met 2 dwarsriempjes en een stevige heup/buikband
Dit schreewt om foto's! Tenminste...ík ben erg nieuwsgierig! Vooral hoe de tast 'hangt' als je 'm naar voren hebt gedraaid.
Ben zelf in het bezit van een Crumpler BensPizzaXL, maar moet nu uitbreiden! Mijn voorkeur gaat uit naar Crumpler, vanwege de looks (kleurtjes en vormpjes). 'k Heb lang getwijfeld over de Crumpler's DailyLarge, maar het draagcomfort van een backpack lijkt me fijner. Echter...bij de backpacks is de bereikbaarheid weer minder! Het lijkt dat jouw Lowepro Flipside 300 een mooie oplossing biedt. Zie jij dit ook zo?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:22:
Ik ben net even gaan kijken in de winkel maar ik ben niet enthousiast over de fastpack. Dat is echt een tas voor een fotograaf die nog wat andere spullen meeneemt, terwijl ik een wandelaar ben die een fototoestel meeneemt, maar ook een boel andere spullen. Ze hadden in de winkel vooral Lowepro tassen. Zijn er misschien mensen met ervaringen met andere merken?
Een tas van lowepro of crumpler zal altijd gericht zijn op de fotograaf en minder op een wandelaar. Draagframe is altijd minder, tenzij je naar de duurdere klasse tassen gaat. Misschien is het handiger om gewoon een normale rugtas te kopen en een photobeltpack te kopen die omdoet. Zo kun je super snel bij je spullen. Lowepro heeft net een nieuwe versie op de markt. Inverse. Ziet er goed uit qua plaatjes. Eventuele lenzen die niet meer daarin passen doe je in je gewone tas in van die lowepro lenstasjes. Het loopt denk ik comfortabeler en je hebt snel toegang tot je spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 20-07 12:06
Fototassen zijn er voor fotospullen en zijn in de regel niet echt geschikt voor lange wandelingen. Ik heb zelf een Lowepro NatureTrekker II-AW en gebruik deze eigenlijk alleen om m'n spullen te vervoeren. Ik heb ook nog een Lowepro Rover II-AW en Lowepro Orion en beide zijn gebruikt voor langere trekkings en wandelingen.

Tegenwoordig gebruik ik een Macpac rugzak en een aantal Lowepro lenscases die ik aan de heupband kan hangen. Verder stop ik alle losse zaken in een klein tasje die in de rugzak gaat. De camera kan ik aan de schouderbanden hangen of in een Lowepro top loader in de rugzak. Ik ben nog aan het kijken hoe ik de top loader aan het rugzak harnas kan bevestigen zodat de camera wat beter beschermd is bij een stevige klim etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat betreft de Crumpler Zoomiverse: weet iemand wat de afmetingen zijn?
Volgens de crumpler website: 35x54x25.
Volgens andere websites: 38x56x30.
In het laatste geval zou de tas namelijk volgens de regels niet mee mogen als handbagage in het vliegtuig, en da's eigenlijk wel de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:56

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:25:
Een tas van lowepro of crumpler zal altijd gericht zijn op de fotograaf en minder op een wandelaar.
En daarom heb ik een tijdje geleden de Slingshot de deur uit gedaan en de Rolling Computrekker AW aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: http://www.wiggle.co.uk/images/lowepro-rolling-computrekker-med.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoman.com.ua/images/products/26/Lowepro-Rolling-CompuTrekker-AW-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cathayphoto.com.sg/viewfinder/2006/01/images/8.jpg

Ideaal om de hele dag op pad te gaan en totaal geen gewicht meer te dragen. De tas voortrekken kost praktisch geen moeite en mijn wederhelft vindt het daarom ook geen probleem de tas bij zich te houden als ik aan het fotofraferen ben. Dat was met de Slingshot wel anders!
En wanneer de ondergrond ongeschikt is voor de wieltjes, de tas heeft een volledig harnas en laat zich goed dragen.

Gerard, nog bedankt voor je adviezen!

[ Voor 0% gewijzigd door Oemfoefoe op 12-06-2008 12:21 . Reden: Plaatje deed het niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 12:49

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik heb zelf goede ervaringen met Naneu Pro:

_Mystikal_ in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

die hebben ook de bravo:

http://www.naneupro.com/products/mo-b/

of de K3, die misschien wat meer geschikt is voor je. die heeft namelijk een Raincover:

http://www.naneupro.com/products/a-k3/

Tassen zijn te koop bij Cameranu, en een paar bij fotokonijnenberg, verder heb ik ze nog nergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55
Oemfoefoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:20:
[...]

En daarom heb ik een tijdje geleden de Slingshot de deur uit gedaan en de Rolling Computrekker AW aangeschaft.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ideaal om de hele dag op pad te gaan en totaal geen gewicht meer te dragen. De tas voortrekken kost praktisch geen moeite en mijn wederhelft vindt het daarom ook geen probleem de tas bij zich te houden als ik aan het fotofraferen ben. Dat was met de Slingshot wel anders!
En wanneer de ondergrond ongeschikt is voor de wieltjes, de tas heeft een volledig harnas en laat zich goed dragen.

Graag gedaan :) Heerlijke tas.... Dodge/DocGonzo heeft hem ook en is er volgens mij ook blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdbruin schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:53:
[...]
Ik ben nog aan het kijken hoe ik de top loader aan het rugzak harnas kan bevestigen zodat de camera wat beter beschermd is bij een stevige klim etc.
Ik geloof dat ik ooit op photo.net een post had gelezen van iemand die de top loader op zn buik had gesnoerd. Van boven vast aan de schouderbanden en van beneden met iets righting de heupband van de rugtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:25:
[...]
Eventuele lenzen die niet meer daarin passen doe je in je gewone tas in van die lowepro lenstasjes. Het loopt denk ik comfortabeler en je hebt snel toegang tot je spullen.
Verkijk je niet op het formaat van die "tasjes". Ik heb er een voor mijn EF-S17-55/2.8, incl reversed hood, en die is net zo groot als mijn TLZ1, maar door zijn vorm een stuk lomper. Ja, hij kan aan de "belt" (heb ik ook), maar ik gebruik hem nooit.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:50:
[...]
Ik geloof dat ik ooit op photo.net een post had gelezen van iemand die de top loader op zn buik had gesnoerd. Van boven vast aan de schouderbanden en van beneden met iets righting de heupband van de rugtas.
Bij een "stevige klim" zou ik geen toploader voor mijn buik of tussen mijn benen willen laten bengelen. Mijn TLZ1 heeft een voorziening om hem aan een riem (of Lowepro Belt) te doen en dan kan je hem wel makkelijk op je rug draaien, maar of hij daar blijft zitten, tijden een klim, dat vraag ik me af. Er zitten wel 4 ogen aan; 2 voor de schouderriem en 2 een stuk lager. Daarmee zou je hem wel vast kunnen snoeren aan een rugzak waarschijnlijk, maar dan kan je er tijdens een klim op zeker niet bij. Beter IN de rugzak doen en tijdens de klim met een compactje fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

^^ Een stevige klim is inderdaad alleen aan te raden met een tas die je bungel-proof tegen je aan kan knopen. Ik heb een keer lopen klauteren met een schoudertas (die al op sterven na dood was), dat was meteen het moment dat ik besloten heb een compactcamera'tje te gaan kopen voor dat soort ongein.
offtopic:
Ben overigens nog steeds op zoek naar een compact, maar ik ben te veeleisend: weinig ruis, groothoek, broekzakformaat, beetje redelijke lens, niet te duur :P. Panasonic heeft wel een paar leuke uitgebracht de laatste tijd..

Overigens heb ik pas een holster-type tas besteld, wil voor een wandeling met daypack m'n camera aan de heupband hangen. Als hij binnen is zal ik wat pics posten als tegenwicht tegen al het enorme-tassen-geweld hier ;), want er was nog vrij weinig over te vinden (Lowepro Cirrus TLZ 15).

[ Voor 21% gewijzigd door Tarin op 13-06-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oemfoefoe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:20:
[...]

Lijkt me ook wel super tas, maar wat ik me afvraag, als je ze dan toch op je rug draagt, zitten de wieltjes dan niet vervelend/pijnlijk in de weg op je rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:44:
[...]

Lijkt me ook wel super tas, maar wat ik me afvraag, als je ze dan toch op je rug draagt, zitten de wieltjes dan niet vervelend/pijnlijk in de weg op je rug?
Nope die zitten aan de onderkant van de tas. Vervelende is wel, dat je zo'n tas graag helemaal volstopt met apparatuur en dan is 15+ kg niet zo fijn op je rug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Zoals Gerard al bevestigt.....de wieltjes heb je totaal geen last van.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/172/431044957_9706db995e.jpg?v=0

Op Flickr kan je een goede indruk krijgen van die tas.

Wat gewicht betreft, door het 'rolling' systeem weegt de tas ongeveer 3,5 kilo. Een 30D+grip+70-200 f/2,8 IS USM zeg maar. :+
Ondanks dat zou ik hem nog steeds van harte aanraden, omdat je 95% van de gevallen het gewicht niet hoeft te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Oemfoefoe schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:32:
Zoals Gerard al bevestigt.....de wieltjes heb je totaal geen last van.

[afbeelding]

Op Flickr kan je een goede indruk krijgen van die tas.

Wat gewicht betreft, door het 'rolling' systeem weegt de tas ongeveer 3,5 kilo. Een 30D+grip+70-200 f/2,8 IS USM zeg maar. :+
Ondanks dat zou ik hem nog steeds van harte aanraden, omdat je 95% van de gevallen het gewicht niet hoeft te dragen.
"Huh.... ziet er anders uit......" dacht ik net. Ik heb dus de Plus versie (Lowepro Computrekker Plus AW). Die van mij is iets groter en de wieltjes zijn wat beter weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ja klopt Gerard,

Jij hebt de Rolling Computrekker PLUS AW. Die was voor mij te groot en ik heb die dus omgeruild voor de kleinere versie.

[ Voor 22% gewijzigd door Oemfoefoe op 13-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:34:
[...]
Er zitten wel 4 ogen aan; 2 voor de schouderriem en 2 een stuk lager. Daarmee zou je hem wel vast kunnen snoeren aan een rugzak waarschijnlijk, maar dan kan je er tijdens een klim op zeker niet bij. Beter IN de rugzak doen en tijdens de klim met een compactje fotograferen?
Lowepro heeft er heel harness voor. Geen idee of het prettig is, maar iemand heeft het bedacht.
Ik zit zelf te kijken naar de primus. Een rugtas met iets meer instelling en waar je nog een redelijke lens in kwijt kan 300mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:34:
[...]
Verkijk je niet op het formaat van die "tasjes". Ik heb er een voor mijn EF-S17-55/2.8, incl reversed hood, en die is net zo groot als mijn TLZ1, maar door zijn vorm een stuk lomper. Ja, hij kan aan de "belt" (heb ik ook), maar ik gebruik hem nooit.

[...]
Bij een "stevige klim" zou ik geen toploader voor mijn buik of tussen mijn benen willen laten bengelen. Mijn TLZ1 heeft een voorziening om hem aan een riem (of Lowepro Belt) te doen en dan kan je hem wel makkelijk op je rug draaien, maar of hij daar blijft zitten, tijden een klim, dat vraag ik me af. Er zitten wel 4 ogen aan; 2 voor de schouderriem en 2 een stuk lager. Daarmee zou je hem wel vast kunnen snoeren aan een rugzak waarschijnlijk, maar dan kan je er tijdens een klim op zeker niet bij. Beter IN de rugzak doen en tijdens de klim met een compactje fotograferen?
Ik heb uiteindelijk de apex 120 AW gekocht. Daar past het mooi in, hij kan aan mijn riem, om de schouder en evt ook in rugzak. Een extra lens kan er (met Loewe lenskoker) nog aangeklitteband worden. Voorlopig vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48
Waarom je een nieuwe tas wil
Heb nu een LowePro toploader, past m'n 20d met 1 lens & flitser goed in, alleen zou het leuk zijn
om de rest van de lenzen ook mee te kunnen nemen :)

Wat voor tas je wilt
* Rugzak
* AllWeather
* Lowepro bevalt goed, dus daar blijven we maar bij

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst)
  • 20d + grip + strap
  • lader/accu's/flash/imagetank/losse rommel
  • Flitser
  • Tamron 28-75
  • Sigma 10-20
  • Canon 70-200L USM f/2.8
  • Sigma 150-500 OS
En dan zou het nog leuk zijn als ik m'n monopodje d'r aan zou kunnen knopen :)

Ik vermoed dat ik dan in de Trekker serie moet gaan kijken, alleen de exacte maat is nog een lastig punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Erikje: Ik heb een Lowepro Nova4 AW. Die is voor jou veel te klein en bovendien is het een schoudertas, maar het gaat mij om de aanduiding "AW" (All Weather). Mijn tas is pas bestand tegen een regenbui, als ik de ingebouwde hoes over de tas trek. Mooie voorziening, al is de hoes naar mijn smaak aan de krappe kant, maar de feitelijke bescherming is niet beter dan wanneer ik een plastic tas van Zeeman over mijn tas trek... Voordeel van die laatste is, dat ik hem na gebruik gewoon gevuld met oud papier kan weggooien aanbieden voor recycling. Die fancy 18% grijze hoes van LowePro moet je na gebruik schoonmaken en laten drogen. Wat ik bedoel is, dat je jezelf niet moet blindstaren op dat "AW", niet dat Lowepro slechte tassen maakt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
@Toff,

mijn toploader is ook AW dus ik ben bekend met 't hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Goed, het een een Photo Trekker AW II geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Een beetje tegenwicht tegen het enorme-tassen-geweld:

Lowepro Cirrus TLZ 15
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uldh7ZEWbOR1nITD9OuH2iYu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kANdzSRPMuE7gjFflCkL5LL4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0l31CXvPZSRdj0tBvK0cX13A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wKIuAfXwUTEiHRUSzcs5r1mb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6u9w52suEHrhoCP8xIC6a1NM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v70SaAXhYZyNplHybDt6Hyha/thumb.jpg

Ik zocht een simpele toploader die aan de heupband van m'n day/backpack kon, zodat ik met een flinke wandeling wel m'n camera bij de hand heb. Een 'echte' camera-rugtas was geen optie wegens te weinig comfort (m'n daypack heeft zo'n netconstructie om een zweetrug wat tegen te gaan), en dan kan ik nog niet echt snel bij m'n camera, en ik wil toch niet al teveel bij me hebben.

Na wat rondkijken viel m'n oog op de Lowepro Cirrus TLZ 15, die precies groot genoeg leek voor m'n 350D met rondlooplens (Tamron 17-50 f/2.8). Helaas nergens in Nederland in de winkels te vinden (behalve naar later bleek bij Bever), maar gelukkig bestaat er zoiets als eBay. Normaal gesproken zou ik eerst de tas hebben willen uitproberen (ik zat te twijfelen of ik niet de 5cm diepere TLZ 25 nodig had), maar hij was zo goedkoop (€19 incl. verzenden - bij Bever is hij €39) dat ik de gok wel wilde wagen - als het net zou passen was het geen groot probleem geweest de tas zonder verlies door te verkopen, en ik ben bekend met de kwaliteit van Lowepro.

De tas is precies groot genoeg (qua diepte, een grotere body zou evt. best passen), stevig, lekker licht, en de lus om hem aan een riem te hangen is vastgestikt, dus geen klitteband wat per ongeluk loslaat.
Onder de klep zit een klein vakje waar precies 2 geheugenkaartjes en een extra accu in passen, en voorop zit een semi-gecamoufleerd vakje waar evt. een notitieblokje en een pen in passen.
Wat me aansprak aan deze tegenover de andere toploaders is het cleane uiterlijk van deze tas: geen extra lusjes/ringetjes om nog meer spul aan vast te knopen (behalve de schouderband, die ik toch niet ga gebruiken); daarvoor heb ik genoeg mogelijkheden aan m'n daypack. En hij was gewoon lekker goedkoop :).

De tas heeft geen regenhoes, maar kan een licht regenbuitje waarschijnlijk wel doorstaan, voor het zwaardere werk ga ik nog op zoek naar een simpele hoes.

Het is uiteraard geen vervanging voor m'n schoudertas (Crumpler 370 Daily) of m'n Slingshot 200, maar nu heb ik voor elke gelegenheid een tas :).

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 17-06-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

met de vakanties weer in zicht ben ik op zoek naar een tas. nou wil ik gaan backpacken door de bergen alleen kan ik niet echt een goede tas vinden, er zijn wel backpacks voor camera's en lenzen. maar zijn er ook backpacks met meer ruimte, zodat er ook nog wat kleren en een slaapzak meekunnen?

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik denk dat de makkelijkste oplossing zoiets als Tarin is.
Dus een backpack en daaraan een topload tasje voor je cam en eventueel nog wat lenskokers van Lowepro voor een extra lens.
Vorig jaar heb ik eht ook zo gedaan in de franse alpen, toen had ik m'n 300D om m'n nek en een tasje achterop m'n backpack gebonden, een groepsgenoot had weer z'n camera om z'n nek en anders in een handoek gewikkeld boven in z'n backpack.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Computrekker aw plus is in bestelling, lang getwijfeld over deze of de normale aw.
Als hij te groot is verkoop ik hem wel door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Oezie Woezie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:01:
met de vakanties weer in zicht ben ik op zoek naar een tas. nou wil ik gaan backpacken door de bergen alleen kan ik niet echt een goede tas vinden, er zijn wel backpacks voor camera's en lenzen. maar zijn er ook backpacks met meer ruimte, zodat er ook nog wat kleren en een slaapzak meekunnen?
Bij de LowePro Trekker serie zit nog het zgn all-day pack, dat is een soort extra rugzak die je weer aan de Trekker kan hangen, daar zou je wat kleren in kwijt kunnen, slaapzak zul je moeten oprollen, maar die is wel weer aan een van de sliplock's te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel daarvan is dat je tas heel diep wordt en er dus veel gewicht naar achterhangt ipv dicht bij je rug. Plus dat je cameratas groter is dan je daypack. Vraag is of je zo veel gear wil meenemen de bergen in. Er gaat veel in zo'n trekker, natuurlijk kun je ook weer dividers weghalen en daar kleding ofzo stoppen. Tot nu toe zijn alleen de dure tassen van lowepro voorzien van een redelijk frame, ook niet onbelangrijk bij veel lopen.
Vaak is een normale rugtas met losse tas daarin beter voor bergwandelingen. Waarbij je dus uitkomt op een toploader en lenscases. Ik heb tot nu toe geen echte losse camerainserts gevonden die fijn werken. Domke heeft er wel, maar die hebben geen foam op de bodem. Eigenlijk heb je zoiets nodig als in een crumpler tas zit, een los compartiment dat je eruit kan halen dat geheel afgesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik gebruik voor wandelingen van een Berghaus Freeflow, die heeft ook zo'n netconstructie om te zorgen dat je rug wat minder bezweet raakt.

Die heeft een vrij brede heupband, waaraan ik de Cirrus wil hangen - ik heb het nog niet geprobeerd, dus ik weet pas over anderhalve maand hoe fijn het daadwerkelijk loopt ;).

Als je echt flinke stukken gaat wandelen kan je bij het uitzoeken van de tas denk ik het beste de nadruk leggen op draagcomfort, en of je spullen (slaapzak/matje, kleding, tandenborstel, zaklamp) erin passen. Vervolgens kan je zo'n wrap van Domke, of een kleine tas voor je camera halen. De Cirrus zou evt. ook in de tas kunnen, maar ik wil m'n camera bij de hand houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 19-06-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/6127/nanueprocorrespondentc1yb2.jpg

Nanue Pro Correspondent C100 van CameraNu. Echt een hele fijne tas, heb een weekendje rondgelopen met een exemplaar van een collega en ben zeer tevreden.

Tevens op de groei gekocht, mijn D40 met 18-70 en daarnaast mijn Sigma 70-300 + zooi kabels, opladers en filters passen er makkelijk in!

(ben van plan om een 85mm F/1.8 te kopen, is dan wel niet AF op mijn body, maar what the heck, lijkt me wel gaaf om te doen O+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niky, hoe bevalt die tas? Is 'ie een beetje handig in te delen? Zelfs op de Nanue site krijg je niet te zien hoe 'ie er van binnen uitziet...
Een (op 't eerste oog) vergelijkbare LowePro uit de Stealth serie is al gauw 5x zo duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wellicht onnodige vraag, maar stel hem toch maar..

@Niky: het is toch een schoudertas lijkt mij? Ben namelijk nog op zoek naar een kleinere tas waarin ik mijn D40 met 1 lens kan stoppen zodat ik niet altijd naar mijn rugzak moet grijpen wanneer ik enkel met de camera erop uitga. Zat eerst te denken aan de topload zoom 2 van Lowepro, maar die Nanue is goedkoper en er gaat meer in. Vind het interne vak van mijn the this namelijk irritant. Zo kan je nooit eten/drinken/jas opbergen, want je camera bevindt zich daar onder. Dus eerst jas/drinken/eten onderin en daarboven een kleine tas waar mijn camera inzit.

Bovendien is zo'n kleinere tas ook handig, kun je je rugtas voor al het andere gebruiken en met zo'n andere tas je dSLR toch paraat hebben. (door hem om je schouder te gooien) Had met mijn FZ50 een topload zoom en vind die dingen handig. Dus vroeg me af hoe groot die C100 is in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:14:
Niky, hoe bevalt die tas? Is 'ie een beetje handig in te delen? Zelfs op de Nanue site krijg je niet te zien hoe 'ie er van binnen uitziet...
Een (op 't eerste oog) vergelijkbare LowePro uit de Stealth serie is al gauw 5x zo duur!
De tas bevalt echt heel erg goed. De prijs/kwaliteit verhouding is gigantisch (22 euro voor een tas die naar mijn mening sterker en degelijker is dan een vergelijkbaar examplaar vele malen duurder).

Het indelen gaat heel makkelijk met bepaalde schotten om een passende indeling te maken. Het komt erop neer dat je 2 "grote" tussenschotten krijgt die je langs de breedte kan zetten (korte kant, niet lange kant bedoel ik dus) en nog een stuk of wat kleinere waarmee je kleinere vakken kan maken voor lenzen/flitsers/kabels e.d.
Joosie200 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:04:
Wellicht onnodige vraag, maar stel hem toch maar..

@Niky: het is toch een schoudertas lijkt mij? Ben namelijk nog op zoek naar een kleinere tas waarin ik mijn D40 met 1 lens kan stoppen zodat ik niet altijd naar mijn rugzak moet grijpen wanneer ik enkel met de camera erop uitga. Zat eerst te denken aan de topload zoom 2 van Lowepro, maar die Nanue is goedkoper en er gaat meer in. Vind het interne vak van mijn the this namelijk irritant. Zo kan je nooit eten/drinken/jas opbergen, want je camera bevindt zich daar onder. Dus eerst jas/drinken/eten onderin en daarboven een kleine tas waar mijn camera inzit.

Bovendien is zo'n kleinere tas ook handig, kun je je rugtas voor al het andere gebruiken en met zo'n andere tas je dSLR toch paraat hebben. (door hem om je schouder te gooien) Had met mijn FZ50 een topload zoom en vind die dingen handig. Dus vroeg me af hoe groot die C100 is in het echt.
Ik vind je vraag niet onnodig :)

Het is inderdaad een schoudertas. Ik heb zelf bij de MM wat lowepro tassen bekeken en geprobeerd maar om de een of andere reden vind ik ze niet lekker aanvoelen. Niet qua materiaal, niet qua indeling en niet echt passen bij mijn D40.

Doordeweeks sleep ik die tas met daarin mijn D40+18-70mm, 70-300mm, kabels en wat filters e.d. mee NAAST een rugzak met laptop en toebehoren en een "sporttas" voor mijn kleren (woon in het weekend bij mn ouders in R'dam en doordeweeks werk/woon ik in Almelo/Enschede) en ik vind deze tas van Nanue Pro erg handig.

Wellicht kan ik DickCAH ook nog even dit topic inschoppen om zijn ervaringen te vertellen, aangezien hij al wat langer met deze tas rondloopt en ik het idee dan ook van hem heb gekopieerd ;)

Over de grootte in het echt, als ik morgen in R'dam ben zal ik even wat foto's schieten van die tas, zowel van binnen als van buiten. Ik gooi ze dan wel hier in dit topic neer.

[ Voor 3% gewijzigd door NickH op 19-06-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een mooie tas, maar heb hier in Breda nog niet de juiste gevonden...
Mijn eisen:
- schoudertas, dus geen rugzak of slingshot-achtige.
- er moet een DSLR in kunnen met kitlens, 2 telezooms en een stuk of wat primes
- piece-de-resistance: deze flitser moet ook passen:
Afbeeldingslocatie: http://www.metzflash.co.uk/photos/45CL-4.jpg
(Metz 45 CL-4, die plate is los te koppelen)

Ik zit op dit moment te denken aan de Nanue C300, maar ik kan nergens vinden hoe dat ding van binnen is in te delen. LowePro en NatGeo hebben ook wel leuke alternatieven, maar die zijn meteen 5x zo duur.
Iemand ervaring met Nanue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is een fijn tasje, ik heb hem zelf ook.
Er past in: Een D50 met lens bijv. sigma 70-300 of de 18-135 de ander kan ook mee.
Verder tokina 12-24, 35/2, 50/1.8 een SB400 flitser, pola filter, extra accu, poetsdoekje.
sd kaartjes in een speciaal houdertje, de zonnekap van de tokina is altijd lastig.
Maar als ik er mee ga wandelen hou ik het zo licht mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oce/lens/tas.jpg
links onder flap zit 12-24, ervoor de flitser rechts onder de blaasbal 70-300, 35mm ervoor
en in het midden past de camera met lens naar beneden.

[ Voor 21% gewijzigd door bouwfraude op 20-06-2008 15:38 . Reden: plaatje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
**hier iemand met een naneu pro military ops Alpha (dus met heupbanden e.d.)

die tas is... niet moeders mooiste. maar technisch gezien/qua ruimte echt geweldig en voor de pakweg 35 incl. die je er bij konijn voor kwijt gaat zijn is het een geweldig ding, kan zich IMO ook direct meten met ~100 eurie en duurder modelletjes van andere merken. dat merk gaat nog war worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ping*
*DickCAH duikt op uit de vergetelheid van dit topic*

Zoals Nick al zegt... Handige tas. Wat gaat er voor mij in? Nu ja, van alles. Ik heb een uurtje zitten passen en meten bij Cameranu (die van cameranu.nl) met mijn vakantiesetje en het past redelijk precies in deze tas.

Vakantieset = Nikkor 24-120 VR mounted op Nikon D80 of D300, Nikkor 70-200 f2.8 VR, Tokina 12-24
Pola filters (UV standaard op de lens) oplader voor in de auto, schoonmaakzooi, bulk geheugenkaarten.
De zonnekappen van de 24-120 en de Tokina gaan dan in het middelste vak.

Zoals Nick al aangaf, heb je twee inwendige schotten, die parallel staan aan de zijkant van de tas. Die hebben ook omslag flappen die over de zijvakken heen vallen. Erg handig om krassen unmounted lenzen op je body te voorkomen. Daarnaast heb je twee kleinere schotjes, waarmee je de zijvakken in kunt delen.

Zoals je boven al ziet, kun je de Nikkor 70-200 VR (en dat is een beest van een lens) in de tas kwijt. Dan staat het deksel wel een beetje bol, maar de hele tas is wel goed gepolsterd, dus dat is op zich geen probleem. Je zult dan zien dat het deksel van de tas maar net aan sluit, maar voor mij is dat goed genoeg.

Andere sets die ik al in deze tas heb gestopt:
Flits (Formaat SB800) met extra set batterijen.
Nikkor 50 mm, Nikkor 24 mm, Nikkor 85 mm (2*), Nikkor 24-120, extra batterij, Tokina 12-24 mounted op D300

Kortom het is een tas waar je serieus veel spul in kwijt kan, maar die toch niet al te groot is.

Ik heb ook wel naar de military ops modellen gekeken, maar om mijn 70-200 daar in kwijt te raken, moest ik gelijk naar een model waar ik ook mijn laptop ik kon steken en dat wilde ik nu juist weer niet.

*hmmm, en ik maar denken dat dit het tassen topic was...*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23

Exigence

dnkroz

Ik heb ook sinds kort de Naneu Pro Alpha, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel handige vakjes mis voor bijvoorbeeld geheugenkaarten en filters. Maar voor de prijs die je er voor betaalt zijn het hele goede tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ping*
*DickCAH duikt op uit de vergetelheid van dit topic*

Zoals Nick al zegt... Handige tas. (Naneupro C100) Wat gaat er voor mij in? Nu ja, van alles. Ik heb een uurtje zitten passen en meten bij Cameranu (die van cameranu.nl) met mijn vakantiesetje en het past redelijk precies in deze tas.

Vakantieset = Nikkor 24-120 VR mounted op Nikon D80 of D300, Nikkor 70-200 f2.8 VR, Tokina 12-24
Pola filters (UV standaard op de lens) oplader voor in de auto, schoonmaakzooi, bulk geheugenkaarten.
De zonnekappen van de 24-120 en de Tokina gaan dan in het middelste vak.

Zoals Nick al aangaf, heb je twee inwendige schotten, die parallel staan aan de zijkant van de tas. Die hebben ook omslag flappen die over de zijvakken heen vallen. Erg handig om krassen unmounted lenzen op je body te voorkomen. Daarnaast heb je twee kleinere schotjes, waarmee je de zijvakken in kunt delen.

Zoals je boven al ziet, kun je de Nikkor 70-200 VR (en dat is een beest van een lens) in de tas kwijt. Dan staat het deksel wel een beetje bol, maar de hele tas is wel goed gepolsterd, dus dat is op zich geen probleem. Je zult dan zien dat het deksel van de tas maar net aan sluit, maar voor mij is dat goed genoeg.

Andere sets die ik al in deze tas heb gestopt:
Flits (Formaat SB800) met extra set batterijen.
Nikkor 50 mm, Nikkor 24 mm, Nikkor 85 mm (2*), Nikkor 24-120, extra batterij, Tokina 12-24 mounted op D300

Kortom het is een tas waar je serieus veel spul in kwijt kan, maar die toch niet al te groot is.

Ik heb ook wel naar de military ops modellen gekeken, maar om mijn 70-200 daar in kwijt te raken, moest ik gelijk naar een model waar ik ook mijn laptop ik kon steken en dat wilde ik nu juist weer niet.

Of die flitser er in gaat? Geen idee, ga passen. De C300 was voor mij veel te groot. Veel hoger van binnen was hij niet, dus vandaar de C100. Voor rapportages zit ik te denken aan de C400, maar voorlopig doe ik dat wel met mijn C100 en een Culman Faro II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Ik heb in de afgelopen paar weken een EOS 400D (kit), een Canon 55-250mm IS en een Crumpler Pretty boy L aangeschaft. Sleep als beginner nog niet zoveel spul mee als de meesten hier, maar zal zo eens wat fotos maken om te showen hoe het past.
Sinds ik een laptoptas van crumpler heb ben ik fan. Het ding is ontzettend stevig, beschermt volgens mij ook goed tegen schokken (nog niet laten vallen, dus je weet nooit :p ), en het gaat niet stuk. Hij moet ook tegen een goede regenbui kunnen, dus ik ben blij :)
Pagina: 1 ... 6 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.