gill schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:00:
[...]
Dat meen je niet??? Ik heb vandaag ook gebeld met HTC (België dus) en ze hadden daar nog nooit van het probleem gehoord... Hij zei me dat het waarschijnlijk een hardware probleem zou zijn, en dat ik best ga omruilen...
Ik heb gisteren mijn HTC TYTN II binnen gekregen...NL versie. het ziet er in het echt mooier uit dan op de plaatjes die je hier kan vinden. Wat wel direct opvalt is dat de vertalling soms van geen kant klopt.
Maar hier wat meer over mijn ervaring.
Ok, wat betreft handsfree bellen, dat gaat bij mij prima, wanneer ik mijn gesprek op de speaker zet, dan hoor ik het perfect en zij mij. Maar inderdaad begint het geluid te klikken als de volume al wat hoger wordt gezet, niet netjes. De nokia doe dit beter...
Wat mij ook opvalt is dat je soms wat krakerig geluid uit de speaker komt als je wilt gaan bellen. Ook als je je telefoon belletje wilt instellen en je wilt hem eerst horen, dan lijkt het of hij zich daar ook soms in verslikt.
Verder de snelheid, tja, het is niet echt supersnel zoals ik had verwacht. Ik heb een oude HP Ipaq 4150, WM 2003, de menu's voelt op dat systeem allemaal stukken vlotter aan dan de Tytn II. Dat Ipaq is bijna 4 jaar oud en draait op een Intel Xscale 400-MHz.
Verder het HSPDA (Vodafone) gedeelte werkt prima, wanneer is mijn WiFi aanzet, dan schakelt hij automatich HSDPA uit. Ik heb daar niets voor hoeven te configureren, netjes.
Active Sync 4.5 krijg ik op mijn XP systeem niet aan de slag. Dan ziet hij hem weer wel en dan weer niet. Op mijn Vista systeem werkt het daarin tegen wel prima. Het valt mij op dat de indeling van menu's in Vista allemaal wat logischer inelkaar steekt. Ze hebben het daar gerestyled en het ziet er eindelijk volwassener uit. Het overzetten van files via active sync is inderdaar traag...... heel traag voor de hedendaagse begrippen.
6GB micro SD van Sandisk werkt prima.
GPS, een fix ging absoluut razend snel (+- 1 minuut?, niet gemeten) en ik zat thuis op mijn bank. Je kunt ook dat bestand downloaden zodat hij nog sneller een fix krijgt, maar dat had ik niet gedaan. Voor mij is dit snel genoeg. Wel kreeg ik bij de test niet helemaal een correcte plaatsing bij het aflsaan op een kruising, volgens het systeem reed ik een stuke verder recht door.
Tomtom kon direct met de interne GPS aan de slag. Ik heb de bauderate op max gezet, 115200, geen idee of dat nut heeft, maar het werkt.
QWERTY toetsenbord is fijn, nog geen echt gebruik van gemaakt, maar het voldoet.
Scherm, QVGA, tja, pomp er maar wat meer resolutie in, 288*400 ofzoiets, of 300*600.
VGA of hoger zal ook niet echt fijn zijn. Maar QVGA is te laag.
Het opberg etui is prima, voelt lekker aan, makelijk in gebruik, het toestel glijdt erin. Het doet waar het voor gemaakt is en dat doet het prima.
MINPUNT - wat ik nog nergens over heb gelezen, het is jammer dat de camera en de speaker zover naar buiten steekt. Dat gedeelte zal snel beschadigen als je hem plat op je bureau neerlegt, want een cradle wordt niet meegeleverd. Want dat gedeelte raakt gewoon het bureau aan als je hem laat rusten.
Het is een mooi toestel en ik zal er veel plezier van hebben. Wel is het wennen om ermee om te gaan, altijd Nokia gebruikt en dit werkt gewoon anders. MSoft of HTC moet toch wel meer aandacht geven in het algemene gebruikers gemak bij het grbuik van de menus, of Nokia doet het gewoon erg goed.
Screen protector niet gebruit, waarom eigenlijk? na twee jaartjes is het toch afgeleefd... maar mijn scherm shitterd...?!!?! Ik zie de nut daar dus niet van in. Na twee jaartjes is er vast een Tytn Touch III
[
Voor 3% gewijzigd door
Fermion op 18-10-2007 23:54
]