Okay, even een update met mijn bevindingen.
Wat nieuwe handige apps in volgorde van belangrijkheid (imho):
- Wisbar Advance 3 - dit is een killer app. Hiermee heb je allerlei extra tools (batti, profile manager etc) niet meer nodig.
Moet je proberen.
- PockeTTY. Putty zuigt hard vergeleken hiermee.
- Mocha FTP server (heel stoer dit, zeker met public ip icm T-Mobile abbo)
- vxUtil (ping/whois/traceroute etc)
- Kaiser Notification (aanpassen van ledjes, bijv. groen knipperen op gemiste oproep/sms/email)
- Magicall (zie hieronder)
- Op m'n Nokia N91 kon ik verschillende profielen defineren (luid, gewoon, tril, uit), en snel wisselen tussen die profielen. Ik kan dit nergens terugvinden in WM6. Iemand een idee/tool?
Gevonden met Wisbar. Profiles is heel simpel en met je vinger te wisselen (ipv pennetje).
- Ook kon ik contacts (nummers) toevoegen aan telefoonlijsten (Standbydienst lijst), en deze dan alsnog over laten gaan in bepaalde profielen (bijv. profiel stil gaat alleen af als er een gesprek binnenkomt vanaf het standby telefoonnummer). Ik kan ook dit nergens vinden in WM6.
Magicall kan dit. Het kan voor zover ik weet echter niet verschillende ringtones af laten spelen, maar je kunt dus wel akties defineren op basis van groepen in je contactlist.

- De trilfunctie. Volgens mij kan 't ding ook door als classy vibrator, want hij trilt gewoon vol continu totdat je opneemt. Kan dat subtieler? Ik vind 't nogal irritant als ie door mn bureau heen probeert te boren.
Nog steeds niks op gevonden

- Ik krijg het niet voor elkaar om Opera Mini als een applicatie te linken. Ik wil die liever onder de E button (van explorer). Iemand een idee hoe?
Gebruik inmiddels de gewone Opera want ben niet zo'n fan van die proxy servers van opera mini. Maar voor wie toch Mini als main browsert heeft,
klik hier
Waar ik nog steeds mee aan t stoeien ben is een goede IMAP client. Heb geen exchange en heb procmail filter op mn mailserver draaien dus ik moet notification hebben meer dan alleen Inbox. ProfiMail even geprobeerd maar de integratie daarvan is niet zo (al is t wel snel). Flexmail 2007 geprobeerd maar die mist ook wat features. Ben nu Flexmail 4 aan t beta testen maar die's nog te buggy. Wordt nog even afwachten voordat ik volwaardig gebruik kan maken van IMAP mail op de TyTN II.
Denk dat t binnenkort tijd wordt voor een 2e hard reset en dan maar meteen even een clean rom flashen want 't is me wel duidelijk, hoe minder je draait hoe beter. Ooit hoop ik er nog eens Linux op te flashen
Voor wie 't boeit, hier een bash script voor mencoder om x264 te encoden voor Coreplayer. Settings moeten in Coreplayer nog altijd op low, Raw Framebuffer en disable avc deblock filter, maar is nog steeds prima kwaliteit imo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #!/bin/bash
# screen width is 320x240, AR 1.3333
THREADS=auto
DEBLOCK=-3,-3
if [ "$3" == "" ]; then
echo "Usage: $0 {infile.mkv} {outfile.mkv} {constant rate factor} {calculated movie width} [optional mencoder options]"
exit 1
fi
INFILE=$1
shift
OUTFILE=$1
shift
CRF=$1
shift
WIDTH=$1
shift
MENCODEROPTS=$*
MENCVF="harddup,scale=320:$WIDTH"
if [ ! -e $OUTFILE ]; then
echo "- starting"
mencoder $MENCODEROPTS -a52drc 1 -sws 10 -vf $MENCVF -oac lavc -lavdopts threads=2 -x264encopts crf=$CRF:threads=$THREADS:deblock=$DEBLOCK:bframes=0:bime:brdo:me=umh:frameref=1:mixed_refs:subq=7:trellis=1:nofast_pskip:nopsnr:nossim:direct_pred=none -lavcopts acodec=libmp3lame:abitrate=128 -af volnorm=1:0.4 -ovc x264 -of lavf -lavfopts format=mkv -o $OUTFILE $INFILE
else
echo "$OUTFILE already exists, not encoding $INFILE"
exit 1
fi |