Mudi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:29:
[...]
Oke en hoe zit het met wat je bent. Ik ben op dit moment Gunnery Sergeant omdat ik boven de 50XP heb, maar wat houdt dan die Highest Skill in. Daarvan heb ik er op dit moment 4 omdat ik deze zeer weinig speel.
Verder, hoe krijg je XP en Highest Skill ??
XP heb ik gelezen dat je die zowiezo krijgt als je in de winnende team zit of de hoogste score hebt van de verliezende. Heb ik dit juist?
En Highest Skill, je moet me alles uitleggen want daar snap ik geen ballen van
Natuurlijk als je de tijd ervoor hebt
Je rank wordt gebaseerd op 2 afhankelijke stats. De eerste is het aantal XP dat je hebt, deze verdien je door games te winnen. Het andere is de Highest Skill, deze verdien je door Ranked playlists te spelen en te winnen. De ranked playlists zijn zo gemaakt dat je in elke playlist begint met een skillrank van 0, dus als je in Team Slayer rank 30 bent, ben je ook alleen daar rank 30. In Lone Wolves bijv. zou je dan rank 1 zijn. Maar, omdat het hoogste dat je ooit hebt gehaald de rank 30 is (van Team Slayer), wordt dit jouw Highest Skill. Je hebt dan sowieso een algemene rank, die dus gebaseerd is op Highest Skill en XP. Je kunt een hogere rank halen door je Highest Skill te verhogen, maar om in die 'categorie' een hogere Grade te worden moet je een 'x' aantal XP verdienen.
Hier een plaatje, hopelijk helpt dit jou het te begrijpen:

Ranklist
Bungie heeft er echter voor gekozen om ook nog individuele ranks te hebben, dus in elke playlist zit er naast je naam nog een rank. Deze is alleen gebaseerd op het aantal XP dat je in die playlist hebt verdient en heeft dus niets met je Highest Skill te maken. De hoogst mogelijke Rank is de 5 Star General, hier heb je dus Highest Skill 50 voor nodig en minimaal 5000 XP. Ik zal het nog eens begrijpelijker verwoorden

. Stel: je wilt een Captain Grade 3 worden. Aan het plaatje te zien heb je hier minimaal Highest Skill 20 en 300XP voor nodig. Je hebt nu 200XP, maar het gaat goed in Ranked matches en je bent in no-time Highest Skill 30. Je zult Captain Grade 3 dan skippen en gelijk naar Major Grade 1 gaan, gefeliciteerd

. Helaas kun je nu trouwens nooit meer Captain Grade 3 worden, aangezien je je Highest Skill nooit kunt verlagen. Je skill van 30 in Team Slayer echter kan nog wel verlaagd worden. Als je blijft winnen blijft je Skill omhoog gaan, verlies je echter gaat deze weer omlaag. Probeer zo min mogelijk te verliezen, want anders denkt het systeem dat jij jouw rank compleet waard bent en wordt het moeilijk om een hogere skill te krijgen.
Hoe het systeem precies telt valt ook nog uit te leggen, maar houdt het voorlopig hier maar op

. Ik hoop dat je het begrijpt xD.