Als je idd een oplossing wilt die van elk geluid mp3 of film of spel of wat dan ook stereo bronnen dus een digitaal dts ssignaal moet maken naar je versterker bijvoorbeeld de logitech Z5500 via dan gaat dit idd niet werken.
Er zijn maar ENKELE geluidskaarten op deze aardbol die dat kunnen en laat ik daar nu net verstand van hebben
dit begon namelijk in een ver verleden 4 jaar terug met de HDA Dolby Digital live geluidskaart (sinds 4 jaar in mijn computer geimporteerd vanuit Korea). deze kaart kon over Coax OF toslink (sommige zeggen spdif) een stereo mp3tje omzetten naar je raad het al dolby digitaal geluid voor je hypermoderne luxe van alle gemakken voorziene digitale audioset. En geloof me dat is een lust voor het oor.
Deze had ik in combo met de Z680 van Logitech.
Tegenwoordig heb je van enkele merken deze kaarten maar nu met de toevoeging van DTS Connect dit zet al het geluid niet alleen naar Dolby digital Live om maar ook naar DTS signaal dus NOG mooier warmer krachtiger helderder geluid de bass gaat veel dieper.
HDA is overgenomen door Auzentech en die verkoopt nu hier in NL en staat ook op tweakers.
echter een wat bekender merk die ze tegenwoordig ook maakt is Club 3D je weet wel van de videokaarten. het topmodel van hun kost 68 euro (deze verwacht ik als vervanging van mijn HDA morgen op de deurmat!).
Asus heeft er ook een maar die is veel te duur hetzelfde geld voor Razer deze zijn bijna 200 euro.
Echter de Auzentechs top model heeft 1 voordeel boven de rest en dat is nog een extra X Fi chip van de topkaarten van creative evenals de 64 mb onboard ram. Deze kaart kan dus naast Dolby digital live en DTS Connect zoals de rest hierboven ook EAX tm 5 met alle snufjes. Ik verwacht alleen als je DTS connect draait op je audioset dat je geen extra snufjes meer nodig hebt want het geluid kan gewoon niet beter klinken voetstappen achter je kogels die zoeven etc alles cristalclear. (mijn broer heeft de club 3d afgelopen week op de deurmat gekregen ziijn HDA was defect geraakt na 4 jaar trouwe dienst.) mijn ervaringen met deze kaart allemaal op een logitech Z680 en een Z5500.
Wat ik je aanraad is als je dit bovenstaande zoekt de Club 3D Agrippa te kopen voor 68 euro bij enkele webshops zie pricewatch.
Voordeel van deze Club 3D is dat het van een grote jongen is dus goeie driver support ook voor vista 32 en 64 bits. En de prijs is zeer mooi.
http://www.club3d.nl/index.php/products/theatron/item/14
Dat is de kaart waar het allemaal om gaat.
Mocht je nog iets niet duidelijk zijn vraagjes hebben ofzo laat maar weten.