Optische audio connector gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik zoek een onderdeel welke ik werkelijk nergens kan vinden, dus ik dacht laat ik het hier eens proberen... Weet niet of het mag maar probeer het toch :P
Hier een plaatje ervan: http://picasaweb.google.e...photo#5053316172364955634

Het gaat om een connector met toslink input (coax is niet nodig) welke op deze manier wordt doorgevoerd via 3 aders, ik wil het ook op dezelfde geluidskaart toepassen als op deze afbeelding.
Weet iemand waar ik dit kan krijgen ?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-02 16:50

SiGNe

Ook hoi!

Als het voor een X-Fi is, creative heeft een Digital I/O module met optisch in en uit en coaxiaal in en uit.
Ik heb zo'n ding ook gekocht en 't werkt perfect.

Niet?
[Specs]

• Moning2
die heb ik ook alleen die heeft alleen een stereo input... en ik wil juist surround geluid uit mn xbox met een toslink kabel.
Heb daar nog een topic over gehad: Creative Digital I/O Module geeft onbewerkt signaal door ?
Dat was ook weer 30 euro weggegooid...

[ Voor 22% gewijzigd door Moning2 op 03-10-2007 18:31 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
ik weet dat mijn broer er 1tje heeft die bij zijn DFI mobo zat.
Stuur me ff een mailtje zodat ik het hem kan vragen als hij terug is (nu net op bed gaan liggen na werk) het is alleen niet in een bracket maar het komt van een 5.25 inch bay dinges...
dan vraag ik hem wel wat hij ervoor moet hebben en of ie et nog wilt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Wat je dus wilt is een decoder welke van een enkele digitale geencodeerde 5.1 stream (dolby digital/dts) van een xbox een 5.1 analoog signaal maakt (3x stereo minijack). Zo ja, dan gaat dat niet lukken met een verloopje of een stekker. En volgens mij kunnen creative kaarten (evenals vele andere kaarten) geen extern 5.1 signaal decoderen. Maar wellicht dat er voor dat laatste inmiddels een software oplossing is. Dan kun je die eerder gekochte s/pdif input alsnog gebruiken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Robbels
Als je idd een oplossing wilt die van elk geluid mp3 of film of spel of wat dan ook stereo bronnen dus een digitaal dts ssignaal moet maken naar je versterker bijvoorbeeld de logitech Z5500 via dan gaat dit idd niet werken.

Er zijn maar ENKELE geluidskaarten op deze aardbol die dat kunnen en laat ik daar nu net verstand van hebben ;)

dit begon namelijk in een ver verleden 4 jaar terug met de HDA Dolby Digital live geluidskaart (sinds 4 jaar in mijn computer geimporteerd vanuit Korea). deze kaart kon over Coax OF toslink (sommige zeggen spdif) een stereo mp3tje omzetten naar je raad het al dolby digitaal geluid voor je hypermoderne luxe van alle gemakken voorziene digitale audioset. En geloof me dat is een lust voor het oor.
Deze had ik in combo met de Z680 van Logitech.

Tegenwoordig heb je van enkele merken deze kaarten maar nu met de toevoeging van DTS Connect dit zet al het geluid niet alleen naar Dolby digital Live om maar ook naar DTS signaal dus NOG mooier warmer krachtiger helderder geluid de bass gaat veel dieper.
HDA is overgenomen door Auzentech en die verkoopt nu hier in NL en staat ook op tweakers.
echter een wat bekender merk die ze tegenwoordig ook maakt is Club 3D je weet wel van de videokaarten. het topmodel van hun kost 68 euro (deze verwacht ik als vervanging van mijn HDA morgen op de deurmat!).
Asus heeft er ook een maar die is veel te duur hetzelfde geld voor Razer deze zijn bijna 200 euro.
Echter de Auzentechs top model heeft 1 voordeel boven de rest en dat is nog een extra X Fi chip van de topkaarten van creative evenals de 64 mb onboard ram. Deze kaart kan dus naast Dolby digital live en DTS Connect zoals de rest hierboven ook EAX tm 5 met alle snufjes. Ik verwacht alleen als je DTS connect draait op je audioset dat je geen extra snufjes meer nodig hebt want het geluid kan gewoon niet beter klinken voetstappen achter je kogels die zoeven etc alles cristalclear. (mijn broer heeft de club 3d afgelopen week op de deurmat gekregen ziijn HDA was defect geraakt na 4 jaar trouwe dienst.) mijn ervaringen met deze kaart allemaal op een logitech Z680 en een Z5500.

Wat ik je aanraad is als je dit bovenstaande zoekt de Club 3D Agrippa te kopen voor 68 euro bij enkele webshops zie pricewatch.
Voordeel van deze Club 3D is dat het van een grote jongen is dus goeie driver support ook voor vista 32 en 64 bits. En de prijs is zeer mooi.

http://www.club3d.nl/index.php/products/theatron/item/14

Dat is de kaart waar het allemaal om gaat.
Mocht je nog iets niet duidelijk zijn vraagjes hebben ofzo laat maar weten.

• Moning2
Thing is... de bron is reeds digitaal (AC3 of DTS) van een dvd af of een videobestand met aac 5.1 audio en dat signaal wordt onbewerkt via de toslink kabel naar de geluidskaart gestuurd. Dit signaal kan alleen worden gedecode door het creative stuurprogramma als deze toslink kabel is aangesloten via de ad_ext aansluiting (waarvoor ik dus een dergelijke connector in elkaar wil bakken).
Vraag me niet waarom, zelfs Creative wil daar geen antwoord op geven, alleen dat het zo is... 8)7
Ik heb enige tutorials gevonden hoe dit in elkaar gemaakt moet worden en het komt neer op 3 aders voor de toslink aansluiting en 2 pinnetjes op de geluidskaart verbinden zodat ie denkt dat er een officiele console op aangesloten zit. En dan zou het moeten werken...
Ik zal eens kijken naar een Auzentech, heb er enige dingen over gelezen, vind surround toch wel een mooi gebeuren :) wil dat wel graag hebben bij mijn films op de TV :)
Bij die club3d kaart zie ik trouwens alleen outputs staan... of lees ik het verkeerd ?
Die auzentech lijkt me perfect, maarja... 200 dollar/euro wordt mij iets te veel :P

Zoals het hier nu gaat (ja beetje amateuristisch, maar het werkt :+ )

xbox >toslink kabel> geluidskaart >2x3.5mm jack> 2x 2.1 geluidsset

4.2 audio :+

[ Voor 17% gewijzigd door Moning2 op 04-10-2007 00:14 ]

• Robbels
Ahhhh NU snap ik wat je precies allemaal bedoeld ik dacht dat je puur het geluid van je pc naar je versterker (audioset) wilde sturen.
Ik weet dat er bij auzentech extra aansluitingen beschikbaar zijn op een pci bracket.
http://www.auzentech.com/site/products/x-tension_din.php
deze dus. hij zou ook op die club 3d moeten werken daar dit in weze hetzelfde kaartje is. Als je dat niet wilt riskeren zul je voor de auzentech moeten gaan.

Maare als je flink aan het uitgegeven gaat met een vage oplossing voor geluid via je pc op 2 (ik vermoed redelijk goedkope audiosetjes) is het dan niet veel verstandiger om een set als de Z5500 te halen of 1 model lichter bijvoorbeeld deze hebben namelijk gewoon meerdere inputs op de Z5500 kun je de xbox rechtstreeks aansluiten zelfde geld voor je pc en nog een 5.1 apparaat.
Z5500 heeft 1 keer 3 jacks voor 5.1 anoloog.
1 keer coax en 1 keer optisch. Zo hebben wij thuis deze set in combo met 3 pc's. Je hebt dan alleen niet tegelijk uit je xbox en uit je pc geluid maar dat lijkt mij toch alleen maar lastig. je bent immers maar met 1 app tegelijk bezig.

pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1, 4x 62W + 69W, 188W, Zwart/Zilver, THX)

wie weet is dat een wat makkelijkere / veiligere oplossing je weet dan ook zeker dat je bij een volgende pc geen problemen hebt.

Z5500 fabrikant link http://www.logitech.com/i...kers/devices/224&cl=nl,nl

Gut Luck

• Moning2
Heb een logitech z2200 en z2300 staan, vond ze niet echt goedkoop :P
En daarom wil ik dus de oplossing waarvoor ik een dergelijke connector nodig heb, goedkoop, beetje zelf prutsen en dan werkt het.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom, je zoekt een extra digitale output voor je audigy, right? :)

Kijk hier eens: [Audigy 2] Pin layout Audigy drive

Als je een beetje handig bent moet je hier vast wel wat mee kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Moning2
Ik heb het voor elkaar gekregen om gigabyte mij een connector te laten sturen welke ik zocht 8)
Als ik die eenmaal heb ga ik daar eens wat van proberen te bakken! Zijn slechts enkele aders en wat pinnetjes verbinden... zal niet al te moeilijk zijn O-)

Het gaat hier om een X-Fi XtremeMusic geluidskaart
Ik heb al enige pin layouts voor mijn geluidskaart en een uitleg welk pinnetje waar aan moet en dan moet het lukken :)

• Robbels
Moning2 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:13:
Heb een logitech z2200 en z2300 staan, vond ze niet echt goedkoop :P
En daarom wil ik dus de oplossing waarvoor ik een dergelijke connector nodig heb, goedkoop, beetje zelf prutsen en dan werkt het.
Daar hebbie gelijk in.
Ik zal men bro nogmaals vragen wat hij met zijn kabeltje doet... Ik heb zelf de Z2300 ook staan heel mooi klinkend setje ja!
Pagina: 1