[Audigy 2] Pin layout Audigy drive

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden

Ik heb een Audigy 2 OEM _/-\o_
Alles aangesloten en werkt prima enzo, maar nou heb ik ook nog 2 front-connectors (mic en headphone) in mijn PC zitten. Die zitten aangesloten op de on-board sound - maar met die Audigy 2 er in gebruik ik die dus niet meer. Nou zou het wel handig zijn als ik die connectors op mijn Audigy 2 kon aansluiten, want via de achterkant gaat wegens een 5.1 speakerset niet werken...en ik heb die front-aansluitingen niet voor niks :)
Dus ik had zoiets van: In een Audigy drive zitten die aansluitingen ook...dus dan moet je die connector daarvoor kunnen misbruiken >:)
Alleen waar vind ik ergens een pin-layout van die connector?

Helaas deed de search het niet, dus dat was wat lastig. Verder gegoogle'd (hoe schrijf je dat :? ), leverde weinig op. Zelfs op de site van Creative is niks te vinden, en in de fora daar las ik dat die pin layout nogal lastig zo niet helemaal niet te vinden is :( Dus ik denk ik probeer het hier eens :Y)

Voor zover ik zelf heb kunnen vinden verschilt de Audigy drive layout voor een normale Audigy 1 met die van een Audigy 2 vwb de pin out van de connector. Dus aan een pin-out van een audigy 1 heb ik niks :/

Mijn hoop is dan ook gevestigd op al diegenen die ook zo'n kleine mod hebben of gemaakt hebben; zou wel handig zijn, ook voor de velen op het creative forum - waar ik dan een leuk linkje wil posten naar het fameuze GoT :Y)

Iemand die pin-layout van de Audigy 2 drive toevallig (is die grote connector aan de zijkant / voorkant van de kaart).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

even zoeken op google et voila:

http://www.driverheaven.net/showthread.php?postid=400839

Afbeeldingslocatie: http://www.bih.net.ba/~info.com/ad_ext.jpg

Niet dat ik alle afkortingen snap maar succes ermee ...

[ Voor 17% gewijzigd door mjl op 11-08-2004 11:46 ]

-------

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Die had ik nog niet gezien...maar als ik die thread lees die er bij hoort kom ik er nog steeds niet uit welke connectors ik nou precies moet hebben. Mic kan ik nog wel herleiden, maar headphone niet...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

mjl

Ugh

The_Eagle schreef op 11 augustus 2004 @ 11:53:
Die had ik nog niet gezien...maar als ik die thread lees die er bij hoort kom ik er nog steeds niet uit welke connectors ik nou precies moet hebben. Mic kan ik nog wel herleiden, maar headphone niet...
Daar moet je een converter voor maken/kopen (digitaal naar analoog en vice versa).

-------

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
schop**

ik ben ook even opzoek geweest hiernaar, en heb de pinout op driverheaven ook gezien.
maar volgens mij kun je (helaas) de gewone anologe in n outputs van je kast niet gebruiken, omdat dit alles digitaal is...
je moet dus een converter maken of kopen..
en ik vind 109 euro wat duur voor alleen een front headphone aansluiting.

is er al een tweaker-t geweest die een poging heeft gedaan, of een oplossing weet?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hier is tie dan voor de liefhebbers: Werkt alleen bij de OEM versie met de witte connector J1. Bij mij werkt enkelt de mic niet maar de Headphones gaan prima!

http://audigy2zshowto.blogspot.com/
en
http://www.devhardware.com/forums/archive/t-15584

[ Voor 14% gewijzigd door BN op 01-10-2005 00:19 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• kid1988
BN schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:18:
Hier is tie dan voor de liefhebbers: Werkt alleen bij de OEM versie met de witte connector J1. Bij mij werkt enkelt de mic niet maar de Headphones gaan prima!

http://audigy2zshowto.blogspot.com/
en
http://www.devhardware.com/forums/archive/t-15584
hey ik heb het gelezen!
en ik heb ook de witte J1 connector. op mijn kaartje zitten.
heb je ook een idee waar ik de onderdelen in nederland kan bestellen?

en trouwens, in de guide staat dat wil je je mic gebruiken aan de voorkant dan moet er ook een stekkertje in de achterkant zitten.

• BN

BN

Je kunt gewoon je connectors er los op steken, wel een beetje aanknijpen want de pinnen op J1 zijn wat dunner.... En effe isoleren met tape oid

En dat van de mic heb ik ook gelezen, maar dat is niet de oplossing. Heb standaard een stel speakers met doorgelusde Mic op de achterkant zitten, maar heb desondanks enkelt ruisch op de mic aand voorkant. Achterop geeft de mic geen enkel probleem....

[ Voor 48% gewijzigd door BN op 02-10-2005 16:32 ]

• kid1988
dat klopt, de kwaliteit van de mis schijnt idd erg tegen te vallen
is er al een manier gevonden om de speakers te muten als je Headphones aansluit?

• BN

BN

Pin 3 grounden lees ik.......

Verwijderd

even over de ruis met mic via het geinproviseerde frontpanel, volgens mij heb ik hier de oplossing:
I've connected the clock pins to the drive. I have a mic-signal but there is also noise on it:

Try changing the spdif frequency in the kx mixer to 96000

44100 and 48000 give me horrible noise
bron: topic op driverheaven, blz 4

succes!
damn, 2e actieve topic hierover al :/

en BN, wat bedoel je precies met pin 3 grounden?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Woei, het duurde even maar zie hier de kracht van GoT: een topic van ruim een jaar oud wordt omhoog geschopt met een mogelijke oplossing :Y)

* The Eagle gaat vanavond even zijn kast openschroeven om te kijken naar de connectors op zijn Audigy 2 :)

• kid1988
BN schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:24:
Pin 3 grounden lees ik.......
ja ik las dat je pin 3 en 5 moest verbinden, en dan mute hij de speakers.
en pin 10 is auto detect headphones oid. maar als je 3 en 5 verbind zijn je speakers (toch?) altijd gemute?
misschien met een knopje.
maar in de "audio console" van creative zie ik ook een optie: Optimize d- effects for hedphones when using headphones. en: Mute speakers upon headphone jack detection.

dat zou op zich wel handig zijn, want nu heb ik het probleem, als ik de headphones aan sluit, moet ik de speakers uitzetten, en mn instellingen veranderen van 5.1 naar headphones..

Verwijderd

Het verhaal dat het een dell part zou zijn kan best kloppen.
Ik heb nl een dell pc (uiteraard geuprade etc. ;) ) en daar zat eerst een live! in en nu een zs en ik kon zo de front connector overplaatsen op de zs.

• BN

BN

Olly4 vertel!
Werkt jouw mic naar behoren op je front panel?? Je gebruikt zo'n 10 pin witte audio connector op J1? We zitten hier nogal te klooien met de mic, hij geeft veel ruisch.......

• kid1988
eigenlijk IS het ook een delpart. er zijn zelfs dell upgrade parts te krijgen met een passende stekker (die witte) heb er wat over gelezen en gezien, ik zal het eens even opzoeken

Verwijderd

Een beetje een kickje maar ik zie nu pas dat iemand vraagt of de mic werkt.
Helaas zit er geen mic op de voorkant van de case maar ik heb vandaag een nieuwe case binnen gekregen en ik ga nu trachten alles werkend te krijgen :P

• BN

BN

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:01:
Een beetje een kickje maar ik zie nu pas dat iemand vraagt of de mic werkt.
Helaas zit er geen mic op de voorkant van de case maar ik heb vandaag een nieuwe case binnen gekregen en ik ga nu trachten alles werkend te krijgen :P
Blij dat je net als ik af en toe je oude posts naloopt!! Ben nog steeds zeer geïnteresseerd want ik krijg nog steeds enkel gebrom op de J1 pin headers voor de mic. Krijg langzaam aan de indruk dat het niet aan de aansluiting zelf ligt maar misschien toch de J1 connector op de ZS...
Ben dus erg benieuwd of jij wel je mic aan de praat krijgt op J1 van de ZS.
Keep us posted plz!!!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Eindelijk dan, duurde lang, maar ik heb een oplossing.
N.a.v. [rml]The_Eagle in "[ Audigy2] 5.1 en 2.0 tegelijk uit audigy..."[/rml] (waarin ik gewoon een 2.0 uitgang wilde naast mijn 5.1) heb ik het volgende gevonden:

Op http://audigy2zshowto.blogspot.com/ kwam ik het onderstaande schema tegen:
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/img/76/3094/1024/connector_closeup.jpg
Dat dient eigenlijk om een hoofdtelefoon etc aan te sluiten - maar als line-out gaat het ook prima :)
Zie hier het gevolg:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/1967/dsc000550tb.jpg
(binnenkant)
en
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/685/dsc000568dt.jpg

Helemaal netjes is het nog niet (zoals je op de foto's kunt zien), en of ik het nog beter ga maken weet ik nog niet, maar voorlopig ben ik er trots op :)

Dat schema werkt dus :) Wellicht voor anderen ook interessant :Y)

excuses voor de dubbelpost, maar ja, je moet een topic toch waardig eindigen ;)

Pagina: 1