martinusz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:17:
[...]
Knipperlichten lijken sowieso overbodig tegenwoordig....rotondes afslaan zonder knipperlicht, voorsorteren zonder knipperlicht, invoegen zonder knipperlicht. waarom hebben we die dingen nog

Tsja...er zijn er zat in het verkeer die niet goed uitkijken. Helaas heb in de file een extra risico - en dat weet je - omdat je nu eenmaal minder alert bent als je (al een tijdje) in de file staat. Ik wordt ook nog wel eens verrast door een
motor, maar nooit als ik van baan wissel. Je moet je realiseren dat je als automobilist niet elk moment om je heen kijkt. Bij het wisselen van baan hoor je uiteraard wél goed te kijken en tussendoor is het ook wel handig om te weten wat er om je heen gebeurt. Maar er zijn er zat die gewoon niet uitkijken. Of eerst stuur draaien en dan pas kijken.
Dat is de reden dat ik de
motor ook helemaal niet voor woon/werk wil gebruiken. Ik ben beslist niet bang uitgevallen, maar ik rij gewoon niet relaxed door dat forensenverkeer met de
motor. Het is gejaagd en tussen de auto's door is gewoon een accident waiting to happen. Als iedereen dat idiote 'je hoort een keer te vallen als
motorrijder' als mantra aanhoudt, is het tussen de auto's door rijden helemaal de goden verzoeken. Ik doe het ook natuurlijk, en waarschijnlijk doe ik het wel eens een beetje te hard, maar er is maar één onoplettende figuur nodig om een einde ta maken aan je oefening. En dat heb ik er helemaal niet voor over. Niet uit lijfsbehoud, maar ook niet voor mijn bankstel. Ik mag blij zijn als ik €500 van de verzereking (wiens verzekering?) krijg als ik wordt aangereden. Voor mij 2 goede redenen om het niet (vaak) te doen.
Het blijft gewoon tricky. Op zich wel saillant dat het juist een Nederlander in België is die iemand aanrijdt. Die Belgen rijden helemaal suicidaal...wat een slechte chauffeurs zijn dat. Kun je daar je rbw ophalen bij de Delhaize ofzo? Voor 3 boekjes Bona zegels waarschijnlijk...
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL