.Gertjan. schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Dank
Je merkt wel dat er flink wat vermogen in het ding zit. Maar zodra je dat beseft ben je niet meer geneigd om bij het wegrijden meteen je gas open te trekken. Ja, je kunt inderdaad lekker flink optrekken, maar hij doet het ook prima als je dat niet doet. Ik heb gelukkig niet echt de houding dat ik al het vermogen eruit wil trekken, lekker vlot optrekken vind ik lekker, maar het hoeft niet loeihard wat mij betreft. In een snellere auto vind ik het ook leuk om even lekker op te trekken, maar vervolgens is 130 prima hoor
Natuurlijk test ik een snelle auto ook graag een keertje in Duitsland uit, maar hier in Nederland is 130 prima aangezien de rest van het verkeer niet is ingesteld op snellere rijders. Dus hoewel mijn auto 200 kan halen hoef ik dat er niet uit te halen
Hoewel ik moet zeggen dat goed doorknallen op een motor wel lekkerder voelt
Aangezien ik ook nog geen held op 2 wielen ben zal het knallen wel meevallen. Ik heb al een tijdje niet meer gereden dus ik moet weer een beetje wennen. Merkte gisteren al dat ik een beetje angstig de bochten in ging, terwijl ik met lessen daar absoluut geen last van heb gehad (ben ook nooit gevallen). Misschien omdat het straks van mijzelf is dat ik even wat voorzichtiger ben...
[...]
Precies, hij rijdt ook lekker als je 50 in z'n 3 rijdt. Mijn vader heeft het machientje aan een wat "zwaardere" proef blootgesteld en die heeft even 140 ~ 150 gedaan
(wat qua zithouding nog net comfortabel is omdat je best wat wind vangt), een goed stukje bochten, maar ook wat rustiger verkeer en hij gaf aan dat de
motor een perfecte allrounder was. In tegenstelling tot veel racers wordt deze schijnbaar niet nerveus als je langzaam rijdt, juist omdat hij lekker rustig is in laag toeren.
Ook de verkoper kwam eigenlijk met hetzelfde verhaal, hij gaf aan dat het blok ook voor racers gebruikt werd, maar dat voor de fazer het iets was aangepast om juist in de lage toeren lekker te lopen
Het is een pittig ding, maar dat vind ik wel lekker, ik vind het fijn om te weten dat er vermogen is ook al gebruik je het niet. Ik rijd liever op 50% van het vermogen dan dat ik op een fiets zit die tegen zijn top aan zit als je 120 rijdt.
Gisteren even wat filmpjes opgezocht van de Fazer en "schrok" wel een beetje van het beestachtige karakter als je wel het gas volledig open trekt... Die teller bleef maar klimmen

Mijn vrouw vond het iets minder gaaf om te zien, maar de koop was al rond
Ik wil ook een redelijk tijd met deze
motor doen, dus vind dat beetje extra wel fijn

Denk niet dat ik snel uitgekeken ben op dit ding qua performance