Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:
Misschien een rare vraag, maar via een forum een beetje aan het praten geraakt over een GSX-R 600 K4, net ding, geen schades, ketting is niet lang geleden vervangen omdat ie al opgerekt was. Vrij dure reparatie, verder goed onderhouden, rekeningen aanwezig, alleen.... geen boekjes.
Wel de gegevens van de dealer waar die door de vorige eigenaar nieuw is gekocht, maar toch, is dat nu een heel groot probleem? Ik ben er zelf niet zo een fan van zonder boekjes. Zelfde bij een auto.
Prijs is niet gek, 4500 voor een die een 25 dkm heeft gereden.
Uitlaat is er wel af maar verder zoals op de foto:
[
afbeelding]
Supermoto verhaal is ook nog steeds niet uit mijn kop, maar toch met afstanden... KTM word of een nieuwe 690 (duur) of een Yamaha XT660X wat eigenlijk meer mijn keuze is. Maar is dat wat op de snelweg? Ben er bang voor omdat ik toch vrij veel afstanden rijd.
Kopen

heb 'm zelf ook.
Om eerlijk te zijn, bij mij zat er ook geen onderhoudsboekje bij, maar wel een paar rekeningen van wat beurten. Sowieso, het complete 'plaatje' rondom mijn
motor klopte wel wat mij betreft, d.w.z. de uiterlijke staat, verkoper (als persoon en hoe hij leefde/woonde), technische staat van de
motor zelf (ondanks ontbreken van een 100% complete onderhoudsgeschiedenis). Nergens schade o.i.d., en het zag er allemaal als nieuw uit. Hij had verder 28.000 km gereden en reed verder perfect (doet 'ie nog steeds hoor

). Dat werd nog eens bevestigd toen ik afgelopen tijd de kappen eraf haalde, ja, hij was wat vuil enzo, maar onversleuteld en nergens tekens van schade of rare lekkages.
Technisch mankeert er vaak vrij weinig aan zo'n K4/K5, afgezien van de normale slijtage (banden, remmen et cetera). Het enige mankement wat ze hebben is dat het stappen
motortje van de secundaire gaskleppen stuk gaat (dit gebeurt bijna bij allemaal rond de 30.000 km). Als je dat via de officiële weg wilt vervangen, kost het je +1000 euro, aangezien Suzuki alleen het hele gaskleppenhuis incl. stappen
motor compleet levert, niet alleen het
motortje. Maar, als je een beetje kunt solderen kost het je hooguit een uurtje (draadbreuk op het printje). Er is een hele duidelijke tutorial hier van. Ik heb het zelf ook gehad, de laatste rit voordat 'ie naar binnen ging, ging mijn stappen
motortje stuk.
Al met al, is het een nette prijs denk ik, mits het goed zit met alle slijtage onderdelen. Mss dat je er nog wat vanaf kan lullen. Voor die van mij heb ik ongeveer hetzelfde betaald, incl. wat accessoires (Yoshimura demper, kleine knippers voor + achter, andere heelplates, optimate).