Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:45:
Ik moet eerst nog zien wat zo'n apk plicht gaat opleveren. Je hebt er altijd malloten tussen gehad, en die kunnen zon keuring prima hebben, mensen die de eigen
motorfiets onderhouden moeten zo door de keuring heen vliegen. Wat is dan het probleem? Dat dat stempeltje 25 euro (ofzo) moet kosten? Vind ik een protestrit wel wat overtrokken. Maak dan gewoon hard waarom je iets vind en kom met alternatieven. en "Ja maar 75% van
motorrijders doen het netjes" is geen argument

Alternatieven hoeven we niet mee te komen als er geen probleem is. Als het nou ergens om ging, zou ik er helemaal vóór zijn. Maar er zijn geen cijfers die aantonen dat er überhaupt een probleem is, of dat het aantal onderhoud gerelateerd ongevallen of geconstateerde ernstige gebreken stijgt.
Wat zou ik voor alternatief moeten aandragen? Ik zou het werkelijk niet weten.
En het gaat nooit €25 kosten. Je kunt nl niet bij elke
motor zo snel alles goed zien. Dus zal bv bij mijn
motor eerst wat tupperware moeten worden verwijderd. En als het wél een hele snelle controle is van banden, remmen en verlichting, kunnen ze ook wat vaker een algemene verkeerscontrole uitvoeren. Ik ben nl maar één keer staande gehouden met de
motor en dat was toen ik dat bankstel 2 weken had (vanwege de politiestrepen). Als er een probleem is met verkeersveiligheid, laten ze dan, analoog aan de caravancontrole fuiken opzetten. Daar heb je veel meer aan.
Maar ik ben bang dat het om meer gaat dan alleen banden, remmen en verlichting. Als ze, net als in Duitsland, de industrie willen beschermen (want dat is deze maatregel) gaan ze kijken of ik 'illegale' ventieldopjes heb zonder toelatingscertificaat. Zo'n controle is wat ingrijpender dan alleen even de globale staat van de
motorfiets nakijken. Wat ik zelf dan ook nog een probleem vind is dat ik dan gedwongen wordt om naar een dealer te gaan en deze waarschijnlijk dik moet betalen voor de controle. Ik doe geen onderhoud bij een dealer (ga ik nooit doen ook) dus mij gaat het meer kosten dan die €25. Eerder €100, want ze zijn zó een uurtje zoet met alles. En dat vertik ik. Dan verkoop ik de boel wel en kap met
motorrijden. En dat is geen bluf. Ik ga niet betalen voor iets onzinnigs. Als meer mensen dat doen, heeft de industrie zijn zin...dan gaan er nog meer
motordealers op de fles.
[
Voor 3% gewijzigd door
mphilipp op 04-09-2012 23:00
]
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL