Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 356 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.534.585 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

Matched: motor
BertV schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:14:
[...]

:D

Ik heb wel eens een hommel tegen m'n helm gehad.
Dan voel je echt terugslag.

[...]

Ooit met lessen een lopende eend vakkundig ontweken.

Net toen er een zelfvoldane glimlach op mijn gezicht verscheen hoorde ik in mijn oortje:
"voortaan achter de eend langs, hij kan niet achteruit lopen". ;(
Ik kan beter :p

Motor
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jxHpRmZgG8flR8d7yJtKtxj1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lv0ZlPbdq2yT7SjcXii27vHB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p1RxVurkRo5puSg731kE4DQa/thumb.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:12
Geen matches
Zie ik dat nou goed en is er een rode blendermix door de vent holes in je helm gekomen?
Lekker 'natuurlijke' gel, dat wel ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
Daffie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:03:
Zie ik dat nou goed en is er een rode blendermix door de vent holes in je helm gekomen?
Lekker 'natuurlijke' gel, dat wel ;)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GV-Nbtl8H7c]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54
Geen matches
Ben je door Pamplona gereden?
Je helm ziet er uit alsof je er tomaten mee weggekopt hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:32:
Nee, ik heb hetzelfde doorwaaipak. Het zou gemaakt zijn van een of ander spul dat de warmte toch voor een deel terugkaatst, ook al is het zwart. Het zal voor een groot deel marketing zijn, ongetwijfeld, maar het zal ook niet alleen loos geblaat zijn. Tenminste, volgens de verkoper van Hein Gericke die me toen ook een linkje noemde naar een test van de Duitse Consumentenbond.

En trouwens, op het moment dat je zo'n pak aan hebt zit het sowieso in no-time vol met vliegjes en wordt het vanzelf zwart (en geel, en rood, en...) :P
:P

Wat voor rugprotector gebruik je erin? Rukka heeft eentje met een licht afwijkende maat die niet solide is, maar gemaakt van een rooster:

Afbeeldingslocatie: http://www.reddogmotorcycles.co.uk/uploads/images/RedDog6584shop.jpg

Als ik ooit nog een keer in persoon naar een van de grotere Louis winkels ga, neem ik m'n huidige doorwaaipak (Buse-geval, ook niet slecht qua ventilatie, maar weerkaatst warmte iig niet) mee om te kijken of hij past...

Oslik blyat! Oslik!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Hmm zo te zien zijn die doorwaaipakken best relaxt.. Heb nu eigenlijk kleding (mn eerste setje) gekocht op veiligheid, en niet zo zeer op warmte-comfort. Toch wel een goeie investering voor +/- 200 euro dan ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
Je boet wel in aan zakken enzo. Ik draag dat pak enkel als het echt warm is en geen kans op regen. Anders is het m'n betere pak.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
Geen matches
Ik heb een doorwaaibroek van Revit, heerlijk voor dit zomerse weer :) hij is ook beige in plaats van zwart, ik vind het echt een superbroek voor rijden op warme dagen zoals dit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:54:
[...]

:P

Wat voor rugprotector gebruik je erin? Rukka heeft eentje met een licht afwijkende maat die niet solide is, maar gemaakt van een rooster:

[afbeelding]

Als ik ooit nog een keer in persoon naar een van de grotere Louis winkels ga, neem ik m'n huidige doorwaaipak (Buse-geval, ook niet slecht qua ventilatie, maar weerkaatst warmte iig niet) mee om te kijken of hij past...
Zowel in mijn Büse all-weather pak als mijn Hein Gericke doorwaaipak gebruik ik (nog) het standaard schuimen matje dat in de rug zit. In het all-weather pak heeft die al eens een impactje opgevangen en ik heb er niets aan overgehouden. (mijn omgeving denkt daar soms anders over. :P ) Toch neig ik inmiddels meer naar een harde protector (onder andere door dat schuivertje). Ik twijfel nog of ik een harde protector neem die ik in de jas schuif, of eentje die ik omgesp.

Het doorwaaipak zit ook wat sportiever, en je hebt inderdaad minder zakken. Maar, die zakken gebruik ik in de praktijk niet meer. Alleen de sleutels van de motor zitten erin, en mijn oordoppen. Tijdens het rijden zijn mijn zakken leeg. Dat lesje heb ik ook geleerd tijdens mijn schuivertje: als ik iets hards in mijn zakken had gehad, dan hadden die voorwerpen de impact direct doorgegeven, terwijl de protectoren de impact nu juist netjes hebben opgevangen en verdeeld. Ook was dan bijvoorbeeld mijn telefoon kapot geweest.
Ik rij dus altijd met tanktas voor mijn bezittingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:31
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Zowel in mijn Büse all-weather pak als mijn Hein Gericke doorwaaipak gebruik ik (nog) het standaard schuimen matje dat in de rug zit. In het all-weather pak heeft die al eens een impactje opgevangen en ik heb er niets aan overgehouden. (mijn omgeving denkt daar soms anders over. :P ) Toch neig ik inmiddels meer naar een harde protector (onder andere door dat schuivertje). Ik twijfel nog of ik een harde protector neem die ik in de jas schuif, of eentje die ik omgesp.

Het doorwaaipak zit ook wat sportiever, en je hebt inderdaad minder zakken. Maar, die zakken gebruik ik in de praktijk niet meer. Alleen de sleutels van de motor zitten erin, en mijn oordoppen. Tijdens het rijden zijn mijn zakken leeg. Dat lesje heb ik ook geleerd tijdens mijn schuivertje: als ik iets hards in mijn zakken had gehad, dan hadden die voorwerpen de impact direct doorgegeven, terwijl de protectoren de impact nu juist netjes hebben opgevangen en verdeeld. Ook was dan bijvoorbeeld mijn telefoon kapot geweest.
Ik rij dus altijd met tanktas voor mijn bezittingen.
Ik moet ook nog steeds even iets vinden voor m'n spullen. Maar om nou altijd met een tas rond te rijden.. :X

Nu zitten m'n portemonnee, telefoon en huis/garage sleutels altijd in de zakken als ik rijd. Maar ik moet er niet aan denken dat ik op m'n sleutels val, als ik val :o

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen matches
Precies. Met een beurs in mijn zakken, dat gaat nog wel. Daar zitten praktisch nooit muntjes in, dus geen harde voorwerpen. Maar ik moet er niet aan denken om neergestoken te worden door mijn eigen sleutels. :P

En, als je valt, dan is de kans groot dat je om hulp wil bellen. Dan moet je wel nog een telefoon hebben die het doet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.thebikerzone.com/road_tests/images/ktm/ktm151104_39066.jpg
Ahh, handig die ingebouwde tanktas! :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Geen matches
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:14:
Precies. Met een beurs in mijn zakken, dat gaat nog wel. Daar zitten praktisch nooit muntjes in, dus geen harde voorwerpen. Maar ik moet er niet aan denken om neergestoken te worden door mijn eigen sleutels. :P

En, als je valt, dan is de kans groot dat je om hulp wil bellen. Dan moet je wel nog een telefoon hebben die het doet.
Mhh goeie!
En een rugzak, is dat geen optie? Ik hoor hele gemengde verhalen: 1 het is handig, 2 het is niet veilig?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Bergie

Lekker belangrijk...

Geen matches
Hangt er vanaf; een rugzak met wat harde dingen erin wil je ook niet op vallen natuurlijk :P Die zit dan iets te dicht op je rug en dat is iets wat je liever niet wilt breken natuurlijk :P

Yamaha MT-09

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:43

Saffie_time

Why use this? 42!

Geen matches
ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:16:
[...]

Mhh goeie!
En een rugzak, is dat geen optie? Ik hoor hele gemengde verhalen: 1 het is handig, 2 het is niet veilig?
Zo lang je niet valt is dat zeker een optie.
Denk eens aan een (ketting) slot in een rugzak en dan op je rug vallen. Ik weet namelijk niet hoe ik ga vallen en op mijn rug zou ook kunnen. Ja ik maak me er ook soms schuldig aan bij gebrek aan zadeltassen maar ben je bewust van harde voorwerpen en welke schade die kunnen aanbrengen bij een val.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

-tom-562

Oliesjeik

Geen matches
Je hebt ook van die heuptasjes van b.v. Alpinestars.
Ik stop tegenwoordig m'n spullen in de kofferbak van m'n GSXR :+ Daar kan mooi m'n portemonnee, huissleutels, schijfremslot en een blikje drinken in. M'n telefoon heb ik in m'n binnenzak van m'n leren jas (Galaxy S2, dus niet zo heel dik).
Als ik naar m'n werk ga heb ik zo'n Aldi/Lidl rugzakje met daarin m'n spullen, schoenen en een spijkerbroek (behalve vandaag :()

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
Geen matches
Ik kan in de buddy van m'n SV gigantisch veel kwijt, maar als ik iets daar in leg dan glijd het naar voren bij de eerste keer dat ik ga remmen. Als ik het er dan weer uit wil hebben moet ik met m'n arm bijna tot aan m'n schouder erin, hij is redelijk diep :')

Misschien eens kijken of daar een 1 of ander bakje in kan, waar ik makkelijk wat dingen kwijt kan :o

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Geen matches
Haha, dat heb ik dan ook. Er zit wel een klein bakje in, maar daar zit het standaard gereedschapsdingetje al in. M'n sleutels doe ik meestal in dat zakje, want anders liggen die ook helemaal voorin. De m'n portemonnee past net in dat vakje, redelijk klem, maar met een beetje pech komt 'ie ook helemaal voorin terecht.

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:16:
[...]

Mhh goeie!
Bij mijn akkefietje heb ik een stukje gevlogen. Het was een highsider op lage snelheid, zeg maar. Ik had niets in mijn zakken, en geen rugzak. Tijdens de vlucht heb ik me instinctief bijna omgedraaid. Ik haalde het alleen net niet, waardoor ik op mijn heupprotector terecht kwam. Daarna draaide ik door op mijn rug en schouder, en zo heb ik nog enkele meters gegleden voordat ik tot stilstand kwam.
Resumerend: een telefoon in mijn broekzak was kapot geweest. Nu heeft de protector zijn werk netjes gedaan; dan was dat onmogelijk geweest. Bij een rugzak was ik misschien anders doorgegleden of ergens aan blijven hangen. Bij een hard voorwerp in die rugzak: :X

Als ik val wil ik niet ergens aan blijven hangen, of op iets hards vallen. Ik wil de protectoren niet hinderen in hun werk, zeg maar. Ik rijd dus met voorkeur zonder rugzak. Toevallig heb ik wel vandaag een rugzak bij me, om wat (zachte!) schoenen mee te kunnen nemen.
Harde voorwerpen zoals mijn lunchtrommel, gsms en sleutels zitten dan wel weer in het tanktasje.

Er bestaan ook rugzakken voor motorrijders. Die zijn misschien wel beter en beschermend. Daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien komt dit bij sommigen wat overdreven over. Prima, doe wat je niet laten kunt. Ik heb voor mijzelf deze discipline ontwikkeld, en ik houd me daar strikt aan.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:41:
[...]

Bij mijn akkefietje heb ik een stukje gevlogen. Het was een highsider op lage snelheid, zeg maar. Ik had niets in mijn zakken, en geen rugzak. Tijdens de vlucht heb ik me instinctief bijna omgedraaid. Ik haalde het alleen net niet, waardoor ik op mijn heupprotector terecht kwam. Daarna draaide ik door op mijn rug en schouder, en zo heb ik nog enkele meters gegleden voordat ik tot stilstand kwam.
Resumerend: een telefoon in mijn broekzak was kapot geweest. Nu heeft de protector zijn werk netjes gedaan; dan was dat onmogelijk geweest. Bij een rugzak was ik misschien anders doorgegleden of ergens aan blijven hangen. Bij een hard voorwerp in die rugzak: :X

Als ik val wil ik niet ergens aan blijven hangen, of op iets hards vallen. Ik wil de protectoren niet hinderen in hun werk, zeg maar. Ik rijd dus met voorkeur zonder rugzak. Toevallig heb ik wel vandaag een rugzak bij me, om wat (zachte!) schoenen mee te kunnen nemen.
Harde voorwerpen zoals mijn lunchtrommel, gsms en sleutels zitten dan wel weer in het tanktasje.

Er bestaan ook rugzakken voor motorrijders. Die zijn misschien wel beter en beschermend. Daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien komt dit bij sommigen wat overdreven over. Prima, doe wat je niet laten kunt. Ik heb voor mijzelf deze discipline ontwikkeld, en ik houd me daar strikt aan.
tactical lijn van camelbak :Y heb een kunststof plaat tegen me rug van een mm of 2. in model getrokken met een strip aluminium. vraag me af wat je moet doen om daar iets doorheen te krijgen.

maar op de motor heb ik alleen me waterbag om de klap op te vangen _O- 3L maar er is nog 48L ruimte voor andere zooi. voor als ik tijdens me vakantie me motor achter moet laten ofzo. dan kan ik alles in mijn rugzak kwijt _/-\o_

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen matches
Bij het remmen heb ik inderdaad ook dat het schijfremslot naar voren knalt. Ik heb er al met wat schuim en isolatieplaat een afscheiding in gemaakt, maar inmiddels heeft het slot zich daar doorheen gebeukt. Ongelooflijk hoeveel kracht daar achter zit. Dat wordt dus nog wat grover geschut. Ik denk aan een plaatje trespa dat ik precies op maat maak. Die kan ik dan ook direct gebruiken voor onder de jiffy als ik eens op gras wil parkeren.

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:46:
Bij het remmen heb ik inderdaad ook dat het schijfremslot naar voren knalt. Ik heb er al met wat schuim en isolatieplaat een afscheiding in gemaakt, maar inmiddels heeft het slot zich daar doorheen gebeukt. Ongelooflijk hoeveel kracht daar achter zit. Dat wordt dus nog wat grover geschut. Ik denk aan een plaatje trespa dat ik precies op maat maak. Die kan ik dan ook direct gebruiken voor onder de jiffy als ik eens op gras wil parkeren.
binnen een km een blikje mishandelen alsof ermee gevoetbald is. gewoon even los in me topkoffer gooien -O-

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, had gister een blikje in m'n kofferbak gedaan, haal ik aan het eind van het ritje het blikje eruit (had 't niet opgedronken), het leek wel of het ding bewerkt was met een luchtbuks, helemaal vol met deukjes :P

Van alpinestars heb je trouwens rugzakken met een geïntegreerde backprotector.

Ohjah, naar de plee gaan voor een #2 met een leren motorbroek is knap lastig :(

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen matches
:D

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Ben nu lekker aan het lessen en kijk alvast voor een mooie motor. Budget 2000 a 3000 euro.
Wil het liefste een Yamaha R6 vanaf 2000 maar met dit budget is het net te krap.

Welke opties zijn er dan nog meer? Honda CBR 600 en Suzuki 650 maar verder?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Geen matches
Oude gixxer? Eventueel een oliekoeler. Met dat budget zou ik voor een CBR600F gaan of een SV650. Het moet je wel liggen, een 4-cilinder, of een 2-cilinder.

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
Een Fazer 600 misschien wat ?

• Wackmack
Geen matches
Fazar vind ik net wat te saai. Zag hem gisteren nog. Vriend van me heeft een CBR 600RR maar dat is net te duur. Vind de kleurencombi blauw wit bij de R6 super mooi. Misschien werk ik wel een maandje langer en leg ik 1000 euro bij. Dan moet ik zeker een R6 kunnen regelen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Geen matches
Ik zou wel oppassen met de 1e type R6'en. Die blokken zijn niet de meest betrouwbare blokjes van Yamaha

Vaak bu'j te bang!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:05

Phydomir

Dennis

Versteegrob schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:06:
Ben nu lekker aan het lessen en kijk alvast voor een mooie motor. Budget 2000 a 3000 euro.
Wil het liefste een Yamaha R6 vanaf 2000 maar met dit budget is het net te krap.

Kawa ZX-6R, Yamaha Thundercat (voorloper R6, meer toer), CBR600F, SV650, Gixxer 600. Voor een 3000 euro moet je toch wel wat leuks kunnen kopen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu uit naar de Thundercat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
Phydomir schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Mijn persoonlijke voorkeur gaat nu uit naar de Thundercat.
d:)b d:)b

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://thecarpathinasmysteries.files.wordpress.com/2011/02/transfagarasan-31.jpg

:9~

• DECOY88
(overleden)
Geen matches

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Thundercat ja, nog niet eens aan gedacht. Ik zou ook voor de Thundercat gaan. Motor oogt nu nog zelfs best modern

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
Ik heb binnenkort hetzelfde probleem. Tenminste, even ervan uitgaand dat ik mijn motorrijbewijs binnenkort behaal. Budget zal rond de € 3500,- zijn, ik persoonlijk vind een Kawa ZX-6R erg mooi, alsook een R6 of een CBR600 (RR). Kwa uiterlijk vind ik belangrijk dat het een racemodel of een 'stoer ogende' naked is (jaja, noem me maar een stereotype :P), en in het geval van een race model niet één grote koplamp. Vind ik zo foeilelijk!

Dus niet zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcnews.com.au/images/cbr600lhf99.jpg

Maar zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.edwinnieto.com/cbr600/images/images/2004%20cbr600rr-2.jpg

Om even de CBR als voorbeeld te nemen...

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 25-05-2012 13:55 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen matches
Stoer ogende naked: Z750?
Iets minder stoer ogend: CB600F? GSR750? (hoewel je met dat budget eerder bij een GSR600 uitkomt)

• Paul
  • Laatst online: 20-05 13:05
DECOY88 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:45:
effe een weekendje Roemenië >:)
Weekeindje? 2.5 week O-) Helaas wel zonder motor...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tankiej
Daffie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:51:
Ik heb binnenkort hetzelfde probleem. Tenminste, even ervan uitgaand dat ik mijn motorrijbewijs binnenkort behaal. Budget zal rond de € 3500,- zijn, ik persoonlijk vind een Kawa ZX-6R erg mooi, alsook een R6 of een CBR600 (RR). Kwa uiterlijk vind ik belangrijk dat het een racemodel of een 'stoer ogende' naked is (jaja, noem me maar een stereotype :P), en in het geval van een race model niet één grote koplamp. Vind ik zo foeilelijk!

Dus niet zo:
[afbeelding]

Maar zo:
[afbeelding]
SV650S? Met dat budget kan je ook wel een 2003 of later model aanschaffen :*)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Geen matches
Of een suzuki RF?

• newbreed
Geen matches
Gewoon meteen een R6 of een cbr600RR met valschade, versleten banden en remmen kopen. Dan kan je lekker afdingen op de prijs.

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
newbreed schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:58:
Gewoon meteen een R6 of een cbr600RR met valschade, versleten banden en remmen kopen. Dan kan je lekker afdingen op de prijs.
om daarna net zoveel voor de reparatie te betalen als gewoon een nieuwe |:(

• Daffie
Geen matches
Zal eens kijken naar SV650S/Z750/CB600F/GSR750/GSR600/RF/ofzo :)

Zag laatst wel een ENORM mooie ZX-6R Bij V.d. Heyden in Den Bosch. Staat nu niet meer op de site (zal wel reeds verkocht zijn) maar was echt een mooi zwart/brons model, hmmm

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 10:28

Dus niet zo:
[afbeelding]

Maar zo:
[afbeelding]

ik vind 1 koplamp unit juist het mooiste. 9 van de 10 keer dat als je 2 lampen hebt, er een voor dimlicht is en de ander voor groot licht. dat ziet er juist niet uit.

edit:
Dit is toch een plaatje!?Afbeeldingslocatie: http://www.streetbikerider.us/Pics11/suzuki-gsf650-06-525886.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Serotonine op 25-05-2012 14:12 ]

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
Serotonine schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:11:
[...]

ik vind 1 koplamp unit juist het mooiste. 9 van de 10 keer dat als je 2 lampen hebt, er een voor dimlicht is en de ander voor groot licht. dat ziet er juist niet uit.
alles is op te knappen :Y heb gewoon 2x dimlicht. h7 voet eruit en h4 terug :Y

wil je nou wel of geen kuip _O- vind het er altijd zo half uitzien zon topkuip -O-

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 25-05-2012 14:13 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
DECOY88 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:12:
[...]

alles is op te knappen :Y heb gewoon 2x dimlicht. h7 voet eruit en h4 terug :Y

wil je nou wel of geen kuip _O- vind het er altijd zo half uitzien zon topkuip -O-
Na twee jaar met volle kuip (model bankstel) zou ik volgende keer exact iets als dit willen qua kuip dan, wil zeker geen buikschuiver als dit verder, dus iets wat de ergste rijwind van je af houdt, maar verder nog wel genoeg luchtstroom overlaat, en bovendien niet in de weg zit bij regulier onderhoud als vervangen luchtfilter *(&^$*^%#*%^-klus op m'n K75RT)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 25-05-2012 14:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Geen matches
dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:47:
[...]

Na twee jaar met volle kuip (model bankstel) zou ik volgende keer exact iets als dit willen qua kuip dan, wil zeker geen buikschuiver als dit verder, dus iets wat de ergste rijwind van je af houdt, maar verder nog wel genoeg luchtstroom overlaat, en bovendien niet in de weg zit bij regulier onderhoud als vervangen luchtfilter *(&^$*^%#*%^-klus op m'n K75RT)
Een bandit een buikschuiver? Het zit niet zo rechtop als je RT wellicht, of de gemiddelde all-road, maar een buikschuiver is het naar mijn idee ook weer niet. .

• ixl85
Versteegrob schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:06:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclesdirect.co.uk/images/bikes/kawasaki/ER6FGRN.jpg
De ER6F.
Is een 2 cil 650. Het nieuwe frame+blok blijken echt trillingsvrij te zijn.

Mijn lijstje:
1: ER6F
2: XJ6 Diversion F
3: GSX650F

• Serotonine
ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:26:
[...]

[afbeelding]
De ER6F.

Mijn lijstje:
Budget was volgens mij 2000 ~ 3000 euro. Wel erg mooie fiets...

Zat laatst in de auto. Zegt vrouw. He een groene motor, maar het is geen Kawasaki. Nee zeg ik, een Triumph (street / speed triple).
Oh, zegt ze. Die heeft toch 3 cilinders?
ik: :)

• ixl85
Serotonine schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:30:
[...]

Zat laatst in de auto. Zegt vrouw. He een groene motor, maar het is geen Kawasaki. Nee zeg ik, een Triumph (street / speed triple).
Dacht dat die er wel waren voor 3k, net even gekeken en de goedkoopste occasion is 3.9k. Helaas.
(wel een vette bike btw! Mooie lichte kleur groen is het)

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 25-05-2012 15:38 ]

• Tankiej
Eddos schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Een bandit een buikschuiver? Het zit niet zo rechtop als je RT wellicht, of de gemiddelde all-road, maar een buikschuiver is het naar mijn idee ook weer niet. .
Een bandit is inderdaad toch echt geen buikschuiver :o
Zelfs mijn SV valt officieel niet onder de buikschuivers, maar tour/sport :+
ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:26:
[...]

[afbeelding]
De ER6F.

Mijn lijstje:
Inderdaad een mooie fiets, maar ruim boven budget van Versteegrob ;)
Daarnaast moet je niet al te groot zijn voor deze motor. Ik heb er op gezeten met mijn 1,95 en die 3 minuten kreeg ik gewoon al pijn in m'n knieën.

• newbreed
Geen matches
Met 2000 - 3000:

ER6f lukt niet
XJ 6 lukt niet
gsx650f lukt niet

Daarnaast, als iemand een R6 wil en een fazer600 al saai vindt, dan ga je hem niet op een toerfiets als een XJ6 of een GSXF zetten?

Opties:
alles >10 jaar oud
GSXR 600
R6
Zx6r
CBR600rr

edit:
Of als je smaak hebt en liever niet met een men-purse van burberry rondloopt:
Ducati 900SS

[ Voor 15% gewijzigd door newbreed op 25-05-2012 15:44 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

steveman

Comfortabel ten onder

Serotonine schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:30:
[...]

Goed afgericht! ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Serotonine
newbreed schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:42:
Met 2000 - 3000:

ER6f lukt niet
XJ 6 lukt niet
gsx650f lukt niet

Daarnaast, als iemand een R6 wil en een fazer600 al saai vindt, dan ga je hem niet op een toerfiets als een XJ6 of een GSXF zetten?

Opties:
alles >10 jaar oud
GSXR 600
R6
Zx6r
CBR600rr

edit:
Of als je smaak hebt en liever niet met een men-purse van burberry rondloopt:
Ducati 900SS
Daffy heeft nog geen rijbewijs. We weten ook niet hoe vaak hij wilt rijden? Dagelijks Groningen-Maastricht? of alleen in de zomer een rondje boulevard?

ik zeg.... Koop gewoon de meest neutrale 400cc brommer in goede staat die je kan vinden. Hij hoeft niet de schoonheidsprijs te winnen, maar remmen moeten in orde zijn. Deze brikken zijn voor 500 euro overal te vinden. De overige 2500 euro leg je apart.
Rijd er deze zomer en aankomende winter mee door en bekijk volgend jaar na de vorst periode wat voor een rijder je bent.
Ben je 5x onderuit gegaan, is een racer met veel plastic kappen wellicht niet aan jou besteed.
Rijd je na de zomer en winter nog steeds hoekig de bocht om in z'n 1e versnelling, zal je dit op een racer zeer waarschijnlijk ook doen en lachen alle andere motorrijders je vierkant uit.

Wil je na de winter nog steeds een racer, huur er eentje (of 2 of 3). Rijd er een dag op en kijk hoer je polsen en rug zich gedragen na een dagje toeren.

Intussen heb je lekker leren rijden en een jaartje door kunnen sparen.

• Daffie
Geen matches
Thanks voor de hint ;). Maar even tussendoor, het budget van max 3000 was van VersteegRob, ikzelf zat te denken aan 3500'ish.

• Serotonine
Geen matches
Daffie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:06:
Thanks voor de hint ;). Maar even tussendoor, het budget van max 3000 was van VersteegRob, ikzelf zat te denken aan 3500'ish.
Weet ik O-) , nog extra 500 euro voor uitbreiding van je outfit.

• Daffie
Da's ook weer zo.

Maar qua motor gaat het er mij ook niet om om meteen het bruutste duurste motorbeest te hebben zoals een 1200 RR of een ZX-12R of wat voor hyperbak dan ook, maar ik vind het wel enigszins belangrijk dat ik er met plezier op rijd. En dan geld voor mij ook uiterlijk.

Ik les op een CB600 (of een CB -nogiets-) 600 of een Kawa ER-5, dat vind ik best mooie maar toch simpele motors (Zijn nakeds toch?). Ik weet niet in welke prijscategorie die vallen..

EDIT: Volgens mij is het er zo een: http://upload.wikimedia.o...Motorcycle.riders.arp.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Daffie op 25-05-2012 16:36 ]

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Ha, die heb ik! Maar dan zilver en 2008 model. Een relaxte toermotor waar je na een paar uur toeren geen last van je polsen hebt. Zeker geen buikschuiver, en een budget van 3500 is daarvoor misschien wat te krap.

Eerlijk gezegd vind ik de voorkant niet zo heel mooi, maar de achterkant juist wel :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 06:43
Geen matches
dion_b schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:47:
[...]

Haha het vervangen van het luchtfilter op een K75/100 _O- :w

Ik had het Haynes boek erbij en kon me destijds niet voorstellen dat het klopte wat daarin stond. Wat een gedoe om dat ding eruit te krijgen. En dan heb je hem eindelijk, en dan moet er ook nog weer een in }:O

Verwijderd

Geen matches
/me is sinds vandaag eigenaar van een prachtige Z750 uit 2005 :)

Z750 2005

• Tankiej
Daffie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:23:
Da's ook weer zo.

Maar qua motor gaat het er mij ook niet om om meteen het bruutste duurste motorbeest te hebben zoals een 1200 RR of een ZX-12R of wat voor hyperbak dan ook, maar ik vind het wel enigszins belangrijk dat ik er met plezier op rijd. En dan geld voor mij ook uiterlijk.

Ik les op een CB600 (of een CB -nogiets-) 600 of een Kawa ER-5, dat vind ik best mooie maar toch simpele motors (Zijn nakeds toch?). Ik weet niet in welke prijscategorie die vallen..

EDIT: Volgens mij is het er zo een: http://upload.wikimedia.o...Motorcycle.riders.arp.jpg
Dat is een CB600F Hornet op die foto, lijkt me sterk dat je daarop lest :P
Ik denk dat je op een CBF600 lest. Je kan die twee makkelijk uit elkaar houden door naar de uitlaat te kijken. Bij de hornet zit die hoog, gelijk onder het zitje. Bij de CBF zit die lager :)

Edit:
Deze bedoel ik: http://www.bikez.com/pict...20credits%20-%20Honda.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 25-05-2012 20:42 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:19

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
Vandaag ook maar op de brommer naar het werk gegaan. Bij het aankleden zag ik mijn crosshelm liggen, nog over van de Dakar expeditie. Toen maar besloten om die op te zetten. Heerlijk luchtig en licht. Dat wordt voortaan mijn zomerhelm. Misschien geen gezich op de RT, maar dat boeit me niet. Het zit goed en is goed tegen de hoge temperatuur op/in het bolletje.

Het is er zo een:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleaddon.com/images/Helmets/20110525093733256.jpg
Thor Quadrant Pro Circuit. Uit de aanbieding bij MX24.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 25-05-2012 17:32 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen matches
mphilipp schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:30:
Vandaag ook maar op de brommer naar het werk gegaan. Bij het aankleden zag ik mijn crosshelm liggen, nog over van de Dakar expeditie. Toen maar besloten om die op te zetten. Heerlijk luchtig en licht. Dat wordt voortaan mijn zomerhelm. Misschien geen gezich op de RT, maar dat boeit me niet. Het zit goed en is goed tegen de hoge temperatuur op/in het bolletje.

Het is er zo een:
[afbeelding]
Ga je er nog een bril bij dragen ? Zonder vizier en bril lijkt mij niet echt prettig.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35
Geen matches
PilatuS schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:54:
[...]

Ga je er nog een bril bij dragen ? Zonder vizier en bril lijkt mij niet echt prettig.
Goede hommel en je hebt alsnog hoofdpijn lijkt me!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen matches
To_Tall schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:13:
[...]

Precies.

Als ik kijk wat er af en toe kapot spat op mijn vizier, zou ik blind worden als het in mijn oog zou komen.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Geen matches
To_Tall schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:13:
[...]

weggetikt peukje en je hebt een leuke rooie stip :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-05 13:53
Ok, ik word een beetje gek van een opzich hele mooi brommert, met goed klinkende akra-uitlaten.

Die knakker, hier in Utrecht, vindt het nodig om 100x door de stad heen te rijden, en continu met het gas te spelen zoals die irritante ventjes op hun kutscooters. Laatst was het nog nodig om met dat ding door het Griftpark heen te rijden.

Na 2x denk je, oh al weer, na 5x denk je, hmm, na 10x word je er gewoon moe van. En hij rijd ook zonder beschermende kleding rond. Stiekem hoop ik dat ie op z'n bek gaat. Geen wonder dat veel mensen denken dat motoren maar irritantie herriedingen zijn. Zo komen er ook vaak genoeg HD's langs, en dan kun je elkaar (met de ramen open) gewoon niet meer verstaan :P Maar dat is zo erg nog niet, zolang het 3 seconden duurt.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:23
Geen matches
Geef een tip richting de politie, zal niet de eerste zijn die in Utrecht hierop aangesproken wordt.

• Serotonine
Geen matches
Of een gieter laten oversteken

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
PilatuS schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:54:
[...]
Je dacht toch niet dat ik naar Dakar ben gereden zonder crossbril? 8)
Die heb ik dus nog en die heb ik ook opgehad.

Ik had alleen de helm/bril nog niet schoongemaakt en zit er nog een bak saharazand/stof in. Was wel weer even leuk om 'm beet te hebben na al die tijd. Brings back good memories!

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
Marc Rademaker schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:40:
Die knakker, hier in Utrecht, vindt het nodig om 100x door de stad heen te rijden, en continu met het gas te spelen zoals die irritante ventjes op hun kutscooters.
Zo een kwam er eergisteren ook voorbij op de A2 A'dam-Utrecht. Op een MP3 toestand nog wel. Hij had er een herriepijp op gezet en zat steeds met zijn gas te spelen. Snikkerbink! Stoer doen op een MP3...how low can you go? En stoer dat ie zich voelde. Hij zag me kijken en dacht natuurlijk dat ik vol ontzag keek. Jammer dat ie me niet met mijn hoofd zag schudden. Sad case...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen matches
Eddos schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Meh, voor mij is iets met zo'n verlaagde zit en verhoogde staart al snel een "buikschuiver" ;)
mphilipp schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:56:
[...]

Zo een kwam er eergisteren ook voorbij op de A2 A'dam-Utrecht. Op een MP3 toestand nog wel. Hij had er een herriepijp op gezet en zat steeds met zijn gas te spelen. Snikkerbink! Stoer doen op een MP3...how low can you go? En stoer dat ie zich voelde. Hij zag me kijken en dacht natuurlijk dat ik vol ontzag keek. Jammer dat ie me niet met mijn hoofd zag schudden. Sad case...
Vanmiddag in A'dam ook zo eentje. Had een tot streetfighter gemodde racefiets (allicht kuip kwijt na val of ongeluk) met een halve rioolbuis als uitlaat. Dat die kuip er bij een ongeluk af ging geloof ik gelijk, hij kon geen bocht fatsoenlijk nemen, gaf geen richting aan bij voorsorteren, trok pas seconden op na groen (een bouwvakkersbus zat bij'm te bumperkleven) en hij keek in ongeloof toe hoe ik op gegeven moment hem passeerde om niet onnodig achter een rij van tien auto's te blijven steken voor een verkeerslicht, ongeloof dat mogelijk ook kwam doordat hij mij niet hoorde (door dat rioolpijp) of zag (ik heb zonnebrillen met grotere glazen dan z'n spiegels, plus dat hij zo te zien die dingen had afgesteld om de onderkant van z'n kin te bruinen en niet om achteropkomend verkeer te zien).

/rant :z

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 26-05-2012 01:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
dion_b schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:57:
[...]
Vanmiddag in A'dam ook zo eentje.
Rare jongens, die Amsterdammers...

• Wackmack
Zitten veel mooie motoren bij zeg. Iedereen bedankt voor de tips. Eerst maar is lessen en misschien verhoog ik mijn budget. Blijf de blauw witte R6 zo gruwelijk vet vinden. Als ik verder goed zoek zie ik soms nog een R6 uit 2001/2002 voor 3000e. Enige nadeel is dat ze vaak 50000km hebben gelopen.

• Wackmack
Motorrijder verongelukt bij inspecteren motor
BREDA - Een 36-jarige inwoner van Nieuwegein is vrijdagmiddag omgekomen nadat hij met zijn net gekochte motorfiets op de snelweg A27 bij Breda ten val was gekomen. Volgens de politie gebeurde het ongeluk toen de man naar de zijkant van zijn motor keek, kennelijk om deze goed te inspecteren.

Eerder op de dag was de Nieuwegeiner met een vriend naar Tilburg gereden om daar de tweedehandsmotorfiets te kopen. Onderweg terug naar huis zag de vriend, die achter hem reed, het ongeval gebeuren. Het slachtoffer was zo ernstig gewond dat hij ter plaatse overleed.
http://www.telegraaf.nl/b..._motorrijder_leven__.html

En donderdag was er ook een jongen overleden uit Apeldoorn. 23 jaar, hij reed met motor vrienden Duitsland. Pfffff wordt je niet vrolijk van al die berichten.

• newbreed
Geen matches
Ga eerst maar eens je rijbewijs halen en daarna kijken of je een r6 uberhaupt leuk vindt rijden. Sommige mensen knappen er compleet op af, nadat ze door hebben hoe "zenuwachtig" dergelijk racers aanvoelen.

• Wackmack
Geen matches
Goed plan. Volgende week vrijdag mag ik weer lessen. Wel hoor ik van veel mensen dat een R6 goed te rijden is omdat hij pas vanaf 8000 rpm echt snel rijdt.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Op de A4 bij Delft werd ook al een motorfiets op een wagen getakeld... Stuk snelweg afgezet :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Versteegrob schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:50:
Goed plan. Volgende week vrijdag mag ik weer lessen. Wel hoor ik van veel mensen dat een R6 goed te rijden is omdat hij pas vanaf 8000 rpm echt snel rijdt.
Vriend van me was tijdens het lessen helemaal verslingert aan een R6, kon er maar niet over ophouden. Vaak in de showroom gezeten enzo. Na het halen van zijn rijbewijs een proefritje gedaan, toen werd hij al wat stiller. Nog een ritje gemaakt op een Div-F, CB600F, Gladius en nog eentje die ik me even niet herinner. Uiteindelijk de Div-F gekocht.

De R6 heeft best een sterk karakter, maar je zal een motor moeten kiezen die je fijn zit, bij je rijstijl past en waarop je lekker vertrouwd kunt sturen. :) Het kan alsnog de R6 worden hoor, begrijp me niet verkeerd, maar probeer geen oogkleppen op te hebben. Motoren waar je weinig van verwacht kunnen je des te meer verrassen/charmeren.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 26-05-2012 11:00 ]

• To_Tall
Wel grappig dat veel autorijders, of doorgewinterde scooter/brommer rijders al gelijk weten wat ze zeker zuren willen hebben als ze een A op het roze pasje hebben :)

Zelf ben ik ook zo geweest, tot ik hier toch op het forum verhalen hoor hoe een type motorfiets er mogelijk wel geil uitziet maar kwa rijeigenschappen behoorlijk tegen kan vallen. Met een auto heb je dat veel minder.. Ook omdat je veiliger op in een auto zit dan op een motor :)

Ik heb mijn oog op een CBR600F laten vallen, als beginners fiets. Maar als ik hier de verhalen moet geloven hoe een fiets van de ander kan verschillen. Pas ik toch langzaam aan mijn kijk en vergelijk actie's uit nadat ik een proef rit heb gemaakt :)

Wat Hans van Wijk mij wel adviseerde is als ik een motor ga kopen niet hoger te gaan zitten dan een 600 als beginner. Ben ik ook niet van plan. en hier op het forum wordt dat ook aanbevolen. Altans dat haal ik een beetje uit de berichten :)
Ook hebben ze mij aanbevolen om niet gelijk een racer te kopen, maar een tour/sport fiets. Een CBR600F zit vrij laag. Heb ook op een Fazer gezeten. Die zit wat rechter. Dat zat voor mijn gevoel ook wat prettiger. maar zal toch ook een proef rit willen maken op de CBR :) Dadelijk weer een lesje Les 3 van de AVD.. kijken als ik de puntjes die ik heb als verbetering heb verkregen nu kan verbeteren.. .

Mijn rijschool werkt met punten..

3 = Kan oefening niet uitvoeren
4 = Kan oefening uitvoeren maar heeft nog wel veel aanwijzigingen nodig
5 = Kan oefening redelijk uitvoeren maar met aanwijzigingen
6 = Kan oefening zelfstandig uitvoeren.

Ze strefen er naar om binnen 15 lessen alles op een 6 te krijgen. de punten zijn dezelfde punten als waar het CBR naar kijkt. Iedere les is een soort examen dus :) op alle punten die het CBR gebruikt om te bepalen of je zelfstandig mag rijden worden hier ook gebruikt. Ze zijn wel stuk strenger dan het CBR heeft mn instructeur me verteld. Dus alles een 5 hebben is voor CBR voldoende. Maar om je net wat beter te kunnen laten rijden moet je alle onderdelen een 6 hebben.

Op de onderdelen zoals snelweg rijden, zijdelingse verplaatsing, verkeersplein e.d. heb ik allemaal 5jes.. nu streven naar nog beter en een 6je halen.. dus nog iets meer spiegelen, niet hoekig langs een object rijden. ed.
om 12;30 mn 3e les dus :) wel weer warm maar dat hebben we er voor over :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

To_Tall schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Wat Hans van Wijk mij wel adviseerde is als ik een motor ga kopen niet hoger te gaan zitten dan een 600 als beginner. Ben ik ook niet van plan. en hier op het forum wordt dat ook aanbevolen. Altans dat haal ik een beetje uit de berichten :)
Dit behoeft denk ik wat nuancering. Het hangt er heel erg vanaf wat voor type motor je neemt en hoe de boel getuned is. Als je het hebt over een supersport met enorm smalle powerband hoog in de toeren ga ik hier helemaal in mee. Maar bij bijv een cruiser ja, er zijn mensen die daarop willen rijden zit de powerband veel lager en veel breder en is >600cc niet eens overdreven, sterker nog de paar cruisers die <600cc zijn worden doorgaans als underpowered beschouwd. Idem mbt allroads, zelfs een onderdeurtje als de BMW G650GS heeft al een 650cc motor.

Om daarmee gelijk een ander stuk advies te geven: neem liever een fiets met een brede powerband en iets minder piekvermogen dan eentje (evt met zelfde blok :o ) die een smalle powerband heeft met hoger piekvermogen. Brede powerband = makkelijker rijden, volgens velen ook leuker.
Ook hebben ze mij aanbevolen om niet gelijk een racer te kopen, maar een tour/sport fiets. Een CBR600F zit vrij laag. Heb ook op een Fazer gezeten. Die zit wat rechter. Dat zat voor mijn gevoel ook wat prettiger. maar zal toch ook een proef rit willen maken op de CBR :)
Neem voor de grap ook een proefrit op totaal iets anders, bijv een allroad. Niet omdat je dat misschien gaat rijden (zo te horen neig je veel meer naar plat tupperware ;) ), wel om je perspectieven te verbreden en allicht een "oh, kan het ook zo!"-moment te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
To_Tall schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 11:56:
Zelf ben ik ook zo geweest, tot ik hier toch op het forum verhalen hoor hoe een type motorfiets er mogelijk wel geil uitziet maar kwa rijeigenschappen behoorlijk tegen kan vallen. Met een auto heb je dat veel minder.. Ook omdat je veiliger op in een auto zit dan op een motor :)

Ik heb mijn oog op een CBR600F laten vallen, als beginners fiets. Maar als ik hier de verhalen moet geloven hoe een fiets van de ander kan verschillen. Pas ik toch langzaam aan mijn kijk en vergelijk actie's uit nadat ik een proef rit heb gemaakt :)
;) als je wilt mag je rondje maken op mijn GS als je klaar bent :P

en die 600cc limiet die HVW stelt moet je ook met een korrel zout nemen :), denk dat prio op een beginners fiets eigenlijk zit in degelijkheid met lage kosten voor onderhoud en onderdelen, met daarbij redelijk neutrale rijeigenschappen.

• Hieronymus
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:12:
[...]

Dit behoeft denk ik wat nuancering. Het hangt er heel erg vanaf wat voor type motor je neemt en hoe de boel getuned is. Als je het hebt over een supersport met enorm smalle powerband hoog in de toeren ga ik hier helemaal in mee. Maar bij bijv een cruiser ja, er zijn mensen die daarop willen rijden zit de powerband veel lager en veel breder en is >600cc niet eens overdreven, sterker nog de paar cruisers die <600cc zijn worden doorgaans als underpowered beschouwd. Idem mbt allroads, zelfs een onderdeurtje als de BMW G650GS heeft al een 650cc motor.

Om daarmee gelijk een ander stuk advies te geven: neem liever een fiets met een brede powerband en iets minder piekvermogen dan eentje (evt met zelfde blok :o ) die een smalle powerband heeft met hoger piekvermogen. Brede powerband = makkelijker rijden, volgens velen ook leuker.

[...]

Neem voor de grap ook een proefrit op totaal iets anders, bijv een allroad. Niet omdat je dat misschien gaat rijden (zo te horen neig je veel meer naar plat tupperware ;) ), wel om je perspectieven te verbreden en allicht een "oh, kan het ook zo!"-moment te krijgen.
Ik ben het met je eens dat zo'n 600 supersport niet ideaal is om mee te beginnen. Maar dat heeft imo niet echt met de powerband te maken, maar eerder met bijvoorbeeld het extreme remmen op de motor(zeker bij een r6). Binnen een powerband blijven is imo niet echt moeilijk. Het is wel zo dat het enorm saai rijden is als je motor koud is. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hieronymus op 26-05-2012 13:08 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:23
Suzuki v-strom 650 hier als eerste motor, geen raket maar wel een heerlijke motor om te rijden! :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aveiro schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Ik ben het met je eens dat zo'n 600 supersport niet ideaal is om mee te beginnen. Maar dat heeft imo niet echt met de powerband te maken, maar eerder met bijvoorbeeld het extreme remmen op de motor(zeker bij een r6). Binnen een powerband blijven is imo niet echt moeilijk. Het is wel zo dat het enorm saai rijden is als je motor koud is. :P
Zo extreem remt zo'n 600cc nou ook weer niet. Lijkt mij dat een SV650 een stuk harder op de motor remt, om over een dikke duizend 2-cilinder nog maar te zwijgen..
Ik heb nu trouwens 1 jaar en 3 dagen m'n rijbewijs :*)

Vaak bu'j te bang!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik reed op mijn 21ste een 800cc V-twin motorfiets. Maar met 60pk op 300kg en het gewicht laag bij de grond was dat totaal geen probleem.

Verzekeren was wel een ramp, dat kon alleen bij Unive (vanwege > 750cc).

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44

Dus niet zo:
[afbeelding]

Maar zo:
[afbeelding]

M'n VFR 800 heeft het beste van 2 werelden, een dubbele koplamp die zich gedraagd als een enkele _/-\o_
Heb em nu ruim een week, echt een geweldige machine. Moet nog wel ergens een doorwaaijack vandaan halen, echt te heet zo :X

• To_Tall
Geen matches
GBTW schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:15:
[...]

;) als je wilt mag je rondje maken op mijn GS als je klaar bent :P

en die 600cc limiet die HVW stelt moet je ook met een korrel zout nemen :), denk dat prio op een beginners fiets eigenlijk zit in degelijkheid met lage kosten voor onderhoud en onderdelen, met daarbij redelijk neutrale rijeigenschappen.
Houd ik in mijn achter hoofd :) .. Misschien dan een keer afspreken op het parkeer terrein als Henk aan het lessen is :) Maar denk dat ik pas in juli aug pas mn rijbewijs heb ... :)

Ik zit niet echt vast aan Tupperware fiets.. Maar merk wel dat een ruitje mij mogelijk meer comfort geeft dan 1 zonder ruitje.. ruitje is dus wel vereist ben ik achter :) Net behoorlijk wat rijwind gehad..

Ik moet idd op een aantal fietsen hebben gerden voordat ubberhoubt een onderbouwde mening kan/mag geven ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Geen matches
Holy crap, kwam net 1 of andere TVR tegen bij het stoplicht. Was een 2-baans weg, met stoplicht voor linksaf die direct naar een oprit ging van een snelweg (de A12), dus ging na meteen links te gaan met een flauwe bocht naar rechts. Ik durf nog niet zo hard door de bocht, maar ging er naar mijn idee best wel hard doorheen. Die gast zat rechts, ik links. Hij had iets voorsprong in de bocht, maar op het rechte stuk ging dat ding er ziek hard vandoor :P moest flink bijpoten om hem bij te houden (bij de 200 ben ik maar afgehaakt, iets verderop stonden ze te flitsen haha)

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
mphilipp schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:30:

Het is er zo een:
[afbeelding]
Denk dat ik me na volgende winter een dualsporthelm ga kopen.

Ben wel tevreden van m'n systeemhelm voor het woon-werk enzo, maar dat is toch aan de zware kant voor de ritjes voor de lol nu. Daarbij ook nog eens erg warm. Zo'on dualsporthelm is een mooie tussenweg tussen cross en normaal :)

Iets in dit genre :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geen matches
DinX schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:35:
[...]
Zo'on dualsporthelm is een mooie tussenweg tussen cross en normaal :)
Of gewoon een crosshelm. Die dingen zijn niet duâh. De mijne zou normaal duurder zijn, maar was in de aanbieding voor €120. Dan blijft het nog leuk. Een mooie dualsporthelm is vaak erg duur. Ik heb een 'dure' integraalhelm en die hou ik gewoon voor de lange ritten en als ik het weer niet kan inschatten. De crosshelm is ideaal voor als het echt heel warm is. Anders heb je maar een fractioneel lichtere helm (in vergelijk met een integraal;systeemhelm is zwaarder).

• DinX

DinX

Motormuis

Geen matches
Mja, maar hoe zijn die qua kwaliteit?
Je hebt ook sppotgoedkope integraalhelmen :P

Voordeel van die dualsports is dat ze een vizier hebben. Ik doe meer dan 100km snelweg per dag, dan is eenn vizier wel handig.

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 26-05-2012 19:37 ]

• newbreed
Geen matches
To_Tall schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Houd ik in mijn achter hoofd :) .. Misschien dan een keer afspreken op het parkeer terrein als Henk aan het lessen is :) Maar denk dat ik pas in juli aug pas mn rijbewijs heb ... :)

Ik zit niet echt vast aan Tupperware fiets.. Maar merk wel dat een ruitje mij mogelijk meer comfort geeft dan 1 zonder ruitje.. ruitje is dus wel vereist ben ik achter :) Net behoorlijk wat rijwind gehad..

Ik moet idd op een aantal fietsen hebben gerden voordat ubberhoubt een onderbouwde mening kan/mag geven ;)
Ik dacht eerst ook dat een naked keihard bikkelen is. Tijdens de lessen altijd een gevecht tegen de wind op de cbf600. Ik was er daarom ook van overtuigd dat het iets met een kuip moest worden. Ik heb op een yzf750 gereden en dat was wel leuk, maar het werd pas echt leuk op hoge snelheden. Als het niet hard ging was het zelfs een beetje saai. Uiteindelijk toch maar fz6n s2 gekocht. Aan de wind raak je snel genoeg gewend en je houdt tenimnste een beetje snelheidsbeleving.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Versteegrob schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:44:
[...]
http://www.telegraaf.nl/b..._motorrijder_leven__.html

En donderdag was er ook een jongen overleden uit Apeldoorn. 23 jaar, hij reed met motor vrienden Duitsland. Pfffff wordt je niet vrolijk van al die berichten.
Tja, je rijdt waar je naar toe kijkt...

Toen ik mijn motor net had gekocht en ermee terug reed, had ik ook 3 weken niet gereden.
Bij de eerste flauwe bocht naar rechts op de snelweg zat ik op de linker baan en ging op gegeven moment over de linker witte streep (was gelukkig wel nog beetje vluchtstrook daar). Toen was het: "Ho, kijk de bocht in waar je naar toe wil!", als ik er achteraf over terug denk, zat ik op dat moment stiekem auto te rijden op de motor. :X

Ondanks dit, RIP en veel sterkte voor de nabestaanden.

BF2 stats Systemen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

newbreed schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:53:
[...]

Aan de wind raak je snel genoeg gewend en je houdt tenimnste een beetje snelheidsbeleving.
De vraag is dan waar je je motor voor gaat gebruiken. Als ik erop stap, rij ik op de snelweg, en meestal ruim >100km. Snelheidsbeleving is leuk, comfortabel lange afstanden rijden is leuker. Maar goed, als je alleen maar voor de lol rijdt en dan ook snelwegen vermijdt heb je zeker een punt. Kortom, het is geen verhaal van "goed" of "slecht", maar van "passend" bij hoe jij je motor gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Geen matches
Dat zal de nieuwe generatie zijn van wat ik nu nog heb. Dat keppeltje aan de binnenkant heeft dus nog steeds die gele druk/klik dingen en die ga je voelen na 1 uur hoor. Ik heb daar extra vulling tussen gevrot een paar jaar geleden.

And it goes BRAAAAAPP!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:22

empy

Rijdt rondjes

Geen matches
To_Tall schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Als jij bij Henk lest, les jij bij verkeersschool Zoetermeer :P Grote kans dat we elkaar dan een keertje zijn tegengekomen bij het silverdome tijdens oefenen. Zelf les ik bij Casper, maar Henk is mijn bovenbuurman :+

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 09:41

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ben aan het kijken voor een R6 uit 2003. Kom maar weinig goede exemplaren tegen helaas.
Kwam er een paar dagen geleden één tegen praktisch bij mij om de hoek, maar ik had 'm een week eerder al bij iemand anders te koop zien staan. Vorige eigenaar gemaild en die bevestigde idd dat het zijn oude fiets was en dat die jongen had geprobeerd 'm naar 25kW om te zetten en dat dit niet was gelukt. Wist niet of ik het kon geloven of dat ze onder één hoedje speelden.

Nou zit mijn garage een kwartier bij die verkoper vandaan, dus ik vroeg of het ok was om een aankoopkeuring te doen. Na veel gezeik ging 'ie uiteindelijk akkoord. Helemaal mooi dus. Krijg ik gisteren opeens een mailtje dat 'ie het niet vertrouwt en dat ik 'm voor 4200 mag hebben zónder keuring. Had er laatst ook al precies zo eentje. Afspraak gemaakt bij mijn vaste garage (super betrouwbare gasten daar, kom er al jaren) en dan stuurt die verkoper een bericht dat 'ie het niet vertrouwt omdat hij vier vrienden had die allemaal waren beroofd wat al niet meer. Dus hij sprak liever niet bij een vreemde garage af. Mocht wel bij hem komen voor een bezichtiging en proefrit.

Ben ik nou zo raar dat ik een aankoopkeuring wil doen, of hebben zij wat te verbergen.. :? :P

EDIT: Het gaat om deze fiets overigens: http://link.marktplaats.nl/563007115
-tom-562 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:26:
Holy crap, kwam net 1 of andere TVR tegen bij het stoplicht.
[...]
Ik gok dat je een VTR bedoelt? (..aangezien dit het motortopic is ;))

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Geen matches
Volgens mij bestaan er ook mannetjes die op locatie een aankoopkeuring kunnen komen doen. Voor auto's iig wel.

• Tankiej
Geen matches
Erik van Lent doet dat op locatie. Kost je waarschijnlijk wel wat meer dan bij je vaste garage..

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 09:41

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
Hmm, ik kan eens vragen bij mijn garage of dat wellicht een optie is. Then again.. toen ze mijn vorige R6 gingen keuren (nadat ik 'm had gekocht) stond 'ie een half uur op de bank. Denk niet dat ze heel veel op lokatie kunnen doen toch?
Pagina: 1 ... 356 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.