Zo bizar is het helaas niet dat OV duurder is dan een verstandig gekozen, voordelige eigen vervoersmiddel
Iig kan ik redelijk meepraten, ik doe 1/2 van m'n woon-werk op de
motor in de spits (20km over A10) en gemiddeld een of twee keer per week moet ik 125-150km rijden naar andre vestiging, waarbij ik naar Nijmegen af en toe trein pak om onderweg te werken, maar naar Leeuwarden is trein geen alternatief met meer dan dubbele reistijd.
In de spits op de A10 rijden is niet m'n hobby, maar het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt (volledig stilstaand verkeer over het gehele stuk bij regen) duurde 35min, wat nog altijd beter is dan metro+bus en vergelijkbaar met fiets, en in de regel doe ik er 12 minuten over. Bij goed weer heb ik meer last van andere
motoren (zowel mensen die niet in durven te halen met 2m afstand tussen auto's als laagvliegers die met >75km/u er tussendoor willen) dan van auto's, men is de aanwezigheid van
motoren meer dan gewend. Bij slecht weer, vooral in het vroege voorjaar is het een ander verhaal, omdat alle mooiweerrijders een half jaar op stal staan zijn veel automobilisten vergeten dat er ook tweewielers rijden en houden er dan ook geen rekening mee...
Op de lange trajecten heb ik de luxe om altijd tegen filerichting in te rijden, oftewel dat is heerlijk uurtje of anderhalf snelweg rijden
Aandachtspuntje is wel wat voor
motor je rijdt. Ik heb m'n oude maar erg comfortabele BMW bankstel. Die is in de file niet ideaal, maar wel prima bruikbaar, en tijdens langere ritten op de snelweg perfect in z'n element, ook als het weer wat tegenzit- de kuip vangt op snelheid motregen volledig op, het moet echt flink waaien en hozen voordat ik m'n regenpak nodig heb. Jij had toch een Dominator? Lijkt me geschikter dan de mijne voor filewerk, maar weet niet of het zo lekker rijdt als je regelmatig lange stukken snelweg moet doen. Maar goed, dat is een vooroordeel, jij weet hoe dat ding echt rijdt