Gister mijn eerste les gehad. Nog nooit op een
motor (mee)gereden en ooit een keer toen ik 15/16 was 1 ritje van een paar meter op een schakelbrommer. De besturing was dus zo goed als nieuw voor mij. Van te voren wel even gelezen hoe de schakelpook werkt en waar koppeling en rem zaten. De uitleg van de rijinstructeur kon dus snel doorgewerkt worden. Het was nog lekker warm en een zwart pak zorgde nog voor wat extra warmte in de zon
Daarna op de
motor, ik met geen ervaring en maar net met de tenen/bal van de voet op de grond proberen op de koppeling weg te rijden. Na 3-4x erg slingerend en steppend op de
motor bleek dit niks te worden. Zijn commentaar: "Dit wordt niks"

Met zijn auto achter hem aan gereden terwijl hij ook lekker aan het zweten was aangekomen bij de oefen parkeerplaats.
Op de parkeerplaats nog even een paar keer geoefend tot ik de koppeling onder controle had en daarna bochtjes maken op de parkeerplaats, na eerst een paar keer in de fout gaan door de verkeerde kant uit te kijken etc eindelijk het gevoel gevonden. Daarna even geoefend met op en terug schakelen. Eerste keer was mooi, kon de pook niet vinden, ondertussen ga je kijken waar die pook zit, die je toch niet kunt zien en vervolgens in m'n oor: "STOP STOP STOP", bijna in de struiken

. Goeie les dus om vooruit te blijven kijken
Daarna nog even wat extra bochtjes gedraaid, ook linksom ipv alleen rechtsom, daarna een half 8tje geprobeerd om hem heen, ging wel redelijk strak om hem heen zonder problemen en daarna kreeg ik een leuke check. Nu niet schrikken, liep hij achter me heen en trok ineens de
motor opzij. Gelukkig zonder problemen kunnen opvangen, dus niet te klein voor de
motor
Einde van de les was bijna in zicht en ik mocht nu ook de weg op. Op een paar landweggetjes toch nog even de 70 aangetikt maar dat voelt net zo geweldig als de eerste autorijles. 70 voelt ineens weer super snel aan. Daarna een mooie lichte sbocht/kronkel in de weg lekker soepel er door heen. Op dat moment ben je verslaafd

.
Motor weer aan de kant gezet bij de rijschool. "Dat ging beter dan verwacht" zelf was ik ook erg tevreden over de eerste les en volgende week dus nog een keer
TLDR: Geweldige eerste les gehad