komkommer schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 00:32:
Ik denk dat het groepsgebeuren bij
motorrijders veel meer gebaseerd is op de ervaringen en interesses die je met elkaar deelt. Voor sommige mensen is dat het
motorrijden zelf, maar voor sommige is dat niet genoeg.
Het is nou ook weer niet zo dat ik nooit met andere
motorrijders omga, maar het is niet mijn doel bij het
motorrijden. Het is best leuk om met een (klein) groepje gelijkgestemden te rijden. Mij maakt het niet uit of ze een BMW of een BSA hebben. En ik maak ook net zo lief een tocht in mijn uppie.
Het gaat mij mee om de vooroordelen en vooringenomenheid tegenover mensen die op andere soorten of merken
motoren rijden. En soms gaat het verder als een geintje. Ik plaag een collega van me met een Ducati ook altijd met Stukgaatie (en toevallig is het ook een pechwonder), maar ik vind het een hele mooie bike. Maar er zijn gasten die gewoon bij voorbaat al geen woord zeggen tegen mensen op andere fietsen. Dat vind ik een beetje zielig worden dan.
Ik heb niets tegen mensen op andere merken of soorten
motoren. Er zijn
motoren waar ik niets mee heb (streetfighters bv) maar vaker zijn het gewoon bepaalde mensen waar ik minder mee heb, maar die komen niet van een bepaald merk ofzo. Het zijn gewoon bepaalde types, en die kunnen net zo goed uit een auto of vrachtwagen komen. Dat heeft niets met
motoren te maken. Ik beoordeel niemand op de
motor waar ie op rijdt, laat ik het zo zeggen (behalve streetfighters dan

)
@Snars: bel KTM!

BTW: een tailpack doe je achter, een fannypack doe je voor...

Het was idd een massive inschattingsfout van KTM, hoewel die man best wel gelijk had. Ze kwamen ook niet door dat gebied. De rivieren konden ze niet over en ze hebben een stuk overgeslagen.
En er is niet veel uit zichzelf stuk gegaan aan die
motoren. Ik heb die DVD's pas nog gekeken en het frame is stuk gegaan door overbelading en valpartijen (Claudio). Door een reparatie is zijn remsysteem kapot gegaan, maar dat was zo'n beetje alles. De
motoren zijn ook door het water gegaan, waarna ze ook weer starten (water eruit natuurlijk).
Met LWD zijn ze geloof ik beiden door de achterbrug gezakt of de achterveer ging stuk. Dat vond ik vrij ernstig. Verder hebben die
motoren geen krimp gegeven.
Wat ze met LWD en LWR lieten zien is dat het gewoon goed te doen is, zo'n tocht. Zelfs met het kleine beetje offroad ervaring van Ewan ging het. Af en toe erg moeilijk, maar het ging. En niet dankzij de volgwagen. Hoewel het wel een veiliger gevoel is als je een vangnet hebt natuurlijk. Maar toch...ze hebben zelf gereden. BMW heeft in ieder geval voor een prikkie heel veel goede reklame gehad. Onbetaalbaar haast. Eigenlijk had ik min of meer verwacht dat er iets van te zien zou zijn bij de
Motorrrad Days, maar niets. Wel een tent met 30 jaar GS en een aantal rtw
motoren, maar geen LWD/R...
[
Voor 30% gewijzigd door
mphilipp op 03-08-2010 07:52
]
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL