Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:47:
[...]
Angels wannabe's voornamelijk.
Kijk, ik wil niet iedere harley rijder over 1 kam scheren, hell ik hoop ooit ook een harley te kopen (als ik oud en vet ben... wait, dat ben ik al, nu het geld nog

).
Maar het viel me gewoon op dat de openheid en vriendelijkheid gewoon wat minder is vergeleken met de "normale" rijders.
Op een of andere vage manier heb je dat binnen elke groep. Blijkbaar is 'ons
motorrijders' onderverdeeld in vele subgroepen. Als je niet in een bepaalde groep 'hoort' kom je er ook niet zo makkelijk tussen. Heel bizar allemaal. Ik snap er werkelijk geen pepernoot van. Al dat bezopen romantische gedoe van de zogenaamde saamhorigheid tussen
motorrijders...wat een waanzin. Ik sta met mijn bankstel bij een benzinestation, en een stel mannen op racers keuren me geen blik waardig. Niet dat ik op een praatje zit te wachten, maar vaak is het wel iets van hallo enzo. Maar...helemaal niets. Op MF hoor je wel eens dat BMW rijders weer niet zouden zwaaien en meer van die kwats. Maar waarom moeten we nog zwaaien als er blijkbaar een of andere animositeit heerst tussen de groepen? De 'racers' moeten niets hebben van de 'toerders' en vice versa natuurlijk. De 'harley mannen' moeten weer van niemand iets hebben.
Mind you, dit is niet een indeling die ik aanhou. Ik rij
motor omdat ik
motorrijden leuk vind. Ik wil niet bij een bepaalde groep horen (ook niet persé niet horen).
Ongewild kom je toch in een soort stammenstrijd terecht. Heel vreemd allemaal. Ik snap die dingen niet. Nooit gedaan, en ik wil het ook niet begrijpen. Precies daarom wil ik ook geen lid worden van clubjes, háát ik 'commissieleden' (de mannen met hesjes die king of the day zijn bij een event van 'hun' clubje') en doe ik niet mee aan 'typisch' groepsgedrag. Ik denk dat ik op een of andere manier niet afstam van de Kaninefaten ofzo.
Dit is natuurlijk niet alleen voor
motorrijders, op het water zie je dit ook. Mijn remedie: helm op, lekker rijden, nergens aan storen. En vooral niet meedoen met dat rare gedoe. Geen georganiseerde toertochten oid. Kuddegedrag...vreselijk! Ik ben geen koe!
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL