Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
*#0000#
Versie 6.01
16-01-2008
RM-217

Changes/improvements made from MCU SW version 5.50 to version 6.01:
- Default year changed to 2008
- MIDlet versions updated
- Improvements in the MyFaves functionality when SIM-card swapped (SW
05.50 => 06.01)
- Improvements for using the radio as an alarm sound with the alarm clock
- Improvements in the MyFaves functionality when the SW is updated by
using NSU.
- Bluetooth headset functionalities improved
- Bluetooth carkit functionality improved
- Corrections for the text localizations in the menu
- Updates in the dictionary
- MyFaves scrolling functionality improved
- Improvements in the ALS functionality
- Operator name list updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kut, net mijn 6300 voor het eerst laten stuiteren, en dat doet zeer. :'(

Klein stukje plastic op de hoek eraf en een paar kleine krasjes en butsjes op het rvs op de hoek. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar haal ik die 6.01SW versie weg. Volgens de Nokia site komen ze nog niet eens verder dan 5.0 terwijl er al standaard 5.50 bij mij opzit.

Hij maakt op het moment alleen contact met mijn eigen parrot 3100. Maakt geen contact met Nokia CK-7W's en een andere CK3100.

lost die nieuwe SW versie dit allemaal op?? Is knap vervelend nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Hoi ODdominic, Ik heb ook een Nokia carkit en daar werkt het wel mee (versie 5.00 volgens mij ook al, versie 5.50 zeker). Die 6.01 heb ik gewoon via de software update binnengehaald. Nieuwste Nokia Suite en nieuwste Nokia Software Updater (1.4.36), alle software in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:23
Hmzz, ik kan nog steeds niet over naar firmware versie 6. Nog even geduld... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
Gisteren geupdate naar 6.01! Had al tijden last van een vol woordenboek ofzo, hij sloeg niets meer op aan nieuwe woorden! Dat lijkt nu opgelost :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Er!k schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:09:
Hmzz, ik kan nog steeds niet over naar firmware versie 6. Nog even geduld... :s
Ik ook niet, en ik vind het al helemaal vreemd dat nokia.com ineens aangeeft dat 5.00 de laatste firmware is terwijl ik als '1 van de eerste' firmware 5.50 erop had staan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Daarnet voor de lol de Software Updater gedownload. Telefoon aangesloten met kabeltje van digitale camera, en de updater zegt vrolijk dat 6.01 de laatste versie is. Dus. Updaten maar en tot nu toe werkt-ie. Productcode is 0549788, dus mensen met dezelfde productcode kunnen ook (zelf) updaten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Is dat stukje MyFaves in 6.01 niet iets van T-Mobile?
Die hebben sinds kort MyFaves (5 mensen met 50% korting bellen/smsen)

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand de mobiele versie van Gmail op de 6300? Ik heb namelijk sinds gisteren dat ik zodra ik Gmail open m'n wachtwoord opnieuw moet invoeren (hoefde ik vroeger nooit), daarna zie ik wel m'n inbox, maar het lukt me niet meer om een berichtje te openen... Iemand anders hier ook last van en wellicht een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:23:
Gebruikt iemand de mobiele versie van Gmail op de 6300? Ik heb namelijk sinds gisteren dat ik zodra ik Gmail open m'n wachtwoord opnieuw moet invoeren (hoefde ik vroeger nooit), daarna zie ik wel m'n inbox, maar het lukt me niet meer om een berichtje te openen... Iemand anders hier ook last van en wellicht een oplossing???
Ik gebruik dit ook al sinds ik de 6300 heb (denk nu een maand of 2 maximaal) en heb dit gelukkig niet. Wellicht helpt het om Gmail Mobile opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:27:
Ik gebruik dit ook al sinds ik de 6300 heb (denk nu een maand of 2 maximaal) en heb dit gelukkig niet. Wellicht helpt het om Gmail Mobile opnieuw te installeren?
En welke provider heb jij? Ik heb Vodafone, zou het daar iets mee te maken hebben? Ik ga in ieder geval even proberen opnieuw te installeren, you never know!

Update: net Gmail eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar geen verbetering. Zodra ik een bericht wil openen krijg ik de foutmelding:

java.lang.RuntimeException: Onverwacht antwoord van de server: 403 Forbidden

En dan kan ik kiezen: afsluiten of negeer. Bij afsluiten stopt alles, bij negeer moet ik opnieuw mijn Gmail wachtwoord invoeren en kom ik weer in m'n inbox waar ik niks kan doen...

Hopelijk heeft iemand een oplossing, want het was juist perfect om mobiel m'n Gmail te kunnen checken!!!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje.. Ik heb namelijk mijn N6300 laten vallen zonet. En nu zitten er twee zwarte strepen op het scherm met een sterretje. Zelfs als ik mijn telefoon uit zet blijf je dat zien. Is het mogelijk om dit te repareren of om hem om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Hij is pas 2 maanden oud.

Lijkt me namelijk erg kut om 2 jaar lang met een half kapot mobieltje rond te gaan lopen. Dus ik hoop niet dat ze moeilijk doen bij Hi. Iemand ervaring hiermee? Wat kan ik het beste zeggen als ik mijn mobiel omruil?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:45:
Ik had een vraagje.. Ik heb namelijk mijn N6300 laten vallen zonet. En nu zitten er twee zwarte strepen op het scherm met een sterretje. Zelfs als ik mijn telefoon uit zet blijf je dat zien. Is het mogelijk om dit te repareren of om hem om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Hij is pas 2 maanden oud.

Lijkt me namelijk erg kut om 2 jaar lang met een half kapot mobieltje rond te gaan lopen. Dus ik hoop niet dat ze moeilijk doen bij Hi. Iemand ervaring hiermee? Wat kan ik het beste zeggen als ik mijn mobiel omruil?

Alvast bedankt.
http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=4162&tid=1074

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:33:
Hé bij mij ook, van 5.50 naar 5.00!!!
Wie heeft hier een verklaring voor?

"Latest available software for Nokia 6300,
Version: 05.00"
Nokia had hier trouwens wel een mooie verklaring voor:
Geachte heer tdw,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

De reden hiervoor ligt waarschijnlijk bij het feit dat men heeft vastgesteld dat er zich met bepaalde toestellen een probleem heeft voorgedaan en men deze versie voorlopig heeft teruggetrokken.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,
Toen ik ze vroeg waarom ze dan niet 5.50 als laatste versie hadden neergezet (omdat die zonder bekende problemen werkt), kreeg ik exact dezelfde tekst terug.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:12:
[...]

En welke provider heb jij? Ik heb Vodafone, zou het daar iets mee te maken hebben? Ik ga in ieder geval even proberen opnieuw te installeren, you never know!

Update: net Gmail eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, maar geen verbetering. Zodra ik een bericht wil openen krijg ik de foutmelding:

java.lang.RuntimeException: Onverwacht antwoord van de server: 403 Forbidden

En dan kan ik kiezen: afsluiten of negeer. Bij afsluiten stopt alles, bij negeer moet ik opnieuw mijn Gmail wachtwoord invoeren en kom ik weer in m'n inbox waar ik niks kan doen...

Hopelijk heeft iemand een oplossing, want het was juist perfect om mobiel m'n Gmail te kunnen checken!!!
Ik gebruik de gmail applicatie (die trouwens goddelijk is _/-\o_ ) al zo'n half jaar zonder problemen. Ik heb Hi als provider. De Runtime error klinkt alsof je telefoon niet helemaal meer goed is. Een firmware update doet miss wonderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Pizr op 10-05-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een gek probleem met mijn 6300. Het ziet er naar uit dat ik mijn ringtone niet kan veranderen. Wat ik doe is: instellingen/profielen/normaal/aanpassen dan beltoon veranderen en dan druk ik op opslaan. Als ik dan later mijn instellingen bekijk heeft hij de ingestelde toon, maar na een paar dagen wordt de oude nokia tune weer gebruikt. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizr schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:27:
Ik gebruik de gmail applicatie (die trouwens goddelijk is _/-\o_ ) al zo'n half jaar zonder problemen. Ik heb Hi als provider. De Runtime error klinkt alsof je telefoon niet helemaal meer goed is. Een firmware update doet miss wonderen?
Zeker goddelijk! Daarom baal ik er ook zo van... Ik heb laatst wel een update gedaan naar versie 6.01, maar de Gmail applicatie heeft het zéker nog gedaan met deze versie... Maar het rommelt wel met de updates, want sommige gebruikers gaan ineens terug van 5.50 naar 5.00... Hopelijk is het met een volgende update weer ok, afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:29:
Ik heb een gek probleem met mijn 6300. Het ziet er naar uit dat ik mijn ringtone niet kan veranderen. Wat ik doe is: instellingen/profielen/normaal/aanpassen dan beltoon veranderen en dan druk ik op opslaan. Als ik dan later mijn instellingen bekijk heeft hij de ingestelde toon, maar na een paar dagen wordt de oude nokia tune weer gebruikt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Staat de ringtone die je instelt op je memory kaartje? Het toestel reset je ringtone als je de kaart er uit haalt en er weer in stopt, zelfs als de toon dan nog wel aanwezig is. Logisch ook wel, natuurlijk. Je kan proberen de ringtone op je telefoon op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een interessant nieuwtje (of oud misschien voor velen, maar iig nog niet hier besproken).
De nieuwe nokia 6300i zal naast WLAN en VoIP ook "Nokia Maps" ondersteuning hebben, net zoals de N95. En er zijn ook al websites waar je heel europa kan pre-loaden (ong. 1,5 GB) op je geheugenkaart en dan kan je dus zonder inernetverbinding je maps checken! Voor als je ooit verdwaald in het buitenland maar geen zin hebt om dure internet-tikken te betalen voor bijvoorbeeld Google Maps of Nokia Maps zelf.

Ook een relaxte toevoeging toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ff een vraagje, moet je nou een aparte GPRS-module bij deze telefoon kopen om te kunnen navigeren? Ik neem aan van wel hè? Iemand een goedkoop linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:04:
Zeg, ff een vraagje, moet je nou een aparte GPRS-module bij deze telefoon kopen om te kunnen navigeren? Ik neem aan van wel hè? Iemand een goedkoop linkje?
GPS heet zoiets, en die moet je er los bijkopen ja.
En verder kijken dan je neus lang is is ook een kunst:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Staat de ringtone die je instelt op je memory kaartje? Het toestel reset je ringtone als je de kaart er uit haalt en er weer in stopt, zelfs als de toon dan nog wel aanwezig is. Logisch ook wel, natuurlijk. Je kan proberen de ringtone op je telefoon op te slaan.
Nu je het zo zegt klinkt het heel logisch, was daar nog niet op gekomen. Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vroeg me af welke "toebehoren" je moet aansluiten om radio te kunnen luisteren. Dit aangezien ik de radio niet kan gebruiken met de orginele oordopjes die meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:35:
Ik vroeg me af welke "toebehoren" je moet aansluiten om radio te kunnen luisteren. Dit aangezien ik de radio niet kan gebruiken met de orginele oordopjes die meegeleverd zijn.
Da's niet ok! Want je zou uiteraard gewoon radio moeten kunnen luisteren met de bijgeleverde oordopjes.. Gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Da's niet ok! Want je zou uiteraard gewoon radio moeten kunnen luisteren met de bijgeleverde oordopjes.. Gevalletje garantie?
Ik heb hetzelfde probleem met de headset. Deze wordt soms door de telefoon niet herkend (ook niet door de radio). En bovenin verschijnt ook het headset symbooltje niet (terwijl hij wel werkt overigens).

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
mocean schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de headset. Deze wordt soms door de telefoon niet herkend (ook niet door de radio). En bovenin verschijnt ook het headset symbooltje niet (terwijl hij wel werkt overigens).
Bij mij hetzelfde probleem.. Zou het ook aan de hoofdtelefoontjes kunnen liggen? Dat die niet meer goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 04:01
Vandaag ook een 6300 gehaald, gratis met een 1-jarig abonnement van Hi.
Ben er tot nu toe erg tevreden over, en volgens de mevrouw bij Primafoon had ik erg veel geluk.
Mijn oude simkaart(tele2 abo) kon er gewoon in :) . Hij was dus gewoon simlock-vrij wat niet blijkbaar niet gebruikelijk is bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb ook een sim lock vrije telefoon, erg fijn omdat ik naar vodafone wil overstappen omdat je daar gewoon zoveel belminuten óf sms'jes voor hebt wat je gewoon zelf kan opmaken naar eigen wens zonder extra sms kosten zoals je vaak bij de kpn krijgt. Wel zo fijn. :P
Maar goed, telefoon bevalt me echt super, en nu met 6.01 erop loopt hj nog soepeler, en zonder bluetooth houd hij het een volle werkweek vol. :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 13-05-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:35:
Bij mij hetzelfde probleem... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nergens geen last van, maar ik gebruik de radio ook amper, crappy ontvangst en maar weinig radio stations wat je kan ontvangen... (in limburg dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 14:25
PhaeTom schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:07:
Mijn 6300 is van de week raar gaan doen, ik kreeg hem niet meer van de toetsenblokkering af. Toen heb ik m opnieuw opgestart, bleken mijn cijfers het niet te doen, een uur later wel. Maar bij het intoetsen van mijn pin kan ik niet meer op accepteren drukken.
De middelste toets lijkt niet meer te functioneren, alsmede de andere functie toetsen. Iemand met dezelfde ervaring? Ik wil hem wel opsturen, maar ben bang dat het met het argument waterschade word afgewimpeld. Iemand een logische verklaring?
Ik heb dit probleem ook met de middelste toetsen en vond zo jou post. Heb je het al op kunnen lossen? Weet iemand anders een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Ik vind dat Flash Message wel een leuke vinding, kunnen veel telefoons dat tegenwoordig? Je bericht wordt dan op de ontvangende telefoon niet opgeslagen (dat is althans de bedoeling).

Verder lijkt PTT (Push To Talk) me wel handig, maar dat ondersteund mijn provider T-Mobile in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donofduketown
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-04-2023
Hallo
even iets heel anders :P
mijn nokia 6300 zat in me zak toen het regende hij was niet nat ofzo maar toen ik hem eruit haalde zag ik dat hij vastgelopen was ik haalde de accu eruit en liet hem drogen.
de volgende dag deed ik hem weer aan maar kon ik me pincode niet typen ik denk dus dat het toetsenbord kapot is of iig sommige toetsen want als ik soms op een knop druk gaat de backligth wel weer aan. ik wilde weten of ik hier iets zelf aan kan doen of dat ik hem ergens naartoe moet opsturen ik heb hem bij de webshop van tele2 gekocht dus terugbrengen naar de winkel gaat niet er zit nog wel fabrieksgarantie op.

<quote>Mijn 6300 is van de week raar gaan doen, ik kreeg hem niet meer van de toetsenblokkering af. Toen heb ik m opnieuw opgestart, bleken mijn cijfers het niet te doen, een uur later wel. Maar bij het intoetsen van mijn pin kan ik niet meer op accepteren drukken.
De middelste toets lijkt niet meer te functioneren, alsmede de andere functie toetsen. Iemand met dezelfde ervaring? Ik wil hem wel opsturen, maar ben bang dat het met het argument waterschade word afgewimpeld. Iemand een logische verklaring</quote>
het lijkt erg op het probleem van PhaeTom

[ Voor 31% gewijzigd door Donofduketown op 17-05-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gisteren heb ik de 6300 gekocht. Tot op heden vind ik het echt een fantastisch toestel maar helaas krijg ik internet in java-applicaties niet werkend.

Internet via de standaard browser werkt goed, maar Google Maps of Opera Mini kunnen dus geen verbinding maken. Uiteraard heb ik zelf al geprobeerd dit probleem op te lossen met de configuratie SMS’jes van Nokia en Hi maar deze lossen het probleem niet op.

Wanneer java-applicaties verbinding proberen te maken eindigt dit in de foutmelding “Meld u eerst aan bij packet-gegevens”. Op verschillende fora kom ik gebruikers tegen met hetzelfde probleem maar een oplossing staat er zelden bij. Meest genoemde oplossingsrichting is het aanmaken van een ‘toegangspunt’ via Menu > Instellingen > Configuratie > pers. config.instell. en het toevoegen van een ‘Toegangspunt’. Helaas lost ook het toevoegen van een toegangspunt (en deze als standaard instellen als voorkeurstoegangspunt) het probleem niet op.

Ik hoop dat jullie nog ideeën of concrete oplossingen hebben. Het zou helemaal fantastisch zijn als een Hi gebruiker zijn instellingen hier wil posten. Zelf gebruik ik Hi PrePay icm de eindeloos online bundel. Op mijn vorige toestel (SE K510i, zelfde simcard) werkte Google Maps etc verder altijd probleemloos dus het probleem moet haast wel in de instellingen liggen van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Kies je java-applicatie van de "gallerij", zoek "application access" (weet niet hoe dat in het nederlands zit :P), kies communication, en daar even de instellingen controleren (of ze dus wel verbinding mogen maken).

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Programma’s mogen (na vragen) verbinding maken met het internet, maar dit lost het probleem niet op :(. In het Nederlands heet dit overigens ‘Toegang toepassing’.

Ik heb de verbinding inmiddels als volgt handmatig ingesteld:

Bij pers. Config.instell. staan twee ‘persoonlijke accounts’: één ‘Web’ en één ‘Toegangspunt’ toepassingstype. (Hi Prepay, Eindeloos online bundel)

Web:
Accountnaam: Web
Homepage: http://mobileportal
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Voorkeurstoeg. Gebr.: Nee
Proxy: Ingeschakeld
Proxyadres: 010.010.100.020
Proxypoort: 5080
Gegevensdrager: Packet-gegevens

Instellingen drager: portalmmm.nl
Netwerktype: IPv4
Vertificatietype: Normaal

Toegangspunt:
Accountnaam: Java
Gegevensdrager: Packet-gegevens
Packet-ggvnstoegpnt: portalmmm.nl
Netwerktype: IPv4

Verder staat als Voorkeurstoeg.punt in het menu ‘Configuratie’ het toegangspunt Java (zie hierboven) als voorkeur ingesteld. (kan ook niet anders aangezien er maar 1 toegangspunt is).

Er wordt overigens wél data verzonden/ontvangen als een programma verbinding probeert te maken. (meestal tussen de 1000 en 2000 bytes bij bijv. Google Maps). Het starten van het programma eindigt echter nu met de foutmelding: ‘Voor dit apparaat is een dataverbinding nodig. Neem contact op met uw provider, of ga op de computer naar [webadres]’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, mn pa heeft zijn zilveren ingeruild voor een all black. Die is echt prachtig. Ik denk dat ik mn pa de mijne ook maar in laat ruilen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Enzo Dizono schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:54:
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier al had ik geloof ik al eens eerder een acount. Ik lees al even mee en heb ook het iphone thema geinstalleerd. Erg mooi maar ik heb zelf de icoontjes nog wat aangepast om het logischer te maken. Verder zit op de standaardachtergrond van dat thema ook een balk boven in maar die verdwijnt bij het instellen van een andere achtergrond. Ik heb in photoshop even een maskertje gemaakt die zo'n balkje op elke foto maakt. Zo kun je al je favo wallpapers dus aanpassen aan het iphone theme.

hier even een (mooi!) voorbeeldje van zo'n achtergrond:
[afbeelding]

Nu was mijn vraag, iemand intresse in:
-Het photoshop sjabloontje om dat balkje te maken
-Wat losse achtergrondjes
-Het aangepaste iphone thema

Bij intresse kan ik ze wel even uploaden naar mn webspace.

Ik had zelf ook nog klein vraagje. Heeft iemand een themegenerator die niet tijdsgebonden is zoals de versie die je via nokia kunt downen (en dan niet zo'n scrappy online ding...)

-mvg Enzo Dizono
Intresse, je mag het ook mailen naar kevin @ awuwa . nl

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Dit lijkt me een fijn toestel, eigenlijk precies wat ik zoek. Ik lees veel over dat de camera slecht is, maar ik heb het in de Saturn geprobeerd, en de foto's zagen er op het beeldscherm van de telefoon echt prima uit...

Wat mijn twijfelpunt is, de accuduur van het geheel. Ik lees in de startpost 2 dagen, wat ik te weinig vind. Echter bij verscheidene berichten in het topic lees ik 4-5 dagen, met deze duur zou ik hem kopen. Ik ben niet van plan te internetten of muziek erop te luisteren, wat is nou de échte batterijduur? Gewoon 4-5 dagen bij wat bellen/smsen, of zijn dit uitzonderingen? Graag zoveel mogelijk reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Laatst online: 04-09 13:01
WaWaWiiiiWa schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:40:
Dit lijkt me een fijn toestel, eigenlijk precies wat ik zoek. Ik lees veel over dat de camera slecht is, maar ik heb het in de Saturn geprobeerd, en de foto's zagen er op het beeldscherm van de telefoon echt prima uit...

Wat mijn twijfelpunt is, de accuduur van het geheel. Ik lees in de startpost 2 dagen, wat ik te weinig vind. Echter bij verscheidene berichten in het topic lees ik 4-5 dagen, met deze duur ik hem kopen. Ik ben niet van plan te internetten of muziek erop te luisteren, wat is nou de échte batterijduur? Gewoon 4-5 dagen bij wat bellen/smsen, of zijn dit uitzonderingen? Graag zoveel mogelijk reacties.
De foto's vind ik eerlijk gezegd wel echt matig. Ik had eerst een D900 (qua UI en mogelijkheden erg mager) maar die camera was echt top! Die gebruik ik nu nog als 'stand alone camera' (student en heb geen digitale camera haha :P). In de open lucht overdag maak je mooie fototjes, 's nachts of schemering kun je vergeten.

De batterij moet 4-5 dagen zeker wel halen als je alleen belt en smst (niet teveel bellen natuurlijk!). Ik internet er veel op en dan doet ie t 2 tot max 3 dagen, vind ik eerlijk gezegd een goede batterijduur als je kijkt hoevaak dat ding een GPRS verbinding heeft. Vergeleken met mijn D900 is de batterijduur wel minder, maar dit toestel is ook kleiner (+ vele andere betere zaken tov de D900 natuurlijk) dus ik blijf bij dit toestel.

Ik kan hem je zeker aanraden! Super toestel (heb hem nu ruim 3 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Is iemand al gelukt om die standaard thema's en screensavers van het vaste geheugen af te gooien? Bij mij zijn ze namelijk beschermd waardoor verwijderen niet geactiveerd is :/

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien ervaring met de muziek speler die helemaal vast loopt (nja er gewoon 5 min. over wilt doen) en ook als je van artiest wisselt, enigste overleefbare manier is via alle tracks luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een Crystal Case? Lijkt mij wel wat :) Ik wil mijn net nieuwe toestel niet meteen verpesten.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia-winkel.nl/images/crystal_case.jpg

http://www.nokia-winkel.n...oor-nokia-6300-p-334.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Laatst online: 07-07 12:14
Hier ook alweer 3 weken een all-black 6300 user. Volgens mij was ik daar nog redelijk vroeg me. Toestel bevalt perfect, vooral het scherm O+
Enige dat wat vervelend is, is het bescherm'klepje' voor de usbpoort. Die is voor mij onmogelijk open te krijgen zonder eerst het batterijklepje (dat overigens lekker stevig van metaal is) te verwijderen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

InfinityEye schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:58:
Hier ook alweer 3 weken een all-black 6300 user. Volgens mij was ik daar nog redelijk vroeg me. Toestel bevalt perfect, vooral het scherm O+
Enige dat wat vervelend is, is het bescherm'klepje' voor de usbpoort. Die is voor mij onmogelijk open te krijgen zonder eerst het batterijklepje (dat overigens lekker stevig van metaal is) te verwijderen.
Gaat na een paar keer openen beter (dan staat hij wat bol en steekt hij marginaal uit) en 't is ff een trucje, je nagel van je duim (hoef je geen nagels voor te hebben overigens :P ) d'r (bijna) haaks boven in 't randje tussen 't klepje en de buitenkant zetten en dan je vinger wat kantelen zodat je met je nagel achter 't klepje komt, dan tussen je duim en wijsvinger kan je 'm open maken.

Hier is het iig zo 't makkelijkst :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Klopt, lukt mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb dat ding vakkundig verwijderd.. het irriteerde mij O-)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ga binnenkort de 6300 kopen maar twijfel nog tussen de zilveren en all black uitvoering.
Op welke van de 2 zie je het minst krassen/slijtage ?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb mijn duimnagel tussen telefoon en het klepje gekregen aan de linkerkant (daar zit ook een soort spleetje), en kreeg 'm na wat wrikken wel naar buiten. Niet handig inderdaad, maar het werkt wel.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:23:
Blijkbaar was er iets bij Gmail zelf aan de hand, want inmiddels werkt alles weer naar behoren, en ik heb zelf helemaal niks veranderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat plastic kapje is idd een ramp, maar met dat eraf te halen word het er ook niet beter op...

Trouwens dat van de korte accuduur, daar heb ik echt helemaal geen last meer van. Vanaf dat ik de telefoon had, vol opgeladen, laten leeglopen tot hij begon te piepen, weer vol op laden. En tot op vandaag houd de telefoon het een ruime week vol en soms wel meer als ik geen bluetooth en alles gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heeft er iemand toevallig al een programma gevonden waarmee ik mijn 6300 via bluetooth als afstandbediening van winamp etc kan gebruiken?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:17:
heeft er iemand toevallig al een programma gevonden waarmee ik mijn 6300 via bluetooth als afstandbediening van winamp etc kan gebruiken?
Werkt er 1 van http://www.google.co.uk/s...+winamp+bluetooth&spell=1 niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor de 2de keer volgend probleem tegen gekomen:

Plots staat er een "2" bovenaan mijn schermpje maw de 6300 heeft zelf "lijn 2" geselecteerd.
Nog iemand met dit probleem geconfronteerd geweest?
Een maat van mij zijn 6300 heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tusk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:17:
Ik gebruik zelf Salling Clicker als bluetooth remote voor mijn laptop. Werkt er goed, en makkelijk. Vooral met itunes top, je nokiadisplay ziet er dan uit als een Ipod! Je kan ook een plug-in voor winamp downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik snap niet goed wat het probleem is met dat klepje voor de usb? Mijn nagel past er gewoon achter, trek omhoog, klaar. Natuurlijk wel aan de kant van de koptelefoonaansluiting, waar het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Laatst online: 02-04-2021
Joopieboy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:27:
Dat plastic kapje is idd een ramp, maar met dat eraf te halen word het er ook niet beter op...

Trouwens dat van de korte accuduur, daar heb ik echt helemaal geen last meer van. Vanaf dat ik de telefoon had, vol opgeladen, laten leeglopen tot hij begon te piepen, weer vol op laden. En tot op vandaag houd de telefoon het een ruime week vol en soms wel meer als ik geen bluetooth en alles gebruik. :)
Ging die van mij maar zo lang mee. Moet hem toch echt om de 2 dagen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Mijn accu houd het ook ongeveer 2 dagen vol. Ik heb net een extra accu gekocht zo dat 'ie het ook langer volhoud op Pinkpop volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik zeg, accu bijna helemaal laten leeglopen, vol laten opladen, als je bluetooth niet meer nodig heb uitzetten, en als je bluetooth weer nodig het weer aanzetten, en op deze manier kan je het toch een aardig lange tijd redden met de accu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zo binnenkort mag ik hier ook meeblaten. Ik heb een zwarte 6300 besteld, dinsdag krijg ik hem binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Eventjes een kleine update:

De telefoon bevalt erg goed, heb em nu bijna een maandje. Batterijduur was ik bang voor, maar hij houd het prima 4 a 5 dagen uit waarbij ongeveer 30 min is gebeld, 5 minuten muziek geluisterd via de speaker, bluetooth gebruikt voor 12 liedjes a 3 MB per stuk. Hij staat op energie besparen. Ben blij dat hij het toch zo lang uit kan houden.

Koptelefoon= Ruk. Dat ding klinkt echt nergens naar (net zoals bijna alle telefoons, muv Walkman-serie), en jammer dat je het wel nodig heb voor de radio. Nu is het gewoon niet mogelijk om ff snel radio te luisteren, nee, je moet eerst dat ding ergens gaan zoeken, en dan aansluiten. Maar alle telefoons hebben dit, dus het is niet specifiek op de 6300 gericht.

Scherm is prachtig. :) Maar dat was denk ik al bekend. Haarscherp, en fel genoeg. Is echt iets waarin de 6300 andere telefoons achter laat.

Films. Daar heb ik een vraagje over. Wie weet de correcte instellingen voor SUPER om volledig beeld op de 6300 te krijgen? Heb al gezocht, en kwam alleen op 4:3 beelden uit. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net een nieuwe 6300, mooi toestel, maar als ik hem wil opladen komt er een melding "lader niet ondersteunt"
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 25-05-2008 11:41 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat gebeurt er als je een andere lader aansluit of een andere Nokia op die lader aansluit?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

SChief schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Films. Daar heb ik een vraagje over. Wie weet de correcte instellingen voor SUPER om volledig beeld op de 6300 te krijgen? Heb al gezocht, en kwam alleen op 4:3 beelden uit. ;(
Ervanuitgaande dat je je 6300 gekanteld houdt, moet je encoden in 320x240 wat (dus) ook een 4:3 formaat is.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 13:57

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:26:
Heb ook net een nieuwe 6300, mooi toestel, maar als ik hem wil opladen komt er een melding "lader niet ondersteunt"
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb een aantal verschillende laders gebruikt (die er bij zat, oude 3210/3310-laders met verloopje op vakantie, dynamo-lamp-met-5V-output), en mijn 6300 eet echt alles.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:41:
Wat gebeurt er als je een andere lader aansluit of een andere Nokia op die lader aansluit?
Helemaal niets, ook al een andere accu en lader geprobeerd, met 0 succes.
Fout van de telefoon of software of accu's i.c.m de telefoon?
De accu kan wel worden geladen met mijn oude 6100, maar het hoort toch echt via de 6300 ook te gaan.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 25-05-2008 13:28 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft het ook te maken met de firmware versie 06.01 die er op staat?
Kun je de versie ook downgraden?

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 25-05-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, even een paar huisregels:
• wij Tweakers groeten elkaar niet;
• als het laatste bericht van jezelf is, edit dan dat bericht ipv een nieuwe te posten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op vakantie geweest in Indonesie en daar deed mijn Nokia 6300 het niet meer. Het toetsenbord in z'n geheel functioneerde niet meer. Omdat ik nogal omhoog zat, ben ik een plaatselijke gsm reparateur ingegaan en die heeft het kort verholpen. Terug in Nederland werkt het toetsenbord weer/nog steeds niet en een beroep op de garantie (wat ik al vermoedde) heeft Nokia nu een halt toegeroepen. Heeft iemand dit ook gehad, in deze desastreuze vorm? Wat zou dit kosten bij een Nederlandse reparateur? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook mijn 6300 2 dagen binnen. prachtig toestel, hiervoor een samsung e760 gehad. Een wereld van verschil! Ook vandaag de crystal case erbij gehaald. Echt een fijn ding; sluit goed af, beschermd alles perfect en maar een paar millimeter dikker.
Er is alleen ding waar ik me aan stoor. De bestanden die je via bluetooth binnenhaald komen in de ontvangen bestanden map op de telefoon zelf terecht. Ik kan nergens een optie vinden om de bestanden automatisch op de geheugenkaart terecht te laten komen. Is deze optie er überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben gister nog wat aan het prutsen geweest, en nou blijkt dat wanneer de sim-kaart eruit is dat de telefoon wel gewoon oplaadt!
Hele vreemde situatie, en ik heb de telefoon dan ook op laten sturen naar Nokia om te repareren.
Waarschijnlijk iets met de nieuwe firmware 06.01
Ik laat het resultaat hier nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bellergroep aangemaakt met de naam "ongewenst". Met een telefoonnummer waar ik in ieder geval niet op zit te wachten als diegene mij belt.
In mijn oude Nokia kon ik de beltoon voor een bellergroep instellen op stil, maar op de 6300 krijg ik dat niet voor elkaar. Kan alleen een beltoon of voor standaard kiezen...
Kan dit kloppen, of krijgen jullie dit wel voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb sinds zaterdag een nieuw accu voor mijn 6300, en die heb ik zaterdag op zondag de hele nacht laten opladen, en zondag ochtend uit de lader gehaald, en bluetooth aangezet. Maar tot op heden, dinsdag ochtend, is mijn accu nog helemaal vol, terwijl ik al redelijk wat gebeld en gesms't en muziek geluisterds heb. Allemaal met bluetooth aan.

Is de accu gewoon zo ontzettend goed of klopt er iets niet? Het is gewoon een originele accu (BL-4C) :)

-edit

Niks aan de hand dus, er is net een streepje afgegaan :D Ik was gewoon niet meer zo gewent aan een lange accu duur. :P

[ Voor 12% gewijzigd door daniëlpunt op 27-05-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Leuk toestel, ik zou alleen wel een aantal dingen willen die ik zo snel niet zie.

1. Een ander trilritme bij sms en bellen. Je kan voor sms een andere toon kiezen met een ander trilritme, niets aan de hand dus zou je zeggen, maar op het moment dat ik zo'n toon instel hoor je die ook (zij het heel zacht) en staat de telefoon dus niet op stil meer.

2. Ik vind het vervelend dat het scherm knippert als je gebeld wordt. Kan je dat ook nog ergens instellen?

Verder een top ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg opera mini niet aan de praat, wat ik wel jammer vind.
Er staat verbinding met het internet mislukt, terwijl ik met de standaard browser wel op internet kom

En er staat ook bij dat ik me eerst bij pacetgegevens aan moet melden maar ik snap er de ballen niet meer van

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
leokennis schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:47:
[...]

Ervanuitgaande dat je je 6300 gekanteld houdt, moet je encoden in 320x240 wat (dus) ook een 4:3 formaat is.
Om even hierop terug te komen. Het probleem is dat als ik het in 320x240 encode, het niet wilt afspelen. ;'(

SUPER®-instellingen:

Output Container: mp4
Output Video Codec: MPEG-4
Output Audio Codec: AAC
Video Scale: 320:240
Aspect: 4:3
Frame/sec: 12.5
Bitrate kbps: 1248
Options: Hi Quality
Audio Disabled (expres gedaan, want dan gaat het sneller)

Wie zou hier de fout uit kunnen halen..?
Jo-hannes schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:07:
Leuk toestel, ik zou alleen wel een aantal dingen willen die ik zo snel niet zie.

1. Een ander trilritme bij sms en bellen. Je kan voor sms een andere toon kiezen met een ander trilritme, niets aan de hand dus zou je zeggen, maar op het moment dat ik zo'n toon instel hoor je die ook (zij het heel zacht) en staat de telefoon dus niet op stil meer.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om van trilbeat te veranderen. Bij Samsung was het wel zo dacht ik.
2. Ik vind het vervelend dat het scherm knippert als je gebeld wordt. Kan je dat ook nog ergens instellen?
Hmm. Dit gebeurd niet bij mij? Ook nergens ingesteld.. Raar..

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 27-05-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

SChief schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:23:
[...]

Om even hierop terug te komen. Het probleem is dat als ik het in 320x240 encode, het niet wilt afspelen. ;'(

SUPER®-instellingen:

Output Container: mp4
Output Video Codec: MPEG-4
Output Audio Codec: AAC
Video Scale: 320:240
Aspect: 4:3
Frame/sec: 12.5
Bitrate kbps: 1248
Options: Hi Quality
Audio Disabled (expres gedaan, want dan gaat het sneller)

Wie zou hier de fout uit kunnen halen..?

[...]

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om van trilbeat te veranderen. Bij Samsung was het wel zo dacht ik.

[...]

Ik heb even voor je gezocht en helaas, de 6300 is vrij crappy wat betreft video in tegenstelling tot wat ik dacht. De maximale resolutie die hij wil afspelen is 176x144...deze instelling moet je hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2lifsas.png

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

SChief schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:23:
[...]

Ik had ergens gelezen dat dit alleen is als de telefoon op stil staat, en dat staat hij bij mij praktisch altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Jo-hannes schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:07:

Nu is mijn 6300 even ter reparatie. Maar volgens mij kan je bij instellingen het toonsignaal helemaal uitzetten. Dus alles uit en dan alleen trilsignaal aan.

Als ik hem volgende week weer terug heb gekregen zal ik het ff proberen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Heb helaas mijn 6300 ook op moeten sturen vanwege een defecte headsetaansluiting. Baal echt, nu zit ik weer met zo'n oude ruktelefoon opgescheept.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Dreamer schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:44:
[...]

Nu is mijn 6300 even ter reparatie. Maar volgens mij kan je bij instellingen het toonsignaal helemaal uitzetten. Dus alles uit en dan alleen trilsignaal aan.

Als ik hem volgende week weer terug heb gekregen zal ik het ff proberen
Ja dat klopt, maar dan kan je niet voelen of het een sms is of dat je gebeld wordt. Opzich ook geen probleem natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Als die langer trilt is het ene telefoontje, als die korter trilt is het een sms :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik heb even een vraagje. Ik ben namelijk tegengekomen dat Philips in hun nieuwe Power2Go apparaten Li-Polymer accu's gebruikt of een, maar in ieder geval eentje die beter schijnt te zijn dan de Li-Ion.

Dus ik ben even een beetje gaan googlen om te kijken wat er nog meer van dit type accu's te krijgen is ( dus Li-Polymer ) en het blijkt dus ook dat je via ebay bijvoorbeeld, gewoon een accu voor een Nokia 6300 kan krijgen ( link ).

Mijn vraag nu, is er iemand die dit toevallig al in zijn telefoon heeft? Zo ja, heeft dat nog aanzienlijk effect op de standby tijd? Als in, gaat hij door deze accu langer mee dan normaal. Zo niet, zou het eventueel uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou het er niet op wagen.

Maar wat is het probleem met die accu's toch? Ik heb nu vorige week zaterdag nacht de accu opgeladen en vanaf zondag de telefoon normaal gebruikt, nu vanavond was hij leeg, dat is dus 7,5 dag met normaal gebruik... Bellen, sms'en, foto's maken, muziek luisteren, filmpjes bekijken, bluetooth, etc. Enigste wat je hoeft te doen is hem pas op laden als hij echt bijna leeg is en gaat piepen om stroom, dan vol laten opladen en klaar ben je.

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 01-06-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Sterker nog, ik merk dat deze telefoon zelfs vrij vroeg piept om stroom. De camera wil dan niet meer aan, maar als ik die niet gebruik dan kan ik zeker nog een dag of anderhalf bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

remmelt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:51:
Sterker nog, ik merk dat deze telefoon zelfs vrij vroeg piept om stroom. De camera wil dan niet meer aan, maar als ik die niet gebruik dan kan ik zeker nog een dag of anderhalf bellen en gebeld worden.
Ja precies, gisterochtend begon hij af en toe en volgens mij gaat hij dan steeds vaker piepen naar mate hij steeds leger gaat worden. En idd lat ik hem dan een dag om het laatste streepje maar volgens mij kan hij wel verder, maar ik ga het er niet op wagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Joopieboy schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:11:
Ik zou het er niet op wagen.

Maar wat is het probleem met die accu's toch? Ik heb nu vorige week zaterdag nacht de accu opgeladen en vanaf zondag de telefoon normaal gebruikt, nu vanavond was hij leeg, dat is dus 7,5 dag met normaal gebruik... Bellen, sms'en, foto's maken, muziek luisteren, filmpjes bekijken, bluetooth, etc. Enigste wat je hoeft te doen is hem pas op laden als hij echt bijna leeg is en gaat piepen om stroom, dan vol laten opladen en klaar ben je.
Wat is normaal gebruik? Ik haal namelijk never nooit de 7,5 dag. Sterker nog ik moet hem dagelijks opladen.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Dagelijks is echt niet nodig. Ik denk dan dat er wat verkeerd is, of je belt meer dan 4 uur per dag (wat op zich ook niet helemaal gezond kan zijn).

Ik bel niet zo heel veel maar ik haal de 7 dagen ook niet, eerder 5 of 6 ofzo. 15 Minuten per dag bellen, 5 smsjes, drie fotos per week, kwartiertje bluetooth gemiddeld. Eh, weinig gebruik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

remmelt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:12:
Dagelijks is echt niet nodig. Ik denk dan dat er wat verkeerd is, of je belt meer dan 4 uur per dag (wat op zich ook niet helemaal gezond kan zijn).

Ik bel niet zo heel veel maar ik haal de 7 dagen ook niet, eerder 5 of 6 ofzo. 15 Minuten per dag bellen, 5 smsjes, drie fotos per week, kwartiertje bluetooth gemiddeld. Eh, weinig gebruik dus.
Mijn verbruik is ongeveer 20smsjes versturen / 20 smsjes ontvangen en 1u bellen. Bluetooth staat uit, ik maak geen foto's en gebruik veelvuldig de agenda (waardoor ik dus mijn telefoon vaak in mijn hand heb)

Bij dit gebruik houdt mijn telefoon het 1,5 dag vol.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Ik heb een buitenlandse variant, met onder messaging 'IMs', waarmee je yahoo messenger kan gebruiken, heeft de NL versie dat ook?

Ik kan namelijk inloggen, contact list bekijken, berichten ontvangen. Alleen verzonden berichten komen niet aan. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Volgens mij heeft de NL versie dat niet, ik heb et nooit gezien, maar ik gebruik hem dan ook niet voor internet toepassingen ofzo.

Maar ik vind dat de batterij toch snel leeggaat. 7,5 dag heeft hij bij mij echt nog nooit gehaald. En zoveel doe ik er niet mee, SMS is het minst. Ik bel naja geregeld valt ook mee. Denk nog geen half uur per dag. Verder gebruik ik ook geen BT ofzo. Het is echt een fijne telefoon, alleen qua standby tijd enzo vind ik hem toch wel tegenvallen.

Is er trouwens een mogelijkheid om je telefoon van nieuwe firmware te voorzien via zeg USB?
Ja hier op deze nokia site kan je je telefoon updaten. Een vriend van mij heeft een tijdje geleden een nieuwe gehad omdat die van hem stuk gegaan was. En hij heeft een nieuwere versie waarvan hij vind dat hij ook sneller reageert in het menu etc.

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 03-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Ik heb een HTC S710 waarvan het beeldscherm kapot is waardoor ik niks meer kan zien
nu heb ik met windows sync alle contact personen in mn outlook kunnen krijgen

nu heb ik een nieuwe 6300 en wil de 400+ contacten die in mn outlook staat in mn 6300.
iemand die mij kan vertellen hoe?

als ik sync doe met outlook kopieerd hij er 100 maar komen niet bij de contacten te staan :S

mvg mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?
Ik heb net een 2e-hands auto gekocht, met daarin een nokia ck-7w carkit.
Ik heb alleen een beetje moeite om hem aan de praat te krijgen. Eigenlijk werkt hij bijna helemaal normaal. Ik kan er gewoon mee bellen en gebeld worden, alleen komt er geen geluid uit. De radio gaat wel op mute, maar verder hoor ik niks. Het blijft angstig stil. Mijn telefoon is een nokia 6500 classic. Verbinding maken doe ik met de blue tooth,
Het rare van dit alles is, dat het systeem het tijdens de proefrit wel gewoon deed. Het enige dat er aan veranderd is sinds de proefrit is dat ze de houder eraf gehaald hebben, omdat die toch voor een andere nokia was.
Ik hoop op een reactie.
Groetjes, Jurgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:09:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb net een 2e-hands auto gekocht, met daarin een nokia ck-7w carkit.
Ik heb alleen een beetje moeite om hem aan de praat te krijgen. Eigenlijk werkt hij bijna helemaal normaal. Ik kan er gewoon mee bellen en gebeld worden, alleen komt er geen geluid uit. De radio gaat wel op mute, maar verder hoor ik niks. Het blijft angstig stil. Mijn telefoon is een nokia 6500 classic. Verbinding maken doe ik met de blue tooth,
Het rare van dit alles is, dat het systeem het tijdens de proefrit wel gewoon deed. Het enige dat er aan veranderd is sinds de proefrit is dat ze de houder eraf gehaald hebben, omdat die toch voor een andere nokia was.
Ik hoop op een reactie.
Groetjes, Jurgen
Er is een speciaal Nokia 6500 topic. Wellicht dat je vraag daar beter op zijn plaats is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:22:
Hey

Ik heb een HTC S710 waarvan het beeldscherm kapot is waardoor ik niks meer kan zien
nu heb ik met windows sync alle contact personen in mn outlook kunnen krijgen

nu heb ik een nieuwe 6300 en wil de 400+ contacten die in mn outlook staat in mn 6300.
iemand die mij kan vertellen hoe?

als ik sync doe met outlook kopieerd hij er 100 maar komen niet bij de contacten te staan :S

mvg mike
Het kan zijn dat het komt omdat je je simgeheugen actief hebt ipv je telefoongeheugen? Geen idee hoor, ik doe maar een gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben mijn oordopjes kwijt en ik wil graag weer nieuwe aanschaffen voor een graag goedkope prijs kan iemand mij hier over informeren waar ik ze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:55:
Hallo, ik ben mijn oordopjes kwijt en ik wil graag weer nieuwe aanschaffen voor een graag goedkope prijs kan iemand mij hier over informeren waar ik ze kan vinden.
Beste wat je kan doen is een verloop stukje kopen dat 2,5mm naar 3,5mm om zet. Dan kan je daarna elk setje oordopjes er op aansluiten.

Mocht je dit niet willen dan kan je voor een euro of 15 bij de MediaMarkt oordopjes kopen met een 2,5mm uitgang.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dreamer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:57:
[...]

Beste wat je kan doen is een verloop stukje kopen dat 2,5mm naar 3,5mm om zet. Dan kan je daarna elk setje oordopjes er op aansluiten.

Mocht je dit niet willen dan kan je voor een euro of 15 bij de MediaMarkt oordopjes kopen met een 2,5mm uitgang.
idd paar euro bij de bol.com en je hebt 'm morgen in huis

Iemand trouwens een oplossing voor mijn probleem, m'n beveiligingscode heb ik nog nooit gewijzigd.
Echter is deze niet 12345 of 4x 0 ook geen 5x 0 of 8x 0 zoals wel eens gehoord..

Heb gewoon een simlock vrij toestel overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 04-06-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar zat ik ook al aan te denken maar dan kan ik geen radio meer luisteren,
de beveiligings code was bij mij gewoon 12345 na veel proberen achter gekomen zou niet weten wat het zou zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste