Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs een Nokia 6300 i.c.m. een Orange abo. aangeschaft, echter wat ik ook doe, ik erger me enorm aan het slechte spraakkwaliteit :( Ik bedoel, of ik nou gebeld word, of dat ik iemand bel, ik kan de tegenpartij heel slecht horen en andersom ook. Ik ben niet de enige; mijn vriendin heeft precies dezelfde. Een collega heeft ook precies hetzelfde probleem. Belvolume staat op MAX.. maar niks helpt. Software-versie is 5.50. Zijn er anderen die ook met dit euvel bekend zijn? Lijkt me stug dat wij 3 pechvogels zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:15:
Heb onlangs een Nokia 6300 i.c.m. een Orange abo. aangeschaft, echter wat ik ook doe, ik erger me enorm aan het slechte spraakkwaliteit :( Ik bedoel, of ik nou gebeld word, of dat ik iemand bel, ik kan de tegenpartij heel slecht horen en andersom ook. Ik ben niet de enige; mijn vriendin heeft precies dezelfde. Een collega heeft ook precies hetzelfde probleem. Belvolume staat op MAX.. maar niks helpt. Software-versie is 5.50. Zijn er anderen die ook met dit euvel bekend zijn? Lijkt me stug dat wij 3 pechvogels zijn... :?
startpost
Probleem: als ik bel of gebeld wordt kan de ontvanger me niet horen
Oplossing: schakel "Voice clarity" uit. Open het menu en druk op 4, dan op 8, dan op 2 om bij de optie te komen. Als dit niet helpt, ga terug naar de winkel of een Nokia Service Center (afhankelijk van de voorwaarden en hoeveel dagen geleden je je het toestel gekocht hebt natuurlijk).
heb je dat al geprobeerd?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:09:
[...]

[...]

heb je dat al geprobeerd?
tdw, enorm bedankt! Ik geloof dat het geholpen heeft: mijn vriendein heeft het geprobeerd en gezegd dat het heel wat beter klinkt nu. Ik moet het zelf nog proberen. Nogmaals, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:11:
Even een vraagje...

Ik heb mijn 6300 via tele2, en heb in het verleden nog een andere 6300 gehad.. mijn eerste 6300 had nog wel de optie om de opmaak van het menu te veranderen naar de zgn roosterweergave, mijn huidige niet. Hoe kan dit? En hoe zou ik dit kunnen fixen?

Vind het maar vreemd dat er gewoon functies missen terwijl het in principe de zelfde telefoon is :S

alvast bedankt!
druk de menu knop in, druk op opties (linker toets) druk op selectereren (hij staat als 't goed is al op hoofdmenuweergave) en dan roosterweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:12
Hallo, ik heb een 6300 en het viel mij op zodra ik een sms getypt heb en op verzenden druk dat ik niet op mijn scherm krijg “bericht verzonden” of iets dergelijks maar dat er een logootje boven in mij scherm komt. Zodra die verdwenen is moet de sms verzonden zijn. Is er niet een mogelijkheid om gewoon “bericht verzonden” op mijn scherm te krijgen, zoals bij alle andere telefoons?

Kan het antwoord zo niet met de search vinden en op internet is het mij ook nog niet gelukt. Kan een van jullie mij helpen?

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraagje.

Ik heb een 6300 en een laptop. nu wil ik met de 6300 de mailtjes van mijn laptop op mn 6300 zetten
de 6300 is met alle mogelijke mogelijkheden van het abbonement internet data service alles.

Nu vroeg ik me af hoe ik op mn 6300 de mailtjes kan krijgen en wat voor mogelijkheden daar allemaal bij zitten en hoe dat in zn werking gaat.

Mvg Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Vandaag is officieel de 6300i geintroduceerd met Wifi en VoiP software als verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:23
DaannO schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:34:
Vandaag is officieel de 6300i geintroduceerd met Wifi en VoiP software als verbetering :)
Hmmm die is opzich best interresant, heb je toevallig ook al informatie over een richtprijs ? bedoel de 6300 ging voor minder dan 200 over de toonbank .... deze ook ? (A)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tjee, dat is wel een hele leuke verbetering. Jammer dat de mijne dat niet heeft.. :(

Maar dan hebben we de 6300, dan de 6301 die iets daarna kwam en nu weer de 6300i... 8)7

@nsa 1984, er staat dat de 6300i 175 zonder belastingen en dingen word verkocht, dus zal wel rond 220/230 euro hier over de toondbank gaan, valt nog mee. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Joopieboy op 26-03-2008 17:58 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik mijn Nokia 6300 had gekocht heb ik een 1 Giga geheugenkaart in de telefoon gestopt IPV de standaard 128MB. Nu heb ik geprobeerd de software van de standaard geheugen kaart te kopieeren naar de Giga bt kaart. Dit is gedeeltelijk gelukt. Een stuk of 8 files blijven steken omdat ik niet gemachtigt ben dit te kopieren. Hier door kan oa de verzamelingen met omrekenen niet gebruiken. Hoe kan ik dit laten werken? Ook heb ik perongeluk het Thema 'Noire' verwijderd. waar kan ik dit weer terug halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

*weg* niet meer doen dan :/

Tuurlijk is dit een vreselijke vorm van spam, en ik zal het nooit meer doen :> [/small]

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 31-03-2008 21:59 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

sjaakaq

It might get loud

Twee vraagjes:

1-Als ik een SMS verzonden heb, waarom staat het berichtje er dan nog? Kan dit niet automatisch uit beeld verdwijnen en i.p. daarvan een 'bericht verzonden' ofzo?

2-Kan je op deze telefoon ook dmv. de nummertoesten door menu's navigeren? Als ik bijv. door de gallerij heen browse zie ik rechtsboven wel steeds een nummertje staan (2e item, 3e item) etc., maar als ik op een nummer druk gebeurt er niets. Op een SE werkt dit bijv. wel.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Mollos_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:52:
Hallo, ik heb een 6300 en het viel mij op zodra ik een sms getypt heb en op verzenden druk dat ik niet op mijn scherm krijg “bericht verzonden” of iets dergelijks maar dat er een logootje boven in mij scherm komt. Zodra die verdwenen is moet de sms verzonden zijn. Is er niet een mogelijkheid om gewoon “bericht verzonden” op mijn scherm te krijgen, zoals bij alle andere telefoons?

Kan het antwoord zo niet met de search vinden en op internet is het mij ook nog niet gelukt. Kan een van jullie mij helpen?
- Menu
- Tekstberichten
- Afleveringsrapporten (JA selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:18:
Ik heb een nieuwe Nokia 6300. Als ik iemand bel dan hoort de andere kant echt alles wat er bij mij op de achtergrond gebeurt. Als ik bijvoorbeeld mijn telefoon 3 meter verderop op een tafel leg en ik praat gewoon, dan is alles aan de andere kant te horen. In de auto is het bijna onmogelijk een gesprek te voeren.
Weet iemand of dit een instelling of een hardware probleem is?

Dank
Volgens mij heeft dit niets met de telefoon te maken, maar met het netwerk. Mijn moeder heeft een Samsung telefoon en heeft hier ook last van. Ikzelf ben ook bekend met dit probleem. Tot nu toe nog geen oplossing hiervoor gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
mini1986 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:24:
[...]
Volgens mij heeft dit niets met de telefoon te maken, maar met het netwerk. Mijn moeder heeft een Samsung telefoon en heeft hier ook last van. Ikzelf ben ook bekend met dit probleem. Tot nu toe nog geen oplossing hiervoor gevonden...
Al eens geprobeerd om functie 'Stemhelderheid' (menu Instellingen - OproepInstellingen) uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:56:
Twee vraagjes:

1-Als ik een SMS verzonden heb, waarom staat het berichtje er dan nog? Kan dit niet automatisch uit beeld verdwijnen en i.p. daarvan een 'bericht verzonden' ofzo?

2-Kan je op deze telefoon ook dmv. de nummertoesten door menu's navigeren? Als ik bijv. door de gallerij heen browse zie ik rechtsboven wel steeds een nummertje staan (2e item, 3e item) etc., maar als ik op een nummer druk gebeurt er niets. Op een SE werkt dit bijv. wel.
1. Nee
2. Volgens mij zijn alle menu-functies met cijfers op te roepen, behalve de galerij-functies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Dreamer schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:55:
Heb sinds ik de firmware heb geupdate naar V05.00 (27-04-07) problemen dat mijn telefoon af en toe crasht tijdens telefoongesprekken of ten tijden van het sturen van een sms.

Meer mensen problemen mee en toevallig een oplossing bekend? Kan het zijn dat mijn geheugen vol zit (waar kan ik checken hoeveel vrij geheugen ik nog heb)

edit:
vrije geheugen gevonden. Nog 2,3 mb op mijn telefoon. Lijkt mij dus niet het probleem te zijn
Probleem is ondertussen opgelost. Voor de mensen die dit probleem ook hebben: Bij mij was het probleem dat ik teveel smsjes(+/- 2600) opgeslagen had op mijn telefoon. Door al mijn smsjes te verwijderen zijn de problemen van een telefoon die crasht opgelost.

Dit was dus ook ondanks dat ik genoeg vrij geheugen had.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik krijg sinds maandag avond regelmatig de melding 'Registratie SIM kaart mislukt'

Ligt dat aan mijn 6300 of is dat omdat mijn Orange abonnement is omgezet naar pre-paid?
Ik moet er ook nog wel bij zeggen dat mijn telefoon maandag ook hard gevallen is, dus daar vroeg ik het mij af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Dreamer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:02:
[...]

Probleem is ondertussen opgelost. Voor de mensen die dit probleem ook hebben: Bij mij was het probleem dat ik teveel smsjes(+/- 2600) opgeslagen had op mijn telefoon. Door al mijn smsjes te verwijderen zijn de problemen van een telefoon die crasht opgelost.

Dit was dus ook ondanks dat ik genoeg vrij geheugen had.
Ik hoop toch eerlijk gezegd dat dit iets was specifiek op jouw telefoon of met jouw smsjes (unicode character encoding oid?). Heb dit toestel vooral genomen omdat ik mijn Samsung D900 te beperkt vond qua sms mogelijkheden (slechts ruimte voor 225 smsjes) dus ik hoop wel dat dit toestel zo'n 4000 smsjes kan opslaan zonder problemen....

Hebben meer mensen gehad dat hun mobiel crashte/problemen gaf bij veel smsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
TargetX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:38:
[...]
ik hoop wel dat dit toestel zo'n 4000 smsjes kan opslaan zonder problemen....
offtopic:
Nofi, maar waarom wil jij in godsnaam 4000 smsjes bewaren? :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Blacksnak schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:45:
[...]

offtopic:
Nofi, maar waarom wil jij in godsnaam 4000 smsjes bewaren? :? :X
Ach je kent het wel, leuke smsjes van vrienden / vriendin bijv gooi ik niet graag weg. Tja, ligt misschien aan mij maar mij is verteld dat het met dit toestel zou kunnen dus ik zou het wel balen vinden als het opeens toch niet mogelijk blijkt te zijn. (Al zou het inderdaad geen wereldramp zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

[...]

Ik hoop toch eerlijk gezegd dat dit iets was specifiek op jouw telefoon of met jouw smsjes (unicode character encoding oid?). Heb dit toestel vooral genomen omdat ik mijn Samsung D900 te beperkt vond qua sms mogelijkheden (slechts ruimte voor 225 smsjes) dus ik hoop wel dat dit toestel zo'n 4000 smsjes kan opslaan zonder problemen....

Ik kreeg er pas last van sinds de firmware update. Daarvoor werkte alles nog prima. Ik heb nu al mijn smsjes opgeslagen op mijn laptop, al is dat niet echt overzichtelijk.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Dreamer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:22:
[...]

Ik kreeg er pas last van sinds de firmware update. Daarvoor werkte alles nog prima. Ik heb nu al mijn smsjes opgeslagen op mijn laptop, al is dat niet echt overzichtelijk.
Je bedoeld hiermee firmware v05.50 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

TargetX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:15:
[...]

Je bedoeld hiermee firmware v05.50 neem ik aan?
Nieuwste firmware update is voor mij V05.00 van 27-04-07.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Dreamer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:42:
[...]

Nieuwste firmware update is voor mij V05.00 van 27-04-07.
Oh oke op de mijne die ik gistere gekocht heb staat v05.50 van 14-08-07, hopelijk is het in deze firmware dan geen probleem om zoveel smsjes te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zag bij Nokia dat er voor de 6300 van mijn vrouw al versie 5.52 beschikbaar was. Iemand enig idee wat de wijzigingen zijn ten opzichte van 5.50?

Edit: en volgens deze site is er al een versie 6.01.

[ Voor 24% gewijzigd door MegaTronics op 03-04-2008 07:29 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik heb even op google gezocht naar wat informatie over deze firmware en ik kon alleen dit vinden op Wikipedia:

"With the latest firmware version (currently 6.01, not available for some local models such as North American) Nokia 6300 is capable of smoothly playing MPEG-4 (*.mp4) files with a QCIF resolution (176*144) and a frame rate of up to 25 frames per second. The phone allows the user to view the video clips in full-screen landscape mode and set the fast-forward/rewind interval from a few seconds to minutes. In addidtion, video clips can replace ringtones so that an actual motion picture is shown while there is an incoming call."

(Bron: Wikipedia: Nokia 6300)

*weg* deze site staan we niet meer toe (moet lid zijn om t hele topic te kunnen lezen, echt crap) lees ik een gebruikerservaring:

"I dont know the difference now. But i'm using it from 2 days. I can say that: menu moves and phone processes faster then 5.5. If i see any other difference , will post here."

Heb op meerdere sites gelezen dat t allemaal iets vlotter zou zijn, ik kan echter ook nergens een changelog vinden helaas :( Iemand meer info?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja als je telefoon maand aan heb staan en dan even reboot vanwege nieuwe firmware dan verbaast me niks dat die dan net wat vlotter loopt. maar zegt meet over rebooten dan over firmware ;) . Maar ik ga hem ook wel proberen.

Van video resolutie snap ik niks, want dat heeft hij altijd al ondersteund filmpje met een 176*144 resolutie. Ik zou graag willen zien dat die ook de volle beeld resolutie(355x 288) filmpjes ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb stof achter het schermpje van mijn 6300.
Ben ik de enige of zijn er meer mensen met dit probleem?
Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
super-muffin schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:02:
Ik krijg sinds maandag avond regelmatig de melding 'Registratie SIM kaart mislukt'

Ligt dat aan mijn 6300 of is dat omdat mijn Orange abonnement is omgezet naar pre-paid?
Ik moet er ook nog wel bij zeggen dat mijn telefoon maandag ook hard gevallen is, dus daar vroeg ik het mij af. :)
Had hier ook een oud toestelletje van Nokia liggen, één keer hard op de grond laten flikkeren, en heb die melding sinds dien ook altijd. Of hij werkt, maar krijgt nooit verbinding... :( Oftewel, die ligt nu in de la voor altijd. Ik denk dus dat ie gewoon kapot is. Als ik jou was, zou ik gewoon een andere simkaart proberen, doet ie het, ga naar de Orangeshop en je krijgt gratis een nieuwe simkaart. Doet ie het niet, neem ik aan dat je telefoon kapot is (zoals de mijne).

EDIT: En oh ja, ik heb ook een Orange abbo. :)

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 06-04-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij is het niet echt sms gerelateerd maar eerder aan het vrij geheugen. Mijn telefoon crashde ook aan de lopende band op een gegeven moment en na een goede opschoning van foto's e.d. op het telefoon geheugen (dus niet de sd) werkte hij weer als een trein! Bakken vol sms-en neemt op den duur natuurlijk ook een hoop ruimte in maar dat moet wel op te lossen zijn door een aantal bestanden naar je sdte schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is het niet echt sms gerelateerd maar eerder aan het vrij geheugen. Mijn telefoon crashde ook aan de lopende band op een gegeven moment en na een goede opschoning van foto's e.d. op het telefoon geheugen (dus niet de sd) werkte hij weer als een trein! Bakken vol sms-en neemt op den duur natuurlijk ook een hoop ruimte in maar dat moet wel op te lossen zijn door een aantal bestanden naar je sdte schrijven.
Weet niet hoeveel vrij geheugen jij nog had voor hij begon te crashen, dat was bij mij nog 2,6 mb (33% van het totale geheugen).

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:22:
Ik heb stof achter het schermpje van mijn 6300.
Ben ik de enige of zijn er meer mensen met dit probleem?
Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het als volgt opgelost:

ik heb het schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
the old man schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het als volgt opgelost:

ik heb het schoongemaakt.
Lolbroek... |:(

Bossie heeft wrschijnlijk het probleem dat het stof achter het "plexiglas" (je weet wel, gewoon het glas) zit wat op het echte scherm ligt, en wil nu weten hoe hij dit er achter uit kan krijgen/zijn telefoon het beste kan opendoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook een Nokia6300, vandaag de firmware update gedaan (05.05 geloof ik). Alleen ik zit met een probleem.
Voor school moet ik een programma in Java MDK (mobile development kit) schrijven, en dat ook testen op een mobiel die java ondersteunt. De 6300 doet dat prima, alleen wanneer ik via de Nokia PC Suite mijn programmatje (jar-file) installeer op m'n telefoon, en ik open hem daarna via m'n telefoon, dan krijg ik de melding:
"ongeldige toepassing. Wilt u verwijderen? ja / nee"

Iemand ervaring met java programma's op z'n 6300 zetten?

Ik heb ook een game geprobeerd te downloaden van een site met Nokia6300 games, maar daar krijg ik dezelfde melding.

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt doordat het jad bestand ontbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:56
Inmiddels is Firmware versie 06.01 beschikbaar! Heb net geupdate:

Latest available software for Nokia 6300, product code *******
Version: 06.01

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
alvani schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 00:28:
Inmiddels is Firmware versie 06.01 beschikbaar! Heb net geupdate:

Latest available software for Nokia 6300, product code *******
Version: 06.01

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download
Heb 'm geupdate, maar nu is mijn taal alleen nog maar Engels, Duits of een paar andere buitenlandse talen en geen Nederlands..
:s

edit: Heel vervelend, maar opnieuw installeren helpt niet, ik heb nog steeds Engels. Tips?

[ Voor 6% gewijzigd door christiaann1985 op 08-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Hmm dan hebben jullie een andere code dan ik, bij mij staat er nog steeds 5.50.

[ Voor 82% gewijzigd door remmelt op 08-04-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
Ik heb gewoon dezelfde talen als voorheen, dus ook Nederlands. Verder ook geen problemen.

@ christiaann1985: kan het zijn dat jouw 6300 uit het buitenland komt en dat d.m.v. jouw productcode daarom automatisch een andere taal wordt geinstalleerd?
Ik heb zelf overigens een van oorsprong Duitse 6300, maar daar zit standaard de Nederlandse taal in, dus ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
alvani schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:55:
Ik heb gewoon dezelfde talen als voorheen, dus ook Nederlands. Verder ook geen problemen.

@ christiaann1985: kan het zijn dat jouw 6300 uit het buitenland komt en dat d.m.v. jouw productcode daarom automatisch een andere taal wordt geinstalleerd?
Ik heb zelf overigens een van oorsprong Duitse 6300, maar daar zit standaard de Nederlandse taal in, dus ik heb geen problemen.
Ben even naar The Phonehouse geweest. Het zal inderdaad een buitenlandse 6300 zijn. Ze hebben voor mij de nederlandse software geinstalleerd en contactjes schoongemaakt (vraag me niet welke) zodat mijn telefoon niet meer zomaar uitvalt. Dat heeftie sinds vanmiddag dan ook niet meer gedaann. Goeie service van het Nokia service point als je het mij vraagt!

edit: shit, hij valt wel soms nog uit. Zomaar opeens een wit scherm met alleen in beeld bereik en klok.. Meer mensen hier last van/gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door christiaann1985 op 08-04-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Laatst online: 18:19
Mijn 6300 begint me nu toch lichtelijk te irriteren. Die batterijduur is echt kort. Ik doe een dag of 3-4 met mijn batterij terwijl ik amper bel en geen bluetooth gebruik. Ik sms wel veel (heb er nu zo'n 1300 staan). Van wat ik gelezen heb is dit 'normaal'. Teruggaan naar de winkel zal dus niet echt geen zin hebben neem ik aan.

Ook zit ik met firmware versie 5.00 en wanneer ik op updates controleer dan zijn er geen beschikbaar (5.50 is nu toch al een eindje in de omgang).

Is er een gelijkaardige GSM als de 6300 met een degelijke batterijduur? Heb meer zin om dit ding in te leveren en me een nieuwe aan te schaffen dan te blijven rondlopen met iets dat ik constant moet opladen. Ook maakt mijn lader een zeer hoge pieptoon. Wanneer de GSM aangekoppeld is dan is deze gedempt, wanneer ik ermee werk dan is de toon er wel en wanneer ik een sms ontvangen heb of een gemiste oproep heb dan piept hij ook maar dan onregelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan max 12s filmen, ik heb zelfs rechtsboven een timer die aftelt naar nul als ik begin met filmen. Kan er in het boekje en elders op internet niks over vinden? Beetje vreemd, ik heb er een 1gb kaartje in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:08:
Ik kan max 12s filmen, ik heb zelfs rechtsboven een timer die aftelt naar nul als ik begin met filmen. Kan er in het boekje en elders op internet niks over vinden? Beetje vreemd, ik heb er een 1gb kaartje in zitten.
Hmm ik had dit nog niet gemerkt, net ff getest :). Mijne telt af vanaf 15 seconde, dat zal wel komen doordat ik in een iets lagere resolutie film denk ik ofzo... kheb ook een 1Gb geheugenkaartje en ik weet niet waardoor deze limiet komt. Persoonlijk mis ik het ook niet want ik film nooit op mijn telefoon (word toch te crappy kwaliteit :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:08:
ga naar camera, opties, instellingen, lengte video op maximaal zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:07:
[...]

ga naar camera, opties, instellingen, lengte video op maximaal zetten
ah zo logisch... bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Flying schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:14:
Mijn 6300 begint me nu toch lichtelijk te irriteren. Die batterijduur is echt kort. Ik doe een dag of 3-4 met mijn batterij terwijl ik amper bel en geen bluetooth gebruik. Ik sms wel veel (heb er nu zo'n 1300 staan). Van wat ik gelezen heb is dit 'normaal'. Teruggaan naar de winkel zal dus niet echt geen zin hebben neem ik aan.

Ook zit ik met firmware versie 5.00 en wanneer ik op updates controleer dan zijn er geen beschikbaar (5.50 is nu toch al een eindje in de omgang).

Is er een gelijkaardige GSM als de 6300 met een degelijke batterijduur? Heb meer zin om dit ding in te leveren en me een nieuwe aan te schaffen dan te blijven rondlopen met iets dat ik constant moet opladen. Ook maakt mijn lader een zeer hoge pieptoon. Wanneer de GSM aangekoppeld is dan is deze gedempt, wanneer ik ermee werk dan is de toon er wel en wanneer ik een sms ontvangen heb of een gemiste oproep heb dan piept hij ook maar dan onregelmatig.
Lader is een probleem van de transformator binnenin de oplader. Vaak een teken dat hij niet al te lang meer mee gaat. Tip: laat hem niet in het stopcontact zitten, dan blijft die transformator namelijk onder spanning.

Verder heb ik ook nog steeds geen updates. Waar is jouw telefoon vandaan (gewoon Nederland) mijne komt namelijk uit Duitsland.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

code:
1
2
3
4
5
Latest available software for  Nokia 6300, product code 0549xxx
Version:  05.50

Compare numbers

balen, nog ff wachten denk ik :( Hoop dat die snel komt, het vloeiend afspelen van .mp4filmpjes in qcif formaat spreekt me wel aan, en die doorspoelfunctie van enkele minuten is handiger op een grote film :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is hier een link naar de nieuwe f/w:
*knip* dit is gewoon copyrighted firmware, hier dus absoluut niet toegestaan!!
maar hou me ten goede, ik heb hem niet getest....

[ Voor 67% gewijzigd door Ginz op 10-04-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb nu 6.01 erop zitten en de telefoon lijkt nog sneller te werken, en ik heb tot nu toe geen vasthanger gehad. Ook geen last van rare fouten oid, gaat prima. :)

Wat ik trouwens wel merk is dat dingen aangepast zijn en menu's verandert zijn edg, wel appart.

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 10-04-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Dreamer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:30:
[...]

Lader is een probleem van de transformator binnenin de oplader. Vaak een teken dat hij niet al te lang meer mee gaat. Tip: laat hem niet in het stopcontact zitten, dan blijft die transformator namelijk onder spanning.

Verder heb ik ook nog steeds geen updates. Waar is jouw telefoon vandaan (gewoon Nederland) mijne komt namelijk uit Duitsland.
Ik heb de mijne gekocht waar ik woon, in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, hopelijk kan iemand mij helpen, gisteravond heeft pap ook geprobeerd om met de nokia software zijn telefoon t eupdaten van 5.5 naar 6.1. Dit mislukte elke keer:
"Iedere keer als de 23 MB binnen is krijg ik een 'foutmelding van internet' en of ik die rapportage wil versturen ??"

Het programma wilt dus niet updaten en zegt dat er wat mis is met het internet of de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:33:
Ok, hopelijk kan iemand mij helpen, gisteravond heeft pap ook geprobeerd om met de nokia software zijn telefoon t eupdaten van 5.5 naar 6.1. Dit mislukte elke keer:
"Iedere keer als de 23 MB binnen is krijg ik een 'foutmelding van internet' en of ik die rapportage wil versturen ??"

Het programma wilt dus niet updaten en zegt dat er wat mis is met het internet of de update?
Geen idee, ik heb hetzelfde. Ik denk dat we gewoon nog moeten wachten. Wel heel irritant dattie telkens weer die 23 mb ophaalt. Klinkt als erg dom programeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja op mijn telefoon doet hij het juist weer wel goed... 8)7
Maar die van mijn vader is exact hetzelfde alleen ietsie ouder en standaard had hij 1 versie lager als de mijne. Toen ik de mijne heb gekocht bij hem ook 5.5 erop gezet, en nu bij mij 6.01 en die werkt, en die van hem niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:40:
[...]

Geen idee, ik heb hetzelfde. Ik denk dat we gewoon nog moeten wachten. Wel heel irritant dattie telkens weer die 23 mb ophaalt. Klinkt als erg dom programeerwerk.
Je kunt het beste de Engelse Nokia Software Updater van Nokia.com even op je PC installeren en voor de update gebruiken. Dan krijg je die foutmeldingen niet en je krijgt gewoon dezelfde firmware op je telefoon geinstalleerd als dat je met de Nederlandse Nokia Software Updater zou krijgen.
Ik kreeg die foutmeldingen namelijk ook en met de Engelse Nokia Software Updater ging het in één keer goed.
Klik hier voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankje, straks eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Bij mij zegt de software updater nog steeds dat de 6300 al de nieuwste bevat, namelijk 5.5?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

DaRoot schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:16:
Bij mij zegt de software updater nog steeds dat de 6300 al de nieuwste bevat, namelijk 5.5?
Probeer je code hier eens of je telefoon wel updatable is? Het kan zijn dat er per 'batch' wordt geupgrade en dat niet elke firmware op elke telefoon werkt. Voor mij is die overigens ook nog niet beschikbaar.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier zojuist een 6300 van T-Mobile (product code 0547472) naar versie 6.01 gebracht. Ik moest daarvoor wel de engelse updater downloaden want de nederlandse wilde niet installeren (foutmelding tijdens de installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou mijn telefoon is met de gewone nederlands software dus zonder problemen van 5.5 van 6.01 gegaan, die van pap is met de engelse software zonder problemen van 5.5 naar 6.01 gegaan. :)

Harstikke bedankt voor de tip, werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
christiaann1985 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:11:
[...]

Ben even naar The Phonehouse geweest. Het zal inderdaad een buitenlandse 6300 zijn. Ze hebben voor mij de nederlandse software geinstalleerd en contactjes schoongemaakt (vraag me niet welke) zodat mijn telefoon niet meer zomaar uitvalt. Dat heeftie sinds vanmiddag dan ook niet meer gedaann. Goeie service van het Nokia service point als je het mij vraagt!

edit: shit, hij valt wel soms nog uit. Zomaar opeens een wit scherm met alleen in beeld bereik en klok.. Meer mensen hier last van/gehad?
Blijkbaar kan de telefoon geen 1300 smsjes bewaren en goed werken tegelijk, want het ziet er naar uit dat sinds ik ze verwijderd heb m'n 6300 wel goed werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
christiaann1985 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:14:
[...]

Blijkbaar kan de telefoon geen 1300 smsjes bewaren en goed werken tegelijk, want het ziet er naar uit dat sinds ik ze verwijderd heb m'n 6300 wel goed werkt..
Ik heb er nu ruim 1100 in staan en hij werkt perfect. Nooit geen problemen. Dus het zou opzich geen problemen moeten geven.. Maar misschien ligt de grens bij 1300 ofzo en vanaf daarna is het over :P

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

christiaann1985 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:14:
[...]

Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde. Na het verwijderen van de smsjes had ik geen problemen meer.

@ Gerwin, je zult er straks ook wel last van gaan krijgen :).

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
Dreamer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:20:
[...]

Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde. Na het verwijderen van de smsjes had ik geen problemen meer.

Zou kunnen ja, misschien ligt de grens zoals ik al zei bij de 1300 ;)
Ik wacht het gewoon af...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vraag mij echt af wat het nut is van het bewaren van 1300 SMS berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mijne ook geupdate , maar wat is er dan allemaal veranderd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
megatronics schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:02:
Je kunt zo nu en dan iets teruglezen.. ;)
Waarom zou je ze weggooien..? Omdat de telefoon er blijkbaar niet mee overweg kan oke.. Maar ik vind het wel raar dat zoveel smsjes blijkbaar niet kan. Het is toch een kwestie van bewaren, en er is toch genoeg geheugen?
Ik heb overigens ook gemerkt dat het opstarten een stuk sneller gaat als je inbox leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:27:
Heb de mijne ook geupdate , maar wat is er dan allemaal veranderd ??
Vandaag ook gedaan, wat mij opviel is dat hij sneller is, hij in het oproeplog anders icoontjes gebruikt en ik hoop zuiniger, maar dat zal wel niet :(.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Dreamer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:20:
[...]

Hoezo last krijgen? Ik heb er op dit ogenblik 1311 en heb nergens last van. Het ding werkt niet trager of slechter in vergelijking met voorheen. Zal niet lang meer duren voor ik de 1400 haal :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Flying schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:21:
[...]

Hoezo last krijgen? Ik heb er op dit ogenblik 1311 en heb nergens last van. Het ding werkt niet trager of slechter in vergelijking met voorheen. Zal niet lang meer duren voor ik de 1400 haal :+ .
Ik weet niet precies waneer het komt opdagen, maar als je veel smsjes in je telefoon hebt staan krijg je last van spontane crashes. Ten tijden dat ik er last van had, had ik er in totaal 2700 opgeslagen (1400 inbox 1300 sent items). Overigens word je telefoon wel een stuk sneller als je ze verwijderd, dacht ook dat het niets uitmaakte. Totdat je ze verwijderd.
megatronics schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:02:
Veelal niets, al is het af en toe leuk/handig om terug te zoeken.

Mis bijvoorbeeld nu wel een sms wisseling omdat ik die goed kan gebruiken bij het schrijven van een liedje :+

[ Voor 21% gewijzigd door Dreamer op 13-04-2008 01:26 ]

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dreamer schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:06:
[...]

Vandaag ook gedaan, wat mij opviel is dat hij sneller is, hij in het oproeplog anders icoontjes gebruikt en ik hoop zuiniger, maar dat zal wel niet :(.
Dat zuiniger is idd de enigste verbetering die deze telefoon nodig heeft... Verder is hij perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik heb inmiddels ook ge-update en was enkele instellingen kwijt (indeling van m'n 'active standy' menu en mijn indeling van het hoofd menu). Geen ramp natuurlijk, maar wel een klein minpuntje (ook na het terugzetten van de backup die ik vantevoren had gemaakt waren deze instellingen nogsteeds niet hersteld).

Heb een changelog kunnen vinden inmiddels:

Changes/improvements made from MCU SW version 5.50 to version 6.01:
- Default year changed to 2008
- MIDlet versions updated
- Improvements in the MyFaves functionality when SIM-card swapped (SW
05.50 => 06.01)
- Improvements for using the radio as an alarm sound with the alarm clock
- Improvements in the MyFaves functionality when the SW is updated by
using NSU.
- Bluetooth headset functionalities improved
- Bluetooth carkit functionality improved
- Corrections for the text localizations in the menu
- Updates in the dictionary
- MyFaves scrolling functionality improved
- Improvements in the ALS functionality
- Operator name list updated

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Topicstarter
Bedankt voor de changelog :)

Mijn telefoon liet zich voorheen niet updaten van 5.00 naar 5.50 (met mijn productcode was 5.00 de laatste firmware), maar nu is firmware 6.01 wel beschikbaar. Zojuist geupdate en geen problemen ondervonden tot nu toe.

Binnenkort zal ik mezelf weer eens bijlezen en de startpost updaten. Zijn er dingen waarvan jullie nu al zeggen: "dat moet je zeker toevoegen!" ?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booster schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:01:
Bedankt voor de changelog :)

Mijn telefoon liet zich voorheen niet updaten van 5.00 naar 5.50 (met mijn productcode was 5.00 de laatste firmware), maar nu is firmware 6.01 wel beschikbaar. Zojuist geupdate en geen problemen ondervonden tot nu toe.

Binnenkort zal ik mezelf weer eens bijlezen en de startpost updaten. Zijn er dingen waarvan jullie nu al zeggen: "dat moet je zeker toevoegen!" ?
Geheugenkabeltje moet van usb naar usb mini b5 gaan, dat is de passende maat voor deze nokia en nog een zooi andere. En een gewone usb kabel scheelt veel tegen een "nokia datakabel". Maar verder is het nu een goede en mooie startpost. :)

Qua layout misschien iets van tabellen laten zien met randen en een leuk achtergrondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Joopieboy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:33:

Bij mij wil hij zoiezo niets downloaden, ik heb de engelse software updater. Hij geeft aan dat 5.50 de laatste versie is en dat ik die al heb. Dus updaten gaat hier ook nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb onlangs geupdate via de engelse software updater. Ging allemaal prima, maar nu werkt het bellen niet meer. Dat wil zeggen, ik kan wel bellen, men hoort mij alleen niet. Ik hoor de ander wel, en ik kan ook smsjes ontvangen en verzenden, alleen mijn microfoon lijkt niet meer te werken. Ook op een opname is niks te horen.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik heb nog garantie, dus morgen stuur ik hem (met tegenzin) op, maar ik dacht misschien herkend iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Echte kl*te, heb olie laten vallen op mijn gsm. Olie is dus in die gaatjes van de luidspreker op de achterkant van de gsm binnengesijpeld.

Het gevolg is nu dat mijn luidspreker volume heel wat minder is dan normaal. Enig idee wat ik hier mee kan doen? Opsturen zal wss geld kosten en valt niet onder garantie.

Heb op de volgende site een originele luidspreker gevonden voor de gsm, maar ik weet niet hoe je die dan eigenlijk moet bevestigen op de gsm. Word dat solderen of is dat met een kliksysteem ofzo?

http://telecomtelecom.nl/?p=5&id=9177&tid=1074

Iemand die het verschil kent tussen die bovenste en de onderste?

http://telecomtelecom.nl/?p=5&id=2240&tid=1074

Die laatste is een IHF Speaker ofzo.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engels, Nederlands maakt niet uit.
De mijne blijft op 5.50, geeft aan dat ik al de meest recente heb......

Misschien toch in batch uitgebracht allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:51:
Engels, Nederlands maakt niet uit.
De mijne blijft op 5.50, geeft aan dat ik al de meest recente heb......

Misschien toch in batch uitgebracht allemaal?
Ja denk het haast wel, als ik ook op de nokia site (link hierboven ergens) mijn serienummer check zegt hij ook dat 5.50 de laatste is. Wachten maar rustig af dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

tdw schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:43:
code:
1
2
3
4
5
Version:  05.50

Compare numbers
code:
1
2
3
4
5
Version:  05.00

Compare numbers
Welja, maak er maar een lagere versie van :(

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand weet hoe ik de rechter selectietoets kan wijzigen?
Er staat nu Web van T-mobile en bij snelkoppelingen kan ik alleen deze kiezen en geen ander.
De linker kan ik wijzigen in honderden dingen.. maar de rechter niet.. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:15:
Er staat nu Web van T-mobile en bij snelkoppelingen kan ik alleen deze kiezen en geen ander.
De linker kan ik wijzigen in honderden dingen.. maar de rechter niet.. Iemand een tip?
Waarschijnlijk heeft je telefoon ook nog een T-mobile simlock erop zitten? Ik kan de rechter selectietoets wel veranderen in wat ik wil. Wellicht kun jij dit ook als de simlock eraf is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk heeft je telefoon ook nog een T-mobile simlock erop zitten? Ik kan de rechter selectietoets wel veranderen in wat ik wil. Wellicht kun jij dit ook als de simlock eraf is???
Klopt zit idd een simlock op.
Dat zal het dan wel zijn.
Trouwens net update gedaan naar 06.01 en nu kan ik ook Soccer 3D kiezen ipv internet gebeuren van T-Mobile. Dus laat het lekker zo. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Er is volgens mij wel een veschil tussen de nokia 6301 en 6300i, of was dit al duidelijk?
Zie

http://www.nokia.nl/link?cid=PLAIN_TEXT_597544

http://www.nokia.nl/link?cid=PLAIN_TEXT_971932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:15:
Mijn vrouw heeft ooit eens ergens in het menu er voor gekozen om iets van T-Mobile weg te gooien en sindsdien kan ze de rechtertoets ook overal voor programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Cocona schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:42:
Echte kl*te, heb olie laten vallen op mijn gsm. Olie is dus in die gaatjes van de luidspreker op de achterkant van de gsm binnengesijpeld.

Het gevolg is nu dat mijn luidspreker volume heel wat minder is dan normaal. Enig idee wat ik hier mee kan doen? Opsturen zal wss geld kosten en valt niet onder garantie.

Heb op de volgende site een originele luidspreker gevonden voor de gsm, maar ik weet niet hoe je die dan eigenlijk moet bevestigen op de gsm. Word dat solderen of is dat met een kliksysteem ofzo?

http://telecomtelecom.nl/?p=5&id=9177&tid=1074

Iemand die het verschil kent tussen die bovenste en de onderste?

http://telecomtelecom.nl/?p=5&id=2240&tid=1074

Die laatste is een IHF Speaker ofzo.
Dus niemand die hier iets kan over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Cocona schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:04:
[...]

Dus niemand die hier iets kan over zeggen?
Ik zou voor diegene van 13 euro gaan, die is specifiek voor de 63xx serie als we de beschrijving mogen geloven, al denk ik dat het weinig uitmaakt en dat beide zullen werken (mits je hem goed in je mobiel geplaatst krijgt). Weet je niet hoe de huidige in je telefoon er uit ziet? Wellicht lijkt die het meeste op 1 van de 2 en dan kun je op basis daarvan je keuze maken....

Sorry ik heb er ook niet zoveel verstand van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
No problem, we gaan het proberen. Kennis van een maat van mij wil de boel gerust solderen als dat moet voor 25€ dus dat valt mee vind ik.

Komt dan toch goedkoper uit dan hem op te sturen naar Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb een probleempje met het updaten van mn 6300.
Deze heeft momenteel software versie 5.00 en wil zich niet updaten omdat Nokia updater aangeeft dat 5.00 de meest recente versie is voor mn 6300 :? Ik heb de Engelstalige updater getest, de Nederlandse updater kon ik wel downloaden maar niet uitvoeren, kreeg namelijk gelijk een foutmelding van Windows dat het programma gestopt was met werken.
Heeft iemand de 'gouden' tip O-)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg me af of je ook de lijst kunt wissen "Onlangs Gebruikt' als je een sms wil sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Menu -> Logboek -> Ber.Ontvangers en hierin alles wissen en klaar is meneer gast12345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een 6300 aangeschaft, wat een verademing tov mijn LG S5200.
Nu wil ik e-mail checken via het toestel, komt ie steeds met de melding dat het wachtwoord niet klopt, terwijl ik absoluut zeker ben dat ik het juist intoets. Iemand ervaring met dit probleem ?
Internet werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé bij mij ook, van 5.50 naar 5.00!!!
Wie heeft hier een verklaring voor?

"Latest available software for Nokia 6300,
Version: 05.00"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Laatst online: 07-06 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:33:
Hé bij mij ook, van 5.50 naar 5.00!!!
Wie heeft hier een verklaring voor?

"Latest available software for Nokia 6300,
Version: 05.00"
Same here. Nokia geprobeerd te bellen maar na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben opgehangen. Mijn productcode (0549788) heb ik gegoogled en een lijst ergens geeft aan belgische variant. Maar heb hem toch echt bij mediamarkt in nl gekocht, en de importeur is ook een goede toko (heb bij MM gewerkt) die ook aan zaken als belcompany/phonehouse leverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Mijn 6300 komt ook gewoon van de Phonehouse vandaan :?
Blijft op 5.00 staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Laatst online: 07-06 12:30
Ben langs geweest bij een Nokia Service Center hier in Deventer en die konden mij vertellen dat in Nederland 5.50 de laatste versie zou zijn... 8)7 :X :?

Heb zelf maar het heft in eigen hand genomen en met NSS (Nemesis) de productcode gewijzigd in 0537620. Update ging zonder problemen hierna. Nederlandse taal in aanwezig in deze versie. Verder moet je zorgen dat als je met Nemesis productcode gaat omzetten dat dit niet werkt met de laatste nokia connectivity drivers. http://www.gsmhelpdesk.nl...e83a290f09bfa28ccafd0235b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds 2 week een 6300 met SW versie 5.50, maar die maakt geen contact met de CK-7W.
Nu heb ik al een hele boel pagina's hier doorgelezen maar een oplossing nog niet gevonden.

Mn telefoon maakt wel contact met een Parrot en oa het BT systeem uit een BMW 5 serie. Dus daar zit het probleem niet lijkt mij. Iemand een goede en afdoende oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een 6300. Ik zou wel graag kaarten op m'n telefoon willen hebben (ala Nokia Maps voor S60, en dan gebruiken voor de kaarten, geen navigatie). Tot nu weet ik dat er een paar aanbieders zijn hiervan. Maar deze moet je vanaf je telefoon downloaden, en dat gaat mij denk ik iets te veel geld kosten. Mijn vraag: Weet iemand of je kaarten naar de telefoon kan downloaden om vervolgens op de computer te zetten?

Trouwens, m'n 6300 is gewoon meteen met firmware 06.01 geleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Ik heb net succesvol een update gedaan van 5.50 naar 6.01. Nog geen verschillen gemerkt.
Ik had vanuit de fabriek 5.00 die een tijd geleden naar 5.50 bijgewerkt (3 toestellen waarvan er 1 mis ging en opgestuurd moest worden, wel garantie). Tussen 5.00 en 5.50 zaten een paar leuke verbeteringen. De nieuwste succesvol geflashed maar nog geen verschil gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik heb mijn 6300 in Azie gekocht, met direct software versie 6.0 (Engels). Ik heb maar 1 probleempje, er zit bij deze standaard 'Yahoo to go' op, en ook Yahoo messenger onder 'Messaging'. Verzenden van berichten gaat prima, contactlist downloaden ook, alleen ik ontvang niets. En er zijn bar weinig instellingen die je na kan lopen.

Ik weet niet of de NL versie (of andere Europese versies) deze functie hebben. Maar iemand hier die het aan de praat heeft gekregen?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste