Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Kaspers schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:11:
Vind je een case bij deze telefoon nou echt belangrijk ?
Ik moet zeggen dat hij best krasbestendig is.
Het is wel m'n weekend telefoon (wordt redelijk afgeragd), maar hij houd het echt prima !
Het toestel lijkt me makkelijk krasbaar.
En als je dan een nieuw frontje koopt is dat dan inclusief glas ?
(ik heb hem net een week trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252696

ik heb een probleem met mijn 1 dag oude 6300.
hij hoort elke 5 seconden met de lampjes aan de zijkanten te knipperen , hij doet dat bij mij dus niet :S
weet iemand wat dat kan zijn?
ik heb de nieuwste firmware : V 05.50

Communicatie gaat via het forum

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 27-02-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249081

Anoniem: 249081 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:22:
hey mensen,

ik zit met een groot probleem met mijn nokia 6300.
afgelopen zaterdagavond heb ik normaal gebeld ermee, en ben ik ook gebeld op mijn telefoon. ik heb niemand, maar dan ook niemand mn telefoon uitgeleend. zondagochtend ben ik 5 uur am opgestaan om naar het werk te gaan. op het werk aangekomen heb ik mijn telefoon uitgedaan, in mn kast gezet(daarvan heb ik alleen de sleutel). niemand heeft ook mijn toegangscode tot mijn telefoon. nou doe ik na het werk mijn telefoon aan, die vraagt zoals normaal mijn toegangscode. nadat ik die heb ingevoerd en geaccepteerd is, vraagt hij mij opeens om een beperkte toegangscode. ik heb nooit een of andere beperking op mijn telefoon gezet, en snap echt niet waar dit vandaan komt.
vandaag ben ik naar t-mobile geweest, mijn provider, en om een lang verhaal kort te maken werd mij het volgende meegedeeld: of ik(of iemand anders) heb een beperkingscode ingevoerd, of ik (of iemand anders) heb hem geprobeerd simlockvrij te maken, en het is niet goed gegaan.
nou ben ik al jaren klant bij t-mobile, dezelfde abonnement, en ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik hem simlockvrij zou moeten maken. alleen nokia heeft die beperkingscode en die geven ze niet vrij. maar zij kunnen ook niet nagaan of er een poging is gedaan om hem simlockvrij te maken. maw, ik ben als klant de dupe hiervan.
heeft iemand ook een soortgelijke ervaring gehad??? de t-mobile medewerker zegt me dat hij na zoveel jaren dit werk te doen nog nooit zoiets heeft meegemaakt!! kan het een virus zijn?? een softwarematige probleem?
wat kan ik aan deze situatie doen? ik heb geen thuistelefoon, dus ik ben 100% op mijn mobiele telefoon aangewezen.
dat iemand anders, of ik een beperkingscode heeft ingevoerd kunnen zij wel nagaan, want de kans dat diegene het gedaan heeft en dezelfde codeheeft ingevoerd die nokia heeft is nihil.
is er een manier om aan te tonen dat er geen poging is gedaan om hem simlockvrij te maken???

ik zit echt met mn handen in het haar, en zou alle hulp zeer waarderen....

Picho
hey mensen,
ff een update naar aanleiding van mijn situatie.
ik heb een klacht naar nokia geschreven met het verhaal. ze schrijven mij het volgende:
'Een simlock kan enkel door uw provider geplaatst en verwijderd worden. Een beperkte toegang kan enkel door uw provider op uw toestel geplaatst worden via uw simkaart, dit valt buiten de bevoegdheid van Nokia, dus Nokia kan hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden.'

nou ben ik hiermee naar mijn provider gegaan, maar die ontkennen dat zij een beperkte toegang via mijn simkaart kunnen plaatsen. die stellen dat ik, of iemand anders, een beperking op mijn telefoon moet hebben gezet. de 1ste keer toen ik bij hun langs ben geweest vertellen ze iets anders, namelijk dat ik of iemand anders de simlock heeft geprobeerd te unlocken, en dat ik daarvoor bij nokia moet wezen. nu vertellen ze een ander verhaal als ik met het verhaal van nokia kom. ik kan het toestel wel ter reparatie aanbieden en voor 80 euro halen ze het eraf voor mij, wat ik dus never zal doen. het komt bij mij als uiterst amateuristisch over, de ene keer zeggen ze dit, en de andere keer zeggen ze dat.
nou wil ik van jullie weten, hoe gaat dat in zijn werking, een beperking plaatsen? moet ik niet eerst een code hebben, om een bepreking te plaatsen? ff voor de duidelijkheid, na het invoeren van mijn acces code, die gewoon geaccepteerd wordt, kan ik nix met die telefoon doen. hij vraagt een beperkte toegangscode, zonder die in te voeren kan ik niet gebeld worden, niet bellen, geen 112 bellen, helemaal nix. voor zover ik weet kan je je toestel voor bv buitenlandse oproepen beperken, 0900 nummers, kan je je toestel ook voor alle uitgaande en ingaande gesprekken blokkeren??
in het boekje dat ik bij mijn toestel kreeg staat nix over een beperkte toegangscode, en hoe je die in kan stellen en ik vind het supervaag wat er nu gebeurt. het rare is dat als ik mijn sim in een andere toestel plaats ik gewoon helemaal geen beperking heb, kan 0900 nummers bellen, naar het buitenland, en ik kan gewoon gebeld worden. ik heb dus geen beperking op mijn sim hoe dan ook geplaatst...

graag jullie visie/tips/hulp aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 252696 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:05:
hij hoort elke 5 seconden met de lampjes aan de zijkanten te knipperen , hij doet dat bij mij dus niet :S
*knip*
Ik heb zelf geen 6300, maar m'n vriendin wel. Volgens mij knipperen die lampjes aan de zijkant als je een oproep hebt gemist, of een SMS ontvangen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 27-02-2008 08:45 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Ik heb zelf ook een Nokia 6300 en wat een slecht product, misschien heb ik temaken met een maandagochtend product?

Het toestel blijft maar 2 dagen werken met een volle accu en sinds een paar dagen heb ik kort sluiting gehad in het toestel, helemaal geen beeld meer nu, een firmware update mocht ook niet baten bij een service point dus ga het toestel zsm mogelijk opsturen via een service point.

Misschien leuk om erbij tevermelden heb nu een nokia 2310 als nood met een zelfde accu het toestel blijft gewoon 5 dagen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
ExtreMe!etc: de batterij in de 2310 levert meer mAh, bovendien is het scherm maar liefst 70272 pixels kleiner, om van de kleurdiepte niet te spreken. Verder heeft de 6300 bluetooth, etc etc etc.

De toestellen zijn dus niet met elkaar te vergelijken. Het nadeel van een toestel met toeters en bellen is dat de batterij minder lang mee zal gaan. Korte batterijtijd van de 6300 is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb iets soortgelijks met mijn 6280.
Die staat soms ineens op 'phone restricted' en ik heb geen idee waarom.
Volgens google had dat inderdaad iets te maken met sim-lock of iets dergelijks.
Geen enkele code werkt.

Wat wel kan is de telefoon gewoon uitzetten, en als je hem dan weer aanzet is de melding weg. 8)7
Een tijd later kan hij zo weer terugkeren maar met uit-/aanzetten is het opgelost.
Wat mij wel opvalt is dat sind een paar maanden de software van erg stabiel ineens naar nogal instabiel is gegaan zonder dat er iets gewijzigd is, erg vreemd.
Maargoed, zolang ik hem met uitzetten kan repareren ga ik idd geen 45 euri neerleggen voor een behandeling.
Ik mag volgende maand een nieuwe uitzoeken en de 6300 staat toch wel hoog op m'n lijstje. ;)
Is het uitzetten bij jou ook mogelijk of kan je helemaal niets?

@batterijduur:
Ik wil deze telefoon ook wel, alleen heb ik een schurfthekel aan een accu die niet lang meegaat.
Wat is de levensduur als je GPRS uitzet (toch niet nodig) en hem normaal gebruikt.
Dus voornamelijk stand-by, of wat bellen en sms'en, geen rarigheid?

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 18-02-2008 12:37 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heb zelf idee bij me toestel makelijk meer dan 3 dagen.
Zijn vooral java toepassingen die stroom vreten (+ de verlichten die er dan ook bij contineu brand). Maar idd, de meeste toestellen houden het langer vol dan de n6300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249081

Gonadan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb iets soortgelijks met mijn 6280.
Die staat soms ineens op 'phone restricted' en ik heb geen idee waarom.
Volgens google had dat inderdaad iets te maken met sim-lock of iets dergelijks.
Geen enkele code werkt.

Wat wel kan is de telefoon gewoon uitzetten, en als je hem dan weer aanzet is de melding weg. 8)7
Een tijd later kan hij zo weer terugkeren maar met uit-/aanzetten is het opgelost.
Wat mij wel opvalt is dat sind een paar maanden de software van erg stabiel ineens naar nogal instabiel is gegaan zonder dat er iets gewijzigd is, erg vreemd.
Maargoed, zolang ik hem met uitzetten kan repareren ga ik idd geen 45 euri neerleggen voor een behandeling.
Ik mag volgende maand een nieuwe uitzoeken en de 6300 staat toch wel hoog op m'n lijstje. ;)
Is het uitzetten bij jou ook mogelijk of kan je helemaal niets?
wat ik ook doe, nix werkt. ik gebruik al sinds het gebeurt is noodgedwongen een oude motorola die het nog prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ja! Heb er ook een, besteld bij Electro Sky, volgende dag binnen.

Tot dusver mooi ding, leest wel langzaam van de sim maar die heb ik uitgezet na kopie naar toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249802

Is het mogelijk om je belkosten/belvolume bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heb bij belcompany voor 17 euro mircro SD kaart gekocht (ze zijn daar in de aanbieding).

Alleen welk programma gebruiken jullie om je CD's om te zetten naar MP4 ?
Via deze topic Kan Nero AACencoder niet meer kiezen, andere opties? ben ik bij dBpowerramp CD ripper uitgekomen. Maar wat ik mis bij deze rippe ris dat je niet kan instellen of je via singel pas of multie pas wilt enconden. Weet iemand mischien CD -> mp4 ripper waar bij je wel meer kan instellen die gebruik maakt van de nero AAC codec ?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Gonadan schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:15:
[...]

@batterijduur:
Ik wil deze telefoon ook wel, alleen heb ik een schurfthekel aan een accu die niet lang meegaat.
Wat is de levensduur als je GPRS uitzet (toch niet nodig) en hem normaal gebruikt.
Dus voornamelijk stand-by, of wat bellen en sms'en, geen rarigheid?
Ik doe gemiddeld 4 a 5 dagen op een batterijlading, met 20 minuten bellen per dag en sms of 5..

• Gonadan

Gonadan

ScSi schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:27:
[...]

Ik doe gemiddeld 4 a 5 dagen op een batterijlading, met 20 minuten bellen per dag en sms of 5..
Aha, dat is al beter. Laat je hem 's nachts ook aan staan?
Ik heb nu een 6280 die staat 24/7 aan maar houdt het na twee jaar nog steeds zo'n 4 dagen vol.
Erg veel wil ik er dus niet op achteruit gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• remmelt
JC Ken: waarom niet gewoon mp3? Ik moet bekennen dat ik daar vooral itunes voor gebruik, redelijk goede rips worden dat. EAC+Lame is natuurlijk dan de standaard, maar dat wil niet zo goed draaien op m'n mac.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Gonadan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:13:
[...]

Aha, dat is al beter. Laat je hem 's nachts ook aan staan?
Ik heb nu een 6280 die staat 24/7 aan maar houdt het na twee jaar nog steeds zo'n 4 dagen vol.
Erg veel wil ik er dus niet op achteruit gaan. ;)
Uiteraard :) Een gsm is niet gemaakt om uit te staan (ben steeds bereikbaar via een speciaal profiel voor mensen die me _altijd_ mogen bellen).

Ik heb energiespaarstand en slaapstand aan.

[ Voor 4% gewijzigd door ScSi op 21-02-2008 11:35 ]

• Gonadan

Gonadan

ScSi schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 11:34:
[...]

Uiteraard :) Een gsm is niet gemaakt om uit te staan (ben steeds bereikbaar via een speciaal profiel voor mensen die me _altijd_ mogen bellen).

Ik heb energiespaarstand en slaapstand aan.
Haha inderdaad, een 'stil' filter voor alle dronken vrienden en/of ex-collega's. En geluid voor de familie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• remmelt
Die slaapstand vind ik een beetje moeilijk. Eerder werd geopperd dat je die het beste uit kan zetten zodat je, als je de tijd wilt aflezen, niet het hele display hoeft te activeren. Bij mij is de tijd met slaapstand uit echter zo donker en klein en moeilijk te lezen dat het eigenlijk geen zin heeft en ik alsnog op rood duw.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 252696 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:05:
mensen die hetzelfde probleem al hebben opgelost kunnen die mij AUB het antwoord mailen op : robinlooys9@hotmail.com
Hij hoort niet elke 5 seconden te knipperen ;) Daar zou je ook gek van worden.

leoaq.fm // Jeune Loop

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Hey ik heb mijn vader voor z'n verjaardag de Nokia 6300 geschonken. Hij kan nogal klunzig zijn dus een beschermhoesjes o.i.d. (case) is nog niet zo'n gek idee.

Heeft iemand al deze case gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/image.php?id=46605&dimensionid=1&shopid=11

Hoe zit het precies? Misschien een stomme vraag maar als opneem hangt dat dan zo naar beneden?
Misschien zijn er nog andere mooie alternatieven.

thanks

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 11:20
Hallo, ik heb een nokia 6300 gekocht via marktplaats. er zat een sd kaartje in van 1 gb. als ik die wil bekijken vraagt hij om een wachtwoord. dus ik de verkooer gemaild, maar die weet niets van een wachtwoord, en zegt dat dat bij hem nooit gebeurde.

hoe kan ik het wachtwoord achterhalen, of het sd kaartje leeg maken of hoe dat ook werkt?
anders heb ik niks aan het kaartje.

weet iemand hier iets voor?

ik heb wel gevonden dat in het bestand mmcstore iets zou moeten staan, maar ik zou niet weten waar ik dat kan inden op de telefoon, het ou op het maartje moeten staan, maar daar kom ik dus niet op. ook niet als ik de telefoon met een abeltje aansluit op de pc.

Anoniem: 215072

engelbertus schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:33:
Hallo, ik heb een nokia 6300 gekocht via marktplaats. er zat een sd kaartje in van 1 gb. als ik die wil bekijken vraagt hij om een wachtwoord. dus ik de verkooer gemaild, maar die weet niets van een wachtwoord, en zegt dat dat bij hem nooit gebeurde.

hoe kan ik het wachtwoord achterhalen, of het sd kaartje leeg maken of hoe dat ook werkt?
anders heb ik niks aan het kaartje.

weet iemand hier iets voor?

ik heb wel gevonden dat in het bestand mmcstore iets zou moeten staan, maar ik zou niet weten waar ik dat kan inden op de telefoon, het ou op het maartje moeten staan, maar daar kom ik dus niet op. ook niet als ik de telefoon met een abeltje aansluit op de pc.
Gooi dat kaartje lekker weg en koop voor een paar euro een nieuwe, die dingen kosten echt niks meer tegenwoordig...

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Anoniem: 215072 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:58:
[...]

Gooi dat kaartje lekker weg en koop voor een paar euro een nieuwe, die dingen kosten echt niks meer tegenwoordig...
Kan ie meteen een nieuw toetsenbord meebrengen, er missen er paar letters precies ;) :>

• engelbertus
ik zie het, toch vreemd, die missende letters.
en nu verbeteren verpest de garp ook weer he.. dus zal ik het maar zo laten.

maar goed. gooi jij je verstand maar weg, want je denkt toch liever niet na. ben jij nou een echte tweaker? :p

wat is trouwens ja naam? mist daar ook een e?
en over dat belgen zo goed nederlands spreken.. dat geld zeker niet voor jou typewerk?

:p
maar eehm ik zat meer te wachten op een antwoord met een oplossing ipv een milieuvervuilende wegwerpmaatschappijachtige opmerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Deze ga ik binnenkort kopen na een spijtige dood van de interne antenne van mijn samsung e370. De concurent waar ik naar aan het kijken ben is de samsung e950. Ik ga er denk ik ook niet heel lang gebruik van maken, want dit abbonement loopt nog 1 jaar door en dan wil ik wel even een niet te duur -tussen- toestel, en dat gaat waarschijnlijk de 6300 worden. Ik denk dat het de All black versie gaat worden. Hebben jullie duidelijke redenen om hem af te raden of gewoon maar doen?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253252

Ik heb zonet de NOKIA 6300 cadeau gekregen maar deze komt uit Duitsland.
Gevolg is dus dat er geen mini sd-kaart bijzit met de apps, spelletjes, geluiden, achtergronden enzo... ;(

Weet er iemand of ik dit ergens kan downloaden? _/-\o_

Of kan er mij dit iemand bezorgen? _/-\o_

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253261

Ben sinds enkele weken in 't bezit van een Nokia 6300, sinds een paar dagen kan ik echter geen gebruik meer maken van de music player of de radio (krijg het opschrift "niet toegestaan"), terwijl dat voordien perfect werkte. Ben zeker dat ik niets aan de instellingen veranderde. Miss toeval of niet, maar eerste keer dan het niet meer lukte is nadat ik een BT verbinding mogelijk gemaakt had met mijn PC (maar heb sterke twijfels dat het daaraan kan liggen).
Verder werkt alles perfect.
Iemand idee waar 't aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-07 15:12
Ik heb softwareversie 05.50, echter heb ik nog steeds wat kleine probleempjes, toen ging ik vervolgens kijken of er inmiddels misschien al een nieuwere versie beschikbaar was van de software. Echter geeft nokia op haar website nu ineens aan dat laatste versie software v05.00 is :|! Was versie 5.5 zo slecht dat ze hem maar weg hebben gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 08:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rusteloos schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 21:11:
Hey ik heb mijn vader voor z'n verjaardag de Nokia 6300 geschonken. Hij kan nogal klunzig zijn dus een beschermhoesjes o.i.d. (case) is nog niet zo'n gek idee.

Heeft iemand al deze case gekocht:
[afbeelding]

Hoe zit het precies? Misschien een stomme vraag maar als opneem hangt dat dan zo naar beneden?
Misschien zijn er nog andere mooie alternatieven.

thanks
Ikzelf heb notabene voor mijn Samsung YP-Z5F een hoesje van nokia die bedoeld is voor de 6300. Mijn vader had er eerst eentje besteld en daarna probeerde ik hem om mijn mp3 en toen een tweede besteld :D

Afbeeldingslocatie: http://www.phonepartners.com/images/ppw/big/8869.jpg

Dit is het hoesje die erom zit. Als hij afgaat kun je hem er makkelijk uitpakken, Hij is niet zo lomp als de noreve en hij beschermt GOED tegen vallen en krassen.

Je kan deze kopen op Ebay. Ik betaalde er in totaal ongeveer 13 euro voor met verzendkosten en screenprotector :D

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2008 18:10 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205589

Afbeeldingslocatie: http://www.babinokia.com/UPLOADS/mythemes/NokiaFire_by_babi/NokiaFire_by_babi.jpg

Iemand toevallig Nokia Pearl Black Fire theme in 240 X 320 nth formaat? (of een link naar een site)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 205589 op 25-02-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249802

Anoniem: 249802 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:22:
Is het mogelijk om je belkosten/belvolume bij te houden?
Niemand een antwoord hierop? Ik weet dat dit ooit bestond op een nokia. Zie nokia prepaid tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
kick.. iemand misschien wel iets om een micro sd kaartje dat voorheen nooit om een wachtword vroeg, toch weer bruikbaar te maken, desnoods door te formateren oid? de gegevens erop zijn niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Anoniem: 249081 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:22:
hey mensen,

ik zit met een groot probleem met mijn nokia 6300.
afgelopen zaterdagavond heb ik normaal gebeld ermee, en ben ik ook gebeld op mijn telefoon. ik heb niemand, maar dan ook niemand mn telefoon uitgeleend. zondagochtend ben ik 5 uur am opgestaan om naar het werk te gaan. op het werk aangekomen heb ik mijn telefoon uitgedaan, in mn kast gezet(daarvan heb ik alleen de sleutel). niemand heeft ook mijn toegangscode tot mijn telefoon. nou doe ik na het werk mijn telefoon aan, die vraagt zoals normaal mijn toegangscode. nadat ik die heb ingevoerd en geaccepteerd is, vraagt hij mij opeens om een beperkte toegangscode. ik heb nooit een of andere beperking op mijn telefoon gezet, en snap echt niet waar dit vandaan komt.
vandaag ben ik naar t-mobile geweest, mijn provider, en om een lang verhaal kort te maken werd mij het volgende meegedeeld: of ik(of iemand anders) heb een beperkingscode ingevoerd, of ik (of iemand anders) heb hem geprobeerd simlockvrij te maken, en het is niet goed gegaan.
nou ben ik al jaren klant bij t-mobile, dezelfde abonnement, en ik kan dan ook geen reden verzinnen waarom ik hem simlockvrij zou moeten maken. alleen nokia heeft die beperkingscode en die geven ze niet vrij. maar zij kunnen ook niet nagaan of er een poging is gedaan om hem simlockvrij te maken. maw, ik ben als klant de dupe hiervan.
heeft iemand ook een soortgelijke ervaring gehad??? de t-mobile medewerker zegt me dat hij na zoveel jaren dit werk te doen nog nooit zoiets heeft meegemaakt!! kan het een virus zijn?? een softwarematige probleem?
wat kan ik aan deze situatie doen? ik heb geen thuistelefoon, dus ik ben 100% op mijn mobiele telefoon aangewezen.
dat iemand anders, of ik een beperkingscode heeft ingevoerd kunnen zij wel nagaan, want de kans dat diegene het gedaan heeft en dezelfde codeheeft ingevoerd die nokia heeft is nihil.
is er een manier om aan te tonen dat er geen poging is gedaan om hem simlockvrij te maken???

ik zit echt met mn handen in het haar, en zou alle hulp zeer waarderen....

Picho
Ik heb vandaag een Nokia 6300 gekocht bij een van de winkels uit de Pricewatch (pricewatch: Nokia 6300).

Toen ik thuis was plaatste ik mijn simkaart (Telfort, zou niet uit moeten maken) en de accu, zette de telefoon aan, voerde mijn simpincode in en toen kreeg ik het; hij melde 'restricted use', als ik op 'ok' klikte moest ik een code invoeren. WTF? Googlen lijkt te wijzen op een simlock, het verhaal van Picho maakt het helemaal verwarrend.

Er zit geen enkele stikker of wat dan ook op welke richting een provider wijst. Ik heb de telefoon in een van de winkels uit de PW gekocht, dus kan niet weten wat er mee gebeurd is.

Ik ben terug gegaan en de verkoper zei dat ik morgen terug kan komen, dat hij het probleem dan opgelost heeft. Hij had het er over dat hij het even ging flashen/software ging updaten. Oké, ik vroeg hem of het dan een simlock was, en of hij dus van plan was die te gaan verwijderen (dat in verband met fabrieksgarantie welke dan zou komen te vervallen). Volgens hem was dat niet het geval maar hij deed er vrij vaag over.

Houdt de verkoper zich bezig met illegale praktijken waardoor ik een """"nieuwe"""" telefoon zonder garantie krijg? Ben ik genaaid en kan ik morgen beter mijn geld terugvragen, om vervolgens ergens anders een telefoon aan te schaffen?

Ik ben benieuwd, Googlen wilde geen eenduidig antwoord verschaffen. Bij voorbaat dank :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253627

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik zaken die ik download zoals ringtones, geluidjes, themes spelletjes etc. of via Bluetooth op de foon zet meteen op het geheugenkaartje kan zetten? Nu gooit ie ze in het telefoongeheugen (wat dus niks voorstelt) en krijg ik vaak de melding dat het telefoongeheugen vol zit. Er onhandig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Anoniem: 253627 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:41:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik zaken die ik download zoals ringtones, geluidjes, themes spelletjes etc. of via Bluetooth op de foon zet meteen op het geheugenkaartje kan zetten? Nu gooit ie ze in het telefoongeheugen (wat dus niks voorstelt) en krijg ik vaak de melding dat het telefoongeheugen vol zit. Er onhandig dus!
Alle microsd-kaartjes worden met een microsd > sd adapter geleverd. Stop het kaartje gewoon middels een dergelijke adapter in een cardreader, om zo het kaartje vol te plempen :)

Verder weet ik van mijn Sony-Ericsson telefoons dat, wanneer aangesloten middels datakable (in geval van Nokia 6300 een mini-USB-kabel à 5 euro), kan kiezen tussen 'telefoongeheugen' en 'geheugenkaartje' in 'My Computer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 13:12

Tusk

Sticky Bomb likes you!

heb sinds kort ook een 6300. maar wat me verbaast is dat de sync service in bluetooth niet mogelijk is. mijn oude k700i kan dat wel gewoon.

collega van me die ook een 6300 heeft heeft precies hetzelfde.

ik kan nu niet syncen met outlook via BT. best vervelend dat ik steeds de usb kabel moet aansluiten.

is er een mogelijkheid om deze service wel werkende te krijgen ?

p.s. iemand die weet of het mogelijk is om Floats mobile agent te verbouwen zodat hij ook kan connecten met mn 6300?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
zork schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:37:
Houdt de verkoper zich bezig met illegale praktijken waardoor ik een """"nieuwe"""" telefoon zonder garantie krijg?
Idem. Bij mij werkte het meteen al wel, en nog steeds, maar de doos was open geweest en er it een haartje voor het scherm, achter het glas. Het lijkt ook wel of de torx schroefjes open zijn gedraaid, dat kan ik echter niet al te goed zien dus weet ik niet zeker (wat zijn die dingen klein zeg!)

Wil je vertellen waar je 'm hebt gekocht? Ik in ieder geval bij Electro Sky, anderhalve week geleden.

Verder een hele fijne telefoon. Batterij gaat bij mij 4 en een halve dag mee totdat 'ie gaat piepen, en dan nog wel bijna een dag voordat 'ie echt leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Beste mensen, net had ik mijn produktcode van EUR veranderd naar 0515597(CN-HK), omdat ik graag Chinees op mijn mobiel wilde. Via NSS de productcode veranderd en toen via NSU geupdate. NSU zei dat er geen nieuwere firmware was en dus of ik dezelfde firmware wilde reinstallen. Dat deed ik dus, alles ging goed, totdat er nog ''4 minutes left'' was, toen ging de telefoon uit en weer aan en zei NSU dat de connection lost was.

Ik kon kiezen tussen retry en exit. Helaas wilde retry, dus toch maar exit gedaan. De 6300 doet het nu nog gewoon goed...

Weet iemand wat ik fout doe? Ik gebruikte wel een andere USB kabel, maar daar kan het niet aan liggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
remmelt schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:28:
[...]

Idem. Bij mij werkte het meteen al wel, en nog steeds, maar de doos was open geweest en er it een haartje voor het scherm, achter het glas. Het lijkt ook wel of de torx schroefjes open zijn gedraaid, dat kan ik echter niet al te goed zien dus weet ik niet zeker (wat zijn die dingen klein zeg!)

Wil je vertellen waar je 'm hebt gekocht? Ik in ieder geval bij Electro Sky, anderhalve week geleden.

Verder een hele fijne telefoon. Batterij gaat bij mij 4 en een halve dag mee totdat 'ie gaat piepen, en dan nog wel bijna een dag voordat 'ie echt leeg is.
Ik heb het bij Online Systems gekocht. Nadat ik dus gister de melding kreeg, na het invoeren van mijn sim-pincode, 'restricted use', ben ik dus terug gegaan. Vandaag de telefoon opgehaald, het werkt. Hij vertelde dat hij enkel de software geupdate heeft. Mijn vraag of hij soms een mogelijke simlock heeft verwijderd, beantwoorde hij met 'nee'. Ook gister toen ik tot de koop over ging, werd mij gemeld dat het om een simlock-vrije telefoon gaat.

En nu komt het

*tromgeroffel*

Als ik klik op 'favoriet', zie ik als eerste staan: "Orange World"...Aha, en welke Nokia bakt er gegevens van een willekeurige provider (ik zit zelf bij Telfort) in een _simlockvrije_ telefoon welke gewoon via de winkel verkocht wordt?

Ik heb niet het idee dat ik mij vergis, het kan gewoon neit anders. Nu heb ik dus volgens de regels van Nokia géén recht meer op fabrieksgarantie, omdat iemand anders dan de provider of een nokia-geautoriseerd persoon de (orange)simlock blijkbaar verwijderd heeft. Ik ben genaaid.
Oké, ik heb garantie via Online Systems, maar om er nou van uit te gaan dat een dergelijke tent het nog jaren uithoudt is een andere vraag...

Heb ik last van waanvoorstellingen, of heb ik het bij het rechte eind?

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:50:
[...]

En nu komt het

*tromgeroffel*

Als ik klik op 'favoriet', zie ik als eerste staan: "Orange World"...Aha, en welke Nokia bakt er gegevens van een willekeurige provider (ik zit zelf bij Telfort) in een _simlockvrije_ telefoon welke gewoon via de winkel verkocht wordt?

Ik heb niet het idee dat ik mij vergis, het kan gewoon neit anders. Nu heb ik dus volgens de regels van Nokia géén recht meer op fabrieksgarantie, omdat iemand anders dan de provider of een nokia-geautoriseerd persoon de (orange)simlock blijkbaar verwijderd heeft. Ik ben genaaid.
Oké, ik heb garantie via Online Systems, maar om er nou van uit te gaan dat een dergelijke tent het nog jaren uithoudt is een andere vraag...

Gewoon een nieuwe eisen, die wel meteen werkt, of eerst ff langs een Nokia service point of ze kunnen zien dat ermee geklooid is.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 09:39

DaRoot

Some say...

Kaguya schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:42:
Beste mensen, net had ik mijn produktcode van EUR veranderd naar 0515597(CN-HK), omdat ik graag Chinees op mijn mobiel wilde. Via NSS de productcode veranderd en toen via NSU geupdate. NSU zei dat er geen nieuwere firmware was en dus of ik dezelfde firmware wilde reinstallen. Dat deed ik dus, alles ging goed, totdat er nog ''4 minutes left'' was, toen ging de telefoon uit en weer aan en zei NSU dat de connection lost was.

Ik kon kiezen tussen retry en exit. Helaas wilde retry, dus toch maar exit gedaan. De 6300 doet het nu nog gewoon goed...

Weet iemand wat ik fout doe? Ik gebruikte wel een andere USB kabel, maar daar kan het niet aan liggen toch?
Hey dit probleem herken ik. Zie ook hier. Dit probleem heb ik dus ook gehad, en daar heb ik de oplossing ook neergezet.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• zork
christiaann1985 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:11:
[...]

Gewoon een nieuwe eisen, die wel meteen werkt, of eerst ff langs een Nokia service point of ze kunnen zien dat ermee geklooid is.
Ja, ik had al bedacht om Nokia te bellen, maar zie nu op jouw aanraden dat The PhoneHouse in Enschede een Nokia 'care point' & 'instore specialist' is. Zij zullen het mij wel kunnen vertellen :) Bedankt :Y)

Iemand anders nog ideeën/ervaringen?

• engelbertus
is er misschien een manier om te zien of een telefoon ooit een simlock had, of hoe kun je zien dat een telefoon een simlock heeft?

ik heb zelf t-mobile, en als een telefoon dan een simlock heeft van t-mobile. kom ik daar dus niet achter?

of zijn alle telefoons die een simlock hebben van t-mobile ook vorzien van een t-mobile geheugenkaartje, en t-mobile opdruk achterop?

wat ik verder vreemd vond aan een nokia 6300 van mij, toen ik de software wilde updaten, dat ie zij dat de huidige software al up to date was 5.0 terwijl de nieuwste toch echt 5.5 is. ik kon alleen de zelfde versie er opnieuw opzetten, en ook daarna kon ik niet updaten naar 5.5

een andere 6300 die ik daarvoor of daarna had geupdate, ging wel gewoon naar 5.5, dus het ligt niet aan de pc, of de verbinding. maar echt aan de telefoon lijkt mij.

verder is een simlock toch altijd gekoppeld aan het imei nummer, en dus is aan het imei nummer dan ook te zien of die bij een bepaalde provider hoort?

op de doosjes staan soms veel verschillende dingen ( onderling) maar ik heb bijvooreeld een doosje waar ook kpn op staat, en ook een waar TM op staat maar beide zijn wel simlock vrij. ( of door de vorige eigenaar imlock-vrij gemaakt)

ook heb ik begrepen dat er verschillende soorten telefoons zijn, qua simlock, en dat de nokia 6300 een zg. bb5 toestel, is, en niet alle winkels kunnen daar de simlock al afhalen ? kan dat kloppen?

ik had een telefoon naar zon winkel gebracht, en daar zei die mand at ie het wel kon, mar toen ik de volgende dag terug kwam zei dat het niet was gelukt dat er verkeerde software op stond waardoor hij hem niet kon unlocken. ik vond dat een heel vreemd verhaal, dat er verkeerde software op KAN staan lijkt me ook al een dubieus verhaal. gewoon de 5.5 firmware. het was een t-mobile toestel. heeft iemand hier ervaringen mee

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zork schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Ik heb het bij Online Systems gekocht. Nadat ik dus gister de melding kreeg, na het invoeren van mijn sim-pincode, 'restricted use', ben ik dus terug gegaan. Vandaag de telefoon opgehaald, het werkt. Hij vertelde dat hij enkel de software geupdate heeft. Mijn vraag of hij soms een mogelijke simlock heeft verwijderd, beantwoorde hij met 'nee'. Ook gister toen ik tot de koop over ging, werd mij gemeld dat het om een simlock-vrije telefoon gaat.

En nu komt het

*tromgeroffel*

Ik hem ook gekocht bij online systems en bij mij staat er ook orange world terwijl ik een vodafone simkaart heb! Maar deze mobiel deed het wel gewoon gelijk uit de box. Maar de doos had geen sticker ofzo waarmee je hem moest openmaken. Het kan dus makelijk zijn dat ie van mij ook heeft geunlocked.

beetje rare gang van zaken. :/

Edit*
Trouwens op de factuur staat; Start set Orange PP Nokia 6300 8)7 en op de doos is een deel van sticker met imei nummer enzo eraf.

Ik heb even gegoogled op internet en daar staat dat het prepaid toestel van orange ongeveer voor 136 euro wordt verkocht. Dus misschien koop ie wel orange prepaid toestelen op en unlock ie ze om ze door te verkopen.

@zork, ik weet niet wat jij gaat doen, maar laat het mij ook even weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Xiled op 28-02-2008 13:26 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
oplichterij als je het mij vraagt, maar goed,. daar heb jij niksmee t emaken. jij koopt gewoon een simlockvrije nokia 6300, en die krijg je ook.
hij haalt de simlock er af, en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
Wellicht dat je nu niet krijgt wat je dacht te krijgen en kun je op grond daarvan stappen ondernemen. maar wat is nu feitelijk jou nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Heel veel dan de 6300's die voor erg lage prijs verkocht worden zijn import modellen, heb ze ook vaak gezien van Telfort UK. Gister trouwen de 6300 all black ontvangen op me werk, zag dat daar software versie 5.52 draait, kon alleen niet direct verschillen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
engelbertus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:15:
oplichterij als je het mij vraagt, maar goed,. daar heb jij niksmee t emaken. jij koopt gewoon een simlockvrije nokia 6300, en die krijg je ook.
hij haalt de simlock er af, en daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
Wellicht dat je nu niet krijgt wat je dacht te krijgen en kun je op grond daarvan stappen ondernemen. maar wat is nu feitelijk jou nadeel?
Ja het is ook niet zo'n groot probleem. Alleen het is vervelend wanneer de garantie via Nokia niet meer geldig is. Zolang de winkel blijft bestaan waarbij hij is gekocht is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Xiled schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:09:
[...]
Ik hem ook gekocht bij online systems en bij mij staat er ook orange world terwijl ik een vodafone simkaart heb! Maar deze mobiel deed het wel gewoon gelijk uit de box. Maar de doos had geen sticker ofzo waarmee je hem moest openmaken. Het kan dus makelijk zijn dat ie van mij ook heeft geunlocked.

beetje rare gang van zaken. :/

Edit*
Trouwens op de factuur staat; Start set Orange PP Nokia 6300 8)7 en op de doos is een deel van sticker met imei nummer enzo eraf.

Ik heb even gegoogled op internet en daar staat dat het prepaid toestel van orange ongeveer voor 136 euro wordt verkocht. Dus misschien koop ie wel orange prepaid toestelen op en unlock ie ze om ze door te verkopen.

@zork, ik weet niet wat jij gaat doen, maar laat het mij ook even weten.
Ik heb het volgende gedaan:

Ik ben bij een Nokia servicepoint langsgeweest. In dit geval was het The PhoneHouse aan het Van Heekplein in Enschede.

Aldaar heb ik mijn verhaal laten valideren;

Het is inderdaad een gekraakt orange-prepaid toestel.
De Nokia-fabrieksgarantie is inderdaad vervallen doordat het gekraakt is.

Ook op de doos van dit toestel was een deel van de sticker (rechterstuk) weggesneden...Op de factuur stond (was mij niet eerder opgevallen) ook iets à la 'Orange Prepaid'...

Ik ben teruggegaan naar Online Systems om daar verhaal te halen. Mijn argumenten waren tweeledig:

Ten eerste is mij een aantal keer verteld dat het inderdaad een simlockvrij toestel zou zijn. Ik heb hem uitgelegd dat een simlockvrijgemaakt toestel niet simlockvrij is, maar dat er sprake is van diefstal en het verkopen van een oneigen product. Oneerlijke handel!

Verder heb ik hem gewezen op het vervallen van de fabrieksgarantie. Hij kwam aanzetten dat ik nog wel via hen garantie zou hebben, maar daar had ik geen boodschap aan aangezien 'naar mijn idee ik niet afhankelijk wil zijn van het nog bestaan van deze louche winkel'. Hij was behoorlijk op zijn teentjes getrapt, ook doordat ik mijn verhaal heb laten valideren bij een Nokia servicepunt. Als tegen argument belde hij een of andere bekende van hem van de door hun gebruikte reparatieservice om mij te overtuigen dat er nog degelijk garantie zou zijn, dat simlockvrij maken tegenwoordig mag. Hij was het er niet mee eens dat ik een Nokia servicepoint + de Nokia voorwaarden een betere bron vond dan een of ander maatje van hem. Ook zei hij dat hij wel vaker een gekraakte telefoon bij een Nokia servicepoint heeft laten accepteren voor reparatie.

Al met al domme lulverhalen van hem, ik had betere punten met sterke argumentatie dus heb per direct mijn geld teruggeëist én gekregen.

Nu denkt hij natuurlijk dat hij van mij af is; niet helemaal waar. Ik ben nog steeds niet gecharmeerd van deze gang van zaken, ik vind het gewoon heling, en ik zou toch graag een en ander verder aan de kaak willen stellen...

Xiled: ik weet niet hoe lang jij jouw telefoon al hebt, maar als ik jou was zou ik het niet accepteren van deze boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Hoe heb je geregeld dat je je geld terugkreeg? Dat vind ik namelijk over het algemeen het moeilijke punt, ik wil best die telefoon terugsturen maar zij hebben nog m'n geld, en het zou zo maar kunnen dat ze dan even vergeten over te maken, of dat het wegens "administratieve redenen" een maand of 4 duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Ik heb de telefoon bijna een week. Maar ik hou graag de telefoon. Ik ben bang dat online systems niet de enige is die dit doet voor deze prijs.

Ik weet niet of ik nog een vergoeding ofzo kan regelen aangezien de garantie niet meer geld via nokia maar wel via de zaak zelf. Want hoe lang heb je nokia garantie?

@engelbertus

Ik zit met hetzelfde probleem, die zaak zit niet zo even om de hoek bij mij

[ Voor 18% gewijzigd door Xiled op 01-03-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
remmelt schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:20:
Hoe heb je geregeld dat je je geld terugkreeg? Dat vind ik namelijk over het algemeen het moeilijke punt, ik wil best die telefoon terugsturen maar zij hebben nog m'n geld, en het zou zo maar kunnen dat ze dan even vergeten over te maken, of dat het wegens "administratieve redenen" een maand of 4 duurt...
Ik woon zelf in Enschede op kamers, dus er even langsgaan was geen probleem. Ook de tijd nemen en daarmee duidelijk maken niet met een of ander kut verhaal weggestuurd te zullen worden werkt wel. Ik was voorbereid, zeker van mijn verhaal en droeg de argumenten gestructureerd aan waardoor geen enkel punt van hem bleef staan.

Je hebt volgens de colportagewet sowieso 8 dagen de tijd om de boel hoe dan ook terug te brengen. Dit kun je op grond van het geleverd hebben gekregen van een onjuist product doen. Punt van de garantie, dat hij zegt dat je wél garantie krijgt via zijn winkel, doe je af door te stellen dat de (Europees) wettelijke aan Nokia opgelegde garantie van 2 jaar nu komt te vervallen conform de regelgeving van Nokia + dat je niet op zijn zaak kan vertrouwen, gezien het leveren van een onecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
zork schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:25:
[...]

Je hebt volgens de colportagewet sowieso 8 dagen de tijd om de boel hoe dan ook terug te brengen. Dit kun je op grond van het geleverd hebben gekregen van een onjuist product doen. Punt van de garantie, dat hij zegt dat je wél garantie krijgt via zijn winkel, doe je af door te stellen dat de (Europees) wettelijke aan Nokia opgelegde garantie van 2 jaar nu komt te vervallen conform de regelgeving van Nokia + dat je niet op zijn zaak kan vertrouwen, gezien het leveren van een onecht product.
Goed om te horen dat het gelukt is, dat is een opluchting. Schrijf trouwens even een review van deze shop bij Pricewatch want deze oplichtpraktijken moeten vooral bekend zijn bij mensen die evt. iets willen kopen bij Online Systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
christiaann1985 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:11:
[...]

Goed om te horen dat het gelukt is, dat is een opluchting. Schrijf trouwens even een review van deze shop bij Pricewatch want deze oplichtpraktijken moeten vooral bekend zijn bij mensen die evt. iets willen kopen bij Online Systems.
Doe ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm over dat simlockvrij maken en de nokia garantie heb ik nog wel mijn twijfels.

een simlock is in fiete een code die er door een door iemand anders dan nokia op gezet wordt ( al dan niet in de nokia fabriek, door nokia) om daarmee de klant aan een netwerk / land of wat dan ook te binden.
maar als jij die telefoon koopt mag je op zich het toestel simlockvrij laten maken, dat lkan immers ook tegen betaling bij de provider.
simlockvrij maken is daarbij een dienst, waar volgens mij gewoon concurentie op mogelijk is.

wellicht dat de methode het wel illegaal maakt( kraken= omzeilen van een beveiliging, maar dat is nog maar de vraag, of het daarmee dan ook verboden is om te laten doen.) verder. volgens mij als je met je gesimlockte t-mobile nokia 6300 naar de t-mobile shop gaat denk ik niet dat ze hem voor je simlock vrij maken, ook al wil je er best voor betalen)

verder is volgens mij ook maar de vraag of met het kraken van de simlock ook de garantie vervalt. ik weet niet hoe dat kraken in zijn werk gaat, maar als dat niet meer inhoud daan een juiste code invoeren in menu, of via een datakabelverbinding, dan is er ook geen sprake van een verandering aan het toetsel, slechts een instelling wordt gewijzigd, op een toestel dat jou eigendom is)
als het kraken van de simlock meer werk is en bijvoorbeeld er toe leid dat je het ding helemaal uit elkaar moet schroeven. dan kan de garantie daarmee zijn vervallen, imeers, dat uit elkaar schroeven mag alleen door een nokia carecenter gebeurd zijn, anders vervalt de garantie.

vberder is de 2 jaar fabrieksgarantie niet een wettelijke, maar door nokia zelf opgelegd. immers de nederlandse wet heeft doorgaans een veel verder voerende bescherming van consumenten bij aankoop van apparaten dan de fabrieksgarantie en of winkel garantie. als ietstsuk gaat, bij normaal gebruik, binnen de verwachte levenduur van een apparaat, dan is altijd eerst de winkelier hiervoor aansprakelijk, en daarna de fabrikant. waarbij de fabrieksgarantie de wettelijke garantie in nederland en de garantie bij de winkel alleen mag aanvullen, en niet beknotten.

bij normaal gebruik heb je dus ook na de garantieperiode nog recht op vergoeding van reparatrie kosten, betaald door de winkelier, mits het toetsel normaal is gebruikt, en nog niet ouder is dan de te verwachten levensduur. gerekend vanaf de aankoopdatum. als de reparatie de levenduur dan verlengd, heb je uiteraard nog maar recht op een deel van de reparatieosten. en wellicht zou je je toetsel dan reeds als "total loss" kunnen beschouwen.

het efit dat de winkelier jou iets verkoopt dat niet aan je verwachting voldoet,( een ORIGINEEL simlockvrij toestel) is voldoende om de overeenkomst te ontbinden. dat je argumenten extra hebt zoals het vervallen van de garantie, of het eventueel illegaal zijn van het verwijderen van de simlock is leuk, maar daarmee kun je gemakkelijk verzanden in een welles niettus verhaal, waarbij beide partijen denken dat zolang ze nog 1 argument hebben dat sterker is dan dat van de tegenpartij, ze beide ook denken dat ze in hun recht staan.

ik heb laatst via marktplaats een rode en een zwart/zilver nokia 6300 gekocht
de rode is 1 uit engeland, met een engelselader,, en een adapter vor een nederlands stopcontact,
op de stcker op de doos staat t-mobile prepayd to go. en op de telefoon en de geheugenkaart staan een aantal bestandjes van t-mobile, die dus beveiligd zijn je kunt ze niet verwijderen, kopieren of wat dan ook. ( tenminste niet op de normale manier die je daarvoor hebt via de telefoon of via verbinding met de pc. op de achterkant staat geen t-mobile logo op het dekseltje. ik vraag mij nu dus af of er een simlock op zit( ik heb zelf t-mobile, dus kan dat niet ff proberen)

de andere is een nedrlandse met t-mobile op de achterkant, en met simlock. verder geen logos in menus of op de geheugenkaart. maar wel met simlock dat zei de verkoper mij. hij was zelf al bij een telecom zaakje geweest, maar die konden delock er niet afkrijgen. hij was notabene naar dat zaakje doorverwezen door de winkel waar hij de telefoon had gekocht ( weet niet welke, maar bijvoorbeeld mediamarkt of zo, iig een winkel die regulier voor t-mobile t-mobile gelochte teefoons verkoopt) de nokia 6300 heeft geloof ik een nieuw simlock systeem (Bb5 of zo) en niet iedereen kan dat dus al simlockvrij maken.

verder is het volgens mij zo dat op de doosjes van nokia die sticker altijd zit, met verschillende streepjescodes etc.
die zijn ook bedoeld om weg te halen en ergens op te plakken, alleen wordt daar bijna nooit iets mee gedaan in nederland.
op die sticker staat een streepjescode, het imei nummer en linksbovenin ook altijd een productnaam, die ook bijvoorbeeld de provider vermeld waar het toestel voor gemaakt is ( en dus waarschijnlijk kan daarmee achterhaald worden bij nokia of de provider of er een simlock op zit, en wat de unlockcode is, en wat de puk-code is)

het verwijderen van die sticker kan dus zijn gebeurd omdat er een provider op staat, wat dus op zijn minst de indruk zou wekken dat het om een gelockte telefoon gaat

dus ik ben wel erg benieuwd over hoe dat nu zit met simlockvrij maken van een toestel.
1. is dit illegaal?
2. is het simlockvrijmaken een kwestie van een code invullen, of is dit meer bijvoorbeeld het aanpassen van softwarecode, of nog meer, de telefoon demonteren en evt hardwarematig aanpassen.
3. vervalt daarmee de garantie ?

[ Voor 22% gewijzigd door engelbertus op 02-03-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
engelbertus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:52:
ehm over dat simlockvrij maken en de nokia garantie heb ik nog wel mijn twijfels.

een simlock is in fiete een code die er door een door iemand anders dan nokia op gezet wordt ( al dan niet in de nokia fabriek, door nokia) om daarmee de klant aan een netwerk / land of wat dan ook te binden.
maar als jij die telefoon koopt mag je op zich het toestel simlockvrij laten maken, dat lkan immers ook tegen betaling bij de provider.
simlockvrij maken is daarbij een dienst, waar volgens mij gewoon concurentie op mogelijk is.
Dat je eigenhandig de simlock mag weghalen is een aanname welke jij hier doet. Verder zie ik het zo dat bijvoorbeeld Orange er een simlock opzet om bellen op hun netwerk aan te moedigen (potentiele bron van inkomsten), waar zij een door hen voorziene korting op het toestel tegenover stellen. Het betalen van het simlockvrij-maken zou in dat geval dus het afkopen van een gebruiksvoorwaarde zijn.
wellicht dat de methode het wel illegaal maakt( kraken= omzeilen van een beveiliging, maar dat is nog maar de vraag, of het daarmee dan ook verboden is om te laten doen.) verder. volgens mij als je met je gesimlockte t-mobile nokia 6300 naar de t-mobile shop gaat denk ik niet dat ze hem voor je simlock vrij maken, ook al wil je er best voor betalen)

verder is volgens mij ook maar de vraag of met het kraken van de simlock ook de garantie vervalt. ik weet niet hoe dat kraken in zijn werk gaat, maar als dat niet meer inhoud daan een juiste code invoeren in menu, of via een datakabelverbinding, dan is er ook geen sprake van een verandering aan het toetsel, slechts een instelling wordt gewijzigd, op een toestel dat jou eigendom is)
als het kraken van de simlock meer werk is en bijvoorbeeld er toe leid dat je het ding helemaal uit elkaar moet schroeven. dan kan de garantie daarmee zijn vervallen, imeers, dat uit elkaar schroeven mag alleen door een nokia carecenter gebeurd zijn, anders vervalt de garantie.
Het ligt er maar net aan hoe Nokia de garantiebepalingen stelt. Voorbeeld: Simlockvrij maken kun je zien als aanpassing van het toestel, waaronder hardware en software, tot vergroting van de functionaliteit. Oftewel; als Nokia stelt dat simpelweg simlockvrij maken zónder dat het door de provider wordt gedaan (bij aflopen van het eerste jaar van gebruik of bij het afkopen van de gebruiksovereenkomst) als inbreuk op de hardware en software geldt. Dit zou je dus als één-tweetje tussen Nokia en de providers kunnen zien, maar wat ik mij dan afvraag; is dit dan eigenlijk ook te zien als koppelverkoop? Of is het geoorloofd omdat dit product (dus het gesimlockte) goedkoper is dan één zonder simlock?

Oftewel: de bepalingen heb ik niet concreet op de Nokia site kunnen vinden en tevens roept dit een nieuwe vraag op (of een simlock dus juridisch gezien juist is)
vberder is de 2 jaar fabrieksgarantie niet een wettelijke, maar door nokia zelf opgelegd. immers de nederlandse wet heeft doorgaans een veel verder voerende bescherming van consumenten bij aankoop van apparaten dan de fabrieksgarantie en of winkel garantie. als ietstsuk gaat, bij normaal gebruik, binnen de verwachte levenduur van een apparaat, dan is altijd eerst de winkelier hiervoor aansprakelijk, en daarna de fabrikant. waarbij de fabrieksgarantie de wettelijke garantie in nederland en de garantie bij de winkel alleen mag aanvullen, en niet beknotten.

bij normaal gebruik heb je dus ook na de garantieperiode nog recht op vergoeding van reparatrie kosten, betaald door de winkelier, mits het toetsel normaal is gebruikt, en nog niet ouder is dan de te verwachten levensduur. gerekend vanaf de aankoopdatum. als de reparatie de levenduur dan verlengd, heb je uiteraard nog maar recht op een deel van de reparatieosten. en wellicht zou je je toetsel dan reeds als "total loss" kunnen beschouwen.
Dat is altijd een hele lastige, hoewel in dit geval het natuurlijk niet zo ver is gekomen :)
het efit dat de winkelier jou iets verkoopt dat niet aan je verwachting voldoet,( een ORIGINEEL simlockvrij toestel) is voldoende om de overeenkomst te ontbinden. dat je argumenten extra hebt zoals het vervallen van de garantie, of het eventueel illegaal zijn van het verwijderen van de simlock is leuk, maar daarmee kun je gemakkelijk verzanden in een welles niettus verhaal, waarbij beide partijen denken dat zolang ze nog 1 argument hebben dat sterker is dan dat van de tegenpartij, ze beide ook denken dat ze in hun recht staan.
Ik heb daarom mijn argumenten ook zo duidelijk mogelijk gepresenteert;

- Het voldoet niet aan mijn verwachtingen > er is mij een ander product verkocht dan beloofd
- Volgens mijn bronnen (Nokia servicepoint) hebben de handelingen op dit product gezorgd voor een verminderde fabrieksgarantie; met de winkelgarantie ga ik niet akkoord aangezien er al aangetoond is dat ik er niet op kan vertrouwen
ik heb laatst via marktplaats een rode en een zwart/zilver nokia 6300 gekocht
de rode is 1 uit engeland, met een engelselader,, en een adapter vor een nederlands stopcontact,
op de stcker op de doos staat t-mobile prepayd to go. en op de telefoon en de geheugenkaart staan een aantal bestandjes van t-mobile, die dus beveiligd zijn je kunt ze niet verwijderen, kopieren of wat dan ook. ( tenminste niet op de normale manier die je daarvoor hebt via de telefoon of via verbinding met de pc. op de achterkant staat geen t-mobile logo op het dekseltje. ik vraag mij nu dus af of er een simlock op zit( ik heb zelf t-mobile, dus kan dat niet ff proberen)

de andere is een nedrlandse met t-mobile op de achterkant, en met simlock. verder geen logos in menus of op de geheugenkaart. maar wel met simlock dat zei de verkoper mij. hij was zelf al bij een telecom zaakje geweest, maar die konden delock er niet afkrijgen. hij was notabene naar dat zaakje doorverwezen door de winkel waar hij de telefoon had gekocht ( weet niet welke, maar bijvoorbeeld mediamarkt of zo, iig een winkel die regulier voor t-mobile t-mobile gelochte teefoons verkoopt) de nokia 6300 heeft geloof ik een nieuw simlock systeem (Bb5 of zo) en niet iedereen kan dat dus al simlockvrij maken.
Dat hij doorverwezen is kan ook impliceren dat hij recht heeft gehad op een simlockvrij toestel, omdat hij er bijvoorbeeld al een jaar gebruik van heeft gemaakt. Wat bedoel je eigenlijk met 'dat zaakje'? De zelfde winkel als waar ik het over had?
verder is het volgens mij zo dat op de doosjes van nokia die sticker altijd zit, met verschillende streepjescodes etc.
die zijn ook bedoeld om weg te halen en ergens op te plakken, alleen wordt daar bijna nooit iets mee gedaan in nederland.
op die sticker staat een streepjescode, het imei nummer en linksbovenin ook altijd een productnaam, die ook bijvoorbeeld de provider vermeld waar het toestel voor gemaakt is ( en dus waarschijnlijk kan daarmee achterhaald worden bij nokia of de provider of er een simlock op zit, en wat de unlockcode is, en wat de puk-code is)

het verwijderen van die sticker kan dus zijn gebeurd omdat er een provider op staat, wat dus op zijn minst de indruk zou wekken dat het om een gelockte telefoon gaat
Ik had bij het verwijderd zien van een deel van de sticker echt direct het idee dat mij informatie werd achtergehouden. Helemaal toen ik in een andere winkel zag dat daar providerinformatie op staat.
dus ik ben wel erg benieuwd over hoe dat nu zit met simlockvrij maken van een toestel.
1. is dit illegaal?
2. is het simlockvrijmaken een kwestie van een code invullen, of is dit meer bijvoorbeeld het aanpassen van softwarecode, of nog meer, de telefoon demonteren en evt hardwarematig aanpassen.
3. vervalt daarmee de garantie ?
1. Als we kijken naar het geval iPhone denk ik dat het inderdaad mag wat providers en telecomfabrikanten doen. En dan zou het voortijdig verwijderen van de simlock dus illegaal zijn.
2. Hoe je het ook wendt of keert, als volgens de fabrikant een simlock niet verwijderd mag worden middels een door de provider voorziene code of handeling van een erkende dealer, kunnen zij het zo stellen in hun voorwaarden dat welke handeling dan ook onder die clausule valt. Kwestie van de juiste lettertjes op de juiste plaats zetten :)
3. Zie 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

rikkiej90 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:17:
Een vraagje, ik heb nu een maand deze fantastische Nokia 6300 in mijn bezit. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat je direct kan zien op welke datum/tijd je smsje is binnengekomen in je inbox? In plaats van elke keer naar Opties --> Details bericht te gaan.
Bij mij hetzelfde probleem. Het vreemde is dat de details van het bericht (datum/tijd) de eerste maanden na aankoop (juni 2007) wel direct onder de sms te zien waren. Heeft iemand een oplossing? Best lastig om iedere keer naar Opties --> Details te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
tja het aanpassen van een instelling ( de lockcode) kanmoeilijk de garantie verbreken. als je daarvoro het apparaat moet openschroeven, vervalt zoals bij veel electronica, dan de garantie. als je daarvoor de beveiliging moet omzeilen, is dat illegaal ( dus kraken is verboden) ik heb echter geen idee hoe die telecomwinkeltjes dat doen. in het begin was de unlockcode van alle telefoons van een bepaald type gelijk, dus dat was geenbeveiliging te noemen.

het is tenslotte jou telefoon, hij blijft niet van t-mobiel, of van nokia. dat het een 1-2tje is.. denk niet dat dat zou mogen. ( idd koppelverkoop) een nokia6300 is een nokia6300

dat zou ook een beetje zijn alsof jij een auto koop t zonder trekhaak, en die er dan toch onder maakt. dan vervalt ook je garantie niet, dus gewoon op een normale daarvoor bestemde wijze de functionaliteit vergroten lijkt me geen reden de garantie te laten vervallen. of nokia dat nu in zijn bepalingen heeft of niet. ik denk dat de nederlandse wet hier inmiddels wel een uitspraak over heeft voor het simlockvrij maken van een telefoon.

dus wat de bepalingen in de garantievoorwaarden van nokia zijn, of de voorwaarden van de provider komt pas ter sprake als de nederlandse wet dat nog niet heeft gedekt.

juist dat er iets met de iphone is dat nog niet met de andere eerder beschikbare telefoons zo was, geeft duidelijk een verschil aan in het simlockvrij maken van de iphone en de normale telefoons.
voorheen maakten de providers zich daar niet erg druk om, maar Maar degene die er nu erg moeilijk over doet is Apple. niet de provider. die is al lang blij dat hij als enige in het land / europa, die dingen mag verkopen.

verder is het bij apples iphone dzo dat je de software moet aanpassen en de beveiliging moet omzeilen. en dat is niet legaal. daarom vroeg ik me af hoe een normale telefoon simlockvrij wordt gemaakt, en of dat dan wel of niet illegaal zou zijn.

verder is hjet natuurlijk legaal dat de provider of fabrikant er iets aan probeert te doen, middels simlocks en beveiligingen, maar is het dan meteen illegaal voor een consument om daar op te reageren?
dat de winkel waar jij de teefoon had gekocht de telefoon simlockvrij heeft gemaakt lijkt me echter weer niet de bedoeling van de fabrikant, maar wellicht heeft zon tussenhandelaar ook niets te maken met wensen van een telecomprovider.

verder kan een fabrikant niet eisen dat een instelling alleen door een erkenddealer tegen betaling van minstens bedrag x gedaan mag worden. het zou te gek zijn dat je bijvoorbeeld de garage moet bellen om de airco aan te zetten. daarom denk ik ook dat zoiets in concurentie zou moeten ( monopolie/koppelverkoop.)

maar als het ingewikkelder is, bijvoorbeeld een chip programeren of registers uitlezen die je alleen kunt lezen als de telefoon uit elkaar gehaald is. dan lijkt het me inderdaaed zo dat de garantie kan vervallen, immers als iemand anders met de hardware heeft geprutst kan dat niet meer onder verantwoordelijkheid van nokia vallen. ook de nederlandse wet zou zoiets denk ik niet accepteren, dat een prutser iets stuk maakt en dan vervolgens de rekening bij nokia indient.

[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 03-03-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Anoniem: 221966 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:16:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem. Het vreemde is dat de details van het bericht (datum/tijd) de eerste maanden na aankoop (juni 2007) wel direct onder de sms te zien waren. Heeft iemand een oplossing? Best lastig om iedere keer naar Opties --> Details te gaan.
Dat vroeg ik mij ook af in die 5 minuten gebruik van de Nokia 6300. In de productbeschrijving hebben ze het over een intuïtieve bediening, maar ik vind dat niet echt een eigenschap die daar aan voldoet. Voor zover ik van Nokia gebruikers heb begrepen is er op geen enkele Nokia-telefoon een optie om dat direct in het overzicht weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Oké, we zijn nu een heel eind aan het speculeren om verschillende keerzijdes van de medaille belicht te krijgen. Nu ben ik benieuwd naar wat iemand met verstand van zaken wat rechten/jurisprudenties betreft hiervan zou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

zork schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:30:
[...]

. Voor zover ik van Nokia gebruikers heb begrepen is er op geen enkele Nokia-telefoon een optie om dat direct in het overzicht weer te geven.
Niet helemaal waar. Op mijn oersimpele Nokia 1100 zie ik de (datum/tijd) details van het bericht direct onder de sms staan.
Is het een algemeen feature van de 6300 om de datum en tijd van de binnengekomen sms via
Opties-->Details op te moeten zoeken of is het alleen maar zo bij een aantal gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Volgens mij bij iedereen. Bij mij in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Op mijn nokia 6230i komt de datum en tijd pas in beeld als ik op het scherm met de laatste regels sms nog verder naar beneden druk. misschien dat d enieuwere nokia telefoons dit niet meer hebben doordat die een meer "e-mail" achtig scherm hebben, met bovenaan de afzender / ontvanger, en daaronder een vak met de inhoud van de sms. ik heb mijn 6300 nog niet zo vaak gebruikt dat ik weet of er daaronder nog meer informatievakjes zijn, of dat die kunnen worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo, wil effe wat met jullie delen
sinds gisteren draai ik met een Ipod-thema op de nokia 6300, die was gepost op Ftd onder nr 622337
en ik moet zeggen toppie, mooie plaatjes en makkelijk bedienbare musicplayer met muziekbibliotheek.
was hier al naar op zoek maar kon nix vinden op got via de zoekfunctie.
dus bij deze, effe opzoeken en veel plezier er mee
groeten

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-07 15:12
Gelukkig worden alle functies, ins & outs van de telefoon nog uitvoerig besproken...:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanmiddag mijn nokia 6300 binnen gekregen ter vervanging van mijn oude en half gare nokia 6230i.
Maar wat een heerlijke telefoon, werkt soepel en snel, ziet er allemaal gelikt uit en een heerlijk beeldscherm en niet al te groot en lekker plat. Echt een toppertje. Morgen alleen nog even een geheugenkaartje kopen voor mijn muziek, iemand aanraders voor een goede snelle micro sd geheugenkaart van 1 gig?

En trouwens, iemand bekent met tom tom op de telefoon?

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 06-03-2008 20:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Koop gelijk een 2GB micro SD ;) kost toch 'niks' relatief.
Ik heb deze http://www.azerty.nl/prod...l/293/35557/micro-sd.html
Volgens azerty's info best snel, er staan ook voor 9 euro een aantal van die kaartjes bij zonder snelheden, alleen bij de ook goedkopere kingston staat het wel met 6.5 om 8.5 mb/sec toen ik bij deze keek zag ik dus 7 om 15 mb/sec en hij was meer een euro duurder (toen 20 euro oid voor betaald) dus toen zat 't mij wel russisch.
Denk dat je die snelheid echt niet zo heftig gaat merken dus vond 't na dit zeer beperkte onderzoek wel prima.

Tom tom werkt niet op Series 40 nokia's zoals de 6300, daarvoor moet je een S60 Symbian toestel hebben (EXX en NXX series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Okeej duidelijk, bedankt. :)

Edit: voor 11 euro 90 een 2 gig geheugenkaartje gekocht, peak flash card microsd 2 gb. 8)
En het loopt lekker snel, goede media speler en alles,e cht super!

/me Joopie is happy

[ Voor 90% gewijzigd door Joopieboy op 07-03-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136282

Ik heb een vraag over dit toestel in combinatie met nokia pc suite.
Ik wil belangrijke berichten die ik wil bewaren overzetten naar een andere gsm.

Nu is dit gelukt met al mijn berichten die in de map INBOX stonden. Deze zijn keurig verplaatst. Nu is het zo dat ik ook berichten die ik ooit in mijn inbox ontvangen heb heb verplaatst naar de map "opgeslagen sms berichten" , om ze zodoende ff apart te zetten zodat ik ze later makkelijker terug kon vinden.

Blijkt dat pc suite nou net dat mapje met die opgeslagen sms berichten niet meeneemt bij het overzetten met pc suite, en het gewone inbox mapje wel......

Nu zou je toch denken, dan zet je die berichten gewoon weer teruig naar inbox en voer je het geintje via pc suite weer uit...

Maar hoe verplaats ik die berichten weer terug naar mijn inbox??? Ik kan ze nu alleen maar verplaatsen binnen die extra mappen voor berichtjes, BUITEN de inbox :S :S

Dit kan toch niet betekenen dat ik ze dan ook nite kan overzetten naar een andere phone??

Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136282

trouwens in mijn verkenner kan ikz e wel zien staan als ik op mijn telefoon kijk. In het mapje "archief" hoe krijg ik dit mapje nu naar mijn nieuwe telefooN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand ook een online shop die de 6300 origineel en simlockvrij verkoopt? En dus niet een of ander gehackt branded prepaid-exemplaar, zoals ik al verschillende keren in deze en andere topics gelezen heb... Ik vertrouw die goedkoopste shops voor geen meter, waardoor ik ook neig om een paar tientjes extra te betalen bij een winkel in de buurt ipv. internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Palomar schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:24:
Weet iemand ook een online shop die de 6300 origineel en simlockvrij verkoopt? En dus niet een of ander gehackt branded prepaid-exemplaar, zoals ik al verschillende keren in deze en andere topics gelezen heb... Ik vertrouw die goedkoopste shops voor geen meter, waardoor ik ook neig om een paar tientjes extra te betalen bij een winkel in de buurt ipv. internet.
Ik heb hem van www.smartphoneshop.nl, erg betrouwbare winkel en prima service.

-Edit: ik zie dat het nog steeds ver weg is, maar de winkel is mij prima bevallen via online bestellen ed. Zie anders ook hun shopreviews: http://tweakers.net/shopr...hop-punt-nl-coolblue.html

[ Voor 16% gewijzigd door tdw op 08-03-2008 16:12 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anoniem: 227936 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:04:
Ik kan maar geen keus maken tussen mijn oude 6230i en mijn nieuwe 6300.
De 6300 bevalt mij om eerlijk te zijn net zo goed maar ik heb een originele autohouder voor 6230i in mijn auto zitten. Nu weet ik wel dat je hier zo een nieuwe voor kunt halen maar dan heeft de telefoon geen rechtstreeks contact met mijn carkit. Moet je de BT aanzetten of aan laten staan. Dit vreet weer stroom.
Ik vind de accu van de 6230i wel goed en dat moet ik van de 6300 maar afwachten of deze vergelijkbaar is?
Na 3 jaar 6230 en de i wil ik ook wel een keer wat anders. Heb de 6233 wel gehad maar deze vind ik wat groot in verhouding met de 6300.

Wie heeft er ook al voor deze keuze gestaan???
BT gebruikt noemenswaardig geen stroom, het is vanaf het begin af aan ontworpen als een low-power systeem en een idle BT chip verzendt een paar pakketjes per seconde, iets wat minder stroom kost dan een knipperend LED lampje.

De accu van de 6300 is sowieso niet vergelijkbaar, het toestel is lichter, dunner, en er zit een 3x zo groot active TFT scherm op. Vrij logisch dat de batterijduur dan minder is.

We weten ondertussen allemaal wel dat de 6310i een week stand-by kon blijven, maarja, wat hebben we daaraan? Na de 6310i kwam de 6230i, die haalde nog maar 5 dagen. En nu is er de 6300, die doet 4 dagen.

Als je een toestel met een lange stand-by tijd wil moet je op zoek naar iets met een zwart-wit scherm, geen handsfree speaker, geen bluetooth, geen UMTS, etc etc etc.

Kijk trouwens eens naar toestellen als de E50, de E51, de 6120 classic en de binnenkort leverbare 6220.
Dit zijn allemaal wat meer high-end toestellen in de lijn van de 6230(i), met een bijbehorende betere accu.

De 6300 is nou eenmaal een budget-toestel, daar moet je ook gewoon niet teveel van verwachten, er is een reden waarom ie 150 euro kost. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 08-03-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Ik ben inmiddels zo langzamerhand van plan om m'n telefoon op te sturen naar Hi:

- gekloot met verkorte sms-jes bij gebruik van "ë" etc.
- navigatietoets naar boven reageert veel stroever

Voor alle duidelijkheid, ik heb firmware v5.50

Maar wat me sinds een week of 2 overkomt: zodra ik een sms krijg dat ik een oproep heb gemist en er is geen voicemail ingesproken, dan blij ik dat bericht om de zoveel tijd (uur of anderhalf á 2) krijgen. De eerste keer dat het optrad heb ik het een dagje afgewacht en daarna Hi klantenservice gebeld. Die keek het na, duurde vrij lang en kwam terug met de vraag of ik een Nokia had. Dat mijn telefoon waarschijnlijk geen "antwoord" stuurt naar de centrale, waardoor die mij dus met datzelfde bericht blijft bestoken. Ze zou het bericht uit de lijst halen (duurde nog eens 24u) en anders moest ik m'n SIM-kaart in een andere (simlockvrije/Hi-)telefoon doen, wachten tot ik dat SMS-je weer zou krijgen en dán weer SIM terugstoppen. Dat andere toestel zou dus wél een bevestiging sturen naar de berichtencentrale.

Nou ja, één keer vind ik dat niet zo erg, maar nu is het me in de afgelopen week dus alwéér twee keer overkomen, elke keer als ik een oproep wegdruk of mis waarbij iemand in het Voicemailmenu is geweest.

Iemand dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:55
Stalensnuitje schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:40:
Ik ben inmiddels zo langzamerhand van plan om m'n telefoon op te sturen naar Hi:

- gekloot met verkorte sms-jes bij gebruik van "ë" etc.
- navigatietoets naar boven reageert veel stroever

Voor alle duidelijkheid, ik heb firmware v5.50

Maar wat me sinds een week of 2 overkomt: zodra ik een sms krijg dat ik een oproep heb gemist en er is geen voicemail ingesproken, dan blij ik dat bericht om de zoveel tijd (uur of anderhalf á 2) krijgen. De eerste keer dat het optrad heb ik het een dagje afgewacht en daarna Hi klantenservice gebeld. Die keek het na, duurde vrij lang en kwam terug met de vraag of ik een Nokia had. Dat mijn telefoon waarschijnlijk geen "antwoord" stuurt naar de centrale, waardoor die mij dus met datzelfde bericht blijft bestoken. Ze zou het bericht uit de lijst halen (duurde nog eens 24u) en anders moest ik m'n SIM-kaart in een andere (simlockvrije/Hi-)telefoon doen, wachten tot ik dat SMS-je weer zou krijgen en dán weer SIM terugstoppen. Dat andere toestel zou dus wél een bevestiging sturen naar de berichtencentrale.

Nou ja, één keer vind ik dat niet zo erg, maar nu is het me in de afgelopen week dus alwéér twee keer overkomen, elke keer als ik een oproep wegdruk of mis waarbij iemand in het Voicemailmenu is geweest.

Iemand dit ook gehad?
Ik heb precies hetzelfde gehad!! Ik heb heel de tijd lopen kloten met de voicemail, want ik dacht eigenlijk dat het daar aan lag. Elke keer aan.. uit.. Ik heb het de afgelopen paar weken niet meer gehad, maar daarvoor bij elke oproep die ik wegdrukte ongeveer 30 smsjes van gemiste oproep..
Het gekke is dan ook dat hij elke keer binnenkomt, maar dat hij maar 1 keer in m'n inbox voorkomt..
Het is heel apart inderdaad, waarom hij die smsjes toch laat binnenkomen en ik weet ook niet of het nou aan het toestel ligt of aan HI zelf...

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 14:41

Dreamer

Foutje

Heb sinds ik de firmware heb geupdate naar V05.00 (27-04-07) problemen dat mijn telefoon af en toe crasht tijdens telefoongesprekken of ten tijden van het sturen van een sms.

Meer mensen problemen mee en toevallig een oplossing bekend? Kan het zijn dat mijn geheugen vol zit (waar kan ik checken hoeveel vrij geheugen ik nog heb)

edit:
vrije geheugen gevonden. Nog 2,3 mb op mijn telefoon. Lijkt mij dus niet het probleem te zijn

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamer op 09-03-2008 20:36 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:13
Gerwin89 schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 20:46:
[...]

Het gekke is dan ook dat hij elke keer binnenkomt, maar dat hij maar 1 keer in m'n inbox voorkomt..
Hm, daar had ik nog niet op gelet, want ik gooi zulke berichten altijd gelijk weg. Kijk, als iemand nou wat ingesproken heeft vind ik het handig om te weten, maar anders zie je toch op je telefoon ook wel of iemand heeft gebeld.....
Het is heel apart inderdaad, waarom hij die smsjes toch laat binnenkomen en ik weet ook niet of het nou aan het toestel ligt of aan HI zelf...
Nou, gezien de reactie van de helpdeskmedewerkster (eh, heeft u een Nokia?) en het feit dat het probleem niet voorkomt als ik m'n SIM in een hele oude telefoon (SE T630) druk, denk ik dat het aan de telefoon ligt. Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:24:
Ik heb em zelf bji Electrosky gekocht, wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214579

Ik denk erover om deze aan te schaffen maar ben mijn mogelijkheden nog aan het verkennen. Heb een paar vraagjes.

Is het makkelijk om bestanden van je pc naar de mobiel te zetten en krijg je standaard zon USB ding meegeleverd?

Kun je je eigen MP3 ringtone gebruiken, en je eigen SMS toon ?

Is er de mogelijkheid om Photo-call te doen? Dus te zien wie jou belt zeg maar. En is de Camera een beetje goed? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anoniem: 214579 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:09:
Ik denk erover om deze aan te schaffen maar ben mijn mogelijkheden nog aan het verkennen. Heb een paar vraagjes.

Is het makkelijk om bestanden van je pc naar de mobiel te zetten en krijg je standaard zon USB ding meegeleverd?
De USB connector is standaard, zoals je die ook op een digitale camera hebt, maar de kabel zit er ook nog eens extra bij.
Kun je je eigen MP3 ringtone gebruiken, en je eigen SMS toon ?
Ja, ja, en je kan ook MP3's als SMS toon gebruiken.
Is er de mogelijkheid om Photo-call te doen? Dus te zien wie jou belt zeg maar. En is de Camera een beetje goed? Alvast bedankt
Nee en nee, de camera is slecht, maar dat is ook logisch, en voor videobellen heb je een toestel met UMTS ondersteuning nodig, iets wat de 6300 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Je kan wel een foto aan een contact toewijzen. Dan zie je inderdaad de foto van degene die je probeert te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik kreeg geen usb kabel bij mijn telefoon... Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 14:41

Dreamer

Foutje

remmelt schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:09:
Ik kreeg geen usb kabel bij mijn telefoon... Jullie wel?
Nee krijg je er niet bij. Is een standaard kabel.

Mini USB <-> USB

Is voor 5 euro te koop, maar krijg je heel vaak bij bijvoorbeeld een mp3 speler oid

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Yes, maar hierboven zegt fabio-c:
"maar de kabel zit er ook nog eens extra bij."

Dus vandaar dat ik even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Het is heel gebruikelijk bij Nokia dat er van 1 type telefoon na verloop van tijd meerdere typen verpakkingen met variaties in inhoud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Is de 6300 er ook in het zwart?
Niet 'out of the box'. Er zijn wel zwarte frontjes te krijgen op eBay, maar die zijn niet van Nokia en mogelijk is de kwaliteit van het gebruikte materiaal minder dan bij het originele frontje.

Bovenstaande vraag/antwoord staat aan het begin van dit topic. De 6300 is inmiddels ook standaard verkrijgbaar in de kleur 'all black'.
Klik bijvoorbeeld hier voor afbeeldingen: http://www.smartphoneshop.nl/product-gallery/49059/0
De kleur van de toetsenbordverlichting lijkt is niet blauw maar traditioneel wit/geel te zijn. Het bovenste deel van de rearcover is mat zwart i.p.v. glans zwart zoals bij de initiële 6300. Inwendig is de 'all black' identiek aan eerdere versies.

Edit: kleur toetsenbordverlichting is naturel en niet blauw.De kleur wordt ook bepaald door de kleur van de cijfers van de keypad en niet door de kleur van het led.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 15-03-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan vind ik mijn blauwe verlichting mooier met zwarte frontjes, en als over een tijd mijn zilvere aardig beschadigt is en de orginele frontjes te koop zijn, dat lijkt het me wel wat. :)

Trouwens, de accu duur valt me wel mee, nokia 6230i met nieuwe accu deed een goede week (7/8 dagen) met een volle accu, deze 4/5 dagen. Kan wel beter mja, is goed genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231496

Maak nu ruim 5 maanden gebruik van mijn 6300. Redelijk tevreden. Toen ik video's ging converteren kwam ik er pas achter dat hij geen mp4-video ondersteund. Niet zo erg, als je 3gp goed maakt en fw naar laatste versie zet is de kwaliteit prima te doen.
Wat me tegenvalt is de snelheid van vooruitspoelen. Die is bij een filmpje van een half uur nog wel te doen in het begin maar valt snel terug. Na 2 minuten in de film gaat vooruitspoelen nauwelijks nog sneller dan 1.5x
Erg teleurstellend, ik zit 20 minuten in de trein en de cursussen van Übernerd Richard Wolfson _/-\o_ van de MIT Berkely duren net iets langer. Als ik dan later terug wil gaan waar hij gestopt is....niet te doen. :O

Nieuw micro sd kaartje gekocht. Sandisk Mobile premium 2gig. Leessnelheid tot 10 mb/s.
Geen verschil. Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 231496 op 14-03-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-07 11:55
Geniet nu al weer enkele maanden van mijn 6300 maar onlangs crashte me geheugenkaartje.
Nadat ik hem had geformateerd werkte hij gelukkig weer, alleen nu herkent hij mijn hoofdtefeloon niet meer. Ik weet niet of het verband heeft, maar ik denk iig niet dat het aan me hoofdtelefoon ligt aangezien hij die van mijn broer ook niet herkent.

Ik heb me telefoon net ff geupdate maar dit veranderde weinig..
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of hoe ik het op zou kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231496

neilpad schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:01:
Geniet nu al weer enkele maanden van mijn 6300 maar onlangs crashte me geheugenkaartje.
Nadat ik hem had geformateerd werkte hij gelukkig weer, alleen nu herkent hij mijn hoofdtefeloon niet meer. Ik weet niet of het verband heeft, maar ik denk iig niet dat het aan me hoofdtelefoon ligt aangezien hij die van mijn broer ook niet herkent.

Ik heb me telefoon net ff geupdate maar dit veranderde weinig..
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen of hoe ik het op zou kunnen lossen?
Ja, heb ik ook gehad, als je de oplaadplug per ongeluk eens in de hoofdtelefoonaansluiting drukt dan kun je gemakkelijk iets beschadigen. Waarschijnlijk is dat gebeurd. Bij mij ging het vanzelf weer over, misschien even met een speld en een vergrootglas tweaken om die koperen pinnetjes weer naar binnen te buigen....voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Diverse geheugenkaart snelheden merk je niet echt vind ik, schrijfsnelheid van de computer wel iets, maar vanaf de telefoon niet. Ik heb zelf van peak een 2gb microsd kaartje met een leessnelheid van iets meer als 10mb per seconde en schrijfsnelheid van 3,5mb per seconde ofzo en dat is rap zat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 236258 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:11:
[...]

Ik heb er een sennheiser pmx60 op aangesloten met die plug converter. Werkt perfect (en klinkt veel beter dan die standaardoortjes), alsook de radio werkt nog.
Zo'n converter heb ik ook, alleen al geef ik er een klein tikje tegenaan (dat gebeurt nogal is tijdens lopen/fietsen), valt 1 oortje uit doordat het ding slecht contact maakt ofzo. Is hier wat aan te doen of..? 't is namelijk erg hinderlijk.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36633

Ik heb een nieuwe Nokia 6300. Als ik iemand bel dan hoort de andere kant echt alles wat er bij mij op de achtergrond gebeurt. Als ik bijvoorbeeld mijn telefoon 3 meter verderop op een tafel leg en ik praat gewoon, dan is alles aan de andere kant te horen. In de auto is het bijna onmogelijk een gesprek te voeren.
Weet iemand of dit een instelling of een hardware probleem is?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36633 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:18:
Ik heb een nieuwe Nokia 6300. Als ik iemand bel dan hoort de andere kant echt alles wat er bij mij op de achtergrond gebeurt. Als ik bijvoorbeeld mijn telefoon 3 meter verderop op een tafel leg en ik praat gewoon, dan is alles aan de andere kant te horen. In de auto is het bijna onmogelijk een gesprek te voeren.
Weet iemand of dit een instelling of een hardware probleem is?

Dank
Je moet even checken of "stemhelderheid" aanstaat (menu, instellingen, oproepen), en die in ieder geval op "uit" zetten. Wellicht scheelt dat wat... Ik heb er zelf helemaal geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91065

Zo ik heb deze telefoon alweer heel wat maanden.. en vind het verder een prima telefoon.
Waar ik nu wel tegenaan loop is het trilalarm. Ik heb de telefoon vaak op stil, maar het trilalarm is zo zwak dat ik hem niet voel.. is hier iets aan te doen?
En ik zoek beltonen met trillen erin.. waar kan ik zoiets vinden .. want ik moet toch bestanden hebben dan met .mxmf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 91065 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:23:
Zo ik heb deze telefoon alweer heel wat maanden.. en vind het verder een prima telefoon.
Waar ik nu wel tegenaan loop is het trilalarm. Ik heb de telefoon vaak op stil, maar het trilalarm is zo zwak dat ik hem niet voel.. is hier iets aan te doen?
En ik zoek beltonen met trillen erin.. waar kan ik zoiets vinden .. want ik moet toch bestanden hebben dan met .mxmf?
Met mn MP3 ringtone trilt die gewoon op de maat, dus ik zou niet inzien waarom je een .mxmf nodig hebt.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91065

hij trilt bij mij dus niet op de maat van een mp3... aac bestanden ook niet.. en ik heb wel trillen aan staan.. Hij trilt alleen bij een mxmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91065 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:49:
hij trilt bij mij dus niet op de maat van een mp3... aac bestanden ook niet.. en ik heb wel trillen aan staan.. Hij trilt alleen bij een mxmf
Da's niet ok... Hopelijk heb je nog garantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221723

Even een vraagje...

Ik heb mijn 6300 via tele2, en heb in het verleden nog een andere 6300 gehad.. mijn eerste 6300 had nog wel de optie om de opmaak van het menu te veranderen naar de zgn roosterweergave, mijn huidige niet. Hoe kan dit? En hoe zou ik dit kunnen fixen?

Vind het maar vreemd dat er gewoon functies missen terwijl het in principe de zelfde telefoon is :S

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dit is misschien ook wel handig voor de startpost:

De gewone nokia datakabels zijn sterves duur, 30 euro ongveer, maar wel bruikbaar voor andere types. Maar het is in princiepe gewoon een mini usb aansluiting.

Nu heb ik dat dus nageken en het blijkt dat deze nokia en nog een zooi andere een USB Mini B5 aansluiting heeft. En een kabel van USB - USB Mini B5 was hier bij de winkel 7 euro 50. :)
Via diverse webshops zijn deze kabels voor 5/6 euro te koop, dus dat scheelt wel erg veel met een orginele nokia datakabel. :)

Ik denk ik meld het maar even.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste