Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:29
Mijn 6300 is van de week raar gaan doen, ik kreeg hem niet meer van de toetsenblokkering af. Toen heb ik m opnieuw opgestart, bleken mijn cijfers het niet te doen, een uur later wel. Maar bij het intoetsen van mijn pin kan ik niet meer op accepteren drukken.
De middelste toets lijkt niet meer te functioneren, alsmede de andere functie toetsen. Iemand met dezelfde ervaring? Ik wil hem wel opsturen, maar ben bang dat het met het argument waterschade word afgewimpeld. Iemand een logische verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Heb zins 3 dagen ook een 6300 en ik vraag of de verlichting aan kan blijven staan als ik hem in de brodit houder stop .
Bij mijn vorige toestel ( n70 ) had ik er een programmaatje op gezet en die werkte zo: toetsen blokkering aan , verlichting uit : toetsen blokkering uit , verlichting aan.
Wie kan mij helpen ????

Gr Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:00
Tano schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:23:
Heeft iemand het probleem al opgelost met de ë in de smsjes (nog maar 70 tekens per sms beschikbaar). Ik weet dat het met firmware 5.50 opgelost zou moeten zijn, maar met mijn tele2 telefoon met die firmware treedt het nog steeds op. Ook het opnieuw installeren van de firmware heeft niet geholpen.

Alvast bedankt!
Same here. Heb'm via Hi en V5.50 stond er al op, maar dat "probleem" heb ik ook (nog).

Nog een vraagje: de trilstand van mijn telefoon doet het lang niet altijd, waardoor ik eigenlijk vrij vaak SMS-jes pas een paar uur later lees of telefoongesprekken mis ;( Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24
Stalensnuitje schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:04:
Nog een vraagje: de trilstand van mijn telefoon doet het lang niet altijd, waardoor ik eigenlijk vrij vaak SMS-jes pas een paar uur later lees of telefoongesprekken mis ;( Iemand een idee?
de trilstand wordt uitgeschakeld als de telefoon aan de lader hangt... maar dat wist je wellicht al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik lees in interne Nokia documenten de tekst:

"Support for new products added: 6300i, xxxx, xxxx, xxxx and xxxx".

Interessant :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 12:51
Ginz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:53:

Dit was toch al eerder bekend.. een versie met meer internet mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ginz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:53:

Is dat niet gewoon de 6300 maar dan met wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
nee dat is de 6301.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 17:21
PhaeTom schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:07:
Mijn 6300 is van de week raar gaan doen, ik kreeg hem niet meer van de toetsenblokkering af. Toen heb ik m opnieuw opgestart, bleken mijn cijfers het niet te doen, een uur later wel. Maar bij het intoetsen van mijn pin kan ik niet meer op accepteren drukken.
De middelste toets lijkt niet meer te functioneren, alsmede de andere functie toetsen. Iemand met dezelfde ervaring? Ik wil hem wel opsturen, maar ben bang dat het met het argument waterschade word afgewimpeld. Iemand een logische verklaring?
Ik heb dat een keertje gehad met mijn vorige telefoon (Nokia 7210). Heb 'm voorzichtig opengemaakt en schoongemaakt onder het toetsenbord met een heel klein beetje spiritus om de boel te ontvetten. Daarna even laten drogen en hij werkte weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le0032 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:34:
[...]

Is dat niet gewoon de 6300 maar dan met wifi?
Zou het niet mogelijk zijn dat Nokia of iemand anders met een aankoppelbare WLAN-adapter voor de 6300 op de markt komt? Please? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net trouwens deze post (Verwijderd in "Het grote Nokia 6300 topic"), maar de 6301 heeft ook Series 40 3rd èn WLAN... Of is dat, zoals ik eerder las, enkel ter ondersteuning van UMA? Dat lijkt me sterk... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Mensen,

als je je games kwijt bent of andere software:

http://europe.nokia.com/A4174140

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:49

bdu

Welke Screen protector hebben jullie? Staan er een aantal in de openingspost maar welke is nou goed genoeg? Zijn er ook die het gehele zwarte gedeelte bedekken? En de lens?

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de GPS-module LD-4W? Ik zie op de Nokia website dat dit een accesoire is voor de 6300, maar dat je dan wel met Nokia Maps-software. Die is vervolgens niet te downloaden voor de 6300, maar wel voor andere modellen? Weet iemand of Nokia Maps uberhaupt werkt op de 6300? :?

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

bdu schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:04:
Welke Screen protector hebben jullie? Staan er een aantal in de openingspost maar welke is nou goed genoeg? Zijn er ook die het gehele zwarte gedeelte bedekken? En de lens?
Ik gebruik een screen protector die bij DealExtreme vandaan komt. Hij blijft zelfs beter zitten dan ik verwacht had (ik heb 'm nu zo'n 1.5 maand erop zitten). Aan de zijkanten sluit hij bijna naadloos aan, het gedeelte waar de knoppen zitten dat wordt niet beschermd. Bij de speaker bovenin sluit hij redelijk goed aan.

De telefoon heb ik vaak in een broekzak, binnenzak of tas zitten, soms ook met sleutels, en de screen protector doet goed z'n werk. De screen protector heb ik wel geplaatst met een klein druppeltje water erop, zodat ik makkelijk alle bubbels etc. weg kon wrijven. Maar ja, zie zelf maar. (Voor de webshop heb je creditcard of PayPal nodig, verder zijn ze niet echt snel, maar wel goedkoop).

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3775
Oordeel verder zelf maar.

Of er ook screen protectors bestaan die alles beschermen betwijfel ik, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien. Ook voor de lens heb ik nog niets gezien (al zal dit de optische beeldkwaliteit zowiezo verlagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Dagg schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:45:
Mensen ik heb een 'probleem' met Nokia PC Suite. Als de computer opgestart wordt dan krijg ik elke keer de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Het gaat hier om de Nokia 6300 Bluetooth Modem. Het maakt niet uit of de telefoon geconnect is, ik krijg altijd de melding 'fout opgetreden bij installatie'. Is daar wat tegen te doen?

edit:
En waarom kan ik geen MP3 bitrate 128 omzetten naar AAC. Ik krijg dan de melding 'De bestanden zijn niet geconverteerd omdat ze de doelindeling al hebben of omdat de bestandsindeling niet wordt ondersteund.' alleen is het zo bij mijn weten dat MP3 en AAC twee verschillende indelingen zijn en dat de Nokia Music Manager MP3 zou moeten kunnen cenverteren. Of heb ik iets gemist? Bij de bestandskoppelingen in de instellingen is MP3 als AAC aangevinkt.
KICK:
iemand een idee wat hier aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb nog ff een vraag over images bij contacts. Ik heb bij sommige contacts een fullscreen plaatje geattached. Nu zag ik dat de telefoon deze automatisch resizes in een 80x96 jpeg.
Als ik gebeld wordt zie ik ineens dat kleine plaatje fullscreen in mijn beeld... ik kan dus het aantal pixels tellen en kijken wie er belt.
Kan dit ook anders? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:49

bdu

FireMotion schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:44:
[...]

Ik gebruik een screen protector die bij DealExtreme vandaan komt. Hij blijft zelfs beter zitten dan ik verwacht had (ik heb 'm nu zo'n 1.5 maand erop zitten). Aan de zijkanten sluit hij bijna naadloos aan, het gedeelte waar de knoppen zitten dat wordt niet beschermd. Bij de speaker bovenin sluit hij redelijk goed aan.

De telefoon heb ik vaak in een broekzak, binnenzak of tas zitten, soms ook met sleutels, en de screen protector doet goed z'n werk. De screen protector heb ik wel geplaatst met een klein druppeltje water erop, zodat ik makkelijk alle bubbels etc. weg kon wrijven. Maar ja, zie zelf maar. (Voor de webshop heb je creditcard of PayPal nodig, verder zijn ze niet echt snel, maar wel goedkoop).

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3775
Oordeel verder zelf maar.

Of er ook screen protectors bestaan die alles beschermen betwijfel ik, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien. Ook voor de lens heb ik nog niets gezien (al zal dit de optische beeldkwaliteit zowiezo verlagen).
Ik heb em ook maar besteld, kan geen kwaad voor 1 euro :S Maar weet je misschien ook of deze er makkelijk en zonder lijmresten te verwijderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt dat deze nokia erg veel ruis heeft op koptelefoon/headset wanneer je muziek er op afspeelt ?
Ik vind namelijk erg hard ruizen op zachte stukken. Maarja heb ook erg gevoelige oordopjes.

Edit,
Heb nog even geluisterd met koptelefoon en Nokia oordopjes en bij beide hoor ik op achtergrond geruis tijdens stille gedeelte's in muziek.
Hebben jullie hier ook last van ? Ik vind op deze manier de muziek erg vemoeid klinken (tot zover me mp3 speler).

Is de geluidskwaliteit van dit toestel overgewaardeerd of heb ik last van brakke toestel ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een betere afbeelding van de aangekondigde 6300 'all black'

http://telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=N6300AB

Ik ben al een beetje aan het kijken naar de 6500 classic als opvolger maar als je hem vergelijkt dan komt de 6300 er met veel dingen toch beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 01:24:
weet iemand met welk programma je het best een thema kan maken zoals http://gallery.mobile9.com/c/nokia-6300-themes/1/?fi=6 dit kan maken?

en dan bedoel ik een iets geavanceerder programma dan nokia theme studio
Je kunt eens kijken naar het volgende :
http://www21.ownskin.com/index?&r=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees trouwens dat velen een mooi hoesje zoeken voor de Nokia 6300, ik heb laatst een supermooi hoesje gehaalt van echt leer en magnetische sluiting, superhandig, er zal niets gebeuren als je hem zou laten vallen (met het hoesje dan he heheh) want ik heb hem al een keer lelijk laten vallen heb toen een middenfrontje en een voorfrontje moeten halen bij mobilestunter (niet duur) en bovendien is het hoesje zelf heel plat. Ik had er een gekocht bij eugsm.nl maar die vond ik iets te dik die heb ik dan cadeau gegeven aan mijn nichtje die de Nokia 6233 had. Ik heb nokia 6300 hoesje hier gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn headsetje erin heb en ik kom heel even aan het stekkertje dan herkent ie meteen het stekkertje niet meer. iemand een idee hoe dit kan? harstikke irritant

bestaat er ook een programma om bijvoorbeeld je muziek folder te syncen met je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 21:39:
als ik mijn headsetje erin heb en ik kom heel even aan het stekkertje dan herkent ie meteen het stekkertje niet meer. iemand een idee hoe dit kan? harstikke irritant
Ja, dat heb ik ook. Dan maakt het ding gewoon geen goed contact. Een echte oplossing is er niet..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de hele week al geen sms ontvangen op m'n 6300. Zelfs bij een bericht naar "1244" "Saldo"
komt er geen bericht terug. Meer mensen met dit probleem? Heb m'n inbox al leeggehaald.
Het gaat om een Hi abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:12:
Ik kan de hele week al geen sms ontvangen op m'n 6300. Zelfs bij een bericht naar "1244" "Saldo"
komt er geen bericht terug. Meer mensen met dit probleem? Heb m'n inbox al leeggehaald.
Is de kans niet groter dat dit aan Hi ligt? (Kerst drukte maybe, zou wel schandalig zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:12:
Met Hi prepaid ontvang ik wel de smsjes. Heb er net 2 verstuurd en allebij binnen 2 seconden ontvangen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil6300
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05-2021
[quote]xppn schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:50:
[...]

What the...... |:(
Het is een telefoon voor de britse markt dan is het toch jullie fout zou ik toch zeggen :S jullie leveren een buitelandse telefoon en dat stond er niet bij! hmm een kijken hoe we dit gaan verwoorden naar hun toe...

Ook ik heb een zgn Engels toestel gehad. Hier kwam ik achter toen bleek dat het internet gedeelte niet naar behoren werkte. Nokia.com kende het toestel niet, wel dat van T-mobile.uk.com
Ik heb het toestel direct terug gebracht en heb een nieuw gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phil6300
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05-2021
[quote]xppn schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:50:
[...]

What the...... |:(
Het is een telefoon voor de britse markt dan is het toch jullie fout zou ik toch zeggen :S jullie leveren een buitelandse telefoon en dat stond er niet bij! hmm een kijken hoe we dit gaan verwoorden naar hun toe...

Ook ik heb een zgn Engels toestel gehad. Hier kwam ik achter toen bleek dat het internet gedeelte niet naar behoren werkte. Nokia.com kende het toestel niet, wel dat van T-mobile.uk.com
Ik heb het toestel direct terug gebracht en heb een nieuw gekregen. Ik heb hierover al geschreven in topic 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Er werdt ook DUIDELIJK in de winkel verteld althans tegen mij dat je EERST de tel. 24uur moest opladen want het is namelijk een liteon baterij!!! Zeer gevoellig!!!!!!!!!!!!! En als je hem aan de oplader hangt en niet aanzetten totdat de 24uur voorbij zijn anders denkt de batterij dat zijn oplaadniveau heeft bereikt als je hem eerder aanzet tot gevolg dat de batterij eerder leeg is!
Waar of niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
Nou... een batterij kan niet denken lijkt me, ik hou hem in het begin ook geen 24 uur aan de lader, ik kijk of het batterijtjeniet meer heen en weer gaat op de telefoon, en dan vind ik het wel goed. Je moet een batterij wel een paar keer opladen voordat hij zijn volledige capaciteit bereikt. Maar dat van die 24 uur lijkt me onzin, of weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eerste keers is beste om even goed op te laden. Laad tijd is btw 2,4 uur.

Die verkoper zat factor 10 er naast >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:54:
Klopt dat deze nokia erg veel ruis heeft op koptelefoon/headset wanneer je muziek er op afspeelt ?
Ik vind namelijk erg hard ruizen op zachte stukken. Maarja heb ook erg gevoelige oordopjes.

Edit,
Heb nog even geluisterd met koptelefoon en Nokia oordopjes en bij beide hoor ik op achtergrond geruis tijdens stille gedeelte's in muziek.
Hebben jullie hier ook last van ? Ik vind op deze manier de muziek erg vemoeid klinken (tot zover me mp3 speler).

Is de geluidskwaliteit van dit toestel overgewaardeerd of heb ik last van brakke toestel ?
heb ik ook, ook al gemeld in dit topic toen geen respons gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb er ook al meer mensen over gehoord. Een koptelefoon met met lage gevoeligheid is een oplosing. Maar blijf dan toch liever bij me MP3 speler met vorbis ogg onderstuining en net wat beter kwaliteit geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papakroket
  • Laatst online: 07-05-2021
Een andere vraag, misschien weten jullie wel een antwoord.

Als ik een foto wil gebruiken als achtergrond, maakt hij deze automatisch groot. Waardoor bvb, in dit geval een vis, de kop en de staart er niet op staan. Als ik de foto fel verklein en dan pas op de geheugenkaart zet, dan zet hij de foto wel kleiner op het scherm, maar dan is boven en onder de foto gewoon wit. Kan ik ook de gewone foto als achtergrond zetten in normale grootte, dus zonder verlies en zonder de witte banden?

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:59:
Ja, eerste keers is beste om even goed op te laden. Laad tijd is btw 2,4 uur.

Die verkoper zat factor 10 er naast >:)
Tsja, ik heb het niet gedaan en mijn batterij houd het nog een standaard 3 dagen vol, met wat smsjes en foto's, en bluetooth een kwart van de tijd aan..

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:49:
[...]

Tsja, ik heb het niet gedaan en mijn batterij houd het nog een standaard 3 dagen vol, met wat smsjes en foto's, en bluetooth een kwart van de tijd aan..
Schrok in het begin ook van de lange oplaadtijd, maar heb m er braaf bijna 3 uur aangehangen en m daarna pas weer opgeladen toen hij echt leeg was. Op zich denk ik dat het werkt om hem weer helemaal op te laden als hij echt leeg is, want nu ben ik bijna 2 keer per week aant laden, net als bij mijn vorige. Hij staat constant aan, veel sms, en soms wat foto's.

Heb trouwens nog steeds geen oplossing gezien voor het vol zijn van het woordenboek - en hij geeft me soms rare woorden aan! waar zit dat boek vol mee?? Iemand een idee of je er ook woorden uit kunt schrappen ofzo?

gr.cath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Ik heb een brandende vraag betreft de Nokia 6300 en een Jabra BT2020 Bluetooth headset:

Wanneer ik in de auto stap heb ik geen zin om telkens bluetooth aan te gaan zetten, ook al kun je dit via een snelkoppeling al best dichtbij krijgen. Bluetooth altijd aan laten staan gaat erg ten koste van de batterijduur. Nu vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om een profiel te maken waar Bluetooth aan is. Dus je wisselt in de auto op een autoprofiel met BT aan..?? Bestaat die optie?? Zelf kom ik er niet echt uit en uit eerdere topics wordt ik niet veel wijzer. Zo nee, hoe hebben jullie dit gedaan met je BT headset?? Altijd BT aan? Of pas aan als je in de auto stapt?? Of nog iets heel anders..?? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 09:22:
[...]Schrok in het begin ook van de lange oplaadtijd, maar heb m er braaf bijna 3 uur aangehangen en m daarna pas weer opgeladen toen hij echt leeg was. Op zich denk ik dat het werkt om hem weer helemaal op te laden als hij echt leeg is, want nu ben ik bijna 2 keer per week aant laden, net als bij mijn vorige. Hij staat constant aan, veel sms, en soms wat foto's.
2 keer per week laden zit ik echt niet mee - dat heb ik tot nu toe bij al mijn telefoons voor elkaar gekregen :D Het is eigenlijk raar om er langer dan 3 dagen mee te doen bij mij. Alhoewel ik zéker weet dat de op nokia.com aangegeven tijd bij lange na niet gehaald kan worden, zelfs met spaarstand ed aan..

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Laatst online: 09:16
Pizr schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:50:
Ik heb een brandende vraag betreft de Nokia 6300 en een Jabra BT2020 Bluetooth headset:

Wanneer ik in de auto stap heb ik geen zin om telkens bluetooth aan te gaan zetten, ook al kun je dit via een snelkoppeling al best dichtbij krijgen. Bluetooth altijd aan laten staan gaat erg ten koste van de batterijduur. Nu vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om een profiel te maken waar Bluetooth aan is. Dus je wisselt in de auto op een autoprofiel met BT aan..?? Bestaat die optie?? Zelf kom ik er niet echt uit en uit eerdere topics wordt ik niet veel wijzer. Zo nee, hoe hebben jullie dit gedaan met je BT headset?? Altijd BT aan? Of pas aan als je in de auto stapt?? Of nog iets heel anders..?? Alvast bedankt!!
BT vreet niet zo heel veel stroom, je achtergrond licht wel, maar alle beetjes helpen dus daarom zet ik BT altijd uit en ook weer aan. Maar ik gebruik niet zo heel vaak een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
E2TK schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 08:25:
[...]

BT vreet niet zo heel veel stroom, je achtergrond licht wel, maar alle beetjes helpen dus daarom zet ik BT altijd uit en ook weer aan. Maar ik gebruik niet zo heel vaak een headset.
Ik merk helaas ook het verschil. Ik hoopte op een oplossing zoals een profiel waar bluetooth aanstaat. Ik gebruik de bluetooth headset ook niet vaak. Maar als ik in de auto zit en wordt gebeld dan moet ik hem toch gebruiken. En als ik dan nog eerst BT aan moet zetten 8)7 ! Ik vrees dat altijd aan laten staan dus de beste optie is en dan maar vaker opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
papakroket schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:34:
Een andere vraag, misschien weten jullie wel een antwoord.

Als ik een foto wil gebruiken als achtergrond, maakt hij deze automatisch groot. Waardoor bvb, in dit geval een vis, de kop en de staart er niet op staan. Als ik de foto fel verklein en dan pas op de geheugenkaart zet, dan zet hij de foto wel kleiner op het scherm, maar dan is boven en onder de foto gewoon wit. Kan ik ook de gewone foto als achtergrond zetten in normale grootte, dus zonder verlies en zonder de witte banden?

Dirk
Als ik jou was zou ik deze foto gewoon openen in een grafisch programma als paint of photoshop. Maak een nieuw bestand aan van 240x320 en maak hem daar zoals je hem wilt, zet hem weer op je telefoon en dan is het altijd naar wens! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Na het lezen van dit topic heb ik besloten deze telefoon te kopen. Sinds vorige week donderdag heb ik deze telefoon in bezit. Nu heb ik een vraag. Hoe kan je enkele agendapunten op je homescreen zetten? Ik heb eerder in dit topc al kunnen lezen dat dit er maar maximaal 2 kunnen zijn. Klopt dat?

[ Voor 36% gewijzigd door laserboy op 03-01-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb dus een 6300 en hij wilt niet meer opladen. Als ik em wil opsturen moet ik em dan richting Nokia of waar ik em gekocht heb (GSMtrack.nl) sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:58
Pizr schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Ik merk helaas ook het verschil. Ik hoopte op een oplossing zoals een profiel waar bluetooth aanstaat. Ik gebruik de bluetooth headset ook niet vaak. Maar als ik in de auto zit en wordt gebeld dan moet ik hem toch gebruiken. En als ik dan nog eerst BT aan moet zetten 8)7 ! Ik vrees dat altijd aan laten staan dus de beste optie is en dan maar vaker opladen!
Ik heb het Bluetooth menu onder mijn linkerkeuzetoets gezet. Dat is erg snel en makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 6300 al 2 weken, en ik merk dat hij veeeeeeeeel slechtere ontvangst heeft dan mijn vorige gsm (nokia 6021). Op mijn kamer bijvoorbeeld kan ik enkel bellen als ik heel dicht tegen het raam ga staan terwijl ik vroeger overal minstens de helft ontvangst had. Ik gebruik base (in Belgie dus). Kan het zijn dat er iets mis is met de gsm, of moet ik er gewoon mee leren leven?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@bovenstaande, wel zelfde provider? is mij onbekend namelijk, juist eerder beter bereik dan m'n K700i
Dirickteur schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:48:
[...]

Ik heb het Bluetooth menu onder mijn linkerkeuzetoets gezet. Dat is erg snel en makkelijk!
ik ook, ik heb sneller me bluetooth aan dan dat ik m'n profiel heb gewisseld ;) (doe ik nooit eigelijk, alleen op stil)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:35:
Ja, heb er ook al meer mensen over gehoord. Een koptelefoon met met lage gevoeligheid is een oplosing. Maar blijf dan toch liever bij me MP3 speler met vorbis ogg onderstuining en net wat beter kwaliteit geluid.
gebruik 'm alleen als ik om de een of andere rede m'n mp3 speler niet mee wil en dan voldoet het prima, maar is idd een smetje die ruis..

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 04-01-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:08:
@bovenstaande, wel zelfde provider? is mij onbekend namelijk, juist eerder beter bereik dan m'n K700i
het is idd bij dezelfde provider en zelfde simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 21:56
Is deze telefoon ook in staat films af te spelen, zonder teveel geschok o.i.d.?
Naar mp4 geconverteerde avi's deden het altijd erg goed op mijn K750i, met dit scherm lijkt me dat helemaal mooi.
Neemt niet weg dat 2" wel wat klein is om naar te kijken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Ik heb wel wat videoclips op mijn 6300 staan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de kwaliteit ervan. En voor zover ik weet heb ik geen last van schokkend beeld. Het beeld ziet er gewoon mooi en duidelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik zag dat de Nokia 6300 ook beschikt over de Opera Mini Internet Browser. Mometeel heb ik een zeer mooie bluetooth verbinding gemaakt tussen mijn mobiel en de PC. Is het mogelijk om via mijn PC een internet-verbinding te maken met mijn mobiel, zodat ik met de bluetooth verbinding ook kan internet op mijn mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes doen her ook prima, alleen jammer dat die alleen filmpjes ondersteund met resolutie tot met 176:144. Ik gebruik zel Super om filmpjes om te zetten. mooie is dat je dan ook stereo geluid aan filmpjes kan toevoegen met de ACC compresie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel op het moment heel erg tussen de Nokia 6300 en de 6120 Classic.
Eerst behoorde de N73 ook nog tot mijn rijtje, maar die vind ik toch te log en te groot, dus hij valt af.

MAAR de keuze tussen de 6300 en 6120 vind ik nogal lastig.

Daarom aan jullie enkele vragen over de 6300:

Voor mij is het belangrijk dat de telefoon duurzaam is en dus een beetje mooi blijft (heb gehoord dat er nogal snel stof onder het scherm van de 6120 kan komen?).
Is dit ook zo bij de 6300? En blijft het metaal mooi? Ik ben erg bang dat het plastic van de 6120 lelijk wordt/dat de verf ervan af gaat.
Hoe zit dat met de toetsen van beide telefoons? Op mijn 6230i had ik er last van dat het grijze gewoon van de toetsen die ik vaak gebruikt afbladderde, op een gegeven moment. Erg jammer dus. Bij welke telefoon (6300 of 6210) heb ik hier het minst kans op?

Verder ben ik benieuwd naar de camera functie. Beide gsm's hebben een 2MP camera, alleen de 6120 wint het dan weer, want daar zit een flits op. In hoeverre zou ik daar dan iets meer aan hebben? Of is er ook nog een verschil tussen de gsms qua foto's maken,ondanks dat het beiden 2mp is???

Vervolgens vind ik het jammer dat er in de 6120 geen smileys te zien zijn in sms berichten (ja ja onzin argumentje maar toch jammer, blijf een vrouw ;)) Of kan je een symbian applicatie downloaden die dit vervangt?

En tot slot zit er in beide deze telefoons een haakje waar je bv een polskoord door kan halen? O-) :P

Alvast bedankt voor het beanwoorden van deze dames-vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:48:
Ik twijfel op het moment heel erg tussen de Nokia 6300 en de 6120 Classic.
Eerst behoorde de N73 ook nog tot mijn rijtje, maar die vind ik toch te log en te groot, dus hij valt af.

MAAR de keuze tussen de 6300 en 6120 vind ik nogal lastig.

Daarom aan jullie enkele vragen over de 6300:

Voor mij is het belangrijk dat de telefoon duurzaam is en dus een beetje mooi blijft (heb gehoord dat er nogal snel stof onder het scherm van de 6120 kan komen?).
Is dit ook zo bij de 6300? En blijft het metaal mooi? Ik ben erg bang dat het plastic van de 6120 lelijk wordt/dat de verf ervan af gaat.
Hoe zit dat met de toetsen van beide telefoons? Op mijn 6230i had ik er last van dat het grijze gewoon van de toetsen die ik vaak gebruikt afbladderde, op een gegeven moment. Erg jammer dus. Bij welke telefoon (6300 of 6210) heb ik hier het minst kans op?

Verder ben ik benieuwd naar de camera functie. Beide gsm's hebben een 2MP camera, alleen de 6120 wint het dan weer, want daar zit een flits op. In hoeverre zou ik daar dan iets meer aan hebben? Of is er ook nog een verschil tussen de gsms qua foto's maken,ondanks dat het beiden 2mp is???

Vervolgens vind ik het jammer dat er in de 6120 geen smileys te zien zijn in sms berichten (ja ja onzin argumentje maar toch jammer, blijf een vrouw ;)) Of kan je een symbian applicatie downloaden die dit vervangt?

En tot slot zit er in beide deze telefoons een haakje waar je bv een polskoord door kan halen? O-) :P

Alvast bedankt voor het beanwoorden van deze dames-vragen :P
Grappig dat je dit vraagt in een 6300 topic! Ik zou voor de 6300 gaan _/-\o_

Verder:
- Wil je 's avonds foto's maken met een telefoon?? Koop een digitale camera, voorals nog heb ik nog nooit een telefoon foto's zien maken die ook maar in de buurt komen (enkel types als de n95 misschien). De flits is dus overbodig! (is btw ook maar een vaag lampje!)

- Heb de 6300 nu 6 maanden, ziet er nog als nieuw uit op wat doffere plekken op het zwart bovenaan en het metaal onderaan door het veelvuldig gebruiken na.

- bij de 6300 geen toetsen die wegvagen. 6210 geen idee van...

- je koordhaakje ontbreekt op de 6300

[ Voor 13% gewijzigd door Pizr op 07-01-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laserboy schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:48:
Ik zag dat de Nokia 6300 ook beschikt over de Opera Mini Internet Browser. Mometeel heb ik een zeer mooie bluetooth verbinding gemaakt tussen mijn mobiel en de PC. Is het mogelijk om via mijn PC een internet-verbinding te maken met mijn mobiel, zodat ik met de bluetooth verbinding ook kan internet op mijn mobiel?
dat wilde ik dus ook net vragen, heb namelijk zo'n bluetooth-stickje waarmee het ook perfect werkt met nokia pc suite. en internetten op mijn telefoon wil ik dus ook wel :P

verder nog 2 vragen:
1. weet iemand toevallig of ik bij een tele2 abbo mijn niet gebruikte btg van het totaal-btg per maand ook meeneem naar de volgende maand (1x meenemen)?

2. heeft iemand een handigere manier voor een 'enter' tijdens het sms-en? (nu moet ik namelijk * lang ingedrukt houden en dan met de navigatie toets wat klikken OF via opties > symbool > paar klikken met nav. toets. aangezien ik die optie best vaak gebruik zou dat wel fijn zijn)

alvast erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Er zit wél een koordhaakje aan aan de onderkant,ff de achterkant eraf halen en je ziet het :) ben ook vrouw en let daar altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:54:
verder nog 2 vragen:
1. weet iemand toevallig of ik bij een tele2 abbo mijn niet gebruikte btg van het totaal-btg per maand ook meeneem naar de volgende maand (1x meenemen)?

2. heeft iemand een handigere manier voor een 'enter' tijdens het sms-en? (nu moet ik namelijk * lang ingedrukt houden en dan met de navigatie toets wat klikken OF via opties > symbool > paar klikken met nav. toets. aangezien ik die optie best vaak gebruik zou dat wel fijn zijn)

1. Beetje off-topic hier... Bel ze 's op zou ik zeggen!
2. Ikzelf heb de enter nog nooit gebruikt. Sterker nog, ik wist niet eens dat het kon totdat ik jouw berichtje las. Maar zelfs nu ik het weet zie ik eigenlijk helemaal geen reden om een enter te gebruiken in een SMS. Wat is het voordeel hiervan? Je schrijft toch geen sollicitatiebrieven per SMS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spatie of enter neemt even veel caracters in beslag. Terwijl enter juist erh handig kan zijn om je sms goed leebaar te houden. Vooral handig wanneer je nadruk wilt leggen op bepaalde zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
3x op 0 drukken = Enter

Heeft iemand toevallig een agenda app waarbij je per dag kan kijken? beetje vergelijkbaar met een schoolagenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Met t9 aan is 3x0 geen enter. Weet je ook wat het dan wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younesse88
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-03 11:25
Dan is de enige optie wat je nu al doet om een spatie te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dus * ingedrukt houden, nog een keer sterretje (om naar het smiley-blok te springen) en pijltje naar boven (dan kom je terug bij de symbolen, maar dan de allerlaatste ipv de eerste. dus de enter :) )

en ik snap er niks van, heb een maand lang gezocht naar het beltegoed opvragen bij tele2 en niet gevonden. kijk ik gister nog 1x op tele2, staat het er meteen :? een 5 cijferige code is het, nu even niet belangrijk.

wat ik nog WEL belangrijk vind, is die internet optie via bluetooth (gratis dus)! weet iemand hier iets meer over? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 6500classic met 5th generatie S40 software. Is het ook mogelijk om deze op de 6300 van me vriendin de krijgen via een firmware update? 5th generatie heeft wat betere mms mogelijkheden en mooiere menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:54:
[...]

dat wilde ik dus ook net vragen, heb namelijk zo'n bluetooth-stickje waarmee het ook perfect werkt met nokia pc suite. en internetten op mijn telefoon wil ik dus ook wel :P

verder nog 2 vragen:

hoii , de minuten gaan niet mee over naar een volgende maand ,
van dat enter probleem weet ik eigenlijk niet

maar nu is mijn vraag , hoe kom ik aan zo'n koordje (van mn camera paste net niet)
en die van samsung eraan hangen zie ik niet zo zitten
iemand ideeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld, de witte versie natuurlijk, die vond ik het leukst voor een dame. :P

Heb hem nog niet maar wel al veel fotos gezien.. Zie toch echt niet waar zon koordje bevestigd moet worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een vraag, ik geef mijn oude telefoon weg. nu wil ik graag enkele smsjes die daarop staan bewaren.. kan ik deze overbrengen naar de 6300? Oude telefoon was ook nokia en ik gebruik pc suite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:33:
nog een vraag, ik geef mijn oude telefoon weg. nu wil ik graag enkele smsjes die daarop staan bewaren.. kan ik deze overbrengen naar de 6300? Oude telefoon was ook nokia en ik gebruik pc suite!
Tuurlijk, gewoon even backuppen en later weer terugzetten op je nieuwe telefoon... zou gewoon moeten werken :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Laatst online: 24-05 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:05:
Ik heb hem ook besteld, de witte versie natuurlijk, die vond ik het leukst voor een dame. :P

Heb hem nog niet maar wel al veel fotos gezien.. Zie toch echt niet waar zon koordje bevestigd moet worden??
Batt.klepje openmaken,kijk aan onderkant toestel,breng koordje van buitenaf naar binnen,haak over het stukje plastic heen en batt. klep er weer op doen,simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:38:
[...]

Tuurlijk, gewoon even backuppen en later weer terugzetten op je nieuwe telefoon... zou gewoon moeten werken :)
Vast een stomme vraag, maar als ik sms wil backuppen wil hij dat bij mij in een txt bestandje doen?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:47:
[...]

Vast een stomme vraag, maar als ik sms wil backuppen wil hij dat bij mij in een txt bestandje doen?? :/
Hmm ik zit nu even op m'n stage dus heb geen Nokia Suite erop staan, maar ik heb van de week ook de 6300 en heb met mijn Nokia 6822 gewoon een volledige backup gemaakt (minus de sms-jes overigens, maar dat kon ik gewoon aanvinken). Dat werkte verder prima, dus met smsjes had ook wel gekund.

De reden waarom ik geen smsjes heb overgezet is omdat mijn inbox al constant volzit en ik het dan handiger vind om ze gewoon vanuit Nokia explorer te slepen naar mn harde schijf op de PC. Zit eigenlijk niets belangrijks tussen om op mn telefoon te bewaren, maar wellicht dat ik ooit nog eens moet nazoeken (99% is gewoon troep eigenlijk, maar ben nogal backupperig :P )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:57:
[...]

Hmm ik zit nu even op m'n stage dus heb geen Nokia Suite erop staan, maar ik heb van de week ook de 6300 en heb met mijn Nokia 6822 gewoon een volledige backup gemaakt (minus de sms-jes overigens, maar dat kon ik gewoon aanvinken). Dat werkte verder prima, dus met smsjes had ook wel gekund.

De reden waarom ik geen smsjes heb overgezet is omdat mijn inbox al constant volzit en ik het dan handiger vind om ze gewoon vanuit Nokia explorer te slepen naar mn harde schijf op de PC. Zit eigenlijk niets belangrijks tussen om op mn telefoon te bewaren, maar wellicht dat ik ooit nog eens moet nazoeken (99% is gewoon troep eigenlijk, maar ben nogal backupperig :P )
Misschien gebruik ik een verkeerde versie? Ik krijg alleen een schermpje te zien met allerlei opties, waaronder de optie "back up", waar verder ook niks aan te vinken valt.. Fijn om te horen iig dat het waarschijnlijk dus wel kan. Ik ga trouwens van N70 naar 6300. moet wel kunnen toch???

Ik ga nog maar even prutsen!

Wat betreft die volle inbox.. ik dacht dat je op de 6300 in principe heeeeel veel ruimte had (of is het geheugen dynamisch en heb je andere dingen erop staan??) ik was van plan om mijn fotos op de geheugenkaart te zetten, zodat t telefoongeheugen fijn voor smsjes was. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik zou zeggen download even de laatste versie van Suite als je niet zeker weet of je die hebt van:

http://www.nokia.nl/A4755033

(even modelnummer invoeren).

Ik denk overigens dat het niet heel veel moet uitmaken hoor...

Als het dan nog niet werkt zal ik vanavond even thuis kijken hoe ik dat heb gedaan... het is naar mijn mening zoiets essentieels en logisch dat het in elk geval mogelijk moet zijn ;)
Wat betreft die volle inbox.. ik dacht dat je op de 6300 in principe heeeeel veel ruimte had (of is het geheugen dynamisch en heb je andere dingen erop staan??) ik was van plan om mijn fotos op de geheugenkaart te zetten, zodat t telefoongeheugen fijn voor smsjes was. :+
Oh op de 6300 heb je zat ruimte, maar ik had het nog over mijn 6822, wat natuurlijk al een veel ouder model was met veel minder geheugen. Niettemin vond ik het wel handig om met mn 6300 gewoon even met een schone lei te beginnen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door LuNaTiC op 10-01-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Qua verschil met de 6301, beperkt zich dit enkel tot de toevoeging van UMA en een betere levensduur op batterij?

Als ik naar de foto's kijk op internet van 6301, zie ik dat de toetsenverlichting groen is in tegenstelling tot blauw bij de 6300, klopt?

Zou graag de 6301 kopen vanwege langere batterijduur, maar die groene toetsenverlichting vind ik gewoon afschuwelijk...

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem.. prima dingetje, enige aanmerking is dat de grote vierkante toets in het midden wat stroever gaat als ik naar beneden druk, en (enkel in camera stand) iets wat op een dood pixeltje lijkt..
raar, je ziet het niet met de normale achtergrond, maar wel tijdens de camera stand (vooral als het donker is)

Ga nu suite proberen, had idd een oude versie, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:35

Mud

Ik heb nu ook de Nokia 6300 sinds gisteren (gratis bij verlenging abbo)

Ik loop echter tegen een aantal problemen aan

- Nergens is opera mini te vinden op de telefoon
- Hoe zit het met gprs ? is dat gratis? kan ik dus eventueel een navigatiepakket erop zetten?

Ik heb vodafone 27.50 pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:35:
Ok, ik probeerde de update te installeren, maar dit lukt niet.
Als USB-modus koos ik voor 'Nokia mode', maar tijdens de installatie krijg ik plots deze foutmelding door de Nokia Software Updater:

'Verbinding met telefoon verbroken'

Dit terwijl de USB-kabel nog steeds aangesloten is. Ik hoor tijdens de installatie ook het geluidje van mijn pc dat een USB-apparaat ontkoppeld wordt wanneer mijn gsm in test mode gaat.

Hoe kan ik dit oplossen??
Dit heb ik ook bij het updaten.
Enigste oplossing is de accu loshalen, en er weer in doen. Dan doet ie het wel weer, maar ik krijg de nieuwe software er gewoon niet in.
Iemand al een oplossing?

Edit:
Mogelijke oplossing gevonden! ben ik nu mee bezig:
Zie hier

Ik heb nu tot 2x toe de accu eruit moeten halen, usb eruit, dan accu erin, telefoon aan, en dan usb er weer in, en op Opnieuw klikken in de updater. En op het eind alsnog de mededeling Update Mislukt.
Maar als ik hem dan weer opnieuw aanzet, en *#0000# doe, heb ik wel v5.50.

[ Voor 24% gewijzigd door DaRoot op 11-01-2008 20:04 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 14-09 22:29
Dagg schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:45:
Mensen ik heb een 'probleem' met Nokia PC Suite. Als de computer opgestart wordt dan krijg ik elke keer de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Het gaat hier om de Nokia 6300 Bluetooth Modem. Het maakt niet uit of de telefoon geconnect is, ik krijg altijd de melding 'fout opgetreden bij installatie'. Is daar wat tegen te doen?

edit:
En waarom kan ik geen MP3 bitrate 128 omzetten naar AAC. Ik krijg dan de melding 'De bestanden zijn niet geconverteerd omdat ze de doelindeling al hebben of omdat de bestandsindeling niet wordt ondersteund.' alleen is het zo bij mijn weten dat MP3 en AAC twee verschillende indelingen zijn en dat de Nokia Music Manager MP3 zou moeten kunnen cenverteren. Of heb ik iets gemist? Bij de bestandskoppelingen in de instellingen is MP3 als AAC aangevinkt.
Kick II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de wekker van de nokia 6300. Ik wil namelijk een bepaald bestand gebruiken, op zich gaat dit goed (heb inmiddels de triltoon weg ed) maar het bestand speelt maar voor een bepaald aantal sec en en ik wil dat hij het hele bestand afspeeld (is 9min vogels en 3 min vogeltjes...) hoe kan ik dit regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09

DaRoot

Some say...

ik heb hier een ringtone van 24 sec. (BadBoys theme ;) ) en als ik die als wekker gebruik, speelt ie hem wel compleet af... wel in stapjes steeds harder..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen en ook dat die niet meer trilt tijdens wekker stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

menu-->instellingen-->tonen-->trilsignaal op uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:20:
Ik heb nu ook de Nokia 6300 sinds gisteren (gratis bij verlenging abbo)

Ik loop echter tegen een aantal problemen aan

- Nergens is opera mini te vinden op de telefoon
- Hoe zit het met gprs ? is dat gratis? kan ik dus eventueel een navigatiepakket erop zetten?

Ik heb vodafone 27.50 pakket
1. Opera kun je heel gemakkelijk downloaden vanaf de Opera site
2. Zou je niet even Vodafone daarvoor bellen? En navigatie gaat volgens mij niet, wat heeft dat met GPRS te maken? Da's n.l. iets heel anders dan GPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, mijn schermpje heeft 2 dode pixels!

Hoe zit dat bij jullie? Zie het eigenlijk alleen als ik een foto maak en het nogal donker is (zie het alleen op een zwarte achtergond.. ) mijn theme is toevallig licht.

Dus opzich niet zoveel last van, alleen wanneer de kleur achter die pixels toevallig zwart is.....

Maar wat zijn mijn rechten op dit gebied? zou ik een goeie kunnen krijgen? Aan de ene kant vind ik het niet zo nodig, want ik zie het niet echt vaak en dan zou ik misschien mijn phone even kwijt zijn etc, aan de andere kant moet het gewoon goed zijn??

geef me advies> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens toegestaan om hier originele nokia 6500 thema's te plaatsen? Deze werken prima op een 6300 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18

ScSi

Belg.

Cocona schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:29:
Qua verschil met de 6301, beperkt zich dit enkel tot de toevoeging van UMA en een betere levensduur op batterij?

Als ik naar de foto's kijk op internet van 6301, zie ik dat de toetsenverlichting groen is in tegenstelling tot blauw bij de 6300, klopt?

Zou graag de 6301 kopen vanwege langere batterijduur, maar die groene toetsenverlichting vind ik gewoon afschuwelijk...
Dan koop je toch gewoon een nieuw toetsenbordje? De verlichting is gewoon wit, het is de kleur op het toetsenbordje dat de kleur bepaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat een heerlijk toestel. Heb Hypnotize van White Stripes als ringtone, WAT EEN GELUID!

Één probleem: mijn zojuist gemaakte MP4 bestanden worden niet geaccepteerd, zonder opgaaf van reden;
"bestand kan niet worden geopend".
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:30:
Is het trouwens toegestaan om hier originele nokia 6500 thema's te plaatsen? Deze werken prima op een 6300 namelijk.
Mijn goedkeuring heb je ;) :Y

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:35

Mud

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:11:
[...]

1. Opera kun je heel gemakkelijk downloaden vanaf de Opera site
2. Zou je niet even Vodafone daarvoor bellen? En navigatie gaat volgens mij niet, wat heeft dat met GPRS te maken? Da's n.l. iets heel anders dan GPS...
1. Heb hem ondertussen bij "Verzameling" gevonden op de geheugenkaart
2. Navigatie staat bij de start post, dus ik neem aan het met de mobiel gewoon mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog een tip over de dode pixels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
ScSi schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Dan koop je toch gewoon een nieuw toetsenbordje? De verlichting is gewoon wit, het is de kleur op het toetsenbordje dat de kleur bepaalt..
Daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht :)

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:06:
iemand nog een tip over de dode pixels :P
Heb er ook al een stuk of 4... :/

Ik verwacht niet dat je er iets aan kunt doen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:02:
[...]

1. Heb hem ondertussen bij "Verzameling" gevonden op de geheugenkaart
2. Navigatie staat bij de start post, dus ik neem aan het met de mobiel gewoon mogelijk is?
blijkbaar was jij nogal intensief op zoek naar de opera mini, dus heb jij er misschien wel verstand van.

kan ik via bluetooth (heb een stickje waarmee ik dus ook suite doe) draadloos (en dus gratis) op internet op mijn 6300 via opera mini?
zo ja, hoe?

alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:09:
[...]

Heb er ook al een stuk of 4... :/

Ik verwacht niet dat je er iets aan kunt doen... ;(
Had jij dat al bij aankoop? En zie je ze bij jou ook allen maar wanneer er iets zwarts moet woorden weergeven op het scherm? (Dus niet bij lichte thema's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook dit toestel besteld, hopelijk morgen in huis!

Iemand nog dingen die echt moeten gebeuren voordat het toestel gebruikt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
Beschermfolie eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens nog een vraag over de geheugenkaart..
ikh eb daar dus allemaal mappen op staan die ook op het toestel zelf staan..

Bijvoorbeeld "thema's" staat op het toestel en op de geheugenkaart. Nu wil ik deze gewoon op het toestel hebben staan, en de kaart voor muziek en fotos gebruiken.

MAAR nu blijkt dat ik ook de lege thema map op de kaart niet kan wissen.. hij noemt dit een systeemmap?? Ook heb ik de mappen "dictionary" "predefvideo's" en "predefmusic" op de geheugenkaart staan.. allen 0.0 kb, maar wissen kan ik ze niet, als ik "verwijderen" kies, staat er "niet beschikbaar voor systeemmap" .

wat hiertegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-01-2023
Data verplaatsen naar phone, kaart formatteren en klaar ben je (en weg zijn je mappen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan nog steeds niemand mij vertellen of ik via bluetooth (en opera mini) draadloos op mijn telefoon op internet kan?

en ik zit met nog een probleem:
wanneer ik bel is het geluid 'aan de andere kant' wel zo ontzettend zacht, dat ik het alleen kan verstaan als het stil is om me heen. de telefoon staat dan niet op luidspreker, maar wel op stemhelderheid 'aan'. verder staat de geluidsoptie - wanneer ik die met het knopje aan de zijkant zonder dat ik in een menu of bijvoorbeeld mediaplayer zit - op volume 10 (maximum).
iemand een idee hoe dit kan komen en/of op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psnel schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:01:
Data verplaatsen naar phone, kaart formatteren en klaar ben je (en weg zijn je mappen) :)
Heb ik gedaan... nu is mijn geheugenkaart mooi leeg. :)
Maar dan nu nog een vraagje, nu heb ik dus in de gallerij een map "verzameling" en een map "spelletjes" staan, echter als ik via het hoofdmenu naar "toepassingen" ga dan staan daar mappen spelletjes en verzameling ook... Hoe krijgi k de bestanden die tussen de gallerij staan naar de mapjes spelletjes en verzameling onder toepassingen?

Tis nu zo dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:39:
[...]

Had jij dat al bij aankoop? En zie je ze bij jou ook allen maar wanneer er iets zwarts moet woorden weergeven op het scherm? (Dus niet bij lichte thema's?
Niet bij aankoop al volgens mij... ze vallen alleen op bij zwarte achtergonden. Aanvankelijk dacht ik dat het om 'stofjes' achter mijn scherm ging, zoals ik dat bij vorige telefoons had... toen kwam ik er achter dat het toch echt om dode pixels gaat... :/
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste