"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Nee, die is er niet.. Hoe wou je anders flashen? Wellicht is het een mogelijk een virtuele XP-machine aan te maken of even naar je buurman/vrouw te lopen. Of gewoon een Nokia Service Point binnenlopen, vragen wat zij voor je kunnen betekenen.ronwiel schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:25:
Is er een mogelijkheid om firmware updates los te downloaden? op nokia.com is alleen windows software en daar kan ik helaas niks mee.
[ Voor 9% gewijzigd door tdw op 21-04-2009 17:27 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zoals ook daar beweerd wordt: I wish it were true.tdw schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:19:
The default memory in use is always the internal (phone) memory. Should the available internal memory size fall short of the incoming file size, the file will be automatically stored in your memory card. Unfortunately, unlike Symbian models, this can't be adjusted.
Soms met bekende enkelvoudige bestandsformaten wordt deze opgeslagen op de memcard, maar over het algemeen worden bestanden via BT verstuurd, gewoon opgeslagen op het interne geheugen. Ziet er naar uit dat je daar niets aan kan doen.
Dat wordt dus batch-gewijs dingen versturen en verplaatsen ben ik bang.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
DIt is geen spam!
Wil alleen mijn mede 6300 gebruikers helpen en voorkomen dat ze ringtones kopen oid

Yo.
Daarnaast ook 1 dag bij strand geweest en achter scherm zit nu allemaal stof/zand, dus helemaal dicht zat hij niet (terwijl hij veilig opgeborgen was). Wordt even contact leggen met de leverancier.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Iemand een idee hoe ik filmpjes wel kan zien?
edit: ik heb de optie gegevensoverdracht niet gezien (op mijn telefoon). Maar ik kan de filmpjes er wel af halen als ik dat doe. Via nokia suite ziet hij de filmpjes niet
[ Voor 24% gewijzigd door Neiltwo2 op 01-05-2009 17:24 ]
Neil
Werk jij dan bij de distributie van Nokia telefoons ?Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:31:
Niet meer te bestellen? Wat een onzin, hier liggen ze nog plenty op voorraad en zelfs in de winkel kon er nog extra korting af en alles haha.
Bij welke winkel kon je hem dan voor 80 euro krijgen?Joopieboy schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:52:
Nee dat niet maar ik heb geloof ik zelf vorige week nog voor een kennis geshopt voor dit model telefoon, bij ons was er een die de beste prijs garandeerde dus die ging al 10% onder de ander zitten, ik toch nog naar een ander en uiteindelijk voor 80 euro had ik er. Minstens 5 winkels waar ik ben geweest hadden hem op voorraad, lijkt me sterk als ze er nu dan ineens niet meer waren.
Ik vind op internet alleen prijzen rond de 100 euro op dit moment.
Verwijderd
Ik heb hjier een Nokia 6300 liggen die gewoon niet wil werken met de standaard carkit van een BMW.
Bij BMW zeggen ze meneer het ligt aan de telefoon en bij Nokia zeggen ze het ligt aan de Carkit..
Andere telefoon op de carkit werkt wel en een andere carkit op de telefoon werkt ook gewoon goed.
Met werkt niet bedoel ik trouwens dat ik niet te verstaan ben voor de andere kant. De andere kant zegt, rijd je met 150 over de snelweg met je raam open..
De nieuwste firmware staat er al op, maar dit heeft niet geholpen. Nu weet ik dat oude nokia telefoons een optie hadden om de ruis te onderdrukken. Deze ben ik niet tegen gekomen op deze telefoon. Iemand een idee waar het aan kan liggen??????
~ James May
Sims uitgewisseld met ander mobiel maar probleem blijft bij 6300.
Iemand een idee?
www.casarodriguillo.com
Ik ben waardeloos met gewone agenda's van papier dus het moet eigenlijk een vervanging worden daarvoor. Wat is jullie mening hierover? Is de 6300 agendafunctie qua gebruikersgemak een beetje goed te noemen?
Ik kom van een 6230i waar de agenda best waardeloos te noemen is namelijk
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Ik heb sinds een maand mijn Nokia 6300 maar ik merk nu dat mijn batterij na 2 dagen helemaal leeg is en ik dus om de 2 dagen moet herladen. Ik ben een frequent smser. Is dat bij jullie ook zo?
JepsEld0 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:16:
Hallo,
Ik heb sinds een maand mijn Nokia 6300 maar ik merk nu dat mijn batterij na 2 dagen helemaal leeg is en ik dus om de 2 dagen moet herladen. Ik ben een frequent smser. Is dat bij jullie ook zo?
Er hoopt zich namelijk achter het plexiglas plaatje dat het schermpje bescherm een grote hoeveelheid stof/vuil etc. op.
Heeft iemand een manier gevonden om het glasplaatje eraf te halen?
Bij voorbaat dank, Klaas
Ik vind de agendafunctie best redelijk, ja het is natuurlijk nooit zo goed als een blackberry/palm etc.spokje schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:26:
Ik zit er aan te denken om een 6300 aan te schaffen. Ik heb wat reviews gelezen maar nergens wordt echt in gegaan op de agendafunctie van het ding. Ik lees in het topic wel dingen dat de agenda standaard 2 regels op ej hoofdscherm laat zien wat er moet gebeuren die dag, maar verder niets over de gebruiksvriendelijkheid ervan.
Ik ben waardeloos met gewone agenda's van papier dus het moet eigenlijk een vervanging worden daarvoor. Wat is jullie mening hierover? Is de 6300 agendafunctie qua gebruikersgemak een beetje goed te noemen?
Ik kom van een 6230i waar de agenda best waardeloos te noemen is namelijk
maar als je eenmaal een goed systeempje hebt bedacht, ik heb bijvoorbeeld allerlei afkortingen voor Proefwerken/Soorten Huiswerk/ etc. dan is het redelijk te doen.
Kort Voorbeeld:
Ik heb op Vrijdag 29 Mei een Proefwerk Aardrijkskunde.
Wat ik doe om het in te toetsen is:
1. Klik op het rechterselectie knopje, dan komt de kalender tevoorschijn.
2. Klik op de betreffende datum.
3. Klik Opties.(linker softkey)
4. Klik op Notitie Maken
5. Selecteer Soort (Vergadering/Oproep/Verjaardag/Memo/Herrinering)
6. Vul het onderwerp in, in dit geval, PW Ak hfd 8 (Proefwerk, Aardrijkskunde Hoofdstuk
7. Vul start- en Einddatum in.
8. Herhalen (per week/dag/maand/jaar)
9. Type Alarm (met geluid/stil/geen Alarm)
10. Klik op Opslaan
Dit alles neemt zo'n 20-40 seconden in beslag, hangt wel een beetje af van hoeveel tekst je moet typen.
Je kan ook via de Nokia Suite thuis doen, maar ik gebruik mijn telefoon voor huiswerk dus ik heb er thuis niks aan.
Groeten Klaas
[ Voor 3% gewijzigd door k4kl44s op 11-05-2009 17:08 ]
keypad, frame, voor en achtercover.
zie ook V&A
www.casarodriguillo.com
Torx T6 draaiertje op de kop tikken, je cover ff los draaien (die 2 aan de onderkant achter je battery cover). Vervolgens even voorzichtig loswippen en er afpakken (werk van onder naar boven).k4kl44s schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:58:
Hallo, ik ben de gelukkige eigenaar van een 6300, maar ik heb een "probleem"
Er hoopt zich namelijk achter het plexiglas plaatje dat het schermpje bescherm een grote hoeveelheid stof/vuil etc. op.
Heeft iemand een manier gevonden om het glasplaatje eraf te halen?
Bij voorbaat dank, Klaas
Tada je cover is er nu af. Even schoon blazen met lucht en alles weer terug klikken en vast draaien. Easy as Pie!!
Heb vorige week zaterdag ook mijn schermpje vervangen dus weet nog pcies hoe het gaat (A)!
Kan ik trouwens terecht bij KPN business centre's (Nokia service points) terwijl ik mijn Nokia elders heb gekocht?
Trouwens, net nog aan het opruimen geweest, heb nog een nokia autolader liggen en een zwarte body en een zwarte batterij cover.
Iemand die ik hier nog mee kan blij maken?
Heb je daar nog de oplossing voor gevonden? Ik las het geloof ik niet in de onderstaande posts. (of ik heb er overheen gelezen)Joopieboy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:12:
Details van het bericht als je het bericht doorloopt ben ik nog niet tegen gekomen, was idd wel een fijne optie van oudere nokia's!
Nee ik heb tot op heden niks kunnen vinden, wel dat je met de linker toets naar menu kan, en dan zoeken naar eigenschappen geloof ik, verder geen makkelijke oplossing.Elvanera schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:22:
[...]
Heb je daar nog de oplossing voor gevonden? Ik las het geloof ik niet in de onderstaande posts. (of ik heb er overheen gelezen)
Even googlen en ja hoor, daar staat ie, in vol ornaat, de mat zwarte uitvoering wil ik graag hebben, hij is al mondjesmaat leverbaar (op marktplaats en op algebeld.nl, 143,- euro).
Heb nu de 6300 silver, maar de 6303 black vind ik ook een prettig toestel, minder vierkant en betere camera met LED.
Hopelijk is het scherm nog net zo goed.
I have the body of a god, shame it's a buddha......

Ik vind hem een stuk minder strak... Maar de toetsen zijn misschien weer beter te bedienen.
De 6700:

Die vind ik dan net wat mooier.
Hier valt dat wel mee moet k zeggen. Heb hem vaak op BlueTooth staat ( ben te lui om de usb kabel erin te prikken voor filetransfers en hij synct met men motornavigatiesysteem ). Maar hier haal ik toch wel een werkweek voordat hij weer aan de prut moet.Eld0 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:16:
Hallo,
Niets meer dan lof voor de 6300
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
De 6700 is echt geil!DopdeDouwer schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:56:
De 6303:
[afbeelding]
Ik vind hem een stuk minder strak... Maar de toetsen zijn misschien weer beter te bedienen.
De 6700:
[afbeelding]
Die vind ik dan net wat mooier.
Meer specs bekend?
mijn broer heeft een 6300 en is noogal een zeurpiet en hij weet niet hoe je de agendatoon uit zet.
en om nou bij al die afspraken (na het syncen) het uit te zetten is ook onbegonnen werk.
mijn moeder had gelezen dat het misschien aan de firmware ligt maar als dat niks zou helpen heb ik er niet echt zin in om hem te updaten.
erik
Het is een alarm wat je niet uit kunt zetten (zover ik weet) Mocht je het geluid niet willen zul je toch alles handmatig moeten omzetten.erik23 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:05:
he,
mijn broer heeft een 6300 en is noogal een zeurpiet en hij weet niet hoe je de agendatoon uit zet.
en om nou bij al die afspraken (na het syncen) het uit te zetten is ook onbegonnen werk.
mijn moeder had gelezen dat het misschien aan de firmware ligt maar als dat niks zou helpen heb ik er niet echt zin in om hem te updaten.
erik
specs | specs server
Nou gebruikt mijn moeder de telefoon niet elke dag, waardoor het wel eens voor komt dat deze helemaal leeg is als ze hem wilt gebruiken. Nou is dit niet het probleem.
Maar het gaat er om dat als ze de telefoon dan aan wilt zetten, hij elke keer weer vraagt om opnieuw de tijd en de datum in te stellen. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit mee gemaakt bij een telefoon namelijk.
Die klok loopt toch wel op een intern batterijtje of iets?
Ik heb dit met meerdere telefoons gehad hoor, ook met mijn 6300. Even de accu eruit voor 5 minuten ging nog wel, maar langer dan is de telefoon echt leeg. Er zit geen extra batterij voor de klok in dus, misschien een kleine elco.Svennos_1990 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:00:
Mijn moeder heeft nu ook een aantal weken deze telefoon. Maar nou lopen we tegen een nogal irritant iets op.
Nou gebruikt mijn moeder de telefoon niet elke dag, waardoor het wel eens voor komt dat deze helemaal leeg is als ze hem wilt gebruiken. Nou is dit niet het probleem.
Maar het gaat er om dat als ze de telefoon dan aan wilt zetten, hij elke keer weer vraagt om opnieuw de tijd en de datum in te stellen. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit mee gemaakt bij een telefoon namelijk.
Die klok loopt nog wel op een intern batterijtje of iets?
in bericht: Opties, 1 omhoog en Details berichtElvanera schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:22:
[...]
Heb je daar nog de oplossing voor gevonden? Ik las het geloof ik niet in de onderstaande posts. (of ik heb er overheen gelezen)
Afzender, datum + tijd ontvangen, Grootte, berichttype, type en sms centrale
Ja dat had ik ook allang gevondensambalbaj schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:08:
[...]
in bericht: Opties, 1 omhoog en Details bericht
Afzender, datum + tijd ontvangen, Grootte, berichttype, type en sms centrale
Dat is dan iig voorlopige nadeel dat ik heb gevonden
Noork schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:03:
Nee dat is niet normaal. Ik zou teruggaan naar de winkel / contact opnemen met de provider.
Hm nou krijg ik dus 2 verschillende antwoorden. Maar ik denk dat ik toch maar even langs de winkel ga. Alhoewel, de winkel is de mediamarkt dus ik weet niet of ik daar veel aan heb.Len schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:01:
[...]
Ik heb dit met meerdere telefoons gehad hoor, ook met mijn 6300. Even de accu eruit voor 5 minuten ging nog wel, maar langer dan is de telefoon echt leeg. Er zit geen extra batterij voor de klok in dus, misschien een kleine elco.
Iemand anders een idee wat ik kan doen ?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
In verloop van tijd wordt een accu altijd minder. Tevens speelt mee intensief gebruikt etc.. maar voor je moeder zou het toestel eigenlijk wel langer mee moeten kunnen...
[ Voor 1% gewijzigd door koentjuh1987 op 31-05-2009 20:43 . Reden: verkeerd gelezen... begrijpend lezen kan soms moeilijk zijn;) ]
...
Naar een Nokia-servicepoint gaan. Overigens moet ik ook mijn tijd en datum opnieuw instellen als ik mijn telefoon voor een langere tijd heb uit gehad. Korte tijd uitgeschakeld zijn geeft mijn 6300 geen problemen mee (iig 3 min)Svennos_1990 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:07:
[...]
[...]
Hm nou krijg ik dus 2 verschillende antwoorden. Maar ik denk dat ik toch maar even langs de winkel ga. Alhoewel, de winkel is de mediamarkt dus ik weet niet of ik daar veel aan heb.
Iemand anders een idee wat ik kan doen ?
specs | specs server
Sinds mei (begin mei...) niet meer aangehad, en ik moet idd ook de datum opnieuw instellen. De accu zit nog wel halfvol. Vreemd, imoDreamer schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:57:
[...]
Naar een Nokia-servicepoint gaan. Overigens moet ik ook mijn tijd en datum opnieuw instellen als ik mijn telefoon voor een langere tijd heb uit gehad. Korte tijd uitgeschakeld zijn geeft mijn 6300 geen problemen mee (iig 3 min)
~ James May
Verwijderd
Als je naar de agenda gaat, kies voor "opties" en dan voor "instellingen". Je kunt dan "agendatoon" selecteren, die kan je op standaard zetten of een (minder irritante) toon uit de galerij kiezen.erik23 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:05:
he,
erik
Succes!
Verwijderd
Had ik ook, heb daarvoor een trucje ontdekt: als je een nieuw woord invoert, kies je voor "opslaan" (je bent daarna weer terug in je sms-bericht) en meteen daarna typ je het woord nog een keer in je sms, als het goed is herkent hij hem nu via T9. Daarna woord weer wissen, maar hij is nu wel opgeslagen. Beetje omslachtig misschien, maar bij mij werkt het!J_star schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:04:
Ik stoor me nu alle lange tijd aan dat mijn 6300 niet de woorden altijd opslaat die ik aangeef hij moet gaan gebruiken, dit dan in het 'schrijven' van smsjes middels T9. Bijvoorbeeld, headset, deze herkent hij niet als nederlands woord en voeg ik toe, vervolgens nieuw smsje herkend hij deze weer niet.
Ik krijg ze met geen mogelijkheid meer uit. Ik heb al geprobeerd de accu er een paar minuten eruit te laten. Maar wanneer ik deze dan terug doe dan gaan de lampjes vrolijk weer aan, of de telefoon nu aan of uit staat.
Iemand een idee?
Verwijderd
Wie kan mij helpen met het volgende "probleem"?
Mijn Nokia 6300 dimt het scherm automatisch na een tijdje, dit is ook goed. Alleen blijft er de eerste 1/2 minu(u)t(en) een balkje staan met de datum en de tijd. Dit vreet natuurlijk ook energie, en ik probeer mijn batterij zoveel mogelijk op te sparen aangezien ik er ziek van word om het ding elke 24 uur te moeten opladen..
Weet iemand een oplossing om dit balkje weg te krijgen?
Of misschien nog beter, een idee om de batterij langer te kunnen gebruiken?
Als je bij display settings kijkt, wat heb je dan aan/uit staan?Terminus schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:49:
Mijn Nokia 6300 dimt het scherm automatisch na een tijdje, dit is ook goed. Alleen blijft er de eerste 1/2 minu(u)t(en) een balkje staan met de datum en de tijd. Dit vreet natuurlijk ook energie, en ik probeer mijn batterij zoveel mogelijk op te sparen aangezien ik er ziek van word om het ding elke 24 uur te moeten opladen..
Weet iemand een oplossing om dit balkje weg te krijgen?
Of misschien nog beter, een idee om de batterij langer te kunnen gebruiken?
Ik heb:
Screen saver off
Power saver on
Sleep mode on
Ik vermoed dat het balkje met tijd de screensaver is.
nope, screensaver is anders dat het balkje met de tijd en datumBooster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:05:
[...]
Als je bij display settings kijkt, wat heb je dan aan/uit staan?
Ik heb:
Screen saver off
Power saver on
Sleep mode on
Ik vermoed dat het balkje met tijd de screensaver is.
de screensaver is vooral in te stellen als een plaatje
Je kunt contacten bellen als toetsen geblokkeerd staan.
Druk Volume down in en dan volume up terwijl je volume down nog ingedrukt hebt. Na wat spelen kom je in een functie terecht die reageert op spraak. Dus als er geluiden in de buurt zijn word er iemand gebeld. Dit terwijl de toetsen nog steeds geblokkeerd staan !!!
Ik speel altijd graag met knopjes en ontdekte dit enkele maanden geleden toen ik aan het spelen was met de knopjes.
Dit is mij vrij eenvoudig gelukt op 2 toestellen.
[ Voor 16% gewijzigd door Twazerty op 20-06-2009 01:53 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
(zie ook *#0000#)
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat is mij ook al een ker of 3 gebeurt, lullig was dat dit onder schooltijd was, in belgië.Twazerty schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 01:31:
Ik weet niet of het al eerder is gemeld maar ik heb de volgende bug gevonden die je geld kan kosten:
Je kunt contacten bellen als toetsen geblokkeerd staan.
Druk Volume down in en dan volume up terwijl je volume down nog ingedrukt hebt. Na wat spelen kom je in een functie terecht die reageert op spraak. Dus als er geluiden in de buurt zijn word er iemand gebeld. Dit terwijl de toetsen nog steeds geblokkeerd staan !!!
Ik speel altijd graag met knopjes en ontdekte dit enkele maanden geleden toen ik aan het spelen was met de knopjes.
Dit is mij vrij eenvoudig gelukt op 2 toestellen.
Werd ik terug gebeld van ja en je had mij gebeld en dit en dat, wtf?

Met de headset gaat dit ook trouwens.
Verwijderd
Het probleem is dat als ik iemand bel of zelf gebeld wordt dat ik de ander wel hoor maar zij mij niet.
Heb het volgende zelf al gedaan.
Ik heb het toestel opengeschroeft en het printje(waar de 4 schroefjes inzitten) in een andere Nokia 6300 geplaatst.
Maar het probleem bleef bestaan.
Weet iemand wat er aan de hand is
Alvast Hartelijk dank
Verwijderd
De microfoon zit toch in de behuizing van het toestel.
Ik heb het binnenwerk in 2 toestellen geprobeerd en beide doen niets
Aangezien je hem al open hebt gemaakt, is de garantiezegel verbroken en kan je denk ik beter een nieuwe telefoon zoeken
Ik stoor me namelijk aan het feit dat ik een thema heb ingesteld, vervolgens een ander achtergrondje heb ingesteld. Als je nu het menu in gaat, dan verdwijnt het gekozen achtergrondje en verschijnt die van het thema. Iemand een idee?
Dit zul je altijd blijven houden, behalve als je je eigen theme maakt met die specifieke achtergrond van het menu.Vads schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:16:
Vraagje: ik heb een thema ingesteld; hoe zet je het themagebruik weer uit?
Ik stoor me namelijk aan het feit dat ik een thema heb ingesteld, vervolgens een ander achtergrondje heb ingesteld. Als je nu het menu in gaat, dan verdwijnt het gekozen achtergrondje en verschijnt die van het thema. Iemand een idee?
Jep, originele firmware flashen van nokia.com.xabre16v schreef op zondag 28 juni 2009 @ 11:49:
Is het mogelijk om een 6300 met T-Mobile troep erin om dit er uit te halen? Witte achtergrond met grijze blokjes, T-mobile geluid bij het aan/uitzetten, Web'n'Walk in het menu, etc... flashen ofzo?
~ James May
En hoe maak je een eigen Theme? Is daar publiek beschikbare software voor?tdw schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:24:
[...]
Dit zul je altijd blijven houden, behalve als je je eigen theme maakt met die specifieke achtergrond van het menu.
Synchroniseren met Google Calender gaat niet met de standaard Nokia software toch?Dreamer schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:40:
Ik gebruik de google kalender en wissel die uit met mijn telefoon. Moet zeggen dat dat erg fijn werkt. Agendafunctie van een smartphone is wel een stuk uitgebreider dan die van de 6300
Welke tool gebruik je hiervoor?
op t moment gebruik ik de standaard Pc Suite om te syncen met Outlook, die op zijn beurt weer synced met GCal... beetje omslachtig, als dat sneller zou kunnen...
Leeg - Sinds 20180907
Nokia heeft inmiddels een bèta 2 uitgebracht van OVI Suite, de opvolger van PC suite. Je zou die eens kunnen proberen...Vads schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:24:
Gebruikt iedereen hier de Nokia PC Suite om de 6300 vanaf de computer te beheren? Of bestaat er andere alternatieve software voor dit stukje logge software?
Verwijderd
Alleen voor een selectie.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:22:
De Nokia 6300 kost 99 euro als prepaid pakket bij KPN. Nu hebben ze de zonnesteek weken bij KPN met kortinng op prepaid pakketten. Weet iemand of dit voor alle prepaid pakketten geldt (dus ook voor de 6300) of alleen voor een selectie?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Wel een minpunt (ik heb het toestel niet meer), maar langs de zijkant begon de gsm te scheuren. Doordat ik er ook geen foto van heb genomen, kan je deze ook niet laten zien.. Door deze scheur kwam er massa's stof achter het scherm, waardoor ik dit minstens 1x per maand moest laten verwijderen.
Terug naar de winkel natuurlijk, maar volgens krefel (hier in België) valt dat niet onder garantie. Die scheur KAN (zogezegd) geen fabricagefout zijn en is door mij veroorzaakt (door laten vallen). Nokia zou zelfs de moeite niet doen om het te reparen (valschade). Dat zei de medewerker van krefel ten minste.
Ik ben dan bij een vriend te rade gegaan (die bij een elektronica winkel werkt) en hij vertelde me net hetzelfde, balen natuurlijk....
Om het verhaal af te sluiten: ik heb de gsm ingeleverd bij krefel, in ruil voor een waardebon van 40 Euro (mooie korting op nieuw toestel). Ik heb dan maar een Samsung G600 genomen...
ik zie net via de Nokia Suite dat het gewoon een applicatie is (omgebouwde versie van Opera Mini)... staat tussen de andere applicaties.. je kunt alle applicaties verwijderen behalve W'n'WAW_Bos schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:14:
Staat dat Web 'n Walk menu niet op de simkaart?
weet iemand of er ook standalone msn programmaatjes zijn voor op de 6300? momenteel msn ik via Opera via de website http://mim.live.com gaat ook wel goed maar standalone zou leuker zijn
[ Voor 25% gewijzigd door xabre16v op 12-07-2009 12:33 ]
Hierdoor kan in een internetabbo afsluiten voor mijn 6300 en deze ook doorlussen naar mijn laptop.
iemand ervaring hiermee?
wijze woorden
Joost kom d'r maar in!?....
Ik synchroniseer altijd via Ovi Suite 2.0 en dan wordt alles netjes 1 op 1 overgezet.
Nu heb ik echter het probleem dat ik één uur tijdsverschil heb met mijn Nokia en Outlook!!
Hebben meer mensen dit gehad en het liefst hoor ik de oplossing van iemand.
Zoeken heeft niets opgeleverd. Ik zit met m'n handen in het haar. Heb de tijdzones al gewijzigd en daar ligt het volgens mij niet aan.
Nokia afspraak 13:00-13:30 en dan komt hij in Outlook op 14:00-14:30.
Mijn 6300 is van het weekeind overleden
Ik stond in de kroeg en toen ik hem uit mijn zak haalde stond mijn telefoon ineens uit terwijl de blauwe lampjes aan de zijkant op de halve kracht brandde. Vermoedde dus al dat het fouteboel was.
Ik heb hem de dag erna open geschroefd om te kijken of zichtbare schade was. Hierna kreeg ik mijn telefoon wel weer aan, maar deed het toetsenbord het niet. Na een aantal keer aan/uit gezet te hebben deed het toetsenbord het wel weer. Ikke blij
Gisteren kreeg ik weer opnieuw problemen. Het toetsenbord kreeg opnieuw kuren (sommige toetsen deden het niet, wat elke keer een verschillende was) en mijn SIM-kaart had regelmatig registratie problemen. Met een halve telefoon kan ik niet leven. hij is dan ook op 14-07-2009 definitief overleden.
Nokia 6300
26-03-2007 t/m 14-07-2009
[ Voor 96% gewijzigd door Dreamer op 16-07-2009 00:55 . Reden: Mijn "emo" verhaal over 6300 die is overleden. ]
specs | specs server
Gecondoleerd met je verlies!Dreamer schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:48:
@ Roodey Zomertijd aan/uit?
Nokia 6300
26-03-2007 t/m 14-07-2009
Zomertijd aan/uit, waar bedoel je dat?
Tijd op de computer en telefoon zijn hetzelfde.
Edit:
Weet niet of het enigzins betekenis heeft, maar sinds het tijdsverschil staan ook alle alarmen bij agenda items op stil ipv geluid.
Edit:
Ik heb verjaardagen nu dubbel in mijn agenda staan. En namen met tussenvoegsels die ik heb ingevoerd via Outlook staan er nou dubbel in.
Dus:
Pieter de Vries
+
Pieter Vries
Heel irritant!!
[ Voor 37% gewijzigd door Roodey op 16-07-2009 10:24 ]
Ik heb GMT +1 en mijn pc + Outlook staan ook op GMT +1.
Toch gaat het fout met synchroniseren!
Verwijderd
Een kennis van mij heeft zijn Nokia 6300 van de 2e verdieping naar beneden laten vallen. Even alles weer elkaar zetten, en hij deed het weer :-) Een echte Nokia...Joopieboy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:
Zonde Dreamer, mijne heeft een val ook niet overleeft, soortgelijke problemen eigenlijk.
2 jaar en 4 maanden is toch een mooie leeftijd...
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Mwow, in mijn geval net geen 2 jaar, maar meeste nokia's leefden 3-5 jaar.OneUp schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:24:
[...]
2 jaar en 4 maanden is toch een mooie leeftijd...
Ik heb zelf al de Nokia 6300 gebruikt en vind het een erg fijn toestel.
Ik vroeg me alleen of hoe deze zich tot elkaar verhouden.
Wat ik tot dusver weet is dat de Nokia een iets ouder, maar zeer degelijk toestel is .
Daarentegen heeft de Samsung weer een mooi touchscreen met wat meer functies, maar kan
ook sneller kapot gaan.
gemiddeld doe je met een toughscreen phone wat korter, aangezien die phones veel kwetsbaarder zijn
ik heb mijn 6300 nu 2 jaar en 2 maanden, de oordopjesaansluiting doet het niet meer, de usb uitgang doet het soms niet, er zit een scheur in het glas voor de camera maar daar heb ik geen last van, waar ik wel last van heb is dat de speaker erg lelijk geluid voortbrengt, en dat ik nog maar 3 dagen met mijn accu doe. kortom wel wat gebreken, maar wat wil je hoe ik hem gebruik, de enigste telefoon die hierop wint is een bouwtelefoon van nokia. uit 2005 ofzo
Al met al zijn beide toestellen prima, maar de Nokia 6300 heeft gewoon de betere bouwkwaliteit. Voor de een is dat belangrijk, voor de ander niet. Batterijduur van de Star valt me wel heel erg mee, ondanks het grote scherm houdt hij het langer uit dan de oude E900 van mijn vriendin. Nokia 6300 van mij houdt het zeker minder lang uit (is dan ook al bijna 2 jaar oud). Al met al vind ik de Star prima, maar de Nokia 6300 biedt voor mij wat meer qua agenda e.d. met het homescherm waar je de eerstvolgende afspraak kan neerzetten, dit kan bij de Star niet..
Ofwel, toch even naar de winkel gaan en vragen of je ze allebei aan mag zien?
Eventueel kun je ook naar de 6303/6700 kijken van Nokia (de 6303 is de 'vervanger' van de 6300 en de 6700 de 'opvolger', als je het wil vergelijken). Nokia 6303 heeft een wat betere camera met flitsertje en heeft er ook Nokia Maps op zitten zodat je altijd een kaart bij de hand hebt. Nokia 6700 is weer een oerdegelijk toestel ala 6300 (6303 is wat meer plastic, geen rvs body).
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Mijn SE leefde 3 maanden, als dat geen goed voorbeeld is, zeker met de hiervoor genoemde levensduur van nokia's bij mij, dan weet ik het niet.natasdiamon schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:22:
als je net als mij veel je mobieltje gebruikt, die blind wil bedienen, er een poosje mee doen enz kan beter een 6300 nemen
gemiddeld doe je met een toughscreen phone wat korter, aangezien die phones veel kwetsbaarder zijn
ik heb mijn 6300 nu 2 jaar en 2 maanden, de oordopjesaansluiting doet het niet meer, de usb uitgang doet het soms niet, er zit een scheur in het glas voor de camera maar daar heb ik geen last van, waar ik wel last van heb is dat de speaker erg lelijk geluid voortbrengt, en dat ik nog maar 3 dagen met mijn accu doe. kortom wel wat gebreken, maar wat wil je hoe ik hem gebruik, de enigste telefoon die hierop wint is een bouwtelefoon van nokia. uit 2005 ofzo

Oja, kennis van mij heeft nu een lg, die lijkt ook erg veel op de nokia 6300, rare chineesjes, niet alleen de iphone namaken maar ook deze?

Of is dit alleen maar mogelijk door icm Outlook te werken?
Ik wil dus zowiezo al mijn Gmail Contacten hierin hebben.
ツ