"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ahh oke dan maar nu heb ik iets ook iets raars, als ik een SMS bericht heb verstuurd,tdw schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:01:
[...]
Niet, die staan op de SIMkaart zoals in het bericht staat
Selecteer je Inbox, druk op Opties en kies vervolgens SIM-berichten. Voila: je berichten(En ja dat is onhandig, en nee, dat is niet aan te passen voor zover ik weet..)
staat deze helemaal niet in "Verzonden Berichten", hoe kan dit ?
Dit was bij mijn Nokia 2600 wel zo......
Heb je die optie wel aanstaan?Albert020 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:33:
[...]
Ahh oke dan maar nu heb ik iets ook iets raars, als ik een SMS bericht heb verstuurd,
staat deze helemaal niet in "Verzonden Berichten", hoe kan dit ?
Dit was bij mijn Nokia 2600 wel zo......
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Nu wel ja, had even niet goed gekeken.......
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 25-02-2009 22:02 ]
Verwijderd
- Trilfunctie is al een tijdje kaduuk, het enige wat ie nog doet is zacht tikken
- De poort waar de lader in gaat is kapot, de batterij opladen in de 6300 is dus onmogelijk.
(Doe nu de accu even met een stukkie tape in mijn N73 aan de lader
Heeft iemand ooit oplossingen voor deze problemen voorbij zien komen? En hoe coulant zijn ze met garantie?
Check hier een de poort die in de 6300 hoort: http://www.phonesandmore....sluiting-oplaad-gedeelte/
Die aansluit blokjes zijn heel makkelijk te vervangen, als je nog binnen de 2 jaar zit kan je hem zo afgeven bij een Nokia Service punt. Het trillen is wel een soldeerklus, daarvoor zal hij denk ik op gestuurd moeten worden.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:13:
Oke ik heb de volgende problemen met een 6300, na 2 jaar hevig gebruik.
- Trilfunctie is al een tijdje kaduuk, het enige wat ie nog doet is zacht tikken
- De poort waar de lader in gaat is kapot, de batterij opladen in de 6300 is dus onmogelijk.
(Doe nu de accu even met een stukkie tape in mijn N73 aan de lader)
Heeft iemand ooit oplossingen voor deze problemen voorbij zien komen? En hoe coulant zijn ze met garantie?
Check hier een de poort die in de 6300 hoort: http://www.phonesandmore....sluiting-oplaad-gedeelte/
Wel zat er een Duitse manual bij en geen Nederlandse. Hoort dit?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
Waar besteld? Tyfone? Of ergens anders?SePtiCTaNk schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:43:
Ik heb 'm nu één dag in gebruik en ik vind de telefoon ge-wel-dig. Handzaam, ligt goed in de hand, fijne interface en handige functie toetsen die zelf in te stellen zijn. Na de 6310i is dit de beste phone die ik gehad heb (afgaande op het gebruiksgemak van één dag ;-)) De batterij is na vandaag ook nog helemaal vol.
Wel zat er een Duitse manual bij en geen Nederlandse. Hoort dit?
En ja, het SIM-SMS-geheugen heb ik nog gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 26-02-2009 19:50 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Leuk, maar de volgende keer graag een zinnige post maken. Hier kan niemand wat mee.
[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 26-02-2009 22:28 ]
uitgevoerd backup weer terug gezet, en alles werkt weer perfect
Verwijderd
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe telefoon. Nu wil ik mijn Nokia 6300 aan mijn broertje overdragen. Sim-lockvrij maken van T-Mobile is gelukt. Op de sim-kaart van mijn broertje staat geen code, maar de Nokia vraagt meteen na aanzetten om de beveiligingscode.
De beveiligingscode moet de code zijn die ik altijd voor de toetsenblokkering heb gebruikt. Dit is een code die minimaal 5 cijfers moet bevatten. Helaas kom ik er met mijn code niet meer in. Met mijn eigen sim in de telefoon lukt het ook niet meer. Standaardcodes 12345 en 00000 doen het ook niet.
Anderhalf jaar terug heb ik een paar keer gehad dat de telefoon mijn blokkeringscode ook niet wilde. 20x opnieuw proberen, batterij eruit; geen succes. Na een half uurtje kon ik er gewoon weer in

Na dit voorvalletje mijn firmware geupgrade en nooit meer gehad.
Tot nu. Ik heb mijn telefoon ongeveer 3 weken voor het laatst geupdate.
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Verwijderd
Vandaag het toestel uit elkaar gehaald mbv een geleend TX6 schroevendraaiertje:Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:13:
Oke ik heb de volgende problemen met een 6300, na 2 jaar hevig gebruik.
(Doe nu de accu even met een stukkie tape in mijn N73 aan de lader)
Heeft iemand ooit oplossingen voor deze problemen voorbij zien komen?
Wat opvalt is het gemak en eenvoud waarmee je het toestel uit elkaar haalt en componenten kan vervangen! Als eerste heb ik een hele lading stof en pluisjes overal weggepoetst, daarna zag ik waar het trilgedeelte zit. Deze heb ik met mijn vinger even een paar keer rondgedraaid om te kijken of ie aanliep of zo...niks.
De oplaad poort is inderdaad erg simpel te vervangen, de defecte gebroken poort direct maar verwijdert en op ebay een nieuwe besteld (3$) en gelijk een mooi nieuwe housing erbij voor maar 15$ (front/middel/accu-cover/knopjes/gereedschap).
Nadat ik alles weer terug op zijn plek had (moet wachten op de onderdelen..) heb ik hem voor de zekerheid even getest, en wat merkte ik...trilfunctie! jeuh! Gewoon door schoonmaken gefixt!
Dit is wel ff een goed verhaal om te weten. Mn broer en ik hebben allebei een baan waar nogal wat stof in voorkomt en we heben allebei de 6300. Mocht er dus een keer wat zijn, kunnen we de boel tenminste zelf fixenVerwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:01:
Even een follow up bij mijn defecten.
[...]
Vandaag het toestel uit elkaar gehaald mbv een geleend TX6 schroevendraaiertje:
Wat opvalt is het gemak en eenvoud waarmee je het toestel uit elkaar haalt en componenten kan vervangen! Als eerste heb ik een hele lading stof en pluisjes overal weggepoetst, daarna zag ik waar het trilgedeelte zit. Deze heb ik met mijn vinger even een paar keer rondgedraaid om te kijken of ie aanliep of zo...niks.
De oplaad poort is inderdaad erg simpel te vervangen, de defecte gebroken poort direct maar verwijdert en op ebay een nieuwe besteld (3$) en gelijk een mooi nieuwe housing erbij voor maar 15$ (front/middel/accu-cover/knopjes/gereedschap).
Nadat ik alles weer terug op zijn plek had (moet wachten op de onderdelen..) heb ik hem voor de zekerheid even getest, en wat merkte ik...trilfunctie! jeuh! Gewoon door schoonmaken gefixt!
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Bij mij geeft hij aan dat de download of de licence expired is, end at ik hem opnieuw moet downloaden.
Maar als ik die URL bekijk op de PC, dan kom ik op een andere site uit van Mobiluck die webbased lijkt te zijn en heel anders schijnt te werken.
Nope, de Firmware is standaard 6.**SePtiCTaNk schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:22:
Wat me nu wel opvalt, is dat de ringtones (een mp3 bestand vanaf de geheugenkaart en het standaard sms geluid) niet opgeslagen blijven. De geheugenkaart blijft echter wel toegankelijk. De alternatieve theme blijft wel weer actief. Iemand enig idee hoe ik kan troubleshooten? Er zit standaard firmware 7.21 op.
Als je deze wil uppen heb je een USB kabel nodig
Voor het uppen even een Backup van het telefoon geheugen maken
Maar bij mij zit er wel standaard 7.21 op, gechecked via *#0000#.Albert020 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:54:
[...]
Nope, de Firmware is standaard 6.**
Als je deze wil uppen heb je een USB kabel nodig
Voor het uppen even een Backup van het telefoon geheugen maken
Ik zit btw nog steeds op V 06.01, zie nog steeds geen bijzonderheden om up te graden naar een nieuwere firmware.
Vriend van mij heeft een paypal en ebay account en kan zo een voor me bestellen. Maar ik zit even te twijfelen.
http://cgi.ebay.com/Metal...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50
Dit lijkt op de gewone en deze zou ik willen bestellen.
Maar er is ook een light bliss versie?
http://cgi.ebay.com/OEM-B...0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A2|294%3A50
Wat is dit dan weer voor iets speciaals?
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2009 17:50 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat is helemaal waar, had alleen ook iets gelezen dat met de Firmware v7.21SChief schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:43:
@ Albert020: Dat hoeft niet bij elke lading zo te zijn. Sommigen zijn misschien nog ouder, andere weer nog nieuwer (zoals die van SePtiCTaNk).
Ik zit btw nog steeds op V 06.01, zie nog steeds geen bijzonderheden om up te graden naar een nieuwere firmware.
De accu het een paar dagen langer zou uithouden, ik moet het nog zien
[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 27-02-2009 18:24 ]
Ik zit nu aan dag 2, en het balkje van de batterij is nog helemaal volAlbert020 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:54:
[...]
Dat is helemaal waar, had alleen ook iets gelezen dat met de Firmware v7.21
De accu het een paar dagen langer zou uithouden, ik moet het nog zien
Trouwens, een vriend van mij heeft een paar weken terug ook een 6300 gekocht, maar die heeft met hetzelfde thema andere laadbalken als de mijne?
En ik heb btw de 1e gewone black covers besteld.

Ben erg benieuwd!
Ik zit nu op dag 5, hij is bijna leeg, denk morgen ook nog even dan is ie leegSePtiCTaNk schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:01:
[...]
Ik zit nu aan dag 2, en het balkje van de batterij is nog helemaal vol
Totaal 6 dagen dus, maar heb sinds gisteren de nieuwe firmware dus ik kan het
eigelijk het best nog eens meten als ik hem opnieuw geladen heb..........
Verwijderd
Haha ik zie dat je bij dezelfde toko gekocht hebt als ik, dan zullen onze pakketjes wel gezellig saampjes met het vliegtuig naar Nederland komen.Joopieboy schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:43:
Ik ben ook benieuwd, 7.21 staat er net op en ik hoop er het beste van.
Trouwens, een vriend van mij heeft een paar weken terug ook een 6300 gekocht, maar die heeft met hetzelfde thema andere laadbalken als de mijne?
En ik heb btw de 1e gewone black covers besteld.
[afbeelding]
Ben erg benieuwd!
Ik heb zelf de black chrome versie genomen, persoonlijk vind ik het iets mooier. Dezelfde verkoper verkoopt ook de originele OEM covers. Alles mét gereedschap
Black chrome: http://cgi.ebay.com/Metal...3935&_trksid=p4634.c0.m14
Origineel OEM: http://cgi.ebay.com/Genui...1836&_trksid=p4634.c0.m14
Ik heb niet gekeken of ie in de TS stond maar hier is de beste disassembly video van youtube!
http://www.youtube.com/watch?v=D0Irl08SX7k
(Dit filmpje staat twee keer op YT maar die andere is helemaal out of sync.)
Pffff dat is nog een hele operatie.....Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:03:
[...]
Haha ik zie dat je bij dezelfde toko gekocht hebt als ik, dan zullen onze pakketjes wel gezellig saampjes met het vliegtuig naar Nederland komen.
Ik heb zelf de black chrome versie genomen, persoonlijk vind ik het iets mooier. Dezelfde verkoper verkoopt ook de originele OEM covers. Alles mét gereedschap
Black chrome: http://cgi.ebay.com/Metal...3935&_trksid=p4634.c0.m14
Origineel OEM: http://cgi.ebay.com/Genui...1836&_trksid=p4634.c0.m14
Ik heb niet gekeken of ie in de TS stond maar hier is de beste disassembly video van youtube!
http://www.youtube.com/watch?v=D0Irl08SX7k
(Dit filmpje staat twee keer op YT maar die andere is helemaal out of sync.)
* ik zit nog aan een firmware van 1,5 jaar oud ofzo, wat is de belangrijkste rede om over te gaan naar nieuwe FW? (raak ik iets kwijt wat opgeslagen zit?)
* er zit bij mij een kier aan de zijkant van ong. 0,5 mm. dit was de rede om een nieuw coversetje te kopen, maar het heeft niets uitgehaald. De kier is gekomen na een erg brute en harde val op een hoek. Kan het zijn dat het frame krom is of is er een andere oorzaak. ( de kier is niet zo erg, maar de bovenste knopjes liggen nu diep en er komst stof op het display)
www.casarodriguillo.com
Maar die "china_accessories_supermarket" staat idd te boek als een goede en betrouwbare verkoper met idd origineel spul. En ik vind het opzich ook niet mega duur.
Ombouwen is idd een flinke klus maar zo te lezen zit er goed gereedschap bij dus dat moet wel lukken, en zeker met dat filmpje, bedankt!
Ben benieuwd wanneer mijn spul binnen is, als ik mijn telefoon nu uit mijn zak haal valt de achterkant er al af van ellende.
Btw, als ik mijn telefoon open maak, moet ik dan nog bv het scherm schoonmaken omdat het wat stoffig is of word, of hoe voorkom ik juist dat dat gebeurt of hoe maak je dat dan weer het beste schoon?
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2009 23:22 ]
Als je eerst met Nokia PC Suite een Backup maakt en dan de Frimware Update uitvoert,Pinin schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:18:
* ik zit nog aan een firmware van 1,5 jaar oud ofzo, wat is de belangrijkste rede om over te gaan naar nieuwe FW? (raak ik iets kwijt wat opgeslagen zit?)
Dan de gemaakte Backup weer terug zet raak je niks kwijt.........
Verwijderd
Verwijderd
Mijn collega heeft ook al contact gehad met Nokia, maar die zeggen van niks te weten. Zijn er hier ook mensen die dat ervaren of weten waar dit door komt? Stemhelderheid staat bij ons allebei uit.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ben stevig aan 't overwegen om zelf een E71 te kopen - de 6300 is van 't werk
In de auto is het met de Parrot kit helemaal feest, die maakt standaard zo'n geluidje van ik ga zó over, maar dan word er al weer opgenomen. Ook inkomende gesprekken gaan soms met de ringtone van de telefoon en soms met het standaard Parrot-piepje. Niet perse 6300-gerelateerd, maar wel irritant.
Collega zou hem het liefst van 10 hoog uit het raam gooien. Zelf ben ik nog niet zover.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
- Telefoon gaat hoorbaar over als je iemand belt.
- Persoon aan de andere kant van de lijn hoort mij goed, alleen soms wat minder als ik in huis ben. Maar ik moet zeggen dat elke telefoon daar last van heeft als die hier is, 't lijkt wel een bunker..
Met de Parrot-carkit heb ik geen ervaring.
Zou dit komen door firmware 7.21? Ik zit nog op 6.01.
Ga eens naar Instellingen --> Oproepen --> Stemhelderheid. Zet deze eens op Niet actief. Schijnt dat aantal mensen daar vaker problemen mee hebben als het wel aan staat..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
#team_UTC+1
Vanavond nog maar eens verder mee spelen.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
ok, foutje van mij, niet goed gelezen..Ethirty schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:16:
Zoals vermeld staat dat uit. Zover waren we allebei al wel. Ook firmware van 6.nogwat -> 7.0 -> 7.21 haalde niks uit.
Ik heb ook wel eens last gehad van een raar geluid, het klonk net alsof mijn gesprekspartner onderwater zat als het ware..
Mijn algehele indruk voor het oplossen van diverse probleempjes met het toestel is dat je moet zorgen dat je sms-geheugen niet te vol zit.. zodra ik flink opruiming houd in de sms-jes in zowel de Inbox als de sent items, heb ik veel minder problemen met het toestel.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ik heb btw nog steeds niet mijn covers binnen, duurt lang zeg.
Verwijderd
Allemaal erg netjes verpakt, gereedschap en gratis screenprotector.
Ik zal zo een before and after foto posten.
Wat houdt dit in? En wat kan je ermee? Werkt dit via GPRS?
Wel heb ik op een manier een vaag splashscreen ervan op mijn beeld gekregen, en daarna nooit meer.
Kan er iemand wat meer over vertellen?
Verwijderd

Ik moet toegeven dat de aftermarket cover wel minder goed past op sommige plaatsen, enige praktische agressie is een vereiste bij installatie
Note: die bubbel op het scherm is van de screenprotector, kennelijk is er toch een stofje achter gekomen tijdens het plakken.
Mijn idee is om een netbook te kopen en die vervolgens via bluetooth + GPRS met het Internet verbinden. Het is puur bedoeld om email op te halen (af en toe met att.) en te reageren op email.
Weten jullie of GPRS die op de 6300 zit (EDGE) voldoende is? Tijdens een test in de MM lukte het mij niet om een internetpagina te openen, maar dat kan ook aan de instellingen liggen.
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Voor mij klinkt het ook niet bekend in de oren, gebruik Firmware v7.21SChief schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:48:
Zijn echt vreemde problemen allemaal..Ik heb de 6300 nu alweer een tijdje en ik heb dus nooit een van deze problemen gehad.
![]()
- Telefoon gaat hoorbaar over als je iemand belt.
- Persoon aan de andere kant van de lijn hoort mij goed, alleen soms wat minder als ik in huis ben. Maar ik moet zeggen dat elke telefoon daar last van heeft als die hier is, 't lijkt wel een bunker..
Met de Parrot-carkit heb ik geen ervaring.
Zou dit komen door firmware 7.21? Ik zit nog op 6.01.
En alles werkt gewoon goed, zowel verstaanbaarheid als geluid is gewoon perfect
Ik zou hiervoor persoonlijk een toestel kiezen met UMTS/HSDPA-ondersteuningDreamer schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:39:
Heeft iemand ervaring met de snelheid van GPRS.
Mijn idee is om een netbook te kopen en die vervolgens via bluetooth + GPRS met het Internet verbinden. Het is puur bedoeld om email op te halen (af en toe met att.) en te reageren op email.
Weten jullie of GPRS die op de 6300 zit (EDGE) voldoende is? Tijdens een test in de MM lukte het mij niet om een internetpagina te openen, maar dat kan ook aan de instellingen liggen.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
I know, had die ook graag gehad, maar om nu een nieuw toestel (al is de huidige alweer 2 jaar oud) te kopen, een Netbook te kopen en mijn abbo te upgraden om mail te checken is een beetje overdreven.PinokkioTV schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:52:
[...]
Ik zou hiervoor persoonlijk een toestel kiezen met UMTS/HSDPA-ondersteuning
Daarnaast ben ik zeer tevreden over deze telefoon en weet ik niet of ik zo snel nog zo'n fijne telefoon ergens vindt met HSDPA (uitzondering de 6300i)
[ Voor 15% gewijzigd door Dreamer op 08-03-2009 10:08 ]
specs | specs server
De mijne was namelijk van een werkbank afgedonderd en het was iig al duidelijk dat de originele covers niet goed meer waren en niet meer goed afsloten.
Ik heb dus voorzichtig alles open gemaakt, schoongemaakt, etc. Toen in elkaar gezet en toen bleek al vrij snel dat de boel krom was, nieuwe covers waren absoluut recht maar de telefoon zelf was dus krom...
Weer de boel open geschroefd, en tja, toen was er duidelijk dat het 1 en ander niet goed was. Koperen veertjes die tegen die accu polen aankomen daar is er 1 van afgebroken, telefoon is dus krom als wat, en hij start niet meer op...
Dat word dus enkeltje repair center.
Waar is die goeie oude tijd van mijn 3310.. klik klak klaar nieuwe frontjes...
Btw mijn nokia op dit moment, de 2610 zuigt echt hoeren hard ivm de o zo fijne 6300, weet nu wat ik mis...
Mocht dit niet meer te fixen zijn dat koop ik me een echte black edition.
[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2009 20:35 ]
Verwijderd
Maar..... ik heb eeb miniSD kaartje, en daar staan wat spelletjes op

Ik had gehoopt dat dit via de firmware update goed zou zijn, maar helaas pindakaas, niet dus.
wie weet raad
Verwijderd
Sinds versie 5.0 doet het knopje voor het wisselen van profiel het niet meer, werkt dat wel weer met een nieuwere versie?
[ Voor 8% gewijzigd door tdw op 19-03-2009 17:11 ]
~ James May
Dit klinkt alsof je GSM eens stevig geflashed moet worden ...Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:48:
Ik heb de nokia 6300 al bijna 2 jaar en hij beviel wel goed, tot firmware versie 5.0, daarna bleek hij niet meer te updaten via de telefoon en GPRS. Hij loopt vast als je niets doet, als je belt, als je muziek speelt... als hij zin heeft loopt hij vast! De Nokia software updater op mijn PC werkt ook niet.
Sinds versie 5.0 doet het knopje voor het wisselen van profiel het niet meer, werkt dat wel weer met een nieuwere versie?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Misschien kan je langs een NSP langsgaan om een hard-reset uit te laten voeren op je telefoon?Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:48:
Ik heb de nokia 6300 al bijna 2 jaar en hij beviel wel goed, tot firmware versie 5.0, daarna bleek hij niet meer te updaten via de telefoon en GPRS. Hij loopt vast als je niets doet, als je belt, als je muziek speelt... als hij zin heeft loopt hij vast! De Nokia software updater op mijn PC werkt ook niet.
Zelf heb ik v6.01 (standaard), en van profiel wisselen gaat gewoon goed. Maar ik weet niet welke manier je van profiel wisselen bedoelt:
- # ingedrukt houden ---> Stille modus
- Kort op de aan/uit-knop drukken ----> Overzicht van alle profielen
Iig, beide werken hier prima.
EDIT: Je kan ook beginnen met een softreset, dit kan je doen door *#7780# in te tikken.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 19-03-2009 20:28 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Redelijk (5 a 6 dagen) tot zeer slecht (1 a 2 dagen). Zoek maar eens in dit topic, en je zult alle ervaringen tegenkomen.Erw schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 07:18:
Hoe zit het met de battery life van dit model?
bij een maandelijks verbruik van 500 min bellen en 300 smsjes. Bluetooth continu aan. dient (mijn) 6300 om de 1,5 dag (oftewel elke avond) opgeladen te wordenErw schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 07:18:
specs | specs server
Verwijderd
Vanmiddag de softreset gedaan, hij is nog niet vastgelopen sinds die tijd! Wisselen van profiel doet het echter nog steeds niet en nu is ook de tijdweergave rechtsboven in beeld verdwenen (kan zo gauw niet vinden hoe dat ingesteld wasSChief schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:27:
[...]
Misschien kan je langs een NSP langsgaan om een hard-reset uit te laten voeren op je telefoon?Wie weet kan dit voor een stabielere telefoon zorgen.
Zelf heb ik v6.01 (standaard), en van profiel wisselen gaat gewoon goed. Maar ik weet niet welke manier je van profiel wisselen bedoelt:
- # ingedrukt houden ---> Stille modus
- Kort op de aan/uit-knop drukken ----> Overzicht van alle profielen
Iig, beide werken hier prima.
EDIT: Je kan ook beginnen met een softreset, dit kan je doen door *#7780# in te tikken.
Die is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.Erw schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 07:18:
Hier doet ie met moeite 3 dagen, en bij pap 4 a 5 dagen. Echt hommeles dus. Als ik niet oplet met bluetooth uitzetten uitzetten als ik uit de auto ben en die dingen is 2 dagen al lang.

je moet zoiezo alle standy opties hoog zetten, dat scheelt echt een slok op een borrel de accutijd.
Tijd: Menu -> Settings -> Time and date -> Time -> Clock -> Digital/Analogue/Hide clock.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:00:
[...]
Vanmiddag de softreset gedaan, hij is nog niet vastgelopen sinds die tijd! Wisselen van profiel doet het echter nog steeds niet en nu is ook de tijdweergave rechtsboven in beeld verdwenen (kan zo gauw niet vinden hoe dat ingesteld was) Daarna weer stiekem met telefoon online op updates gezocht maar er waren nog geen nieuwe versies (ik blijf steken op v5.00)!! Ik breng em morgen naar een nokia servicepoint, kijken of ze er iets mee kunnen! over 2 maanden toch maar een andere uitzoeken (SE C905)
Sorry voor het Engels.
Waar kan ik dit hoog zetten ?natasdiamon schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:40:
Bleutooth standaard uit, af en toe smsje af en toe bellen is soms over een week heen.
je moet zoiezo alle standy opties hoog zetten, dat scheelt echt een slok op een borrel de accutijd.
Tijden kort zetten dat ie op standby gaat enzo, screensaver uit, die dingen.
Scheelde idd iets maar meer als een halve dag winst heb je niet.
Ahh oke, dit staat bij mij allemaal al goed,Joopieboy schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:00:
[...]
Tijden kort zetten dat ie op standby gaat enzo, screensaver uit, die dingen.
Scheelde idd iets maar meer als een halve dag winst heb je niet.
Doe ongeveer 6 a 7 dagen met de accu ( bel veeeeeel )
Je hebt de telefoon zeker net dat de accu nog zo goed is of wat?
Heb um net 1 maandJoopieboy schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:49:
6 a 7 dagen?
Je hebt de telefoon zeker net dat de accu nog zo goed is of wat?
Ik heb waarschijnlijk nog wel geluk, ze zeggen dat er 2 jaar garantie op zit, en aangezien de accu pinnetjes afgebroken zijn had een andere winkel zoiets van grote kans dat ie nog gerepareerd kan worden.
Máár, nu komt het, hun zeggen dat hij dan wel opgestuurd moet worden, en dat is geen probleem, die andere zaak had er dus waarschijnlijk geen zin in en wou mij al een nieuwe verkopen...
Stelletje naaiberen.
Verwijderd
Dankje, had het inmiddels gevondenSChief schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:39:
[...]
Tijd: Menu -> Settings -> Time and date -> Time -> Clock -> Digital/Analogue/Hide clock.
Sorry voor het Engels.
Bij het nokia service-point wilden ze mijn telefoon wel bijwerken maar dan ben ik em 2 dagen kwijt!! Hoe moeilijk is het bijwerken van de software nou eigenlijk?? Ik zou denken 'klaar terwijl u wacht'?? Tegenvallertje (weer een!), kan niet wachten tot ik een nieuwe tel mag uitzoeken...
Verwijderd
weet je hoe je WiFi uitzet na gebruik, ik kom er niet uit
Thanxx
Beiden konden mij niet verder helpen omdat ik dus zelf de telefoon had open gemaakt, het blokje met accu pennetjes vervangen wat ze dus zelfs op voorraad hadden liggen wilden ze niet doen... Ook het blokje los kopen kon niet....
Oftewel genaaid, ik heb mij dus net zelf een 6300 black van een marktplaats handelaar gekocht.
Is als het goed is nu onderweg dus kan ik weer normaal bellen...
/me Joopie baalt stevig
[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 29-03-2009 21:48 . Reden: -blah ]
Nu heb ik voor mijn broertje dus een nieuwe 6300 black besteld, en die was vandaag binnen.
Mijn oude 6230i gebruikt hij nu, en die is aardig aan het overlijden, en hij is bijna jarig dus mooie deal.
(voor hem dan)

Stuk sjieker als de zilver/zwarte.
Hoop het ook niet nee maar hij heeft nog een mooi lederen hoesje liggen dus komt wel goed.
Over een maandje of één/twee kan ik een nieuwe halen en gaat deze door naar mijn paps... Tegen die tijd maar eventjes een nieuwe cover voor kopen
Intresse? Pb even.
Kan zijn dat u pas eind deze week antwoord geef ben nml 5 dagen op vakantie!
En met opbouwen, let op de accu klemmetjes dat je die netjes in het blokje laat zitten, als die iets uit steken reken die zo af! En met de microfoon verwijderen dat je de uitstekende koper draadjes niet sloopt anders moet je nieuwe van ebay bestellen...
Ik kon het toch niet laten om mijn nokia open te breken dus vandaar, hij was toch al kapot.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2009 11:43 ]
Hier dus ook een ander toestel, heb nu Sony Ericsson G900Joopieboy schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:26:
Zo, inmiddels heb ik een wat luxere telefoon, een sony ericsson c902 james bond edition, ook lekker plat, maar met betere camera, meer functies en vooral een betere accu duur.
Verwijderd
ps: ik kan de pb functie niet vinden???
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:39:
Hey Joopieboy, is dat een originele zwarte cover??

[ Voor 8% gewijzigd door tdw op 07-04-2009 19:57 ]
~ James May
Maar goed Ik, ik zat pas geleden met mijn radio van de 6300 te spelen, en ik kwam in het menu een optie tegen voor "Visuele Dienst modus", ik heb versie 7.00.
Dit is dus een soort radio-streaming via het netwerk ofzo, via GPRS?
Wel heb ik op een manier een vaag splashscreen ervan op mijn beeld gekregen, en daarna nooit meer.
Kan er iemand wat meer over vertellen wat ik deed?
Als ik bij de radio bij Vis. Dienst. Modus kies: Automatisch, handmatig, eerst vragen. Dan merk ik dat er niks gebeurd..
Hoe en wat?? iemand ervaring of die mer weet? De handleiding meldt hier niks over, aangezien dit in een nieuwe update (ik geloof 7.00) is gekomen.
Eerst zat ik met het stilprofiel dat met de knop "#" ik niet meer kon switchen
Toen kletterde hij uit mijn jas en was het display kapot: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29196970
Die had ik vervangen dus ik gebruik deze telefoon al weer ene half jaartje. Ik weer helemaal blij....
En nu heb ik het volgende: Hij loopt minimaal 1 keer per dag vast!(hij reboot zichzelf telkens en soms blijft hij er in hangen dus moet mijn batterij er uit... en dan doet hij het weer...)
- Andere geheugen kaart geprobeerd. Didn't work....
- Soft-reset didn't work...
- firmware update didn't work....
- flinke klappen gegeven/ schudden om te kijken of het intern is... ook geen resultaat...
Het begon Maandag de 30e, ik was vergeten me klok een uur naar voren te zetten. Als dat er mee te maken had dan weet ik het ook niet meer

Google word ik ook niet veel wijzer uit, andere mensen nog tips?
[ Voor 4% gewijzigd door xppn op 08-04-2009 15:55 ]
Kost het er naar kijken ook al geld iemand ervaring met NSC?
Heb er positieve ervaringen mee gehad. Ben mijn telefoon iets van 2 weken kwijt geweest, maar mijn klachten waren weer verholpen.xppn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:09:
ja ik denk het ook zit niks anders meer op![]()
Kost het er naar kijken ook al geld iemand ervaring met NSC?
wat betreft jouw probleem, heb je teveel smsjes opgeslagen staan (meer dan 1000 bij elkaar)? Dit was bij het probleem als het gaat om het vastlopen van mijn 6300
specs | specs server
Volgens mij is het rond de 1050 smsjes.
edit:// lol, had de post boven me niet gelezen

[ Voor 17% gewijzigd door Minkie op 09-04-2009 01:30 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Ja, dat had ik zo'n 2000 berichten (A) alles verwijderd, didn't help....Dreamer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:19:
wat betreft jouw probleem, heb je teveel smsjes opgeslagen staan (meer dan 1000 bij elkaar)? Dit was bij het probleem als het gaat om het vastlopen van mijn 6300
Ik had er 1600 in staan en toen gaf die bovengenoemde problemen ook nietMinkie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 01:29:
Zit je inbox niet vol? Dan wil die namelijk ook gekke dingen gaan doen. Deed de mijne ook.
Volgens mij is het rond de 1050 smsjes.
edit:// lol, had de post boven me niet gelezen
~ James May
Nu weet ik niet of xppn z'n outbox ook leegemaakt heeft, maar je kan het altijd proberen.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Japz... helemaal empty. Ik ga zo naar een NCP, was gister in Rotterdam maar daar waren ze tijdelijk geen NCP dus konden ze me niet helpenMinkie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 01:13:
Heeft volgens mij ook te maken met hoeveel er in je outbox staan.
Nu weet ik niet of xppn z'n outbox ook leegemaakt heeft, maar je kan het altijd proberen.
Ik heb hem gekocht als originele cover, maar ik zag dat de binnenkant van de batterij klep zwart was, ipv zilver bij die van mijn broertje. Dus zit iets verschil in kennelijk. Hoeft ook geen hoofdprijs te kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:39:
[ Voor 11% gewijzigd door psychodweep op 12-04-2009 00:12 ]
Ik heb hem dus net een paar weken en heb niets over de batterij te klagen. Als de batterij na verloop van tijd minder wordt koop ik gewoon een nieuwe originele voor 11euro. Ik zou je simpelweg niet kunnen vertellen hoe lang de accu meegaat omdat ik hem gewoon om de dag oplaad, al zegt ie dat ie nog vol is. My 2 cents.psychodweep schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:05:
Heeft er iemand al de bl5c batterij gebruikt (mits mod aan batterij) in de 6300 (ipv de bl4c) ? Ben van plan volgende week deze gsm te kopen, maar blijkbaar zijn er veel mensen ontevreden over de batterijduur en de bl5c zou een oplossing kunnen zijn. Er zijn blijkbaar versies van 1000+mah op Ebay beschikbaar....
Zo te zien heb jij de pb functie uitstaan en geen email adres ingevuld. Mijn email staat in mijn profiel, pb kan je ook sturen, dan mail ik je foto's en alle info door...Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:39:
Laat het weten, ligt hier toch in de weg en als ik jouw er mee blij kan maken!
Verwijderd
ik heb het geprobeerd en het werk hij gaat gewoon aan enzo maar heb niet getest hoelang of hoe heet dat die blc5 word.psychodweep schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:05:
Heeft er iemand al de bl5c batterij gebruikt (mits mod aan batterij) in de 6300 (ipv de bl4c) ? Ben van plan volgende week deze gsm te kopen, maar blijkbaar zijn er veel mensen ontevreden over de batterijduur en de bl5c zou een oplossing kunnen zijn. Er zijn blijkbaar versies van 1000+mah op Ebay beschikbaar....
kijk wel uit met het schuren van dat ding ik ging iets te ver door en toen had ik er dus nix meer aan, is hEEEEEl precies werkje.
maar mijn accu gaat 2,5/ 3 dagen mee btje (2uur) bellen en (20) sms en btje internette..
groenten
Nou, dat precieze werkje valt wel mee hoor, zo nauw luistert het niet. Ik heb een vrij grove metaalvijl over de BL5C heengehaald totdat dat kleine opstaande randje van 1 millimeter aan de zijde van de contactjes weg is. Dan in je toestel doen en wellicht heel even iets aandrukken totdat ie er in valt. En klaar is Klara.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:
[...]
ik heb het geprobeerd en het werk hij gaat gewoon aan enzo maar heb niet getest hoelang of hoe heet dat die blc5 word. kijk wel uit met het schuren van dat ding ik ging iets te ver door en toen had ik er dus nix meer aan, is hEEEEEl precies werkje.
maar mijn accu gaat 2,5/ 3 dagen mee btje (2uur) bellen en (20) sms en btje internette..
groenten
Overigens haal ik met een nieuwe BL5C toch ook maar maximaal 2 tot 3 dagen. En omdat je op dag 3 niet zonder wilt zitten, laad je feitelijk om de dag op.... BT continu aan, 20 minuten bellen per dag, 5 sms'sjes per dag, af en toe een fotootje. That's it...
Dat kan afaik niet in nederland.ronwiel schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:40:
Is er hier iemand die de FOTA functi werkend krijgt met KPN? Ik kan namelijk geen service provider selecteren. (Vorige topic's geven helaas ook geen oplossing).
~ James May
Heb bijzonder weinig vrije ruimte en genoeg op de geheugenkaart namelijk.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.