Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Leuk topic!

Heerlijke telefoon ook, ik heb alleen een probleem met opera mini, java exception error occured whilst opening connection .. kan daar helemaal niks over terug vinden op internet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Joopieboy schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:01:
Grom, nu zijn 4 van de 4 hoekjes beschadigt door het vallen, op het rvs valt het niet zo op (achterkant is toch al aardig kaalgesleten) maar de plastic stukjes die er vanaf springen zijn zo onwijs lelijk. :(

Iemand die een goedkoop adres weet om voor niet al teveel een orginele nokia 6300 all black outfit te kopen?
U vraagt, wij draaien.

http://cgi.ebay.nl/BLACK-...A15%7C39%3A1%7C240%3A1318

Goedkoper kan je het niet vinden :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het enkel en alleen mogelijk om de 6300 te updaten met een kabel, en niet bijv. via de MicroSD-kaart? Zo ja, wordt deze kabel meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:06:
Is het enkel en alleen mogelijk om de 6300 te updaten met een kabel, en niet bijv. via de MicroSD-kaart? Zo ja, wordt deze kabel meegeleverd?
Nee, het kan niet via de MicroSD kaart. Er wordt ook geen kabel meegeleverd, maar de kabel die bij je digitale camera kwam past hoogstwaarschijnlijk ook. Je kunt gewoon een mini-usb kabel gebruiken die je voor een stukje kauwgom en een ei bij de lokale kabelboer koopt, dus je hoeft niet een speciale nokiakabel te kopen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

tdw schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:09:
[...]

Nee, het kan niet via de MicroSD kaart. Er wordt ook geen kabel meegeleverd, maar de kabel die bij je digitale camera kwam past hoogstwaarschijnlijk ook. Je kunt gewoon een mini-usb kabel gebruiken die je voor een stukje kauwgom en een ei bij de lokale kabelboer koopt, dus je hoeft niet een speciale nokiakabel te kopen.
Even ter bevestiging van bovenstaand verhaal: zo update ik ook mijn 6300, gewoon met het kabeltje van mijn Canon Powershot S3 IS... werkt perfect!
Ik moet zelf echter met de productcode van mijn 6300 kennelijk iets langer wachten op de laatste software. Volgens NSU is voor mijn exemplaar v 7.00 de nieuwste.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie! Ik gebruik voor mijn Lumix TZ-5 gewoon een SD-kaart samen met een SD-kaartlezer, maar ik heb in het doosje een mooie mini-USB tot USB kabel kunnen vinden :) Bedankt voor de hulp en tip! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik moet zelf echter met de productcode van mijn 6300 kennelijk iets langer wachten op de laatste software. Volgens NSU is voor mijn exemplaar v 7.00 de nieuwste.
Klopt een toestel is 7.21 en mijn andere toestel komt niet hoger dan 7.00. Zit blijkbaar verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:47:
Leuk topic!

Heerlijke telefoon ook, ik heb alleen een probleem met opera mini, java exception error occured whilst opening connection .. kan daar helemaal niks over terug vinden op internet :s
Kun je wel internetten via de build-in browser op je mobiel? Zo ja: zoek in de instellingen voor internet enz naar een optie dat die het huidige profiel de default maakt voor alle applicaties, ik moest dat eerst doen voordat Opera Mini de connectie kon 'zien' maar sindsdien werkt alles prima!

De optie zit trouwens onder 'Settings' -> 'Configuration Settings' -> 'Activ. def. in all apps.', hoop dat t helpt :)

[ Voor 12% gewijzigd door TargetX op 30-12-2008 00:06 . Reden: toegevoegd welke menu optie ik precies bedoel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb net een Witte SImLock vrije 6300 gekocht. Zat standaard FW 6.60 op.

Ook heb ik een Zwarte 6300, met 6.01 erop; de Witte is momenteel aan het upgraden van FW: FW7.00 zou het nieuwste zijn voor mijn Witte Nokia.

Ik denk dat de Zwarte Nokia toch wel 7.21 als " nieuwste" krijgt; ik laat het jullie zo weten.

EDIT:

Ook mijn oude Nokia 6300 krijgt FW7.00 als " neiuwste" FW. 8)7

Ik snap Nokia niet; ook bij de vorige FW-release kon niet iedereen updaten.

Maar ja; alles is goed gegaan.

Alle SMS-jes , Contactpersonen etc, van mijn oude naar neiuwe 6300 getransferred M.B.V. Nokia SUite. Er was alleen wel een foutmelding;

3 Bestanden konden niet worden gekopieerd; (Copyright)

-T-Mobile Ring.aac
-T-Mobile Message.aac
-T-Mobile Theme.nth

Wegens Copyright, ach ja. Ik mis niets? :+

[ Voor 44% gewijzigd door SalimRMAF op 30-12-2008 20:42 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 15-09 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb een irritant probleempje met mijn 6300.
Een tijd terug heb ik een Parrot CK3100 gekocht, prima ding. Maar het vervelende is dat de verbinding niet altijd automatisch tot stand komt. En dat is precies de reden waar ik het ding voor gekocht heb.

Ik heb de firmware van de telefoon geupdate naar v.7.00 maar dat lijkt weinig verschil te maken.
Ik bevestig opniew dat de telefoon automatisch verbinding mag maken etc. En toch verdomt ie de helft van de tijd om het automatisch te doen.

Nou heb ik in deze thread al gelezen dat de blauwtand functies van deze telefoon wat te wensen over laten, maar is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AtomicShockwave schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:58:
Ik heb een irritant probleempje met mijn 6300.
Een tijd terug heb ik een Parrot CK3100 gekocht, prima ding. Maar het vervelende is dat de verbinding niet altijd automatisch tot stand komt. En dat is precies de reden waar ik het ding voor gekocht heb.

Ik heb de firmware van de telefoon geupdate naar v.7.00 maar dat lijkt weinig verschil te maken.
Ik bevestig opniew dat de telefoon automatisch verbinding mag maken etc. En toch verdomt ie de helft van de tijd om het automatisch te doen.

Nou heb ik in deze thread al gelezen dat de blauwtand functies van deze telefoon wat te wensen over laten, maar is hier een fix voor?
De problemen die jij noemt herken ik niet. Maak zelf gebruik van N6300 (v7.00) i.c.m. Parrot MKi9200.
Heb je al geprobeerd om je Parrot de updaten, hierin zitten vaak ook veel fixes.
Overigens kun je ook nog proberen om te koppeling volledig te verwijderen (dus op telefoon én carkit), soms heeft dat ook al het gewenste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas niet orgineel, dat is het probleem met het spul van ebay. :)
Maar goed, thnx!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de update van 05.00 naar 07.00 kan ik iets niet meer instellen/terugvinden: als ik mn telefoon even niet meer gebruikte stond hij op toetsenblokering en zag je in het scherm 1 regel met de digitale klok en de rest was zwart...Het blokkeren lukt wel, maar dat zwarte scherm met klok ben ik kwijt..

Hoe stel ik dit weer in??? Heb alles al geprobeerd, zonder resultaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Menu -> Settings -> Display -> Screen Saver -> Screen savers -> Digital clock

Is dit wat je zoekt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:08:
Menu -> Settings -> Display -> Screen Saver -> Screen savers -> Digital clock

Is dit wat je zoekt? :)
Stond al aan, maar er gebeurt niks...

edit: Ik heb de foon een x uitgezet, screensaver uitgezet en daar is het zwarte scherm met de regel!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Joopieboy schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:56:
[...]

Helaas niet orgineel, dat is het probleem met het spul van ebay. :)
Maar goed, thnx!
Als je op Nokia 6300 cover zoekt vind je ook de originele een paar pagina's verder. Ook niet veel duurder. Dus echt boeiend is het niet.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weet iemand waar die nokia multimedia player is gebleven, bij de laatste versie van pc suite zit ie er blijkbaar niet meer in. Misschien kon je via dat programma wel 3gp video's kantelen, converteren gaat via die gratis rommel van google nog wel, maar even draaien is te moeilijk kennelijk met een normaal programma. Quicktime pro edg is het niet waard voor een filmpje van een tiental seconden...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Laatst online: 04-09 13:01
Ik kan .3gp ook gewoon in Media Player Classic afspelen, heb K-Lite Media Codec pack geinstalleerd. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

TargetX schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:54:
Ik kan .3gp ook gewoon in Media Player Classic afspelen, heb K-Lite Media Codec pack geinstalleerd. Succes :)
Kan Media Player Classic dan ook video's kantelen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tdw, meuk: The Kmplayer 2.9.4.1434 kan ook 3gp afspelen & ze kantelen :) Je hoeft zelfs geen extra codec packs te installeren, The Kmplayer speelt zo goed als alles standaard af

Uitleg staat hier. Je moet wel bij opties (ook rechts klikken) geavanceerd menu hebben aanstaan :)

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/kmplayer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/kmplayer2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok, top dankjewel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splayduke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 23:25
Heeft iemand de release notes van firmware V7.21???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 20:18
luuc schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:04:
Heeft iemand de release notes van firmware V7.21???
Ben ik ook wel benieuwd naar, Nokia is daar nooit zo scheutig mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik bel of gebelt wordt valt mijn 6300 opeens uit, het scherm wordt dan wit alsof er een computer vast loopt. wat kan ik hieraan doen of heeft iemand anders hetzelfde probleem? moet ik hem laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Probeer opnieuw installeren met nokia pc suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:44:
als ik bel of gebelt wordt valt mijn 6300 opeens uit, het scherm wordt dan wit alsof er een computer vast loopt. wat kan ik hieraan doen of heeft iemand anders hetzelfde probleem? moet ik hem laten repareren?
Is een bekend probleem, Dan heb je teveel sms'jes opgeslagen in je telefoon. (bij mij loopt hij vast bij ongeveer 1200 sms'jes in totaal)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volgens mij maar 500 smsjes in mijn telefoon.. maar die moet ik dus verwijderen?
ik was net zo blij dat ik er zoveel in kon opslaan.. maar helaas dus.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Dreamer schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Is een bekend probleem, Dan heb je teveel sms'jes opgeslagen in je telefoon. (bij mij loopt hij vast bij ongeveer 1200 sms'jes in totaal)
1200 sms'jes? ik haal net 600 nogwat en dan is het al een probleem.. terwijl je alleen sms'jes op de telefoon zelf kan bewaren en niet op de geheugenkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

S87 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:46:
[...]

1200 sms'jes? ik haal net 600 nogwat en dan is het al een probleem.. terwijl je alleen sms'jes op de telefoon zelf kan bewaren en niet op de geheugenkaart
Volgens mij heeft het veel te maken met hoe groot die sms-jes zijn.. en welke software versie je op je foon hebt staan. En ik denk: hoe nieuwer de software, hoe groter deze is, hoe minder ruimte in het eigen geheugen van de telefoon, dus hoe minder sms-jes..
Wat ik zelf hele tijd heb gehad, en pas bij firmware 7.00 werd opgelost, is op het moment dat Hi mijn een sms probeerde te sturen van gemiste oproep of voicemail, de telefoon herstartte..
Schijnt een heel klein aantal mensen last van te hebben gehad, waaronder ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog geen enkele firmware update gedaan dus misschien moet ik dat maar eens gaan doen.. ik kreeg bij hi als ik een oproep had gemist 9 keer het zelfde smsje, keer op keer.. erg lastig!
maar ik ga die firmware proberen up te daten (gaat dat ook met een macbook?) en dan hopen dat het probleem weg is
bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:57:
ik heb nog geen enkele firmware update gedaan dus misschien moet ik dat maar eens gaan doen.. ik kreeg bij hi als ik een oproep had gemist 9 keer het zelfde smsje, keer op keer.. erg lastig!
maar ik ga die firmware proberen up te daten (gaat dat ook met een macbook?) en dan hopen dat het probleem weg is
bedankt! :)
Precies dat had ik ook met mijn 6300. heb ooit eens voor 1 gemiste oproep van mijn (inmiddels ex-) vriendin bijna 40x een sms gehad in 2 dagen tijd.. Was erg gek op haar, maar dit was wel beetje overdreven ;)
Blijkbaar stuurt een 6300 met een ouder type firmware niet 1 of andere ontvangstbevestiging terug, waardoor dit ontstond.

Voor wat betreft updaten op de Mac, zie: http://europe.nokia.com/A4577229#faq27
Can I use Nokia Software Updater with a Mac running OSX?

Microsoft Windows XP or Microsoft Windows Vista (Home, Professional and 64bit) are supported.
Nokia Software Updater does not work with Windows Media Center, Mac, or Linux operating systems.
Lukt helaas niet dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

DaRoot schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Volgens mij heeft het veel te maken met hoe groot die sms-jes zijn.. en welke software versie je op je foon hebt staan. En ik denk: hoe nieuwer de software, hoe groter deze is, hoe minder ruimte in het eigen geheugen van de telefoon, dus hoe minder sms-jes..
Wat ik zelf hele tijd heb gehad, en pas bij firmware 7.00 werd opgelost, is op het moment dat Hi mijn een sms probeerde te sturen van gemiste oproep of voicemail, de telefoon herstartte..
Schijnt een heel klein aantal mensen last van te hebben gehad, waaronder ik.
hmm, dat zou best goed kunnen. Ik heb mijn 6300 nog niet geupdate sinds ik hem gekocht heb. Vind het jammer dat updaten alleen lukt met een usb kabel. Deze heb ik niet.
Ik las paar pagina's terug dat mensen usb kabels gebruiken van een digitale camera, mijn digitale camera en 6300 matchen niet qua usb.
Heeft iemand een goed alternatief usb kabel voor de 6300? Liefst het goedkoopst, zoek geen orginele Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
S87 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:57:
[...]
Heeft iemand een goed alternatief usb kabel voor de 6300? Liefst het goedkoopst, zoek geen orginele Nokia.
De USB kabel van mijn TomTom doet het perfect. Misschien heb je zo'n ding ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

S87 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:57:
[...]

hmm, dat zou best goed kunnen. Ik heb mijn 6300 nog niet geupdate sinds ik hem gekocht heb. Vind het jammer dat updaten alleen lukt met een usb kabel. Deze heb ik niet.
Ik las paar pagina's terug dat mensen usb kabels gebruiken van een digitale camera, mijn digitale camera en 6300 matchen niet qua usb.
wat ik hier al eerder geschreven had: ik gebruik de usb kabel van mijn Canon Powershot S3. werkt perfect! Zou zeggen: neem je 6300 keer mee naar een pc boer in de buurt, en kijk welke mini-usb naar gewone usb kabel erin past.. heb je geen originele kabel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, 6300 begint me wat meer tegen te vallen. Vandaag in de vw touran in de vw handsfree kit gezet. Geluid gaat via de radio dan, en telefoon word met bluetooth verbonden en zit in een houder om ook nog op te laden.
Geluid via radio is best goed, je hoort wel wat ruis van de andere maar goed, alleen de microfoon van de 6300 is echt ruk merk ik. Je hoort jezelf amper praten, of erg op de achtergrond, of schel, of... Is iig niet echt goed te nomen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hoe stel ik in dat mijn screensaver (digitale klok) altijd zichtbaar blijft? Nu verdwijnt ie na een paar sec.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
VonFoX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 10:32:
Hoe stel ik in dat mijn screensaver (digitale klok) altijd zichtbaar blijft? Nu verdwijnt ie na een paar sec.
ik heb het zo staan en blijft altijd zicht baar:

instellingen>weergave>screensaver>aan (+in dit menu: screensavers> digitale klok)
scherm gaat na in gestelde tijd op zwart behalver de digitale klok blijft licht grijs/zwart balkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaat na 1 tydje alles op zwart? en kan dus de klok niet meer zien?alvast bedankt
Renard schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:35:
[...]

ik heb het zo staan en blijft altijd zicht baar:

instellingen>weergave>screensaver>aan (+in dit menu: screensavers> digitale klok)
scherm gaat na in gestelde tijd op zwart behalver de digitale klok blijft licht grijs/zwart balkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Ik heb al een aantal mensen hier gezien die graag het "grijze balkje" constant willen behouden.

Dit is hoe je dat kan doen:
instellingen>weergave>screensaver>uit
instellingen>weergave>slaapstand>uit (het zwarte scherm dat na verloop van tijd verschijnt)

Bij mij werkt het op deze manier!

Ik zal trouwens binnenkort ook even de nieuwe firmware updaten want ik heb met v6.6 enorm veel problemen..
Mijn telefoon heeft regelmatig dat ineens het bereik uit het niets verdwijnt, of dat een sms die ik wil verzenden niet verzend en vast blijft in de outbox..

Hopen dat de firmware dit oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, als je de telefoon net hebt aangezet en hem wilt blokkeren (als hij netwerk aan het zoeken is, of het netwerk heeft na een paar sec) dan blijft de telefoon een tijdje vast hangen. 8)7

Tijd voor een nieuwe firmware en anders even opnieuw installeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:53:
Mm, als je de telefoon net hebt aangezet en hem wilt blokkeren (als hij netwerk aan het zoeken is, of het netwerk heeft na een paar sec) dan blijft de telefoon een tijdje vast hangen. 8)7

Tijd voor een nieuwe firmware en anders even opnieuw installeren. :+
Welnee joh, da's normaal. Is ook aanwezig bij de nieuwste firmware... Telefoon is even bezig op te starten (o.a. SIM uitlezen), vandaar dat ie even 'hangt'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Standby tijd na laatste update (07.21) drastisch naar beneden ?
Mijn collega hebben alleibei een 6300 (ik een bruine hij een zwarte) en de standby tijd is ongeveer 2 dagen zowel bij hem als bij mij.
Ik heb ook mijn bluetooth altijd aan staan (ivm carkit) nu heeft zijn vrouw ook een 6300 (met een vodafone prepaid met oudere firmware) maar die houd het met gemak een dag of 4 á 5 vol.
Mijn 6500 slide houd het ook met gemak 4 dagen vol, o,ja we hebben allebei een vodafone sim.

Weet iemand waar dit aan ligt ? want de beloofde 240uur worden bij lange na niet gehaald, maar een dag of 4 was toch wel wenselijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Welnee joh, da's normaal. Is ook aanwezig bij de nieuwste firmware... Telefoon is even bezig op te starten (o.a. SIM uitlezen), vandaar dat ie even 'hangt'. ;)
Ah ok, maar aangezien hij dat in het begin niet deed, heb wel een nieuwe sim kaart waarmee je ook mobiel kan internetten enzo, dus kan idd zijn dat dat wat langer duurt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nokia 6300 laad niet meer goed op, als ik het erin plug dan laad ie op dan opeens zie ik dat het weer stopt? :? soms doet ie het en soms weer niet, en het ligt niet aan de lader of accu want ik heb beide nieuw gehaald en dan nog steeds zelfde probleem. weet iemand wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Kan ik op mijn 6300 iets van extra beveiligings code zetten op mijn sms berichten? of een code als ik hem van toetsenblokering afhaal?

dit zie ik bij andere telefoons en van toetsblokering bij andere nokia telefoons gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
Dirk0s schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:11:
Kan ik op mijn 6300 iets van extra beveiligings code zetten op mijn sms berichten? of een code als ik hem van toetsenblokering afhaal?

dit zie ik bij andere telefoons en van toetsblokering bij andere nokia telefoons gezien..
Code van toetsenblokkering heb ik wel ingesteld staan (ik moet dan de 'beveiligingscode' instellen).
Ik heb alleen geen idee hoe ik het heb ingesteld, ik weet alleen dat ik de beveilingscode heb ingesteld onder het tabje instellingen > Beveilingsinstellingen en dan 'Toegangscodes' > 'Beveiliginscode wijzigen'. Mijn beveiligingsniveau is verder 'Geen', dus om eerlijk te zijn geen idee of hij dat toen automatisch heeft ingesteld.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:55:
Mijn nokia 6300 laad niet meer goed op, als ik het erin plug dan laad ie op dan opeens zie ik dat het weer stopt? :? soms doet ie het en soms weer niet, en het ligt niet aan de lader of accu want ik heb beide nieuw gehaald en dan nog steeds zelfde probleem. weet iemand wat het kan zijn?
Als het niet aan de lader of de accu ligt, dan blijft er maar 1 ding over: de telefoon (het klinkt alsof het oplaadpunt geen goed contact maakt met de printplaat). Als je langs een Nokia Service Punt gaat (NSP) dan kunnen ze het toestel voor je nakijken. Op de site van Nokia is te vinden welke NSP's er zijn, let er overigens goed op dat je er eentje selecteert die goed bekend staat (via de search is er het een-en-ander over terug te vinden). :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 26-01-2009 11:19 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Sp!tF!re schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Code van toetsenblokkering heb ik wel ingesteld staan (ik moet dan de 'beveiligingscode' instellen).
Ik heb alleen geen idee hoe ik het heb ingesteld, ik weet alleen dat ik de beveilingscode heb ingesteld onder het tabje instellingen > Beveilingsinstellingen en dan 'Toegangscodes' > 'Beveiliginscode wijzigen'. Mijn beveiligingsniveau is verder 'Geen', dus om eerlijk te zijn geen idee of hij dat toen automatisch heeft ingesteld.
Daar heb ik dus ook al zitten kijken, maar hij vraagt dan nog steeds geen code na toetsenblokering

edit:
zie nu als ik die code wil wijzigen dat hij zegt niet uitgevoerd, wss omdat de oude code niet goed is, heb al van alles geprobeerd als 0000 1234 maar werkt allemaal niet.
en ik weet dat ik dat zelf nog nooit veranderd heb zelf.
dus iemand weet wat die standaard code is?

[ Voor 91% gewijzigd door Dirk0s op 26-01-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22
Is het niet toevallig 00000000? Ik dacht dat het zoiets was :) Of 12345? Volgens mij stond het ergens in het boekje, maar om eerlijk te zijn heb ik daar geen idee meer van!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nou het kunnen maar 4 cijfers zijn, heb 0000 en 1234 geprobeerd die zijn het niet
Edit:

oke ik heb het gevonden, het stond niet bij beveiliging maar bij telefooninstellingen en dan toetsenblokering aan / uit

toch bedankt

[ Voor 47% gewijzigd door Dirk0s op 26-01-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 14-09 21:15

The_Worst

Unox

Ik heb er zelf ook even naar gezocht en de standaard beveiligingscode is 12345. Je kan deze wijzigen in de Beveiligingsinstellingen. Daarna moet je naar telefooninstellingen gaan en daar Toetsen blokkeren op aan zetten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:55:
Heb ik ook gehad, maar bij mij was het toch écht de lader. Oude lader tevoorschijn gehaald, even een verloop dingetje erop van grote stekker naar kleine stekker en hij doet het weer prima.

Probeer even het snoertje van je lader heen en weer te halen, kijken of dat effect heeft op het opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb onlangs ook de 6300 ter vervanging van mijn minder wordende vorige toestel gekocht. Nu heb ik me een beetje zitten verdiepen in het toestel, en ik zie dat ik de software zou kunnen upgraden. Ik zie ook dat de software die nu in mijn telefoon zit ouder is dan die welke ik via de nokia website binnen zou kunne trekken

Nu vraag me ik me af of het werkelijk nuttig is om die nieuwere software er op te gaan zetten. Wat zijn de concrete voordelen daarvan..zou ik die bijv. in soort een change-log ofzo er op na kunnen lezen ofzo (want de cryptische omschrijvingen t.a.v. software updates van nokia zelf kan ik niet zoveel mee) Of zijn er mensen die proefondervindelijk hebben kunnen vaststellen dat het updaten van die software meerwaarde heeft.

Nu nog een puntje. Ik heb het toestel simlock-vrij laten maken. Mocht ik overgaan tot software updaten, kan dat invloed hebben op het al of niet simlock vrij blijven van het toestel, of gaat dat soort dingen buiten de feitelijke Nokia-software van de telefoon om?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Nokia komt met opvolger 6300, de 6700 classic:

http://tweakers.net/nieuw...klassieke-mobieltjes.html
http://europe.nokia.com/f...00-classic/specifications

5MP camera
3G
A-GPS

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/nokia-6700-classic-groot.jpg
Ziet er gelikt uit. Zijn er mensen die weten wanneer deze precies te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oe dat is een leuk telefoontje!
Ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen ook een 6300 ter vervanging van mijn pauper Sagem en daarvoor een aftandse SE. Wat een vooruitgang!
anglico schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:27:
[...]

vandaag ook die cradle binnengekregen, na lang aarzelen toch maar het usb klepje er met succes afgehaald, maar de 6300 wil er dus niet in, probleem ligt aan de usb connector in de cradle want een losse kabel gaat er perfekt in.
de winkel maar eens contacteren zekers?
Heb deze ook besteld en hetzelfde probleem.. eerst al je usb klepje eraf slopen en daarna past de hele usb stekker niet eens. Ga ze ook maar eens mailen dat de telefoon helemaal niet past.

Voor iSync is er trouwens een goed werkende plugin te vinden op http://nokia6300.net/22/nokia-6300-isync-and-leopard, in iSync 3.0 is deze telefoon nog steeds niet toegevoegd. Bij mij werkte hij zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:12:
Nokia komt met opvolger 6300, de 6700 classic:

Ziet er gelikt uit. Zijn er mensen die weten wanneer deze precies te koop is?
Ik las dat deze vanaf het 2de kwartaal leverbaar zijn... Ik ga er op wachten, aangezien ik geen N of E series wil. Mooi slank toestel met meer dan genoeg gebruikersfuncties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:01

Theimon

Snapte!?

Gisteravond heb ik mijn firmware ge-update van 6.01 naar 7.21. Ik blijf het eng vinden met die Nokia Software Updater (met al hun telefoons), het voelt altijd zo instabiel. Maar toch gedaan met een reservefoon mocht het alsnog fout gaan. Lichte paniek in de tent toen de Updater aangaf geen USB verbinding meer te hebben en op mn display alleen nog Test Mode stond in rode letters op een witte achtergrond. Zeker omdat hij niet meer reageerde op wat voor toets dan ook. Accu eruit, kabel los en toen ging ie weer aan gelukkig. Volgens de Updater moest ie nog een minuut of 5, maar na die herstart ff met *#0000# gechecked en de firmware zat op 7.21....Joy!
Geen bijster grote verschillen merkbaar tot nu, eventueel gaat beter om met mn accu. Nu doe ik al een week met een volle batterij met gemiddeld gebruik, ff kijken of dat nog verder opgerekt kan worden :)

Aangezien Nokia zelf niet scheutig is met changelogs ben ik maar ff aan het googlen gegaan. Ik weet niet of ie in een van de topicdelen is langsgekomen maar de volgende link is misschien wel handig: Nokia 6300 Changelog.

Fijn telefoontje! Lekker vlot, zeker in vergelijking met mn vorige Nokia, de N76. Wat is dat een trage frikandel in vergelijking met de 6300 :P

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik merkte het al met de overstap van een 6230i naar de 6300, man wat een opluchting, niet meer een seconde tussen elke toets aanslag te hoeven wachten. :P

Trouwens accu duur is in mijn geval nog enigzins op te rekken, sneller de bluetooth uitzetten, niet zoveel muziek en filmpjes luisteren en bekijken, de digitale camera gebruik ik amper, steeds meer mijn gewone kleine camera die ik toch vaak op zak heb, en dat soort dingen. Ook sudoku spelen doe ik nu zo min mogelijk.

Alleen dat hij hier op de grens sneller naar het het buitenlandse net springt als dat hij het nederlandse vast houd is wel irritant, regelmatig moet ik handmatig het nederlandse net vast zetten... En dat kost ook flink stroom blijkbaar.

Maar goed, fijn ding verder, alleen die accu, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja bluetooth staat hier altijd uit (bijna nooit nodig). Ik luister geen audio op het ding, bekijk geen video's, maak soms een fotootje, niks schokkends allemaal. Bellen en smsen dus hoofdzakelijk (redelijk veel) en dan is de accuduur gewoon goed te noemen.

Ik was laatst op Hazeldonk/Meer, daar had ie inderdaad moeite om mn NL telco vast te houden. Ik zat kennelijk echt precies op de grens, bij de voorkant van mn auto was het T-mobile, bij de achterkant (~18,5 meter) was het Mobistar. En dan continu switchen tussen die 2, dat was niet handig. Netwerk-zoeken is voor iedere telefoon zwaar voor de accu, handmatig je NL provider pakken lijkt me dan inderdaad de beste oplossing.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Weet iemand hoe ik aan de spelletjes, maar vooral aan de calculator kom?

orgineel geheugen is niet meer beschikbaar.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Pinin schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:46:
Weet iemand hoe ik aan de spelletjes, maar vooral aan de calculator kom?

orgineel geheugen is niet meer beschikbaar.
Calculator? Menu -> Organiser -> Calculator :?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

o.k beetje suf van mij..... Ik dacht dat ie onder apps stond, want daar is alles weg zoals de spelletjes.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik het volgende voor elkaar krijg?

Als ik via het menu klik op 'berichten' en vervolgens 'inbox', dan zie ik per sms van wie deze afkomstig is en ik kan het begin van de sms aflezen. Graag zou ik in plaats van het begin van de sms de details van het bericht willen aflezen. Vind het irritant om per sms te klikken op 'opties' en 'details bericht' om na te kunnen gaan wanneer de sms is ontvangen.

Schijnbaar is de helderheid van het scherm nog steeds niet aan te passen na firmware 7.21?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Details van het bericht als je het bericht doorloopt ben ik nog niet tegen gekomen, was idd wel een fijne optie van oudere nokia's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Laatst online: 12:43

jeroenathome

Een regel tekst

Al enige tijd de 6300 in gebruik maar er is een ding dat ik nog steeds niet voor elkaar krijg.

Om de lijst met telefoonnummers overzichtelijk te houden heb ik groepen aangemaakt.Is het mogelijk een snelkoppeling te maken, zodat de lijst met groepen zichtbaar wordt. Standaard is er een snelkoppeling die alle namen weergeeft en alle gemaakte groepen. Zeker als je veel nummers erin staan is het niet handig om de hele lijst door te spitten naar een nummer terwijl het veel sneller en makkelijker kan via de gemaakte groepen en daaruit de telefoonnummers te zoeken. Tot op heden heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem. Via het <menu> <contacten> <groepen> is omslachtig maar tot nu toe de beste oplossing die ik heb kunnen vinden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Even een vraagje voor mijn vader :)

Mijn vader heeft een Nokia 6300 en sinds een tijdje valt heel geregeld de connectie naar zijn provider weg. Tegenwoordig heeft zijn telefoon vaker geen verbinding (geen streepjes) als wel verbinding. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En is er een oplossing voor (misschien een firmware update ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

timesplitter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:06:
Even een vraagje voor mijn vader :)

Mijn vader heeft een Nokia 6300 en sinds een tijdje valt heel geregeld de connectie naar zijn provider weg. Tegenwoordig heeft zijn telefoon vaker geen verbinding (geen streepjes) als wel verbinding. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En is er een oplossing voor (misschien een firmware update ofzo)?
Is dat sinds kort of heeft die dat ding al langer? En gebeurt dat ook met andere telefoons met dezelfde simkaart?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
tdw schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:11:
[...]

Is dat sinds kort of heeft die dat ding al langer? En gebeurt dat ook met andere telefoons met dezelfde simkaart?
Sinds een week of 2 heeft hij deze verbindingsproblemen. De zelfde simkaart in een andere telefoon heeft geen problemen. Het zit hem dus echt in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

timesplitter schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:19:
[...]

Sinds een week of 2 heeft hij deze verbindingsproblemen. De zelfde simkaart in een andere telefoon heeft geen problemen. Het zit hem dus echt in de telefoon.
Het zit hem in de telefoon inderdaad, ik zou ermee terug gaan :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
jeroenathome schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:01:
Al enige tijd de 6300 in gebruik maar er is een ding dat ik nog steeds niet voor elkaar krijg.

Om de lijst met telefoonnummers overzichtelijk te houden heb ik groepen aangemaakt.Is het mogelijk een snelkoppeling te maken, zodat de lijst met groepen zichtbaar wordt. Standaard is er een snelkoppeling die alle namen weergeeft en alle gemaakte groepen. Zeker als je veel nummers erin staan is het niet handig om de hele lijst door te spitten naar een nummer terwijl het veel sneller en makkelijker kan via de gemaakte groepen en daaruit de telefoonnummers te zoeken. Tot op heden heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem. Via het <menu> <contacten> <groepen> is omslachtig maar tot nu toe de beste oplossing die ik heb kunnen vinden.
Bij mijn 6233 had ik dit probleem ook, ik heb het opgelost door zzz voor de namen van de groepen te zetten, zo staan ze altijd onderin je contactlist :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Laatst online: 12:43

jeroenathome

Een regel tekst

PinokkioTV schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:41:
[...]

Bij mijn 6233 had ik dit probleem ook, ik heb het opgelost door zzz voor de namen van de groepen te zetten, zo staan ze altijd onderin je contactlist :)
Mijn broer heeft ook een Nokia, maar die kan als de namenlijst wordt weergegeven met een druk op de rechter navigatieknop de lijst met groepen laten weergeven. Ik weet niet welk model hij heeft, maar met dat toestel gaat het een stuk makkelijker dan met de 6300.

Jouw oplossing is tot nu toe de beste die ik heb gehoord. Nu moet ik er nog aan denken dat je sneller van onderuit kunt zoeken dan van boven naar beneden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenathome schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:20:
Nu moet ik er nog aan denken dat je sneller van onderuit kunt zoeken dan van boven naar beneden.
Het kan natuurlijk ook met aaa.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
jeroenathome schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:20:
[...]

Mijn broer heeft ook een Nokia, maar die kan als de namenlijst wordt weergegeven met een druk op de rechter navigatieknop de lijst met groepen laten weergeven. Ik weet niet welk model hij heeft, maar met dat toestel gaat het een stuk makkelijker dan met de 6300.
[....]
Op deze manier werkt het bij Nokia's met een series 60 besturingssysteem, deze toestellen werken wezenlijk anders :)

[ Voor 13% gewijzigd door PinokkioTV op 07-02-2009 15:40 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, ik heb hier een bug gevonden met versie 7 :P

Als je naar menu - instellingen - profielen gaat en het profiel stil aanpast (daar is het het enigste waar ik het tot nu toe heb geprobeerd) (ga naar mode stil - aanpassen) en dan naar beneden gaat in de lijst naar trilsignaal. Klik op wijzig, ga van aan naar uit en zet hem weer aan, wacht tot ie een paar keer heeft getrild, druk dan op de rode toets wat normaal ophangen van een gesprek is. Hij vraagt dan om de wijziging op te slaan. Klik op ja en je bent terug op je achtergrond/bureaublad dinges.

Resultaat is dan dat je telefoon blijft trillen tot de oneindigheid. :P

Even herstarten van je gsm is de enigste optie, wel humor!

Werkt alleen vanuit de modus stil volgens mij!

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 12-02-2009 20:37 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Joopieboy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:34:
Lol, ik heb hier een bug gevonden met versie 7 :P

Als je naar menu - instellingen - profielen gaat en het profiel stil aanpast (daar is het het enigste waar ik het tot nu toe heb geprobeerd) (ga naar mode stil - aanpassen) en dan naar beneden gaat in de lijst naar trilsignaal. Klik op wijzig, ga van aan naar uit en zet hem weer aan, wacht tot ie een paar keer heeft getrild, druk dan op de rode toets wat normaal ophangen van een gesprek is. Hij vraagt dan om de wijziging op te slaan. Klik op ja en je bent terug op je achtergrond/bureaublad dinges.

Resultaat is dan dat je telefoon blijft trillen tot de oneindigheid. :P

Even herstarten van je gsm is de enigste optie, wel humor!

Werkt alleen vanuit de modus stil volgens mij!
Check! hier versie 7.21, doet ie het ook mee.. haha.. wel humor, ken nog paar mensen waarmee ik dat mooi kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn idd leuke trucjes mee uit te halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:47
Vraagjes met betrekking tot applicaties/ spelletjes die te gebruiken zijn op de 6300: komen deze wel eens langs op FTD? Zijn alle Nokia-apps te gebruiken op de 6300? Iemand tips voor enkele leuke apps/ games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zojuist heb ik mijn 6300 binnen gekregen. Maar er zat een kier linksbovenaan tussen het voorfrontje en het 'skelet' (of hoe je dat mag noemen), bovenaan het frontje steekt wel een lipje uit die onder het frontje hoort, is dat frontje makkelijk te verwijderen/op te lichten of was losser te maken, of is dit een RMA verhaal dat hij beter terug kan?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2009 13:03 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

AW_Bos, kan je er misschien een fotootje van posten? Dat maakt het probleem misschien wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn 6300, als ik bij instellingen->telefoon->telefoonupdates->Tel.softw.downloaden krijg ik de melding "Serviceprovider selecteren"
Zie ik iets over het hoofd ? internet staat gewoon ingesteld en werkt ook mer VodafoneLive...
Ik kan nergens vinden waar ik ergens de ServiceProvider kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ik heb mijn telefoon geupdate en nu hebik bij toepassingen een item genaamd Catalogs.deze kan ik openen en dan vraagd hij > Nieuwste inhoud downloaden? < als ik ja doe dan krijg ik steeds de melding > Toepassingsfout< en als ik dan gegevens bekijk wat ik kan "openen"krijg ik de tekst Illegal acces error: java/lang/illegalacceserror: cannot access class
comm/nokia/mid/impl/jms/file/File from class r.
Weet iemand wat dit voor toepassing is ? (wat kan ik er mee ?) en wat gaat er fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Theimon schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:59:
AW_Bos, kan je er misschien een fotootje van posten? Dat maakt het probleem misschien wat duidelijker
Ja hoor, maar ik denk dat ik hem maar liever terug stuur voor een nieuwe Nokia 6300. Mij te riskant, je hoeft net uit te schieten met gereedschap of er gebeurt weet ik veel wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

En hij is weer terug :).

Trouwens, voor de Nokia N95 bestaat een barcode reader. Is er ook software voor de 6300 gemaakt die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen als opvolger van mijn K800i. De 6300 is naar mijn idee stijvol vormgegeven en de belangrijkste functionaliteit die ik zoek in een telefoon zijn bellen, sms-en en Bluetooth. 3G en WiFi maak ik geen gebruik van. Maar de batterijduur is een probleem. Als zo veel mensen daarvan op de hoogte zijn, waarom wordt de 6300 dan (nog) zo massaal gekocht? Dat dit topic al met deel 3 bezig is, laat dat ook wel zien. Iedere dag de telefoon aan de lader leggen zie ik niet zo zitten.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SePtiCTaNk schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:17:
Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen als opvolger van mijn K800i. De 6300 is naar mijn idee stijvol vormgegeven en de belangrijkste functionaliteit die ik zoek in een telefoon zijn bellen, sms-en en Bluetooth. 3G en WiFi maak ik geen gebruik van. Maar de batterijduur is een probleem. Als zo veel mensen daarvan op de hoogte zijn, waarom wordt de 6300 dan (nog) zo massaal gekocht? Dat dit topic al met deel 3 bezig is, laat dat ook wel zien. Iedere dag de telefoon aan de lader leggen zie ik niet zo zitten.
Omdat het een mooi en simpel toestel is, en daarbij niet eens zo heel duur. Voor de meeste mensen is de batterij geen probleem want ze kunnen toch hun telefoon wel elke dag aan de oplader hangen. Het is niet zo dat ze een week naar de rimboe ermee gaan ofzo... Lees anders ook even dit.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
tdw schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:39:
[...]

Omdat het een mooi en simpel toestel is, en daarbij niet eens zo heel duur.
Voor mij dus ook de reden dat ik de Nokia 6300 overweeg.
Voor de meeste mensen is de batterij geen probleem want ze kunnen toch hun telefoon wel elke dag aan de oplader hangen. Het is niet zo dat ze een week naar de rimboe ermee gaan ofzo... Lees anders ook even dit.
Een probleem is het op zich niet om iedere dag de lader te pluggen. Standaard wordt de 6300 niet gevoed door een USB verbinding, toch? Daar heb je toch zoiets voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
SePtiCTaNk schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:22:
[...]

Voor mij dus ook de reden dat ik de Nokia 6300 overweeg.

[...]

Een probleem is het op zich niet om iedere dag de lader te pluggen. Standaard wordt de 6300 niet gevoed door een USB verbinding, toch? Daar heb je toch zoiets voor nodig?
6300 kan inderdaad niet via zijn mini-usb aansluiting worden opgeladen. :)

Tja.., een 6300 neem je omdat:

+ Hij degelijk is.
+ Genoeg mogelijkheden, maar niets te veel.
+ Hij mooi is. (mening)
+ Goedkoop.
+ En wat hij gewoon moet doen, doet hij erg goed, al helemaal voor deze prijs.

Een minpunt voor velen is inderdaad de batterijduur, maar ik heb er vreemd genoeg nog steeds geen last van. Ik doe er dan ook zo 5 dagen mee. Als het meezit, 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
SChief schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:28:
[...]

6300 kan inderdaad niet via zijn mini-usb aansluiting worden opgeladen. :)

Tja.., een 6300 neem je omdat:

+ Hij degelijk is.
+ Genoeg mogelijkheden, maar niets te veel.
+ Hij mooi is. (mening)
+ Goedkoop.
+ En wat hij gewoon moet doen, doet hij erg goed, al helemaal voor deze prijs.

Een minpunt voor velen is inderdaad de batterijduur, maar ik heb er vreemd genoeg nog steeds geen last van. Ik doe er dan ook zo 5 dagen mee. Als het meezit, 6. :)
Zakelijk gebruik ik hem, 1 dag...ik hou niet van toestellen die warm worden bij lang bellen dat heeft hij helaas ook. Voor de rest gaf je de reden waarom hij zo populair is al, hij is erg goedkoop voor een functionele middenklasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

stormfly schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:16:
[...]

Zakelijk gebruik ik hem, 1 dag...ik hou niet van toestellen die warm worden bij lang bellen dat heeft hij helaas ook. Voor de rest gaf je de reden waarom hij zo populair is al, hij is erg goedkoop voor een functionele middenklasser.
Tsja, het is metaal.. wat verwacht je dan? Dat geleidt, dus ook de warmte van je handen...

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tdw schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Tsja, het is metaal.. wat verwacht je dan? Dat geleidt, dus ook de warmte van je handen...
Als de warmte uit mijn handen zou komen had ik waarschijnlijk het verschil niet gevoeld, één temperatuur. Het toestel (zender) wordt erg warm dat wat ik voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:44:
[...]

Als de warmte uit mijn handen zou komen had ik waarschijnlijk het verschil niet gevoeld, één temperatuur. Het toestel (zender) wordt erg warm dat wat ik voel.
Ik denk eerder aan de combinatie van je handen (merk je nog niet) + dan dat elke telefoon warmer wordt (ga je wel merken) + dat het nog eens metaal is (nog duidelijker).

Zelf heb ik d'r nooit last van, maar dat is meer omdat mijn gesprekken nooit langer dan 30 minuten kunnen duren.. :+

Ben zelf trouwens de laatste tijd echt hard opzoek naar mooie Flash klokken en mooie thema's. Heeft iemand een echte aanrader..? :)

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 23-02-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Heb um ook vandaag maar eens gekocht, ik zag alleen dat er dus standaard geen datakabel
meer bij geleverd wordt, is dit normaal bij dit toestel ( geen datakabel in de doos ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Zojuist ook gewoon maar even een bestelling geplaatst, hopelijk heb ik 'm woensdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:25:
Heb um ook vandaag maar eens gekocht, ik zag alleen dat er dus standaard geen datakabel
meer bij geleverd wordt, is dit normaal bij dit toestel ( geen datakabel in de doos ? )
Datakabel zit er inderdaad niet bij. Het is overigens gewoon een USB-->Mini-USB kabetje, die zal je vast wel hebben liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
SChief schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:22:
[...]

Datakabel zit er inderdaad niet bij. Het is overigens gewoon een USB-->Mini-USB kabetje, die zal je vast wel hebben liggen. ;)
Nope, had er nergens eentje liggen, maar heb um maar even bij besteld
Voor volgens mij een goede prijs, €8.65 incl. verzendkosten

Koop Datakabel Nokia 6300-DKE-2-Origineel

***edit***
Zag overgens ook dat ik Firmware versie 6.60 heb en dat 7.21 uit is
Heb de datakabel dan toch wel wel nodig voor deze update
Maar las ook dat er fout zit in de nieuwe firmware 7, met namen het stil profiel
werkt niet goed heb ik gelezen, dan blijft hij trillen ofzo...
Kan ik beter even wachten met uppen dan van de firmware ?

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 23-02-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Albert020 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:49:
[...]

Nope, had er nergens eentje liggen, maar heb um maar even bij besteld
Voor volgens mij een goede prijs, €8.65 incl. verzendkosten

Koop Datakabel Nokia 6300-DKE-2-Origineel

***edit***
Zag overgens ook dat ik Firmware versie 6.60 heb en dat 7.21 uit is
Heb de datakabel dan toch wel wel nodig voor deze update
Maar las ook dat er fout zit in de nieuwe firmware 7, met namen het stil profiel
werkt niet goed heb ik gelezen, dan blijft hij trillen ofzo...
Kan ik beter even wachten met uppen dan van de firmware ?
Je had waarschijnlijk ook gewoon het kabeltje kunnen pakken dat je in je digitale camera prikt ;)

Verder is dat trillen een bug die heel sporadisch voorkomt: je moet eerst een aantal handelingen verrichten die je toch nooit zou verrichten, en dan pas doet die dat. Het is niet zo dat zoiets gebeurd bij het bellen of iets ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
tdw schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:33:
[...]

Je had waarschijnlijk ook gewoon het kabeltje kunnen pakken dat je in je digitale camera prikt ;)

Verder is dat trillen een bug die heel sporadisch voorkomt: je moet eerst een aantal handelingen verrichten die je toch nooit zou verrichten, en dan pas doet die dat. Het is niet zo dat zoiets gebeurd bij het bellen of iets ;)
Ahhh oke, dan wacht ik even tot ik me kabeltje heb en voer dan gewoon een firmware update uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik moet zeggen, het is wel wennen die 6300 tegenover die 6020 die ik eerst had.
Ik had namelijk op mijn simkaart een aantal (leuke O+ ) SMS-jes staan, maar nu mijn SIM-kaart in de 6300 zit, zie ik in mijn Inbox niet die SMSjes meer.... :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
AW_Bos schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:40:
Ik moet zeggen, het is wel wennen die 6300 tegenover die 6020 die ik eerst had.
Ik had namelijk op mijn simkaart een aantal (leuke O+ ) SMS-jes staan, maar nu mijn SIM-kaart in de 6300 zit, zie ik in mijn Inbox niet die SMSjes meer.... :'( ...
Die SMSjuss zijn opgeslagen in het geheugen van de Nokia 6020...... ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste